GTA4 szemét tech szemmel? nagyon nincs más ami ûberelné, vagy tudsz valamit, ami ilyen aprólékosan lemodellezett, megdizájnolt várossal, és benne élõ tömeggel, lehetõségekkel, fizikával bír és mellett (nagyon) jól is néz ki? még ha az fps rovására is ment olykor, persze a R* sosem az optimalizálásairól volt híres.
Gondoltam, hogy "hú, majd jól belekötök", és tudnék is, de nincs kedvem. Nagyrészt ugyanis egyet kell értsek. Mindazonáltal hozzá kell tenni, hogy ez csak PC-n érezhetõ, konzolos szemmel mindez "rendben van".
Ja és a checkpointokat bírom, legalább marad kihívás.
Hát nekem egy mai konzolon ne a 30 fps legyen a korrekt. A GTA 4 technológiai szemmel egy rakás szar, nem is értem, miért kellett ez a hibrid motortrágya alá. Na mindegy, konzolon elment, PC-n meg elég volt addig, míg megírtam a cikket róla.
Gondoltam összeszedem, illetve összeírom, hogy mi nem tetszik nekem a mai modern játékokban. Legtöbbrõl már volt szó, de eléggé szétszórtan.
Konzolos irányítás: Ezt nehéz leírni, de már sokszor hallotta mindenki. A konzol portoknál érzékelhetõ, hogy egérrel nem olyan az irányítás, mint egy alapból PC-re fejlesztett játéknál. Nem tudom mi a konkrét oka, de "érezni", hogy valami nem az igazi.
Váll fölötti kameranézet: Nem tudom, mi volt ezzel a koncepció, a régi TPS és az FPS nézet közötti aranyközépút? Vagy azt akarták, hogy aki az FPS nézetet szereti azt is megfogják ezzel, hisz ez már majdnem FPS? De a bajom ezzel a nézettel az, hogy a karakter kitakarja a képernyõt. Nem látok rendesen az egyik irányba (rendszerint balra, mert ott helyezkedik el a karakter). Egy akciójátékban szeretem ha nem korlátozza semmi a látásomat. Nem hinném hogy olyan nagy dolog lenne, ha lehetne pozicionálni a kamerát.
Health regeneration: Errõl tuti volt már szó. Egyszerûen nem élethû (jó persze a játékok sem azok és az sem lenne élethû, ha lennének health packok), ennél még az "elsõsegély csomag a sarokban" módszer is ehetõbb.
Auto aim: A portokból általában kihagyják, vagy választhatóvá teszik, azonban nem mindig. a Jerichoból kivették, legalábbis azt mondták, pedig benne maradt. Hiába kapcsoltam ki az optionsban csak kisebb lett az érzékenysége, de ott maradt (nem tudom patchel javították-e). Ha lelõttél valakit és a mellette lévõ elég közel volt a célkereszthez, akkor az ráugrott, ezzel elvéve tõlem a célzás örömét. Mindenesetre remélem a legtöbb Pc portból ezt tényleg kihagyják, vagy választhatóvá teszik.
Fedezékrendszer: Nemrég beszéltünk róla. De persze kinek tetszik, kinek nem, nekem nem, mert én magam akarom végrehajtani a fedezékbõl kihajolást. Ennek megoldása pofonegyszerû lenne, minden portba tegyenek kihajlást és akkor nem bindelem be a fedezékrendszer gombot és meg van oldva, közel megyek a falhoz leguggolok, kihajlok, lövök. A gond, hogy vannak olyan portok (nem tudom hirtelen melyek), ahol ha közel értem egy pályaelemhez magától aktiválódott a fedezékrendszer és a karakterem nekitapadt a falhoz és mire ki tudtam volna evickélni már meghaltam.
Grafika: Ez majdnem minden játékra igaz és persze ez is erõsen szubjektív. Túl mûanyagszerû, talán túl sok rajtuk az oda nemillõ effekt. Olyasmire gondolok, hogy csillog a fûszál, meg mintha takonnyal kenték volna be a karaktereket. a Crysis is használ effekteket, de ott nem érezni a mûanyagot.
Kombó rendszer oda, ahová az nem való: Verekedõs játékokba jó, de mikor egy lineáris akciójátékban kombókat kell elõhoznom az idegesít. Persze akkor nem kombózok, csak épp ez az egyetlen változatosság, amit nyújtani tud.
Nyomd meg a felvillanó gombokat: Ennek nem tudom, mi a neve és nem is érdekel. Emberem mondjuk zuhanna le, erre esés közben felvillan pár gomb gyors egymásutánban, hogy ha megnyomom azokat, akkor emberem majd megkapaszkodik a szakadék szélén, ha nem nyomom meg akkor leesik. Ezzel gondolom az interaktív filmszerûséget akarják éreztetni, szerintem viszont megtöri a játékmenetet.
Chekpoint rendszer: Nem jó, mert ha nincs kedvem játszani, akkor kezdhetem az elõzõ checkpointtól. A régi konzoloknál még érthetõ volt, hogy technikai okok miatt ez volt a jó megoldás, de ma már nem. Persze van elõnye, mert nehezebb, hisz az állandó quicksave megöli az izgalmakat. Nekem a hitman rendszere tetszett, hogy minden pályán X alkalommal menthettél nehézségi szinttõl függõen. Jó mert én döntöm el mikor használok el egy mentési lehetõséget és mivel kevés van, nem öli meg az izgalmakat.
