Tehát, ha jön a kérdés, miért nem 8-10 óra az MW2 játékideje, miért nem normális a multi, kész a válasz; Warez.
Mikor mondták ezt bármely játék hosszát védendõ?
Az MW2 esetében egyszerûen nem szánnak 3-4 évet arra, hogy érdemben hosszabb legyena single, ha a többségnek sajnos elég a kevés, és úgyis a multi miatt veszik. Tizenmillióan - sajnos. (Persze elnyújthatnák a kampányt, ha vissza kellene mindig futkosni a megszerzett piros vagy kék vagy sárga kulccsal a 15 perce elhagyott szakaszhoz.)
Mert ha 10:1 a PC:Konzol warezarány, az ÖNMAGÁBAN semmit nem jelent, mert ha a PC:Konzol arány 20:1, akkor konzolon nagyobb a warez, nem?
És ha ugyanekkor hétszerannyi példányt adnak el konzolra, hiába a több a PC és rá a warez? Csakhogy ne szerepeltesd ÖNMAGUKBAN szegény számokat, elvégre úgy nem csoda, ha nem áll össze a kép.
Önmagában egy adat semmit nem ér. Ha a háttérrel nem vagyunk tisztában. Márpedig nem vagyunk tisztában velük, és így önmagában az az állítás, hogy PC-n nagyobb a warez... Merész. Mert ha 10:1 a PC:Konzol warezarány, az ÖNMAGÁBAN semmit nem jelent, mert ha a PC:Konzol arány 20:1, akkor konzolon nagyobb a warez, nem? Kinek az érdeke? Nagyon egyszerû; A kiadóké. (Has számok jönnek, ne akadj fenn rajta) Konzolon, gyakorlatilag bármi eladható, mert a grafika álejtõs, az Assassin Creed jó játék, a CoD-ok naggyonn jók, és úgy tûnik, PC-n ez kevés. Tehát, ha jön a kérdés, miért nem 8-10 óra az MW2 játékideje, miért nem normális a multi, kész a válasz; Warez. Törekvés se nagyon van rá a nagy kiadók részérõl, hogy normális méretû, fantáziadús, kidolgozott játékokat adjanak ki. Ugyanakkor, némileg ellentmondva a korábban általad írt "élesen szét vált" játékostársadalomnak, sorra jönnek ki a konzolportok... Pedig a játékostársadalom kettévált.
Mért gázabb ma a PC, mint régebben? Mondjuk; CoD2, vs CoDMW2. Vagy Tomb Raider3, vs Tomb raider bármelyik része, a 6. után. Vagy NFS 5, vs NFS Undorcover. Hogy MA PC-re ez kell? A példa nem ezt mutatja.
És ez csak 3 NAGY cím. Millió másik van, akár Resident Evil széria, Colin McRae, és sorolhatnám.
Persze, lehet, csak arról van szó, hogy (többek közt a warez miatt) nem merik a kockázatot bevállalni a kiadók, amit egy esetleges bukás jelentene, nem tudom. Annyiban vagyok biztos, hogy 1; a warez belejátszik a dologba, 2; messze nem ez az egyetlen ok, és a PC-s warez messze nem akkora probléma, messze nem annyi mindenre ok mint amennyi mindenre rá van fogva, húzva.
TDU; Itt, az SG-n gyakorlatilag mindenki megvette, másrészt, átkonvertálni konzolról gyakorlatilag 0 munka. Arról volt szó, hogy M$ megvette a box exkluzivitást, X összegért. (Ez anno egyértelmûen kiderült, olyanokkal védekeztek a lázongás ellen, hogy nem lehet beletenni, mindezt azután, hogy a patch tartalmazott 2 kárpótlás autót... szánalmas volt) Ez azért érdekes, mert pl a Lexus márkajelzés rajta van a dobozon, de 1,5 évet kellett rá várni.
Dante, az a baj, hogy bármit is írjunk, az a válaszod, hogy "Na és? Ez önmagában semmi!". Aha. Akkor áruld már el nekem, hogy miért van mégis úgy "túllihegve" a warez? Kiknek az érdeke ez? A konzolgyártóké? Nem valószínû, mert már száz éve letojják a pécés ipart, annyira nem konkurencia. S ha nem akkora gáz, akkor mégis miért rosszabb manapság a PC, mint régebben? Csak úgy? Ugyan.
A bannhullám azért van, mert riasztó, és ezzel hathatnak a gép garanciáját épp elcseszni kívánó, törés elõtt álló tulajdonosokra.
Fatal: Ami a csomagokat illeti, nem tudom, az utolsó miért nem jött ki PC-re, de annyi lehet a dologban, hogy a DLC-biznisz a PC-n még csak most kezd erõre kapni, míg a TDU idejében konzolon már nagyon elöl járt. Ergo nem érte meg kibocsátani a fájlokat, úgyse töltötte volna le senki legálisan (azaz nagyon kevesen).
OKé, próbáljunk tisztán látni... 1; A mondatszerkezetet vizsgálva nem ez jön le... 2; Az arány 4:1. Oké, több a PC-s warez. És? Ez így mindössze egy szám, ami önmagában nem jelent semmit. Ugyanis mennyi a konzol:PC arány? Anélkül ez az adat konkrétan SEMMIT sem ér... 3; Banhullám. Valóban nem vagyok tisztában a mûködésével. DE. Ha mindig gyûjtik az adatot, akkor nem értem, hogy minek a banhullám, ha amúgy bármikor bannolhatnak. Szóval, vagy akkor gyûjtik az adatokat, vagy akkor bannolnak a korábbi adatok alapján. Ergo aki olyankor megy fel, csak az lesz bannolva, tehát, ha tud róla, és felmegy, hülye. 4; Kavarodás van, vagy nem olvastad el a dolgot. Én a 24M-es adatról mondtam, hogy FAKE. 5; ...
