Hogyan tudom a jármûveim egyszerûbben lecserélni ha kiöregednek? elõre is köszi! :)
meg kell nézni, hogy milyen megbízható az adott vonat/teherautó. Pl. egy nagyon új, még kiforratlan jármû megbízhatósága lehet akár 40% is, hiába vaci új, sokszor fog lerobbanni. Általába, ha kis kék ablak ugrik fel, hogy van egy új vonat, teszteld, akkor az ilyen. Tesztelgeted és egyre jobb lesz. Az elején szopó.
legszívesebben én is, de akkora azt mondanák, hogy cheat
én igazából kikapcsolnám a lerobbanást, mert vicc ahogy mûködik, még ritkára állítva is képes a vadi új mozdony 4 kockánként lerobbanni újra és újra.
Na hallod, ez eszembe se jutott :D Akkor jelen esetben nem arra a vonalra rakom a depót, ahol mondjuk 15-20 vagy akár több vonat közlekeik, hanem ahol csak 3-4. Lerobbanásokat meg nem tudom állítani, általában fellépek valami public szeróra és ott nyomom. Ott meg adott a dolog. Köszönöm a tanácsodat :)
ja igen, még annyi, hogy a beállításokban szerintem állítsd át a lerobbanásokat úgy, hogy ne kelljen sok depót építeni, mert alapvetõen nem lehet normálisan megcsinálni. Nagyon lassítja a vonatokat. Ezért én csak állomásokra szoktam. Nyílt vonalra nem.
a 15 vonat egy vonalon nem sok. Nekem 70 is van elég sok helyen. A probléma azzal lehet, hogy a bejárati/kijárati jelzõt felejtsd el a fenébe, és azt használd, ami az elõtte lévõ térköz függvényében irányítja a vonatokat. A másik, hogy mindenféle speciális jelzõt csak váltókörzet esetén kell használni, nyílt vonalon csak ugyanazt csinálja, mint a sima egyirányú jelzõ. Szerintem elegánsabb, ha lecseréled a nyílt vonali jelzõket simára, mert akkor aki a képet nézni, az úgy érzi, hogy tudod melyik jelzõ mire való.
KÖszi, majd kipróbálom. :) Most ismerkedem újra a játékkal, régen játszottam már vele, de akkor egy vágányra max 2 vonatot indítottam. Mostanában próbálom kicsit szebbé tenni a hálózatot :D
ha meg beállítod hogy menjen a depóba akkor is oda fog menni, ha zöld a lámpa ha vörös, csak feltételes utasítással lehetne kikerülni, de olyan nincs jelzõblokkra vonatkozóan.
nem magyon értem az egészet minek ennyire kacifántos pálya ez nem jó?
Üdv. Segítségre lenne szükségem. Építettem egy vasúthálózatot, 2x1 irányú, és volt egy szakasz, ahol nagyon sok vonat járt (15 körül). Nem is volt ezzel gond, viszont a depóknál feltartották egymást. Kényszerítve voltak ugye a depóba, és arra gondoltam, hogy míg az egyik depózik, addig a mögötte jövõ kerülje ki a depót egy megkerülõ sínen, majd legközelebb bemegy a depóba (vagy a megkerülõre is teszek egy depót és kialakítom úgy, hogy mindenféleképpen bemenjen.
A gond csupán az volt, hogy a megkerülõ pályát ha simán beépítettem bejárati kijárati jelzõkkel, akkor azt a pályát vette alapértelmezettnek a vonat, így mindenféleképpen kikerülte a depót. Valami olyasmi trükk kéne, hogy amíg a depó elõtti bejárati lámpa zöld, addig a megkerülõ pálya bejáratija piros legyn, és ahogy a depó lámpája pirosra vált, akkor legyen a megkerülõ bejáratija zöld.
Tudom, hogy nem ez a leghatékonyabb megoldás, de azoknak a bonyolult ialakításoknak a megvalósítására nem mindig van az embernek helye.
KÖszönöm elõpre is a segítséget!
Érdekes egy logikája van a játéknak. Ha én bevásárolom magam egy ai cégbe 75%-ban nemhogy nõne, hanem csökken a company valuem, pont annyival mint amennyibõl vásároltam, pedig a logikus kb az lenne hogy akkor hozzáadódik az én eredményemhez a másik cég értékének 75%-a. És ha jól látom részesedést nem kapok a profitból. Amikor megvan a 100% akkor meg hirtelen megugrik a cégem értéke, és persze már enyém a full profit is.
