Tõlünk picit nyugatabbra egyáltalán nem tétel megvenni egy játékot, legfeljebb ha szarnak találják, nem játszanak vele. Attól még az eladási statisztikát növeli.
Speciel én a beta alapján vettem meg a játékot. Maga a játékmechanika jónak tûnt elsõre. A gond a pályákkal van, amit viszont NEM láttam a betaban, ott ugye csak egy pálya volt, az is rush. Aztán a teljes játéknál kiderült, hogy a conquest pályák is pont annyira agyatlan játékmenetet kényszerítenek ki, mint a rush. Ez nem BF, ez valami más játék.
Értelek de mondj egy példát a taktikára. Én sokat nnem nyomtam a BF2-vel kíváncsi lennék a régi módszerekre, és ez nem kifigurázásnak szánom. Komolyan kérdezem, hátha találunk egy olyan dolgot ami végett a BF2 multi lövöldét el tudjuk választani a BC2 lövöldétõl.
Meg aztán érdekes amiket írsz hogy TDM meg lõjj egymásra, meg aki gyorsabb. Mert sok embert ismerek aki ugyanezt hajtja amikor a COD-ot kell sárba tiporni. Hogy a BC2-ben oltári nagy taktika van. Most akkor hogy van ez?
Régi BF-ekben még volt olyan, hogy taktika. Nem volt tökéletesen kurvára mindegy, hogy mit csináltál a pályán, _mint csapat_. Itt ez egyáltalán nem számít, amelyik csapat jobban lõ, az nyer. Lineáris pálya, két végén egymásnak eresztve a két csapat, aztán hajrá hülyék, lõjétek egymást.
Ha teamdeathmatchezni akarnék, maradnék a Quake-nél.
Én is ezen vagyok ha nem lenne egy játék jó vagy nem tetszene, megnézném a demo-t vagy warez-t. Uután vagy nem veszem meg ha nem tetszik vagy ladom illetve elcserélem nem? :)
Vagy a mai vásárlók ha nekik nem tetszõ játékot vesznek csak azért is játszanak vele? Ilyenek a vásárlók manapság? Mert lehet ez a megoldás.
Nehéz, de legalább lehetne próbálkozni. A CoDon nem látom ezt az erõfeszítést. És pont ez a gond, hogy annyi mindent lehetne tenni egy FPS-be, rengeteg játék mutatta már meg, miket. A CoD meg mégis marad az abszolút minimumnál.
Ezzel el is jutottunk a másik témához. Az emberek ízlése különbözõ. Különbözõ dolgok NEM tetszenek nekik. Ahhoz, hogy népszerû alkotást(?) hozz létre, ki kell dobálnod egy csomó dolgot, ami egyik vagy másik rétegnek nem tetszik. Ahhoz, hogy egy IGAZÁN népszerû valamit gyárts, ahhoz gyakorlatilag MINDENT ki kell dobnod. Így nagyon népszerûek csak a végtelenül lebutított, primitív cuccok leszek, mint például a CoD. Én a butított és primitív jelzõket nem tekintem a jó szinonímájának.
Régi BF lasabb volt, nagyobb tér volt taktikázásra. Ez a fajta multi jelenleg nem lenne annyira életképes ekkora tömeg számára, ellenben a felbúsztolt BFBC, de jön a BF3 és minden rendben lesz, vagy nem.
Az hogy jó az számomra azt jelenti hogy kurvára leköt valami. Nem csak a régi játékok voltak jók. Ezek is jók, egyszerûen változnak az idõk. Az hogy valami játék jó vagy nem ugye mindenki maga dönti el.
De ha egy játékot kurvasokan megvesznek, azt ki lehet jelenteni hogy sok embernek tetszik, még ha marad is egy kis réteg aki "maradi", jóértelemben véve. Persze lehet jönni hogy a címe eladja meg minden, ez rendben van, de akkor magyarázzátok el, hogy még mindig mit keres az a pár millió a neten a multiban? És miért ölnek DLC-kbe ha állítólag szar a BC2? Nem jöttek rá a vásárlás után?