Kihalt játékelemek, stílusok: Ez egyértelmû, nincsenek igazi kaland RPG-k, mint pl Deus ex, vagy System Shock, legalábbis nincs annyi. Illetve az RPG-k egyszerûsödnek pl morrowind vs oblivion.
Igénytelen kiírások: Ez pl a Dirt szériában, hogy a táblázatok meg a végeredmények ilyen idétlen csilicsálé betûkkel robbannak az arcomba. többre értékelném a letisztult dolgokat, de gondolom ez azért kellett, hogy a játékosok addig se unatkozzanak, hanem desing-os kiírásokat lássanak.
Ezután gondoltam összeszedek pár dolgot, ami viszont tetszik a modern játékokban.
Karaktermodellek (leszámítva a csillogást): Különösen az arc és a szájmozgás, ezek nagyon szépek.
Fizika: Új szint visz a játékokba, illetve ha még jobb lesz akkor ki tudja.. pl a Battlefield BC 2 rombolható pályákkal jön, ami lehet hogy jó lesz. Csak mert az eddigi játékok, amik rombolható környezettel jöttek elég gyenguszok lettek.
Filmszerûség (scriptelés): Ezt nem tudtam hova tegyem, inkább pro vagy kontra. Végül ide tettem, hisz néha jó érzés egy egy ilyen csõjátékkal játszani, az már más kérdés, hogy a játékok java része már csak ilyen.
Nagyjából ennyi, sajnos több a negatívum, mint a pozitívum. Nem a konzolok ellen beszélek, csak a mai modern, szabvány játékok ellen. Mielõtt elküldenétek, hogy játszak akkor régi játékokkal, hát azt teszem. :D De szerencsére azért vannak még jó játékok is Pc-re, csak nem AAA címek és nincsenek hypolva. Szóval nincs minden veszve.
Halo mellett minek csé xboxra?:) amúgy akkoriban még elég gyerekcipõben volt a konzolos online géming is szóval ezen nem kell csodálkozni, meg hát minek konzolra ha ott van pécén, totál felesleges és értelmetlen dolog átvinni egy Csét.
Hülyeség, mert úgy valós adatot kapunk? Konzolra is VOLT CS, csak senkinek se kellett. Ez azért mutat valamit a két tábor igényeinek különbözõségeirõl.
Szerintem minden GTA fasza volt, de talán a legjobb a VC. 4. is tetszik, megjelenés napján hozta is a gls, de annyira rakás szarul futott, hogy még mindig nem vettem elõ azóta. Le kellett volna inkább csak tölteni, szakadt volna a rockstarosok feje az anyjukba.
Persze, mert konzolra nincs CS. :D Hülyeség összplatformot nézni.
Sajna igen, de még így is élvezetesebb a dolog, mintha nem lenne semmi.
Ami engem illet, Lineage 2-ztem egy pár évet, de nem merültem el benne annyira. Amit még toltam, mint MMOG-t, a Test Drive: Unlimited volt, de ma már azzal se játszom, mert nincs rá idõm.
Abban is csak waroztam csapattal, nagyon nagyon nagyon nagyon sokat, és profin:) lényegében megmutatták a COD1et és azzal a lendülettel a Cs 1.6 vagy 1.5 ment a lomtárba:D:D
COD 1 volt a legjobb multi terén. COD 2 óta már váltottak a nagy tömegeket vonzó publik felé. Aztán bedobták az xp rendszert, a fejlõdést amely sok új lehetõsget és ötletet hozott magával, persze megvolt a hátránya is, pl a kezdõkkel szemben, de mûködik és ad valami elérni valót a hentelés mellett, meg ha jól láttam vannak benne "acsik" is amiért pont jár, de annyira nem tudom hogy mûködik, mert csak a WaWal multiztam picit még anno. A lényeg a minél dinamikusabb és pörgõsebb hangulat, ezt adja a COD akár az MW1 akár az MW2, de ide lehet venni a WaWot is, ami egy kicsit visszafogottabb. Óriási tömegeket vonz, a legnépszerûbb multis fps mind pécén mind konzolon, ezek tények, így nincs mirõl beszélni, és a kiadónak, fejlesztõnek sincs oka váltani változtatni ezen a recepten amíg egyre több embert tud vele megmozgatni, mert szó nincs hanyatlásról, akkor meg pláne nem lenne ha a pécés warez egy része az eladásokban nyilvánulna meg... és nem azért warezolja le mert szar, ha így lenne akkor nem töltenék le 6 millióan, és csak egy számot mondtam, ami lehet hogy több, ami már önmagában is elképesztõ.
Sajnálatos módon a WoW példájával nem tudok egyetérteni mert MMORPG azaz ilyen játékokért fizetni kell havonta,igaz hogy meg lehet kerülni tört szerverrel de úgy közel sem az igazi.Be kell látni hogy a mai világban fölösleges singlére koncentrálni mert a többség letölti és szarba sem nézi a fejlesztõk munkáját.A multira meg jól látszik hogy van igény ha pl az MW2 eleve kalózbarátan jelent volna meg akkor az eladások még kisebbek lettek volna.Most hogy egy ideje a warezosok is játszhatnak a szerverek is megteltek cheaterekkel...
