Hjah, ez meg kb azért van, mert a nagyhal megette a kishalat... A nagy kiadók megvették azt a sok kis céget, amik 15 éve mertek újítani. Aztán miután jól belepofázott és elbaszta az innovációt és bekorlátozta a tehetséget, nem fogyott a játék, és feloszlatta a fejlesztõbandát. Hány ilyenrõl hallani?
Szal ez meg a másik (elvi) oldala a dolognak, hogy olyan kiadókat támogassak a pénzemmel, akik aztán felvásárolják és megszüntetik a pénzembõl azokat a fejlesztõcsapatokat, akiknek a játékait szerettem?
Többek közt ezért is szimpatikus még a Steam, mert ott nem látok ilyet, Valve nem tûnik ilyen felvásárlós-belepofázósnak sõt, teret ad a kis, független bandáknak. Aztán ki tudja, lehet, hogy ez csak a látszat...
Minden a pénzrõl szól, de nem mindegy hogy azt hogy akarják kihúzni a zsebedbõl. Régen olyan játékot csináltak, amiért önként nyúltál a pénztárcád mélyére, ma meg csak vállat vonnak hogy eszed, nem eszed, nem kapsz mást, örülj hogy van mire kidobni a pénzed.
Hát, ez akkoriban is csak a Build engine sajátossága volt, ez az idétlenFPS stílus, Duke, Blood, Shadow Warrior, meg a Redneck Rampage. Aztán jóval késõbb a Serious Sam... De igazából nem jellemzõ ez.
Mondjuk ezt nehéz is eltalálni, a humor az egy kényes dolog. Ami egy embernek vicces, az másnak tûnhet erõltetettnek vagy gyengének...
Errõl jut eszembe, a Bard's Tale New Adventures mekkora királyság volt!
Abban lehetett focizni a zonbik fejével? Mert úgy emlékszek az volt az a játék. Tele van morbid humorral... Mikor villával mellbeba*od õket hogy felbõdültek. Ez nincs meg a mai játékokban már. Mindegyik csak a grafikával akar villantani.
Blood 1 sõt a Blood 2 is nagy kedvenc igaz azt inkább csak végignéztem ahogy haver letolta, mert megvette akkoriban és nagyon rá volt kattanva, aztán folyamatosan az ment nála:)
A játékbiznisz már a '90-es évek eleje óta a pénzrõl szól, és arról is fog, míg világ a világ. Nincs semmilyen elüzletiesedés, csupán változó igények, amiknek a cégek meg akarnak felelni, s melyek eltérnek a Te / én régimódi felfogásunktól.
Elértetted. Vannak jó játékok mindkét platformon. De tartok tõle, hogy a sok igénytelen porttal már nagyon sok PC-játékost elijesztettek. És így csak az ingyenélõk maradtak meg valamennyire, mert a pénzéért mindenki olyat vár, amit szeretne. (Nekem hiányoznak azok a csapatok, akik JÁTÉKOT csináltak, nem pénzt... És ez az elüzletiesedés nem feltétlen tesz jót az iparnak.) Magyarán annyit szeretnék mondani az egésszel, hogy a wareznél az igénytelen port jobban árt a PC-s játékiparnak, mert azzal potenciális vásárlókat veszít az ipar, míg a warezosnak mindegy, hisz ingyé van.
A NOLF2 szerintem is jobb volt mint az egy, de nem tudnám megmondani hogy miért. A kiegészítõjének meg semmi értelme, semmi nem volt benne, ami a nOLF-ban megvolt. Jó lenne egy harmadik rész.
Ha választani lehet akkor NOLF 2, talán mert elõször azzal játszottam majd utána az egyel, így az nagyobb nyomokat hagyott bennem. A kiegészítõje viszont már rókabõr volt azt nem is bírtam sokáig.
Hogy ebben mennyire egyetértünk! Bár a NOLF 2 egyelõre nekem kimaradt, szóval én csak az elsõ részt tartom az egyik legjobb FPS-nek - a bosszantó hibái ellenére.
