Nemrég láthattunk belõle egy rövidke elõzetes videot... Nah, szóval én már nagyon várom ezt a játékot. Az elsõ része sok kellemes órát és ugyanakkor bosszúságot is okozott. A 2. rész - úgy tûnik számomra - az elsõhöz igen hasonló lesz játéktechnikailag, sok mindent át is vesznek belõle, ha minden igaz. Azomban az új rész már 3d-s lesz. Remélem tartja a színvonalat.
Emlékszem, az elsõben hogy örültem mikor kiképeztem pár varázslót, aztán majd megzavarodtam, mikor láttam h. mennyire életképtelen alacsony szinten. :D Kb. 6-10. szintig nagyon pátyolgatni kellett, de utána már nagyon kemény hõssé vált. Krolm barbárai is bosszantóan szerencsétlenül tudtak járni a csatában, viszont sárkányok, és egyéb brutál lények ellen igen nagyot tudtak sebezni.
A kiegészítõje - ha lehet ilyet mondani - még brutálisabbra sikerült, a legnehezebb szinteket nem is sikerült ott teljesítenem...
Nagyon kíváncsi vagyok mi fog kisülni a 2. részbõl.
[fav]
btw az elso resz kedvencem vót^^
a képek alapján a táj az szép, de a karakter és a ellenségek, hát... inkább linkelek:
A legfontosabb a partik megjelenése. Felépítesz egy kocsmát és ott meghirdetheted, hogy kalandozócsapatot szeretnél összeállítani. Erre az érdeklõdõ hõsök odamennek, a fejük fölött megjelenik, hogy "LFG". Ezek közül Te állíthatod össze a partit, ami legfeljebb 4 tagú lehet. Ez a max 4 hõs innentõl kezdve mindig együtt fog közlekedni, úgy viselkednek, mintha 1 egység lennének. Új tagot nem rendelhetsz hozzájuk, viszont feloszlathatod a partit. Ennek lényege az, hogy hatékonyabbak legyenek az egységek. Gondolom mindenki járt úgy az 1ben, hogy valamit el kellett volna pusztítani, de egyesével mentek oda a kalandozók és felõrlõdtek, pedig együtt simán nyertek volna. Ez lesz így elkerülhetõ megfelelõ partiösszeállításokkal. Ezen felül lesznek olyan karakterek, akiknek egyes képességei partikhoz lesznek kötve. Példaként azt hozzák, hogy az elf hõsök gyorsítani fogják a lassú csapattagokat.
Lesz 2 új zászlófajta. Az egyik neve "Protection Flag" a másiké "Fear Flag". Az elõbbi bizonyos idõre tehetõ fel 1 egységre és ekkor a hõsök, akik az adott egység védelmére sietnek folyamatosan részesülnek a zászlóra tett pénz "adagjaiból". Az utóbbi szintén bizonyos ideig tart, viszont a pénz egyszerre vonódik le amint letesszük a zászlót és nem kapja meg senki. Azt érhetjük el vele, hogy az adott területre ne merészkedjenek a kalandozók. Minél több pénzt áldozunk rá annál magasabb szintû kalandozókat lehet vele távol tartani.
Nem lesznek az elsõ részben megszokott egymást kizáró épületek. Mindent fel lehet építeni, de 1-1 épület felépítése megnehezítheti egy másik felépítését.
A missziók után Lord rangot adományozhatsz 1 hõsödnek aki aztán felajánlja szolgálatait (persze a megfelelõ pénzösszegért cserébe, magyarul felbérelhetõ lesz a megfelelõ guildben) a következõ misszión.
Némely misszió után erõs mágikus tárgyakat kaphatsz (jogart, országalmát, koronát, palástot) amik valamilyen képességgel ruháznak fel (például villámvarázs, gyógyítás) a játék további részében.
Egyenlõre eddig jutottam, ha találok még valami érdekeset szólok.
Kiegészítés: mindemellett azt állítják, hogy alapvetõen az elsõ rész koncepcióját viszik tovább csak átgondoltak, továbbfejlesztettek benne néhány dolgot. Tehát aki szerette az egyet az szinte biztos, hogy ebben sem fog csalódni. Illetve mindenképp érdemes körülnézni a honlapon, mert ahhoz képest, hogy új elég tartalmas, van rajta sok videó, kép, extra, zenék, satöbbi...
Na, akkor jöjjön az "infótenger". Viszont azt elõre hangsúlyoznám, hogy továbbra is változásokról írok, tehát aki nem ismeri az elsõ részt, az egyrészt sürgõsen pótolja másrészt nem érdemes tovább olvasnia.
ÉPÜLETEK Marketplace - fontos központi helyszín lesz, egyfajta "hubként" fog funkcionálni és egy lesz belõle játékosonként (illetve máshol azt írja, hogy több lesz, szóval... :) ) Trading post - csak bizonyos kijelölt helyekre lehet építeni általában fõ útvonalak közelében. Az itt összegyûlõ pénzt karavánok fogják a piacra szállítani. A fejlesztésével most már nem csak új portékák lesznek benne elérhetõek, hanem íjásztornyot kap és a karaván is védettebb lesz. Temple - csak speciális helyekre lehet majd építeni õket, amiket szörnyek fognak védelmezni, tehát elõbb meg kell tisztítani a terepet. Fontos szerepük lesz a hõsök erõsebbé tételében is. Blacksmith - elõkövetelménye lesz minimum 8 hõs. Portal - új épület, értelemszerûen oda tudnak teleportálni a hõsök. Maximum annyid lehet, ahányadik szintû a palotád. Hall of Lords - lásd a leírás alján...