Hm attól függ ha simán arcade lövöldét akarok akkor a MW2-ö mindent visz a szérián belül. Viszont ha komolyabbat Cod 2 ide vagy oda az 1-et nem übereli....
Elértetted. GTA4 a többi GTA-hoz képest szar. SA csak példa volt. AC-rõl eltér a véleményünk. Látvány ütõs, a többi feledhetõ. ME rõl nem is állítottam azt. AZT mondtam, hogy pár éve ilyen mellékküldikkel messze nem lett volna ekkora siker. Futottak még kategória lett volna. MW2 multija rosszabb, mint a CoD2-é, mindenki szerint, és a CoD4-et is sokan jobban szeretik. szinglije meg hiába jó, NAGYON RÖVID. És EZÉRT NEM FOGY. Witcher pedig a maga kb 1,5M eladott példányával nagyon is jól teljesített, lévén RPG, ráadásul a PC-s már el lett szoktatva a játékoktól... vagy konzolos lett...
#13548 meg úgy ökörség, ahogy áll. Mónika Show egy színvonalas és igényes mûsor, hisz a többség azt nézi. Hát ehhez hozzászólni nem, csak gratulálni tudok...
MW2-rõl még annyit. CoD 2 multija JOBB minden tekintetben, szinglije meg nem ennyire rövid. Sajnos másra nem igazán emlékszem már belõle. De azért hatalmas elõrelépés az MW2, és baró, meg álejtõs, meg egyebek.
Elértetted. GTA4 a többi GTA-hoz képest szar. SA csak példa volt. AC-rõl eltér a véleményünk. Látvány ütõs, a többi feledhetõ. ME rõl nem is állítottam azt. AZT mondtam, hogy pár éve ilyen mellékküldikkel messze nem lett volna ekkora siker. Futottak még kategória lett volna. MW2 multija rosszabb, mint a CoD2-é, mindenki szerint, és a CoD4-et is sokan jobban szeretik. szinglije meg hiába jó, NAGYON RÖVID. És EZÉRT NEM FOGY. Witcher pedig a maga kb 1,5M eladott példányával nagyon is jól teljesített, lévén RPG, ráadásul a PC-s már el lett szoktatva a játékoktól... vagy konzolos lett...
Nem, az a baj, hogy tájékozatlan vagy, és vaktában lövöldözöl. Ha pedig ennyibõl nem értetted emg, hogy miért ássa alá a mondanivalódat, ha szükségesnek érzed a Zeno Clash bevetését, akkor végképp nincs mirõl beszélni.
Az emelkedett a témához csak annyit, hogy én is a hosszú játékokért szoktam a zsebembe nyúlni, de tény, hogy C64-en is találkoztam egydélutános klasszikussal. (De még mennyivel!) Talán az én memóriaegységem épebb, mint a véleményüket és berögzõdéseiket vallási fundamentalizmus jegyében képviselõké. Ezzel ki is szálltam, mert ebben a vitában értelmes eszmecsere esélytelen.
A többség él hal az NFSekért, nem én mondom hanem látom... amúgy az hogy MW2õt lefikkantja Dante, ugyan úgy szubjektív mint hogy nekem a HL2 vontatott volt. Kár erõltetni ezt a megmondom mi a jó, mert csak a saját izlésünket akarjuk ráerõltetni a másikra, ami fõleg akkor vicces amikor a többség pont az ellenkezõjét mondja és teszi.
Nem a VC a legjobb GTA a többi pedig egy kalap szar?:) bár nekem mondhatsz bármit a GTAról, nagyon nem tudok hozzászólni, max annyit hogy GTA4 is egy rétestészta ugyan úgy mint az SA vagy VC ( számomra ), számodra lehet hogy az elejétõl a végig izgalmas játékok.
AC1 nagyon jó volt még ha sok is volt benne a kihagyott ziccer is, de mindent póroltak az AC2ben, bár neked szerintem az sem fog annyira tetszeni.
ME nem klasszikus RPG még most sem:), hanem egy nagyon jól kidolgozott, lendületes ackó RPG, így nem az a feladata hogy 100 órát adjon, hanem ad 20+ órát egy nekifutásra, aki alaposabb annak többet és második végigjátsásra sem unalmas, mert vannak választási lehetõségek benne.
MW2 pedig még mindig nem szar, hiába mondogatod és jelented ki, a multija pedig nagyon népszerû, de ha nem tetszik akkor ott lesz a Battlefield, szóval nem kötelezõ az MW2vel játszani.
Pécén ezek is fogynának csak hát a warezon fogynak nem pedig a boltokból.
WOWot kát felhozni mint ultimate érvet, nagyon sikeres MMO. Witcher pedig nem csinál nyarat, de jól fogyott és mondhatni kiemelkedõ a pécés berekeben, bár ha azt nézzük annyira nem kiemelkedõ, de rpghez képest és a többi pécés eladáshoz képest igen csak jó.
A HL2 mióta volt rétestészta? Vagy a FarCry? Ha régen tudtak csinálni hosszú játékokat akkor manapság is lehet. Nem tudom mi a jó a 4 órás I Win buttonos lövöldékben manapság. Mellesleg a Shift egy jó iparos Grid koppintás de a neve ugyanúgy eladja még akkor is ha 0 újdonság van benne.
