Xbox:1 PS3:3
Level-5: multiplatform SCE:multiplatform ThatGameCompany:multiplatform Ready at Dawn Studios:multi High Impact Games:multi Slant Six Games:multi
Titan Studios: multi
Oke akkor neked a video editor miatt olyan jo a jatek. :D
Egyszeruen nevetseges a fo pozitivumok kozott megjegyezni.
Eseltelg latsz olyat kozte, hogy nagyszeruen eltalalt sztoryline ?
Esetleg hihetetlen mesterseges intelligencia ? Esetleg valami mas ami a jatek szempontjabol tenyleg fo pozitivum, na de hogy a video editor is great ? Itt volt az a pont ahol, majdnem felrenyeltem a rohogestol. :D
megvolt a lehetõség illuziója, de ha végig akartad vinni a gamét akkor a sztori szépen irányított fejlõdésben/felszerelésben oda ahol még nem darálnak szarrá
de persze! szabad aroyoból egybõl new renoba menni egy makkaltöltött puskával, csak az elsõ harcban ledarálnak! (valszeg el se jutsz oda lábon)
ez nem választási lehetõség, ez sztori alapon felépített fejlõdés
félzsepkendõnyi pályadarabokat kaptál ahol jó ha volt 20 NPC, nem volt nehéz megtalálni akit kell akkor se.
lehet, hogy ma már belefére egyetlen loading-ba az egész világtérkép ami ott volt, de akkor ziher kapnád a pofádba a GPS-t meg a nyilacskákat hogy hová is kell menned.
Oda mesz a vilagba ahova akarsz tapolhatod magad kint a sivatagban, ameddig csak jol esik max atalakulsz zombiva a sugarzasnak koszonhetoen. :D
Tobb helyre mehetsz kuldeseket csinalni te valasztod ki, arrol nem is beszelve, hogy rengeteg modon teve mindezt.
Tudod ha ez csojatek, akkor a totti altal emlegetett Phantasy Star ezerszer az, mert mar az elso repterre se engednek be.
csak hogy lássa mindenki miért a pécé az isten játékplatform és kik azok akik ontják rá (és csak rá) a jobbnál jobb gamékat!
szerintem simán meggyõzõl bárkit egy ilyen listával! lehet majd betolni minden alaklommal ahelyett hogy a wow bevételekkel égetnénk a pécét és annak létjogosultságát
Az belefer siman a fejleszto kategoriaba szvsz.
Sot szerintem igy lenne a helyes mintregen, nem a lenyulos nagy cegek mint az EA kezeben oszpontosulna a piac, ami sajnos megoli az igenyes jatekokat a profitnyereszkedesevel es nem egy jatek feligkiadva jelenik meg vagy featurek nelkul, amik elvileg benne kellett volna hogy legyen a jatekban csak koszonhetoen az ido es anyagi nyirbalasoknak, vegul nem kerulnek a vegleges verziokba.
Pedig a jo munkahoz ido kell, na ez az amit ezek a cegek nem adnak meg es ha tulleped az idokeretet onnantol kezdve vonjak a valutat a fejlesztoktol kokemenyen napi tobb ezer dollarba merten.
Hát ez már csak ilyen, mindig is az igénytelen tömegek voltak többségben, akiknek a szar is megfelel. Így van ez az irodalomban, filmmûvészetben, zenében, gyakorlatilag bármilyen kulturális alkotás esetében. Az igénytelen szarral lehet pénzt keresni, ellenben mindig vannak, akik el fogják mondani, hogy az igénytelen szar az egy igénytelen szar.
A ti elbaszott és finnyás igényeiteknek valóban nem való semmi, de jó hogy vagytok és pár ember megmondja mindig a tutit arról amirõl millióknak más a véleménye:) cunamival szemben pisálni effekt.
Ezt mar tobbszor leirtuk tottinak kar feleslegesen eljatszani ujra ugyanazokat a koroket, mert nem erti, meg mindig, hogy a mai pontozasos rendszer az egy nagy kupac barna, mert nem a jatekosok erdekeit nezik.
Rengetegszer leirtuk mar, hogy ilyen szempontbol jo csak a warez, hogy ellenorzesi szerepet ad az ilyen kamu ertekelesek folott. Lasd az uj GTA ami egy hulladek, de azert olyan pontokat adtak ra, hogy hasunkat fogtuk.
