Így van. Ha rázósabb a helyzet, akkor még az utasommal sem beszélgetek.
a telefonálásban nem az a para (pl autópályán) mikor beszélsz és egyik kézzel tartod a telefont, mert akkor cigizni, üccsit inni se lenne szabad
hanem az a gáz, mikor felveszed, leteszed, telefonszámot keresel ha mondjuk 100-zal mész vhol és lenézel 3 másodpercre a telóra, akkor kb 85 métert haladsz vakon, ami közben kanyarodhat az út, eléd vághat valaki vagy fékeznek elõtted.
Az meg megint más kérdés, hogy egy 20 éves jó reflexû ember ha csinál vmit vezetés közben, akkor a reflexei romlanak annyit, mintha 70 éves lenne, na de mi van akkor, ha egy nyugger kezd el szüttyögni valamit a kocsiban????
ha valaki tudja jól priorizálni a dolgokat, akkor nem lehet baj, mert ha a vezetés közben jön egy "rázós helyzet" akkor inkább a telót ejteném el vagy az utassal való beszélgetés fonalát veszteném el, minthogy leszaladjak az útról.
Na ezért nincs kihangosítóm, még veszélyesebb is, itt a bizonyíték! Inkább kézben tartom a mobilom, behajolok középre mert úgy a laza, belenyomom magam az ülésbe hogy alig lássak ki a kocsiból, lényeg hogy kva laza legyek. :) Nem tartom ezt olyan veszélyes dolognak, mint amilyenné felfújják, ennyi erõvel ne beszélgessen senki az utastársával, mert milyen veszélyes. Sok az autó, több a baleset, nem lehet minden faktort kiszûrni. Ha akármi van, akárcsak lassítani kell, de ha úgy mérem fel, telót hajítom el elõször úgy is. Sokkal rosszabb mikor asszony a jobb egyen elkezd sikítozni, mert a fázós testét nem hûthetõ kocsiba lehúzott ablaknál beszáll valami darázs és elkezd sikoltozni hirtelen. Na az veszélyes. Rá nézve.
Sajnos kénytelen vagyok vezetés közben telefonálni, naponta 30-40 hívásom van, lehetetlen, hogy addig mindig megálljak. Néha elvesztem a beszélgetés fonalát, de a figyelmem akkor is nagy százalékban az úton van. Szerintem a hülyék vezetését kéne betiltani, a szorzótáblát is alig tudja, de jogsija van, és biz õ is telefonál, illetve fiatal dekoratív csaj telcsin csacsog a szülcsifelcsi elõzõ esti epíizódjáról: kérem, õk a potenciális veszélyforrások!
így van, az anyósülésen ülõvel a veszekedés vagy a cd akármi keresgélése is elég veszélyes és lehetne még sorolni de felesleges törvényben tiltani csak +indok a büntetésre a bénákat ez nem fogja megmenteni
Attol fuggetlenul abban tenyleg egyet kell erteni, hogy a vezetes kozbeni mobilozas nem veszelyhtelen. Budapest csucsforgalom es valami fontos tema a telefonban, amire figyelni is kell nem csak ugy csacsogni, erdekes helyzeteket tud hozni. En is headsettel telefonalok de az ilyen helyzeteket meg ugy is probalom kerulni vagy addig hallgatok. Szoval egy kis odafigyelessel azert lehet kezelni a dolgot. Az szerintem hulyeseg, hogy ez a forgalmi helyzet egyenerteku lenne azzal ha a kezemben szorogatnam a telefont es egy kezzel szerencsetlenkednek az indekszelessel es valtassal. Az meg hogy Indiaban tiltjak a mobilozast inkabb megmosolyogtat. Eleg csak nehany filmecsket megnezni az indiai kozlekedesi moralrol. Gyakorlatilag ott nem is letezik KRESZ. Laza!