1; Grafikáról csak mint összehasonlítás beszéltem. 2; Az engem hol érdekel? Én játékos vagyok, nem fejlesztõ. Oldják meg, ne pedig sírjanak, hogy jajj, az sok munka, meg sok pénz. Pont leszarom. Minõségi játékokat akarok a pénzemért, nem ezerszer lerágott csontokat, amikrõl messzirõl lerí a költségtakarékosság.
Most írásba adom neked; FullHD-s lesz a kövi generáció, dx11-el, még csillogóbb grafikával, BR-en, hogy elférjenek a texturák. A többi nem változik.
Nem, messze nem. Pénz, és ezzel mindent elmondtam. Konzolon, gyakorlatilag a szart is el lehet adni. Elég csak olyanokat megemlítenem mint mondjuk GTA4, (konzolos verzió! SA-összetettségéhez, játékmenetéhez képest egy szar, igaz a grafikája csili-vili. De említhetném a forradalmi "fizikáját" is...) Assasin Creed (gyönyörû. és ezzel minden pozitívumot elmondtam) Mass Effect (jó sztori, kidolgozatlan mellékküldik, rövid) MW2 (Ez most mi is? Mert a multija szar, a szinglije rövid) és sorolhatnám estig. Viszont megveszik és örülnek is neki. Akkor minek gyötörjék magzkat ötletekkel, meg munkával? Pénz így is megvan... (Pc-n meg lehet szidni a warezt, mint okot, hogy miért nem arra dolgoznak elsõsorban, pedig az igazság az, hogy oda ez kevés. Ezt az eladási adatok is igazolják. Azaz, ami ki van dolgozva, meg van csinálva, évek óta mûködtetve van, az fogy. [WoW példának okáért, vagy a The Witcher] A többi meg alig.) Ennyi az ok. Szerintem.
Ezt akkor lehetne kijelenteni ha PS3/360/WII és kézi konzolokkal is játszanál, mert ötlet van és ötletes játék is bõven, de pécébõl kiindulni etéren nem a legjobb.
Te állítasz fel összeférhetetlen dolgokat. Mindent ûberelõ mindenhol kristály tiszta textúrákat, objektumokat felvonultató, fizikával, játékokat akarsz "sok" játékidõvel, ami nem tudom mit jelent egy fps esetében. Legyen 20 órás rétestészta? legyen, viszont ez nem fér össze a fejlesztési költségekkel és a fenálló bukással. Amit te szeretnél az akkor valósulna meg ha a grafika másodlagos lenne, vagy leglábbis nem számítana ennyire, akkor lehetne, viszont te is folyamatosan azon lovagolsz hogy a graf így meg úgy amikor tökéletesen elegendõ jelen formájában, akár pécé akár konzol. A fejlesztési költségek nagyon magasak így is emiatt, szóval valahol határt kell húzni, mert ez nem tartható tovább. EA is rengeteg embertm fejlesztõt épített le és ha jól emlékszem 12 játékot állított le, mert ott is robbant a válság és kipukkadt a lufi.
A konzolok terén az MS és a Sony is arra fog törekedni a köv genbe, hogy nem lép akkorát mint mostaniban, hanem kisebbet, persze ez lehet a graf rovására megy, viszont az emberek érzékenyek az árakra, mint látható volt a PS3 brutális árával nem ment, kellett hozzá a Slim és az árcsökkentés, nomeg ott vannak a nagy Sony húzónevek amik isten tudja mióta készülnek horribilis költségekkel és talán idén szivárogni fognak. Ezek sem a játékosnak sem a fejlesztõnek nem jó. Ha a Sony újra kezdhetné biztosan nem csinálna ilyen drága gépet, mert felesleges volt. Itt a válság, ami kirobbant és ami létezõ probléma, oriási probléma amit látni kell és nem lehet eszeveszetten csinálni a dolgokat.
A következõ konzolok valszeg nem lesznek embertelenül drágák, még talán az is lehet hogy az majdani pécék már megjelenésükkor erõsebbek lesznek. Különösebben nem kell nagy ugrás mert felesleges, csak egy kis plusz powa ide oda és a pécé hiába fejlõdik szélsebesen, sok értelme nincs... már ha a Sony és az MS is így gondolkozik, de miért ne tenné, mégeygszer nem fogja elkövetni azt hogy 600 euróval dobja piacra a konzolt, mert ott fog maradni a polcon.
pl az MGS brutális elõállítási költségét éphogy visszahozták az eladások egálba, nem hiába lesz a következõ rész multiplatform, hisz nem igazán éri meg az exluzivitás, az hogy egy platformra fejlesszenek egy ekkora költségvetésû játékot.
Mellesleg a Shift egy jó iparos munka, még a fizika is korrekt, csak a kanyarokban a tapadás érdekes, de ettõl függetlenól egy jó játék minden téren. A belsõ nézet meg olyan mit még sosem volt autós játékba, nagyon jók az effektek, hanghatások amik visszaadják azt amikor 300al száguld a versenyzõ, ilyen még sosem volt, ilyen intenzítással.
Igen persze azoknak jó ez a fajta fejlõdés akiknek a játék akkor jó ha szép,minél nagyobb a csili villi...Az elmúlt években semmi új ötlet nulla kreativitás... Vagy fel kellene tételeznünk hogy mostanra a mûfajok kiforottak és nem lehet többet kihozni belõlük?