A Monolithtõl nekem még a Blood nagy kedvenc, illetve az elsõ játékuk, a Claw, mely egy nagyon jópofa kis platformer, és szerintem még ma is szép. A többi ki is maradt, de a FEAR számomra mérföldekkel unalmasabb a többi próbált játékukkal, örülnék, ha elfelejtenék ezt a frencsájzt...
jaja, ízlések és pofonok, ha jól emlékszem egyébként a FEAr készítõi csinálták régen a No one lives forever 1-2 c. játékokat és azok is nagyon igényesek voltak, meg is van eredetiben mindkettõ.
Nekem eddig a két legjobb atmoszférájú vagy hangulatú játék a Fear széria (Monolith-os) és a Mirrors Edge. Egyik a sztorijával fogott meg, másik meg az újszerû játékstílus és a képi világa miatt.
Sajnos az orosz játékokra jellemzõ a sok bug, viszont az utóbbi idõben a legjobb hangulatot (atmoszférát) is õk tudják hozni(meg a németek), ami kárpótol a bugok miatt. Pl: Boiling Point, White Gold, Stalker, Gothic széria (németek).
Miért, talán mondania kell bárkinek is ahhoz, hogy megjegyezhessem?
Egyébként arra kívántam vele célozni, hogy aki a - fogjuk rá - sandbox miatt ledveli a STAKER-t, az majd jó eséllyel "konzolosnak" fogja minõsíteni a Metro 2033-at, ha bele akar kötni.
A Stalkernél most kiküszöbölték ezt. XD A Metro 2033-ról nem tudok nyilatkozni. Egy kolléga próbálta, õ azt írta, nem rossz és nem is olyan bugos, szóval hátha reménykedhetünk.
Meg lesz az a Metro játék is, csak kár hogy oroszok mert optimalizálatlan, semmin sem fog jól futni és bughalmaz lesz. 1, másfél évvel a megjelenés utén majd lehet vlele játszani normális kereket közt.
PC-n sincs semmi ilyesmi, csak Dante szeret túlozni, mint már észrevehettük. Sõt, a világ leghatásosabb atmoszférájával megáldott játéksorozat, a Stalker kizárólag PC-re van, és pár héten belül ki is jön az új rész.
"Márpedig az elsõ lépés a warez ellen az, hogy olyan játékot adok olyan áron, amit érdemes megvásárolni, pláne, ha megtámogatom egy kemény online védelemmel, amivel +tartalmat kínálok a játékhoz."
Ezt ugye Te seb hiszed el? Nagyon sok fantasztikus játék jelent meg PC-re, melyek bõven beleestek ebbe a kategóriába, és ugyanúgy töltötték õket, sõt, még jobban. Az oké, hogy talán sikeresebbek maradtak, de a warezpistikéknek ez mit sem számít. Ez alatt pedig nem azokat a játékosokat értem, akik azért vesznek eredeti játékot, csak keveset, hanem a "sose veszek eredetit, me' a neten ingyé' van" 15 éves kis pöcsöket.
Brütal Legend, AC 1-2, The Darkness, Halo 3, ODST, Halo Wars, Midnight Club: LA, Shadow Complex, Overlord 1-2, PGR 4, Fight Night Round 3-4, Star Ocean 4: TLH, Fable II, The Force Unleashed, Prince of Persia, Resident Evil 5, Lost Odyssey, Mirror's Edge, Tomb Raider Underworld, Gears of War 2, Dead Space, Too Human, Alone In The Dark 5, Condemned 2: Bloodshot, Mass Effect, Dead Rising, Fifa 08-10, Top Spin 3, Dirt 2 ( Forza 3 )
PS3 és Wii exekrõl nem is beszélve meg ugye a Pécésekrõl.
Valahogy nem tudom átérezni ezt a minden rossz és semmi sincs hangulatot, persze pécén lehet hogy ez van, ezért sem játszok azon.
Mellesleg itt van a Darksiders ami remek ötleteket és játékelemeket ötvöz. Van benne akció, kaland, platform, puzzle.
No, errõl van véleményem, gondolom, itt sokan tudják már, lehet Te is. Pár érv az MW2 warez-(mindent visz)-kártya ellen.