1. Rosszabbnak nem rosszabb a PC-s warez csak nagyobb tömegeket érint. 2. Nem tudom milyen oldalakon fordulsz meg, én most megnéztem két népszerû torrentoldalt a nemrég kikerült Mass Effect 2 letöltési arányairól. Egyiken 431:110 az arány, másikon 1386:280. Szóval 4x annyit töltöttek le PC-re mint Xboxra, nem elhallgatva azt a tényt, hogy itthon még mindig elég elterjedt warez konzolon. Meglátjuk majd a megjelenés után az eladási adatokat. Amit nem érdeke kozmetikázni a kiadónak, akármennyire is próbálod ezt így beállítani. 3. Ebbõl látszik nem tudod hogy mûködik a ban konzolon. Köze nincs ahhoz, hogy te a banhullám alatt játszottál-e. Ha rajt vagy a listájukon bármikor felmész live-ra és már le is vagy tiltva. Több hónapon keresztül csak adatgyûjtés folyik, a banhullám már ennek a következménye. Ha ezt egyre gyakrabban fogják csinálni (már pedig egyre gyakrabban fogják) akkor nem fogja megérni senkinek warezzel liveon játszani, mert ha évente 2-3 gépet cserélni ban miatt, már ott van pénzben mintha megvette volna a játékokat. Az offline warezolókkal meg amúgy sem tud mit tenni az MS de õk nem is piac. Belõlük egyszer volt haszna, mikor megvették a konzolját, esetleg amikor valami kiegészítõt vesznek hozzá. 4. Szerinted lehet, attól még nem az. :) 5. Ebben mondjuk igazad van.
" Pécén majdnem annyit warezoltak le mint amennyit megvettek 360ra. 360ra annyit ( se ) warezoltak le mint amennyi pécére ment el."
Mondatszerkesztés. Majdnem annyit <-> annyit (se). Ugyan azt jelenti a kettõ, de az elõjelük eltérõ. Ezt a hozzáállást nem csípem, mert ez feltételezi, hogy a PC-s warez rosszabb, mint a konzolos. 2; Azok az oldalak, ahol én fordulok meg, nem ezekkel az arányokkal dicsekednek. 3; Én spec tudtam a közelgõ banhullámról, pedig magasról teszek a konzolokra. Így gyanítom, a konzolosok jó része szintén tudta, ergo, aki ez idõ alatt használta a flashelt készülékét idióta. És tuti, hogy a többség nem használta. 4; Írtam, hogy ez szerintem is FAKE adat. 5; A PC-s warez tud eladást generálni, míg a konzolos aligha. Ez a védelmi rendszer eltérésébõl adódik.
Ennek ellenére én is problémásnak tartom a warezt, hiszen amit el lehet lopni, el is lopják. De továbbra is úgy érzem, hogy a probléma-hegynek ez csak a csúcsa, és a probléma gyökere nem itt van. Ezért zavarnak azok a megnyilvánulások, amiket említettem. Mert így önmagukban csak a belénk sulykolt idiotizmus bizonyítékát látom bennük; Annyiszor mondták el, hogy kritika nélkül kezdjük elhinni...
PS3on nincs warez ergó bann sincs. Wiin van warez, de bannról nem nagyon hallani. 360on van warez, és van kb 2 milla bannolt konzol vagy valamivel több, ha abból indulunk ki hogy a tavaly év végi bann hullámban az MS szerint kb 600 ezer, de mindenki más szerint közel 1 millió júzert vágtak ki a lájvról és bannolták a gépét, pár hónap alatt, vagyis lényegében majdnem mindenkit aki warezolt és bepróbálkozott lájvon ( + legyen 1 millió az elõz évek bannhullámaiból, de azok messze nem voltak ekkora mértéküek és nem volt ekkora terjedelmû, az MS erre készült hogy na most egy húzással akit tud azt eltávolít, ami sikeres is volt ), itt SGn is lehetett olvasni a 360 topikban hogy a warezosok nagyrésze ki lett szórva, mert ment a sírás.
Votl egy Bittorrent összesítés az arányokról. Pécén majdnem annyit warezoltak le mint amennyit megvettek 360ra. 360ra annyit ( se ) warezoltak le mint amennyi pécére ment el. PS3ra is többszöröse ment el mint pécére.
Nono! Én nem mondtam, hogy a warez nem létezik, még csak azt sem, hogy nem probléma. Csak azt, hogy 1; Nagyon túl van lihegve, illetve az emberek fejébe nagyon bele van sulykolva, (Pl idegbajt kapok, valahányszor jön valaki és elmagyarázza, hogy 5M MW2 konzolon, 500000Pc-n, és ez azért, mert warez. Bezzeg, ha nem lenne akkor... Nos ez úgy ökörség, ahogy áll. Ha nem lenne warez, akkor konzolon 7M, PC-n 600000, de a következõ rész már csak 4M, és 400000 lenne, mert sokaknak ez az ár - érték arány nem megfelelõ, aminek a következõ rész látja majd kárát. Viszont így "ingyen", lehet tetszik annyira, hogy a következõ, és az azt követõ rész is el fog fogyni...) 2; Nem csodálkoznék, ha ehhez a "kampányhoz" hozzáigazítanának bizonyos eladási mutatókat... Csak, hogy legyen mivel megtámogatni.
