Az kemeny!!! Mig a PC bevetel tovabb emelkedett, igaz kevesebb cimre korlatozodott, addig a konzol bevetel 50%-al esett az elozo evhez viszonyitva. Az osszes videojatek piacrol szarmazio bevetel 42%-al csokkent nagy mertekben pont a konzolos bevetelek elmaradasa miatt az elozo evhez kepest. A mobil keszulekekre eladott jatekoknal mutatkozik nyereseg, az majdnem ketszeresere nott 1.17 milliard dollarra.
A konzol eladas is majdnem a felere csokkent 229 millio dollarrol 139 milliora. Ha igy foltatodik lassan elkezdhetunk krealni a mobilos reszlegben egy "A konzoloknak lealdozott topicot". :P
vótmá?
UPSZ:
Világrekordot döntött a Diablo III eladása
Megjelenése óta a Blizzard játéka mintegy 6,3 millió példányban kelt el (ez meg csak majus 23.-ai adat azaz az elso het eladasai utan), csak az elsõ 24 órában 4,7 millióan jelentkeztek be a szerverekre.
Ami UE3-as és jó lesz az a Aliens: Colonial Marines és a BioShock: Infinite meg talán az új Brothers In Arms: Furious.
Akit érdekel a spolerben összegyûjtöttem az idei európai PC-s megjelenéseket. nem mondom, hogy sok, de van néhány kiemelkedõ alkotás. Nincs benne, a játék engine-je, de sok UE3-ast használ majd.
The Darkness II Digital Exremes/2K Games február 10. Alan Wake Remedy Entertainment/UA március 2. Syndicate Starbreeze Studios/Electronic Arts február 24. Test Drive: FRL Slightly Mad Studios/Bigben Interactive március 30. Ridge Racer: Unbounded Bugbear Entertainment/Namco Bandai március 30. Binary Domain CS1 Team/SEGA április DiRT: Showdown Codemasters/UA május 25. Ghost Recon: Future SoldierUbisoft Paris, Ubisoft Red Storm/Ubisoft május Max Payne 3 Rockstar Vancouver/Rockstar Games június 1. Inversion Saber Interactive/Namco Bandai június 8. Spec Ops: The Line Yager Development/2K Games június 29. Sniper: Ghost Warrior 2 City Interactive/UA június Dishonored Arcane Studios/Bethesda Softworks nyár Far Cry 3 Ubisoft Montral/Ubisoft szept. 6. BioShock: Infinite Irrational Games/2K Games október 19. Aliens: Colonial Marines Gearbox Software/SEGA õsz Brothers In Arms: Furious Gearbox Software/Ubisoft õsz Sleeping Dogs United Front Games/SQUARE ENIX 2012
Lealdozott :P
Az uj Diablora kicsit tobbet vartak a jatekosok. Konzolra meg mar evtizedek ota. :D
+1 indok, hogy a PC-s játékiparnak van jövõje: Alan Wake 2 év után! :)
Amennyire tudom É európa ésUSa egyértelmûen a Solo játék az konzol és az mmo-k ami miatt pc-n játszanak. Kelet európa meg még pár hely ahol a pc versenybe van gondolom nincs mindenkinek pénze konzolt is meg pc-t is futatni. De az A-ban drasztikus fölény a konzolokra. Ez látszott a Skyrim hype idején is teljesen konzolra ment a dolog. PC még említés szintjén sem nagyon csak képek. Az összes bemutató a hülye konzolt nyomta meg hát a játékon is látszik.
Most javulni fog a helyzet amíg az új xbox kijön szerintem. :)
A magamfajta tps-t kedvelõ játékosok nem voltak elkényeztetve PC-n az utóbbi években, a legnagyobb nevek (Red Dead Redemption, Alan Wake, Gears Of War 2-3, Uncharted sorozat,stb) elkerülték a PC-t, de úgy látszik idén javul a helyzet és lesz jópár igéretes külsõ nézetes játék pc-re is: Hitman 5 Max Payne 3 Spec Ops: The Line Alan Wake Sniper Elite V2
Kicsit más stilus de végre a skyrim is élvezetes lett külsõ nézetbõl, ellentétben az oblivionnal.
Nem a szabalyrendszeretol lesz valami hardcore vagy sem.