Az meg a másik hogy az ai készít 10 repcsit szállít néhány utast távoli helyek között, és exponenciálisan nõ a company value-ja, miközben én meg több ezer utast vonatoztatok, és több tízezer tonnányi árut, mintha a repülés kicsit túl lenne pörgetve, lehet nem véletlen sok multi szerveren a NoAir felirat.
eze gy technika. De be lehet hozni egy cheat ablakot, és ott beállíthatod, hogy manuálisan fel tudd húzni a termelést a bányákban
Elnézést mindekitõl! Aki Pidgint használ, nézzen be ide, mert van neki egy topik:
http://www.sg.hu/listazas.php3?id=1288896825
Elõre köszi, és bocsi!
az a megfejtés, hogy az alapszettben nincs villanymozdony északi pályán. Ezért nem kapsz villamos sínt. És szerintem trópusin sincs. De különben mutass a trópusiról is képet. Azért zavarodtam meg egy kicsit, mert a egyik képen a vonatod mindkét végére raktál mozdonyt, és azt hittem, hogy az a mérsékelt klímájúban lévõ ikermotorkocsi, csak az OPEN GFX miatt más a kinézete.
Egyébként itt villanymozdonyok sincsenek, sivatagos pályán viszont jöttek az üzenetek új villyanmozdonyokról. (??)
ezt a GRF-et ki is törölheted, mert ezt alapból is tudja a játék a beállításokban. Viszont még kérnék egy képet az elérhetõ mozdonyokról, aztán megadom a megfejtést :P
Hali! Tudja valaki, hogy miért nem tudok villamos sínpályát lerakni? Az 1.0.5 OpenTTD van meg, a sima sínpályán kívül 1990 körül engedélyezi az egysínes rendszert. A villany szürke... Ötlet?
metró meg trolibusz nincs is. Van olyan GRF, amiben van metró , de ott a monorail helyett tudod építeni, ha letöltesz hozzá egy metrósínt, ami kicseréli a monorailt. Trolit meg valami orosz buszok-szettben láttam, de soha nekem nem mûködött a szett.Szerintem csak simán a buszok között eléthetõ
ha nyomva tartod a sínépítés vagy útépítés gombját, akkor sem jelenik meg a többi opció? ott ahol a maglevet vagy az elektromos sínpályát tudod építeni
a másikra nincs ötletem, próbáld meg a manuált, vagy ezt: http://www.tt-forums.net/
Mondom: Csak a legnehezebb fokozaton nem termelnek semmit, még akkor sem, ha már benn áll a teherautó, hogy felrakodjon!!!
Tudom, hogy csak késõbb,meg is jelennek a jármûvek, csak pályát nem tudok hozzájuk építeni... Csak sima mezei sín van! :O
a bányák akkor termelnek,ha van ami elszállítsa a megfelelõ helyre amíg nincs ott jármû,addig nem lesz áru/nyersanyag/állat az állomáson
a legfrissebb verzió jelenleg az 1.0.5-ös, amire te gondolsz az openttd useful csomag szerintem, ami, ha jól tudom a fejlesztéshez szükséges
a villamos/metro/troli csak a késõbbiekben lesz elérhetõ,ezért nem tudod építeni õket egyelõre. vagy egy másik ok,hogy nem aktiváltad megfelelõen
ajánlom olvasgatásra: http://wiki.openttd.org/Main_Page sajnos már én is régen játszottam és lehet,hogy azóta változtak a dolgok
Üdv!
Kezdõ Open TTD-s vagyok (régen sokat játszottam a simával), az lenne a kérdésem, hogy Legnehezebb fokozaton miért nem termelnek a bányák meg ilyenek??? Van egy csomó villamos, metro, meg troli kiegészítés, de nem tudok hozzá pályát építeni... 1.0.5-ös verzióm van, lehet patchelni feljebb??? Mert a hivatalos oldalon van már 3.0 is, de nincs benne exe. Elsõ körben ennyi lenne, amit nagyon nem tudok, elõre köszi a segítséget!