Vagy elõfordulhat hogy sokaknak ez a mostani stílus jobban bejön? Megaztán nem vagyok BF guru ezért elárulhatnád hogy egy fps-ben hogy nem lehet csak lövöldözni? A régi BF-ben mit csináltatok?
Akármi játékot nézek amivel sokan játszanak az jó igen, mert sokan játszanak vele, nem véletlen... valamit tud az a játék, persze nekem nem kell hogy tetszen, és semmi sem kényszerít rá hogy játszak vele.
Oké, ez elmondható sok más mûfajra is. Nehéz feltalálni a spanyol viaszt, amikor pl milliónyi FPSt lehetne felsorolni amikben minden megtalálható volt amit ember el tud képzelni... olyannal kell játszani ami olyat ad amit más nem. Ha ezt nem találod meg a pécén, akkor más fele kell kacsingatni.
Azért hangulatban nem lehet összehasonlítani egy Wolf 3dt és CODot, hiába maga a játékmechanika annyi hogy lõdd az enemyt, ez a mûfaj sajátja, ennél nem lesz több sosem.
FPS-bõl soha nem is volt nagyon értelmes. Mondjuk a Singularity pont jobb volt, mint az átlag, de legyünk õszinték, azért a Stalker se volt túl jó a sok üres résszel és az inkább rpg, mint fps. Jó pár éve nincs fain FPS, és szerintem nem is nagyon lesz. A stílusban már kb mindent megcsináltak, amit lehetett. Oké, a Modern Warfare 2 asszem, az eléggé jól sikerült, de az meg rövid volt. Mondjuk az UAV-os vagy milyen cucc jó 5let volt benne, szal hm... :D
Miben volt több egy Wolfi, vagy DOOM, vagy Duke, vagy akármi bármi más anno vagy a közelmúltban, mint pl a mai FPSek? ( semmiben ). FPS az FPS, nem lehet megváltoztatni 8+ volt régen is és annyi lesz mindig is.
Számomra elég értelmes a Halo sorozat, igaz a Reach multiját el sem indítottam, vagy ott volt a Metro 2033. Más fpsel nem is játszottam tavaly, de ez a kettõ telitalálat volt minden téren. Egyedül a Szingularitást sajnálom hogy kimaradt, de majd pótlom.
Mondod te. Az a pár milla tag meg akik beáldoztak a játékra meg a nem kicsit fasza Vietnam-ra egészen mást mondanának most. A gépigényen kívül mi azmi nem tetszik benne? A hitbox?
Ja, jó, ha ennyire kurvára el vagy tévedve, akkor nincs mirõl beszélnünk. Azért azt megemlíteném, hogy a Quake gyakorlatilag SEMMI újat nem hozott, amit ne láttunk volna elõtte.
Az hogy a BF kezd hajlani, átvenni a COD-ból dolgokat, annak ott az ékes bizonyítéka = Medal of Honor. Le sem tagadhatnák. Próbálkoztak de sajnos vagy nem jól akarták vegyíteni a BF tulajdonságait a COD-al, vagy egyszerûen nem lehet azt amire õk vágynak. Megtartották azért a BF-et, és jól tették. Maradjanak meg az mellet inkább.
Pécés COD eladások java warezon kötött ki, szinte annyi mint amennyit csak 360ra adtak el... ezért szokott menni az ugatás.
"TDU, trackmania, CS, COD, BF"
Nem kell félreérteni direkt. Persze vannak olyan játékok amiket felsoroltál, de a legtöbb játék inkább singlére épül, de egyre több játékba kerül bele alibi multi pl AC, Dead Space csak hogy frisseket említsek, de a nem BF, COD fpsekben is csak azárt van mert legyen, mert kötelezõ, mert ha nincs akkor nem kap olyan értékeléseket és vásárlóktól esnének el, mert az hiba ám már hogy ha nincs valamibe multi, még akkor is ha 25 órás a single...