Egyszeruen a reklamok es a kiadott jatekertekelesek legtobbszor a valosag toredekenek a merteket se utik meg.
Hype-hype mindenhol. Ez mondjuk meg a kiadoktol ertheto, hiszen ok akarjak a bevetelt, de akinek eppen a jatek kontrollnak kellene lenni az erthetetlen. Illetve ertheto hiszen minden szentnek maga fele hajlik a keze, es igy ingyen promozhatnak es nyalhatjak valakinek a hatsojat a tucat bogrekert es polokert, esetleg egy evben egyszer-ketszer a kiallitasokon egy exclusive interju amivel kilehet szurni a foszerkeszto szemet.
Hol fejtik ki és kik, milyen link? tök mindegy milyen oldal, lehetne mást is nézni... Eurogamer 4 pontot adott a Mafia 2re pl ( persze ez túlzás volt és csak túllihegte a tesztelõ a dolgot valamiért ), de lehetne sorolni még, csak felesleges. Megvannak a pontozásnak a szabályai. Olyan viszont nincs amirõl te beszélsz hogy csak 7 pont fölött... 7 pont az még bõven egy jó játékot takar.
Ja, és ez egy neves, meghatározó nemzetközi magazin, ugye?
A 7-9 skála nem az én találmányom, megnézted a linket, amit adtam? Ott kifejtik: ha túl alacsonyat (7 alatt) merészel adni egy lap egy játékra, akkor attól a fejlesztõtõl/kiadótól több tesztpéldányt nem kap.
Sorolhatnad meg rengeteget, aminek a fo profilja a PC, de mar kiadott par konzolos jatekot, teszem azt 1Ccompany, de a fejlesztocsapatok tobbsege igy van ezzel a masik oldalon is.
De meg mindig ismetelnem kell magam, ez nem arrol szol, hogy mit favorizalnak, hanem profitmaximalizacio, mindket oldalon.
Kar ezzel probalkozni, mert a szerverpark fentartasi es uzemeltetesi koltseget berled a Wownal,es a kliensert fizetsz.
Tehat ezekszerint szamodra a szavaidbol kiolvasva ez bant, hogy kulon fizetnek ezert es az plusz penzt general, hogy nem adjak ingyen ami a jatekhoz szukseges. :DDD
Ellenben meseld nekem miert nem bant az MS politikaja, mert az o megoldasuk elmeletileg nem szukseges, hiszen nem akkora jatekos allomanyokrol beszelunk, ahol milliok jatszanak egyszerre egymassal es ahhoz bizony kell szerverpark.
Az ilyen 32 jatekos konzolos multiplayerekhez eleg egy szimpla otthoni gep befogva szervernek.
Ketto kozott nem kicsi a difi.
"talán azért (nemtom) mert ma már nem rétegdolog a játék hanem szórakoztatóipar lett. és ha valami atomnehéz/frusztráló/szar checkpoint rendszer az már nem olyan szórakoztató a többségnek"
Ja, ez volt az egyik érvem arra, hogy ami nagyon népszerû az szükségképpen nagyon szar is, ami kijelentésemen itt órákon át ment a parasztlázadás.
"-a verekedõs játékoknak igenis van mélysége"
Wehehehe, ez volt a nap vicce! Még, ilyet! :DDD
"-a quic-time event csak egy darabja (változatossági tényezõje) a játékoknak és általában arra szolgál hogy az ingame videót tegye kissé interaktívabbá"
Ami interaktivitást igényel, az nem videó, hanem a játékmenet része. Amikor meg a játék fele ebbõl áll, akkor ez már igen nehezen védhetõ álláspont. Hát még amikor az egész (gitárhíró)...
"-AC ugribugri rendszere valóban prmitív és zéró ügyesség se kellett hozzá (harcról nem is beszélve), nem is próbálom megvédeni, de mégis szerettem a játékot ennek ellenére. "
Én fõleg a harcról beszéltem. Egyébként összességében nekem nem volt bajom azzal a játékkal, sõt, nekem még a porba fikázott elsõ rész is tetszett. Viszont egy normális harcrendszerrel sokkal jobb játék lett volna, talán még az elsõ részt is megmentette volna.