1; PC-s tudja, hogy maximum 1-2 hét, és jön a törés. (GTA4 "feltörhetetlen" védelme miatti rohamra sem igazán emlékszem... Mindenki várt pár napot szépen, legalábbis eladási adatok alapján, pedig nem kis név...) 2; MW2-höz, single törés azonnal volt. 3; Olyan multis védelmet még nem láttam, mint az MW2-é. Ugyanis LAN opció hiányzik, de a szerverekre 2 hét után kalóz verzióval is fel lehet jutni, van hozzá crack... (nem próbáltam, de minden oldalon kint van a crack, gondolom nem véletlen) Így a kérdés felmerül bennem, vajon lustaság, szerverrel való takarékoskodás miatt hiányzik a LAN, vagy tényleg a warez miatt. Ugyanis eredeti szerveren játszható warezzal (nagyjából) most találkozok elsõ alkalommal.... 4; A PC-s tud várni. Ha nem tudna, a timed-exkluzívok már áttérítették volna konzolra. Ugyanis, ha van 100+ ezer forintja PC-re, akkor akad 50 konzolra+flashelésre... 5; .....
A warez jó ütõkártya, és igen, számít. Megértem, hogy senki sem szeret ingyen dolgozni, én sem. Megértem, hogy emiatt morcosak. De úgy érzem, széllel szemben vizelnek. Ugyanis, a játékok minõsége hanyatlóban van. Márpedig az elsõ lépés a warez ellen az, hogy olyan játékot adok olyan áron, amit érdemes megvásárolni, pláne, ha megtámogatom egy kemény online védelemmel, amivel +tartalmat kínálok a játékhoz. Mert most csak a rinya megy, és a kummantás. A megoldás felé meg egy lépés sem. Max annyi, hogy a PC-s lassan tényleg leszokik a játékról, (Mert ha 4 nagy várt címbõl 3 csalódás, akkor x. alkalommal már elgondolkodik az ember a létöltésen, aztán a gépfejlesztés elmarad, mert a sávszélt nem érik meg lassan a játékok, tisztelet az egyre kevesebb kivételnek) és akkor a proci, videokártya gyártók álla felkopik, és az egyedül viselt fejlesztési terhek miatt a konzolok ára az égbe szökik 1-2 generáción belül, valamint a játékok ára is, hiszen a játékot el is kell készíteni valamin, ami elég erõs... és ha nincs PC-s játékipar, nem lesz min megírni a játékot, csak nagyon drágán.
Szóval, összetettebb kérdés ez annál, mint hogy azt lehessen mondani; A WAREZ! Mert a pakliban benne van vastagon, de ezeket az eladási adatokat MESSZE NEM magyarázza.
Free Ridera nem emlékszek, de story módban tuti hogy küldetés függõ volt hogy a város melyik részére volt megengedett a behajtás, ergo nem volt akkora szabadságérzeted mint a gta3ban, mondjuk nekem bõven elég volt
Jaja, ha visszagondolok az dereng hogy a városnak mindig csak egy adott része volt "használható" egy-egy küldetés alatt de te mint szaktekintély majd megcáfolod
Oksa ez rendben én is játszottam mind2vel. Arra lennék kíváncsi mitõl lesz ég és föld az összetettség? Mik ezek a lehetõségek? Az hogy lehet vízijármûvekkel menni, berúgni, nightclubba menni vagy hol kéne keresnem azt az ég és föld beli különbséget? Azt egy percig se vitatom, hogy a GTA4 nagyobb várossal rendelkezik mint ez, nekem személy szerint még jobban is tetszik az, mert ez egy kimondottan nyomasztó környezet(na persze ilyennek kell lennie a 2dikVHban). Na a mentési rendszer itt se a legjobb :)
Igen, imádtam. Majd meglátjuk ha itt lesz, egyenlõre még nincs! és én csak remélni tudom hogy ötletes story és játékmenet lesz benne és nem vesznek el a sanbox marhaságokban aminek semmi értelme pár óra után.