Te is írod, hogy a tendencia csökkenõ, ergo, amit írsz szõrszálhasogatás. Hiszen a játékidõ csökkenõ tendenciát mutat.... MW2 azoknak feledhetõ, akik játszottak vele. Multiról annyit, hogy nevetséges, amit a warez elleni harc nevében mûveltek vele, ráadásul legalább 3 olyan crack-ot láttam, (nem próbáltam) amivel eredeti szerverekre lehet feljutni.... Itt csatlakoznék Encore-hoz, és említeném meg a Mass Effectet, példának; Acsi... Gondolom láttad a mellékküldiket... régen egy A+os címtõl ez elfogadhatatlan lett volna. Ma egy "kiemelkedõ" darab.
Porsche fizikáját ne bántsd. Shift-énél jobb volt, sokkal, és ráadásul volt benne belsõnézet, ami a Shift nagy újdonsága, vagy inkább ficsõrje....
Aki számára a minõségbeli folyamatos visszafejlõdés nem nyilvánvaló, az szemellenzõt hord. Grafika fejlõdik, a többi része meg, amitõl egy játék JÁTÉK, maximum visszafelé. PONT.
Pedig még az AI-ra se kell gyúrniuk, mert a scriptelt játékmenet a menõ FPS játékokban.
Meg az sem mindegy, hogy egy "hosszabb" játék milyen minõséget kínál. Pl a Mass Effect fõszála jó volt, de csak a fõszál nem olyan hosszú olyan 8-10 óra lehet, ellenben van benne egy halom mellékküldetés de elég 3-4et megcsinálni a többi ugyanaz, ha megcsinálsz minden mellékküldetést, akkor el lehet játszogatni vele 20-30 órákat is, csak nincs sok értelme mert monoton. Az Assassin Creed volt még ilyen, létrehoztak egy szép világot csak a tartalomra nem maradt idõ, monoton lett. Szóval egyáltalán nem mindegy, hogy mi miatt játszok egy játékkal 20+ órákat, ha csak akkor ilyen hosszú ha a dögunalmas mellékküldetéseket is megcsinálom akkor az már régen rossz. Az Achivement rendszert is ezért tartom hülyeségnek, mert egy játékra rámondják, hogy 20 óra, ja, de csak ha meg csinálod az acsikat is.
Manapság a filmszerû interaktivitásra, látványra, játékmenetre mennek rá fõleg egy fpsnél, amibe sok munkát fektetnek hogy azt adja amit, ami olykor a játékidõ rovására mehet, de erõs túlzás hogy állandóan az MW2õt hozzátok fel, mert ezzel az egyedül van.
"MW2 4-5 óra alatt végigtolható, feledhetõ multival, de fél év múlva nem igazán fogunk rá emlékezni"
mármint kinek feledhetõ? fél év múlva is milliók fogják játszani, multiban is, mert egy jó játék
"Anno nem volt egyik játék sem kiugró játékidõ tekintetében. Ma egy 12-15 órás játék már annak számít"
Anno is voltak rövidebb hosszabb játékok, persze valamilyen szinten csökkenõ a tendencia, de ennek több oka is van. Azt nem tudom hogy ti mivel játszotok napról napra, hétrõl hétre, de az elmúlt pár hónapban amikkel játszottam azok mind megadták a 15-20 óra játékidõt pl AC2, Overlord 2, Brütal Legend és a héten szerzem be a Darksiderst ami szintén 15+ óra feletti játékidõt kínál. És akkor olyan játékokról nem is beszéltem mint a Forza3 amibe 30 órám van, vagy a Fifa 10 amibe már nagyon sok 50+. Ott volt még a Shadow Complex ami letölthetõ játék és 7 órát adott egy végigjátszásra, vagy a Halo ODST, ami szintén 7 óra + multiztam vele pár órát, de ez csak egy kiegészítõ.
Tényleg nemtudom mi a helyzet pécén és mivel játszol, és fõleg hogy hogyan játszol, játszotok hogy folyamaotsan ez a bajotok, amikor gond nélkül lehet tartalmas hosszú idõre lekötõ játékokkal is játszani, ami meg nem az azokat kerülni kell!, nem kell letölteni!
Nézd, amit írsz, így, ebben a formában nem igaz. 1; Van egy játék, ami jó volt, különben nem játszanád újra. És mivel jó volt, valamilyen szinten emlékszel rá, ha nem is teljesen tudatosan. Ez az apróság jelentõsen képes a játékidõt redukálni. 2; Magad is írtad, rövidültek a játékok, hiszen a példáidból ez derül ki....
Bali!
Még csak az sem volna gond, hogy rövidülnek a játékok. Csak, hiába ér kevesebbet ma 10-12 ropi, mint anno 8, az ár valamilyen szinten ugyan annyi maradt. Egy könnyebben felejthetõ, rövidebb játékért, amiben igaz, szebb a grafika. Viszont egyetlen más tekintetben nincs elõrelépés, sõt, sokszor inkább visszalépés van. Hogy érthetõ is legyen, amit mondok;
MoH elsõ, és utolsó része; Grafikailag a fejlõdés óriási. Ellenben a történet, történet vezetés, pályatervezés, nehézség, AI, fizika, stb jobb nem lett, sõt sok ezek közül romlott. vagy Need for Speed sorozat. Porsche a kedvencem. Fizika, pályatervezés, átgondoltság, koncepció, összetettség mind mind mérföldekkel jobb volt mint a Shift-ben, pedig a shift az elõzõkhöz képest már javuló tendenciát mutat... Akárhonnan nézem, ez ma nem ugyan az a minõség, az ára mégis ugyan annyi.... És ez az, amivel a casual réteg igenis árt a játékoknak. Nekem ez a véleményem.