"-A CoD-ok, mohák mindig is agyonszkriptelt félcsõ fps-ek voltak"
Ja, csak régebben még meg lehetett benne halni. Egyébként véleményem szerint pont ezzel a két frencsájzzal kezdtek gyökeresen elkúródni az FPS-ek. Csak akkor még röhögtem rajta, hogy Mohában az omahabícsen az összes lõszerem kitáraztam a haveromra, hogy kicsússzon a géppuskatûzbe, ami szintén nem ártott neki, aztán mikor két lépést elõrébb mentem, akkor jött a szkriptelt gránát ami agyonbaszta. Ma már inkább sírok, mert ez az alap...
"-Az RPG térképeket én is élvezettel firkáltam fel kockásfüzetben annó c64-en, de pl a baldur'gate 1-2, fallout 1-2 is már-már csõvilág volt...persze menjél bármerre legfeljebb agyonbasznak a 20 szintel magasabb ellenfelek."
Fallout 2 mint csõvilág... Aha, hát asszem a továbbiakban nincs nagyon mirõl beszélgetnünk, itt kiírtad magad az épeszû emberek közül.
NWN meg pont emiatt részemrõl felejtõs, az tényleg egy szar volt. Nem mellesleg megtanultam rühellni az AD&D rendszert addigra, kevés túlkomplikáltabb és szarabb szerepjáték rendszer létezik. Egye ilyet ismerek csak, a MAGUS-t... Szörnyû iróniája a dolognak, hogy mindkettõ saját nyelvén a legnépszerûbb.
"Van aki szórakozni akar, és van aki frusztrálódni. "
Erre lenne a játék elején a nehézségi fokozat beállítás, ami mostanában vagy egyáltalán nincs, vagy a hard felel meg a 10 évvel ezelõtti easynek, vagy a játék rákényszerít, hogy elõbb easy-n told végig.
Leszarom, hogy van ellenpélda, általános trendrõl beszélek.
Tudja mindenki aki vagja ezt a temat, hogy minden a profit maximalizalasarol szol. Ezt ok nem tudjak felfogni, abban a hiszemben vannak, mert nekik van egy dobozuk, akkor ok a kivetelezettek es miattuk keszittik a jatekot.
De teszem azt holnap kitalalnak a vasbol fakarikat, amivel tobbet lehet csak 2-szer keresni az osszes letezo es nem letezo kiado arra akarna fejleszteni.
Persze a regit sem felejtenek el, mert a profitmaximalizalas arrol szol, hogy amig penz van valamiben addig a teljes kiuriteseig sapolni kell az adott szektort, csak amikor mar semmi hasznot nem huz, akkor kezdik felszaolni az adott erdekeltsegeiket.
Lara ide vagy oda ettõl még a Sega Saturn volt az elsõ amin kijött a Tomb Raider,nem a pc,a hangsúly pedig az hogy mi másolt mirõl,nos az általad felsorolt játékok pont nem azt mutatják hogy a pc-rõl koppintottak volna,a játékok jelentõs része konzolról terjedt szét és nem fordítva..:)
De befejeztem számtalanszor bizonyítottad hogy konzolhater fröcsögõgép vagy folytasd csak,megint feldobtad a napom a baromságaiddal,és ettõl még vidáman fogok továbbra is otthon a pc-n (azzal a kb 2 játékkal ami pc-n leköt) és a ps3-on is játszani..:D
Ujra megkerdezem toled, de mar kezdesz lefarasztani a mû, eljatszott meg nem erteseddel.
Ha a kispistatol kapsz 20 forintot egy ugrokotelre az a bevetel ugyanugy a te zsebedbe vandorol, mint ha berelne toled az ugrokotelet, hogy jatszani tudj. Abbol fogsz fejleszteni, hogy tobb ugrokotelet tudjal eladni, vagy kiadni.
Az MMO pedig igy mukodik, gyakorlatilag berled a jatekot a tulajdonostol.
Ha jol emlekszem a mai napig beleszamoljak amugy a konzolos bevetelekbe a berlemenyt is.
