totti nem kell ez az alszent duma. A konzolos forumon a top leader forum a PCs jatekoknak lealdozott topic. Ez el is mond mindent a konzolosok ertelmi szintjerol. :D
Raadasul megint felrebeszelsz es en utalom mint mondtam a hazug embereket. Nem az megy ott persze.
"Helló. Valaki segítsen már lécci. A második kristályfal itt képtelen vagyok megcsinálni amit a videóban mutatnak."
A konzolos mokus meg arra is keptelen, hogy a videos lejatszas szerint csinalja meg a megadott dolgokat. :DDDDDD
Ennyit a szinvonalrol.
Mert a konzolos verzióban elakadni sem lehet, ha a játék észleli, hogy tétlen vagy, akkor átugrik inkább a következõ pályára. :D
Kicsit jobban végiggondoltam a dolgokat: A primitív játékokért nem a kiadó a hibás, õk csak kielégítik az igényeket. A hülye gyerekek igényeit. De miért butulnak a gyerekek? A szüleik miatt gondolom, akik belökik a tévé elé és kész. Na most jön a java: A mostani játékos generáció a 8-9-10 évesek kiknek a gyerekei? Igen, az én generációmé. Tehát következésképp, az egészért mi vagyunk a hibásak... :D Ezt jól eltoltuk.
Akkor miért a pécés topikban a hájendpécés emberek akadnak el minden méteren? hogy ennek mi a franc köze van a konzolhoz... konzolos fórumon inkább játszanak az emberek és nem pedig az sgre alt taboznak ha valahol 1 percet kell állni mert valami akadály van.
Igy van, az egyre primitivebb jatekosok miatt. Ide vezetett a fene nagy konzolos domping. Nagy piros gombert sirnak egyesek, mert meg igy sem talalja meg az elejen a bekapcsolo gombot. Olvasd el a loginkepernyok miatt mit rinyaltak, hogy tul bonyolult aztan levaltottak az egesz guit. :DDDDDD
Párszor itt is ki lett vesézve, hogy igazából a hülyülõ újabb és újabb generáció miatt kapunk primitív játékokat (minél szélesebb réteget céloznak meg a fejlesztõk, annál egyszerûbb kell, hogy legyen egy játék) és a mostanában megjelent játékoknál szemmel látható kiknek készülnek a gagyi játékok: F12010 topikból, lerakja véletlenül kis ablakba és gõze sincs, hogy tegye át teljes képernyõre. Aki ennyire 0 windows-ból, az mégis akar? Az tényleg konzolozzon. Vagy a Dead Rising 2 topikból, hogy kell menteni? A játék ótvar nagy betûkkel kiírja, hogy a koltyóba lehet menteni, de ha átugrotta volna, legalább annyi esze lenne, hogy megnézi, mi a térképen az a sok "s" betû... Vagy emlékszünk a Stalker megjelenésére, hányan nem tudtak kijutni az elsõ bódéból, mert az ajtó addig nem nyílt ki, amíg nem ebszéltél a manussal... Egyszerûen szörnyû, hogy itt tartunk... És ez nem az a kategória, hogy "gányolni kell a PC-vel és nem ért hozzá" ez józan paraszti ész, vagy még az se....
Nem port jah, neked, azert kezeli le rendesen csak az xboxos gamepadokat.
"AAA címek nem szoktak csalódást okozni ( max a kiéget nongamereknek és a rinyagépeknek )"
Már megint a kiégett nongamer szöveg. Aki kiégett az nem játszik semmivel, én és szerintem az ideírók többsége játszik. Mindenki talál számára megfelelõ játékot, csak egyre kevesebbet.
Az, hogy az AA címek nem szoktak csalódást okozni csak azt bizonyítja, hogy minden sz*rt el lehet adni grafikával, vagy marketinggel. Lást AC elsõ része, unalmas monoton mégis siker lett. A 2. részre javították ezt, az megérdemli, hogy pozitívan nyilatkozzanak róla. Nem szokásom személyeskedni vagy ilyesmi és nem bántásból, de szerintem te a fogyasztói társadalom tipikus áldozata vagy (nyilván valamilyen szinte mind azok vagyunk, de te nagyon), legalábbis szoktam olvasni a fõ topikotokat és mindenhol minden vacakot védesz.
Ne kamuzz mar megint Totti vedve a munder becsuletet. Mindenhol arrol beszelnek, hogy milyen selejtes, ez nem az SG szekcio megfogalmazasa, hanem az egesz jatekostarsadalom osszegzese. Elolvastam rengeteg forumot errol, es mindenhol tulnyomo tobbsegben arrol beszelnek, hogy szegyen, hogy ezzel a minoseggel akarja a ceg kepviseltetnie magat a jatekpiacon.
AAA címek nem szoktak csalódást okozni ( max a kiéget nongamereknek és a rinyagépeknek ), mondjuk a Mafia 2 nem okozott osztatlan sikert, hogy egy friss játékot nézzünk.
Egy tartalmilag egyszerûbb, de profin összerakott játék sokkal vonzóbb a vásárlók szemében, mint egy bugos igénytelen, nehézkés de mondjuk a mûfaj elemit erõsebben felvonultató mûalkotás. Magyarán hiába van tartalom és jó elképzelések, ha azt rosszul tálalják, mert ezzel csak azt a kis réteget találják meg újra és újra és nem képesek kitörni.
SG szekcióból messzemenõ következtetéseket levonni merész dolog. Más fórumon nem azon ment a vita ( rinya ) hogy milyen szar 1 kör után és jajj de rossz nekem hogy letöltöttem, hanem arról hogy milyen jó dolgok vannak benne ( és mik nem, mik a hibák természtesen ), ezt vártuk és azt kaptuk amit igértek stb...
Nyalókás ember a legnagyobb "hiba", de ki lehet küszöbölni ( peccsel remélhetõleg lesz javítva ). Oktalan büntetést én még nem kaptam, meg mást sem, mert nem szabálytalankodtam még olyat amiért járt volna, de ez messze nem általános, csak 1-2 emberke írta, de nem tudni hogy mennyire valósak a panaszaik.
