Le Mans 24 órás verseny (24 Heures du Mans) 2011. Június 11-12. www.lemans.org
Nürburgring 24 órás verseny (ADAC 24H Nürburgring) 2011. Június 23-26. adac.24h-rennen.de
12 órás megbízhatósági verseny, Hungaroring, Mogyoród Egy magyar csapat adta le nevezését a korábban szebb napokat látott hétvégi versenyre. A Bovi Motorsport a Brokernet Silver Stinggel és a Bódis Kálmán / Rácz István / Wolfgang Kaufmann versenyzõ trióval vág neki a futamnak. Õk tavaly az abszolút második helyet szerezték meg, így nekik szinte csak a diadal jelenthet elõrelépést. A versenyen mindenképp új gyõztest avatnak, hiszen nincs az indulók között sem az elsõ két évben gyõztes Schuberth Motorsport, sem a tavalyi elsõ helyezett Lechner Racing. A szabadedzésre szombaton délután 18:00 órától kerül sor, majd 19:30-kor indul az idõmérõ. A hosszú távú versenyekre jellemzõ esti szabadedzés 21:00-22:00 között zajlik. Vasárnap reggel egy 45 perces melegítéssel indul a program, 9:10-kor kezdõdik a rajtprocedúra. A mezõny 10:00-kor vág neki a 12 órás versenynek, a leintés este 22:00-kor lesz, a díjkiosztó ceremónia pedig negyed órával késõbb kezdõdik. Aki tehát kíváncsi a GT és túra autók versengésére, valamint a 24 órás speciális futamra, az látogasson ki hétvégén a Hungaroringre. Az eseményre a belépés ingyenes. Az otthon maradók is nyomon követhetik a versenyt a következõ webhelyen: live.24hseries.com
A holnapi nappal kezdõdõen 4. alkalommal rendezik meg a Hungaroring 12H félnapos versenyt, sajnos negatív csúcsot döntõ versenyzõi létszámmal és mindössze egyetlen magyar egységgel, a Bovi Motorsport Silverstingjével. nevezési lista, menetrend
"A motor 3,7 literes, V8-as turbódízel, amely 550 lóerõs teljesítményre képes. Famin elárulta: a korábban használt V12-es egységbõl gyakorlatilag levágtak négy hengert, hogy továbbra is hasznosíthassák az egyébként sikeres hajtómûvel kapcsolatos tapasztalatokat.
a 7-es rajtszámú autót az Alexander Wurz, Anthony Davidson, Marc Gene hármas, a 8-ast Franck Montagny, Nicolas Minassian és Stephane Sarrazin, míg a 9-est Sébastien Bourdais, Pedro Lamy és Simon Pagenaud kapja meg. "
jól néz ki ez is talán ha egy nem hullik szét akkor lesz esélyük nyerni
Az RML Hondára vált. Egy nappal a Honda Le Mans terveinek napvilágra kerülése után bejelentették elsõ csapatukat is 2011-re az RML „személyében”.
A kapcsolat nem új, hiszen 2010-ben már Honda motort szerelt Lola autójába Ray Mallock istállója. Az egy évvel ezelõtti állapotokhoz képest azonban újdonság, nemcsak a Honda motort használják, hanem az ARX-01d autót is.
Nagyjából így fest majd a 2011-es ARX-01d RML színekben
A Bovi Motorsport kategóriagyõzelmet és összetett 10. helyet szerzett a Dubai 24 óráson! A Wolfgang Kaufmann, Jaap van Lagen, Miroslav Konopka, Rácz István, Bódis Kálmán legénységgel felálló Brokernet Silversting mellé még Duncan Huisman (Equipe Verschuur Scirocco) és Tomas Enge (Gravity Racing Mosler) is felfért a dobogóra.
