De ,hogy nem lesz biztonsági autó ,nyilatkozat meg egyéb "fontos"dolgok meg igen.......Hát nem tudom.Kiváncsi leszek.Azért remélem a championship edition szintjét hozza.
Azért nem errõl van szó. Igényesség és a szép küllem elvárás és alapkövetelmény 2010ben, ehhez bizonyos szinten hozzátartozik a motion blur, mint modern effekt, ami a realisztikus érzetet kelti valamilyen szinten.
Pécén sem mindenki játszik kormánnyal, és azt mondom hogy a többség aki pl Dirtel csapatta azt billel vagy kontrollerrel tette, ez nyilvánvaló. Konzolon kontrollerrel tudod amivel minden olyat meg tudsz csinálni mint a kormánnyal, és aki nem kormánnyal játszik annak egyértelmûen a kontroller a tökéletes eszköz egy autós játékhoz.
A szimes réteg nagyon kicsi ahhoz hogy csak az õ igényeiket tartsák szemelõtt és láthatóan a Simbin sem töri magát évrõl évre hogy valami nagyot alkosson, mert nincs meg a bázis ami visszahozná a befektetést ( meg bénák is hozzá, de ez más téma ).
Akkor jön a 22-es csapdája, mert a tõkerõs befektetõ vissza is akarja kapni a pénzét kamatostul, tehát kozolokon is mûködõ csili-vili (motion-blur és társai) szarságot fog követelni a fejlesztõktõl, meg hogy 3+ -os lehessen a játék és ps2-3 kontrollerrel is "jól" lehessen irányítani... Nem mondom, hogy nem lehet megcsinálni, hogy ha adva van egy jó szim. megfelelõ "fizikával" és (kormánnyal!!!) irányíthatósággal, jó FF effektekkel, akkor azt a segítségek ki-be kapcsolgatásával megfelelõen élvezhetõvé lehet tenni a nem szimulátorosoknak is, rááadásul egy karrier mód hozzá illesztése már csak tervezés és megfelelõ programozás kérdése, nem befolyásolja az autók viselkedését. Szóval én ezt várnám az F1 2010-tõl. Majd meglátjuk. ;)
Korrekt összefoglalás. Az iRacing még érdekelne is ezek alapján, csak én azt hallottam róla, hogy nagyon lehúzós egy banda áll mögötte. X összegért kapsz egy alap játékot azt hiszem alig néhány pályával, egy autóval és kész? Valami ilyesmit rebesgettek nekem anno. Aztán ha mást akarsz, akkor meg minden egyes új elemért csengetni kell vadul... Hogy ez miért jó, szerintem ezzel az ikeás megoldással egy rakat embert elijesztenek. De nem szidom, csak mondom, hogy ez azért visszatart egy kissé... De nagyon klassz lehet, ez kétségtelen. Nekem mondjuk az LFS is nagyon bejött az irányítás terén, de mivel nem másztam bele nagyon, elsõre ezen kívül száraznak és silánynak tûnik az alap cucc.
Ezért kéne végre egy igazán tõkeerõs csoportnak és profi kiadónak odaállnia valamelyik mögé, hogy végre egy minden szempontból kielégítõ, úgymond hc szimet kaphassanak azok, akiket ez a mûfaj érdekel, vagy érdekelne.
Ha mar osszehasonlito video (#945). Az iR-hez is csinaltam nehanyat, ott mondjuk a palyak extra pontossaga miatt legalabb latvanyos a dolog:) Volt ahol egyszerubben, de volt ahol csak sokkal nehezebben tudtam elerni az eredeti koroket, apexenkent tizedre. Gyorsabb nem nagyon tudtam lenni (termeszetesen probalva teljesen korrekttul hasznalni az autot). Persze, nem vagyok a leggyorsabb, sokan sokkal jobbat mennek, de ha levonogatom az esetleges plusz lehetosegeket, nem annyira veszes a kulonbseg.
Ez a video meg egy korai verzioval keszult (~2008), azota eleg sokat fejlodott a program. Ehez a korhoz, ha jol emlekszem, tobb mint 60 kor kelett nekem, hogy jo legyen;)
Egyik szim sem lesz szinte soha tokeletes, az ismert (es mar tobbszor leirt;P) technikai problemak miatt. De azert lehet tokeletesiteni, kozeliteni fele.