Persze ki lehet vesézni mindent, ezért jobb, ha külön pontozzák a grafikát, a tartalmat, meg mindent (a végén kaphat összpontszámot, nekem mindegy), így könnyebb a választás. Ha a grafika kap 10et, a többi meg 6-ot, akkor tudom, hogy egy semmilyen játék szép graffal. Érdekes egyébként, hogy a média az AAA címekre szinte mindig 9-10 pontokat ad, néha 8-at, de egy kisebb cég játékát már tudják rendesen értékelni. Lehet, hogy a nem A+ kategóriás címek, gyengék grafikában, bugosak, meg suták, de tartalomra jobbak szoktak lenni. Nekem elég kifacsart ízlésem van, ritka, hogy egy AAA cím tetszene (persze azért megesik), inkább olyan játékokban találom meg a számomra fontos hangulatot, amit a média leszólt, vagy épp a kutyát nem érdekli. A tartalomért és a hangulatért simán elnézem az egyéb gyengeségeket. Nem gond.
Az F12010-re visszatérve, olvasom a topikját és azért többen vannak, akik csalódtak, mint akik nem. És azt sem mondhatod, hogy a szimesek járnak át, mert õk (mi) már kikoptunk onnan. Még az átlag tizenévesek is csalódtak a progiban. De majd meglátjuk mondjuk fél év múlva mennyien játszanak majd vele (elvégre ez nem egy végignyomom és kész játék, elméletben ki kéne, hogy tartson a következõ részig). Gyanítom, hogy nem sok érdeklõdõ lesz már akkor.
A magas színvonal max a grafikára igaz, mert ahogy tapasztaltam és olvasom sok az idegesítõ bug is: büntetések agyatlan osztogatása, nyalókás ember túl sokat vár, míg kienged, stb... Azért ezek rontják a játékélményt, mert erõteljesen befolyásolják a játékot.
Minden játékot ki lehetne vesézni a végtelenségig, de akkor a nem "szuperprodukciók" csak a 2-3 pontok környékét nyaldosnák...
Legtöbb ember megy két kört a játékkal és mindennel baja van, de még töredékét sem látta ami tartalmilag benne van. Neked lehet csak 6 pont, de nálam pl a TDU sem több.
Alapjaiban hülyeség azt lepontozni hogy korménnyal könnyû. A túlnyomó többség kontrollerrel játsza, az pedig jó pont hogy a kormányt normálisan kezeli, mert pl a GRID nem kezelte sehogy, vagy a minden kanyarba keresztbe csúszós Shiftrõl ne is beszéljünk. Jelen pillanatban kát játék létezik mit kormánnyal való összevezetésben lehet komolyan vizsgálni, az pedig a GT5 és a Forza 3 a többi elsõsorban kontrollerre van kitalálva.
Ja igen még a hangok. Igen semmi extra, csak a realitás, ennél reálisabb nagyon már nem lehet és ilyen reálisan visszaadott hanghatások semelyik másik játékban nincsenek. Ez így perfekt ahogy van, 1:1ben valós.
Vannak benne hibák, és vannak hiányosságok is, de tartalmilag, kivitelezésben nagyon profi és sokrétû. Kezdetnek ez nagyon pozitív és majd jövõre még jobb lesz. Amúgy a tesztek nem állították hogy tökéletes lenne, de hozza azt a magas szíbnvonalat amit elvár a nép ezért megérdemelten kapta a 8-9 pontokat, mert ez egy igényes, sok munkával felépített és megvalósított játék.
Most is ott a teljes Serious Sam sorozat 10 euróért az egész. A 3 eurós KotOR-hoz visszatérve meg engem is érdekelne az a bolt ahol annyiért lehet idehaza kapni. :D
Ebben sok igazág van, de pl. az elmúlt két évben a játékok gépigénye keveset nõtt. Értem ezalatt, hogy én még 2007-ben vettem a gépemet, dual Core 2,4; ATI 3770 HD, 4 GB Ram. Akkor költöttem rá úgy 150-et, de azóta a 3 év alatt semmi nem okozott fejtörést és még a mai játékok is jól futnak. Szóval nem kell "fenntartani" egy gépet, egy-egy fejlesztés 3-5 évente meg sajnos úgysem árt.
Ha a Steam nagy lehúzás, akkor csakis annak, aki nem tud okosan vásárolni. A nem-tudatos vásárlók miatt azonban ne állítsuk már be õket valami nagy és gonosz gépezetnek.
Tudod, tegnap reggel megvettem 7990-ért a F1 2010-et a Cd Galaxisban. Elõttem egy arc 8990-ért vette, mert nem "rendelte elõ". Híjnye, mondom, most szóljak be az eladó elõtt, hogy spórolhat egy ezrest, ha átmegy az 576-ba a nyugatihoz? Szóval a lehúzáshoz nem kell messzire mennünk.
Amúgy lehet, hogy itthon a Kotor bolti ára nem több 1000 Ft.-nál, csak mutasd meg a boltot, ami árulja.
A dollárra rá kell tenni az ÁFÁT. Midig hozzá csapta régen mikor még a steamen is dollár volt. Aki meg USA-ba születik az jól járt játékok terén. Lehúzó folyamat akkor, ha hagyod lehúzni magad. Steamen akciós címeket kell venni.
Tudod, ezzel az a baj, hogy sokan úgy vannak vele, hogy minek vegyem meg, hiszen egyszer már kipróbáltam, esetleg végig is játszottam, és ez, meg az volt vele a bajom. ott a GTA4. Már megvan, azt hiszem 4 ropiért vettem meg. De megjelenéskor méreg drága volt, és a mai napig nem megy normálisan a gépemen. Hozzáteszem, MINDEN más játék 1280x1024, maximum beállítások AA nélkül, és meg sem reccennek. GTA4 beállításait meg nem lehet úgy belõni, hogy fél óra után ne kezdjen el szaggatni... Ugyan akkor nagyon sok a nem túl eltalált konzolport, esetleg úgy, hogy egy rakat PC-s kontrollert nem is támogat, vagy egyszerûen csak "konzol-gagyi" egy játék, azaz, alap dolgok hiányoznak, mint például CoDMW2-bõl a fedezékrendszer. De sokunknak hiányoznak a játékokból a puzle-elemek is. Szánalmas látni, hogy Dragon Age topikban hányan nem találják meg a "hidas fejtörõ" megoldását, illetve hányan nem is próbálkoznak, azonnal jönnek a fórumra. Vagy a Mafia2-ben a 14. fejezetben mit is kell csinálni? Pedig ki is írja a játék, és nem egy bonyolult a dolog... Nincs ott a piros karika, hogy merre kell menni, és RENGETEG játékos azonnal kétségbe esik, hogy most mit kell csinálni... Az autós játékokból eltûnt a fizika, gyakorlatilag mindegyik tiszta sínautózás, mert ez kell. EZ KELL? Én nem hiszem. Csak leszoktatták a játékosokat a gondolkodásról, mert arra egyszerûbb játékot fejleszteni. Ezzel a háttérrel, nagyon sok PC-s haverom már nem játszik, 10-bõl mára már 8. Pedig, Õk nyolcan szeretnének játszani, de évente 2 játékért, ami alulról súrolja a lécet, már nem tartanak fenn játékra gépet. És õk TUDNÁNAK, SZERETNÉNEK fizetni. De az Õ igényeik nincsenek figyelembe véve a játékok elkészítésekor. Persze, hogy magas a warezolók aránya, persze, hogy nincs fizetõképes kereslet. A HC játékosok nem kapták meg azt, amit akartak volna, így inkább nem játszanak. Pistike meg inkább letölti, ha már anyuci vett neki egy jó PC-t....
