Mindkettõt szeretem, habár cirka ennyiért a FEAR3 van a GMG-n.
Szerintem az ME2-ben van alapból AA, ahogy az 1-ben is. Ne a játékban, hanem a külsõ beállítóval kapcsold be. Játékon belül nagyon sovány a konfigurációs lehetõség. :S
Kényelmi szempontból akartam mindegy, nem fogom fölvágni az ereimet ha nem támogatja a kontrollereket!
Azt viszont tudja valaki hogy élsímítást hogy lehet rávarázsolni a játékra??? Hallottam valamit hogy át kell nevezni az indító exe-fájlt valahogy és akkor driveresen be lehet kapcsolni az élsimítást. Errõl tudtok valamit?
Mass Effect fanként mondom, h sztem jobban megéri a Mirror's Edge, mint a ME 1 fizetõs dlc-je. Mondjuk ez attól is függ, h bejön-e neked a Mirror's Edge-s játékstílus.
Lenne még egy kérdésem, fölraktam a ME2-õt és szeretném egy xbox360-as karral játszani, de sehol nem látom hol lehet beállítani!
Ez sem támogatná a karokat mint az egy??
Hát a párkapcsolati szálat a 2-ben totál elszúrták. Egyedül Tali kérdez rá, mit akarok. Se Jack-kel, se Miranda-val nem lehet pontosan megbeszélni a dolgot. Aztán egyszer a vége felé oda jön Jack és az elsõ játék utáni szánalmas szerelmi jelenet után kiderül, hogy õt választottam? Miért? Mikor, mivel?
Más. Van egy 20%-os EA vouche-m. Érdemes megvenni az ME1 DLC-t vagy inkább a Mirro's Edge-t válasszam?
Semmit nem kell. A profilfájlodat meg fogja találni, kiválaszthatod a név alapján azt a karaktert amivel végigjátszottad az elsõt. A szép az benne, hogy változtathatsz majd arcot és kasztot, így nem áll fenn annak a veszélye, hogy megund az ME1-es karakteredet és taktikáidat. Teljesen új játékstílust is kipróbálhatsz vele a második részben.
Elég egyszerû és kiismerhetõ az RPG motor. Túlzásba nem tudod vinni mivel alapvetõen kétféle síkon mozoghatsz a szociális kapcsolatokban: - Általános bajtársi / baráti - Párkapcsolati
Az elsõt két irányba viheted el (pozitív -> npc lojalitás küldetésének végigvitele, vagy negatív: ha nem foglalkozol vele, nem válik lojálissá) Pozitív értelemben vett "túlzásba" csak az ellenkezõ nemûekkel eshetsz, de ott kiderül a beszélgetésbõl, hogy ez már nem éppen a "friend zone".. erre rájössz. Miután a játék többszöri visszakozási lehetõséget ad, így választhatsz más célpontot is érzelmi túlcsordulásodnak. :)
Ma vittem végig a Mass Effect 1-et, ez a legjobb játék amivel idáig összefutottam!
Kéne egy kis segítség, hogy van ez a mentéses dolog? csak simán fölrakom a ME2-õt és át "teleportálja" az 1-mentéseit??...vagy kell valamit bûvészkedni vele?
Nem hiszem, hogy túlzásba lehet vinni, ha valaki úgy érzi, hogy ráhajtasz akkor megfogja kérdezni, hogy komolyan gondolod-e a dolgot, meg ha van valakid akkor megkér, hogy azt zárd le. Szóval nem lehet gubanc, illetve csak ügyeskedéssel ha direkt csinálod.
Hali!
Azt szeretném kérdezni, hogy ugye azt mondták, ha nem fordítunk elég idõt a csapat társakra akkor lehet nem úgy alakul a személyíségük... Én eddig mindig oda mentem, beszélgettem az embereimmel, de ha férfival voltam, akkor ha Mirandára hajtottam, a többieket kicsit hanyagoltam. Azt meg tudom csinálni, hogy a többiekkel is többet foglalkozok, és nem lesz semmilyen gubanc? Vagy honnan tudom, hogy túlzásba vittem az egyik karakternél?
Jajj, köszönöm, azóta megoldódott, volt a CD-n (VGA) egy program, ami fogta a játékokat...