Akkor ok.Majd legközelebb.Telepiteni nem tudok,mert a grafikai és hangkészleteket onnan szedi le,és hibával lép ki a telepitõ.
a non-stop parancs valamelyik openttd verzióban át lett úgy alakítva, hogy megadod az indulási meg az érkezési állomást és beállítod a non-stop-ot és akkor A-ból B-be megállás nélkül megy azon az útvonalon ahol tud, akár van benne állomás akár nincs. Ilyenkor az állomáson áthalad. Sõt a haladó beállítások között be tudod állítani, hogy minden állomás amit beraksz az útvonalba alapból non-stop-ként legyen benne és akkor még külön sem kell kattintgatnod. Ráadásul nyugodtan betoldhatsz a vonalra plusz állomásokat, akkor sem lesz semmi. Az önkormányzatok megítélését a haladó beállítások között engedékenyre kell állítani és akkor azért nagyobb a tûrõképességük. Legyalulni a fél hegyet akkor sem fogják engedni de valamennyivel jobb lesz a dolog. Nagyobb városnál ha azzal kezded, hogy belsõ buszközlekedést csinálsz akkor nemcsak bevételed lesz egy kevés, hanem a város dinamikusan fog növekedni (kivéve sivatagi és havas részen lévõ, mert annak étel kell elsõsorban) és nagyon fog szeretni érte az önkormányzat.
Meg lehet-e azt csinálni, hogy az állomáson való áthaladás megadása nélkül átmehessen egy vonat az állomáson megállás nélkül? Merthogy alapon úgy megy, hogy ha nem adsz meg egy állomást amin még is átvezet az útja, akkor egy pillanatra megáll. Viszont ha megadod akkor csak és kizárólag arra megy. Viszont ha van egy állomást megkerülõ vágány csak azon fog menni ha nem adod meg az állomást. Tehát pl nem tud olyat hogy ha az állomás egyik vágánya szabad, át tud menni, de ha a kerülõvágány foglalt akkor átmegy állomáson. Vagy csak állomáson megy, vagy csak állomást megkerülõ vágányon.
A buzi önkormányzatokat ki lehet kapcsolni vagy kipatchelni? Úgyanis az így egy vicc, hogy már a játék indulásakor amikor még semmit sem építettél már szörnyû a véleményük, és nem engednek egy állomást sem építeni, akkor sem ha nem alapból szörnyû (csak rossz) 2 fát törlök a tájrendezés miatt, mivel a város olyan hepehupás hogy sehol sem lehet lerakni rendezés nélkül állomást, és már nem lehet megépíteni, és az egyetlen hatásos módszer a vélemény pillanatnyi növelésére 54 millió fa ültetése, mert a többi semmit sem ér.
de van. Rámész a város nevére, felugrik egy ablak, ott rámész az önkormányzat fülre és ott vannak lehetõségeid. Általában csak azok jelennek meg, amikre van elég pénzed Ilyenek, mint kis és nagy reklámhadjárat, új épület finanszírozása, kizárólagos szállítási jog vétele, és a legdrágább a legalsó az önkormányzat megvesztegetése. Egyébként úgy mûködik a dolog, hogy van az önkormányzati megítélés és "szörnyû", meg "nagyon rossz" esetén nem enged állomást építeni, "rossz" és "közepes" esetén építhetsz, de nem tudsz épületet lerombolni ("közepesnél az utat már engedi rombolni, ha úgy van beállítva) "jó"-tól fölfelé mindent lehet, de ha sokat rombolsz akkor elkezd csökkenni a megítélésed. A másik amitõl nagyon csökken, ha drasztikusan eltünteted a fákat a környékrõl/nagyon felforgatod a terepet. A harmadik meg ha van olyan állomás a településen, amit nem használsz. Ilyen esetben ha ezt lebontod már attól egy idõ után növekedni kezd a dolog. Az önkormányzat megvesztegetése rohadtul drága, de például ha intenzíven fásítasz a város mellett az is csodákra képes a megítélésben. Én még soha nem tapasztaltam hibát az egyirányú jelzõkben pedig van állomásom, ahol 12 vágányon 96 vonat forog és a egy váltóközben akár 4-5 vonat is tud egyszerre lenni. Mivel ezekkel a lámpákkal játszva a vonat úgy megy bele a keresztezõdésbe, hogy tudja, hogy hol fog kimenni. Sõt annyira profi, hogy ha például kiszeded a vágányútját akkor azon a helyen ahol éppen van megáll.Szóval nem kezd el kalandozni. Én ezekkel a jelzõkkel kétvágányú vonalakon, úgy, hogy az állomások elõtt szintben keresztezõdõ váltókörzetek vannak több tucat vonatot mozgatok. És semmi gond nincs (pontosabban azt leszámítva, hogy 70 vonat fölött az állomáson töltött idõ megállás esetén már elég ahhoz, hogy torlódást okozzon a forgalom sûrûsége miatt)
igen a kijárati, bejárati jelzõ használatatlan, legalábbis köze nincs a valósághoz, a path signalnak igen, de sajnos sok vonatnál már az is elképesztõ hülyeségeket csinál, pl megálljt mutat mikor szabad az út, néha zöldet ad mikor foglalt, és bumm...