a bolti ara ezeknek itthon 999Ft vagy 1999Ft. Semmivel nem tobb. Ellenben tobb jatek nyito ara a Steamen 50 euro kint meg, 39,99$. A Steam egy nagy lehuzo folyamat ne allitsuk be azert valami nagy erdemnek, hogy rajottek igy tobb penzt lehet kivenni a jatekpiacbol az emberek lustasaganak koszonhetoen.
És lehet, hogy alapból az úgymond egy-három éves játékok csúsznak le a kellemes árfekvébe, de az meg a mi szégyenünk, hogy nem bírjuk ki és minden játékkal a megjelenés napján akarunk nyomulni. Nem túl népszerû fogalom manapság a türelem.
Pl. most jött ki a King's Bounty: Crossworlds, 14 euró volt, itthon a bolti ára 4500 Ft.-, csakhogy a steam-es adott mellé egy bónusz KB - Legend-et is. Ha az meg véletlenül meglenne, akkor gift-ként hozzáadódik a fiókodhoz és bákinek továbbadhatod.
De pont ezért említettem az akcióikat, amelyeknek a keretein belül idõnként elég új játékok nagyon olcsóak.
Tök sokat olvasom itt, hogy nincs fizetõképes kereslet, és ez a hozzáállás annyira elszomorít. A Steam-en, vagy a Direct2drive-on napoonta érik egymást az akciók, szinte mindig lehet jó játékokat kapni fillérekért. Kotor-t 2.99 euróért vettem meg, dirt 1-2-t is, a Riddick 1-2 4.99 E, a Monkey Island 1-2 3-3 E, szinte nincs olyan hónap, hogy egy-két játékot ne tudjak venni összesen 1-2 ezer forintért, ami új is, meg jó is. Még a GTA 4-et is beárazták úgy 2000 Ft.-ra tavaly karácsonykor. Mindig vannak 50-75 %-os kedvezmények. Elég megnézni az 5 euró alatti kínálatot, nem rossz az sem.
Jó a topic , majd ideírogatok mostantól, a rögeszmés , pánikrohamos topic helyett.
Íme a példa arra, hogy minden vacakra adnak 8-9 pontokat. Befutottak az F12010 elsõ értékelései (ha valakit érdekel a forrás gugli): Eurogamer – 8 Videogamer – 9 IGN – 8.5 The Guaridan – 4/5 TheSixthAxis – 9 GamesMaster – 9 GamesRadar – 9 Edge – 8 Game Informer – 8.50 OXM – 8
Én a következõképp értékelném a játékot. Igyekszem objektív maradni. Nem vártam szimulátort csak egy kellemes játékot, olyan félárkád fizikával mint mondjuk a TDU, Flatout 1 (csakis az elsõ) esetleg kb, mint az NFS shift.
Grafika: 8/10 Szépnek szép, de ha maxon futattjuk, akkor kell alá vas rendesen. Hangok: 8/10 Semmi extra, pont jó, de semmi kiemelkedõ. Azt hiszem annó az F12002 volt, amelyik olyan hanggal rendelkezett, hogy csak na... Fizika: 4/10 Scriptelt kicsúszások, irdatlanul tapadó autó, rosszabb az egész, mint a GRID, vagy DIRT, a kellemes TDU fizikától pedig nagyon messze van. Pedig hogy bel ett harangozva, hogy szimulátor, meg szimuláció, meg Davidson... Körítés: 8/10 elõször 9-et akartam adni neki, de mikor kicsit több idõt öltem bele, elõjött jópár dolog, ami kicsit lerontotta. Például mindegy, hogy melyik csapattal vagyunk a manusok a boxban ugyanazok, csak a ruhájuk más, túl sok a scriptelt esemény. Irányítás: 4/10 Kormánnyal nevetségesen könnyû még a legnagyobb nehézségi szinten is. Biztos billel nehezebb, de ha már autós játék (amit ilyen olyan szimulációval harangoztak be), akkor kormánnyal illik játszani.
Ha a pontszámokat összeadjuk, és levonjuk a végsõ értékelést, akkor kb 6-6,5/10-et kapunk.
Tehát amelyik média erre 8-9-et adott, az minden csak nem objektív. Most vitatkozhatunk arról, hogy mindenki véleménye szubjektív, ezért találták ki a kategóriákra bontást (graf, hang, stb.), és igyekeztem nem elfogult lenni semelyik irányba. Egyszerûen nem mernek rosszabbat adni, mert a.) nem kapnak legközelebb tiszteletpéldányt (hányan hencegnek egy egy új játéknál, hogy megkapták az ilyen olyan példányukat); vagy b.) kispista besértõdik, hogy kedvenc játékát lehúzták és elpártol az adott sajtóorgánumtól. A cél a simulékonyság. :)
Magyarazhatod azt olyanoknak napestig, akik ezeket az egyszeru dolgokat is keptelenek felfogni, hogy mit jelent a szinvonal, aminek semmi koze nincs ahhoz, hogy mi a jo jatek fogalma.