Nem AD&D a Drakensang sem.,Az Echelon sem az es nem az lesz az Age of Decadence sem ami valoban hardcore lesz, nem ezek a jellegtelen akcio-RPGk, amikre kar rahuzni hogy hardcore.
A harcok nehezek benne, erõs taktikázást kíván, minden alap enemy egy újabb kihívás, ettõl hypolják és magasztalják sokan a játékot. Én mondjuk messzire kerülöm, mert szórakozni akarok nem pedig szopni.
Amugy valoban nem jelent meg PCn ilyen evek ota, legalabbis amire rafogja, hogy Hardcore: Divinity 2: Ego Draconis,Risen, Witcher 2,DAO,Two Worlds II,Drakensang (ez meg talan kozelit hozza), de meg a Skyrimre is rafogjak, vagy a most nemsokara megjeleno Kingdoms of Amalur: Reckoning-ra es en meg rohogok nagyokat, amikor ezekre mondjak, hogy hard-core.
Es nem soroltam fel meg rengeteget, amit Totti szerint evek ota nem jelentek meg PCn. Micsoda bohozat mar ez a megjegyzes.
Mihez kepest hardcore ezek a gamek ? a Baldurs Gatehez, a Neverwinter Nightshez , esetleg a Planescape tormenthez,Temple of Elemental Evilhez ?
Meghogy hardcore RPGk es nem leteznek ilyen akcio-RPG-k PCn evek ota. Totti mindig megmosolyogtat a maga tudatlansagaval.
Akcio-RPG ami hardcore. Na lol. Tul sok benne a left-left-right-left gomb kombinacio ? :D
Ez egy hardkór akció rpg, nagy betûkkel hogy HARDKÓR. Pécére elmúlt években PCre sem hiszem hogy megjelent ilyen mélységû cucc.
Hat valahogy nincs gusztusom az akcio-rpghez. Akkor inkabb paper and pen, nem ez a jatekstilus. Vagy eloveszem a Wizardry 7-et vagy a Baldurs Gatet meg azzal is jobban szorakozom, mint ezeken a tizenketto egy tucat fajta oszver keresztezodesu akcio szerepjatekokon.
Itt most nem a game-erek hanem maguk a fejlesztök csináltak neki peticiót: Dark Souls for PC
Ha számukra kellõ mennyiség jön össze akkor portolják pc-re! Csak ezzel a z a gáz hogy ezt nyomatni kéne minden pc game-ekkel foglalkozo oldalnak mert így kutya nem tudja hogy ha ilyen!
Hat szerintem az AAA huzocimek sem az igaziak mostanaban. Jo, jo hogy nemelyikbol eltudnak adni mondjuk 6 milliot egy geptipuson, de a tobbseg nem ilyen. Raadasul tobbnek nem az igenyesseg, hanem a hype ami sok szazalekat generalja a jatek eladasanak.
Vannak kivetelek, de nagyon keves az ilyen jatek. Nezd meg a RAGE es hasonlo jatekokat mar 10 het alatt se tudnak 1 millios eladast generalni a karacsonyi szezonban. Top rated jatek, marmint a kiado szerint. Hat nem tudom, olyan mint peldaul a Starcraft 2 a PCs jatekok kozott, nagyobb a fustje mint a langja.
szutyokszar alatt olyat értesz hogy elmegy belõle jó esetben másfél milla kitolja az ember egyszer és utána idõtlenül tengõdik a szerencsétlen példány a használtjáték piacon? mert multi vagy silány vagy egyáltalán nincs a történet meg egyszer elég volt
Mondj kérlek példát f2p húzóágzati címekre PC-n had röhögjek rajtad egy jót :) Az erõlködésedet meg nem értem most ismered el mindegyik platformon vannak szutykok de te csak mindig egyet emelsz ki mintha csak azon létezne. Bár egy trolltól nem is lehet mást várni mint hasonlókat a válaszláncok ignorálásáról nem is beszélve. Mindig szigorúan a legutóbbit nem igaz? És ilyen sok idõ kijátszani azt az 5 kemény címet érdemleges címet?
Szerinted ami játékot(normálisat)kiadnak mind konzolra mind pc-re mindet végig lehet játszani,baszki 7 élet is kevés volna hozzá .Valamirõl le kell mondani. Mellesleg egyébként évek óta csak eredeti játékokkal játszom és büszke is vagyok rá.Egy része tejes áras egy része akciós volt,ennyi.