Vicc, valahol 24M bannolt konzolt olvastam. Nos ezzel az adattal nem jövök, mert nem tudom, hol lehetne ellenõrizni, másrészt azért ez meredek számnak tûnik ahhoz, hogy igaz legyen. de ha így lenne, azért érdekes lenne...
TDU-ról pedig annyit;
Egy remek játék. Ellenben a támogatása az szégyenletes volt, PC-n. Elsõ patchra fél évet kellett várni, elsõ és egyetlen autópackra pedig másfelet. Szerver támogatás borzalmas volt. Így hirtelen más gond nem nagyon jut eszembe. De ezek, egy multi-játéknál sarkalatosak... Normál támogatással 2x-3x ennyi fogyott volna PC-n, minimum. (Én magam 4-5 embert beszéltem le a megvásárlásáról)
A packok PC-re is jöttek, és azért jelent meg konzolra elõször, mert bíztak benne, hogy ez egy felfedezetlen terep, amit idõben meg tudnak hódítani. Nem bukott meg ott sem, csak az Atari várt többet a kelleténél.
Akkor meg miért a konzolt nyomták annyira? Oda jött ki elõször, oda jöttek a packok, a PC-s port teljesen elvolt hanyagolva. Remélem a második résznél változik a helyzet és legalább egyszerre jönnek a dolgok.
Annyira igény sincs rá konzolokon. Az MMOG tipikusan a PC-k privilégiuma.
Dante:
Oké, így már értem. De ahogy Zó mondta, ez nem rendes forrás, csak személyes megfigyelés, az is csupán mikroszinten. Az, hogy a warez megöli a PC-t, nem igaz, de hogy árt neki, biztos. Persze a gyenge eladások mögött ez fõleg csak Európában áll, az USA-ban vagy Japánban a játékostársadalom kulturális fejlõdése csapott olyan irányt, hogy a konzolok váltak a fõ platformokká. Ennek oka pedig már 20-30 évvel ezelõtt keresendõ.
Olyan remek címekkel jössz néha:) The Club bukás volt mindenen, kár volt megcsinálni, és azért volt bukás mert egy nem túl jó játék, ami ráadásul online lett volna, de pár hétnél/hónapnál tovább nagyon nem élt... Amúgy te próbáltad hogy így eszedbe jutott? nekem a PS3 demo elég megrázkódtatás volt:)
Népszerûbb mert nagyon nincs más normális ótós ebben a szegmensben. Konzolon van pár, így a TDUnak nincs túl nagy létjogosultsága, bár a konzolos verzió sem valami fényes, lehetett volna jobb is egy kis odafigyeléssel.
Na most akkor mindig jön 1-2 "szakértõ" és elmagyarázza, hogy 5-10-20x annyi kelt el PS3-ra, meg x360-ra, így a warez megöli a PC-s játékot,
Akár igazuk van, akár sem, nem kell õket önmagukban forrásnak tekinteni.
de "fél füllel" 3-5M-es adatokat hallottam.
Ez mit jelent? Mert hivatalos Atari anyagban 3 millió letöltésrõl volt a Marketplace-en. Ebben nagyon sok minden szerepel (kocsik, képek, akár demó...), nem csupán a játék maga. Gyakran az ilyen félreértésekbõl indulnak ki a dezinformáló pletykák. Személy szerint kétlem, hogy 3-5 millió fogyott volna belõle, ahhoz nem volt elég nagy név.
Csak hogy kissé "megtámogassam" az elméletem... Valamelyik este néztem a híradót. Warez-téma. A Nagy nemzetközi kiadó feje sírt, hogy 3-5%-al csökkentek az eladások, mert a warez egyre terjed... Érted, a gazdasági válság elmehet a pitlibe, a szórakozásra, nyaralásra fordított összegek drámaian visszaestek, de a NAGY kiadó feje a warezre fogta ezt is. Komolyan azt sem tudtam, sírjak, vagy nevessek.
Én azt látom, hogy van pár nagyfejû kadással foglalkozó alak, akik gyakorlatilag mindent a warezre kennek, és ez ZAVAR. Gazdasági válság, elavult értékesítési technikák, magas, az értékkel köszönõ-viszonyban nem álló árak mind mind elmehetnek a sunyiba, WAREZ...
Pedig párszor leírtam... Mondjuk The Club, ~10 eladott konzolos példányra jut 1 eladott PC-s. Van olyan játék, aminél durvább az arány, van aminél "szebb" ha konzolon SEM kelendõ a játék. Ezt (általában) onnan veszem, hogy minden topikban felmerül ugye a warez-téma. Na most akkor mindig jön 1-2 "szakértõ" és elmagyarázza, hogy 5-10-20x annyi kelt el PS3-ra, meg x360-ra, így a warez megöli a PC-s játékot, 2. (3., 4.,) rész nem lesz PC-n. Gyakorlatilag minden konzolportnál ezt eljátsszuk. Nos nekem ez ütött szöget a fejembe. Ugyanis év végi összesítéseknél meg mást látok.