A SimBin programok jok lettek, sok liszenszel, de regebbi engine-re, es kicsit "mindenkinek" keszult.
Az rFactor-t nehez hasonlitgatni, mert az "csak" egy "csupasz" engine, modolasra, szinte minden ami hozza keszul(t) liszensznelkuli, magan ember projekt. De alapban lehet jo.
Az LFS is OK, de lassabb, nehez szules, keves liszenszel, nehez hasonlitgatni.
Jelenleg az iRacing az, amiben minden negyzetcentimeter es csavar liszenszelve van, minden adat hivatalos, es honapokat dolgoznak minden egyes elemen. De az sem tokeletes, meg keszul, fejlodik. De legalabb arra torekednek, hogy honaprol honapra, folyamatosan fejlesszenek, minden adatot pontositsanak. Az iR-t is valodi versenyzokkel reklamozzak, de annak legalabb van valamennyi alapja;)
Termeszetesen, az iR-ben is lehet "irrealis" koroket menni, de egyre kevesbe, ahogy fejlodik, probaljak becsukni a kiskapukat. De az iR mar osszehasonlithatatlan ezzel a programmal, mert teljesen mas koncepcio. Szaraz, latvany es hangulattalan, tisztan csak a versenyrol szol.
Ezek sem az rFactorral tolják hanem, Race07-el... Sokan le árkádozzák, mert jobban tapad a kocsi, de mint már írtátok hogy õk a gyártótól kapnak adatokat, tesztelték stb... Az rFactor is egy jó szimulátor, de részben összetákolt vagy race07, GTR-bõl konvertált módok vannak hozzá.
Mindenkinek más, nekem az RBR és a Lfs "szimulátor" és a GTR2 is nagyon hangulatos (esõ, éjszaka) szintén szim., de az elõzõknél gyengébb fizikával. Szóval, ha az F1 2010 ezekhez hasonlóan sikerül, akkor nálam már jó lesz...
Ezért is kellene a beállításokat szûkebb paraméterek közé szorítani, csökkenhetnének az irreális setupok okozta elõnyök, csökkenhetnek az idõkülönbségek, szorosabb versenyek lehetnének (a csapatok is már egy "durván" beállított autóval gurulnak ki a pályára), nem 0-ról kezdik beállítani az autót, ezt mondtam már Spet-nek is, de ezek szerint süket fülekre találtam, (vagy csak rosszul fejeztem ki magam , mindig is egy meg nem értett ember voltam )
Ott már gond lehet hogy ha azt hiszi:) nekem már az elég ha látványra úgy mehetek a játékban mint ahogy az igaziak, ha közel stimmelnek a féktávak, kanyarsebességek, de szimben mindig gyorsabban lehet menni, már csak a beállítások miatt is amit arra teszünk amire akarunk és amit ha meglátna egy mérnök fejre állna:)
Hát ez engem pont megerõsít abban, hogy a szimulátor az nem annyira szimulátor. Több mint 3 mp-vel gyorsabb a pistike mint a hivatásos versenyzõ? :D Na, ez az a jó kis mátrix, amit elhitethet magával valaki a szobájában, hogy õ jobb, mint a valódiak... Ugyan...
Fals beállítások, ierrális értékek, irreális pályahasználat, statikus környezeti tényezõk, persze hogy gyorsabb, nomeg a szimes mehet a pályán 5000 kört egy hét alatt.
Top Gearba volt hogy Jeremy gyakorolt Laguna Secára játékkal, és amikor igazából kellett mennie már az elsõ kanyart nem úgy tudta venni mint a játékba, amit ott padlón vett és egy nyújtott egyenesne érzett, erre élõbe odacsinált maga alá tõle:D
Nekem is attól szimulátor (és ezt mostantól tehetjük idézõjelbe), hogy valósnak érzem a dolgot. Ehhez hozzájárulnak a megfelelõen modellezett pályák az igazihoz nagyon hasonlító autók és hogy nincsenek benne a velóságban szemmel nem látható effektek. Mivel egyikünk sem vezettett idei F1-es autót (sem), soha nem fogjuk tudni eldönteni, hogy ez tényleg mennyire hasonlíthat az eredetihez. Egyébként én valahol azt olvastam, hogy Michelisz Norbi a Race07-el gyakorolja a pályák íveit és ez azért nekem mond valamit.
