Neten olvasgatva találtam sokféle bizonygatást! Sokak szerint (szerintem igazuk van) amíg a konzolok 4-5 év után újulnak meg (hanem több [lásd PS2 és PS3 esete ami majdnem 6!! év!] ), ennek ellenére a PC-k naponta,havonta tudnak megújulni, újat felmutatni.Az már más kérdés, hogy a kalózkodás miatt nincs PC Exkluzív cím.
Keves ez a tereles baratom. Leirtam, hogy PS3 adatot egy azaz 1 hasonlithato konzolhoz kepest alias PS2, te meg jossz a fleos osszesitett adatokkal.
Raadasul GTA 4rol beszelunk, ami ket eves es nem GTA5-rol.
PS3: Grand Theft Auto IV (2.73 million approximately: 1.89 million in US, 211,240 and 37.306 The Best in Japan,[600,000 in UK)
Ne gyere mar osszesitett adattal jo ? KEzdj el ujra olvasni es megragni az elhangzottakat, aztan gondolkozni es ertelmezni a leirtakat. Hidd el nem nehez feladat, meg egy konzolosnak sem. Koszi.
"On 3 March 2010, Take-Two Games announced that Grand Theft Auto IV has sold 15 million units globally.[176] On 9 June 2010, Take-Two announced that Grand Theft Auto IV had sold over 17 million copies."
2,7 millió max egy régióra vonatkozik pl USA, vagy Európa, ennek nézz utána... csak az elsõ héten 5 millió ment el a két konzolra, fele fele arányban kb.
PS2 jóval nagyobb felhasználói bázissal rendelkezett, és nem volt ellenfele, a legsikeresebb konzol, persze hogy jobbak voltak rá a számok. Manapság ott a 360 és a Wii is mellette, ráadásul nem is a PS3 a piacvezetõ.
FF13 5-6 millió közt ment el a két konzolra, tehát hozza azt az eladást, csak nem egy gépen, mert a két gép hasonló táborral rendelkezik ezért az eladások megoszlanak.
Jrpg virágzásának vége az asztali konzolokon ( kézi konzolokon nem ), egyedül csak a FF széria létezik most nagy konzolon mint AAA fejlesztés a többi kisebb költségvetésû játékok, ami meg nagyobb projecteknek tünik azok Wiire vándolróltak át.
Miben volt alkalmatlan FPSezésben egy PS2 vagy xbox ? Halo 1 5 millió, Halo 2 8 millió.
Konzolon is változik a világ, változnak a prioritások, változnak az igények. Akik a PS2es idõkben fillérekbõl elevickéltek azok most lehet hogy szenvednek vagy már azóta meg is szüntek, mert nagyon drága lett a játékkészítés és ez csak fokozódni fog a jövõben.
Szep es jo, hogy tobbet adtak el, de hogyan ? Az ilyen osszehasonlitas az eleg nagy ferdites, ha a platformokra levetitve nezzuk. A PCs adatokat kellene megnezni, az hogyan alakult, de a regi szamokra vonatkozoan nem talaltam semmi adatot.
A regi Falloutokat csak es kizarolag PCn forgalmaztak, most pedig 3 platformra.Ez olyan mintha osszevetnenk barmilyen regi eladasi adatot egy orszagra nezve es mondjuk 20 evvel kesobbi uj tipust egesz europara vetitve.
Persze hogy osszesitve tobb fogyott el most, mint regen, de ez nem jelenti azt, hogy masfajta konstrukcioval ne lehetett volna tobbet eladni, ha nem konzolositjak es egy akcio/FPS/RPG-t csinalnak belole.
Maradni kellett volna a gyokereknel, nem pedig egy hybridet csinalni belole.
Raadasul 20 evvel ezelotti viszonyok is megvaltoztak, sokkal tobb reklam a mediakban, interneten es meg valami ami a legfontosabb, egy olyan termek, ami egy etalon es kevesbe kell eladatni, mint egy uj termeket. Ilyenkor a nagy varakozasi ido, megtobb eladast szul.
Amugy pedig Hunfatalnak igaza van olyan szempontbol, hogy bar tobb jatekos van, mint regen, az eladasi mutatok az aranyokhoz merten csokkennek. Nem csak a PCs piacon, hanem a konzolos piacon szinten.
Nezzuk csak a PS3-t.
Egy Grand Turismo 5 millios eladassal buszkelkedhet, mig PS2 joval 10 millio felett. GTA 4 - PS3 2,7 millio felett , mig PS2-n nem volt olyan szeria, amit ne adtak volna el minimum 6 millios peldanyszamban, sot a San Andreas ami vezeti az eladasi listajat majdnem 18 millioval.
Hol van kerem ahhoz a 2,7 millio ? Erre meg azt sem lehet rafogni, hogy az egyik 5 ev alatt produkalta, mig a masik a teljes kifutasi ciklus alatt. Hova tovabb ott tartunk, hogy a PS3 is kifut meg 3 ev kornyeke es lehet jonni az uj vassal.
