Akad ITT még több kép is. Mondjuk egy tavaly a Coides által adott nyilatkozat szerint, jó ütemben fognak haladni a fejlesztési munkálatok, amire példaként azt hozták fel, hogy a pályák nagy része már rendelkezésükre áll, feltehetõen az F1 2009-et megelõzõ, szintén általuk fejlesztett játékokból. Ha ez így volt, márpedig ezt lehetett olvasni, akkor nem tudom mik ezek a LaserScan-es képek. Vagy meggondolták magukat, és nagyon meg akarnak felelni a követelményeknek, vagy szerzõdés köti õket, vagy már ez elõtt is ezt a technológiát használták pályamodellezésre és ez még egy korábbi, pl. Race Driver: Grid-hez készült LaserScan. Tök mindegy, a lényeg, hogy így aligha lehet majd panaszunk a pálya vonalvezetésére :)
Minden esetre már éppen itt az ideje annak, hogy PC-re is kiadjanak 1 gyári F1-es játékot. Mert oké, hogy rengeteg mód van az rFactorhoz és az F1Challenge-hez, de azok mégse olyan jók.Elpöcsöl vele az ember de ennyi. Ha éveket tudtunk vár egy hivatalos F1 játékra amit PC-re is fejlesztenek akkor ha októberre érkezik is az szerintem kivárható. Pedig én is nyomnám már.
Ezen miert kell meglepodni?:) Harom modon lehet kiadni egy jatekot: elotte, kozben es utana:)
Mindnek meg van az elonye hatrany, foleg penzugyi szempontbol;) Ha a valodi szezon elott vagy meg az elejen adjak ki, akkor akkor a sok erdeklodo azonnal tudja tolni, foleg konzolon, telefonon es egyeb szimes platformon (:DDD), es igen nepszeru lesz:) Bar mint szim, semmi koze nem lesz az eredetihez, mivel nem ismertek az autok adatai, festesei, a pilotak, csapatok, az eroviszonyok stb.:)
Ha utana adjak ki, akkor mar lesz valami koze az egeszhez, de akkor mar mindenki 2010-et szeretne:D
Tavaly Codies-nel lehuztak a redonyt, hirzarlat van;) Ha valoban/esetleg a 2009-es szezon lesz, akkor nem is lesz semmi hir, csak hivatalos promok a szezon elott, kozben stb. Sok-sok penz van ebben, nem lehet csak ugy mutogatni:D
De mivel elsosorban konzolos, igy szezon kezdes utan 1-2 hettel mar megjelenhet, sot mar elotte is, mert annak ugyis mindegy:) A festesek, pilotak, csapatok addigra meglesznek, a tobbi mar nem erdekes a nagytobbsegnek:)
Eloszor el kell vegezni az altalanosiskolat es alapveto ismeretekre kell szertenni (olyan mint olvasas, iras, fogalmazas, logika, problemamegoldo-kepesseg stb.). Ezekutan visszaolvasol a topic-ban, esetleg logikusan megkeresed a jatek es/vagy ceg weboldalat (hihetetlen, de az internetet, a szamitogepet nem csak warez-letoltesre lehet hasznalni, hanem kulonfele ismeretek beszerzesere is!), es miutan felfedezted, hogy meg meg sem jelent a program, bannoltatod magad az SG-rol...:)
Talán, de a CTDP F1-es rFactor modjára azt mondani, hogy [email protected]át az illetõ soha életében nem mehetett egy kört sem vele. Nem hivatalos játék persze, de ettõl még lehet jó, az alap, az rFactor, megvan hozzá.
Ne vicceljetek már...ez nagy fos lesz!! Majd letörik az elsõ két kerék meg a szárny amikor 300-al belemegyek a falba!!!hahahahaha!! Életbe nem tudják jól megcsinálni ezt a játékot!! De sok sikert hozzá...Rfactor nektek tetszik?? Én tudtam vele 10 percet játszani!! Grafika ocsmány, törés ocsmány, játékélmény ocsmány, folytassam???