Nekem nem akad 6970-es kártyával, csak élsimítást nem lehet a játékra varázsolni. Nem hinném, hogy a magyar verzió annyira rosszabb lenne az angolnál. A játék ugyan az, csak a nyelvezet más, de ettõl kizártnak tartom, hogy rosszabbul fusson a játék. Amúgy érdemes beszerezni a játékhoz a Patch-eket és azokat feltelepíteni! Hátha azok megoldják a problémát! http://social.bioware.com/page/me2-patches
Nekem is ugyanez a kártyám van, de a gépen nincs fent a ME2. Majd felrakom, és írok fejleményeket.
Magyar verziód van meg? Az mintha kicsit bugos lett volna, de lehet csak én éreztem így - most már Steames van. A másik lehetõség, hogy túl új a kártya és ez a játék már régi neki. Máshol is akad? Pl. cinematic részeknél, nagyobb tereknél. Tényleg érdekes, mert az én gépemen maxon simán fut. És a 9600 GT-vel neked is jó volt.
Megnéztem, mindig ugyanazokon a pontokon szaggat be 1-2 mp-re, és tök mindegy, hogy milyen grafikai beállításokon van. Ezenkívûl mindig stabil 60 fps...
Az mitõl lehet, hogy vadiúj GTX 550 Ti-vel VGA-val pl. a Normandián amikor fordulok egyet, akkor beszaggat a játék, míg a tök régi 9600 GT-men teljesen jól futott?
Sziasztok!
A Mass Effect elsõ részével kapcsolatban lenne egy kérdésem, bocs hogy ide írok de az elsõ résznek már kihalt a fórumja,nem nagyon látogatják sajna! A kérdésem az lenne hogy pc-n tolom és van egy xbox360-as kontrollerem amivel szeretném játszani de nem támogatja a játék! Tudtok valami megoldást hogy mûködjön a kontroller a Mass Effect 1-el? Elõre is köszi a választ!!!
Van egy bolygó azt leszkenneled és ott kiírja, hogy megszerezheted a tankot. Azt bármikor meg lehet szerezni.
Sziasztok. Most raktam fel az alapjátékot és a dlc-ket . Az volna a kérdésem hogy a légpárnás tankos küldetést mikor kapom meg a Horizont elõtt vagy után.
Kösz a segítséget. Kipróbálom õket
Ha valamilyen feladatra olyat küldesz aki nem lojális akkor valaki meghal. Ha olyat küldesz aki béna meghal. Ennyi.
Arra hogy ki mire jó elég nehéz nem rájönni szerintem :) Csak végig kell gondolnod hogy melyik karakter miben jó.
SZiasztok. Mi kell ahhoz hogy a végén mindenki túlélje a játékot? Számít hogy renegát vagy példakép vagyok? Kiket érdemes a csapatfõnököknek megadni a több csapatos részeknél vagy magammal vinni?
Én az Omega-3-on vettem meg, közvetlenül a bejártnál elõre mész és jobbra van egy üveg.
Elakadtam az elején. Újra játszom és egyszerûen nem jövök rá hogy miért nem tudok beszerezni egy-két dolgot a hajószakácsnak. Feladatok között ott van, de nem találom a kereskedõt akinél megvehetném. :(
na, végre 65 óra játék után befejeztem. denagyonjóvolt :D
mellesleg az végjáték majd az arrival után megint visszamentem a tanácshoz (nem akart eltûnni a teljesítetlen küldetések közül), végigcsináltam a "küldetést" megint, és teljesített lett szerencsére (egy-két "vicces" beszólás is van, ha légiót viszed magaddal).
Sztori szempontjából releváns content az gyk csak a lair of the shadow broker és az arrival.
Mi az ajánlás a DLC-k végig vitelére? Nekem ugye az ingyenesek vannak meg, meg minden mást megcsináltam. Persze újra kezdeni bármikor lehet. Gondoltam majd sorra megveszem õket. A Kasumi-s gondolom lehet az elsõ, aztán...?
Konkrétan felesleges megcsinálni kétszer, de más szemmel fogod nézni a dolgot ha a végén és ha horizon után csinálod meg. Persze ha amúgy már továbbmentél, vagy már korábban végigjátszottad akkor mindegy.
ok, kösz, valahogy én is így gondoltam, mivel azt tudom, hogy elvileg ez köti össze a 2. és a 3. részt, és pont nekem is furcsa volt, hogy már a horizon után elérhetõ lett a küldetés.
Utána csináld, oda illik. Nagy hiba volt a Bioware részérõl, hogy lehetõvé tette az öngyilkos küldetés elõtt teljesíteni az Arrivalt.