De nezzuk a jRPG legnagyobb nevét:
Ps3 Final Fantasy XIII 2,8 millio, PS2n a X. resz kozel 7 millio es a tobbi is mind 5 millio felett.
Sot a tendencia folytatodik ebben a kategoriaban. PS2n a legtobb jRPGt ellehetett adni 4-5 millios peldanyszamban, most meg a jobb kiadasok is legjobb eladasa is max 1 es 1,5 millios peldanyszamu.
Metal Gear Solid ? Ps3 3 millio, PS2 ket es felszerese.
Es szepen sorolhatnam. Egy azaz egy szegmensben novekedett az eladas a regi konzol tipusokhoz kepest a konzol FPS, de az is csak azert, mert a regi tipusok "szinte" alkalmatlanok voltak erre a jatekmodra.
Nem mondtam, hogy kevesebben vesznek. Azt mondtam, hogy a vásárlópiac "új" részét legnagyobb részt a konzolok teszik ki. Az eladások meg ezt alátámasztják.
Hogy a PC-s piac mekkora, azt a WoW mutatta meg leglátványosabban.
Szerintem meg nem vesznek kevesebben játékot mint mondjuk 15 éve, sõt. Csak jólesik a rinya a kiadónak, semmivel nem nagyobb a warez most mint a 90es években csak akkor cd-n terjedtek egymás között a játékok, most meg gyorsabban a neten.
Viszont ahogy a Fallout 3 eladások is mutatják, a játékosállomány "új" részének elsöprõ hányadát a konzolok teszik ki. A Fallout 3 PC-s eladásai nem igazolják azt, hogy a PC-s potenciális vásárlótábor jelentõsen nõtt volna.
A "konzolhatás" pedig a pénzhatásnak. A kör bezárult. :)
A Fallout 3 mintegy több, mint 2x annyi példányban kellt el, mint a második része (fejbõl mondom, de a nagyságrend valami ilyesmi). Hiába lett volna sikeres egy Dragon Age grafikás, Fallout 2 vonalat követõ rész, elég esélytelen, hogy ilyen eladást és nyereséget produkáljanak belõle.
Ezt azért szerintem nem kellene elvitatni. Ettõl még egyetértek azzal, hogy károsan befolyásolja a játékok fejlesztésével kapcsolatos döntéseket. De hogy anyagilag jobban megéri nekik, az biztos, látható...
Ne felejtsük el, hogy a Bethesda nem tapasztalatlan. A Morrowind már X-Box-os / PC multiplatform volt, az Oblivion meg X-Box 360 / PC. Tehát látták a felvevõpiacot.
Regen miert volt tobb ? Egyaltalan nem volt tobb, csak szamoztak oket, hogy Ceasar 1-2-3 stb. De azok se negyed evente jottek ki.
Most detto ugyanaz a helyzet, mert nem veletlenul nem soroltam ezek koze a mondjuk Ages of Empires tipusu jatekokat, mert az teljesen mas kategoria.
Raadasul pedig, nem gondolod, hogy az osszeset befogom irni neked, ami megjelent ? Ez csak a lista egy kis resze es egytol eltekintve egy even belul adtak ki.
Raadasul az allitasodtol meg ez a par cim is ellent mond, miszerint eltuntek teljesen.
Ha teszem azt olyan jatekkent adtak volna ki a Falloutot mint mondjuk a ketto volt, olyan mostani modern kontosben, mint a Dragon Age akkor is nyereseges lett volna.
A hype es a nev hozta a bevetelt, maga a jatek az eppen hogy jo kategoriaba, ha bekerul, semmi tobb. Meg sem kozelitti az eredeti osok szinvonalat. Ez pedig az elkonzolositasanak koszonheto.
Hova tubntek a Sim cityk es managerek ? Nem tuntek el, rengeteg van beloluk, te nagyon eltevedhettel a konzolosok vilagaban.
Anno sorozat, Patrician IV, Civ legujabb tagja nem is olyan regen jelent meg. Farming Simulatortol kezdve mindenfele hulyeseg,Commander: Conquest of the Americas, Settlers 7,The Guild 2: Renaissance, Grand Ages: Rome,Imperium Romanum: Gold Edition (na jo ez csak 2009-es) stb. Managerekre nem terek ki, de meg akar lovi managert is talalni , a sok foci es egyeb kozott.
Senki, de nem azokról volt szó hanem ezekrõl a pécés berkere szánt rpg, akció rpg játékokról, melyeknek mindegyik portja ( 4et próbáltam ) egy trágya szemét 360on ( játszhatatlan bugos, akadós, ronda, elvi hibás ).
Az biztos, viszont ezeknek a játékoknak a steamon, PSN és XBLA rendszereken lenne esélyük, csak hát nem ártana egy egy nagyobb kiadóval bereklámozni és normális költségekkel elékszíteni s terjeszteni. Majmok szigete HD biztos sikeres volt, nekem sok ismerõsöm megvette XBLAn, köztük én is, mert jó és ha még több ilyen jönne akkor még jobb lenne.