Az az igazság, hogy azok a negatívumok, amik a Saboteur-ról beugranak, a GTA4-ben is többnyire ugyan úgy vannak. Pl a fedezékrendszer. Ugyanúgy vacak mind a 2-é. Akkor tapadsz falhoz, mikor nem kellene, mikor meg kellene, akkor az istennek se. Térkép Saboteurban konzolosabb, de a GTA4-ben sem állt a helyzet magaslatán. A hangulatban nálam a Saboteur a nyerõ, egyszerûen a megszállt Párizsnak olyan a hangulata, ami veri a GTA4-et magasan. Csak egy példa. 2. mentési ház, GTA4. Áll vele szemben az az igehírdetõ fazon. Na azt mindig lelõttem, annyira idegelt. Ellenben itt, eszemben sincs a gyalogosokat bántani. Ugyan úgy elnyomás alatt vannak, mint én, így ha elütöttem valakit, "sajnáltam"... GTA4-ben nem. 2 fegyvered lehet, nem cipelhetsz magaddal egy komplett fegyverszaküzletet.... stb.
Szerintem, ha GTA WWII néven jön ki a játék, nem 1144hsz van a topikjában, hanem annyi, mint a GTA4-ében. Szóval látszik rajta a belefektetett munka, még ha érezhetõ is, hogy a végén kapkodtak. GTA4 pedig egy újabb rókabõr csupán, igazi iparos munka, a jó iparos ismertetõjegyei nélkül...
Az 1 kurva jól kidolgozott volt max az róható fel ellene hogy nem full sandbox volt, de nekem nem is hiányzott, hangulatban alázott mindent, kedvenc játékom volt!
a 2rõl amiket olvastam elég meggyõzõek voltak, origi épületek mint pl az empire state building, lehet lakásod, öltözködhetsz, tömegközlekedés, minijátékok, kocsituningolás, fedezékrendszer (uc szerû), és még sorolhatnám egy darabig totti szerint ez marad el kidolgozottságban a gta4tõl :tapsvihar:
Ezt én sem értem, lévén a két játék kb. ugyanazt tudja: menj A-ból B-be, csináld X-et vagy Y-t, és mission complete.
Ki kell, hogy ábrándítsalak, császár: a GTA 4 kurvára nem összetett. Épp attól jó, hogy semmit sem bonyolít túl, és mindent a szádba rág (bár ez utóbbi engem irritált).
"Mafia 2 csak kósza ábránd. Amit láttam belõle mint gameplay az jól néz ki, de nem GTA4 alázó, hisz nem olyan összetettségû a kidolgozás benne, ami nem baj, remélem is hogy nem erre mennek rá, mert inkább legyen lineárisabb, kötöttebb de végig hangulatos."
:D:D:D LOOL
Játszottál Te az eggyel? Mert ez alapján nem, és csak hülyeségeket beszélsz.
Én játszottam mind2 játékkal, a Gta4 tényleg összetettebb mint a Saboteur, több lehetõség, jobban kidolgozott környezet + város, de akkor is kurva unalmas, szar mentésrendszer, talán a LCS az jó lesz
Nem fejtenéd ki esetleg példákkal is ezt az összetettséget, hogy mitõl lesz ég és föld? Tényleg nem tudom mire gondolsz azért kíváncsiskodok, mert pl nálam ebbe beleférnek az általad említett egyes játékmenetbéli ötletek is.
Más a Szabotór játékstílusa, mások benne a lehetõségek, ezért természestes hogy egyes játékmenetbéli ötletekben "alázza", ahogy a GTA4 is "alázza" õt más játékelemekben. Összetettségben pedig ég és föld, ahogy bele fektett munkában és minden másban is.
De ezektõl függetlenül nem gond ha neked nagyobb élményt ad, sõt örvendetes. Támogasd a fejlesztõket a játék megvételével hogy legyen 2. része.