Van psn-es is f2p szutyok, nem nyúltam hozzájuk örülök ha az AAA címekre jut idõ.Ellenben ott nem nagyon az a húzóágazat.FreddyD munkássága mellett se menjünk el, de mutasd meg hol írtam azt hogy nincsenek igénytelen szutykok minden platformon. Az jön le nekem rohadt nagy tévedésben vagytok miket szoktam írni....
Egy f2p gamma mióta van egy szinten egy magas költségevetésû játékkal már megint? Oh elnézést elfelejtetem hogy konzolon nektek az ilyen kategóriáért fizetni is kell ami errefelé ingyenes. Ugye milyen jó hely a PSN store? :) A sok középszerû szemetet amit az évek során kiadtak konzolra most ki sem térek, elég csak fellapozni pár régebbi 576 újságot. Amúgy van egy mondás a puding próbája az evés.
Hát a steames f2p achievmentek farmolása közben már a halot is egyre többre tartom És van jó pár AAA cím ami kötelezõ, kihagyása egy gamernek megbocsáthatatlan. Na mármost a feltételes reflexen alapuló elutasítással olyan címeket hagy ki az ember hogy csak szánni tudom.
Ja mert szerinted minden konzolra megjelent játék 100 %-osan hiperszupergigamega. Ha nem volna bannolás konzolon warez miatt akkor ott se lennének olyan jók az eladások.
":Amúgy meg nem a PC warez a nagy, hanem a konzolos vásárlók 70%-a birka, és igénytelen.. tisztelet a kivételnek. Lehet, hogy nekik elég egy NÉV ahhoz hogy 13 rongyot kidobjanak rá látatlanba, de nekem tökmindegy hogy PC-re vagy xboxra vagy anyám kenyérpirítójára jelenik meg valami, nem fogom egy promo videó alapján elhinni róla, hogy az az év játéka." - _RiCE_
Hat ez olyan Alan Wakes sztori. Nincs eleg bevetel egybol jo lesz a PCbol is. :D Persze olyan szempontbol jo, hogy megjelenik PCn is, de kozben, ha arra gondol a jatekos, hogy mikent fikazzak ezek a cegek a PC-t, a warez miatt, akkor felvetodik a gondolat mindig, hogy egyaltalan mit keresnek akkor a PCs platformon ? Ilyenor a nyilatkozataikat visszajatszanam nekik es eloszor megkerdeznem azt, hogy miert nem produkalt a nagy konzolos kanaanban a jatekuk penzt, meg azt hogy mit keresnek azon a piacon, amit allandoan bemocskolnak a nyilatkozataikkal, amikor pedig penz kell belole egybol, milyen jo is a PC.
Elsõ verzió rossz volt, drága volt, nem volt kellõ reklám mögötte, Aztán javították, jraírták a játékot szinte, kiadták újra XBLAra olcsóbban, de már kutyának sem kellett ( én megvettem, 1nek szórakoztató volt és a vizes téma jól kidolgozott ), DE ott cseszték el az egészet hogy epizódikusan adták ki. Az ember éppen kezd belelendülni az esmények is felpörögnek erre pár óra után vége a játéknak. Ez nagy hiba volt.
10 ezres nagyságot produkált kb, ami az átlagos 100-140 ezres eladásoktól nagyon messze van, de hát nem csoda, mert maguk a fejlesztõk ítélték halálra a játékot. Én reménykedek benne hogy steamon elment azért valamennyi és ez már elegendõ lesz a következõ epizódra, de nagyon hulla szaga van az egésznek:(
PC-n nem tudom mit akarnak az optimalizálatlan programukkal és erre még kiadnak egy még elcseszettebb verziót ami vetekedni fog a BF3 gépigényével mert nem tudnak programozni. Ehhez csak gratulálni tudok nekik.
Lételeme, mivel GSO-n már mindenki magasról leszarja már amit mond itt próbál meg vergõdve szegény érvényesülni, hát nem sajnálnivaló az ignorált ázott troll? :D
Oh GS te csodás.Az ázsia mmo-k uralma és az hogy a tucatszar ea sportjátékot lenyomja az sc2 messzemenõ következtetést von le. A pc alkatrészek pedig sose romlanak el. Remek kis kimutatás direkt flamebaitre kihegyezve a gamestar olvasóknak....