"Szó se róla, én sem örülök a trendnek, de ha a vásárlók ezt akarják, és a befektetõk / cégtulajok meg az õ pénzükre hajtanak, akkor ezt a trendet kell követni."
vagy szavazok a pénztárcámmal és nem veszem meg!
tudom-tudom a sok hülye konzolos úgyis megveszi, akkor meg mit számít hogy én nem tettem? ööö...nem nyomtam le a szarjukat a torkomon? F3 meg az NV a mai napig nincs meg (még warezban se), bottal se piszkálom meg
Witcher azért lett sikeres mert igényes, ez a többi hasonló eresztésrõl nem mondható el, ami a fejlesztõk ibája hogy csak közepes cuccra futotta, pedig ezek pécés játékok és max kaptak egy ordenáré konzolos portot ami játszhatatlan és értelmetlen.
FPSbõl elég sok jön és lehet válogatni. Lehet hogy pécén csak a CODvan és abból indulsz ki, de ne tedd, mert a világegyetem tágasabb ám...
Autós játékok és azokból is az AAA fajta konzolon van: Forza 3 és GT5 ami olyan tartalommal és minõséggel rendelkezik hogy a bokád lefosnád, persze fikázni könnyû és sóvárogni értük. Játszani kell velük! amúgy lesz TDU 2, Shift 2, Dirt 3, F1 2011 melyek egyike sem agyatlan baromság szóval kár vergõdni mert az autós felhozatal igazán kellemes és igényes, és ebbõl már az NFS sem lóg ki hála az égnek.
Inkabb ugy fogalmaznek, hogy a keszitok igenyei nem talalkozik a jatekosokeval igy aztan terelik szepen arra, ami a keszitoknek jo es kenyelmesebb.
Azért ha valami nagyon gyengére sikerül, akkor általában az a kasszáknál is elbukik. Nem vagyok a CoD-ok / MoH-ák nagy rajongója, de azért nem hiszem, hogy a készítõk arányaiban kevesebbet dolgoztak vele, mint egy 10 évvel ezelõtti FPS-el. Sõt, sokkal több a munka vele, hiszen egyre részletesebb modellek kellenek, nagyobb textúrák, és így tovább. Ez pedig nagyobb fejlesztõbrigádot és több költséget jelent.
. Az RPGket el akcio konzolositjak, mikozben a regi jo RPGbol is tobb milliot tudtak eladni.
Adjuk meg az ördögnek ami jár: pont a Fallut-nál a 3-as lett a legtöbbet eladott változat. Igen, elsõ sorban konzolokon. De a céget a bevétel érdekli...
Szó se róla, én sem örülök a trendnek, de ha a vásárlók ezt akarják, és a befektetõk / cégtulajok meg az õ pénzükre hajtanak, akkor ezt a trendet kell követni.
"eltûntek a point'n click játékok is" szerintem virágkorukat élik, rengeteg van belõle mostanság csak nincs rá igény
sajna ez van, a játékok pénzbe kerülnek és a kiadó/fejlesztõ rámegy a tutira hogy a pénzét viszontlássa és minnél nagyobb profitra tegyen szert
pl. eltûntek a point'n click játékok is (persze hírmondó még van) a TBS-t elnyomta az RTS hol vannak ma már a zeus, rome, egypt játékok, sim cityk és managerek (valamennyi van azért, de pl. a köv settlers már facebook "ekszpériensz" lesz ugye)
instant élményre kihegyezett pörgõs játékokban van a pénz...abból sokat és gyorsan betol a játékos, mint a mekisburgerbõl
Pontosan, nem veletlenul volt annyi mellekszal benne, hogy fejlodni tudj.
Es megemlitettem mar a kulso palyat is hol boven lehetett fejlodni es a tulmisztifikalt 20x ellenfelek elol kiterni.
Ba de amugy is, eppen ez volt jo benne, hogy kihivas volt a jatekban, akar az eletben jon Muhamad Ali, hogy szetverje a fohos 60 kilos palcikatestet ???? Na akkor szegyen a futas, de hasznos es amig a habtestet a fohosnek nem gyurjuk ki nerobollal vagy egyeb serkentovel legalabb dijbirkozo mereture, addig nem allunk neki annak az Ali nevu ipsenek hadonaszni a kepe elott valami gyiklesovel. ;)
Aram rétegjáték, ráadásul messze nem AAA ( bugos, kiforratlan, optimalizálatlan ). Az igaz hogy a játékosok nagy részének nincs szüksége Arma szintû "szimulációra", nekik elég a BF bõven, ráadásul látványos pörgõs moziszerû kampány, karrier is kell melyeket a szimulátorok nem nyujtanak.
Az elõzõ elder scrollokba nem fejlõdtek veled a mobok ha jól tudom mert az mégis kicsit izé már hogy a legerõsebb összehozható spelleddel magas szinten csak karcolgatod az ellent. Csak a weakness exploit stackel lehet utána bármit is elérni.
Ha a kijelölt úton mentél, és CSAK AZON, akkor meg túl gyengén értél a végére, a kijelölt út belevezetett az általad fetisizált 20x erõsebb ellenfelekbe, és meggyalázták a testedet.
Azért próbálkozásnak nem volt rossz, de továbbra sem hiszem, hogy valaha is játszottál volna vele.