JÁTÉKHOSSZ Változatos infókat olvasni, de a legvalószínûbb az, hogy 16 misszió lesz 4 chapterre tagolva, melyekben lesznek tetszõleges sorrendben végigjátszható alapküldetések majd ezek után 1-1 fõküldetés, amivel a következõ chaptert lehet megnyitni. Összesen 30+ játékórát ígérnek. Ezen felül lesz 8 multiplayer map is, melyeken maximum 4 játékos mérheti össze tudását.
ATMOSZFÉRA Igyekeznek tartani az elsõ rész sajátos, humoros atmoszféráját. Itt is Ardania földjén kell kalandoznunk. Három különbözõ környezettel találkozhatunk: mezõségekkel (ez látható a trailerben), dzsungellel és sivataggal.
JÁTÉKMENET Ahogy korábban utaltam rá az indirekt egységirányítás és gyakorlatilag minden más is változatlan marad. Apró változások, továbbgondolások kapnak csupán helyet a játékmenetben, melyeket lentebbi postomban vagy ebben részletezek/tem.
HÕSÖK A viselkedésükben komoly fejlõdés várható, mivel mostantól a kalandozók kasztjuknak megfelelõen fognak viselkedni. Egy rouge-nak például a fõ motivációs erõ a könnyû pénz lesz, tehát egy exploration flagre azonnal mozdulni fog, míg például egy lovagot inkább az attack flagek fognak vonzani. Ugyanakkor harcból is egy rouge azonnal kereket old, ha vesztésre áll a csapat, míg egy lovag harcol az utolsó csepp véréig. És természetesen a pénzt is máshol fogja elkölteni egy rouge és egy lovag. Sõt, ezek a tulajdonságok egyes egységenként is változnak (persze nem koncepcionálisan), sõt az egység fejlõdése, kalandjai alapján is változik a "jelleme". Jelenleg amúgy 13 különbözõ hõstípus van a játékban. Nincs maximális szint. A hõsök kinézete változik a rajtuk lévõ felszerelés, sõt, az egyéni ízlésük függvényében is. Ez részben a egységportékra is igaz lesz.
FAJOK NEM LESZNEK GNÓMOK!!!!! :'( Funkcionalitást tekintve nem nagyon térnének el a törpöktõl és a multiplayerben sokat borítanak az egyensúlyon (gondolom azért, mert gyorsan lehet rájuk massolni), ezért várhatóan kiveszik õket.
EGYMÁST KIZÁRÓ ÉPÍTMÉNYEK ELHAGYÁSÁRÓL Ahogy korábban írtam, nem lesznek egymást kizáró építmények, de az egymást utáló istenek papjai szemétkedni fognak egymással (példaként felhozták, hogy a paladinok megölhetik Krypta követõinek csontvázait, stb...). Az még nem eldöntött, hogy egy partiban meg fog-e férni például egy törp meg egy elf. Meg is magyarázzák a kizásár eltörlését: így sokkal több taktika lesz lehetséges és jobban fogunk tudni reagálni multiban az ellenfél taktikájára. Ugyanakkor tisztában vannak azzal, hogy ezek színessé tették az alapjátékot és ezt a színt ültették most át az épületkizárásról az egységek viselkedésére.
GUILDEKRÕL Lehet kifejleszteni új képességeket a guildekben és ezeket automatikusan megkapja minden hõs (az adott guildhez tartozó természetesen), nem kell külön bemenniük érte. Ha lebontasz egy guildet arról a hõs nem szerez automatikusan tudomást, de ha hazamenne és látja, hogy volt épület - nincs épület, akkor bevonul a palotába és addig ottmarad, amíg nem építesz új guildet.
TOVÁBBI INFÓ A LORDOKRÓL Minden pálya végén kijelölhetünk egy ÚJAT, de minden egyes pályán csak egy szabadon választottat bérelhetünk fel. Némely misszióban lehet építeni Hall of Lords-ot, aminek a segítségével kettõt bérelhetünk fel az adott pályán. Ezen kívül a lordság semmi más extrával nem jár.
A gépigény lemaradt. Bár a honlapon elérhetõ, de ezt úgyis sûrûn szokták kérdezgetni (persze tisztában vagyok vele, hogy attól még mert bemásolom ugyan úgy mindenki rá fog kérdezni ahelyett, hogy visszaolvasna :) ).Az ajánlottnál a videókártya elég durván hangzik pláne hogy elvileg Q2ben már jön is a játék és stratégiáról van szó...
Ajánlott konfig (ezzel a gonfiggal a játék minimum 25 FPS-t fog tudni produkálni maximum beállítások mellett): · Windows 2000/XP/Vista · Intel Dual Core 3 GHz · 1 GB RAM · GeForce GTX 260 video card, 512 Mb RAM with PS 2.0 support · DirectX-compatible sound card · 4 GB of free hard disk space · Latest version of DirectX 9.0 · DVD drive
Minimum konfig (ezen a konfigon minimum 15 FPSt fog produkálni a játék minimum beállítások mellett): · Windows 2000/XP/Vista · 2 GHz processor · 1 GB RAM · GeForce 6800 GT video card, 256 Mb RAM with PS 2.0 support · DirectX-compatible sound card · 4 GB of free hard disk space · Latest version of DirectX 9.0 · DVD drive
ááá ez mind kib@szott jól hangzik =)) fogom úgy imádni mint az elsõ részt, már most érzem =)
elsõben azt csináltam, hogy ha egy-egy küldetést megcsináltam, nem fejeztem be, hanem tovább építkeztem, tápoltam a hõseim. volt rá példa, hogy ilyen 30-as szint fölöttire 20-30ezres attack flaget tettem ( a saját egységemre) és megtámadták!mondjuk két 25-ös hõsöm verekedett egy 30-assal, élvezet volt nézni, hogy milyen gyorsan fejlõdtek tõle. Legjobb volt a varázsló olyan 30-as szint fölött, mindent pusztított egy lövéssel, a saját magas szintû hõseimet is pillanatok alatt leölte. Mennyit szórakoztam vele, ehh :D
Még néhány apróság... ebbe már jut fekete leves is.