Zó;
Másfél évig voltam aktívan a TDU közösség tagja. Igaz, pontos konzolos adatokkal nem szolgálhatok, de "fél füllel" 3-5M-es adatokat hallottam. Másrészt, TDUCentralon, bejelentkezés után, meg lehetett nézni, hány felhasználó regisztrált nick-et. (Anélkül nem tudtál játszani, tehát mindenki, legalább 1 nicket regisztrált, akinek eredeti játéka volt, énnekem spec 3 nickem volt, mert elvesztek a mentéseim, a második meg nem tetszett. és ezzel gondolom, nem voltam egyedül) Nos ebbõl volt nem egészen 800'000. Ha osztunk, szorzunk, (kivonjuk a dupla regeket stb) akkor kijön egy olyan 5x-7x-8x-os eredmény. Egy 2006-2007-es játéknál, 2008 Augusztusában nézve.
Az érdekelt, hogy az arányt honnan veszi. És azért kérdezem, mert éppen az váltotta ki az alábbi "kifakadásom", hogy a következtetését mindig olyan példákkal támasztja alá, melyek kissé távol is állnak, kissé túlzóak is. Arra voltam kíváncsi, hogy ez is ilyen túlzás vagy tipp, netán konkrétum.
"Egyébként FPS-t gondoltad volna, hogy lehet konzolon? Csak irányítás miatt kérdem. Én nem. MMO-t szerintem meg lehetne oldani. Ha nagyon akarnák, megcsinálnák..."
Jaj istenem... Igen, gondoltam volna, mert már volt ezermillió éve is (Goldeneye, Perfect Dark, Medal of Honor). Különbség régebben is csak a pályatervezésben volt, de ma már ott se nagyon (á la Serious Sam HD). Az MMO-król viszont leírtam, hogy mik az akadályok, melyek miatt nem állnak át konzolra, EGYELÕRE.
Zó:
Onnan veszi, hogy a vártnál tényleg kevesebbet adtak el belõle, de késõbb behozta magát, mert csökkent az ára.
4 óra single elég sarkított, bár szokás mindig ilyen módon beállítani a dolgokat. Van single ami futva lehet 4 óra ez tény, de nem kötelezõ végigszaladni rajta easyn, tehát van az 5 és 6 óra + van co op + van spec ops mod ami újabb órákat tesz hozzá + van multi, ami a játék mondhatni fõ része.
Letöltötték és végigjátszották, akár többször is, ez majnem 100% hogy a túlnyomó részben így történt, az online játszók számából meg átlagot kellene vonni hogy 1 hét alatt hány játékos jár online, mert az hogy ránézel egyszer és van 150ezer az nem jelenti azt hogy annyian játszák azt, mivel az a szám a töbszöröse is lehet.
Chocho! Valamennyire igazad van, de játék-játék. Biztos ez is benne van a kalapban, de az arányok azok, amiket nem tudok megérteni. Persze, lehet azért, mert én nem egy utánajárós alkat vagyok, csak ha látok néhány számot, megragad bennem, majd ha ennek (legalábbis látszólag) ellentmondó másik számot látok, felötlik bennem a kérdés. Ennyi. Egyébként FPS-t gondoltad volna, hogy lehet konzolon? Csak irányítás miatt kérdem. Én nem. MMO-t szerintem meg lehetne oldani. Ha nagyon akarnák, megcsinálnák...
Balee! 150'000 játékos van online, míg konzolon a sokszorosa (Warezzal együtt!). De ez vajon mit jelent, mint adat? Nem mást, mint azt, hogy azok a milliók akik letöltötték, egyszer felmentek online, aztán csókolom, uninstall. Magyarán próba -> nem kell, szar. Na most ezek után, lehet, hogy a warez sokat rontott a PC-s eladási statisztikákon, és egy csomó bevételkiesést jelent, de ez azzal járt volna együtt, hogy a 4 óra szingliért, plusz egy óra multiért kiadtam 10 ropit.... Úgyhogy jogi alapja van a dolognak, erkölcsi egy csepp sem. Akkor lenne erkölcsi alapja, ha a warezosok megszállják a szervereket, mert ha olyan a játék, amilyennek hirdették, nem olyan mint jelenleg, hogy még a warezos sem játszik vele- ingyen... Gondolom, érted...
Zó...
Véletlen eltaláltam a céltáblát mi? Oké, ignorálj. Mindketten jobban járunk. Te megrágod az adatokat, aztán kilyukadsz egy olyan véleményen, amin én nem igazán tudok osztozni, még, ha látszólag igazad is van. (Lásd öszödis vitánk) én ezzel szemben hátrébb lépek egyet, és próbálom a képet összerakni. Nem akadok el egy adaton, és nem eszem meg feltétlen azt, amit mondanak, ha az, ami a részletekbõl összeáll, nem arra utal, amire elméletileg kellene. Persze, lehet, tévedek. Ez benne van a pakliban. Nem ismerek minden tényt, (ChoCho mondott egy-két érdekes dolgot, ami árnyalta a képet például) nincs nálam a bölcsek köve. Csak gondolkodom, és aztán vagy igazam van, vagy nincs. Egyik esetben sem dõl össze a világ. Még egy apróság, ami a Te nagybecsû figyelmed kerülte el. 1000 alkalommal leírtam; példákat hozok fel. MW2 csak PÉLDA. Azért írtam oda a 2007-es TDU-t is. Annál is legalább 10:1 volt az arány, úgy hogy a TDU (mindent egybevetve) koránt sem volt siker a maga idejében. És aki kicsit is figyelt az elmúlt pár évben, vagy hajlandó mondjuk itt a fórumon utána olvasni, láthatta, hogy majd minden játéknál megjelent az utóbbi pár évben 1-2 konzolos, aki a következõ rész elmaradásával riogatott, mondván warez-> tized annyi nem fogyott... Ha ezek után Ignorálsz, megértem. Nekem mindenesetre nem kerek a történet, bárhogy is magyarázzák, hogy az egyes játékoknál minimum 10x-es a különbség, az összbevételnél meg gyakorlatilag nulla. Lehet bármennyi budget játék, és bármennyi MMO. Matematikailag nem áll meg a képlet.