Az AI sem alhyangolható, amit a COD a mai napig nem tudott normálisan megírni.
Ajánlanám megfontolásra a társaságnak a következõket:
-teljesen fölösleges a Codemasters fórumára írogatni, hogy mi kellene az F1-es játékukba és mi nem, mert nem veszik figyelembe. Úgyis azt csinálják, ami nekik tetszik, vagy úgy gondolják, hogy piaca van.
-A látványban mindig is erõs volt a cég, nem úgy a fizikában és az irányíthatóságban. Kimondom, ellophatnák már az ISI által írt irányítást, mert a kormánnyal való trükközés az eddigi Race Driverekben elég borzalmas volt. Elnézést kérek a billentyûzethuszároktól, magam is az voltam régen, de ezt a programot elsõsorban kormányra kellene megírni. Sajnos a COD maximum gamepadot tud elképzelni, vagy ugye billentyûzetet. A GRID-et is remekül lehet XBOX-os controllerrõl irányítani.
-A másik sarkalatos pontja, vagy inkább Achilles-sarka a Codemasters-nek a replay. Sosem tudták/akarték igazán megcsinálni. A GRID-ben meg végleg túllõttek a célon: én nem tudom milyen programozók dolgoznak a cégnél, de hogy egy ideiglenes fájl (replay fájl) 2-5 giga legyen, egyenesen nevetséges. A régebbi TOCA-k sem tudták elmenteni a replayt, sõt, ha beállítottál egy hosszabb versenyt, közölte a program, hogy õ azt bizony nem tudja elmenteni. Egyenesen röhej lesz, ha megint nem lehet majd a kamerát szabadon forgatni a kocsi körül és nem lehet majd szabadon autót váltani, márpedig ennek a két dolognak igen nagy az esélye.
- a legfélelmetesebb pont az autók fizikája. Oké, legyen "lájtosabb", ne hardcore szimuláció. De mindennek van határa. A mostani szüleményükben, a GRID-ben gyorsabban végig lehet menni SPA-ban egy GT-s Corvettel, vagy egy WTCC-s BMW-vel, mint egy F1-es autóval a valóságban. Akkor mi várható? 30mp alatti Spa körök? Monzában 20mp? És utána dörzsölgetik a markukat és mutogatják a megvásárolt kritikákat a sajtában.
-multiplayer: megint mindössze 12 játékos? Az is lagzik és teljesen béna az egész multiplayer, ahogy van?
Hiba volt a Sony-tól elvenni a licenszet. Végül is rFactorra, sõt GTR2-re is van F1-es mod. Meglátjuk mi lesz belõle, de én semmi jót nem várok.
Erosen ketlem, hogy szimulatort csinalnanak belole;) Mar csak uzletileg sem lehetseges. Eddig a Sony-e volt a jog, csak PS-re, most hogy a Codies-e, nem hiaba kaptak meg, Ok terithetikminden platformra. De ami elsodleges, hogy a nagykozonsegnek.
Valszeg GRID alapokra epul, max a sok "kivansag", igeny miatt, meg tobbet "engednek" mint a GRID-nel, talan meg tobb szimes elemmel, segitseg kikapcsolhatosaggal.
De ez csak korlatozottan lehetseges. A teljes jatekmenet, az AI, a karier felepitese egy lazabb, dinamikusabb jatekra epul, amit eleve nem lehetne teljesiteni szimes full beallitasokkal. Csak ha a teljes script-rendszert dinamikusan skalazhatova tennek, amivel hozza lehetne igazitani a kulonfele modokhoz a jatekmenetet is.
Mivel ez uzlet, tudni kellene hany szazalek igenyli az igazi szim modot - a 3 platformon osszes jatekosa kozul -, es az a szazalek megeri-e a plusz beruhazasi koltsegeket...?!