Sajna úgy van ahogy írod egy kaptafára készülnek,teljesen elvesztettem az érdeklõdésem majdnem mindenféle játék iránt.Egyedül még a körökre osztott stratégia tud érdekelni.
Többször láttunk már híreket arról, hogy mostanában a "casual gaming" népszerûbb, mert a többségnek ez az igénye. Odaül elé, játszik fél-egy órát majd folytatja máskor. A fejlesztõknek is egyszerûbb kiadni egy max 5-6 órás játékot, egy 10-12 (ami még mindig nem sok) órás helyett, nem kell annyit agyalni új pályákon stb. Emiatt szívnak azok akik a hosszabb lélegzetvételû játékokat szeretik.
De elég józan ésszel belegondolni, ki a célközönség játékoknál? Meggyõzõdésem, hogy legtöbbnél az olyan 20-30-as korosztály akik már dolgoznak ezért meg is veszik a játékot viszont nekik nincs is annyi idejük, hogy leüljenek aztán 5 óra alatt végigrohanjanak valamin. Ha épp kedvük tartja nekiülnek aztán játszanak egy kicsit. Hány ember van olyan (elég csak az SG-t nézni) hogy kijön egy játék, boltban még meg sem jelent, sok vérpistike meg már 5 óra után fossa a hozzászólásokat, hogy "kitoltam, szar volt". Ki akar ilyeneknek játékot fejleszteni?
Az is nagy igazság, ha megveszel egy játékot akkor sokkal jobban becsülöd és észreveszel olyan dolgokat is amit akkor nem, ha végigrohansz rajt 5 óra alatt, mert a torrentrõl már lejött a következõ...
Pl. én a Ghostbusters játékkal majd egy hónapig szórakoztam amikor a vége elõtt elakadtam és félretettem. Napi fél, max 1 óra de van amikor 5 perc alatt felbasztam magam rajt és hagytam a francba. :)
Emellett én is inkább a hosszabb, nagyobb lélegzetvételû játékokat szeretem. X3 Teran Conflict, GTA4 akkor idén az AC2, meg a Dragon Age.
Több oka is lehet, egyrészt egyszer már végignyomtad, aztán akkor még megvolt az újdonság ereje. Ennek egyébként most is meg kéne lennie, hogy ha elkezdek egy játékot ne az legyen, hogy rögtön hentelek, hanem elõbb ismerjem ki a "határokat", de ehhez az is kéne, hogy ne egy kaptafára készüljenek a játékok. Ja és persze van, hogy a nosztalgia megszépíti az emlékeket. Ugyanez van a régi filmeknél, némelyiket ha újranézed már gagyi és nem hiszed el, hogy anno tetszett, de van bõven olyan film is, amit még ma is végig tudsz nézni, mert egyszerûen jó.
mondjuk én egyetértek általában az általad leírtakkal.csak próbáltam saját magamnak megmagyarázni hogy miért érzem a régi játékokat oly különlegesnek :D...
Kár hogy nem igaz amit írsz.Mondjuk én is azt a korszakot kedvelem hiszen akkor kezdtem pcs pályafutásomat:rtcw,medal of honor,hidden and dangerous....Nosztalgiával gondolok vissza az akkori játékokra,fõként a nehézségük és hosszoságuk okán.Kár hogy amikor újra játszottam késõbb õket,már közel sem volt olyan nehéz és hosszú sem.a wolfi 5 nap helyett 5 óra volt,a medal of honor 1-3 hét helyett 1 nap,a hidden and dangerous 2 hónap helyett 1 hét....felmerül a kérdés hogy a mostaniak is olyan nehezek lennének ha kezdõk lennénk?
"Az Electronic Arts Canada szenior producere, Jason DeLong úgy véli a közeljövõben olcsóbbak lesznek a játékok, kevesebb játékidõvel fognak szolgálni, cserébe a késõbbiekben különbözõ kiegészítõk formájában pótolják a tartalmat."
"A demo változatokról teljesen leszoktak a kiadók, mivel, ha idõ elõtt kiborul a bili senki nem fogja megvenni a szép csomagolású fércmunkát. Tehát minõség nincs, mégis megnyirbált játékidõrõl és letölthetõ tartalmakról beszélnek, amikor még arra is képtelenek a legnagyobb kiadók stúdiói, hogy 2-3 órába világrengetõ játékélményt sûrítsenek. S amíg ez nem megy, addig garantáltan nem fognak alternatívát nyújtani egy jó 6-10 óra játékélménnyel szolgáló játéknak,"
mondtam nem ismerek minden játékot, de a Zeno Clash-el az a baj, hogy indie, akkor a másikkal meg lesz a baj, hogy nem AAA cím?
A lényeg egyébként, hogy a játékok bizony rövidültek és egyszerûsödtek, igaz régen is voltak rövid és egysíkú játékok, de azért volt bõven hosszú és összetett game is. Ma már az a kiugró ha valami eléri a 15 órányi játékidõt és ha néha kijön egy-egy összetettebb játék pl Dragon Age vagy Witcher. Az arányok megváltoztak és ennek ahhoz van köze, hogy ma már egy nagyon széles réteg játszik, és õk hozzák a sok lét, nekik kell megfelelni.