Ugyanis az összbevétel platformonként vizsgálva nagyjából hasonló, +/- 10-20%, míg az egyes játékok eladási számai 10-15x-ös eltérést mutatnak.
Jól értem, hogy még mindig a 2010-es MW2 UK eladásain lovagolsz az NPD 2007-es adatainál? (Egyébként a 2007-es CoD4 esetében 8:1 volt az arány, szóval vaktában lövöldözéssel legalább a céltábla szélét eltaláltad.)
Ráadásul, sokkal több konzolos exkluzív van, mint PC-s, tehát ez is a bevételek közti különbséget kell, hogy növelje.
Ez tévedés, rengweteg budget és/vagy gyerekjáték van csak PC-re. Ezek tõlünk nyugatabbra szívbaj nélkül bekerülhetnek a kenyér és a tej mellé a kosárba. (Persze az NPD-ben nincs benne a Wal-Mart, tehát ez még át sem jön igazán.)
Ha megnézed a listát, abból látszik, hogy az eladások 10%-át a WoW és kiegészítõje hozza, és a 100 milliós Sims frencsájz képviselõibõl is felkerült pár rá, és van még vagy tucatnyi, amely már nem...
Elfeledkezel arról is, hogy 2007-ben mennyivel kevesebb currentgen konzol volt a piacon, és a 2006 végén debütáló Wii és PS3 elég gyenge tird-party eladásokat produkált, inkább a PS2 állta még a sarat helyettük.
Az is elkerülte a figyelmedet, hogy az árbevételben nagyobb a különbség, pedig ez is azt mutatja, hogy néhány dolláros (eleve nagyon low-budget vagy az elmúlt 20 év leárazott címei) nagy szerepet vállalnak.
Persze te úgyis azt hiszel, amit akarsz, akármit is látsz, tapasztalsz. Akár azt, hogy az NPD direkt olyan számokkal áll elõ, amelyek nem stimmelhetnek, mert a CoD-nál évekkel késõbb mások az arányok. Én viszont most azon gondolkozom, hogy ignoráljak-e egy olyan fórumtársat, aki a józan észt ignorálja. Alighanem ez csak idõ kérdése, mert már nagyon unom. Nincs ebben semmi személyes, csak unalmas, ami itt folyik.
Az USA-ban meg hasonló nagy piacokon hiába jön ki egy játék PC-re meg Konzolra és akár hiába szebb PC-n akkor is konzolra fogja megvenni az emberke, mert ugye az a "játékgép". Leül a fotelbe a nagy tv elé, beteszi és játszik.
Nem azt nézegeti, hogy már a 8. "unable to connect" és hasonló hibaüzenet miatt 10 percbõl még csak 1et tudott játékkal eltölteni. Ahol ráadásul csalnak orrba-szájba a warezesek akit ha kibannolnak maximum regel egy új steam accountot.
Érdemes lenne megnézni akinek meg az MW2 xboxra, hogy mennyien vannak fent este, mert ha PC-n írja a számot szerintem ott is.
PC-n 100-150ezer körül szokott lenni a maximum, szóval az 500 ezer körüli eladott példány bõven lehet reális. Ráadásul ebbe a 100-150-ben már benne vannak a warezesek is...
MMO meg nem csak a WOW-ból áll, hanem van ezen kívül még rengeteg más MMO amire rengeteget költenek a játékosok. Most te megveszel egy játékot 10k-ért egy MMO-ért meg kifizetsz egy évben ~35k-t... Amúgy tényleg tipikus PC-s mûfaj, mert az egyik lényege a chat, hogy beszélgess másokkal. Na konzolon már itt elbukott a dolog, mert nem tudsz gépelni (illetve igen, csak körülményesen és maximum egy név beírást tudsz megcsinálni gombokkal agyvérzés nélkül) és ez a játék egyik lényege, hogy beszélgess másokkal. Voice chat kivitelezhetetlen, mert 2-3nál több emberrel beszélni elég körülményes lenne.
"Lehet, hogy ez igaz, és én tévedek, de hogy a PC-s bevételek 90-95%-át az MMO-k hozzák, míg konzolon ezek bukásra lennének ítélve?"
Nem. Konzolon azért nincs MMO, mert az irányítási és kommunikációs metódusok jól kifejlõdött rendszere nem lenne megvalósítható, s mivel a stílus rajongói a PC-t találták meg, mint elsõdleges MMO-forást, egy félkész, ügyes megoldás kedvéért nem váltanának konzolra. De maga a koncepció lehet sikeres.
"Ez, egy nagyon szélsõségesen megosztott játékos társadalomra utalna, ami azt jelentené, hogy gyakorlatilag nincs átfedés a konzolos, és a PC-s játékosok közt."
Az ábrán látható statisztikák nincsenek összhangban, így realitásuk megkérdõjelezhetõ. Az viszont, hogy a játékosok társadalma szélsõségesen megosztott, külföldön egyszerû tény. Az USA-ban sokkal kisebb az átfedés a platformok között, mint Európában, és igaz ez Ázsiára is, ahol a PC még mindig uralkodik.