"A játékosok tömege nem tart rá igényt, azért ezt is látni kell. "
Inkabb ugy fogalmaznek, hogy a keszitok igenyei nem talalkozik a jatekosokeval igy aztan terelik szepen arra, ami a keszitoknek jo es kenyelmesebb.
Erdekes modon regen pedig akkor is wolt warez, megtudtak oldani, hogy szinvonalas tartalmas anyagokat adjanak ki. Manapsag mar ez nem annyira mervado szamukra. Az RPGket el akcio konzolositjak, mikozben a regi jo RPGbol is tobb milliot tudtak eladni. Ma mit kapsz ? Akcio RPG-t akcio RPG hatan. Azert nem tudnak eladni beloluk nem a warez miatt, mert jo ha ilyenbol egy milliot ellehet adni, de ahhoz is mar csoda kell, lasd Witcher.
Aztan jon az FPS ami mar lassan csak arrol szol, milyen csili-vili. Kihivas nelkul indulhat utjara a jatekos mar ami az agyi tevekenyseget kivan, marad a relfex mikozben azt se tudod mi zajlik korulotted es hova, minek mesz. Beszukul a ter es csak mesz mesz mesz aztan jon egy atvezeto video aztan mar mehetsz is folytatni az agyatlan zuzdat. Tisztelet a kivetelnek, mert nem sok igazi unikum van koztuk.
Strategia ? Hat errol mondjuk kar beszelni mert konzolon nem igazan van, de itt rengeteg szinvonalas alkotas van, csak a nagy kiadok ne lennenek, mert a szinvonalas alkotasokat kepesek a surgetes miatt labilissa tenni a bevetel celjabol, mert hiszen ha bughalmazt kap a jatekos eloszor kezbe es nem kiforott peldanyt elmegy a kedve es bar lehet kesobb kijavitjak, mar keso es a jatekos ujra nem akarja elovenni sot a kornyezetet is befolyasolja a nem tetszesevel.
Autos jatekok ? Tobbseguk koveti azt az iranyvonalat, amit mar a megemlitettem az RPGnel, elkonzolosodtak, arcade jelleguve valtak, keves ami igazan szimulator jellegu, amik viszont vannak azok jo minoseguek, ezek tobbsege PCn leledzik, a konzolos autos jatekok nem funkcionalnak igazi szimulatorkent, pedig ezekre is lenne igeny. Persze ezt se veszik figyelembe a keszitok.
Mármint ki nem szereti? Csak mert vagy 20 éven keresztül ilyen megoldásúak voltak az RPG-k, és semmi gond nem volt ezzel.
A felhozott példa, az Elder Scroll: Oblivion. Ugye az Elder Scroll széria a Daggerfall (1996) óta ilyen "szintezõs ellenfelekkel" bír, legalábbis ha jól tudom...
Ja, az ArmA2 tök jó lenne, ha nem lenne a játszhatatlanságig bugos. Szerintem nem az a baj vele, hogy ne lenne rá igény, hanem hogy még mindig 2001-es OFP színvonal egy az egyben, csak egy kicsit szebb a grafikája...
Lehet, hogy nekem nem volt szerencsém, de egyelõre az van, hogy nem tudunk koopban továbbmenni, mert megszûnt a savegame. Már az is tétel volt, hogy az 5. pálya végén lévõ videó után beadja a 6.-at, de azt még vagy két órányi küszködéssel és próbálkozással megoldottuk, de ezt a savegame dolgot nem tudjuk.
Úgy tûnik talán mégis újra elõveszem, az igazság az hogy sejtetem hogy elõbb utóbb elfog készülni egy ilyen mod a játékhoz csak közben más játék is lekötötte a figyelmemet így elfelejtõdõt az oblivion.
", ez csak egy kitalacio egy olyan embertol, aki sose jatszott vele, vagy csak valami homalyos regi emleke van"
ezt egy olyan ember mondja akinek még mindig nem esett le hogy soha nem hívtam csõjátéknak
"Odamentel azt csinaltal, amit akartal maximum rosszkor voltal rossz helyen, "
és meggyalázták a testedet a 20x erõsebb ellenfelek
"ha eppen ugy volt kedved napokig bolyongtal a sivatagban, "
de ha nagyon eltávolodtál a kijelölt úttól akkor meggyalázták a testedet a 20x erõsebb ellenfelek
"Vagy gazgoblinnak az a csojatek hogy egy jateknak van egy sztorija es a jatek lenyege, hogy eljuss a vegcelhoz ? :D"
Miért nem engem kérdezel :D
Szerintem a fallout nem csõjáték hanem a szabadság érzetébe burkolt és fejlõdéssel szabályozott játék (már-már csõ, hiszen az erõs ellenfelektõl határolt kényszerút közben szerzett szintek/társak/felszerelés teszi lehetõvé a továbbjutást)
és mégegyszer mert látom a hsz-eimet nem olvastad, különben értenéd mirõl beszélek (ha el nem is tudnád esetleg fogadni): szerintem a készítõknek az volt a célja hogy az álltaluk kitalált úton (és az álltalad választott módon old meg a feladatokat közben*) juss el a geck-hez
az hogy van speedrun meg skill abuse nem az õ hibájuk (vagy nem gondoltak arra hogy valaki nem a játékkal akar játszani hanem végigrohanni rajta, vagy csak nem tesztelték eleget a játékot (volt is benne bug rendesen)), õk mindent megtesznek azért hogy a helyes úton tartsanak (GPS, Erõs ellenfelek ott ahol még nincs keresnivalód)
*ahogy te is írtad: "Mellek kuldetesek a sztorihoz kapcsolodo kuldetesek, amiket tobbfelekeppen lehet vegigvinni, akar genny vagy angyali modon es azoknak a valtozatos formaiban."