Aláírom. Csak, tudod, hiányoznak azok a játékok, amikben puzle-elemek vannak, (Resident Evil 2 példának okáért) a lövöldözés mellett. Vagy, nem értem, hogy az NFS sorozat hogyan süllyedt odáig, hogy a fizikát dobozra, nem kerekekre számolja, mikor attól még nem lesz szimulátor, és biztos vagyok benne, hogy sokkal többet tudnának úgy eladni. És a Porsche-ig úgy csinálták... Nem hiszem, hogy erre van igény, max ezt is megveszik, mert nincs más. Szidjuk a warezt, mert a játékosok nem költenek eleget, ugyan akkor azokat a dolgokat, amivel el lehetne adni az adott játékot, kiveszem belõle. Pl CoDMW2-nél a fedezékrendszert. Pistike azzal is megvenné, hiába úgy szeret játszani, hogy rambózik, a fedezékrendszer nem gátolja benne. Viszont én nem fogom megvenni, ha egy ennyire alap, taktikai elem nincs benne. Tudom, hogy a pénz számít, mégis, valahogy nehéz elhinnem, a mai játékokat látva. Mert ezek a mai nemistudommik csak egyetlen rétegre építenek többségében, holott a játékosoknak az a réteg csak egy kis százalékát adja. (tisztelet a kivételnek)
Szóval, nekem van egy olyan érzésem, hogy valahogy úgy állnak hozzá; Ezzel is lehet pénzt keresni, minek erõltessük meg magunkat? Pedig sokszor nem is kellene annyira erõltetni. Beletenni egy alap wines kontroller támogatást 2 perc. És sok esetben ez sincs benne, csak az xbox kontrolleré. Ez nem pénzhajhászás. Ez idiotizmus. Még egy példa. TDU2. Úgy néz ki, nem lesz benne benzinfogyás, "mert a játékosok többsége..." KÖNYÖRGÖM! Egy on-off kapcsoló a menüben kinek fájna? Akinek kell az bekapcsolja, akinek nem, az kikapcsolja. És akkor MINDENKINEK kedvezek. Vagy. Úgy néz ki, nem lesz benne HC. KÖNYÖRGÖM! Ezek sose néztek rá a saját szervereikre? Az emberek 60-70%-a HC-ban tolta az elsõ részt!
Szóval, az ilyen apróságokat pénzhajhászással nem lehet megmagyarázni. Idõhiány, lustaság, jó ez így a parasztoknak! felkiáltással kiadott játékok. És az emberek meg magyarázzák, rosszabb esetben még örülnek is neki...
Az a gáz, hogy tulajdonképpen igazad van. Sokan szeretik a primitív játékokat, persze hogy nekik kedveznek inkább. A jó játék fogalma is kérdéses, mert ha valakinek valami játékélményt nyújt az számára jó játék. Sok olyan kedvencem van, amit lehúztak mindenhol és szinte senki se játszott vele. Azért szomorú, hogy csak annak a rétegnek kedveznek, akiknek nincsenek nagy igényeik a tartalmat illetõen. Persze a másik réteg meg nem elég fizetõképes. Szar az egész.
De azt azért tegyük hozzá, hogy még mindig mindenki meg tudja találni a számára kedvezõ játékokat, lehet hogy bizonyos réteg kénytelen a modokra, garázs projektekre támaszkodni, de azért még mindig van mivel nyomulni, csak sajnos az az évi 2-3 játék azért kevés.
Hát OK, de mi az igényes játék ki dönti el? Szerintem mindenkinek más az igénye és ezt kellene végre elfogadni nem mindig dobálózni ,hogy te ilyen olyan hülye vagy. Ha valakinek a COD a csúcs játék hát akkor neki az, ha a másiknak a Wizardry7 akkor neki az, ha valakinek a SC2 akkor az. Az, meg hogy a fejlesztõk az ilyen kommersz játékokat nyomják nem meglepõ elvégre azt készítik amit megvesznek. Te is inkább fehér kenyeret sütnél a pékségedben mert tudod, hogy azt megveszik minthogy beleölj egy csomó pénzt egy új termékbe ami lehet, hogy a kutya nem fog majd megvenni. A játékfejlesztés már régóta nem az új dolgokról és a játékosok igényeinek minél nagyobb fokú kielégítésérõl szól hanem egyszerûen az üzletrõl. Lehet itt köpködni a másikat, meg leidiótázni de amíg a pénz áll mindennek a középpontjában addig nem lesz ezen a téren sem változás.
ME1-2. Aki szerint nem butításon esett át a játék, azt tiszteltetem. F1 2010. Virginnel most lettem 3. elsõ próbálkozásra, minden segítség off. VIRGINNEL. Ha egyszer nem pördülök ki, simán nyerem a versenyt. És egy sz@r, vagy 6-8 éves bullfrog gamepaddal nyomtam, ami ráadásul balra húz... CoDMW2. No comment kategória. Az, hogy "sokan" játszanak vele, semmi mást nem jelent, mint azt, hogy sajnos RENGETEG az igénytelen játékos. Ugyan akkor egy Mafia2-t meg lehúz a sok pistike, mert nincs mellék küldi, vonat, metró, meg free-ride... És csak képtelenek felfogni, hogy ez NEM GTA...
Ugyan akkor a valóban igényes játékos a seggét a földhöz veri, ha évente 1-2-3 játékot meg tud venni, pedig volna rá pénze, ideje, kedve hogy játsszon. Csak játék nincs, mert a kiadók pénzéhségükben csak, és kizárólag a könnyû pénzre mennek, olyan játékokkal, amikben se kihívás, se ötlet, se semmi. Csak blúr, meg csili-vili effektek.
"Azért kapják meg ( mindenki ), mert máshogy nehéz lenne róla a mejelenés elõtt tájékoztatást adni a felhasználóknak, akik eldönthessék hogy megvegyék vagy ne vagyék. Volt 1-2 botrány, le is buktak, de ettõl még senki sem fizet le senkit, fõleg nem az egész médiát... ne vicceljünk már. Szinte mindent meg lehe tudni egy játékról. Régen ma elolvastál egy cikket egy emberke tollából és vagy jót írt róla vagy nem, de az aztán nem volt objektív. Most 50 ember tollából tudsz elolvasni teszteket ami után felállíthatsz egy konklúziót + több órányi HD videóanyag is a rendelkezésére áll mindenkinek + demok ugyan úgy vannak ( hogy pécére jóval kevesebb? meg van az oka )."