Amugy pedig az MS online szolgaltatasanak bevetele nem szimplan egy jatekra vetitve folyik be.
Mintha lenne 20 olyan kiado aki csak console only es a top kategoriaban van, bevetel szempontjabol. :D
Az EA es a tobbi kiado ugyanugy ad ki masik konzol tipusokra szinten.
Újra. Tehát mi köze van egy havidíjrendszernek és az abból befolyó összegnek ahhoz az adott kiadó más játékaihoz, melyek multiplatfomrok és a jelenetõs pénzek a konzolokról folynak be? láthatóan semmi az ég világom. WoWból pedig 1 van és ez öngmagában max a Blizzárd 10 éves fejleszti idejeit fedezi, de hogy körbehordozandó véres kardként szolgál a pécés játékipart illetõen az már viccesen hangzik.
Szóval mondjál még 10-20 pc only kiadót akiknek megéri a pécé és 2-3 évente csinálnak is valami játékot! (értsd nem csak a zavarosban halásztak pár címmel / vagy nem mentek még tönkre)
Megvizsgáljuk a játékaikat, azoknak a költségvetését, színvonalát grafikáját, eseteges butaparaszt akciógáma voltát!
ezek a dolgok nem csak konzolra jellemzõek manapság
ugyanúgy tettenérhetõ pécén is
talán azért (nemtom) mert ma már nem rétegdolog a játék hanem szórakoztatóipar lett. és ha valami atomnehéz/frusztráló/szar checkpoint rendszer az már nem olyan szórakoztató a többségnek
-a verekedõs játékoknak igenis van mélysége
-a quic-time event csak egy darabja (változatossági tényezõje) a játékoknak és általában arra szolgál hogy az ingame videót tegye kissé interaktívabbá
-AC ugribugri rendszere valóban prmitív és zéró ügyesség se kellett hozzá (harcról nem is beszélve), nem is próbálom megvédeni, de mégis szerettem a játékot ennek ellenére.
-A CoD-ok, mohák mindig is agyonszkriptelt félcsõ fps-ek voltak
-Az RPG térképeket én is élvezettel firkáltam fel kockásfüzetben annó c64-en, de pl a baldur'gate 1-2, fallout 1-2 is már-már csõvilág volt...persze menjél bármerre legfeljebb agyonbasznak a 20 szintel magasabb ellenfelek.
A neverwinter meg kikúrt csõ volt (mehettél a fõtérrõl négy irányba aztán csókolom) és ezek régi gamék és nincs közük a konzolhoz.
Lehet hogy a világ nagy volt de az aktuálisan betöltött térképdarab nem volt olyan nagy hogy GPS kelljen (világtérkép meg akadt azért)
"Ma már az a ritka, ha egyáltalán látsz gameover feliratot az egész játék folyamán. Ügyesség, lófaszt, ne röhögtess."
Van aki szórakozni akar, és van aki frusztrálódni. Ha nagyon érdekel tudok mmondani pár konzolcímet ahol vért is lehet hugyozni ha nagyon arra van kedved
Ember, a bevetel es bevetel kozott nincs kulonbseg, egy helyre folyik be, nem mashova, ezert felesleges megkerdojelezni.
Jah es nem, az MS online gamingje nem hoz annyit mint a Wow.
Lehet megnezni az eves revenue-t, le van irva benne szamszeruen.
2009ben 800 millio 2010ben megkozelitoleg 1 milliard.
Csokolom!
Az internetér is fizetsz szolgáltatás gyanánt az most más tészta hogy a MS még egyszer lehúzza a vásárlókat a live miatt. És úgy vehetõ egy kalap alá hogy fizetsz x összeg díjat y játékidõért. Megveszel egy játékot konzolon képlet ugyanaz csak eltérõek a számok.
Egy egyszeri eladott játék vs havidíjas szolgáltatás hogy a kurva életbe vehetõ egy kalap alá? Akkor az Xbox live online géming több pénzt hoz mint a WOW... Mirõl is beszélünk? nem a játékról van szó hanem egy havidíjról amit egy szolgáltatésrt fizetsz ( hogy ez mennyire jogos az már más kérdés, de amíg nagy tömegek teszik és csilliárdok folynak be addig jó dolog nekik ).