Egy fokkal jobb, mint, ha ott lennél, de nem lenne belépõd. A magyar érdekeltségek révén jutottál hozzá? Azt nem tudod véletlenül, hogy sikerült Jaap van Lagent beültetnie Bódis Kálmánnak a Silverstingbe? Amúgy vezetik a kategóriájukat, részben mert Tomas Enge-ék Moslere a 3. órában megfeneklett. Összetettben az Augusto Farfus féle BMW Z4 (Walter Csabi csapata) áll az élen.
Mi az oka annak, hogy a Lotus beszáll a hosszútávú versenyekbe?
CB: Két oka van. A 24 órás Le Mans-i verseny technológiai kihívás az autók és a motorok számára, de egyben fantasztikus sportesemény is.
Miért az LM P2?
CB: Az Evorával versenyzünk majd a GT kategóriában, de egyúttal egy prototípust is akarunk építeni, mert ezek az autók számos lehetõséget kínálnak. Az LM P2 tökéletes terep privát csapatok számára és nem igényli, hogy közvetlenül gyári csapattal legyünk jelen.
Ez azt jelenti, nem lesz gyári Lotus csapat az LM P2-ben?
CB: A Team Lotus természetesen szeretne Le Mans-ban versenyezni, de egyúttal szeretnénk, ha minél több szerzõdéses csapatunk lenne az ILMC-ben, az LMS-ben és az ALMS-ben. Rengeteg csapat érdeklõdik a programunk iránt.
A motort szintén házon belül fejlesztik?
CB: Természetesen. Az Evora 3.5 literes motorját használjuk majd. Két elképzelésünk van. Vagy 4 literesre fúrjuk fel, vagy 3.2 literesre csökkentjük és teszünk rá egy turbó feltöltõt. Az alapok ugyanazok lesznek a GTE és az LM P2 kategóriákban. A sebességváltó elhelyezése más lesz, a GTE-ben keresztben építjük be, míg a P2-ben hosszában.
A sebességváltó is házon belül készül?
CB: Majdnem. Elképzelhetõ, hogy az Evorába épített X-Trac váltót használjuk, vagy esetleg a Ricardo egységét, melyet a Lotus 125-nél alkalmaztunk.
Mik a kitûzött határidõk?
CB: A prototípus modellt márciusban szeretnénk bemutatni a Genova Motor Show-n, a teszteléseket pedig szeptemberben.
Nagyon szép karácsonyi ajándékként jött a hír szenteste, a Lotus is ott lesz 2011 -ben Le Mans-ban. Méghozzá gyári támogatású csapattal!
Az autó az az Evora lesz melynek már eddig is létezett GT4-es változata.
Az utóbbi idõben megszokhattuk a norfolki gyár aktivitását a különbözõ kategóriákban, beleértve a formula-1-et és az Indycart is.
Le Mans-ban 2012-ben már saját prototípussal akarnak indulni, de a GT kategóriát sem akarják elhanyagolni.
Azzal a Jetalliance Racinggel kötöttek szerzõdést mely az elmúlt néhány esztendõben elsõsorban az FIA GT sorozatban versenyzett Aston Martinnal.
A tervek szerint az ILMC sorozat 7 versenyén kívánnak indulni két autóval. A versenyzõk egyelõre nem ismertek, de a csapat tulajdonosa Lukas Lichtner-Hoyer szerint amatõr és profi versenyzõk egyaránt részei lesznek a csapatnak.
További részletek márciusban várhatók, akkor lesz a hivatalos bemutatója a csapatnak.
December 20-án az ACO közzé tette a 2011-re vonatkozó, véglegesnek mondható technikai szabályokat. Ezek egységesen vonatkoznak az ILMC, az ALMS és az LMS sorozatokra is. A regulák fõbb vonalakban kijelölik a kereteket egészen 2015-ig!