"Ugyanakkor azt az ötletet is elképesztõnek tartom, hogy ugyan az MW2-t is lehet warezban nyomni online, és az MMO-kat is, egyik sem ugyan az warezban, ráadásul MMO-ért havonta kell fizetni, MW2-ért egyszer, mégis, utóbbit alig veszik, míg az elõbbit meg rengetegen?"
Az MMOG-k közösségi élményt nyújtanak. Össze sem lehet õket hasonlítani az FPS-ekkel.
Lehet, hogy ez igaz, és én tévedek, de hogy a PC-s bevételek 90-95%-át az MMO-k hozzák, míg konzolon ezek bukásra lennének ítélve? Nem is tudom, nekem nem hangzik túl életszerûnek. Nem gyõzöm hangsúlyozni, lehet, hogy tévedek, de ezek a számok nagyon valószerûtlennek hangzanak az én fülemnek. Ez, egy nagyon szélsõségesen megosztott játékos társadalomra utalna, ami azt jelentené, hogy gyakorlatilag nincs átfedés a konzolos, és a PC-s játékosok közt. Ez pedig nem így van. Mutatja pl az FPS-ek példája is. Ugyanakkor azt az ötletet is elképesztõnek tartom, hogy ugyan az MW2-t is lehet warezban nyomni online, és az MMO-kat is, egyik sem ugyan az warezban, ráadásul MMO-ért havonta kell fizetni, MW2-ért egyszer, mégis, utóbbit alig veszik, míg az elõbbit meg rengetegen? Na ez is igen nagy logikai bakugrásnak látszik...
Pécés MMOból rengeteg van amivel rengetegen játszanak és horribilis összegek mozognak benne akár üzletszerûen is. Konzolon nincs, nem lenne piaca. Van pl Final Fantasy 10 de nem kavart túl nagy port.
Te pl ázsiai, ill ott nagyon népszerû jrpg-kel szeretsz nyomulni, konzolon. Igazam van? Tehát ott sok a konzol. MMO miért nincs rá? Az miért PC-s? Hiszen, ha az FPS-t lehet konzolon tolni, akkor az MMO-t is... Jó duma az MMO, meg a WoW, mint húzóágazat, de ha minden más játékból a tizede fog, az azt jelenti, hogy a PC-s eladások 90%-át az MMO teszi ki. Ezt azért Te sem gondolhatod komolyan... Hiszen, akkor a konzolgyártóknak 3 percbe telne a PC-s bevétel 90%-át elhappolni, ha logikusan végiggondolod, nem?
Magyarán elmondva; Nem hiszem el, hogy 500'000 MW2 ment el PC-re, a konzolos 5'000'000-val szemben. Ha így lenne, az az év végi, összesítési adatokon is látszana, de nem látszik. Egyszerûen ezek erõsen kozmetikázott számok, a warez elleni harc jegyében. Nekem ez a véleményem.*
MMO, Ázsia baromi nagy piac és pénz. Nem az ilyen játékokból tevõdik össze a pécés pénzmag mint egy Mass Effect, mert a java a warezba köt ki.
Azt mondom, hogy azt nem értem, hogy a francban van az, hogy a Mass Effect2-bõl 10-20x annyi példány fog elkelni 360-ra, mint PC-re, (Idáig OKÉ, ezt még érteni vélem) viszont az már magas, hogy ENNEK ELLENÉRE év végén hogy a sunyiba lesznek egymáshoz közeliek az összbevételt mutató számok. Ugyanis gyakorlatilag minden játéknál hallani, hogy x-szer annyi ment el konzolon, és csodák csodája, év végén az összbevétel alig tér el platformonként. Ráadásul, sokkal több konzolos exkluzív van, mint PC-s, tehát ez is a bevételek közti különbséget kell, hogy növelje. A WoW hiába népszerû, ennyire azért nem az...
Tehát nálam matematikailag nem áll össze a kép. Errõl van szó, eszemben sincs szidni bárkit vagy bármit is.
Mint írod, a számok 2007-esek, viszont valósak. A helyzet akkor is ugyan az volt, mint most. (Mass Effect, TDU, stb...) Nem értem, ez alapján minek is kellene utánanéznem... Ugyanis, még abban az esetben is, ha a számok nem aktuálisak, egy trend feltérképezésére alkalmasak. kicsit úgy érzem magam, mint az Öszödi-beszédes vitánkkal. Igaz, hogy valóban kimondta azt, amit kimondott, de a LÉNYEG felett siklottunk át mindannyian. Itt pont ugyan az a helyzet. Ha az összeladásokat, bevételeket nézem kijön egy arányszám, ami nem egyezik meg egyetlen népszerû játék arányszámával sem. Ugyanis az összbevétel platformonként vizsgálva nagyjából hasonló, +/- 10-20%, míg az egyes játékok eladási számai 10-15x-ös eltérést mutatnak. Hogy ezek mögé melyik évek, milyen adatait teszem, mellékes, és lényegtelen. A trend számít, azaz a mondanivaló, nem a szavak.
Nem kell komolyan venni minden fórumra linkelt jpg-t. Ha valami nem tiszta, elméletek gyártása helyett utána is lehet nézni. Díjaznám, ha egyszer, csak egyetlenegyszer így tennél végre...
Az alább linkelt kép már ott hiteltelen, hogy egyik forrásának a VG Chartzot jelöli meg, aki rájuk (is) hivatkozik, az alighanem nem rendelkezik mindenre megdönthetelten számokkal, inkább szórakozásból rakta össze.