igen ám csak mostanság tudatlan emberek tesztelik a játékokat, elvileg objektív teszteket kellene olvasnunk, de ált mindig valami rajongói, vagy fanboy tesztet olvashatunk
"Ez nem így van. Attól mert valakinek nem tetszik, még a játék lehet 9 pontos, akkor is ha agyatlan, aminek semmi köze ahhoz hogy a játék milyen minõségû. Egyes mûfajok háttérbe szorultak, de a mindenki által fogyasztható játékok régen is ugyan így megvoltak és ugyan ilyen népszerûek voltak. AA hc címeket manapság nem kifizetõdõ csinálni, mert nagyon sok pénz, ezért kell némi kompromisszum hogy ne csak egy rétegnek szóljon. Ez az egyik félnek rossz a másiknak jó, és nem lehet kijelenteni hogy rossz dolog lenne, mert nem az."
ez a pontozási rendszer úgy szar ahogy van, meg lehet nézni a filmek pontozási rendszerét, ott egy 7 pontos cucc egy jó filmet takar, játékoknál 6 pontos ált egy nagyrakás szar
"COD MW akárhogy is a legnépszerûbb multiplat FPS. Ha szar lenne nem játszanák milióan... errõl nincs mit beszélni és elemezni."
az hogy mit játszanak millióan, meg mit szeretnek nem egyenlõ a minõséggel
"Kiégett nongamerek vagytok, vagy csak sírtok, mert megtehetiket.. az internet hatalma. "
attól még hogy te megeszed a szart szépen becsomagolva nem kell mást lenézni mert vannak igényei
Igy van az olyan tucatra butitott Tottiknak jo ha sok a jatek mikozben az igenytelenseg egyre jobban utik koztuk fel a fejuket. Csak hat ezt keptelenek felismerni sokan a primitivsegukkel. Mintha azt mondanam, hogy irany a Tesco aztan 2 forintos parizerekkel tomom tele a kosaram, ami kb hust se latott soha.
Szart csinal lehuzhatja a rolot ? Az EA ilyenbol tomkelegevel tud az userekre szellenteni, de mivel ezek a nagy kiadok iranyitjak a piacot azt tehetnek a programozokkal es jatekaikkal amit csak akarnak. Raadasul meg csak nem is ok keszittik az igenyes jatekokat sem, hanem szerzodott programozok, kb ennyi koze van nekik a Mass Effecthez vagy a Dragon Ageshez is az EAnak hogy o adta ki.
Ki mondta, hogy baj a sok játék? Dehogy baj, a baj az, hogy kevés köztük az, ami tényleg megüt egy mércét (nem grafikára meg fícsõrökre gondolok). "Aki szart csinál az lehúzhatja a rolót. " most filozofálgathatnánk, azon, hogy kinek, mi a jó és szar játék, de ez így nem helytálló mondat. Mit értünk jó játék alatt? Mindenkinek más, még mûfajon belül is változó. A baj az, hogy mivel mindenkinek meg akarnak felelni a kiadók a többséghez alkalmazkodnak. Egy mai akciójátékot eleve hardon kell kezdenem, hogy némi kihívás is legyen benne, anno például a mafia 1 milyen nehéz volt már... annál nagyobb volt a sikerélmény. De tudom, sokan nem szívatni akarják magukat, hanem csak hátradõlni és játszani. Nem is gond, csak mivel ez a többség véleménye, ma már szinte minden játék ilyen egyszerû. Érthetõ az is, hogy pénz beszél kutyasz*r táncol és nem fognak rétegjátékokat csinálni, de sokszor csak egy kicsit kéne megerõltetniük magukat, hogy a más igényekkel rendelkezõ is jól érezze magát. Pl F12010, árkád mint általában a codies játékok, de semmivel se tartott volna tovább, ha csak egy kicsit több minden kikapcsolható a segítségeknél, mert minden off mégis sínautózás. Nem szimet vártam, de lehetett volna élvezetes autós játék, de nem.
Mint mondtam én vettem játékot csak mások véleménye és videók alapján és ráfáztam, vettem demó alapján is és úgy még egyikkel sem szívtam meg. Szóval igenis lehet demó alapján értékelni.
Nyilvan a sajto nem poenbol kap, hanem azert hogy a reklamfeluletet biztositsak a kiadok szamara. Szoval aki viccel egyedul az te vagy, vagy pedig annyira szemellenzos vagy, ami mindenki tudja hogy igaz is, hogy a fatol nem veszed eszre az erdot. Oda fajult ez a dolog, hogy sikk lett ezeknel a teszoldalaknal megtalalni, a hirdeteseit a kiadoknak hardvergyartoknak, akiktol kapjak a nagy penzeket, termeszetesen kimondva-kimondatlanul bezsebelik. Majd hulyek lennenek elesni ezektol a juttatasoktol. Ezer peldat tudok felhozni, csak magyar viszonylatot emlitsek a HWSW-n Bizo Daniel, aki meglat egy PS3 cikket ami pozitivumot ir rola kulfoldon, azonnal vastagbetus cikket kreal belole, ugy fenyezi nagy nyelvcsapasokkal azt a bizonyos hatsot. De ide sorolhatjuk a Hardwireden par irot, akit szemelyesen ismerek. Es ezek az emberek meg csak nem is az egzisztencialis erdekeik miatt butitjak a tomegeket a sajat sztereotipiajukkal, csak azert mert ok ugy erzik, hogy mert ok "fanok", akkor az +5 pontot ad egy jateknak.
Totti te aztan ertesz hozza. Demo ? Jah. Manapsag divat a jatekok utan kiadni harom honappal, jo ha 5%-hoz ha kijon a probaverzio a megjelenes elott.
A masik marhasag, amit sokszor elsutottel mar, a nem tetszik az nem feltetlenul jelent rosszat frazis. Ugyanis a nem tetszik nem egyenlo az elvart szinvonallal, mar pedig ha egy jatek bughalmaz, szinvonaltalan fercmunka az egy kicsit messze all a nem tetszitol. Ilyen peldaul szamomraz ne regen kiadott Elemental war of magic. A jatek jo lenne tetszik is, viszont megis azt mondom egy fermunka es szegyen hogy igy mernek kiadni egy jatekot, mert tobb benne a bug mint mas alpha fazisban levo jateknal. Szoval itt sem nyertel Bartok nagylemezt. Mondjuk ezen nem csodalkozom, ismerve teged.