"A vásárlók többsége simán csak leemeli a boltok polcairók és játszik vele, a nagyon finnyása letölti és ingyen tolja, fikázza a nagyon nagyon finnyása meg kerüli és fikázza:)"
Ha ez igaz lenne nem fognák a rossz eladásokat állandóan a warezra mert a vásárlóbázis nem kisebb PCn sem. Na most akkor valahol valami nem stimmel. :))
#15719: Ó persze hát ezt bizonyítja a TDU, trackmania, CS, COD, BF stb. :DDD Ez maximum konzolon jellemzõ.
Jól néz ki leírva és vásárlócsalogató, de attól hogy mindenbe pakolnak multit még a legtöbb játékban pár hét alatt lecseng a csúcsforgalom és pár hónapra rá már "szinte" üresek a szerverek.
A vásárlók többsége simán csak leemeli a boltok polcairók és játszik vele, a nagyon finnyása letölti és ingyen tolja, fikázza a nagyon nagyon finnyása meg kerüli és fikázza:)
Azt látni kell hogy jelenleg a háborús FPSek a legnépszerûbbek, azok közt is a COD, mert COD a neve és mert amit várnak azt megkapják. Szerencsére van alternatíva pl a BF, de érdekes mód az is sok dolgot átvett a CODtól, valyon miért? hát hogy népszerûbb legyen és minél többen játszák. Ez be is jött.
Nem de nem is fossák a készítõk évente az új részeket. Népszerûségnek semmi köze az eladásokhoz, az arra vonatkozik hányan játsszák. Nézd meg hány éves játék.
A COD is csak egy iparosmunka, a Stalker ami ebben a mûfajban az ász. A Quake szintén újat hozott a játékok világába, ezért megérdemelten vált fogalommá, akár tetszik, akár nem. Nagyjából az összes FPS-t hívhatjuk Quake klónnak.
Kismillio kep van rajta jo minosegben. Ahogy nezem nem is nagy meretuek, bar egy kicsit jobban le kell kicsinyiteni oket. Egymas melle teszel ket kepet, akkor nem lesz elnyujtva a kep a manner se lesz tul magas es szeles es csinalsz egy szep slideshowt. Kb. ennyi. Nem kell tulvarialni. Esetleg akarod meg egy kicsit csicsazni, akkor keretnek keresel egyolyan kepet, mint a mostani bannerben a harom egymas melle tett monitor es abba helyezed a el a slideshowt. Nem kell tullihegni a dolgot, valami egyszeru boven eleg ide.
Egyébként meg, ha itt lettél volna, a többség erre szavazott: legyen minden olyan, mint régen. Akkor meg most miért is szurkálódsz?
Konkrétan ha visszaolvasnál, látnád, hogy a többségnek nem tetszett, szinte semmi sem, az RSS sem, amit még a modikkal is kiszedettek Ez a "csináld meg a bannert rendesen" szöveg meg tetszik, mi az, hogy rendesen? Látod, még csak azt sem mondod el, hogy szerinted milyennek kéne lennie, csak felelõsségre vonsz egybõl. Azt kéne észrevenned, hogy a hozzáállással nálad vannak gondok, ne haragudj, de én így gondolom.
ha vállaltad addig csinálni kell, mindenkinek nem fog tetszeni de most ha 2en beírják hogy szar és te leveszed az a legcsicskább megoldás a való életben ilyenre nem nagyon lesz lehetõséged csináld meg az rrst úgy ahogy volt + csinálj egy rendes bannert
Leszedtem minden szkriptet, mert akármit is csináltam, mindig valakik köpködtek, hogy mennyire szar. Hát leszedtem mindent, én megmondtam, ha valaki tud jobbat, csinálja meg, beteszem. Azóta persze nagy a csend. Többszöri kérdés után sem érkezett még egy banner javaslat sem, ez is csak azért van kint, csak hogy legyen valami, akkor meg mit vársz tõlem? A dolog már rég befuccsolt. Gondolod, átadom a HG felelõsséget, csak kérned kell.
Az a gaz az 1v1-el a quakeben aki elobb tudja megkaparintani a strat pontokon a cuccokat az nyer azonos kepessegu jatekosok kozott, gyakorlatilag utana a spawn pontokat tamadjak meg es gyakorlatilag folytonosan lehet kiloni az ellenfelet. A csoportos stuffok jobbak nagy palyakon, ott kevesbe lehet ezt megcsinalni.