Ilyen összefogásokból kellene több, hogy hitelesebbek legyenek a mai "szimulátorok", az külön "szégyen" a profi fejlesztõkre nézve, hogy egy pár fõbõl álló "amatõr" modder csapat tud ilyen kapcsolatokat létrehozni õk meg nem.
Race-re kíváncsi lennék mit mond Michelisz Norbert.
mert akkartok levadaszni. en csak megkerdeztem hogy honnan toltottetek le a jatekot mert en is le szeretnem tolteni
Na a modderek pont azok akik érzés után dolgoznak, hisz semmi nincs a kezükben, csak egy jól kalibrálható felület. Pl az FSON 2009 ami nem ré jött ki eléggé nevetséges. Nem hiszem hogy egy F1es autó ennyire nem tapadna, mint ami abban van, pont ellenkezõleg, tapad mint az istennyila. GTR, GTL, Race játékoknál van liszensz, de azt mondják hogy évrõl évre árkédosabb mert jobban tapad a 09 mint a 07:), most akkor a játékos tudja jobban vagy az a csapat akik kapnak adatokat és mérnökök pilóták állnak a rendelkezésükre. Érdekes dolog ez, mert a szimes tényleg attól érzi magát szimesnek hogy ha nincs tapadás, ha már van akkor az árkédos és szar.
A szimulátorok legtöbbjérõl maguk a fejlesztõk döntötték el,hogy márpedig az. Aztán ennyi. :D Itt van pl. az rFactor a tucatnyi F1-es modjával és hát mindegyik totál más, évadon belül is ráadásul. És akkor ki dönti el, hogy milyen szimulálja a valóságot? Az, amelyik nehezebb? És aztán attól, mert az egyik modban csaknem lehetetlen pályán tartani a verdát, akkor az reális? Nagyon nem hinném, mivel egy valódi F1-es autó egyik lényege és sajátossága az extrém stabilitás... Ehhez képest egyes modoknál extrém instabilitás van... Marha jó szimuláció, mondhatom... :D Ezzel az erõvel a valós F1 kajak árkád, nem? :D
Szerintem egyik szimulátornak mondott játék sem hiteles ebben a formában. Néha mutogatnak pilótákat, hogy ezzel meg azzal játszottak pár percet, de én még nem olvastam arról, hogy ezek a pilóták a játék után azt mondát volna, hogy fú, hát ez majdnem olyan volt, mint a valóságban. Ebben az értelemben óriási tévhit az, hogy a factor például szimulátor. Ezt a közössége elhiszi magának aztán jó'van és örülhetnek, hogy õk szimulátorosok. Kábé ez a történet az ArmA játékosokkal is, kajak elhiszik magukról, hogy fú, hát mindarra képesek, mint a játékban, de a rideg valóság az, hogy egy valós harci szituációban az elsõ cselekményük a naciba csinálás lenne...
Szerintem a valós szimulációhoz, vagyis ahhoz, hogy kapjunk egy valódihoz közelítõ vezetési élményt, a megfelelõ hardver és szoftveres környezet sem áll még rendelkezésre.
Kábé Totti szövege az, ami közelít a legjobban ehhez a témakörhöz: Inkább elhitetik veled, hogy ez valószerû. Kapsz egy mélyreható setup-menüt, az autó idegesen reagál a mozdulataidra, fékezni kell a kanyaroknál, van valamilyen szintû törés, állatok a hangok, szar a grafika és akkor az már szimulátor. :D
Persze ezek mindenképpen komolyabb cuccok, mint amilyen az F1 2010 lesz, bár azt kétlem, hogy valószerûbbek, azért, amit itt többen is leírtak: A szimulátoroknál nincs valós alap, max annyi, hogy fú, hát a hangokat élesben vették fel a pályákon. Oké, tehát a hangok valószerûek. És? A többivel mi van?