A szabályok legfontosabb célját az alábbiakban határozták meg:
Biztonság növelése
* Környezetvédelem; csökkenteni kívánják a kipufogógáz kibocsátást, a zajszintet és a legfontosabb fogyóeszközök felhasználását (üzemanyag, gumik, fékek stb.) * Kiegyensúlyozni az erõviszonyokat, sport és technikai aspektusból egyaránt * Korlátozni a költségeket
Most nézzük mit jelent mindez kategóriánként.
LM P1
A szabályok 2011-2013 közötti idõszakra, vagyis három évre érvényesek.
A motorok teljesítményét alaposan visszafogják (a korábbi P2-es paraméterek lesznek érvényben). A cél a 3:30 mp-es köridõ körüli limit fenntartása Le Mans-ban. Jelenleg a legjobb autók 3:20 mp alatti köröket tudnak. Körülbelül 520 lóerõre lesznek képesek a motorok, ezáltal csökken is a károsanyag kibocsátás és az üzemanyag fogyasztás.
Teljes erõvel támogatják az új technológiák, elsõsorban a hibrid motorok használatát. Az energia visszanyerõ rendszereket az elsõ és a hátsó kerekeknél is lehet használni, de egyszerre csak az egyiknél vagy a másiknál.
Kötelezõ lesz a formula-1-bõl már jól ismert „cápauszony” használata a 2011-es évjáratú autókon.
Fokozottan ellenõrzik majd a szárnyak elhajlását.
Az erõviszonyok kiegyenlítésére beiktatták a szabálykönyvbe a 19-es cikkelyt. Ennek értelmében az ACO fenntartja a jogot az autók teljesítményének korlátozására. A cél egy 2%-os limiten belül tartani a különbözõ technológiákat.
A 2010-es autók továbbra is versenyezhetnek, de csak bizonyos feltételekkel. A motorokra nagyobb szûkítõket kell helyezni és csökkentik az üzemanyagtank méretét 90 literrõl 75 literre.
Az ACO már némi támpontot is közzétett a 2014-es és 2015-ös esztendõkkel kapcsolatban.
Öt fõbb vezérelvet határoztak meg.
A felhasználható energia mennyiségét fogják szabályozni, így a hatékonyság legalább olyan fontos lesz, mint a megbízhatóság és a csúcsteljesítmény.
Nyitnak mindenféle új technológia felé.
Csökkenteni fogják az autók méretét és súlyát.
Csökkenteni kívánják az üzemanyag fogyasztást és a CO2 kibocsátást. A cél, 1500 liter üzemanyaggal 5000 km megtétele. 1990-ben ehhez még 2550 liter kellett, míg 2010-ben 1875 literre volt szükség.
Csökkenteni kívánják a verseny során felhasznált abroncsok számát. 2010-ben néhány P1-es csapat csak 11 szett gumit használt szemben a 2008-as 19-cel!
LM P2
A P2-es szabályok 2011 és 2015 közötti idõszakra vonatkoznak. Ezzel is segítve az ebben a kategóriában versenyzõ csapatok életét. A legfontosabb a költségek csökkentése lesz.
Az új autók (motor nélkül) maximum 345 000 euróba kerülhetnek.
A motoroknak széria alapúnak kell lenniük, és nem kerülhetnek többe 75 000 eurónál.
Legalább 30 órát ki kell bírniuk a motoroknak, és az újjáépítésük nem kerülhet többe 35 000 eurónál. A 30 órát a következõ öt évben elõbb 40 majd 50 órára fogják növelni.
Minden P2-es autóban legalább egy ún. „gentleman driver”-nek kell versenyeznie. A velük szemben támasztott kritériumok már benne vannak a szabálykönyvben.
Bár errõl még végleges döntés nincs, de valószínûleg a 2010-es autókat is használhatják még 2011-ben.
LM GTE
A GT1-es autókat számûzik, a GT2 pedig GTE néven fut tovább. Ezen belül lesz egy GTE Am és egy GTE Pro osztály. A GTE elõírások 95%-ban a jelenlegi GT2-re épülnek.