Az pedig külön érdekes, hogy a 154:36.4-es szoftvereladási arány mit keres rajta, mert az nem a tavalyi, hanem a 2007-es NPD-adat.
Azt nem értem, hogy egy kis osztással ez az eredmény nem egyértelmû. Az alábbi kép alapján, 154 KONZOLOS eladásra, (Amiben PS3, X360, és ugyan annyi WII van benne, mint a másik két konzol) 36,4 eladás jut PC-n. Darabra számolva, vagy összegre az mind1 is. Ugyanis, ha osztod 3-al a konzolos eladást, (Mert ha a PC külön platform, akkor a konzolok is) akkor kijön az 51,3-as konzolonként eladás. 51,3:36,4. Azaz durván 2 PC-s dollárra, vagy eladásra jut 3 Konzolos. Ennek ellenére, ha megnézed bármelyik játék platformonkénti eladását, akkor a 10:1 arányt fogod látni, nagyjából. Na most nálam a 3:2, és a 10:1 közötti szakadék nem áthidalható. Sehonnan sem. Ezt a WoW nem magyarázza. És ha hozzáveszem, hogy 1 PC exkluzív játékra, jut 3-5-10 konzolos, akkor a dolog csak még érthetetlenebbé válik. Én, ezekre alapozom azt a feltevésem, hogy 1; A warez téma NAGYON erõsen túl van lihegve, 2; Kozmetikázottak az adatok, hogy túl lehessen lihegni a warez témát. Hogy tévedek az benne van a pakliban. Ez természetes. De hogy a bennünk, játékosokban kialakított kép nem tükrözi a valóságot, abban biztos vagyok.
Azért érdekes kép ez. Sales; 154 konzolon, azaz konzolonként 51,3, míg a PC 36,4. Ugyanakkor majdnem annyi WII van, mint PS3 és x360 együtt. Na, én ezért nem igazán értem a milliós PS3/x360 eladásokat, míg ugyanabból a játékból PC-n pár ezer van. És ráadásul több a konzol-ex, mint a PC...
Nemidetartozik de azért hátha tudja valaki:D,,,szóval VTYfile-ban jött le egy játék és winrar nemtud vele mit kezdeni,,,valami ötlet?elöre is köszi
Mostanában kellett volna megjelennie ha az elsõ részt nézzük, de nem történt meg és bejelentés sem. Idén sem valószínû hisz a Fable 3at hegesztik már két éve ami idén év végén fog megjelenni + még egy projecten is dolgozik a Loinhead.
Kiegészítem.(IGN-rõl néztem) ott még irnak párat de azok lehet nem jönnek 2010-ben mert csak találgató dátum van ezért nem irtam fel õket.
Dark Void Assassin's Creed II Battlefield: Bad Company 2 Supreme Commander 2 Lost Planet 2 Tom Clancy's Ghost Recon 4 Battlefield 1943 Dark Void Brink Prince of Persia: The Forgotten Sands Dead Rising 2 (egyszer csak jön végre pc-re) Rage (kétes 2010-ben) Call Of Duty (7) Vietnam Spec Ops: The Line Interstellar Marines (ha megjelenik végre) Split/Second Singularity Spearfishing Prison Break: The Conspiracy Captain Blood Postal III Heist Arcania (Megszégyenitett Gothic 4) Kingdom Under Fire II Ride to Hell R.U.S.E. Blur Pirates of the Caribbean: Armada of the Damned
Nem a Drakensang: The River of Time-ra gondolsz? Ez lesz a Drakensang: The Dark Eye PC-exkluzív prequelje, míg a Demonicon egy akcióorientáltabb RPG PC-re és Box-ra, relatíve távoli, 2011-es megjelenéssel. Szerintem mindkettõbõl kisülhet valami jó, de a River of Time jobban érdekel.
Mafia 2 Command & Conquer 4: Tiberium Twilight Mass Effect 2 Napoleon: Total War AvP 3 Disciples III Bioshock 2 Rage StarCraft II: Wings of Liberty Fallout: New Vegas Star Wars: The Old Republic Splinter Cell: Conviction Just Cause 2 Crysis 2 Medal of Honor Two Worlds II Alpha Protocol The Dark Eye: Demonicon STALKER: Call of Pripyat Metro 2033 Max Payne 3 - csak a múlt miatt
Egy jópárat biztos kihagytam ,meg ami nem biztos hogy kijön pl: / Deus Ex 2 / de engem ezek érdekelnek a legjobban és ez mind A kategoriás játék.
Nagyon kiéghetél ha ebböl a választékból neked csak egy kell...
Ja és ez csak az egyesek által temetett pc-és felhozatal.
Hát valóban nem. Sztem ezt a Borderlands-et még sokáig emlegetni fogom, mint negatív példát. Tökéletes példája sztem a fantáziátlan gagyi iparosmunkának. Az egész játék úgy van összefércelve mindenhonnan. Az összes elemét már láttuk valahol.
"na meg többször is végigjátszható mert random fegyvereket szerezhetsz"
Ez szerintem a legidiótább fogás, amivel valaha is próbálkoztak. Diablót többek közt ezért rühellem, mint a fost. Legyártanak 5 puskamodellt, meg mögéraknak effektíve végtelen tulajdonságot, "oszt nesze paraszt, gyûjtögessé'"... Hát, ha téged leköt egy véletlenszám-generátort buzerálni, hát tessék csak, nekem túl rövid ehhez az életem...