Attol hogy millioan jatszanak valamivel nem azt jelenti hogy jo is, hanem sokszor ellehet adni par reklamfogassal egy kozepes szinvonalu jatekot is pl az USAban. Leirtuk mar a fogasokat trukkokat, a medianak koszonhetoen orrba-szajba toljak ezeknek a reklamjat a TVben a nagyobb esemenyeknel, mint peldaul amerikai foci merkozesek szuneteiben, amibol van par elhiheted. Igy adtak el rengeteget az utolso GTA-bol, pedig jo ha egy eros kozepest er a jatek.
Es itt valoban elertunk a vegere, hogy inkabb maunknak hiszunk, a sajat megitelesunknek, nem pedig az elfogult Totti feleknek. Meg szerencse hogy van ilyen opcio, mert mindneki a sajat szemenek hisz, nem pedig annak, hogy a szomszed keresztlanyanak az ismeroset milyen fantasztikusan lenyugozte a Hello Kitty Online, mikozben az sem mas mint egy igenytelen neplehuzas.
Nem kell zseninek lenni ahhpz hogy lássa az ember. Aki szart csinál az lehúzhatja a rolót. Baj hogy sok a játék? EA, Blizz, Bio, MS, Sony, Acti Eidos stb... nem engedheti meg magának hogy rossz játékokat csináljanak, persze ettõl még van ami nem sikerül jól az nem messze nem is kap 8-9 pontokat, ha csak egy középkategóriás cuccra telik. A kis kiadók, fejlesztõk meg matatnak a zavarosban, fõleg rétegjátékokkal, messze nem szuperprodukciókkal, minimális reklámmal és eladásokkal. Drága egy AA cím készítése és egyre drágább lesz.
Ha lenne PCn mindenbõl demó, ami persze a többség szerint semmit nem ér mert nem mutatja meg az egész játékot csak 10-20 percet, akkor nem kellene letölteni a warezos verzát?
Senki nem mondta, hogy le van fizetve az egész média, ezt te mondtad. De oka van, hogy jobb értékeléseket adnak, mégpedig, hogy ha nem, akkor nem kapnak elõzetes tesztlehetõséget (ezt régebben egyik magazinban ki is fejtették). A user értékelésekrõl majdnem ugyanazt írtam le, amit most te is írtál. Hogy a fanboyok vs haterek miatt zavaros. Persze, hogy a PC-s demókról van szó egy egy Pc játékokkal foglalkozó topic, csak nem a konzolos demókról fogok írni. :) PC-re szinte alig van demo (a mostani idõszak mondjuk kivétel, most akad 1-2). A gameplayekrõl is leírtam, hogy amit nem játékosok tesznek fel az nem mérvadó, sok olyan van, hogy valami szerepel a videóban a játékban pedig nem. A user videókra írtam, hogy az egyik alternatíva. Ne köss bele olyan dologba, amire ugyanazt írod.... :)
"Nyílván a sajtó nem poénból kap megjelenés elõtt tesztpéldányokat"
Azért kapják meg ( mindenki ), mert máshogy nehéz lenne róla a mejelenés elõtt tájékoztatást adni a felhasználóknak, akik eldönthessék hogy megvegyék vagy ne vagyék. Volt 1-2 botrány, le is buktak, de ettõl még senki sem fizet le senkit, fõleg nem az egész médiát... ne vicceljünk már. Szinte mindent meg lehe tudni egy játékról. Régen ma elolvastál egy cikket egy emberke tollából és vagy jót írt róla vagy nem, de az aztán nem volt objektív. Most 50 ember tollából tudsz elolvasni teszteket ami után felállíthatsz egy konklúziót + több órányi HD videóanyag is a rendelkezésére áll mindenkinek + demok ugyan úgy vannak ( hogy pécére jóval kevesebb? meg van az oka ).
" Ezért áll elõ az a helyzet, hogy mindenféle agyatlan vacak 8-9 pontokat kap"
Ez nem így van. Attól mert valakinek nem tetszik, még a játék lehet 9 pontos, akkor is ha agyatlan, aminek semmi köze ahhoz hogy a játék milyen minõségû. Egyes mûfajok háttérbe szorultak, de a mindenki által fogyasztható játékok régen is ugyan így megvoltak és ugyan ilyen népszerûek voltak. AA hc címeket manapság nem kifizetõdõ csinálni, mert nagyon sok pénz, ezért kell némi kompromisszum hogy ne csak egy rétegnek szóljon. Ez az egyik félnek rossz a másiknak jó, és nem lehet kijelenteni hogy rossz dolog lenne, mert nem az.
"Kézenfekvõ megoldás lehet az olyan oldalak látogatása, ahol van pontozás az olvasók által."
Ez a legtöbb esetben nem objektív. Az egyik félnek nagyon tetszik 10/10 mert baromira élvezte, a másik gyûlöli, de veszi a fáradtságot hogy éjjel nappal fikázza 0-1 pontra értékelje azt amihez semmi köze. Persze vannak e között is, de most mégis ki az aki eldönti hogy jó avagy nem? leginkább mindenkinek magának kell és nem másokra hallagatni. Ha egy játék valakit meggyõz akkor nincs semmi baj, nem kell hozzá sem teszt, sem semmi más befolyásoló tényezõ. Ha nem jön be, de kap 9 pontot, akkor nem a játékot kell szidni és nem is a médiát, hanem hagyni a fenébe, van annyi minden más...
COD MW akárhogy is a legnépszerûbb multiplat FPS. Ha szar lenne nem játszanák milióan... errõl nincs mit beszélni és elemezni.
" Az ezredforduló óta kapjunk a pofánkba photoshoppolt képeket, meg a trailereket, meg teasereket"
Igen, ez a reklám része, viszont 10-20-30+++ percnyi HD gémpléj elérhetõ mindenbõl, hol a probléma????? amióta mindenkinek van internet, ez nem lehet probléma, mert az ember pofájába ott van minden, ami régen nem volt.
"Demo"
A legtöbb játékból jön demo, nem értem hogy mi ez a nincs demo mánia. Pécére lehet hogy kevesebb, de ennek okai vannak.
Eljutottál a végére oda hogy ne kell hinni senkinek. Igazad van, csak is magadnak kell, és az izlésednek. Senki sem kényszerít semmire, csak megadja a lehetõséget hogy temérdek infomációt szerezz be mindenrõl és akárhogy is ez jó dolog, nagyon jó.