(Ezt mondom én is, hogy más kategória, felesleges egymáshoz hasonlítgatni õket.)
na végre már elhangzott a lényeg
amúgy képen jól összefoglaltad a lényeg csak a gond az hogy még mindig sokan keverik a különbözõ játék kategóriákat de legfõképpen a hibrid keverék játékokat mint az elõbb említett Deus Ex vagy System Shock
Ezt mondom én is, hogy más kategória, felesleges egymáshoz hasonlítgatni õket. A közös bennük az FPS nézet, azt' annyi.
Quake/UT/CS kvázi "ügyességi" FPS, kifejezetten kompetitív multira szánva. Fõ erõsségük a fegyverek, a mozgás és a multi játékmenet. Általában látványosak és feszegetik a határokat, azon egyszerû oknál fogva, hogy az engine-t fejlesztik singleplayer tartalom helyett. Nem szoktuk "klasszikusnak" nevezni õket, inkább a "mérföldkõ" a találóbb. Már csak azért is, mert egy-egy jobban sikerült engine-t viszontlátunk tucatnyi egyéb játékban is.
Deus Ex, System Shock FPS-RPG, erõs sztorival, sok kalandjáték és RPG elemmel. Jellemzõen a grafika majdnem egy teljes generációval le van maradva, mert a licenszelt engine elavul, mire feltöltik tartalommal. Ezek közül kerülnek ki a klasszikusok, ebben a kategóriában lehet olyat mutatni, ami új, összetett, vagy csak nagyon jól eltalált.
És vannak a CoD féle interaktív filmek, szimpla, egysíkú, lineáris FPS-ek, amik látványosak, a sztorijuk van elõtérben, de sablonos, és maga a játék egyszerû, mint a faék. Nem techdemó, mert szinte mindegyik már meglévõ, licenszelt engine-t használ, meg nem is "komoly" játék, semmi olyat nem villant, amit ne láttunk volna már valahol. Ez a kategória a "korrekt iparosmunka". Általában egy szezont érnek meg, aztán elfelejtõdnek.
"Ezek mufajukban magasan kenterbe verik a quake fele jatekokat."
A hybrid játékok lehet hogy kenterbe vernek mindent max valakinek az álmában, mert pont az egyik stílus elemit sem használja úgy ahogy direkt egy olyan stílusra írt játék.
ME mint RPG kiherélt és kevés, mint TPS körülményesebb minden téren mint pl egy GeoW. Ettõl függletenül és a hibák ellenére egy nagyon jó játék, de semmi értelme hasonlítgani máshoz, mert sok elemében elvárzik, az a mások TPS játék meg attól nem rosszabb egy fikarcnyit sem mert abba nincs egy gramm RPG elem sem.
Az éremnek két oldala van.
de szép is mikor szart a szárral hasonlítjátok össze
egyik multi fps akció-reflex játék, nem annyira összetett mint egy deus ex, de abba beleölhetek 1000 órát is, úgy hogy fejlõdöm, deus exbe 100at négy végigjátszással
dronkZero en inkabb ugy fogalmaznek a Quake/UT az mas, de teljesen egyetertek a mondandoddal. Ha kepesegeiben lekellene irni, akkor azt mondanam, ilyenek a konzolos FPSek tobbsege egy ket kiveteltol eltekintve, az hogy atvezeto filmek is vannak gyakorlatolag lenyegtelen. Gyakorlatilag arcadenek FPSnek neveznem a Quake jellegu jatekokat.
Minnel gyorsabban reagalni es szetloni mindent, vagy bar mas stilus a verekedos jatekok is hasonlo elven mukodnek.
Nyomogasd minnel gyorsabban a gombot reagalj minnel gyorsabban a tortenet vagy meg a keves szellemi aktivitas is lenyegtelen hozza.
Szinte reflexbol jatszik a jatekos nem is nagyon van ideje masra odafigyelni.