Megbeszéltél Andersonnal mindent? Van több téma is. De lehet bug is, mert a mission ennyi. És az ME1 végi rendkívül fontos döntésed egyike, hogy meg azt "sajnos ott már nincs jogunk, így nem tudunk segíteni, Shepard".
Mysteries of the Sith és Project Eden. Ezeket ha elszúrtad egy ponton újra kellett kezdeni, az elejérõl. :P Utóbbinál mázli, ha van egy korábbi mentésed.
Szerintem reálisan pont hogy arra lehet számítani hogy egy kicsit szívatni fog a játék, különben az egész galaxy at war rendszernek semmi értelme nem lenne. Így viszont csak arra kell figyelniük hogy a legjobb végigjátszás elérhetõ legyen nélküle is ha mindent megfelelõen csinálsz mert megígérték a népnek.
Shepard lehetséges halála valós befejezése a második résznek. Ezért is nem lehet importálni a harmadikba, mert számára már nem játszódik tovább a történet. Ha szigorúan vesszük, akkor lehetne valótlan lehetõség, ha tovább lehetne vinni a karaktert az esetleges halála után is.
Volt ra pelda, hogy emiatt pereltek be kiadot vagy fejlesztot, mert sok ora beleolt jatekido utan sem tudta az illeto "vegigjatszani" a gamet, es ezzel nem kapta meg azt a "szolgaltatast", amelyert fizetett 20 dolcsit.
Azért olyan játékot is szívatás csinálni, hogy ha valamit elbaszo. korábban akkor nem tudom/lehet befejezni/végig vinni. Bár én kapásból két ilyen játékot is tudok, ahol... talán programozó hiba lévén tényleg nem tudtam tovább jutni és semmilyen mód, cheat vagy semmi nem volt, hogy ezt áthidaljam.
Nincs itt semmi túlmisztifikálás, csak simán hozzáállás kérdése az egész. Van akinek csak az a probléma, a fail, ha a játék kiírja nagy piros betûkkel hogy critical mission failure, vagy ha a reaperek sikeresen betakarítják az összes értelmes organikus lényt az ending videóban. Másoknak viszont számít hogy mondjuk a galaxis populációjának a fele vagy a 90%-a éli túl.
Arról nem is beszélve hogy ha már a 2-ben van fail ending (ha ragaszkodsz is hozzá hogy nem "valós") akkor miért is ne lehetne a 3-ban is?
Nem lesznek problémák (én legalábbis azokat amire utalgatnak problémának nem nevezném, hiszen a megoldásukra minden adott lesz a játékon belül), mert függetlenül a döntéseidtõl a játékot így is úgy is be tudod fejezni akár lesznek bogarak az oldaladon akár nem, akár segítenek a robotok és alkotóik akár nem. Ha megmaradnak a bogarak meg minden szép és jó akkor könnyebb lesz, ha nem akkor nehezebb de a sikert mindenképpen el tudod érni.
Ameddig nem merik bevállalni, hogy totális bukást jelentsenek a korábbi döntések olyannyira, hogy amiatt akár valamelyik korábbi részt is újra kelljen játszani mert anélkül csak totális pusztulás érhetõ el és sikerre esély sincs, addig csak egy szépen felfújt lufi az egész, nem tényleges áthatás.
Shepi "halála" is csak egy, a folytatás szempontjából irreleváns mellékvágánya a második rész lehetséges befejezéseinek, hiszen ha ez valós lehetõség lenne, akkor nem is lehetne harmadik rész. Tehát azt a mentésedet nem is tudod applikálni majd ahol megpusztult, mert akkor a fõszereplõ hiányában nem tudod lejátszani azt a sztorit amiben õ garantáltan jelen van. Így még esélyed sincs olyan szituációt elõcsalni ahol Shepard jelen sem lesz a játék során. Szóval ennyit arról hogy milyen komoly problémák lehetnek.
A "problémák" csak egy másik utat jelentenek amivel ugyanoda eljuthatsz. Magyarán egy plusz szál ami bár némileg más utat jár be (nem tenném rá a kalapomat, hogy csak emiatt például teljesen más helyszíneket kreálnának kimondottan azért hogy totál más legyen a játék annak aki tett magasról a többiekre és csak a cél minél gyorsabb és hatékonyabb elérése végett küzdött) ugyanoda csúcsosodhat ki.