- említettem, hogy tovább lehet fejleszteni egységeket a templomokban. Ez azt fogja jelenteni, hogy minden templomhoz hozzá lesz rendelve 1-1 "alapkaszt" és amikor megépítjük a templomot bérelhetünk elsõ szintû újoncokat, de átképezhetjük az alapkasztbéli embereinket is. Ezzel természetesen felszabadul egy hely az alapkaszt guildjében. "Átváltási" lista: Warrior -> Paladin, Blade Master Ranger -> Helia Archer, Beast Master Cleric -> Priestess of Agrella, Sister of Krypta.
- a játékban nem lesz freestyle mode, ami szerintem az alapjáték újrajátszhatóságát biztosította. A motor nem teszi alkalmassá erre a funkcióra a játékot, de "természetesen mindent megtesznek, hogy ezt kompenzálják". Hogy ez mit jelent azt a fene se tudja. Az már biztos, hogy az AI képes lesz királyságot menedzselni, tehát lehet az AI ellen játszani, ami nem hangzik rosszul, ráadásul 2v2ben a haverral egy csapatban is meg lehet ugyan ezt tenni.
- kiszednek több kasztot is nem csak a gnómot. Rajtuk kívül kikerül a Warrior of Discord, a Monk, az Adept és a Solarus. Új kaszt viszont nem kerül be. A kevesebb viszont nem feltétlenül rosszabb, mert ahogy írtam lentebb a bentmaradók viszont sokkal kidolgozottabbak lesznek.
- kiderült még1 "cseszegetés", a törpök rootsot fognak varázsolni (ez egy alapvarázslatuk lesz) az elfekre néha.
- még januárban elstartolt a HIVATALOS OROSZ OLDAL is. Marha jól néz ki, sokkal jobb lett volna, ha ezt fordítják át angolra ahelyett, hogy megcsinálják ezt az új, nem túl eyecandy flashes cuccot.
hejjj, de kibeb@szottul varom mar ezt a jatekot! ^^
olyan szinten nem tudnak mar lazba hozni az "uj" gamek, hogy szomoru :(
de ezt NAGYON VAROM MAR!4!44NÉÉÉÉÉGYnegz5
a solarust meg a discordot nem nagyon komáltam, szóval nem is bánom. de az adeptért és a monkért kár :( a gnómok meg idegesítõek voltak. én amit nagyon elõszeretettel használtam, az a wizard volt.
de ez az átváltásos dolog most hogy lesz? minden alapegységnek lesz akkor felspékelt változata? és ha igen, azokkal együtt lesz 13, vagy az alap hõstípusok száma annyi? remélem, az utóbbi...
Ha visszaemlékszel az alapjátékra ott is volt egy rakás templom amikbõl különbözõ egységeket képezhettél ki. Ez megmarad pont ugyan így, csak mivel a templomokat nem lehet hamar megépíteni mert csak különleges, õrzött területre építhetõek ezért bekerül egy olyan lehetõség, hogy kinevezheted az adott isten szolgáinak az embereidet.
Tehát a kasztok listája megmarad ugyan az, mint volt az alapjátékban mínusz amiket felsoroltak, tehát: Warrior Rogue Ranger Cleric Mage Elf Dwarf Priest (Temple of Agrella) Dark Priest (Temple of Krypta) Paladin (Temple of Dauros) Blade-master (Temple of Krolm) Marksman (Temple of Helia) Beast-master (Temple of Fervus)
És ezek a típusok teljesen eltérõek lesznek pont ahogy eddig is. Az újítás az, hogy a lentebb felsorolt 3 kaszt tagjait "át lehet költöztetni" a guildjükbõl egy templomba, amivel természetesen a kasztjuk is megváltozik. Nem nevezhetõ "fejlesztett változat"nak, mert van, amikor a két kaszt funkciója teljesen eltérõ. És a templomban ugyan úgy bérelhetsz elsõ szintû hõsöket is.
Remélem nagyjából érthetõ, így fél2kor nem tudom valami jól kifejezni magam :D
Az orosz oldalra felkerült 20 új screenshot. 1280×1024es felbontásban készültek. Le lehet õket szedni egyben bmp formátumban rarolva INNEN (jobbklikk, mentés másként) vagy megnézegethetõk jpeg-ben ITT. Ez utóbbi oldalon alul amúgy megtalálható a régebbi screenshotpakkok listája is, akit érdekel.
Az elsõ rész nagy kedvenc volt, tûkön ülve várom már a folytatást! Amúgy lehet már valami konkrétumot tudni a megjelenést illetõen, vagy még mindig csak annyit, hogy valamikor 2009Q2?
Szia!
