igen. nekem is az 1-esen akadt meg a szemem. attól függetlenül, h nvidia párti vagyok. mondjuk kíváncsi lennék, h mi az a számos játék ami már most dx 11-et használ.
" A Tweaktown elmondása szerint, ahogy megjelent az új AMD kártya, már jött is az NVIDIA levele, melyben három kérdés megválaszolását javasolja a tesztelõknek. A kérdések azonban nem is a HD 5800-al kapcsolatosak, hanem inkább az AMD üzletpolitikájával, így a Tweaktown továbbította azokat az AMD-nek, és ott meg is válaszolták õket.
1. Miért erõlteti annyira az AMD a DX11-et, amikor a legtöbb játék DX9-es, konzolport? - Már most is a piacon van számos olyan játék, amely támogatja a DX11-et, arról nem beszélve, hogy hamarosan AAA címek tucatjai érkeznek DX11 támogatással. Ha az NVIDIA képes lenne DX11 kártyákat gyártani, biztosan egészen máshogy nyilatkoznának róla. Amennyiben az NVIDIA szerint tényleg felesleges a DX11, akkor nyilatkozzanak így a nagy nyilvánosság elõtt.
2. Nem az AMD hibája, hogy PC-re késnek a legjobb játékok, mert a DX11 támogatás beépítése meghosszabbítja a fejlesztési idõt? - Az NVIDIA PhysX sokkal rosszabb hatással van a játékokra, mint a DX11, mivel azt csak az NVIDIA használhatja.
3. Mikor érkeznek a GPU gyorsította Havoc támogatású játékok? - A PhysX már évek óta a piacon van, mégsincs tíznél több játék amely támogatja, ezeket is lehúzta mind a szaksajtó, mind a játékosok, mivel közel sem nyújtanak olyan élményt, mint az elvárható lenne. A GPU gyorsított játékok csak akkor lesznek elfogadottak, ha valamiféle iparági standard elfogadásra kerül " - GSO
Különösen az elsö kérdés érdekes mert egyszere nagyon igaz és nagyon pofátlan.
Szerintem ez vakvágány. Legalábbis amíg szemüveget kell hordani, addig mindenképp.
Nem feltétlenül a felbontás növekedése a tévék fejlõdésének az útja, a Sony most jelentette be, hogy a 3D tévék mellé áll, az lesz szerintük a következõ ugrás.
A filmipar az olcsó közvetítés mellett van, amit a széles sávú Internet terjedése sokkal inkább megkönnyít, mint a lemezes lejátszók magas ára. A játékipar is egyre inkább letöltésközpontúvá válik, elég csak a PSN-re, a LIVE!-ra, a GoG-ra vagy a Steamre gondolni.
Hogy minek sietni a magas felbontásokkal? Nos, talán azért, mert a tévék túlnõnek majd a FullHD-n, ami ezért fostalicskûnak néz majd ki egy UHD kijelzõn. A következõ konzolgenerációt pedig illene már komolyabban venni, mint egy "szebb grafikát tud majd, hogy kiverhessem rá" szériát, hisz ha valami, akkor a Natal és a Wii megmutatták, hogy az ipar egész más irányvonalat vesz.
A Blu-ray terjedése lassú, mi több, nagyon költséges, amire nincs is szükség, tekintve a 30 ezer Forint körüli áron terjedõ HD lejátszó masinákat, amik vígan elvannak az x264-gyel, aminek tömörítését úgyse veszed észre egy mai tévén. Az UHD-re meg a Blu-ray édes kevés lesz, ahhot már az online tévézés bevezetésére lesz szükség.
A CD legfeljebb mint adathordozó lett legyõzött ellenfél, a filmek terén a VHS-t kellett leváltani, a VCD inkább budget árfekvésû - és Ázsiában népszerû - alternatíva volt. A DVD-Audio pedig igazán szorította ki a CD-t, már soha nem is fogja.
Egyébként én sem várom, hogy a BD a DVD-hez hasonló karriert futna be, de lesajnálni abszolút korai még. Lassan már nem elsz értelme DVD-t venni (én már nem is veszek), ha már az NB II-t is jobb minõségben és visszatekerhetõen adják... (Ezzel most nem Magyarországra célzok, mi ebben is elvagyunk maradva.)
"A DVD sikere nem a filmiparon múlt, ott volt a pornóipar" BR esetében ez is megtörtént.