Egyébként emlékszem 2004 vagy 2005 volt, amikor igazán éreztem, hogy valami megváltozik (90es évek eleje óta játszom). Akkor volt, hogy a Quake 3 kikerült a WCG-rõl és betették a Fifát. Nem az volt a baj, hogy egy másik játék is bekerült, hanem, hogy egy idõre számûzték a Q3at egy Fifa miatt... Akkor éreztük a haverokkal, hogy valami változás van folyamatban és már semmi sem lesz régi, pedig szinte minden évben szoktak változások lenni, de ott akkor az más volt.
Nincs bajom a Casual réteggel amúgy, játszanak csak CoD-dal, meg a sok agyonscriptelt (bocsánat filmszerû) játékkal, csak ne tûnjenek el a "komolyabb" játékok.
Én még emlékszem mondjuk egy Half-Life-ra, vagy egy Medal Of Honor-ra. Mindkettõ sok-sok éve jött ki, mai tekintetben "agyatlan FPS-ek", mégsem 1-2 délutános szórakozást nyújtottak, mint a mai átlagos FPS-ek. Mert most, akárhogy nézzük, megjegyezzük, hogy az MW2 4-5 óra alatt végigtolható, feledhetõ multival, de fél év múlva nem igazán fogunk rá emlékezni egyrészt, másrészt ma a "jó játék" kategóriába sorolandó. Remélem, azért érezzük a különbséget. Anno nem volt egyik játék sem kiugró játékidõ tekintetében. Ma egy 12-15 órás játék már annak számít. És ez a nem mindegy. Akkor sem, ha ennek gazdasági-technikai okai vannak. Ugyanis ez engem, mint játékost hidegen hagy. És nem tudom igazán élvezni azt a játékot, amit épphogy elkezdek, máris vége. Nem tudok róla két év távlatából szuperlatívuszokban beszélni, nem tudom az álejtõs grafikájára verni a ... (amim van). Ezekért aki pénzt ad, meg is érdemli.
Zeno Clash? Az indie, eleve budget árú, egy darabig csak letölthetõ formában megvásárolható, jelenleg 990 Ft-os játékra célzol? Mi lesz a következõ példa? A Machinarium? A Samorost? Vagy a kongregate.com fél felhozatala?
ÉS ennek miköze az ODSThez, vagy te tudsz valamit amit én nem?:)
most látom a 3 órás végigjátszást a videón:) talán meglehet csinálni valami very easyn ha tudod hova kell pontosan és mit kell keresni és csinálni pontosan és nem halsz meg egyszer sem, de amúgy képtelenség, fõleg hogy a játék a taktikára épít és fedezékekbõl kell lõni, kommandózni, vadászni különben instant halál... nekem olyan 6-7 óra volt normalon
:D Ez majdnem olyan mint mikor a Bethseda az Oblivionhoz árulta az elsõ DLc-ket, amik nemhogy nem adtak új küldetést hanem egy-két új páncélt tett a játékba mindössze és ezért pénzt kértek. Sok játékban van, hogy ilyen apró marhaságokért pénzt kérnek, aki pl külön fizet azért, hogy egy mmorpg-ben kapjon egy új kardot, az nem fut százzal.
Nekem 6 volt mindegyik, kivéve az Odst mert azzal nem játszottam
Batmant azzal lehet elhúzni ha gyûjtögeted a riddleket, vagy utána van egy challenge mód ami dob a játékidõn de az már nem storymód, ilyen alapon bármely játék multiját ide lehet sorolni pl multival a kz lehet 200 óra játékidõ is
Wolfban is lehet gyûjtögetni tárgyakat van egy kis szabadság a játékban de ha csinálod a küldiket folyamatosan akkor 6 körül megáll
Halo ODST egy kieg ahhoz mérten korrekt tartalommal és singlivel, ami nem is teljes áron került forgalomba.
Batmanrõl sok mindent olvastam de hogy rövid lenne azt nem, persze neked lehet hogy az volt, én nem tudhatom hogy miként játszol, milyen tempóban, milyen huzamban.
Wolfinál pedig minden!! tesztben, leírásban azt említik meg hogy a single tartalmas 8++ óra, de lehet neked nem volt annyi.
Azzal megfogtál, hogy az idei felhozatalból kértél példákat mert egyszerûen nem emlékszem mi volt idén, ha lenne sok sok felesleges idõm utána olvasnék melyik játékot mennyi idõ végignyomni. De ha hirtelen kéne mondanom még párat és nem feltétlen 2009est, akkor Zeno Clash, Crysis, Crysis Warhead, az összes CoD, de ha jártas lennék a konzol játékokban akkor tuti lenne egy halom, mert rendszeresen olvasom a leáldozott topikot (reggeli kávé mellett jó olvasni, mert megnevetett) és sokszor látom, hogy valaki közli hogy épp mit nyomott végig, és hogy nem volt ugyan hosszú, de neki épp elég volt ennyi, mert intenzív ésatöbbi ésatöbbi. Egy olyan kolléga kéne, aki szinte minden játékkal nyomult.