Nincs konkrétum :( Amint lesz írni fogom itt, de szerintem érdemes feliratkozni a hírlevélre, amit ITT TEHETSZ MEG. Nem szemetelnek tele felesleges levelekkel, én eddig egyetlen egyet kaptam a bevezetõ videóról és így biztos elsõ kézbõl fogsz értesülni, ha tudni lehet valamit.
Remélem nagyon ott lesz a belbecs, mert a külcsíny elég gagyi.
Húúú, rég jártam erre és azóta van egy rakás új hír. Annyira azért nem világrengetõek, de érdemes tudni róluk minden fannak (annak a kettõnek, akik SG-t is olvasnak :D ), szóval essünk is neki.
Elõször is a legfontosabb hír: a megjelenést áttolták Q2bõl Q3ba. Ez mindig mindenkit elkeserít és ez érthetõ is, viszont elég jók az újságírói visszajelzések preview-ról ami arra utal, hogy a csúsztatás elsõsorban minõségjavítás miatt történt, mert a koncepció rendben van és ha már 9 éve várjuk a második részt azt a plusz 3 hónapot szerintem simán megéri ha így jobb lesz.
Ezt támasztja az is, hogy hírt adtak arról, hogy az UI átdolgozásra fog kerülni, amiben a Katauri Interactive-val fognak együttmûködni. Õk felénk a Kings Bountyról ismertek. Jó látni, hogy a ruszkiknál ilyen együttmûködés van a fejlesztõcégek között.
A következõ fontos hír, hogy Russian Game Developer's Conference-n, ami május 15-17 között lesz bemutatásra kerül a jelenlegi verzió, ami azt jelenti, hogy infódömpingre lehet számítani.
Jobb késõn, mint soha alapon szólnék arról is, hogy húsvétra kaptunk két jópofa üdvözlõlapot a készítõktõl: EGYIK MÁSIK A karácsonyi képekhez hasonlóan ezekbõl is lett háttér verzió, amik elérhetõek ITT mindenféle felbontásban.
Aztán kikerült egy új screenshot pack az orosz oldalra. Letölthetõ INNEN, online nézegethetõ ITT. Itt még nem volt linkelve az elõzõ adag se, ami letölthetõINNEN, online nézegethetõ ITT.
A fejlesztõi naplóba kaptunk egy leírást a templomokról, ami elérhetõ ITT angolul, illetve kaptunk ehhez egy kis demonstrációs videót is, ami ITT megnézhetõ a youtube-on vagy INNEN letölthetõ jobb minõségben.
És végül de nem utolsó sorban felkerült pár vázlat a változatosság kedvéért szintén az orosz oldalra a Follower of the Kryptáról IDE csajok+kaszák=pure w1n :)
Igyekszem rendszeresebben írni az új hírekrõl, remélem igény is van rá... :)
Egy alig 5 napja készült PREVIEW-ben megjelenési dátumot kapott a játék. Na persze ez nem a hivatalos forrás, de feltételezhetõ, hogy nem a kisujjukból szopták ki a preview készítõi. A megjelenési dátum tehát úgy tûnik, hogy augusztus negyedike.
Hoppá, mibe botlottam...
Itt egy 1618×2256-os DVD borító, elvileg ez lesz a kész játék borítója (katt a képre a teljes méretért, ez a 25%ra kicsinyített :) ):
nekem ezek alapján a képek alapján nem jön le akkora hangulat, mint az 1-ben volt... valahogy nem annyira "mesés"...
Én idén 3 játékot várok ,ez az egyik. Alsó hangon is überfaszának várom, remélem nem csalatkozom majd.
Na, örülök, hogy azért van néhány ember, aki érdeklõdik, úgyhogy továbbra is fogom ide spammelni a híreket, akit érdekelnek tegye be a topikot a kedvencek közé. Ha lesz végre egy kis nyugtom, akkor nekiesek a hivatalos fórum elmúlt 2havi termésének is és összeírom a fontos infókat belõle.
Én már betettem, könyvjelzõnek a Firefoxba, elsõ helyre. A fordításaid öcsém nevében is köszönöm! (Amúgy Te voltál az, aki egy frankó kis értekezést írt a Rise of the Argonautsról.)
Bizony, elég sokat irkáltam arról a megfelelõ topikban meg egy videótesztben is pofáztam róla. :) Igyekszem errõl a játékról is informálni rendszeresen legalább itt a magyar közösséget, mert a hírportálok nem sokat cikkeznek vagy ha mégis akkor is pontatlan, hibás infókat írnak. Pedig a készítõk hozzáállására járna egy csillagos ötös, van egy srác, aki egész nap reggeltõl estig mást se csinál csak válaszolgat a rajongók hülyébbnél hülyébb kérdéseire a hivatalos fórumon. Szóval a lehetõség adott lenne a precíz, részletes infók begyûjtésére... Reméljük a megjelenés közeledtével kicsit jobban rákap a sajtó is a játékra, hisz azért az elsõ rész nem kis port kavart annak idején.
én is hasonlóképp vagyok vele. nem csak az évrõl, de úgy általában csak a disciples 3-at meg ezt várom. (elõbbirõl nem nagyon vannak hírek, azt se tudom, fejlesztik-e még egyáltalán...)
mellesleg a majesty volt az elsõ eredeti játékom, ami demó alapján annyira megtetszett, hogy megvettem... szal sokat várok.
ITT TALÁLHATÓ egy riport Andreas Waldetofttal, aki a HOI2 után most a Majesty 2 zenéjét is készíteni fogja.