BTW: új indie bundlét megvettétek?A shank meg a super meat boy már megér 5 dollárt is.
" Rengeteg vita, trollkodás, veszekedés, azaz igazi 'háború' zajlik néha PC vs. Konzol témában. Most készült egy felmérés, tényekkel. A Felmérést az Ignite Gaming Technologies végezte és arra keresték a választ, hogy PC gaming vagy a Console Gaming áll-e nyerésre jelenleg a formátumok örök csatájában.
Néhány éve erre a kérdésre egyértelmû volt a válasz - a konzolok erõsebbek, jobbak és kevésbé kalózkodottak voltak. Mára azonban a muszkli visszatért a PC-kbe, és a közösségi játékok térnyerésével mintha a konzolok elkezdtek volna visszaszorulni - ez volt a kutatás alapfeltételezése. Lássuk az adatokat:
Míg 2009-ben a konzolos bevételek 13,6 milliárd dollárt tettek ki, a PC-sek 8,9 milliárdot. 2011-re ez a trend teljesen megváltozott: 11,5 milliárd dollár (PC) - 8,0 milliárd konzol. Sõt a 2012-re várható adatok is hasonló tendenciát mutatnak (11,6 M PC - 8,2 M Konzol). Ez az adat mind a dobozos, mind a virtuális, mind a közösségi, mind az mmo PC-s játékokat magában foglalja.
A felmérések szerint a különbözõ platformokkal töltött idõ:
PC - 8 óra
X360 - 4.2 óra
PS3 - 4.1 óra
Wii - 1.4 óra
Az adatok alátámasztják, hogy maguk a játékok PC-re a legolcsóbbak.
A felmérés a konzolok hibájának hozza fel a megbízhatatlanságot - 2 éven belül az Xbox 360-ak 23,7%-a, a PS3-ak 10%-a és a Wii-k 2,7%-a hibásodik meg.
A felmérés szerint az amerikai háztartások 72%-ában játszanak videójátékokkal, és a gamerek átlagéletkora 37, azaz harminchét év.
A digitálisan letöltött játékok részesedése 2010-ra 20%-ra nõtt, és azon játékosok aránya, akik online játékért fizetnek szintén nõtt, 23%-ra.
Nagyon érdekes, mely online stílusokkal milyen arányban játszanak:
Puzzle, táblás játék, Game Show, Trivia, Kártya 44%
Letölthetõ játékok (mint a Bejeweled vagy a Diner Dash ) 10%
Egyéb 9%
A készítõk egyép iparágak adatait is figyelmbevéve megpróbálták megjósolni, adott iparágak mennyit növekednek majd 2014-ig:
Videojátékok 7,2%
Mobil és kábeles (gy.k. tyúkbeles) internet 5,4%
Filmes szórakoztatás 1,1%
Rádió -6,7%
Rögzített zene -7,7%
Házon kívüli reklámozás -6,7%
Magazinok kiadása -9,4%
A gaming jövõje a felmérés szerint - fõleg online esetében, amelynek a PC a kedvenc platformja - a PC gaming lesz a nyertes platform.
Erre jó példa volt, hogy az NPD adatai szerint 2010 júliusban a legjobban eladott konzoljáték az NCAA Football volt 692000 másolattal konzolon, míg PC-n a StarCraft II 721000-es eladásokat teljesített. " - GS
Nocsak...
Nexon values itself at $7.3 billion, or $18 per share; company is worth more than EA
Annak a cáfolata az lenne hogy a valve számára problémás a kalózkodás :D Az meg hogy az ubi mit sír senkit sem érdekel a középmezõnybeli játékaival az AC sorozatot leszámítva.
Nem gyatra portokat kéne készítaniük, vagy nem gyatra játékokat. A Skyrim körül azért nem volt AKKORA felhajtás, hogy eladjanak több milliót PC-re (egy PC kép vagy gameplay nem volt a megjelenés elõtt), és mégis valahogy sikerült pár nap alatt olyat produkálniuk, amit másnak évek óta nem. Jó a játék. Hogy ennek a töredékét ne tudná az Ubisoft, és ilyen 50 ezres számokkal dobálóznak.. hát az az õ hibájuk és ássák el magukat.