Igen ezeket a peldakat hoztuk fel mar nem egyszer. De a lenyeg roviden osszefoglalva a profitorientaltsag. Ami ertheto is lenne, hiszen mindenki ilyen meg minket is beleszamitva. De van itt egy kicsi buktato is, a profitorientaltsagnak nem feltetlenul kell egybeesnie a minosegtelen termekkel. Rengeteg olyan ceg van, hogy meg sem fordulhat a fejekben, hogy a minoseg rovasara menjen ez a fajta szemlelet, bar az is igaz, hogy nem a szeles tomegeknek gyartanak, mint mondjuk pl Rolls Royce.
De sajnos manasag ez a szemlelet oda fajult, hogy ez a jatekkiadoknak nem szamit, ezt a fajta szemleletet pedig a konzolos jatekpiacrol vettek fel es hozzajatszott a jatekpiac szinte monopolizalasa is, ahol par nagy ceg zsakmanyolja ki a piacot es a keszitoket.
Ugye a PCn azert sokkal bonyolultabban lehet csak elsumakolni a lenyeget, hiszen az sem ment meg ha nincs demo, mert a warezzel kitudjak a leendo vasarlok probalni a termeket. Itt nagyobb az ellenorzesi lehetoseg. Igaz kisebb a profit is, ezert inkabb megprobalnak elfordulni attol az agazattol, ahol szukebb a mozgasteruk.
Régóta gondolkodom, hogy feldobok egy témát itt. A tájékozódásról a játékok terén. Az ember azt gondolná, hogy az internet nyújtotta lehetõség miatt szinte minden játékról lehet elegendõ információt szerezni és az alapján döntetni egy-egy játék megvételérõl. Hát nem! Igaz, hogy sok információt megtudhatsz, de azok nagy része hamis, manipulált, ferdítés,stb.
Régebben (90-es évek), egyszerû volt az ember dolga, a magazinokban színvonalas, többnyire objektív értékelések születtek, olyanoktól, akik értettek is a dologhoz illetve legalább újságírók voltak. Most esélytelen ismert, sokat látogatott/vásárolt médiából tájékozódni. Ugye a „bundabotrányokról” hallottunk, de ezek csak a kibukott dolgok. Nyílván a sajtó nem poénból kap megjelenés elõtt tesztpéldányokat, meg meghívásokat ide-oda. Ha lehúznának egy játékot, akkor legközelebb nem kapnak az adott kiadótól játékot, vagy nem hívják meg a legközelebbi rendezvényükre (és akkor nincs ingyen kaja). Ezért áll elõ az a helyzet, hogy mindenféle agyatlan vacak 8-9 pontokat kap. Egyfelõl érthetõ a helyzet, minden média úgy akar a másik elé kerülni, hogy minél több exclusive tesztel áll elõ, de ha nem jónak értékelnek egy játékot, akkor legközelebb nem lesz alkalmuk exclusive tesztet írniuk. Érthetõ, hogy verseny van és meg is akarnak élni valamibõl. Ugyanakkor az olvasok átverése is egyben.
Kézenfekvõ megoldás lehet az olyan oldalak látogatása, ahol van pontozás az olvasók által. De ezzel is komoly gondok vannak. Elõször is a fene tudja, nem manipuláltak-e a számok, de ne legyünk paranoiásak, tegyük fel, hogy nem. Akkor is ott van az a probléma, hogy az ember hülye. Mennek a haterek, meg az agyatlan fanok és fel vagy épp lehúzzák az értékelést. És akkor még nem említettem az igénytelen tömeg elvet. Ha valaki azzal példálózik, hogy a CODMW 2 jó játék, mert eladtak belõle x millió darabot, nos, arra lehet azt mondani, hogy a sz*r is jó, mert x milliárd légy nem tévedhet. Ebbõl kifolyólag az eladási lista sem tükröz semmit, max azt, hogy mennyire volt hatékony a marketing gépezet.
Marketing. Egy újabb dolog, ami inkább megnehezíti a választást. Az ezredforduló óta kapjunk a pofánkba photoshoppolt képeket, meg a trailereket, meg teasereket, amikbõl kb semmi nem derül ki, mert valós gameplay nincs bennük, ezek csak „hangulatfokozó” videók. Aztán kiadnak pár gameplay videót, de üvölt róla, hogy agyon van effektezve, vagy épp olyan megvilágításba helyezi a játékot, hogy csak a legjobb oldalát lásd. Ami talán még érthetõ is, hisz az ember igyekszik a terméke jobbik oldalát megmutatni, de a döntést megnehezíti. Ráadásul gyakori, hogy olyan elemeket látunk a videóban, ami nem is szerepel a kész játékban. Nem jut eszembe a játék neve, de kb 2-3 éve volt, hogy a videóban emberünk kihajolt a doboz mögül és lõtt meg minden, erre a teljes játékban nem is volt kihajlás gomb (nem fedezékrendszeres volt). Filmeknél is kezd divatba jönni, hogy felvesznek pár badass jelenetet, ami nem is szerepel majd a filmben, de a bemutatóba belevágva felkelti a nézõ érdeklõdését. Ugyanez szerintem létezik a játékiparban is. Szóval videók alapján is necces a döntés. Ami talán segíthet nekünk, azok a user gameplay videók. Végre valami.  De akkor meg kérdéses, hogy azért tûnik bénának az irányítás, meg a karakter mozgása, mert egyszerûen sz*r, vagy csak a játékos béna.
A demókról nem is nagyon akarok értekezni, mindenki ismeri a dumát, hogy „nem adunk ki demót, mert nincs rá idõ” vagy „a játék annyira összetett, hogy hiba lenne kivágni belõle egy részt”, stb.. Mind tudjuk, hogy egyetlen oka van a demók hiányának: profit maximalizálás. Ha csak pár tízezer játékos veszi meg és csalódik, nekik az is bevétel, hisz már megvette, de ha látott volna belõle demót, akkor elesnének ettõl a rétegtõl. Tisztelet azoknak, akik mernek még demót kiadni.