A játékra vonatkozó kívánságlistátokat máris közzétehetitek a CODEMASTERS HIVATALOS FÓRUMÁN ill. olvasható mások ötletáradata. Beleolvasgatva a fórumtopicok-ba hála Istennek azt tapasztaltam, hogy többnyire minden hozzászólásban egy SZIMULÁTOR játék elkészítését szorgalmazzák a posztolók, sõt van egy ilyen topic is "Please don't make F1 like GRID" :D Remélem megfogadják és adnak a készítõk az idelátogatók véleményére és jó ötleteire. Ha mégsem azt kapom majd a játéktól mint amire várok, akkor sem leszek elkeseredve, max csalódott leszek, hiszen remélhetõleg addigra már lesz nekünk jó kis rFactor 2-nk, megspékelve azokkal a dolgokkal amik az elsõ részbõl kimaradtak, mégjobb grafikával és fizikával és jöhet ismét a MOD-ok idõszaka.
Várom ezt a játékot, de sajnos tele vagyok elõítélettel, és már, hogy a fenébe ne lennék. Amennyire vártam a Colin: Dirt-et, annyira nem tetszett amit kaptam, most meg ugye itt van a Race Driver: Grid. Az újabb és újabb részekkel egyre rosszabb irányíthatóságot kapunk, fejlõdés elsõsorban grafika és fizika terén érezhetõ, de azzal sosem volt baj, fõleg az elõzõvel. A RD: Grid-et is letöltöttem, igen, nem megvásároltam, mert a DEMO nem nyûgözött le, és talán ha majd lesznek az autók viselkedését javító MOD-ok akkor valószínûleg elõveszem a játékot és megnézem a teljes verziót is. Na de visszatérve az F1 2009-re remélem sikerül úgy módosítani az EGO motort, amirõl ugye tudjuk, hogy a NEON motor módosított változata, és oly módon fejleszteni a játékot hogy kiszolgálja mind a szimulátor, mind az árkád játékosok igényeit. Bizakodásra adhat okot, hogy a játékot a hírek szerint kb. 350-en fejlesztik, köztük a bezárt Sega Racing Studios Codemasters-hez vándorolt teljes csapata. Remélem a játékba az esõt is sikerülni fog implementálni, bár megvallom õszintén nem tudom, hogy a jelenlegi engine tudja e, ill. hogy a GRID-be van e. Optimizmusomat az is fokozhatja még talán, hogy egy F1 játéknál elég egy versenysorozat autóinak viselkedését, fizikáját lekódolni, nem kell több 10-ét , sõt elég egy jó autófizikát megcsinálni, majd csapatonként megfelelõen módosítani, így talán nagyobb sikerrel járnak a KÓDMESTEREK mint a Race Driver sorozat esetén. Ami viszont pesszimizmusra adhat okot, az az, hogy multiplatformra szánják a játékot, a PSP-tõl, a PC-ig, aminek általában valaki mindig megissza a levét. Remélem nem mi PC-sek leszünk azok ismét! Pedig de jó lenne egy "élethû", szimulátorok tulajdonságaival, opcióival felvértezett F1-játékkal játszani már, jó kis garfikával, animált boxlegénységgel, közönséggel, esõvel, dinamikus idõjárásváltozással, felszáradó ideálisívekkel, Safety Car-al, stb-vel nyakon öntve. Még annyit tennék hozzá, hogy remélem a Codemasters-es arcok is olvasgatják a különbözõ fórumokat amikben õk is érintettek, mert egyelõre nem fogadták túl nagy lelkesedéssel a játékosok a hírt, hogy õk fogják a következõ hivatalos F1 játékot csinálni, még az F1-re évek óta kiéhezett modokon tengõdõ PC-s társadalom sem. Remélem minden kételkedõt sikerül majd megcáfolniuk! Úgy legyen, Ámen!