Arra gondoltam, hogy nem létezik egy egységes "konzol" platform, hanem külön van Xbox 360, PS3, Wii, PS2 stb. Ha így kiragadva nem is egyértelmû, a hozzászólásom egészébõl szerintem eléggé nyilvánvaló, hogy erre gondoltam.
Ez is egy lehetséges megoldás, de biztos van egy komolyabb réteg, aki ehelyett inkább elretten a wareztõl konzolon, és még ezzel sem trükközik. Ha az emberrel már egy-két játékot megvetetnek, akkor könnyebben vesz meg többet is, természetessé válhat számára. Persze ez nem midnenkire vonatkozik, és nem azonnali megtérésekre gondolok, csak a konzolok kezdeti feltöretlenségére, egyéb "fenyegetésekre". A PC esetében viszont Damoklésznak nemhogy kardja, de bicskája sincs.
kérlek segits! az autos játékokat szeretem, miért nem jön pécére évek ota 'értelmes' cim?
allitolag a ps1 ideje ota nincs változás, pedig akkoriban még egyszerre jött ki a destruction derby a pécémre is, most meg 1 évet elcsuszott a flatout uc és csomo más cim egyáltalán nem jön
Statisztikailag érdekes, de ha kiadó vagy, és azon morfondírozol, hogy mely platformokra jelenjen meg egy játékod, akkor nem konzolra fogsz portolni (hanem Xbox 360-ra, PS3-ra és így tovább). Xbox 360-ról például könnyebb PC-re portolni, mint PS3-ra (annak ellenére, hogy ez utóbbi fix hardver), de a Microsoft politikája szerint az "exkluzívok" ettõl függetlenül is PC-re, s nem PS3-ra szállingóznak át. Tehát lehetne akár Microsoft Family-t is nézni a hagyományos konzol vs PC helyett eladási adatokban, nincs kevesebb gyakorlati értelme.
Egyébként furcsállom ezeket az adatokat, egészen biztos nem tükrözik az EA bevételi arányait hosszabb távon, korábbi éves adatokban (2007-es gazdasági év) a PC és a PS3 úgy 6-7%-os szerepet vállalt mindössze a játékokból származó bevételbõl, valamelyest lemaradva a mobilra készült játékok mögött (temrészetesen a PS3 az azóta eladott hardvereknek köszönhetõen is nyilván erõsödött, de a Crysis az EA-nek - s nem annyira Cryteknek - jó befektetés volt, és úgy néz ki, hogy a Sims után a Spore személyében újabb pC-s zászlóshajót találnak maguknak). Már ha jól rémlik, igény esetén elõkereshetem, annak idején Eurogameren olvastam, ott meg lehet találni.
warez akkor is virult amikor mi még nem éltünk, és akkor is virulni fog amikor már nem élünk
és a PC szintén
Röhejes az, amit az ELVAKULT konzol tulajok regélnek itt már a Dreamcast ill. a PS1 megjelenése óta. A PC és a PC-s játékok köszönik szépen, jól vannak. /amúgy van konzolom és szeretem is/
Úgy hogy ott van a PC mint platform, az Xbox360, a PS3, a PS2, az Xbox, a PSP, a DS, a Wii meg mittomén mi van még. Teljesen más mindegyik, nagyjából abban egyeznek, hogy játékkonzolok. Akkor újabb hasonlat, mert látom nem érted nagyon mit szeretnék mondani. Attól jobb a narancs, mint az alma, mert mellé vesszük még a banánt meg a kiwit meg a mangót meg az ananászt?
Az a baj, hogy játékokról kéne beszélni, összehasonlítani, nem a gépeket, meg eladásokat. Lószart foglalkozik valaki egy géppel, ha 8millioan veszik meg, és 200e-n játszanak csak rajta, és azok közül is 100e ember ugyanazzal a 4-5 játékkal.
Persze a magyarazatuk egyik eleg labilis resze ez. :D Iltyen erovel belelehetne szamitani az osszes szamitogepre, macre minden masra eladott jatekokat szoftvereket es minden mast, semmiben nem kulonbozne az osszehasonlitasi alaptol. :D
Mindig elfeledkeznek arrol a tenyrol, hogy minden konzol mas, kulon fejlesztest igenyel, ami lenyegesen csokkenti az osszteljesitmeny a beveteleknel.