Néhány fontosabb infó, ami kiderül a dologból:
- a zene fõleg koncepciós rajzok és ingame képek alapján inspirálódott, tehát elvileg illeszkedni fog a környezetbe. - a zene nagy része szimfonikus zene lesz, nagy hatással voltak a szerzõre például Wagner vagy John Williams. Stílust tekintve változatos lesz (vidám, szomorú, drámai, lassú, gyors, satöbbi), hogy a játék minden aspektusát lefedje. - énekes szám is lesz, egy szoprán hangú énekesnõvel dolgozott a zeneszerzõ. - eredetileg 40 percnyi önálló zeneanyagot kértek a készítõk a játékhoz, de a végeredmény ennél határozottan több lett. - már játszhatott a játékkal a mocskos mázlista! :)
- és végül de nem utolsó sorban: nem a régi zene újradolgozása lesz a cél. Felfedezhetõek lesznek a régi zenére utaló motívumok (a main theme-ben kapásból benne van a régi main theme dallam), de alapvetõen saját zenét írt a szerzõ.
Ezért most búcsúzzunk is a Majesty 1 fõtémájától azzal, hoyg meghallgatjuk, alá pedig beteszem az egyik kedvencemet a szerzõtõl:
Na az elsõ videót jól el is cs*sztem, itt a tényleges fõtéma:
Sajna most már nem lesz túl sok új infó a játékról az E3-ig, mert oda tartogatják az infókat.
Azért kaptunk egy újabb adag screenshotot az orosz oldalon. Elérhetõek ITT, egyben letölthetõek ITT. Illetve megígérte az egyik fejlesztõ, hogy még az E3 elõtt ad nekünk képet az új UIról, bár tartok tõle, hogy ehhez a Paradoxnak is lesz 1-2 szava :(
Egyébként az E3-on elvileg a közönség is kipróbálhatja majd a cuccot, szóval nem csak újságírói reviewokat olvasgathatunk a játékról. Ez az esemény egyébként júni 2-4 között lesz esedékes.
Ezen kívül biztossá vált, hogy a játékból lesz demó verzió és 2 héttel a hivatalos megjelenés elõtt lesz elérhetõ, tehát nem kell zsákbamacskát venni (...és nem lehet kifogás a warezra az, hogy ki akartad próbálni :D ).
Minket érintõ hír pedig, hogy összeraktam egy bannert, amit valószínûleg már észrevetettetek ott felül :). Véleményeket/ötleteket/javaslatokat várok vele kapcsolatban.
Na, tudtam, hogy valami kimarad a nagy kapkodásban.
Szóval lezajlott a korábban emlegetett KRI, ami az orosz játékfejlesztõk konferenciája és itt a "legjobb stratégiai játék" címet nyerte a Majesty 2, igaz csak néhány további orosz játékkal konkurált, de azért örüljünk ennek is :)
Emellett az orosz gamerszájtokon meg is jelent egy rakás beszámoló a KRI-n tapasztaltakról. A google translate minõségi fordításai alapján ezek pozitív hangvételûek, jókat írnak a játékról.
Rossz hír, sajnos az az orosz 1C alkalmazott, aki napi szinten szállította az infót és válaszolgatott a kérdésekre már nem dolgozik az 1C-nél. Reméljük lesz valaki helyette...
A jutúbra kikerült egy új videó a gameslife.ru jóvoltából. Orosz nyelvû riport valakivel a játékról, aki érti és felfedez benne új infót az jelezze :) A videó alatt látható néhány olyan ingame jelenet amiket eddig nem nagyon láttam másfelé, ezért is linkelem be ide a videót:
Hoppá, a videón a kopasz csávó aki nyilatkozik pont az a srác, aki szállította nekünk az infót és a leépítések áldozata lett nemrég (róla írtam az #52-ben).
Mielõtt elfelejtem egy gyors megjegyzés az elõzõ videóhoz: a videó egy igen régi buildbõl tartalmaz a jeleneteket, a játék jelenleg ennél sokkal jobb állapotban van és ez csak még tovább fog javulni. Nekem semmi bajom nem volt a videóval leszámítva a távolról közelharcoló csontvázat, szóval ez szerintem mindenképp jó hír.
És akkor a lényeg, amiért postolok: ITT VAN egy friss QnA, mnelyben Tatyana Savchenkova, a játék egyik fejlesztõje válaszolgat a Brutal Gamer kérdéseire. Röviden, tömören az új infók:
- A legfontosabb: George Ledoux, az elsõ rész "mesélõje", tanácsadója nem csak a bevezetõ videóban, hanem az egész Majesty 2ben hallatni fogja a hangját. Szerintem kulcseleme volt az 1 hangulatának, szóval én ennek nagyon örülök.
- a készítõk megkaptak minden anyagot a Cyberloretól, tehát simán elképzelhetõ, hogy a régi egységhangok fognak visszaköszönni ránk. Ezt nem teszi egyértelmûvé a hölgy, csak utal arra, hogy az egységek fejlesztésekor is nagy hasznát vették a kapott anyagnak.
- szerephez jutnak a klasszikus számítógépes (mmo)rpg feladatkörök, a tank, a healer és a damagedealer. Ezt már körülírták az úgy party rendszer kapcsán, de itt most konkretizálva lettek a szerepkörök.