Igencsak megnöveli ez is a szabadságérzetet!
"deus ex"
és fallout, bizony a két nagy kedvencem a mai napig
de az akcio jatekok tobbsege sajnos nem ad szabadsagot, foleg a konzolosoke sem, es sajnos ilyenek kezdenek emiatt beszivarogni a PC jatekok korebe is.
A játékosok tömege nem tart rá igényt, azért ezt is látni kell.
Ott van egy Armed Assault 2, ami hatalmas szabadságot ad, gyakorlatilag bár az is triger-elvûen mûködik, nem köti meg a kezed, hogy csak egy féle képpen érheted el a célod. Ha A-ból B-be el akarsz jutni, akkor mehetsz gyalog, egy civil udvaráról ellopott autóval, vagy egy féli kilõtt ellenséges teherautóval (ha még olyan állapotban maradt az összecsapás után). A szabadságfoka messze magasabb, mint akármelyik CoD-nak vagy MoH-nak, ráadásul sokkal reálisabb és odafigyeltek az olyan apróságokra, mint a hang terjedési sebessége (ha 300 méterre robban fel valami tõled, akkor egy másodperc múlva hallod meg).
Ettõl függetlenül a játékosok nagy tömege nem ezt keresi, hanem az egyszerû, pörgõs, élvezetes játékot. Azt meg a CoD / MoH sorozat adja meg. Nyilván egyszerûbb egy PC portot készíteni, mint a nulláról egy külön játékot (a design, modellek, hangok, stb. felhasználható mindegyik platformon általában, még akkor is, ha nincs multi-platform engine-re írva a játék, plusz ugye nincs külön marketingköltség). Ezért lettek népszerûek a multi-platform játékok.
Marmint a Wizardry 7-rol ? Ismereteim szerint (marpedig en sok cRPG-vel jatszottam, kozetuk vele is) a legbonyolultabb es legsokretubb cRPG a PCs jatekok torteneteben. Sajnalom, hogy nem csinalnak valami atiratot, hiszen nem mai gyerek jovore lesz 20 eves. A jatek ideje is emlitesre melto volt emiatt, nemelyek hosszu honapokig jatszottak, olyan csavarokban bovelkedett. Mindenkeppen toplistas a maga nemeben. Na ez mar a masterpiece kategoria, mint a Fallout, de sokkal kiterjettebb mu mereteben. A VI. reszhez kepest igen nagy valtozason ment keresztul, mar VGA megjelenitessel, atdolgozott skillrendszerrel, a tortenet pedig nem holmi kis gagyi otcentes darab, hanem komoly temakat is boncolgat.
(Az a probléma, hogy nehéz egy annyira szerteágazó játékban megoldani, hogy az X+1-edik quest kihívást jelentsen akkor is, ha a játék elején van, és akkor is, ha a játék vége elõtt akarja megcsinálni a játékos.)
félre ne érts nem akarok nyersnek tûnni de akkor az adott rpg játékot fejlesztõ csapat inkább próbáljon meg fps vagy rts játékot csinálni, mert ez inkább hangzik egy gyenge kifogás dumának hogy ne keljen megtölteni valódi tartalommal egy játékot kemény munkával.
Errõl a Wiz7rõl mesélj már plíz! Részemrõl a Wizardry projectem füstbe ment, elvesztek a mentéseim, pedig a 6 megvolt, átvittem a partit a 7be, és már ott is haladtam valamennyit. :( Hallom, hogy jó, rengeteg helyrõl, de õszintén szólva amikor játszottam vele, nekem csak egy igen durván grindolós EoB klónnak tûnt. Ezt a végtelen szabadságot annyira nem éreztem, meg nem vágom, hogy miért mondod, hogy a Fallout ehhez képest gyengébb...
"ezért nem veszem többet elõ az ES: Obliviont kár érte." van erre megy mod amit sokan használnak és szeretik is Kobu ezzel tégy egy próbát mert csak jót hallottam róla
Ha azt latod a terkepen, hogy here be dragons, es odamesz egy szal gatyaban, akkor ne csodalkozz, ha a sarkany eloszor megsut, aztan lenyel egy falasra. A sarkanyolesnek az a modja, hogy elmesz gyurni, megoldasz kisseb-nagyobb feladatokat, szerzel pancelt, pajzsot meg sarkanyolo kardot, es ugy kopogtatsz a bestia ajtajan. Komolyan, ez egy ovodasnak is egyertelmu. Ti nem jutottatok el a 77 magyar nepmeseig?