De a játékmenet is... Mint valami szar koreai MMO-ban... Röpködnek kifelé a számok az ellenségekbõl, na meg a szintrendszer... Ha a kisbuzipöcs lvl20, én lvl23 vagyok, akkor kiállok elé és röhögve kinyírom. De ha a kinézetre ugyanaz a kisbuzipöcs feje fölött lvl26 van, akkor meg futhatok az életemért. Csodás, emiatt a faszság miatt nem MMOzok, köszi.
Na és a sztori? A Vault, akit senki nem tudja, hogy hol van? Legalábbis mi ketten, haverral nem tudjuk, meg az a tucatnyi NPC, közben meg a bolygó többi része, mutánsok százai és katonák ezrei (tehát a bolygó nagy része) tökéletesen tisztában van vele, hogy hol van. Ez az a hatalmas titok?
Ehh, komolyan, utóbbi idõk leggagyibb szemete, amit láttam...
Hát nagyon nem vagyunk egyformák. A Borderlands pl. egy remek kis játék szerintem, ötletes grafikával, küldetésekkel, egy kis rpg-fps keverék. Ami ráadásul nem is túl rövid, na meg többször is végigjátszható mert random fegyvereket szerezhetsz meg különbözõ fõhõsök más más képességekkel rendelkeznek.
Szerintem ez a játék üdítõ színfolt volt tavaly.
MW2 ben is remek volt a sinlge küldetés csak rohadt rövid. De a multi azért kárpótolja azokat akik megvették...
Nincs rá szükség, egyrészt ebben az évi egy-két játékban bõven van heti 20-40 óra játékidõ, ha meg épp nincs hozzájuk kedvem, akkor elõszedek valami régi klasszikust. PoP1-2-t toltam végig nemrég, elõtte
Na meg idõnként letöltök és megnézek egy-egy mostani fost, amit elegen reklámoznak a haverok közül, de általában nem jutok tovább az ismerkedésen. Egész egyszerûen a single-only játékok elérték azt a szintet, hogy már _letölteni_ sem érdemes õket. Na jó, a MW2 egy letöltést megért, de pl a Borderlands-t már megbántam.
Eléggé alacsony ingerküszöbbel rendelkezel, ha szerinted akár havonta is jönnek ki igényes és jó játékok. Szerintem meg évente egy, kb. Bár a tavalyi az jó év volt, két jó játékot is termelt. Idén lesz egy kieg meg egy full játék, ami megvásárlósnak tûnik, a többi tucatfos ipari hulladék, ami még a sávszélt sem éri meg...
A felvásárolt modderek más kategória, egy-egy mod kb 10% eséllyel rendelkezik, hogy valaha el fog készülni... De pl a CS-t...khm..."fejlesztõ" Gooseman gyereket sem árt, hogy megvette kilóra a Valve, valami botrányos, amit önállóan mûvelt. Kevés bugosabb...bármit...láttam a CSénél, ami megkapta az 1.0 verziószámot.
De ezzel nagyon be lehet ám fürödni, ott van pl a Trauma Studios, a világ legkiegyensúlyozatlanabb modjának a készítõi, õket is megvette az EA, kaptak kesst, aztán kiderült, hogy nem alkalmasak önállóan játékok készítésére... Rengeteg olyan alapvetõ hibát követtek el, amit modderként el lehet nekik nézni, hivatásos fejlesztõként viszont nem.
Szvsz a modder csapatok nem a szó szoros értelmében fejlesztõk, a modokat általában nonprofit gyártják, szabadidõben. Vannak szerencsések, akik szereznek így munkát, de általában egy ilyen "felvásárlás" nem érint túl érzékenyen, elég kevés dolgot tesznek le az asztalra ahhoz, hogy sajnáljam, hogy a kiadó esetleges belepofázik. Nincs kialakult stílusuk, és így a kiadói producerkedés inkább csak használ nekik, nem belepofázás jellegû...
A Portal nem egy grandiózus fejlesztés. Egy jó ötlet, egy már meglévõ bejáratott motorra, kis hátszéllel.
Sok lehetõség nincs manapság. Vagy fejleszt egy csapat függetlenül keres egy kiadót és kiadja, vagy beolvad valahova, valamelyik nagy cég alá ami biztos hátteret, pénzmagot, támogatást és reklámot biztosít és a fejlesztõk is nagyobb projectekbe tudnak belevágni. Persze nem mindig a drágább a jobb, de álltalában igen. Szóval egy kis csapat könnyedén belebukhat, amire az elmúlt években sok példa volt, de mostanában kevesebb ilyenhírt olvas az ember, nem véletlen.
Ha egy fejlesztõcsapat nem mûködik gazdaságosan és nyereségesen akkor sajnos a jövõje meg van epcsételve és átszervezik, ez sajnálatos... de az sem jó hogy ha egy csapat éveket ül a játékon és nincs eredménye. DNF egy katasztrófa, egy vicc. Már rég ki kellett volna rúgni a fejlesztõket és újakat a helyükre tenni, de ez a kiadó hibája is hogy tûrte eddig a nagy semmit.
Alan Wake nem hiába került az MS kezébe hisz az is a végtelenség óta fejlesztik, de így talán meg is fog jelenni...
Olyan nincs*** hogy a játékos havi szinten legalább egy játékért ne fizetne azonnal, mert sok minõségi és jó játék jöan ki, akár pc/360/ps3/wii/ds/psp-re is lebontva, több platformot egybe véve meg pláne.
*** vagyis van, ha kiégett és már nem élvezi, mert a hiba benne van