A Deus Ex teljesen mas, ott ez nem eleg. Mondhattam volna a System Shockot is de ezek a jatekok mar RPG elemekkel is buszkelkedhetnek, igy puszta FPSnek nevezni oket azert nem egeszen valos kijelentes. Viszont nem is RPG-k igy nehez besorolni oket, lasd Mass Effect. Jellemezhetnenk RPG-akcio-FPS hybrideknek.
Ezek mufajukban magasan kenterbe verik a quake fele jatekokat.
"Amúgy sem a játék eladásából, hanem az engine licenszekbõl élnek."
ez nem igaz mert hozott a konyhára bõven eladás is, IDnél ált jól fogyott minden
Q3-ra jöttek rá az IDnél, hogy ami munkát a singleplayerbe ölnek, az totálisan felesleges, jó esetben is csak egy erõs közepesre képesek, és hogy az embereket Quake esetében csak a multi érdekli. Amúgy sem a játék eladásából, hanem az engine licenszekbõl élnek.
A Csé nem készült semminek, egy fegyverbuzi hobbiprodzsektje volt, és ez erõsen meg is látszik rajta. Csak mivel igen komoly piaci rést töltött be, elképesztõen népszerû lett, minden hibája ellenére.
UT99 multija számomra mai napig verhetetlen, egyik késõbbi rész sem tudta még csak megközelíteni sem, talán az UT3, de az sem az igazi. :) Quake CTFje szerintem borzasztó gyenge.
Azért a Q3 igen komoly esport játék (volt), mert maga a játék balansz, pályák, játékmenet jóval túlmutatott a társainál. Értékelhetõ single az nem volt benne valóban, de nem is arra készült, ahogy pl a Csé sem.
Igen kb. Sok "szart" lelehet ilyen embereknek tolni szivlapattal a torkan. Par reklamban elkezdenek valamit hypeolni es a sok kis bugyuta ember maris szalad a boltba, aztan a mikor rajon nem is olyan jo, nehogy hulyenek nezzek, inkabb elhallgatja, hogy amit vett az kozepes minoseg es nem extrahypermegaüber stuff, ahogyan leirtak.
Nem veletlen amugy, hogy most mar europaban is mennyire butulnak le az emberek. Lassan tiszta amerika.
whehe, érdekes cikk, szerzõje csak a felszínt kapargatja, teli van baromságokkal de van benne igazság is - az ok hogy ha kompromisszum akkor konzol de nem kell úgy beállítani mint ha csúcsplatform lenne hibamentesen, a jövõ meg nem a konzoloké hanem az onlivehoz hasonló rendszereké, bár ha a sony playstation néven ad ki hasonlót azt is konzolnak fogják egyesek nevezni
A hype megjelenés ELÕTTI dolog, ezért már csak definíció szerint sem alkalmazható a kifejezés a Deus Ex-re. Némi hype volt elõtte, mer Warren Spector ezt-azt már letett elõtte az asztalra, de pl engem teljesen váratlanul érintett anno, nem hallottam róla elõtte.
Egyébként abban igazad van, hogy a többség igénytelen, leszarja a sztorit, a játékmechanikát, meg a pályaszerkesztést, csak az agyatlan hent érdekli, de az a helyzet, hogy nem az agyatlan tömegcikkek válnak játéktörténelmi klasszikussá. És a Deus Ex klasszikussá vált, ha tetszik, ha nem, elért egy olyan szintet, amit pl egy CoD soha nem fog.
A Quake minden része techdemo, grafikát és netkódot villant, de a játék maga, fõleg a singleplayer része egy nagy nulla. Az engine mindig a technológiai maximumon van, de a játék csak egy buta körítés, hogy bemutathassák valamin az engine tudását. Együtt említeni a Deus Ex-szel nevetséges, az pont azon tekintetben a leggyengébb, ahol a Quake villant, és abban a mezõnyben erõs, ahol a Quake rajthoz sem áll.
Popoloushoz hasonlítani meg még ennél is nagyobb hülyeség.
Kb azert, mert a Vendetta Online egy nagy rakat fos, foleg az Elitehez merve. Akkor mar jatszik az ember az Eve onlinevel, de az sem ugyanaz mint maga az Elite volt.