Mármint ki nem szereti? Csak mert vagy 20 éven keresztül ilyen megoldásúak voltak az RPG-k, és semmi gond nem volt ezzel.
Az Obli az 1.-est használja, ÉS szintezõdnek veled az ellenfelek.
A 2.-es van a Mount&Blade-ben, és tökéletesen mûködik, plusz megadja a fejlõdés élményét is. Hiába van 30-40 bandita, ha együtésesek, és nem tudnak lenyomni, csak ha ellepnek, mint a zombik. Tehát egyszerre nagyon könnyû, de veszélyes, odafigyelõs is.
A kérdés az lenne leginkább, hogy ez a gyökeresen elbaszarintott szintezõdõs rendszer kinek hiányzott? Nekem az lenne a tippem, hogy hülyegyerek szintre süllyedés és játékfejlesztõi lustaság kombinációja. Ugye ha egy ellenség "elavul", akkor újabbakat illene hozni helyette. De az újabb ellenfél újabb modell, hangok, textúrák, viselkedés. És hát erre nincs elszántság vagy idõ, és marad ez a béna megoldás.
Teljesen korrekt a jatek korulirasa, tudom , mert tobbszor is vegigjatsziottam mind az eelso es masodikrol. Szo sincs semmilyen csojatekrol, ez csak egy kitalacio egy olyan embertol, aki sose jatszott vele, vagy csak valami homalyos regi emleke van es most bizonygatni akarja a nemletezo igazat. Latszik abbol a felrebeszelesbol, amit lerendez, hogy h"hat en nem ugy gondoltam a csojatekra". :D
Odamentel azt csinaltal, amit akartal maximum rosszkor voltal rossz helyen, ha eppen ugy volt kedved napokig bolyongtal a sivatagban, vagy visszamentel valamelyik menedekbe.
Vagy gazgoblinnak az a csojatek hogy egy jateknak van egy sztorija es a jatek lenyege, hogy eljuss a vegcelhoz ? :D Ha igy nezzuk akkor mindegyik az, maximum a fo kuldetes utan hagyja a fejleszto, hogy meg maszkalj a terepen. De ez nem igaz igy, hiszen nem attol lesz csojatek valami, mert valami modon kell elerni a vegcelt, hanem attol, hogy mennyi szabadsagot ill korlatozast ad a jatek a jatekosnak. Mellek kuldetesek a sztorihoz kapcsolodo kuldetesek, amiket tobbfelekeppen lehet vegigvinni, akar genny vagy angyali modon es azoknak a valtozatos formaiban. Na a Falluot az adott olyan lehetosegeket, amiket nemelyik modern jatek meg hirbol se ismer. Pontosabban a jelenlegi jatekok tobbsege sem ismer a fallouthoz kepest. Persze nem egy Wizardry 7, de ettol meg valtozatos es rengeteg szabadsagot ad, ellenben peldaul olyan jatekkal, mint a mar altalam emlitett Phantasy Star, vagy a modernebbek kozul megemlitve peldaul a Halo, de az akcio jatekok tobbsege sajnos nem ad szabadsagot, foleg a konzolosoke sem, es sajnos ilyenek kezdenek emiatt beszivarogni a PC jatekok korebe is.
Megcsinaljak a multiplatformokat, valojaban konzolositva mikozben a minoseg rovasara megy. Peldaul ezert nem tetszett nekem az uj Fallout 3 sem, tul akcio/arcadositottak es az eredetiseget elvesztette.
Bezzeg a regi idokben a HL, System Shock, Deus Ex es hasonlo szinvonalas akcio jatekok tudtak a tortenetukkel es megvalositasukban is udito peldak lenni, pedig valojaban meg ezek kozott is volt tipikus csojatek ala Max Payne modra, de valahol meg az is elvezheto volt, mert volt benne valami uj megvalositas, most pedig legtobb egy sema, max mashogy hivjak oket es mas a kornyezet, de alapjaba veve alig akad amelyik igazabol a mezonybol kimagaslana valami miatt es johetnek a millios konzolos eladasokkal lasd Cod4, mikozben egy iparos munkanal tobbet nem kap a jatekos.
Segitek, a szinthez igazitas nem meno. Bar nalam nem okoz lelki torest, ha ilyesmivel talalkozom, de mindenkepp a lustasag egy formaja.
Mindket jatekban ket-ket cel van: szerezz water chipet, ez latogass el a Masterhez, illetve szerezd meg a gecket es robbantsd fel a furotornyot. Hogy ezekhez hogyan jutsz el, az a te dolgod; kapsz utbaigazitast, ha nem koveted, akkor meglepo modon nehezebb dolgod lesz, es ha nem vagy felkeszulve, akkor bele is pusztulhatsz. Nyilvan a kudarcelmeny sokak szamara megrazo, de ezek 18+os jatekok, a felnottek elviekben kepesek az ilyesmit kezelni.