Attól hogy ilyen olyan SD kártyákra mentegetsz, még a BR nem fog eltünni, mert NINCS helyette más, mutass valamit arra hogy valakik próbálkoznak avvaé hogy a játék és a filmiparban azon terjesszenek. Otthon használható tökéletesen, de ettõl még a filmek BRen jönnek ki, a következõ generációs konzolok BRel fognak mûködni.
Értem hogy mirõl beszélsz, csak nem látom hogy létezne mint konkurencia a lemeznek, és itt nem az archiválásról "biztonsági" mentésekrõl beszéltem, mert az engem külkép nem érdekel, DVD írom nincs és sosem volt. Bolti forgalmazásról, arról hogy a hivatalos anyagok azon jelennek meg, pl film vagy játék.
Nagyon nem érted, amit mondok. 1; Az, hogy bluray, nem minõségi garancia. Pusztán egy adathordozási technika. Így ide keverni a HD-s filmek élményét, ostobaság. 2; A DVD sikere nem a filmiparon múlt, ott volt a pornóipar, (Akárcsak a beta és VHS csatájában) és bár utolsóként említem, de messze a legjelentõsebb a rengeteg otthoni felhasználó. Ugyanis a tömeggyártás teszi az árat elfogadhatóvá. Minél többet gyártanak, annál olcsóbbra jön ki az ár. És ebben a tekintetben a blu vesztésre áll. Ugyanis az adathordozás tekintetében méregdrága, legalábbis a konkurenciához képest. És a drágasága határt szab az elterjedésének, ami miatt nem lehet olcsóbb, ami miatt nem terjedhet el... és az ördögi kör bezárul.
Ugyan akkor jönnek az újabb, nem optikai alapokon mûködõ adathordozók, amik, úgy tûnik képesek mind méretben, mind árban felvenni a versenyt. (Arról most ne is beszéljünk, hogy a fizikai méretük mennyire különbözõ... Ugyanakkora területen, mint amekkora egy BR lemez, sokkal több adat tárolására képes egy SD kártya, gyakorlatilag nagyságrendi különbség van) Ezeknek az írási-olvasási sebességük is a sokszorosa annak, amit a BR nyújt, otthoni technikával rögzített adat sem vész el idõvel, és sorolhatók az elõnyei. Ha végig gondolja az ember, gyakorlatilag halott a BR, bár még meg sem született.... Minden tekintetben elavultabb, mint a konkurencia, és így álhat mögé a filmipar, állhat mögé a PS3, ha az otthoni felhasználó nem ezt választja archiválási célra, halott a dolog. És az otthoni felhasználó nem ezt fogja választani...
2 HD szabványt találtak ki. HD DVD és a Blue Ray. Az utóbbi nyert, mert a filmipar emögé állt, és persze a PS3 is szerepet játszott ebben. Más szabvány nincs és felesleges is, a minõség meg amit nyújt az magáért beszél. Utána lehet olvasni hogy ki mindenki állt a BR mögé és foglalkozik vele, szinte mindenki, a filmek pedig jönnek rajta szépen folyamaotsan. A DVDt le fogja váltani.
Amúgy a jövõben jöhetnek 50 gigánál nagyobb BR lemezek.
ROM single layer: 23.3 / 25GB ROM dual layer: 46.6 / 50GB RW single layer: 23.3 / 25 / 27GB RW dual layer: 46.6 / 50 / 54GB Highest test: 100GB Theoretical limit: 200GB
Mivel más technikával kerül fel otthon a lemezre a cucc, mint a gyárban, így ez nem csoda.... Az otthon égetett lemezeknél nem ilyen jó a helyzet. Nem egy lemezemrõl eltûnt az adat. (Ezért tartok pl családi videókat ma már szinte kizárólag vinyón) BD-rõl még annyit, hogy az az 50 giga épp elég egy 1,5-2 órás filmnek teljes HD esetén. Azaz, extrák a második lemezen.... És a mai BD árakkal.... Ez nem jó ötlet.