Uccsó három kocsim automata, ott mindig szabad az egyik lábad és általában az egyik kezed is, ergó hülyeség a headset (kb. mint a kézifék), de azért abból is van 2 bt-s, meg egy analog kábeles. Tény, hogy éppen annyira figyelemelterelõ, de ugye a gyakori 1-3 utasom is az.
Le fogják tarolni a földet, mert a táj ami magával ragadhatja a figyelmet veszélyes a vezetésre!
Én inkább azt látom h ha egy autós nagyon nem azt csinálja amit kéne, akkor hamarosan ki is derül h mobilozik. Ha rádudálok, azt sem hallja meg...
az ilyen putri országokban lehet, hogy szarnak magasról a kresz-re, de sokkal elõzékenyebbek is. azt hiszem volt egy olyan kutatás amelynek keretében leszerelték a forgalomirányító eszközöket (lámpákat, de talán néhány táblát is ) egyes keresztezõdésekrõl és figyelték, hogy milyen gyakran alakul ki fennakads vagy veszélyhelyzet. Az eredmények pedig azt mutatták, hogy ha a sofõröket kevésbé korlátozzák akkor sokkal gyorsabban és kisebb rizikóval oldják meg a problémás helyzeteket.
Egyébként erre jó példa mikor valamelyik hülye látja hogy a zöld jelzés ellenére torlódás van a keresztezõdésben, de csakazértis belehajt; ugyanakkor ha mondjuk egyenragú utakról van szó akkor rögtön integet meg villogtat hogy jöjjön nyugodtan.
Azt se felejtsük el, hogy míg ha utastársunkkal beszélgetünk, addig õ ugyanúgy látja az utat, tud nekünk szólni, ha valamit nem vettünk észre. De ha telefonálunk, a vonal másik végén az illetõ nem látja mi van elõttünk, így szólni sem tud.
Valahol olvastam egy tanulmányt mely szerint ha csak az egyik fülünkkel máshova koncentrálunk, 70-80%-kal nõ a csõlátásunk. Napi 8-9 órát vezetek a városban. Amikor telefonáltam nem egyszer túlszaladtam egy keresztezõdésen, mert abból a keresztezõdésbõl szoktam két irányba is menni. Amikor a fülemen volt a kütyü, az agyam az alapértelmezett útvonalat választotta. Pedig akkor pont nem azt kellett volna. Ismeretlen helyen még a hülye is félreteszi a telefont, hacsak nem abból kapja az útvonalinfót. De olyan helyen ahol ismerõs, még a sebességet is képes növelni.
be kell vetni az egyszerû jól ismert dzsedáj trükköt: (agykontroll)
elõre tudatnunk kell magunkkal, hogy egyidejûleg ezt és ezt a két dolgot fogjuk csinálni: nevezetesen: telefonálni és vezetni, majd ezt követõen az agyunk átáll multitask üzemmódba és lassú sebesség tartása mellett , különösen, ha nincsenek szövõdményes problémák, pl.: sávváltás, kanyarodás, elõzés stb.. egyszerûen meg fogjuk oldani mindkét feladatot.
a gond akkor van ha ennél több dologra is kell figyelni: pl.: váltásra, hirtelen gyalogos felbukkanása stb.. ekkor valószínûleg hülyeségeket fogunk beszélni a telefonba, vagy rosszabb esetben a vezetésre nem fogunk figyelni és megtörténhet a baj, hacsak ! nem adjuk meg a prioritási sorrendjét a taskoknak: elsõ a vezetés , második a beszélgetés.
Speciel nekem úgy sikerült összehoznom egy közepeske koccanást, hogy lenyúltam a beépített Bloetooth kihangosító felvevõgombjához. Egy pillanatra lenéztem a gombra és csett. Ennyi. :D
Azért a leggyökérebb megoldás, amit nap mint nap látok, az az, hogy emberünk/asszonyunk maga elé tartva a telót dumál vezetés közben, miközben legalább 50%-ban a mobilját nézi, nem az utat. Persze van még ezen kívül 2. helyezettként a jobb kézzel bal fülhöz tartom a telefont és ha kell füllel támasztok és váltok típus. Sosem értettem, hogy kb. 2 MFt feletti autónál miért fáj 20-40k HUF azaz max. az autó 2%-át kitevõ kihangosító beszereltetése...