Az a probléma, hogy nehéz egy annyira szerteágazó játékban megoldani, hogy az X+1-edik quest kihívást jelentsen akkor is, ha a játék elején van, és akkor is, ha a játék vége elõtt akarja megcsinálni a játékos.
Megoldások lennének rá, csak annyira nem szeretik õket:
1.: Skill alapú fejlõdés. A "papír" szerepjátékok lassan 30 éve ismerik. Nem "szint" van, ami miatt egy magas szintû karaktert / NPC-t nem tud egy egyszerû sarki koldus megölni akkor sem, ha amaz meztelenre vetkõzik, és lefekszik a földre, hanem képességek (skillek). A fejlõdés abból áll, hogy a skilljeidet növeled, amelybõl viszont jó sok van. Elõnye, hogy a fejlõdés nem annyit tesz, hogy fél-isteni szintre emeli a karaktert, hátránya, hogy jól kell felépíteni a skill-rendszert, ne legyenek "mindent ütõ" skillek, amelyek látványosan agyonvághatják a játékot.
2.: Úgy programozzák le a questeket, hogy az idõ elõre haladttával a nehézség azányosan nõjjön. Például a küldetés az, hogy egy falut állandóan kifoszt pár haramia. Ha az elején veszed fel a questet, akkor 2 alig felszerelt haramiával kell megküzdened. Ha a játék felénél, akkor a haramiák az egyre nagyobb zsákmány miatt már kisebb bandába tömörültek, és 10 (nagyságrendileg azonos szinten maradt) haramiát kell leküzdenie. Ha a játék vége felé, akkor meg már egy egész galerit kell már megállítani, mondjuk 30 haramiával. A gond csak az ezzel, hogy általában a játékosok szeretik a látványos fejlõdést (ezért nem lenne túl sikeres a skill alapú fejlõdési rendszer), õk érezni akarják, hogy a játék vége felé már nincs mitõl félniük - a fõgonoszt leszámítva persze.
De komolyan, ez a szintezõdés mégis kinek kell már? Épp a karakterfejlõdés lényege veszik el, ha nincs viszonyítási alap, és mindig ugyanolyan nehezek az ellenfelek...
Meg úgy elképzelem, ahogy bemegyek éjszaka a nyóckerbe, és a 120 kilós kancigány a korlátozott utcaiharc ismereteimre való tekintettel visszafogja magát, és kisebbet szúr a késsel...
Kérek mindenkit, hogy akkor a személyes ellentéteket szépen eltenni a kis dobozba, szu-sza, és egyebek.
Köszönöm.
gyors pillantás a hsz-re
gondoltam a végére tartogatod a személyeskedést úgyhogy csak arra reagálok mert többet nem érdemelsz
azért mert te azt HISZED hogy én esetleg hülye vagyok, csak mert a vélemény/érveim neked felfoghatatlanok vagy elfogadhatatlanok még nem jogosít fel téged erre a személyeskedésre, de ha így érzed akkor nagyobb tapló vagy mint gondoltam!
Ez az, ami totálisan teljesen ellentmond a tényeknek.
-Nagyjából az, hogy bejelöli a térképen Klamathot, az egyetlen segítség, amit kapsz. Nem igaz, hogy ez GPS lenne. Soha többet nem mutatja meg a program, hogy merre kéne menned. Én speciel elsõ végigjátszásra olyan szinten felejtettem el, hogy mit "kéne" csinálni, hogy amikor jött a videó, hogy "siessémá bazdmeg", akkor rendesen meg is lepõdtem. -Vannak kemény környékek, meg vannak biztonságosabbak. A veled szintezõdõ ellenfelek a leggagyibb dolog, ami az RPG-kkel történt, homlokegyenest megy szembe a józan ésszel, és már megint csak azt támasztja alá, ami az én álláspontom veled szemben: hogy a játékok agyatlanabbak lettek, hogy a hülyéknek is megfeleljenek. Nem az a teljes szabadság, hogy kinyalják a segged és pátyolgatnak, hanem hogy azt csinálsz, amit mersz. Egyébként meg csak gyakorlott játékos kell hozzá, tehát ténylegesen szabad a világ. -A játék kevesebb, mint tíz százaléka a fõsztori, és a játék mindent elkövet, hogy elvonja a figyelmed róla, éppen hogy nem terelget. A sztori, amit el akartak mesélni az az, hogy mi történt a világgal az atomháború után, és ez a fõ téma, nem az, hogy szerezd meg a GECK-et, meg hogy irtsd ki az Enklávét.
Szerintem te soha nem játszottál ezzel a játékkal. Ennyi hülyeséget nem lehet róla úgy összehozni, hogy ismered, játszottál vele. Minden egyes kijelentésed az ellentéte a valóságnak.
Vagy a másik tippem, hogy direkt csinálod, és nem goblin vagy, hanem egy troll.
Amíg meg ilyen ostobaságokat beszélsz, addig arcméret marad. Ha õszinte a hülyeséged, akkor azért mert jogos, ha trollkodás, akkor meg azért mert szarul csinálod, szaladsz bele a pofonokba sorban.