Igen, rossz, tekintve hogy a 10-es skála gyakorlatilag 7-9 tartományban mûködik a legtöbb újságnál, és 7-et is már csak az kap, ami játékmenetet akadályozó bugokkal van tele. A 8 az csak szimplán szar.
"mondjál már pár ilyen címet plíz? (persze biztos találunk ilyeneket a középszar kategóriában amik megbuktak és a készítõ bezárta a boltot) "
Egyébként meg ezt kifejtheted, hogy mi a tökömre mondjak példát?
Éppen az a baj, hogy a seggeteket veritek a földhöz örömötökben ezektõl a végtelenül buta, de legalább szép játékoktól, amik elé engem erõszakkal kéne kényszeríteni. Miért is zárna be fejlesztõ, ha ezekre az agyatlan hulladékokra van igény?
De már megint az van, hogy azt próbálod erõltetni, hogy ami népszerû az jó is, holott ez még mindig pont fordítva van.
Sot, annyira nem erdekli a konzolosokat a jatek, hogy rengeteg konzolos ott nyomul a WoWon.
Sot biztos vagyok benne, ha nyitnak a konzolosok fele, akkor a sok kis mitugrasz ott fog konzolon tobzodni a WoWon, es akkor majd mar az o jatekuk lesz es peldakent fogjak emlegetni. Ismerve oket.
Szerinted a Blizz törõdik fikarcnyit is Kutik bácsival hogy hogy megy neki? És a Cod azért nyit konzol felé mert ott még nem wowoznak és kell a multi xp grind ami megfogja az embereket csak nem epixet kapsz érte hanem szép távcsövet ruhafestést avatart meg aranyozott ákát és mindenféle haszontalan dolgot.
Nem lenyeges hat. :D Nem is mondok ekkora fullentesre mar semmit.
Megegyszer leirom, hogy megertsd annyia lenyegtelen, hogy tobb penzt termel mint a legnepszerubb konzolos jatek es kikeresheted az osszes egy halmazba csooportositott konzolod kozul a neked szimpatikusabbat is es nem fogsz talalni egyet se.
Vagy mi szamit ha a jatekiparrol beszelunk ? Elobb meg a bevetelrol papoltatok, de most mar nem szamit. Vicces.
Mi az a lenyeg ? Elobb meg a lenyeg az volt, hogy egy idoben jelent meg. :DDD
Oh wait, nem. Nem egy idoben jelent meg.
Csak halkan megjegyzem neked, meg volt errol egy interju is anno a keszitokkel, keress jo erosen ra a neten, hogy kijelentettek , hogy amikor lattak a PCn hirtelen milyen gyorsan nagy nepszeruseget okozott, akkor gyorsan megcsinaltak a PS2 verziot.
De csak neked egy masik osszefoglalo.
"Az elsõ játék 1996 október 30-án jelent meg a Core Design fejlesztõstúdió jóvoltából. A kornak megfelelõen eredetileg férfi fõhõs állt a középpontban, azonban Toby Gard a figurát egy nõi kalandorra cserélte. A tervezett Laura Cruz nevet megváltoztatva lett Lara Croft a fõhõs. 1996 õszén látott napvilágot és megjelenését szinte azonnal siker koronázta. A feszülõ pólós, rövidnadrágos, mindkét kezében pisztolyt tartó Lara hamar népszerû lett a PC-s játékosok körében, azonban Gard még ebben az évben távozott a csapattól, mivel nem volt hajlandó a fõhõsbõl szexszimbólumot csinálni. Azonban a jogok ott maradtak az Eidos Interactive & Core Design páros kezében.
Lara alakja mellett a másik ok, ami hozzájárult a sikerhez, hogy ebben az idõben ez volt az egyetlen 3D-s külsõ nézetes kalandjáték.
A játék nagy sikert ért el s több millió példányban kelt el világszerte. Így PC mellett megjelent Sony Playstation játék konzolán is. Évekkel késõbb pedig az elsõ rész a Nokia Ngage - fõleg játékra tervezett - mobilján is elérhetõvé vált."
Te még mindig nem érted hogy nem lényeges a WOW és havidíja?