És ha már itt tartunk: Ant legalább ott volt tanácsadóként és teszterként az F1 2010 munkálatainál, az rFactornál ki volt ott? Az FSOne 09-nél ki volt ott? F1RFT-nél ki volt ott? F1RL-nél ki volt ott? Race 07-nél? LFS-nél? Van hiteles, fejlesztõcsapatban dolgozó versenyzõ, versenymérnök, aki tudásával hozzárakott ezekhez és meg tudja erõsíteni azt, hogy ezek a szimulátorok valószerûséget adnak? Vagy a szimulátorosoknak elég a borítón olvasható PR-szöveg a valós vezetési élményrõl?
Ebbõl a szempontból hiába nem soroljuk az F1 2010-et a szimulátorok közé - bár még meg sem jelent, tehát ezzel is ildomos lenne várni -, Davidson és a F1-es csapatok együttmûködése miatt ezerszer hitelesebb lesz, mint akármelyik, szimulátorként eladott cucc.
Hát ezaz:) túl van misztifikálva ez a szimes dolog. Ha visszaadja azt az érzést amit a tévé képernyõrõl látok akkor már rendben van a cucc, mert többet nem tud visszaadni, mert statikus játékok és ugye az ótókázásnál pont a erõhatások, a sebességérzet, a szintkülönbségek, az hogy kirázza a veseköved, hogy beszarsz a kanyarsebességektõl és féktávoktól és belédépül a biztonsági öv stb stb... a lényeg. Legyeb élvezetes, kormánnyal jól használható és az irányítás testreszabható, ha akarok akkor had mehessek 30as kormányszöggel, had állíthassam sután az ótót ha nekem úgy fekszik és had érezzem azt hogy ez reális lehet.
Most öszintén, szeretjük a "szimeket", de melyiknél volt ott a fejlesztésnél valamelyik csapat/versenyzõ ? ki mondja ki, hogy most ez meg ez a szim mennyire ríl vagy sem ?
"És hát miért ne lehetne újítani az F1-es játékokon a karrier behozatalával és ez miért lenne árkádosdi? Miért, a szim az az, hogy van a pálya meg te és menjél, oszt jóvan? Defasza..." Hát nem. Jó a story mód, ami lehet plusz egy jó szim-"szerû" autósjátékhoz. Amúgy nem azért pöcsöltek annyit - állítólag - az AI-val, hogy csak Te legyél meg a pálya. Ha meg nem lesz szim (jó, nem HC...), akkor minek kellet egy (ex)F1-es pilótát bevonni a fejlesztésbe, meg ódakat zengeni a fizikáról meg a realitásról???
Nekem nem kell mindenbol szim, csak legyen jo. Normalisan, atlathatoan, logikusan kezelheto felulet, ertelmesen, erezhetoen, elvezetesen vezetheto autok. Pl. a TDU is nagy kedvenc, pedig az sem szim, megvettem, megerte, azota fent van, es ugy nez ki, a TDU2-t is erdemes lesz megvenni. Ettol sem varok sokat, nem is arra keszul. Legyen normalis konzol/PC kompromisszumos kezelofelulete, hangulatos, latvanyos, elvezetesen vezetheto (kormannyal, FFB-vel, manual valtoval stb.).
Szerintem meg az van, hogy nem Neked szól ez a játék, de ettõl természetesen még lehet zseniális. És már lehet tudni, hogy nem lesz szimulátor, legalábbis iRacing meg LFS szinten biztosan nem. Akinek ez nem tetszik, az tovább lép és marad azoknál, ennyi a sztori. De ennek kb ötvenszer akkora bázisa esz, ezt le merem fogadni és hát a Codemastersnél pontosan erre alapoznak.