"Akarhanyszor elismetelheted, akkor sem lesz igaz."
attól én még így látom, ha kijössz aroyoból két dolgod van: -find the geck -find vic the trader who might knows where is the vault 13 , maybe they got a geck
vagy mész klamathba vagy az elsõ rablóbanda szarráaláz (hacsak nem ismered már annyira a játékot hogy tudjad a kiskapukat a speedrunhoz)
szerintem a készítõknek az volt a célja hogy az álltaluk kitalált úton (és az álltalad választott módon old meg a feladatokat közben) juss el a geck-hez
az hogy van speedrun meg skill abuse nem az õ hibájuk (vagy nem gondoltak arra hogy valaki nem a játékkal akar játszani hanem végigrohanni rajta, vagy csak nem tesztelték eleget a játékot (volt is benne bug rendesen)), õk mindent megtesznek azért hogy a helyes úton tartsanak (GPS, Erõs ellenfelek ott ahol még nincs keresnivalód)
a szabadság érzése nagy volt de leginkább csak arra szorítkozzott ez hogy viszamenj oda ahol már jártál és ott királykodj a táposabb cuccaiddal
Szerintem érthetõ amit leír. Pl én elkalandoztam ( ok eltévedetem... ) a Fallout 3ba átkommandóztam, átvergõdtem sok sok helyen, abban a reményben hogy egyre közelebb kerülök a célhoz és csak levágom az utat, erre egyre jobban belementem a sûrûjébe ahol már a mutáns csak rámfingott és meghaltam és mindegy hogy mit csináltám az volt megírva elõre hogy ha azon a területen harcolok és mozgolódok akkor halál van.
Az csak látszólagos szabadságot ad hogy olyan helyekre is elmehetsz ami amúgy jeleneg még csak a képességeid miatt is kivitelezhetetlen s storylájn sem megy ott, mert az elõzõeket nem csináltad meg, tehát nincs érteme, csak A=>Bbe menni emi ki van jelölve.
te ragadsz le félmondtatokon, kifejtettem, de megteszem megint: a sztori által irányít téged a játék végig a fõ sztorivonalon (speedrun-t senki nem fog tolni elsõ végigjátszásra, ne gyere már ezzel) Ha nagyon letérsz a kijelölt útról akkor: -gagyi monszterek, gagyi xp -atomerõs monszterek agyonvernek
ez szépen visszaterel a sztorivonal medrébe
ha a játék teljes freedom-ot adott volna akkor a szintedhez igazítja az ellenfeleket mindenhol, viszont így csorbulhatott volna a sztori amit el akartak mesélni
"Egy "oké, bocs, hülyeséget beszéltem" elég lesz."
Vegyél vissza az arcodból! Az nekem elég lesz! Ha a továbbiakban beszélgetni óhajtasz velem és reagálást is vársz akkor kezdjél legalább annyira normális hangnemet megütni mint én!
És Klamathban történt bármi a fõsztorival, ott volt a GECK? (Ugye az egyetlen feladat, amit kapsz, az az, hogy "find the GECK".) Nem? Hoppá. Az az apróság kerülte el a figyelmed, hogy NEM ARRA KELL MENNI. "lolmár". De tényleg.
Illetve arra az "érvedre", hogy ha nem a csõ szerint haladsz, megdöglesz, arra mondtam, hogy a speedrun egybõl a powerarmorért megy, aztán záros határidõn belül befejezi onnantól a játékot. Ha ez egy csõ, akkor a CoD mi? Ott át lehet ugrani csít nélkül az elsõ pályáról az utolsó elõttire? Ha igen, akkor én kérek elnézést.
Elõször is megkérnék (ismét) mindenkit, hogy a személyeskedést mellõzze, ha egymást akarjátok anyázni, ott a privi...
Másodszor:
Portal, TF konkrétan sosem volt teljes árú játék és járt a HL2 mellé vagy ilyen olyan csomagban, vagy ( késõbb ) külön olcsón
A Team Fortress 2 Standalone konkrétan 29,99 USD volt kijövetelekor, az Orange Box megjelenésekor már egybõl meg lehetett külön venni, konkrétan az Orange Box alapból úgy volt hírdetve, hogy a bele tartozó, standalone játékok (köztük a TF2 is) árát összeadták, és valami 100 dollár körüli összeg volt áthúzva, és az Orange Box (ha jól emlékszem) 59,99 USD ára volt alá rakva...
ha esetleg nem reagáltam az azt is jelenthette hogy nincs semmi kivetni valóm az érveiden és elfogadtam azt mint a véleményedet
de ha nagyon vársz valamire választ, dobj meg a hsz számával és reagálok neked, vagy szólj ha csak flémelni meg trollkodni akarsz és hagylak a picsbe, np, csak tudjam
Ez már csak az érvek hiánya. Nagyon jól tudod te, hogy mire nem válaszolsz szándékosan.
De akkor dörgölök még egy hülyeséged az orrod alá nagyon szívesen, ha ez az igény: Hogy is volt az a dolog, hogy a Fallout2ben van GPS? Ami elvileg egy "érv" volt arra, hogy régen is ilyen agyatlanok voltak a játékok mint most.