Ez nem feltétlenül baj, csupán zavarónak érzem a túlmisztifikálását a fene nagy döntés kihatásosdinak, mikor valójában ez pont hiányzik és csak egyes elemeit használja a tényleges következmény rendszernek. Pénzügyileg a kiadónak valószínûleg nagyobb rizikó lenne mint amit elfogad, meg persze több melót igényelne a programozóktól és sztori íróktól (különösen tõlük). Arról nem is szólva milyen picsogást váltana ki egy ilyen játék piacra kerülése az átlag tizenéves, gondolkodni kevéssé szeretõ, gyors akcióra vágyó célközönségi rétegbõl akik már a legkisebb fejtörõktõl, elõre tervezéstõl képesek agyérgörcsöt kapni.
Fel lehet így is fogni, meg úgy is hogy arról van szó hogy a döntéseid negatív következménye az hogy annak a storynak a 2. résszel vége a mesének. Teljesen kiiktatod a 3. rész eseményibõl Shepardot.
Az eddigi információkból úgy tûnik hogy pont hogy lehetnek problémák a döntéseidbõl, épp ezért csinálják a galaxy at war-t hogy ne csak közel tökéletes végigjátszás esetén tudd elérni a legjobb végkifejletet.
Egyébként a második részt ugyebár van lehetõség úgy befejezni hogy Shepard is meghal a végén, szóval azért lehet komoly következménye a döntéseidnek :)
PiszkosFred: Én nem érzem negatívnak, csupán realistábban szemlélem és annyinak látom/láttatom amennyi. Nem próbálok többet mögé tenni mint amennyit nyújt.
Az ötlet kiváló és díjazandó ezzel nincs is baj. A gond sokkal inkább a kivitelezéssel van. Sajnos az egész átívelõsdi kissé súlytalan, mert nincsenek problémát okozó hatások, hiszen a döntésektõl függetlenül pont ugyanazt lehetett elérni, minimális különbséggel. Az elõzetes infók és pletykák alapján ez ugyanígy fog maradni. Tehát aki nem játsza végig az egész szériát hanem csak a gyári beállításokkal indítja majd el a harmadik részt, az sem marad ki semmi igazán fontosból, ugyanazt a sztorit játszhatja végig, csak egyes elemei a hátteret tekintve különbözni fognak és kap vagy nem kap plusz mellék feladatokat.
gregtom6: Az lett volna az igazi, de túl sok akadály nem jut eszembe (talán ha Liara nem csak nyafog, hogy már egy ideje be van akadva az erõtérbe hanem ha utoljára marad akkor bizony csak az éhenhalt Liara lesz begyûjthetõ, vagy legalább abban lehetett volna jelentõs különbség, hogy mikor megy el egy adott helyszínre a játékos és az események láncolata igenis összefügghetett volna, felpörgetve avagy lelassítva az eseményeket és akár azt is eredményezve, hogy rossz sorrend vagy elhúzódó felfedezgetések miatt rövidebb az egész játék de akár el is akadhat végleg a játékos valami teljesen más kifejletig eljutva, például a rosszarcú gonosztevõ bejut és el is indítja az aktiválást és ezt kívülrõl kell leállítania a hajójával a játékos csapatának adott idõ alatt) ami ténylegesen problémát okozhatott volna, meggátolva a teljesítést.
Õszintén szólva szívesen látnék végre egy játékot ahol igenis a saját döntések sokkal keményebben beleszólnak az események láncolatába, még akkor is ha csak teszemazt fixen 4-6 végkifejletet eredményeznek (köztük totál kudarctól a totál sikerig mindenféle eshetõséggel, akár még amolyan Fallout 1-2 végi elmesélõs stílusban).
Kicsit negativra sikerult a kommented, kar igy allni hozza egy olyan lehetoseghez, amely keves jatekban/szeriaban adatik meg: a reszeken ativelo ok-okozatok. Direkt hangsulyoztak a keszitok, hogy a "rovarokkal" kapcsolatos dontes pl komoly hangsulyt kap majd a haromban, es ha ugy nezem, hogy a dontes az elso reszben volt, mi pedig a harmadikban fogunk vele szembesulni, akkor inkabb pozitivum es suvegelendo, mint "ugyanmar, lofasz az egesz, kar a szoert" :)
Ettõl függetlenül számomra hatalmas hangulatemelõ tényezõ volt a 2. részben is, h azért volt némi szerepe az elsõ részben hozott döntéseknek. Még ha nem is voltak komoly hatásai és max csak 1-2 mellékküldetés formájában valósultak sokszor meg, vagy még az se, hanem esetleg csak szóba tudtam elegyedni néhány szereplõvel az elsõ részbõl, akkor is ezek olyan dolgok voltak, aminek köszönhetõen úgy éreztem, h valóban az elsõ részben megkezdett (befejezett) játékomat folytatom.