- lesznek "kõpapírolló" mechanizmusok. Egy paladin hatékonyabb lesz élõholtak ellen, míg egy vadász például vadállatok, szörnyek ellen. Jelen lesz ugyan ez pvpben is, egy rogue például kiváló castergyilkos lesz. Ezt nem úgy kell érteni, hogy nagy lesz a sebzése és kész, hanem lesznek speciális képességei, amik kifejezetten erre lesznek kihegyezve (CC-k :) ).
- két változás a multiplayer játszhatóság érdekében (nem multiztam az elsõ résszel így nem tudom, hogy ezek akkor hogy voltak): a hõseink nem reagálnak az ellenség flagjeire és a rogue-aink nem rabolják ki a szövetségeseink egységeit/épületeit.
Például a nyolcason, de néhány másikon is megfigyelhetõ a felújított UI. Hogy ez a végleges-e azt nem tudni, semmi infót nem kaptunk csak ezeket a képeket.
8 perces videóinterjú ingame jelenetekkel tûzdelve Tom Söderlunddal, a Paradox egyik producerével ITT TALÁLHATÓ. Jól összefoglal mindent, amit eddig tudni lehet, videón is mutogatja, szóval hasznos anyag. A játék maga tényleg érezhetõen szebb lett, szerintem teljesen jól néz ki, remélhetõleg kapunk majd jobb minõségû ingame videókat is, egy ígéret már érkezett a fórumra, hogy a hét során felkerülnek az új (gondolom E3as) anyagok.
Ami nagyon fontos új infó: érkezni fog a játékhoz egy "Adventure Maker" nevû modding kit, amiben nem csak pályákat, hanem akár egységeket és egyebeket is gyárthatunk kedvünk szerint (akár saját skint is csinálhatunk nekik ha értünk hozzá). Azt hiszem az újrajátszhatóság ezzel az egekbe szökött. Ha csak a Majesty 1-hez kitalált fantáziakampányok tizedét megvalósítják a fanok már jól jártunk... :)
A Paradox feltette youtube-ra a videót, szóval belinkelem, illetve adtak még egy videót, így már 16 percnyi infót kaptunk a játékról :)
Illetve tettek a videó mellé némi leírást, amibõl számunkra új infó: - a mágikus épületeket nem parasztok fogják építeni, hanem mágikus úton jönnek létre. - szabályozható lesz az adó mértéke.
Persze egy csomó mindenrõl van még szó, de azokról már írtam itt korábban. Illetve hosszan fejtegetik a zászlók mûködését, az egységirányítást, de aki ismeri a Majesty játékmechanizmusát, annak ez sem új.
Nemrég felkerült a jutúbra némi HD gameplay. Szerintem szuperül néz ki, remélem más is így látja és nem csak az elfogultság beszél belõlem :)
Aminek külön örülök, hogy a royal advisor hangja után úgy néz ki a "környezeti hangok" is maradnak az egybõl. Remélem az egységhangokkal se lesz másképp.
A videó amúgy ITT érhetõ el. Nem linkelem be külön, akit érdekel az nézze meg "HD"ben :)
Emellett jött egy rakás beszámoló is az E3as verzióról és alapvetõen továbbra is pozitívak, szóval örömbódottá'. Nem linkelgetem be õket, a legtöbb nagyobb gamersite említést tett a játékról. Magyar oldalak közül a PC Guru Online-on láttam beszámolót.
Továbbá készült egy interjú is, ami ITT TALÁLHATÓ. Ha jól emlékszem a fontosabb dolgok azok voltak benne, hogy egyrészt sokat tesztelgetik a játékot, szóval várhatóan lesz benne némi kiegyensúlyozottság, illetve hogy ha menõ lesz a cucc, akkor fognak jönni hozzá bónusztartalmak, DLCk új kampányokkal, egységekkel, egyebekkel. Illetve most már egy Paradoxos CEO (~vezérigazgató) nyilatkozta, hogy szeptember elején tervezik kiadni a játékot, ez szerintem közel végleges infónak tekinthetõ.
Annyiban hasonlít a settlershez, hogy RTS játékmenete van, tehát "stratégiai" nézetbõl irányítod és valós idõben zajlanak az események.
Ha tudsz angolul érdemes megnézni a kicsit lentebbi 2 videót, mert abban elmondják, vagy a játék honlapján elolvasni a bevezetõt.
Megpróbálom én is pár mondatban leírni, hogy hogyan mûködik a dolog. Ugyan úgy kezdesz általában, mint egy RTSben. Van egy bázisod és elkezdesz építkezni, elõször az alapvetõ épületeket majd idõvel tudsz egyre erõsebbeket, illetve fejlesztheted is a meglévõket. Az építkezés a settlershez hasonlóan zajlik, kijelölöd, hogy hová akarsz építkezni és a munkások maguktól teszik a dolgukat. Viszont amint elkezdesz harcos egységeket gyártani szembesülsz a játék lényegével, az "indirekt irányítással". Ebben a játékban ugyanis egyetlen egységet se irányíthatsz közvetlenül. Ez mondjuk a régebbi settlersekben is így volt, de ott a támadási parancs kiadásakor pontosan meghatározhattad, hogy hány egységed támadjon és hová. Ezzel szemben itt fantasy környezetben játszol és az egységeidnek - akik fantasys hõsök - küldetéseket adhatsz különféle zászlók elhelyezésével. A küldetésért pénzjutalmat ajánlhatsz és a hõsök maguk döntik el, hogy megpróbálkoznak-e a küldetés teljesítésével. Te annyit csinálsz, hogy lakhelyet építesz a hõseidnek és pénzt áldozol arra, hogy odaköltözzenek, õk pedig innentõl teljesen önálló életet élnek egy fantasy szerepjáték hõseinek megfelelõen. Tehát adottak a hõsök, akiknek pénzért felhúztad a lakhelyüket, pénzért odarendelted õket és pénzért küldetéseket adhatsz nekik. Ez eddig szép és jó, de honnan lesz erre pénzed? Elsõsorban maguktól a hõsöktõl, mert õk a szörnyektõl és a küldetéseken szerzett javakat el is költik általad épített kocsmákban, piacon, arénákban, kovácsnál, stb... A Te adószedõid pedig rendületlenül hajtják be az adót a szolgáltatóidtól... :) A hõseid pedig közben egyre erõsebbek lesznek, egyre jobb felszerelésre tesznek szert és így komolyabb küldetéseket bízhatsz rájuk. Nagyjából ennyi. Ha megtetszett a koncepció és nem riadsz el a régies grafikától, akkor mindenképp szerezd be az elsõ rész gold editionjét.