Kicsit Saboteur –özök én is: Kezdeném ott, hogy számomra ez a játék volt a tavalyi év meglepetése és egyben az év játéka is, nem sokat vártam tõle, de egy nagyon szórakoztató játékot kaptam. Azt rögtön meg is jegyezném, hogy nekem nem túlzottan tetszik a grafika(sõt helyenként számomra kimondottan ronda), de ezt bõven kárpótolta a játékélmény. Az, hogy jó része fekete-fehér, így ebben a formában nem igaz, mivel ez attól függ, hogy hol tartasz, vagyis az adott területen mekkora a náci elnyomás. Az összetettsége alatt szerintem semmi szégyenkeznivalója nincs a GTA4 mellett. A harc messze élvezetesebb és összetettebb a GTA4nél, bár a jármûvek terén(számában) meg sem közelíti azt. Olyan „apróságok” azért, hogy minden házra fel lehet mászni(és gyakran még értelme is van) megint csak pozitív dolog. A küldetésekrõl nem érdemes szót ejteni, mert abban nem nagy kihívás túltenni a GTA4en. Persze lehet sok olyat találni is, amiben jobb a GTA4, de távolról sem csak ilyenek vannak. Úgyhogy bár tény és való, hogy a GTA4 egy lényegesen nagyobb project, ettõl függetlenül szerintem ezt a játékot minden hiányosságával együtt azért mellé lehet tenni(a PCshez legalábbis mindenképp). Mostanában elég sokat, ment a konzolosodás téma(bár ezt ráfoghatjuk a programozok lustaságára is), úgyhogy még azt megjegyezném, hogy szerintem ebben a játékban határozottan idegesítõ a térkép megnézése.
Nem akarom a Saboteur-t védelmezni, de pont ugyan annyi tárgyat mozgat meg, sokszor jobban. A város ugyan nincs akkora, ellenben a tetõk is ki vannak dolgozva. Az Ai sok tekintetben jobbnak érzõdik, bár sokban nem. (Például a gyalogos elõttem anyázik sokszor, eszében sincs odébb állni, ellenben a nácik egész jól próbálkoznak a bekerítéssel például) Iszonyat hangulatos parkok vannak benne, és az egésznek van egy olyan atmoszférája, ami talán a GTA Vice City-ben volt utoljára tetten érhetõ. (Nem ugyan az a hangulat, ugyan az a hangulatosság, természetesen)
Összességében nem egy GTA, de helyenként alázza keményen, és hogyis mondjam, ez azért R* számára ciki, de keményen. Optimalizálásban pedig nem is egy napon említhetõk.
Ugyan akkor, (és ez nagyon tetszik) a nude ki-be kapcsolható. Tehát nincsen benne az az erõszakos álszemérem, ami a GTA-t jellemzi. (Ezért tetszik a dolog, nem a pixel-cicik miatt)
Maffia2-rõl pedig majd megjelenés után. Tartok tõle, (remélem tévedek) hogy az elvárásaink túl magasak.
Kósza ábránd lol, grafban szénné alázza a gtat aki mást mond az vak, összetettségben se lesz a játékkal probléma, pont nemrég olvastam róla egy bõvebb previewt!
Mafia 2 csak kósza ábránd. Amit láttam belõle mint gameplay az jól néz ki, de nem GTA4 alázó, hisz nem olyan összetettségû a kidolgozás benne, ami nem baj, remélem is hogy nem erre mennek rá, mert inkább legyen lineárisabb, kötöttebb de végig hangulatos.
Szabotõr jó része fekete fehér, de amúgy sem egy kiemelkedõ látványú játék, a GTA4hez nem is igen hasonlítható összetettség és látvány terén. Az lehet hogy ennek következtében suhan is, mert nincs benne olyan dolog ami nagyon megfogná a motort, szóval kár is GTA4 mellé tenni, mert nem egy súlycsoport. Az meglehet hogy neked a képi világa jobban bejön. Példának okáért az AC2 is suhan, és gyönyörû és éles, de a GTA4ben 2szer sõt 3szor több dolog van...
Egyébként meg, hogy a témába vágjak, õsi gamer vagyok, már a 80-as években bõszen nyúztam a C-64-et. Jelenleg van PC-m, PSP-m és XBox 360-om. Nem vagyok konzolos, se PC-s, csak szeretek játszani. Ez a parttalan vita meg tényleg hülyeség, minden platformon mindenki megtalálhatja a számítását. Bár azt vallom, hogy stratégia, az FPS és a komplexebb, old-school jellegû RPG azért PC-n az igazi, de végülis kit érdekel, milyen platform, a lényeg, hogy jöjjenek a jó játékok, nem? Bár tény, hogy az utóbbi évek játékmenet egyszerûsödése nekem se jön be nagyon, de azért tavaly is voltak jó cuccok, és idén is lesz pár csemege tutira. Jó gémelést mindenkinek!