Ezért is írtam hogy valójában semmi lényegi, komoly hatás nincs, csak piszmogás és látszat. Pont ez a baj hogy tényleges hatások maradnak majd ki (ez garantált mert azt nem merik bevállalni hogy igazi, nagyon komoly visszahatása legyen minden döntésnek amin a játék egésze elcsúszhat, márpedig a komolynak aposztrofált döntések az elsõ részbõl nem egy ponton ilyenek lehetnének).
Most az, hogy így vagy úgy történik meg valami az lényegtelen a végeredmény szempontjából ha egyszer így is (segítséggel) és úgy is (segítség nélkül) megoldható.
Egy jó kis látszat feature, pár plusz átvezetõ videó (látvány de lényegi haszna nincs), némi mellékes infó és esetleg, nagyon esetleg, pár teljesen lényegtelen, súlytalan feladat képében jelentek meg a visszahatások a második részben is. A harmadikban sem várok mást. Attól mert teszemazt a rovarok részt vesznek majd a bunyóban karöltve a vígan együttmûködõ maszkos és gépi haverokkal továbbá Wrex vezeti a hüllõket (egy másik vezetõ helyett) nem lesz nagyobb az elérhetõ gyõzelem, mint nélkülük. Ahogy erõsen valószínû hogy ha valaki hiányzik a buliból ne mválik lehetetlenné a dolog, csak más úton kell majd ugyanazt elérni.
Az a gáz, h ezzel az importálható mentéses megoldással egy kicsit nagy fába vágták a fejszéjüket. Túl sok fajta kimenetelt kellene elkészíteni akkor, ha valójában komoly hatása lenne az elõzõ részekben hozott döntéseknek.
Hát ha a 3. részben tényleg pár fontos esemény, küldetés akkor történik meg, ha az egyben így, a kettõben meg úgy döntöttél, és ilyenbõl lesz legalább 3, akkor már azt mondom, h na, ez a franchise összességében tényleg a döntéseken alapul. De ezzel lekörözné a Fahrenheit címû játékot is.
Annyiban talán mégsem fog fontos szerepet kapni hogy a játék akkor is megoldható ha nem hagytad életben a kérdéses dögöket. Szóval annyira talán mégsem fontos ha anélkül is végigjátszható a játék... De ugyanez igaz a többire is (hogy kit mentettél meg és kit nem). A látszata megvan annak hogy fontos döntést hozhattál de azt úgysem merik megkockáztatni hogy ennek igazi hatása is legyen, azaz bizonyos korábbi döntések lehetetlenné tegyék a játék befejezését. Pedig az lenne az igazi.
A rekni királynõt életben hagyod-e, Ashley-t vagy Kadiant mented-e meg, a Fellegvár tanács megmentése mellett döntesz-e. Ez már hirtelen 3 fontos döntés és még nem is nagyon gondolkodtam rajta :)
Jó, annyira már nem emlékszek a játékra :) Majd egyszer elkezdem az egészet az elejétõl, de az nem most lesz. Pedig én sci-fis vagyok, de a Mass Effect valahogy nem fogott meg.
Nem volt fontos dontes?! Egy egesz fajnak a sorsarol is donthettel - amely dontes elegge fontos szerepet fog kapni a harmadik reszben a keszitok elmondasa szerint - az mi, ha nem fontos? :) Ne bagatelizaljuk el a dolgokat, sok apro dontes a vegen osszeallhat bizony komoly elonnye vagy hatrannya. Meglatjuk fel ev mulva.
Fontos döntések alatt mit értesz? A 2-vel még nem játszottam, úgyh ne spoilerezz, de az 1-ben nem volt semmiféle fontos döntés(bizonyos karaktereket meg lehetett persze menteni, de az összes döntés kb annyi volt az 1-ben)
Azért nem mindig, van hogy adnak egy könnyû sidequestet, hogy beszélj ezzel meg azzal, de egyébként semmi extra. A fontos döntések már egy kicsit komolyabb szerepet játszanak benne, de fõleg majd a harmadik részben fog ez igazán elõjönni.
Hát õszintén pár dialógus más, illetve akin segítettél visszatér egy pár mondat erejéig. Gyakorta teljesen jellegtelen módon vagy kapsz tõle egy üzit. Egy-két kirívó eset van, de az is olyan karakterekrõl, akik a fõszálban is közre játszottak.