Pl ott a COD, ami szerinted miért a konzolok felé nyit minden téren, miért a konzolokat helyezi elsõ helyre? azért mert konzolra lényegesen, sokkal több megy el mint pécére. Hiába a termel a WOW elképesztõ összeget folyamatosan a havidíjakkal, az egy fikarcnyit sem fogja elõre vinni a többi Activision játék szekerét és továbbra is tolodnak a konzol felé.
Primitív alatt azt értem, hogy primitív. Kezdetleges. Játékmenet az abszolút minimumra szorítva.
A CoD játékmenete kb a Wolfenstein3D-vel vetekszik, az akciójátékok harcrendszere kimerül a "lenyomva tartom az egyik gombot, aztán megnyomok egy másikat" rendszerben (AC), az RPGk hatalmas, felfedezésre váró világán átvezet a beépített GPS(mind), az autós játékokból kihal a fizika... Arcade és verekedõs játékok meg stílusukból adódóan mindig is primitívek voltak, de mondjuk azzal nincs baj, annak az a célja.
Aztán az mit számít, hogy kell hozzá ügyesség? A Tetris 10. fokozatához is kell, és? Egyébként meg nem kell hozzájuk, egy félvak down-kóros jobb oldalára béna elmebeteg is végigjátszik egy-egy ilyen játékot, semmi nem kell hozzá, csak elhatározás.
Ellenpélda, nemrég elõszedtem a Jedi Knight 2-t, nagy arccal felraktam hardra, mert mostanában még az is borzalmasan könnyû, aztán csak pislogtam, amikor az elsõ pálya közepén kisimult a karakterem EKG-ja. Ma már az a ritka, ha egyáltalán látsz gameover feliratot az egész játék folyamán. Ügyesség, lófaszt, ne röhögtess.
Azt nem mondta senki, hogy nem lehet látványos, inkább pont azzal van a baj, hogy semmi mást nem tudnak ezek az ipari hulladékok, mint látványt. Ráadásul azt is csak másodvonal szinten, az 5 éves hardver, ugye.
Sztori is lehet jó, de ha annyi az interaktivitása a játéknak, mint egy könyvnek, akkor inkább olvasok könyvet.
Hat persze almodozz csak tovabb. :DD
Maga az altalad konzolnak titulalt kezi konzolok, alias kvarcjatekok teszi ki a konzolos bevetelek egy negyedet legalabb a maguk igenytelensegevel.
Hat persze ez beszamithato azonban az MMO az internetes es egyeb bevetelek a PCs-be nem. :DDD
Ugyan mar, ne nevettesetek ki magatokat, most a PCs jatekokrol beszelunk vagy csak egy mufajrol azon belul. Jah ertem ilyenkor az nem az, ellenben ha konzolos MMO lenne, akkor mar szamitana.
En azt hittem eddig, hogy ha a bevetelrol beszelunk akkor az szamit mit termel ki a PCs jatek ipar, gyozzetek meg pls, hogy azok a dollar milliardok, nem a PCs beveteli oldalon jelentkeznek, mert AZOK IS KONZOLOS BEVETELEK !!!! Vagy esetleg talaljatok egy kulon kategoriat neki. Azt meg ertem, hogy a masfajta PCs szoftverek nem tartoznak ide, ami szinten bevetel, de nem a jatek kategoria, de hogy amugy a jatekokat ti milyen merleg elven meritek erthetetlen.
illetve ertem melyseges banatot okoz nektek, hogy nem konzolos jatek vezeti az eladasi es beveteli listat, es ez olyan frusztralsagot okoz nektek, hogy egybol atemeltetek azt a bevetelt kulon kategoriaba.
mondju ha igy sem megy legkozelebb a hajszarito eladast is beszamoljatok a konzolos eladasba, ugyis mindegy ha mar egy osszesitett fogalomrol beszeltek altalanossagban.
FC2 csak egyszerûen rém unalom lett, mert meglovagolta a sandbox mániát. Amúgy az FC1 milyen hihetetlen mélységgel rendelkezett, mert én nem emlékszek rá?!
Far Cry 2 tipikus iskolapéldája az elkonzolosított leegyszerûsített faék játékoknak ahol az arcodba vágnak mindent mit csinálj mit nyomj, egyetlen pozitívuma hogy szép a szavanna