Ha nincs a kezetekben telefon legalább az esély megvan, hogy vészhelyzetben reflexbõl jól fogtok dönteni ...
Hozzáteszem, ennek párja, amikor megveszik az ósanos "8 ezres gyerekülést" mer' olcsó, a x>3-4 millás autóba... Közben autómosásra egy évben ennek többszörösét költik. Pesze nem baj, mert ha mégis gond lesz, legalább marad a gyereknek rendes síremlékre...
nekem megy a multitasking, sõt prioritásokat is tudok állítani. Amikor gépezem nem 1x fordul elõ a megy a zene, játszom, közbe böngészek, és mellette msn is egyszerre, bár nem optimális a cpu kihasználás az i/o eszközök kis száma miatt (kéz, egér, bill), de megy. Vezetés közben is simán beszélgetek, de ott nagyon befigyel a prioritás. Nagyobb cpu terhelésû autós helyzetnél a beszéd az "õõõ vájá... na mirõl volt szó" mondatra redukálódik, mert ilyenkor kiürítõdik a cache-bõl minden kisebb prioritású feladat :D
Iszik vagy vezet? Mostmár vezet vagy telefonál? De mondhatnám azt is mikor az éjszakás mûszak után haza kell vezetnem 50 km-t.. Alszik vagy vezet? Mert az utóbbit nem büntetik, de legalább olyan veszélyes mint a részegség.. Ez senkit nem érdekel..
Iszik, vezet, cigizik és telefonál egyszerre. Na jó nem, de egy percen belül. És közben forgalmi naplót néz, és térképet. Janár óta vezetek rendszeresen. Februártól 70-100 km-t nap mint nap, BP-n. És még nem volt egy balesetem sem, rázós helyzetem is kevés relatíve. Szerintem hozzáállás kérdése.
Az indexet mindenesetre kéretik használni. De nem egy satufék után, utólag kiéve bekanyarodás közben. Mivel akkor már s.z.a.r.-t sem ér.. A lámpánál való elindulás reakcióidejét pedig lecsökkenteni 2mp-re, hogy ne 3-an tudjanak csak átmenni a zölden. Az 53 versenyzõbõl, 40 fokban!
Bp-en egy olyan forgalmas útkeresztezõdés közelében lakom, ahol nincs lámpa... Kész rémálom itt még a zebrán is átmenni egyik oldalról a másikra (vágtató autók, buszok, villamosok közt, amik egymást takarják)... Itt azt tapasztalom, hogy az autósok 90%-a kézben mobilozik vezetés közben, akik épp kanyarodnak, azok szinte mindig!!! Rettegek leküldeni a gyerekeimet a szomszédos közértbe, mert itt kell átmenniük a zebrán. Mi pl. kikapcsoljuk a mobilunkat vezetés közben : van üzenetrögzítõ és akinek ANNYIRA fontos, az késõbb is megtalál! A mobilok elõtt is volt Élet a Földön, egészen jól megvoltunk telefon nélkül. Sokkal nyugisabb volt a nyaralásunk is, nem hívogattak óránként a munkahelyrõl! Komolyan, már nevetséges, hogy egyeseknek folyamatosan a fülükön a mobil (közértben, buszon, könyvesboltban, orvosnál, gyógyszertárban, ruhaboltban, fodrásznál), képtelenek elszakadni tõle. Szerintem a mobilozás is egyeseknél függõséget okozott : betegek, ha nincs a fülükön a rühes telefonjuk!
Megérdemelnék a mobilozó sofõrök, hogy 3x-os büntetést kapjanak.
Úristen, sose vezetnék telefonálva. Mégis fontosabb az autóba ülés utáni pénzügyi és egészségi kockázat, mint vmi faszságot megvitatni telefonon.