Egyébként ezekkel a önkormányzat nem engedélyezi marhaságokkal mit lehet csinálni? Olvastam hogy lefizetni... kár hogy nincs ilyen lehetõség, se menüpont.
nem tudom melyiket használod, de a játékba két lépésben tették be a lámpákat és ezért nem mindegyik kompatibilis a másikkal. Szerintem a kijárati-bejárati meg nemtom micsoda jelzõhármas teljesen használhatatlan. A sima jelzõ, meg az a kettõ, ami több vonatot beenged egy térközbe ha van szabad útvonal,ezek jók. Nekem ezek remekül mûködnek
Ha egy jelzõblokkon belül van egy állomás, akkor a intelligens lámpák (path signal), megbolondulnak. Ez miért van? Olyan mintha az állomás jelzõként mûködne és 2 blokkra osztaná az addigi 1 jelzõblokkot.
mert még nem volt kész. már kész van, épp most megy az elsõ vonat
Némelyik kanyaron még lenne mit optimalizálni. Pl ha 1 kockán belül 90°-ot fordul a sín, ott nagyon belassul a vonat. Ezenkívül a konfigban általában alapból az van már újabban, hogy 90°-nál nagyobbat nem is tud fordulni a vonat egy kockán. Szóval ez több helyen felveti a gondot, hogy a vonat kényszerítve van bizonyos irányokra :) Legegyszerûbb példa erre a jobb felsõ train depot. Oda nem tud bemenni, ha jobb oldalról érkezik a vonat.
a gyár termelése akkor növekszik, ha magas az elszállítás aránya. Ezzel a trükkel lehet növelni:
Így csak egy kocsinyi veszteséged van. Viszont felmegy a gyár/bánya termelése és akkor több vonatot is forgalomba állíthatsz. (és akkor már meg is szüntetheted a trükköt) Egyébként az, hogy hány kocsival éri meg egy vonat, nagyjából szettfüggõ. DB-meg japán-szettel például szinte nem lehet veszteséget csinálni szinte, de van egy észak amerikai, amivel eddig mindig tönkrementem. Abban például vannak olyan hatrészes motorvonatok, amiknek a fenntartása drágább, mint a bennük szállított utasok maximális ára. Amúgy kár érte, mert jó kis szett.
Minimum 3-4 vagon kell egy vonatra, hogy valaha is pluszt termeljen... az alatt teherautó. Minél több ércbányából kell beszállítanod, méghozzá inkább gyakran kisebb vonatokkal, mint ritkán naggyal.
felhúzni hogy lehet? beálitottam hogy akkor induljon ha megtel, és csak egy kocsival ment, de sajnos a bányák is igen lassan termelnek, volt még két bánya a térképen, onnan teherautókkal hordtam, de egyszer csak észrevettem, hogy eltünt a bánya:C
olyat lehet beállítani, hogy addig nem indul el a vonat, amíg nincs tele. Addig az állomáson áll. Állás közben kisebb a költsége. Illetve még azt lehet csinálni, hogy Lecseréled a mozdonyt kisebbre és rövidíted a vonatot, a vasércszállítóét meg nagyobbra. Túl közelre valóban nem érdemes vonattal szállítani, max nagyon kicsivel, ha ki lehet gazdálkodni. Kereshetsz távolabbi célpontot. Illetve nézd meg, hogy hány százalék az acélöntõben az elszállított termék mennyisége. Ha nagyon alacsony, akkor fel kell húzni különbözõ technikákkal.
Nem lehet. Oda vagy (több) kisebb vonatot teszel, ami váltásban hordja apránként az acélt, vagy teherautókkal hordod el addig, amíg az érc beszállítás fel nem lendül jobban.