Az X360 teljesen mas gep mint a PS3 vagy a Wii szinten, persze lehet mondani, hogy konzol. Igen ilyen alapon az NDS is es a 20 evvel ezelotti orosz kvarcjatekom is az. Na de ilyen erovel a jatektermi gepek is azok, vagy a Windows eladas is mert van benne passziansz ami ugye jatek. Na de ne legyunk mar ennyire elfogultak. ;D
Olvasgatom a FIFA topikot pécén hogy megy a világvége hangulat arról hogy a FFA 2009 pécén fejlõdik, de csak grafikában, tartalmilag a konzolos verzió fényévekkel jobb lesz most is mint a pécés cucc... talán még grafban is.
De miért????? Milyen összehasonlítás az hogy PC vs minden más? Hozzáadhatnák a Lego eladásokat is. Hacsak nem ugyanaz az Xbox360, a PS3, a PS2, a PSP, a DS meg ezek, csak a nevük más, annyira értelmetlen összeadni. Össze lehet hasonlítani persze, de nem érdemes, és nem bizonyít semmit. Vizualizáljunk: itt vagyok én, vékonyka kis kocka. Én vagyok Xbox. Ott van nálam erõsebb ember, õ a PC. Persze hogy meg tudom verni a PCt ha van mellettem 20 másik ember. Bizonyított valamit? Hát nem. Az bizonyít valamit hogy gyengébb vagyok az erõsember ellen egyedül.
Jo akkor most magyarazd meg, hogy valamit leirsz aztan hulyesegeket forditasz es a masik a hibas. :D
Egyertelmuen kiderul a listabol, hogy az EA-nak a 2. legnagyobb beveteli forrasa a PC a kulonbozo szegmensekben. Biztos lefogja vagni az ezusttojast tojo tyukot.
Mar leirtam, mert vannak szakaszok a koznol eleteben, ahol egyszeruen nincsen warez. Tehet ebben az 1-2 evben teljes bevetelhez jut egy konzolos jatekkeszito. A masik fele hogy nem egy geptipussal versenyez a PC egybe szamoljak a marokkonzol beveteleit is, ami azert hogy mondjam messze van attol az elmenytol, amit egy PC nyujt, ilyen erovel a Barbie baba is benne lehetne a listaban. Valamint egy plusz tenyezo az akar 20-50%-os arbeli kulonbseg a ket tipus eladasi araban.
Nem ferde csak nem tudod az angol szoveget ertelmezni. :D
"The PS3 made USD 139 million for the publisher during the quarter, followed by PC with USD 86 million and Xbox 360 with USD 81 million."
A kiadonak a PS3 139 millio dollart bevetelt produkalt az eltelt negyed evben, amelyet a PC kovetett 86 millioval es vegul ot kovette az Xbox a 81 millio dollarjaval.
Szóval ezzel azt mondod hogy a PCsek romlottlelkû csürhe, a konzolosok meg a megtestesült jóság pár renitens alakkal? Ezt azért kicsit nehezen amésztem meg. Biztos van valami oka hogy konzolra nagyobbak az eladások, és nem hinném hogy a platform által vonzott közösség moralitásának külömbségéban van az ok. De akkor miben? Mert a nextgen játékok drágábbak mint a pcs kollegák(nem sokkal de ha jól tudom így van), akkor miért veszik meg mégis? A PCsek szegényebbek? Meg kell venniük hozzá a gépet, és ebbe belesatnyulnak? Vagy miért? Mondj egy jó érvet mert tényleg nem vagyok képes felfogni a külömbség mibenlétét, ha nem a warezolás nehézsége az ok
Te magad vilagitottal ra erre, hogy nem igy van Xbox eladasi mutato EA 81 millio dollar, PC 86 millio dollar. Tehat nehogy azt hidd, ahol maga a warez nincs jelen ott, olyan nagyok a kulonbsegek a felhasznalok lopasi szokasai kozott. :DDDDD
Felesleges szamokkal bombazni a masikat, mert rengeteg bevetel nem jelenik meg az egyik illetve masik oldal statisztikai mutatoiban, pl havidijak, vagy ferditett adatok a konzol melle csomagolt jatekok beszallitasi ara es sorolhatnam napestig. Raadasul legtobb jatek bevetele teljesen szetoszlik a konzolpiacon, mert lenyegesen tobb fajta van, lassan mar a mobiltelefonokat is beleszamoljak. :D Igy a gyartok kisebb beveteleken osztoznak. Raadasul nem tudom mit neztel, de az a 81 millios PC az Xbox360. :D
Amugy ugy gondolom hogy egy konzollal szemben a kevesebb mint 38%-os hatranyu eladasi mutato teljesen rendben van, nincs miert szegyenkeznie.