Fórumok. Egy újabb érdekes kérdéskör. Itt is érvényes a fanboyok vs haterek alapelv. Ennek ellenére ez lenne a legjobb tájékozódási metódus, csakhogy ha megnéztek egy-egy topikot, akkor kb 3-4 oldalanként lesz normális értékelhetõ vélemény, aki el is magyarázza, hogy mi miért tetszett és mi miért nem… A többi vagy fika, vagy konzol vs Pc :) vagy nyelvtanóra, esetleg történelemóra a 2 világháborúról.. :) Ha valami érdekel, akkor az adott játék topikját nyitástól elolvasom, de ez minden csak nem gyors tájékozódás. A legjobb, ha találsz olyanokat, akiket tudsz mércének használni pozitív vagy negatív irányban. Van olyan, (nem is egy), akinek ha valami nagyon bejön, akkor tudom, hogy nyugodtan elkerülhetem az adott produktumot. A baj, hogy ehhez sok sok idõ kell, hogy kiismerj pár ember és akkor sem tuti biztos. Tehát ez sem egy gyors módszer és persze nem árt, ha kategorizálva van. Például van olyan, akinek sokat adok a véleményére, ha szimulátorokról van szó, de kb. minden más stílusban eltér az értékrendünk.
Blogok, önkéntes játéktesztelõk. Nem sokat érnek lévén nem tanultak újságírást, és szinte biztos, hogy nem tudnak objektívek maradni. Sok ilyet találni, hogy valamiért nem rajong, és akkor agyig leszidja az adott játékot vagy épp ellenkezõleg. Alapjában véve minden bloggert, magazint, stb. médiát kerülni kell, amelyik 10/10 vagy 1/10eket dobál. Semmi sem lehet tökéletes, hogy 10/10-et kapjon, illetve azt sem hiszem, hogy létezik 1/10-es produktum (a mai világban annyira nulla valamit nem adnak ki a kiadók, valami pozitívum csak van benne). Amúgy még a 90es években egyik magazinban írták, hogy egy játék folytatása, ha nem nyújt újdonságot csak nagyobb/több elv érvényesül, akkor bármilyen jó is volt az alapjáték, a folytatás nem kaphat többet 80-85%-nál. Ahhoz képest, ma mennyi folytatás van, amiben semmi új nincs csak az elõd más pályákkal és mégis kap ilyen 9-10-es értékeléseket. Amik meg baromi kínosak szerintem az ilyen fejlesztõi videók, amikor a producer, meg lead desinger, meg technical director :) ömleng a kis kölykükrõl, hogy így meg úgy, nekem meg majd felfordul a gyomrom, hogy a szemük se rebben. És a végeredmény persze egy szutyok. :) Kifordult egy világ ez, annyi forrás van és mégis nehezebb a tájékozódás, mint anno. A végsõ konklúzió tulajdonképpen az, hogy le kell tölteni, és ha tetszik (ezt max 1 óra után lehet látni), akkor kell megvenni. Ez a legjobb, leggyorsabb módszer. Sajnos kénytelenek vagyunk így tájékozódni, mert én már többször futottam bele régebben olyanba, hogy megvettem, mert így videó, úgy review-k és egy kalap lócitrom volt a game. Hát ennyi. :)
Aki itt nem ert valamit az te vagy. Egy szanalmas a magyarazkodasod, hogy nem akartak leprogramozni, mert levan programozva benne csak rosszul es nem mukodik rendesen. Ketto a minoseget ez mutatja meg, nem pedig az, hogy vqan benne egy rosszul kezelheto eger+bill kombo, hiszen eleve nem ez az alap kontroller az eredeti jatekban. Harom pedig, kit erdekel a kockazatuk ? Inkabb ne csinaljak meg, kutyat nem erdekli egy igenytelen port, amivel csak plusz penzt akarnak kicsikarni a silany utanzattal ? Az meg meginkabb marhasag amit irsz, hogy kockazatot jelent, hiszen eleve PC keszittik el a konzolos jatekot is, es nem sok plusz befektetest igenyel a portolas, hiszen szinte az osszes kulsos es egyeb munka mar elkeszul a masik verzional.
Hagyjal mar a Darksidersel, meg arra se voltak kepesek a programozok, hogy a PC-s gamepadokat lekezelje. Csak es kizarolag az Xboxos gamepaddal mukodik. Ez a szinvonal, ami nalad 8 pontos, ahol meg a gamepadok lejkezeleset se tudjak leprogramozni. Oh my....
A Darksiders 8 pontos játék baszod (max neked 4 pontos). A F1 meg télleg szar fizikával bír, konzolon is sokan sírnak ez miatt. semmi baj van sok más játék, játsz mással.
ott van pl a Civilization V az egy szuper only pc-s játék, az megmutatja mit tud a pc.
Hat nem csodalom az ilyen hulladik gagyi minosegu jatek alapjan. :D Siman csinalhattak volna mondjuk villamos szimulatort is es eszre se venned ezzel a komoly fizikaval es sinautozassal, mint ami jellemzi. Es ezt lehet rasozni a konzolosokra. A nivo a banyaszbeka hatsoja alatt. Ezek meg azt hiszik attol jo egy jatek mert motion blur van az aszfalton. Vicc.
Konzolon lehet keresnek vele de hogy pc-n mit csinálnak azt nem tudni. Nem hiszem hogy olyan sok Darksieders fogy majd pc-re. F1-nek nagy a rajongótárbora konzolosoknak bõven jó. PC-re meg veszi aki veszi.De szerintem aki ilyen NFS 128 meg Colin McRae játékokon nevelkedett kipróbálja és tolja is félre!
Ti még komolyan veszitek? :D nyilvánvalóan direkt ír úgy ahogy.., szórakozik, röhög, hogy egyesek hogy megrökönyödnek a hozzászólásain. :D viccrovat helyett ezt a fórumot olvasom. :D
NOLF-ról jut eszembe, ha már szóba került. Újrajátszanám, de úgy tûnik a több magos procikat nem csípi, mintha lagolna a single, játék közben meg megáll egy-egy pillanatra... Emulátor nélkül ki tudom ezt a problémát küszöbölni?
Nem tudtok régi játékokat coop-pal ? (2+ fõs) Nekem max NOLF jutott eszembe :/
Ne haragudj a kifejezésért.De had döntse el neki hogy kinek mi a fontos.Én is szeretem a szép grafikát de nem minden a grafika.Nem kell leszarozni az xbox360-at mert már sok éves meg már nem tud olyan színvonalat hozni grafikában mint egy "High end Pc".Nagyon sok embernek nem fontos a grafika,hanem a játékélmény. Ez szubjektív dolog.Kinek mi tetszik.Ennyi. Ha ezt megtanulod elfogadni akkor bezony jófej gyerek leszel. Legjobakat. Jah.És az sem elfogadható amilyen stílusban én írtam rád a 13983-as kommentemben.Mert az sem a helyén való.