A PC-s változathoz lehet köze a dolognak, mert nem a R*-t akarta megvenni az EA, hanem a T2-t, és azoknak kellett a pénz, így elképzelhetõ, hogy bétában kidobták a számítógépes portot. De konzolra eleve így jött ki.
Feltehetõleg azért ezt a kártyát vette mert minél késöbb akar bele bármi mást venni, a 12-15% különbség pedig csak alacsonyabb felbontásoknál igaz,fullhd felbontásnál AA-val minden játéknál kijön 10-30 fps különbség az 5870 javára ami azért nem csak 12-15%.:)
Az az egyik extra kiadás,az árakat kár felróni,mivel az alapkiszerelés 10-11körül beszerezhetõ újonnan,csak nem mediamarktban (de hülye azért nem vagy) és egyéb szemét helyeken kell keresni hanem konzolos boltban (pl platinumshop)....:)
"Jó még ez a gép, csak bele kell tolni egy HD5870-est és suhanik minden. Esetleg egy újabb proca sem árt, de az mind1 is. "
Hehe, na ja, csap kissé drága azért. Amúgy Te miért ezt a kártyát vetted? Én is most fejlesztettem gépet, és a 5850-es mellett döntöttem, szerintem nem éri meg az árkülönbségük az 5870-es teljesítmény különbségét. KB 12-15% al gyorsabb, de majdnem 40%-al többe kerül...
Szóval te miért ezt vetted? (Csak érdekel, amúgy nagyon elégedett vagyok az 5850-essel)
Konzol játék árakról a mai story. Jártam a hülye azért nem vagyok boltban, mondom megnézem a játékokat kíváncsiságból. Hát mennyi volt az Xboxos COD MW2? Na mennyi?
24999Ft.
Mert hülye azért nem vagyok. Ugye?
Ja emellett a PC-s rendesen 9999 ahogy kell, igaz nem volt és majd februárban talán lesz, azt mondták...
Pc-én mindig lesz játék annyira felesleges ezen erölködni hogy nem.
Az rts-ek meg a Dragon Age-hoz hasonló játékok az életben nem fognak más platformon élvezhetöen futni.
Teljesen egyetértek a gondolkodással van itt a baj,csak azért fizetnek amit nem lehet ellopni.Ezért tartom az állításom hogy a pc-n egyedül a MMORPG-nek van jövõje,esetleg MW2hez hasonlóan warezellenes fps-eknek.Hiszen legyen bármilyen jó is a játék singléje cseszni fog fizetni érte,letölti az átlag játékos ezek után jogosan szarnak bele a készítõk.
Egyedül ahol a játékosok megszoríthatók az a multi,aki olvasta pl itt a MW2-ös pc fórumot láthatta hogy bizony mivel sokáig tartott amíg a multi crack kijött nem egy warez pisti vette meg a játékot(talán életében elöször vásárolt pcs játékot)....
"MW2 eleve kalózbarátan jelent volna meg akkor az eladások még kisebbek lettek volna." Nem 500ezer darab ment volna el pc-n hanem 250ezer... Ergo nem 8millió darab fogyott volna összesen az elsõ pár héten hanem csak 7750000...
A pc-s játékeladások jó ha a tizedét kiteszik a konzolos eladásoknak (igen ez jócskán köszönhetõ a wareznak,elég csak itt a fórumot olvasgatni jó ha 10-20 emberbõl 1 vesz játékot pc-n), ne csodálkozzon senki ha a nagyobb játékcégek egyrejobban szarnak a pc-be (IW2 tökéletes példa,meg lehet nézni a tok/leírás/support minõségét).
MMORPG a pc jövõje? Na abból a szemétdombból én köszi de nemkérek. Ideje lenne talán elgondolkodni,ha már egy játékkal az ember heteket/hónapokat tölt (pl Witcher,Dragon age,Cod multizás,stb),nem ártana megvenni (na ezellen jöhet a jólbevált warezos anyagihelyzet rizsa..) és támogatni így a készítõket hogy ne szarjanak a fejünkre. Nem pedig telebõgni fórumokat "Van már crack?"/"Honnan lehet leszedni"/"Aki megvette magyarul töltse fel a magyarosítást mert a reload-os nem magyar pls" és hasonlóan száõnalmas kommentekkel....