A chippel való szórakozásra gondoltam. PCn csak leszeded a játékot, felcrackeled és jó. Konzolon nem vagyok annyira képben de gondolom még mindig ki kell chippeltetni hogy megírt játékokat is be tudjon olvasni, viszont azzal elmegy a garancia, plusz baromi gyorsan tönkremegy a gép. Nextgen konzolokon lehet hogy máshogy van, de nem hiszem hogy olyan tisztalelkû a konzolos szcéna hogy ha ugyanolyan egyszerû lenne a warez mint PCn akkor sem csinálnák olyan mértékben.
Igen a warezzal kapcsolatban igazad van. Ha nincs, mert egyszeruen nincs lehetosege warezolni egy konzolosnak tisztalelkuen mutogat a masikoldalra, mikozben azt hangoztatja, hogy lassatok milyen melyre sulyedtetek emberek. Viszont ennel sokkal arnyekoltabb a kep. Vannak bizonyos periodusok amiket ki kell varniuk, nem olyan egyszeru a vedelem feltorese mint egy szamitogepen viszont ha ez megtortenik, valljuk be naluk ugyanugy megszaporodnak a fekete piaci jatekpeldanyok es az eladasi mutatok bizony magaban a jatekpiacon sokkal kisebbekke valnak. Ilyenkor mar csak a marokkonzolok produkaljak csak a hasonlo eladasi eredmenyeket, mint a vedelem kijatszasa elotti idoszakokban a tobbi. Ilyenkor szokott a konzol hardvereladasi mutato is megnovekedni, mivel tobben vasarolnak, hiszen most mar masfajta forrasbnol is hozzaferhetnek a jatekok nagyobb palettajahoz. Ezert irtam meg korabban, hogy sajnos ez inkabb emberi gyarlosagbol adodik, nem masbol. Esendoek vagyunk ezt Adam es Eva mar bebizonyitotta, ezert felesleges a masik oldalra mutogatni, mert egyik kutya masik eb. :D
ha egy pc-s jatek termelte a legnagyobb bevetelt az miert erdekelje annyira mondjuk az EA-t akinek meg a legnagyobb penzt (összes játékot nezve (nem pedig csak egyet)) a konzolok hozták.
konzolok hoztak valami 350millát amig a PC 81-et 4 hónap alatt(link)
egy játék nem csinál nyarat...de kezdetnek nem rossz
amugy is hulyeseg az egesz hiszen blizzard jatek...kihoznak 3 évente egy játékot ami elfut egy 3-4éves konfigon is...ez nem viszi elorebb a pc fejlodeset szvsz
A bevételek kétségtelenül jobbak konzolon. Miért? Mert macerás warezolni. De ez változni fog a közeljövõben, és szerintem nem olyan tisztalelkûek a konzolosok sem hogy miután könnyen tudnának warezolni mégis megállnák. A kevés warezt a konzolok eddig bekorlátolt képességeinek tudhatjuk be. Egyébként úgy látom a konzol el fog PCsedni valamennyire. Jönnek az újabb funkciók, lehetõségek pcre amiket a konzolos felhasználók is szeretnének maguknak. Így történt pl az internetezéssel, egér/billentyûzet hozzáadásának lehetõségével(bár ez az elõbbihez köthetõ), hard drive integrálásával meg sok mással is, szerintem itt nem fognak megállni.
Persze most ezzel akarod gondolom az elet elutni annak, hogy egy PCs jatek produkalta a legnagyobb bevetelt 2007ben.
Bizony most a bevetelekrol beszelunk, nem arrol, hogy massal is jatszik valaki, hiszen a bevetelek diktaljak a szabalyokat a jatekiparban. Minnel nagyobb a bevetel annal sikeresebb valami, annal jobban eladhato, annal tobb fejleszto probal valami hasonlot kesziteni. Latod a cimet a topiknak remelem remelem, a PC jatekok jovojerol van szo, marpedig ezt a bevetelektol fugg amibol nem zarhato akarhogy is szeretned az MMO.
a jelenseg szerintem annak tudhato be hogy konzolon kevesebb a warez ezert szamithat ra a kiado hogy bejon a jatekbol penz... majd utana portolja PC-re (fillérekbõl) mert ha meg onnan is jon valamennyi bevetel az nem baj (valakinek mindig hianyzik felmillio dollar :DDD)
Ez igaz. Bár a portolt játékok sosem az igaziak egyik oldalról sem. De nem ezért írtam, hanem a megfogalmazás miatt. Konkrétan a "kutyáknak odaadjuk a maradékot" kép ugrott be róla, és azért nem igazán objektív véleménynek tûnik :S
nemhiszem hogy aki MMO-val nyomul az ne jatszana massal is... sõt biztos van olyan aki az 1000eves konfigjan tolja a guildwars-t vagy a wow-ot de jatszani konzolon jatszik mert nem akar upgradelni (sõt szepen fut a notebookomon a guildwars)
OFF: kulon topicot erdemelne (biztos van is) arrol hogy az MMO nem jatek hanem inkabb drog.