szerk.: na, kaptam is az ívet a hivatalos fórumon, hogy ez ezer éves videó. Pedig nem volt ismerõs. Év eleji buildbõl vannak a jelenetek. Csak hol vannak már a múlt hétre ígért újbuildes mozgóképek...?
Üdv mindenkinek! Nagyon szerettem a Majesty elsõ részét, a zenét, a grafikát, a játékmenetet, a hangulatot... szóval mindent. Várom nagyon a második részt is, bár néhány dolog azért furcsa, illetve nem olyan egészen mint a dicsõ elõdben. Nekem is a képek alapján nagyon a Settlersre hasonlít, fõleg a fûtextúrán (fûszálhasogatás következik) látszik ez. A régi Majesty darkosabb hangulatú volt, mégis meseszerû a jópofa zenével, stb. Persze más így a készülõ képeket/videókat nézegetni, meg megint más lesz ha kezem alatt mozog a cucc... majd meglátjuk. Igazából annak is örülnék ha egy az egyben megkapnám a régi játékot mai grafikával. Persze ha az újdonságok beválnak, az mindíg nagy öröm.
Kösz Pio a sok hírt, aki nem szereti az angolt annak ez nagy öröm.
Jó lenne tudni hányat kell még aludni hogy jácchassunk :P
Nos, jó rég óta nem volt hírünk, de most azért mégis van egy kis újdonság. Illetve 4 napja szólt róla a Shacknews, csak elfelejtettem kihírezni, de ma a Gamestar eszembe juttatta :)
Szóval a lényeg, hogy úgy néz ki, hogy a Paradox, akik eddig idegenkedtek a különbözõ másolásvédelmi eljárásoktól, mert nem tartották azokat eléggé felhasználóbarátnak most mégis megtalálta az ideális jelöltet a Stardock GOO (Game Object Obfuscation) rendszerében, amit így a világon elsõként a Majesty 2nél fognak alkalmazni.
Technikai leírást a GOOról ITT kaphatunk, én csak a lényeget foglalnám össze, magyarul azt, hogy felhasználói szempontból mit jelent a GOO.
Azt jelenti, hogy a játék elsõ installálásakor szükségünk lesz internetre és meg kell adnunk egy valós mailcímet és a CDkulcsot. Nem kell regisztrálni, csak ezt a két adatot meg kell adni. Innentõl kezdve pedig semmi nem történik, a játékot mindenféle korlátozás nélkül lehet telepíteni akárhány számítógépre akárhányszor. Az egyetlen lehetséges megkötés, ami a kiadón (Paradoxon) múlik az az, hogy ha rövid idõn belül a világ két távol esõ pontján installálják a játékot ugyan azzal a kulccsal (magyarul szinte biztos, hogy ellopták a kódot), annak lehetnek következményei. Igyekszem utánakérdezni a hivatalos fórumon, hogy a Paradoxnak mi az álláspontja ezzel kapcsolatosan. Még annyit érdemes tudni, hogy bármilyen GOO-val védett játékunkat legálisan eladhatjuk az Impulse aukciós házában.
Személy szerint vegyes, de talán egyelõre inkább pozitív érzelmeim vannak ezzel kapcsolatban. Egyrészt mindenki ismeri a rémtörténetek tucatjait, hogy ki mennyit szívott már különféle DRM-ekkel. Bár a pletykák szerint ezek nagy része teljesen kamu és warezosok találják ki, hogy megnyugtassák a saját lelkiismeretüket... :) Másrészt viszont van egy történet, amit már sokfelé hallottam (a Gamestar cikk alatt is írta valaki), de ettõl függetlenül lehet, hogy csak egy legenda... :) A történet arról szól, hogy volt egy elég kellemes, hangulatos, ötletes fps, név szerint a Bioshock. Jó játék volt tényleg, de nem egy bejáratott franchise része és azért annyira nem volt világrengetõ, mégis valamilyen újfajta, online regisztrálásos DRM került rá és ezzel nem bírtak el néhány héten át a crackerek és ez a néhány hét és a mellé kapott hype elég volt arra, hogy óriási kasszasiker legyen a játékból. Reménykedjünk valami hasonlóban a Majesty 2 esetében is. Elvileg budget áras lesz a játék, ez, és a nehézkesen feltörhetõ DRM együtt szerintem simán hozhat néhány plusz vásárlót kedvencünknek... :)
Amúgy azt is olvastam valahol, hogy a játék magyar kiadója a Cenega lesz. Róluk õszintén szólva nem tudok semmit, sõt, a wikipédia se szolgál semmiféle infóval róluk. Szeretném megkérdezni, hogy van-e itt bárki, aki hallott már felõlük? Milyen játékokat hoztak már be Magyarországra? Milyen honosítást szoktak csinálni? Találtam egy mailcímfélét is a honlapjukon ( [email protected] ), írtam nekik és rákérdeztem a honosításra meg arra, hogy mennyivel a hivatalos megjelenés után lesz itt kiadva a játék, de ez 1 hónapja volt és azóta nem kaptam választ.. :( Ha másnak is van hozzá türelme írjon nekik levelet, hátha egy kis spammelés meghatja õket és csepegtetnek némi infót valakinek.