Mindegy is, kinek van igaza, ezt az idõ eldönti majd, nekem az a véleményem, hogy az alternatívák, (Van egy pár, nem csak SD kártya) hatékonyabbnak tûnnek, öthoni célra mindenképp, mint a BD. Én meg vagyok gyõzõdve róla, hogy mire elterjedhetne, az alternatívái annyival fejlettebbek lesznek, hogy egyszerûen nem lesz rá szükség. #12920 /2; A DVD szinte "észrevétlen" váltotta le a CD-t, nem volt igazi hype körülötte, hogy hú, micsoda akármicsoda... Jött, 6-12x akkora kapacitást kinált, majdnem azonos áron, elterjedt, gyõzött... Blu-t erõltetik, (Mint a mobil-netet, ami szintén nem gyõzhet, míg van wifi) de igazi elõnye nincs, méregdrága, (egyenlõre) és rengeteg különbözõ alternatívája van.
Nekem sem okozott soha egy 15-16 vagy akár még idõsebb eredeti CD beolvasása, de még a hasonló korú vagy idõsebb gyári floppyk is szoktak mûködni.
Szerintem a blúréjé a jövõ. Az a gond az SD kártyákkal hogy arra mire mindenap használjuk azon kívül nem látom hogy valakik próbálgatnák a film vagy játékiparban, pedig ez lenne a döntõ tényezõ.
Nekem nincs semmi gondom a CD/DVD lemezeimmel. Legelesõ CDm egy DOOMról szóló kiadvány, ami ma is tökéletes megy, pedig van már 11 éves.
50giga bõõõõven elegendõ. Játék nincs ami kihasználja, de még csak a 25 gigát sem, mert sok el sem éri a 6-7 gigát. Most hogy 360 már tudja okosan hogy a szemetet, a másolásvédelmeket meg egyéb érdektelen dolgokat ne kapolja fel, van ahol fél-1 gigákat eltünnek a játék méretébõl, egy 5 gigás játékom most 4 gigát tesz már csak fel, ennyi maga a szín játék, de egy Final Fantsy 13 azért elfog terjeszkedni akár 20 gigán is, fõleg hogy a PS3 verzióban az cutscaneket elõre lerendelték és rápakolták videó formában a blúréjre. 25 vagy 50 giga tárhelynek bõven elégnek kell lennie a köv genre, van mit pakolni a lemezekre! és ezzel a fejleszteési költségek is baromi magasak lesznek persze, na de ez már nem az én gondom:)
Hogy a filmipar mit akar, nem számít sokat, az ilyen dolgok a felhasználókon múlnak. Bár nem értek hozzá, de úgy tudom, nincs 50Gb a blu mérete. Mire elterjedhetne, addigra bõven lesznek ekkora kapacitású sd kártyák. És az áruk is hasonló lesz. HA így lesz, nem fogom 20-30-50-e forintért megvenni a szükséges hardvert, elég lesz a 2E Ft-os kártyaolvasó. És nem mellékesen, az adataim is nagyobb biztonságban tudom egy SD kártyán, mint egy cd, dvd vagy blu lemezen. És ezt a film, és egyéb iparnak is be kell látnia majd, mert ha a netrõl letöltött dologhoz elég lesz egy hardverrel kevesebb... Akkor esélyük sem lesz a warezzel szemben. Ez persze csak egy kis okoskodás a részemrõl, mert én sem látok a jövõbe, de logikusnak tûnik a dolog, legalábbis annak a fényében, hogy eddig nem egy átütõ siker a dolog, (CD, DVD ennyivel a bevezetése után sokkal elõrébb járt, bár a hardver még nem volt olcsóbb, csak a lemez maga, az viszont nagyságrenddel, és a tárolható adatmennyiség sem annyival nagyobb, mint anno volt.) mert ha az lenne, PS3 jóval elõrébb lenne. (Játékok sem használják ki a méreteit a blu lehetõségeinek)
Szerintem a SONY következõ nagy bukása lesz a bluray, és a PS3 sikertelenségéhez is sokat hozzá tett. Egyszerûen az ára, és a különbség, amit nyújt, köszönõ viszonyban sincs egymással. (Mintha a családi pizza csak 2x lenne akkora, mint a 2 személyes, viszont 10x annyiba kerülne. Értelmetlen dolog, és van alternatíva)
A filmipar a Blúréj mellett van, le fogja váltani a DVDt, csak lassan megy ez a folyamat. Még annyira nem elterjedt, de lassacskán lezajlik a folyamat aztán olcsóbb lesz. Most tényleg drága, annyit nem ér, bár a hang és képminõség odabaszós!:)
Játékipar is e mellett van. PS3 azt használja, a következõ Xbox és PS3 is azt fogja ez szinte biztos, így a pécé is.