Ma is csak azt tudom mondani, hogy hajrá PC-sek! Üdv.
Ilyen is van. Rengeteg huzonev kerult a PCs piacrol a konzolos oldalra, most a trend megfordult, mivel rengeteg a PCn sikeres es huzonevnek szamito jatek, a konzolokon egyaltalan nem lett sikeres es most szivjak a fogukat azok a jatekfejlesztok, akik a nagy penz remenyeben atpartoltak a masik oldalra. Legtobbjuk belebukott ebbe a vallalkozasba, mivel egy masik jatekkulturaba csoppentek, ahol a nev szinte nem is szamit, csak egy-ketto alkotas adja el ugy magat.
Viszont amirol beszeltunk az is jelen van. Vannak olyan jatekkategoriak vagy stilusok, amik valamelyik geptipusnal nem elterjedtek, vagy iranyitasi vagy egyeb megfontolasbol egyszeruen, nem eladhatoak. Ezek pedig megragadnak az adott geptipusnal konkurencia nelkul. Teszem azt MMO vagy halozatos jatek amit probal valahogy most a konzolos fejlesztogarda is eroltetni, mert a WoW sikere azt jelzi felejuk, hogy egy veszelyforrassal bovult a kor, amivel meg kell kuzdeniuk,es ez igaz is, hiszen beveteli oldalrol lenyegesen nagyobb profitot termel, mivel havonta kulon fizetnek a megvett jatekon felul a jatekosok.
minden valamirevalo kiado/fejleszto ugy csinálja már a játékokat, ha idejük és határidejük engedi, hogy PC, PS3, X360ra adják ki egyszerre a gamet. vagy még beleveszik a Wii-t és a többit...
-a PC elõnye a hardverfejlõdés (és a hátránya is) -a PC-n csak mmo vagy sims tud konzolhoz foghato nyereseget termelni. -a PC is platform ezert mindig is csinalnak majd ra jatekokat. (evrol-evre egyre kevesebbet de azert van mivel jatszogatni. Ha massal nem is de a konzolos asztalkarol lehullo maradekkal (portolás minimum fel ev csuszassal))
Szerintem a 2002 es 2006os ev kozti idoszakban a minoseg is megrekedt, fokent a jatekkiadok surgeto magatartasanak koszonhetoen. Persze mint irtam voltak olyan alkotasok is amik kiemelkedtek a mezonybol, de igazabol a nagyobbik reszere nem volt jellemzo.
"Azt mindenki tudta, hogy a PC-s jatekok minosege korulbelul a 2002-es evek kornyeken megrekedt" A minõség nem rekedt meg. A piac lehet hogy zsugorodni kezdett, de a mennyiség nem egyenlõ a minõséggel. Sõt...
Orommel latom, hogy semmi spam es hasonlo egy darab nem volt a megnyitas ota ami a masik oldalt sertegetne. Na akkor probaljuk a temat is visszaterelgetni a helyes iranyba.
Azt mindenki tudta, hogy a PC-s jatekok minosege korulbelul a 2002-es evek kornyeken megrekedt, persze akadtak azelott es azutan is kiemelkedo alkotasok, amik azert sikeresnek mondhatok voltak a warez ellenere, megis igazabol az elvarasokat nem hoztak uzletpolitikai szempontbol. Koszonhetoen talan a fejlodes lassulasanak vagy a vedelmek sebezhetosegenek, esetleg a konkurencia azaz a konzolok jelentos terhoditasanak, ki tudja. Mindenesetre a eladasi kulonbsegek marginalis mereteket oltottek a ket jatekipari szektor kozott. Olyannyira, hogy a szakertok mar 2008-2010 korul tizenketszeres elterest prognosztizaltak a konzolos es PC-s jatekok eladasi mutatoi kozott. Ugy tunik kicsit elkalkulaltak magukat, mivel a kulonbseg megrekedt a hatszoros kulonbsegnel.