??? most mégis mi az isten tököljön az ember egy játékkal? fõleg egy fpsszarral ami eddig mindig ugyanarra a koncepcióra épült és az ember jószerivel az unreal óta olyanokkal játszik, ember a MW2-t haverom gépén játszottam végig egy rohadt könyvtárban a nyitvatartás alatt, szóval ennyit ér az egész és nem is siettem hanem szépen mentem a magam tempójában, coopmulti meg szart nem ér mert van jobb, rendes multi meg... látogass el a MW2 topicba sok szépet és jót írnak róla, szóval ennyit a játszható idõtartamról
Most nem azért mondom, de már két éves gépem van és egy 94cm-es fullhd tvre küldöm natívan és minden megy rajta akadás nélkül, maximum grafikával, crysis és gta még nem tökéletes, de ez van. Én már a PC-re is úgy tekintek mint egy konzolra, megvettem és játszom, meg persze még csomó szarságot babrálok rajta. Ahogy kinéz lesz ebbõl a két évbõl, három akadás mentes év is. Aztán max összedobok majd egy újat, bár most hogy már átálltam tv-re, csak fél métert kell hátrébb menni és a nem natív is gyönyörû, szóval lehet kivárom az 1280X720-as akadást.
Te írtál konkrét számot és azt írtad hogy a legtöbb. Én kértem címeket és te felsoroltál párat, olyanokat mint a Resident Evil 5, Batman AA, Red Faction amik 10 óra felett vannak. Szerinted szörszálhasogattam?:)
Én annyit vártam hogy MW2 és Mirrors Edge mert abban igazad lett volna teljes mértékben, de belekevertél hosszú játékokat is mivel mást nem tudtál írni. Szerinted miért kértem 5-10 címet? tudtam hogy ez lesz:)
Akkor csak gratulálni tudok nekik. Végülis rohanni muszáj, mert sok még az iso a HDDn ezért minden délután 1 játékot le kell darálni, utána lehet menni a fórumrokra elégedetlenkedni -.-
Most nem azért, de amit most csinálsz az szõrszálhasogatás (másnéven szarrágás).
"Mirrors Edge - valóban, viszont ennyi bõven elég belõle, és azt sem lehet rámondani hogy nem ötletes, nem egyedi... aztán lehet benne faragni az idõket a time trialba, hisz egy ügyességi játékról van szó, vagy acsikat vadászni, amire tökéletes"
"Damnation - budget fosokat ne említsünk már..."
"MW2 - tényleg nem egy hosszú játék, de ott van a co op, és a spec ops illetve a multi a legnagyobb erõssége, szóval aki 4-5 óra után eldobja az nem tudom mit várt egy codtól..."
""aztán a film alapján készült játékok" - te ilyenekkel játszol még?:)"
Nem errõl volt szó, hanem a végigjátszásról. És persze a 4-5 órát, amit írtam te szó szerint vetted és ha már valami nem 5 óra hanem 6 akkor már én vagyok a hülye.
Most õszintén, tök mindegy mit írtam volna neked, mert úgyis megmagyarázod.
Resident 5 - elsõ végigjátszásra jócskán 10 óra fölött van, nekem 12 volt úgy hogy nagyon nem gyüjtögettem semmit sem...
Batman - ezt nem játszottam végig de szinte mindenhol azt olvastam hogy hosszú szóval ez is 10 óra felett van, 4-5 óra alatt szvsz nem is lehet letolni, fizika képtelenség kb...
Mirrors Edge - valóban, viszont ennyi bõven elég belõle, és azt sem lehet rámondani hogy nem ötletes, nem egyedi... aztán lehet benne faragni az idõket a time trialba, hisz egy ügyességi játékról van szó, vagy acsikat vadászni, amire tökéletes
Ghostbusters - ezzel még nem játszottam, de megvan egy 6-7 óra rohanós tempóban, az olvasottak alapján
Damnation - budget fosokat ne említsünk már... te ezzel jászottál? részvétem...
Red Faction - egy sanbox féle játékról van szó ahol a 4-5 óra viccesen nézne ki. Fogalmam sincs hogy ezt honnan vetted, mert elég hosszú játék.
Wolfenstein - fejemet teszem rá hogy nem 4-5 óra mert érdekel és sokat olvastam róla, ahol említik hogy a single hosszú, hosszabb mint egy átlagos fps hosszúsága
MW2 - tényleg nem egy hosszú játék, de ott van a co op, és a spec ops illetve a multi a legnagyobb erõssége, szóval aki 4-5 óra után eldobja az nem tudom mit várt egy codtól...
"aztán a film alapján készült játékok" - te ilyenekkel játszol még?:)
Mirrorst és a CODot elfogadom, ami ha jól számolok 2 db játék. A többit nem tudom honnan szedted elõ, vagy ha te 4-5 óra alatt letoltad azokat akkor értetlenül állok elõtted...
Akkor nagyját eltaláltam, ezekkel nem játszottam, illetve egyik másikkal egy kicsit, mert valahogy egyik sem jött be, a fórumozók véleménye alapján próbáltam összeszedni párat.
Hát most nem fogom megnézni mi jelent meg nyáron és õsszel, de ami most hirtelen eszembe jut: CoDMW 2, Resident 5, Batman, Mirrors Edge, Ghostbusters, Damnation, Red Faction, Wolfenstein, aztán a film alapján készült játékok.
De nyilván most jön az, hogy te ezekkel is elvoltál 15 órát.