A GTE Am esetében csak egy profi versenyzõ megengedett. Az autónak legalább egyévesnek kell lennie.
A GTE Pro osztályban semmilyen megszorítás sem lesz a versenyzõkkel vagy az autók évjáratával kapcsolatban.
Formula Le Mans
Az FLM egyen-prototípusai az ALMS és az LMS mellett a kínai versenyen is engedélyezettek lesznek. Az ILMC-ben azonban nem lesz önálló értékelésük és Le Mans-ban sem lehet velük indulni. Ennek ellenére a hivatalos Le Mans tesztnapon részt vehetnek. Az LMS FLM bajnok csapata egy meghívóval lesz gazdagabb a következõ évi 24 órásra, persze nem ezzel az autóval.
lehet,hogy az Audinak nagy az arca az de a fostos Pug még egy 18-ast se írhat fel mert kihullott az összes bontóba való halom szemét mind...
'86 óta elköltözhetett volna már akit nagyon zavar... jahogy amikor forma1 van akkor jajdejó ott lakni.. akkor miért zavarja õket amikor más verseny van ?
Ferihegy közelében lakok, 19év alatt már megszoktam és kb. meg se hallom a gépeket.. pedig a "hangtompítás" nélküli 747-esek se halkabbak mint egy Lola vagy Oreca põzsó...
Adott egy elképzelés.. Építsünk egy pályát a nagy város közelébe..
Oké ezt megtesszük kiválasztunk egy helyet ahol nem zavar senkit.
Majd elkészül.. A sok okos oda költözik mellé. Ugy egy versenypálya éli az életét, majd rájön a sok okos tobiás, hogy bazd ez hangos..
És akkor nem elköltözik.. áááááá nem zárjuk be mert zavar.. Mi a fasznak költöztél oda bazze?:D
Az a pálya így is egy kihasználatlan valami. Egy verseny hoz pénzt igazán rajta.. Ha azt is kivennék a naptárból nyugodtan lehet rá építeni még egy csúszda partot mert a kutya nem fog oda menni..
A Magyar közönség idén elõször láthatta a mogyoródi pályán a megbízhatósági autóversenyzés csúcskategóriáját, a LeMans Series-t, és bár a nézõk rendkívûl élvezték az éjszakába nyúló különleges versenyt, a sorozat jövõ évi versenynaptárában azonban nem szerepel a Hungaroring. Ennek okát is megtudhattuk:
"Az igazság az, hogy bár a nézõknél nagy sikere volt a LeMans Series-nek, de a környéken lakóknál már nem annyira. Nekünk azt is figyelembe kell vennünk, hogy éjjel-nappal nem lehet versenyt rendezni, hiszen bizonyos környezetvédelmi elõírásoknak meg kell felelni. A LeMans verseny sokaknál kiverte a biztosítékot, mert sokáig tartott, és nagyon hangos volt. A környéken lakók az F1-es futamot és az ezzel járó hanghatásokat elviselik, de a pályahasznosításnál figyelnünk kell arra is, hogy a környezõ települések számára ne legyen túlzottan zavaró, mert az olyan dolgokat idézhet elõ, ami a Hungaroring számára negatív lehet. Szigorúbb szabályokat kell elõírni a szervezõk számára, illetve magának a Hungaroringnek is be kell szabályoznia ezeket a dolgokat, és ez nyilván áldozatokkal jár" - nyilatkozta Gyulay.
Göranssonékon kívül senki se tudta átlépni a limitet, õk is legfeljebb 2X. Amúgy tényleg poén a dolog, de egyúttal érdekes is. Amúgy pont õk feneklettek meg nem rég. Kár értük. A mezõny legszebb tagja.
ki nem gyulladt, de az elsõ kanyar után a híd alatt félreállt, gyorsan odamentek oltani, nem volt füst, de azért befújak a motorhoz biztos ami biztos, utána behozták a boxba és éget szaga volt :S