Mikozben a 2006-2007es evtol eroteljes fejlodesbe kezdett a PC hardver ipar, addig a konzoloknal a fejlodes megtorpant, pontosabban belassult, annak ellenere, hogy megjelentek a kovetkezo generacios konzolok.Persze ehhez az is kellett, hogy az egyik legnagyobb konzolgyarto ceg a Sony hibat, hibara halmozzon az ertekesitesi, fejlesztesi politikajaban. Evek ota nem tortent meg olyan, hogy egy PC-s jatek egy fiskalis evben beferkozzon a top tizes listara a konzolok koze, de 2007ben ez is megtortent. Csak maga a World of Warcraft: Burning Crusade WoW kiegeszito 2.25 millios eladasaval a konzolos jatekok elokelo 7. helyen szerepelne es ha beleszamitjuk, hogy tobben megvehettek emelle az eredeti jatekot valamint, a havidijakat, ami a jatekkeszito zsebebe vandorol, akkor bizony bevetel szempontjabol konnyen lehet, hogy talan az barmelyik konzolos jatek beveteli mutatojat felulmulja egy ev bevetelenek szempontjabol.
Persze ennyire nem rozsas a helyzet, ami a PCs jatekipart jellemzi, mert a lemaradasuk eladas szempontjabol meg mindig tetemes, viszont a folyamat ami a ket polust annyira szettolta, teljesen lelassult, valoszinuleg annak koszonhetoen, hogy a szakertok az elorejelzesukben rengeteg dolgot nem vettek figyelembe. Peldaul a konzolok terhoditasanak lassulasat, az uj piacokat, amiket az MMO-k es a digitalis eladasok kepviselnek, valamint a tetemes szamitogep hardver eladasokat, mikozben az aruk rohamosan csokkent es amellyel a szamitogepes celkozonseg szama megnovekedett.
Hogy van e letjogosultsaga a jovoben is a PC-s jatekoknak az ido eldonti, de azt tenykent mindenkeppen ellehet mondani, hogy egy olyan geptipusnal, ami a mindennapi eletunk szerves reszeve valt es tobb milliard gep talalhato szerte a vilagon, nehez a piacrol kiszoritani.
Egyik legnagyobb kedvencem a Japán popkultúra Kunio sorozat. Nemzetközi terjesztésben nem jött ki a sorozat. Csak Japánban. De qrva jók ezek a figurák. Anno annyit jácottam különbözõ sport ligákat, ahol ütni-vágni lehet a másikat :)
A Test Drive Unlimitedben körbeautókázhatod/motorozhatod Hawaii-t, amennyiszer csak akarod, de gondolom, a komolyabb járgányokhoz versenyzéssel kell pénzt gyûjteni.
Ha viszont a pesti dugókat szeretnéd a monitor/TV elõtt is átélni, akkor szerintem olyan nem létezik :)
Bár '97-ben megjelent egy Streets of Sim City névre hallgató játék, bár ez talán nem a legjobb választás.
Egyébként van valami vicces (perverz?) abban, hogy a PC-s játékok jövõjérõl szóló topik a retrókonzolok irányába terelõdött. Persze nosztalgiázni jó, nekem is megvannak az ezekhez fûzõdõ emlékeim.
Nekem NES/SNES-klónom volt (elég tudatlan voltam ahhoz a témában, hogy errõl fogalmam sem volt akkor, ahogy az egésznek a legalitásáról sem - bár azt fiatal fejjel is lehetett gyanítani, hogy ez így biztos nem kóser), sajnos csak NES-re való játékokkal (Super Mario Bros, Donkey Kong, Sky Destroyer, Duck Hunt, Wild Gunman, Contra, Battle City és sok egyéb), de a külseje egy az egyben a hagyományos PAL SNES kinézetét örökölte, volt hozzá Zapper-utánzat és két álSNES-kontroller is. Ez utóbbit (is) nagyon bírtam, a C64 joystickja után/mellett felüdülés volt, és semmi baj nem volt vele, a gép hamarabb megadta magát.
keress rá arra hogy training simulator itt az sg-n elméletileg nemsoká adják ki de kitudja. Van most is valami beta amit le lehet tölteni de ezt ott kérdezd meg
Lehet kicsit off, de nem tudom hogy hol kérdezzem meg... Na szval valami olyan játékot keresek ami auto szimulátor? :) De nem ilyen versenyzõs, hanem "kint az utcán, mint normál ember"... Létezik ilyen? És lehetõleg ne ilyen 10 éves játék legyen :)
De ez már aztán tényleg úgy néz ki, mint keresztlányomék szendvicssütõje. Amúgy nagyon finom kis szenyákat csinálhatsz benne...