Van amivel egyetértek,van amivel nem.
Grafika:ehhez hozátenném még hogy idegesítõ a folyamatos "fejlõdés",nem akarok költeni éves szinten gépre és vhogy ez a egész külcsínyi fejlesztgetés fölösleges lévén olyan nagy különbségek nincsenek és igen elég életszerûtlen dolgok tudnak ki jönni,inkább ez az üzletrõl szól lehet évente több százezret a gépre költeni....
Checkpoint rendszer:A bármikor mentésnél mindenképpen jobb,bár szerintem is a tökéletes a hitman széria mentési módszere,egy pár mentés amikor a játékos akarja...Mert ugye ha bármikor menthetünk akkor a reggeli fogmosás is nagyobb kihívás az adott játék végigtolásánál hiszen minden egyes lépés után mentünk ha lehet...
Kihalt stílusok:A morriwind sem volt éppen keményvonalas rpg és hatalmas játékélmény sem,többnyire az oblivion tökéletes elõdje volt,mármint hogy ugyanazokban a gyermekbetegségekben szenvedett.Szinte semmi értelme nem volt a felfedezésnek,a felszerelések többsége haszontalan volt egyszerûen,az ellenfelek veled együtt léptek szintet ergo nehezen volt érezhetõ hogy a karakter félistenné válik,retardált fejlõdési rendszer,sok értelme nem volt,uncsi harc,nagy de unalmas világ,elbaltázott karakterek minden fantáziát nélkülözve minden arc a végtelenségig visszataszítóan ronda,a nõk meg olyan bambán és rondán néztek ki hogy akarva sem lehetett volna csúnyábban megcsinálni õket,ehhez még hozzá adhatjuk azt hogy a dialógusok regény olvasással egyenlõek voltak leszámítva hogy semmi érdekes nem volt bennük,szinte nuku hang,és persze hogy minden csoportulásnak a tagja lehetttünk,korlátozás nélkül MÉGIS MIFÉLE RPG AHOL MINDENT ELÉRHETÜNK mágus vezér és harcos vezér tolvaj vezér egyszerre, stb?...a történet végtelenül klisés is volt,plussz az egésznek egy offline mmorpg érzete volt....magyarul és röviden a morrowind nem jó példa az igényes és keményvonalas rpg-re....
Quick time event, ami idegesítõ és nem pont a konzolok miatt van, hanem azért mert a fejlesztõk úgy gondolják hogy az jó hogy a játékost bevonjuk a bejátszásokba és had nyomogassa közbe a gombokat, hogy miért azt nem értem, mert sokszor idegsítõ és én pont a bénák csoportjába tartozom, miszerint azt írja hogy A és erre Bt nyomok a nagy izgalomba:D:D
Auto aim konzolon is egy lehetõség bármikor ki be kapcsolható az optionsba, de anélkül is 100%osan lehet fpsezni, van amelyik játékba nincs is.
Kombók a h&s játékokban szoktak lenni, mert azok arra épülnek pl DMC, másban nagyon nincsenek. Talán 1-2 TPSben egy két primkó kombó, nomeg a Batmanba, de az meg arra épül, elég komoly kombórendszerrel és mechanikával megáldva, amihez nekem szintén 0 érzékem van, ugyan úgy a verekedõsõkben is...
The Saboteur, példának okáért. A város rendkívül hangulatos, AI sok szempontból jobb, (pl a nácik be akarnak keríteni) igaz, játékidõben, összetettségben nem veri, de nagyon facca.
Nem akkor volt az, hogy EA fel akarta vásárolni a RockStart? Mert lehet, ezért tûnik félkésznek a játék, és optimalizálatlannak. Csúsztatni akarták, csak nem tudták, mert kellett pénz. Bár, hozzátartozik, hogy R* sosem az optimalizációról volt híres. (És ez csak egy gondolat, nem több)
Encore!
Többé-kevésbé korrekt amit írsz. PC-s szemmel nézve, sajnos.