És hát miért ne lehetne újítani az F1-es játékokon a karrier behozatalával és ez miért lenne árkádosdi? Miért, a szim az az, hogy van a pálya meg te és menjél, oszt jóvan? Defasza...
ez a karrieres hülyeség tiszta arcade akármi. :) sose értettem. pláne single playerben. iracing alatt jó, de ott ugye van rendszer és real ellefelek.
akinek karrieres valami hiányzik, az inkább nyomjon f1 online menedzser játékot. :D
ha nem lesz elég szimes a gamma, akkor kábé mindenbõl kapunk egy közepeset/jót. persze grafikát kivéve. :D
Vélhetõen ez az egész a karrier mód elengedhetetlen része lesz, de talán kitaláltak egy automatizmust, hiszen a karriered nagyban függ pl. a nyilatkozatoktól, amiket teszel. Nem tudom, ezt át lehet e ugrabugrálni és érdemes e. Minden esetre próbáljátok meg úgy felfogni, mint egy F1 RPG-t és máris hasznosabbnak tûnik mindez. :)
A másik, hogy ez a játék NEM a hc szimulátorosoknak - avagy azoknak, akik annak hiszik magukat - szól, sokkal inkább a könnyedebb, játékélményt keresõknek. Nekik pedig nagy eséllyel feküdni fog ez a karakter-terelgetés. És hát ez az egész RPG-s történet csak a karrierre igaz, minden más módban csak vezetned kell és kész.
Igen, az animaciok, a show-elemek is hasznosak - eloszor;) De utana mar uncsi. Kell, mert igy jobban lehet eladni, de legalabb lehessen ESC-pel leallitani;)
Az mindegy, végül is az RBR is hasonló, de legalább ne eröltessék a "story" módot! Nem szeretnék 100 virtuális interjút adni meg fél órát bolyongani a motorhome-ban edzés vagy verseny elõtt...
Nagyon remélem, hogy a menüt nem cseszik el olyan motorhome-ban mászkálós szarra, ami most nagy divat... Bár a setupolás elég szimesnek néz ki, kicsit félek a "Work In Progress" felirat miatt.
EZ VALAMI NAGYON DURVAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA:D DEKÉNE MOST! Alonso,Barichello,sutil elég királyul meg vannak csinálva benne és gyönyörû a Renault TV cockpit kamerája is! Emellett jó látni hogy elég komoyl setupolási lehetõségek is vannak amik egy halandónak,aki nem szimulátorozik sokat teljesen kínai:D
Ezt én sem értem hogy minek kell azon vitatkozni hogy ki mivel fog a játékkal játszani, Xbox360;PS3;PC . Kinek mi jön be jobban, +mire van keret. Én pl Xbox360-on fogok majd játszani vele mert nincs pénzem arra hogy szinte minden évben vegyek új gépet az újabb játékok miatt.
Biztos hogy minden multiplatform játék topikban ki kell verni ezt a szánalmasan debil konzol vs. PC vitát? A világon semmi értelme, hacsak nem valamiféle olyan önigazolást keresel ebben a témában és az abban való vehemens részvételében, amit az életben nem kapsz meg... ;)
Nem tudom, nekem a GTA IV van meg PC-re és játszottam Xbox-on is. Ott pl. eleve sokkal kisebb a forgalom, szóval Xboxon lehet, hogy nem fog akadni, de hogy "lightosabb" lesz az is biztos...
én meg xboxra veszem meg :) azon biztos nem fog akadni vagy nem nem indulni el :D érdekes ez lesz a harmadik codemaserses játékom már rajta:D
Amint megvettem a játékot már nem fog érdekelni a topik, persze nyilván nekem nem lesznek olyan kérdéseim hogy nem megy atin, dll hiányzik, kifagy, akad, bugos stb:D:D
#876 és még az elõtt is be volt linkelve egyszer...
Szerintem nagyban segítene, ha valaki csinálna egy OFF topicot. Oda át lehetne küldeni az embereket.
Na igen, tapasztalatból tudom, ha elkezdesz következetesen intézkedni, akkor meg közellenséggé válsz az efféle körök szemében... :D De hát aki nem tud írni-fogalmazni legalább hatodik osztályos szinten és letöltési, meg warez linkeket kér, gondolom mindenféle megfontolás nélkül lesz kitakarítva innét.
Úgy érzem, ilyen szempontból szeptember végétõl kemény idõszak elé néz a topik és a normális fórumozók csoportja. :D
Ezert nem lennek ilyen helyen hazigazda;) Amugy EZ a kutizsolt tuti hogy kamu reg, lehet hogy csak emiatt regisztralt;) Le kell vadaszni az IP-t, gep kodot, es meg kell nezni ki szorakozik;)