Én már nagyon várom ezt a játékot :) A hozzáállásuk a másolásvédelemhez (akármennyi gépre) nagyon korrekt, a budget árkategória is megfelelõ. Ha jó a játék, tuti vétel.
A kiadó oldala, Seven M néven fut. Oldalt meg tudod nézni, hogy milyen cégekkel vannak szerzõdésben.
A honosításaik közepesek, de ez elsõsorban a fordítóktól függ, a remény mindig él :)
Kaptunk egy raklap új képet a szokásos helyre, vagyis IDE. Megcsodálható rajtuk az új UI valószínûleg immár teljes pompájában. 1600×1200as felbontású képek, szóval végre valami nagyobb felbontásban is megcsodálhatjuk a játékot (na jó, eddig is voltak elvétve nagyfelbontású képek de nem vitték túlzásba a dolgot).
Ezen kívül felkerült egy videó is, fõleg régebbi videókból tartalmaz jeleneteket és a feliratozás ruszki, viszont szerintem nagyon hangulatos és szuper jó a zene alatta. Javaslom mindenkinek a HD LETÖLTÉST, kicsit lassú de lehet több szálon is tölteni. Aki nem akar rá 44 megányi sávszélt pazarolni, annak itt a youtube verzió is:
Máris kiegészíteném, mert megtaláltam az angol feliratos verziót a videóból:
Illetve találtam egy igencsak hosszú ingame valamit. Nem tudom, hogy érdemes-e megnézni mert csak most találtam. Az tuti, hogy oroszul beszélnek közben :)
Megnéztem az imént linkelt 8perces videót és elég kellemes gameplay, minden van benne, karakterlap, menü, küldetésválasztó térkép, satöbbi, tényleg bemutatja az egész játékot, úgyhogy annak ellenére, hogy a narrálás orosz szerintem mindenképp érdemes rászánni a 8 percet.
Ami miatt pedig írok az az, hogy ha valaki jobb minõségben szeretné megnézni, az INNEN szedheti is, 150 mega lesz.
Hoppá, megint befutott két gyöngyszem. A Gametrailersre felkerült 2 HD videó angol kommentárral, ráadásul elég hosszúak, informatívak. Kamerával felvett cucc, de ettõl függetlenül kifogástalan a minõsége, a kezdetektõl mutat be egy pályát. A játékot váróknak kötelezõ darab... :)
Ennek a játéknak az elsõ része számomra az egyik legmaradandóbb emlékû játékot jelenti, szóval nekem is nagyon nagyok az elvárásaim és õszintén szólva a legelsõ videók/képek nagyon kívül estek az elvárásaimon, de ahogy telt az idõ úgy lett egyre pofásabb az egész és most már szerintem olyan állapotban van, hogy rá merem mondani, hogy még ha az eredeti rész hatását nem is fogja nálam elérni (azt szerintem semmi nem tudná :) ), egyre inkább bízom abban, hogy méltó utódja lesz az annak... Remélem nem hiábavaló a bizalom részemrõl. Külön tetszett nekem, aki minden kis hírmorzsát elolvastam a játékkal kapcsolatban, hogy a készítõk végig hatalmas alázattal nyilatkoztak az elõdrõl, érezni lehetett, hogy köztük is rengeteg a fan és kellõ tisztelettel állnak a feladathoz, ezért kapnak is egy pirospontot... :) És még egy dolgot kiemelnék sokadszor is: fognak adni demót 2 héttel a megjelenés elõtt. Ez mostanában elég ritka dolog. Szóval aki úgy tervezi, hogy támogatná a mûfaj (én továbbra is úgy gondolom, hogy a Majesty egy külön mûfajt teremtett és sajnálom, hogy eddig nem követték utódok) újjáélesztését és megvenné eredetiben annak se kell potyára költeni a pénzét.
A mázlista oroszoknak zárt bétatesztjük lesz július 9tõl :( Reméljük lehet majd közzétenni anyagokat róla :)
No, úgy néz ki van megjelenési dátumunk, mégpedig szeptember 11. A Paradox ezt a dátumon "In stores date"-nek nevezi és azt írja, hogy ezen a napon lesz elérhetõ a legtöbb online és "offline" boltban is a játék USben és EUban egyaránt, de azért egyes helyeken elképzelhetõek eltérések.
Itt van maga a hír is angolul tudóknak: " Moving forward, in an attempt to avoid the regular confusion around release dates and to ensure most retail and digital channels want to carry our games, we will communicate the "In stores" date only. (previously the US has had an earlier "Shipping to stores" date) The "In stores" date will reflect when most of you will be able to get a hold of the game across all channels (retail in US/Europe and digitally). Pls keep in mind that local differences can occur, we do not have our own army of staff placing products on shelf. The "In stores" date for Hearts of Iron 3 is August 7 and for Majesty 2 September 11. " (forrás)