SD kártyák elterjedése ebben a szegmensben nem tünik túl valósnak, leglábbis az elkövetkezendõ években biztosan nem, azoknak megvan a sajtát helyük a hordozható kütyükben, egyenlõre.
Talán az NDSre jönnek a játékok SD kártyán, de ebbe nem vagyok biztos hogy nem e valami nincsendó szabvány.
MIvel közel sem terjed a bluray olyan ütemben mint anno a CD, vagy a DVD, így sokan azt mondják, sosem lesz olyan elterjedt, mint a elõdei. Ráadásul a flash alapú tárolóeszközök egyre megbízhatóbbak, egyre olcsóbbak, és az adatvesztési ütemük sem tér el annyira, mint a blu, a DVD, vagy a CD esetében, a "hivatalos" és otthon égetett fájloknál... Ugyanis a felviteli technológia nem tér el egymástól... Én, a blú-t a magam részérõl halva született ötletnek tartom. Már csak az ára miatt is, ami nagyon nem akar csökkenni. Ugyanakkor, mondjuk egy SD kártya ára, ma már elfogadható, és folyamatosan csökken. (Pár éve vettem egy 1Gigásat, valami 5 ezres környékén, ma ezért már 16G-t kapok, és az egy gigás pár száz forint, ha ilyen ütemben csökken az ára, simán konkurenciája lehet a "hagyományos" tároló eszközöknek, és nagyon sok hibájukat nem hordozza. Pl, 2-4x es ebességgel kell kiírnom egy DVD-t, hogy sokáig megtartsa a rávitt adatot, (ami aztán 1-2-5 év alatt eltünik) egy SD kártyánál ez mellékes szempont, igaz a megbízhatóságával még vannak gondok, bár én eddig még nem vesztettem így adatot.
Nem is konzolkora van az kitalálva és felesleges is arra pazarolni. A technológia lehet megvan, de hova ez a rohanás? még csak most fut ki a DVD is, de még pár év elfog telni amíg a Blúréj is teljesen átveszi a helyét.
1080p + 2-4*AA + 30 vagy 60 fps = tökéletesség a következõ genbe, már ha így lesz, de erre kell majd törekedni, lesznek akik képesek rá, lesznek akik nem.
Azért ezt elérni még kell hardver. Mindenesetre a mostani generáció gagyi felbontásai nagyon nem vetítik elõre az UHD konzolok hajnalát, pláne, hogy ez a technológia már a küszöbön kopogtat.
Én is inkább a hivatalos HD Ready 1080p kifejezést szoktam használni, nem szeretem ezt a köznyelvbe kopott full HD-ézást... Mitöl full? Van még feljebb, és lesz is.
Úgy hívom ahogy kell:) nincs más neve neki. Most hogy 3 féle gyártó 3 féle módon keveri a logót szvsz lényegtelen, ugyis az számít hogy mi van a specifikációkban, ha ott felvan tüntetve az 1080p akkor full, ha nincs akkor csak ready, ha meg ready 1080 akkor az annyi.
Ismerem ezeket, éppen ezért reagáltam. Nekem mindegy, hogy te hogyan hívod, errõl nincs értelme vitát nyitni, csak nem akartam, hogy ha magyarázatról van szó, akkor az pongyola legyen.
A HD Ready felbontása a minimum 720 sort tartalmazza a High Definition (Nagy felbontású) tartalom megjelenítéséhez.
A HD Ready 1080p vagy ‘Teljes HD’ felbontásé a jövõ. Képfelbontása megfelel a HD Ready minimális elvárásainak, további 1920 x 1080 képponttal.
A Sony Gold Full HD készülék segítségével otthonába visszük a nagy felbontású világot. Mindegyik termék 1080 soros képernyõfelbontással rendelkezik.
A HDTV 1080p megegyezik a HDTV-készülékkel, de képes a teljes HD felbontás és a 24p tartalom megjelenítésére 1920 x 1080 felbontásban (pl: Blu-ray Disc™ filmek esetében).
szerintem egyértelmû, aki odaírja hogy HD Ready 1080p akkor látja hogy tudja a full HDt is, ha nem akkor az csak 720p, de inkább a Sony arany FULL HD logója szokott kitünni, megmondom õszintén ezt a HDR 1080pt nemigen szoktam látni, sõt nem nagyon emlékeszem ilyenre
inkább az arany FULL HD logó pl egy Samsung esetén is
Én szerencsére kevesektõl hallom, és szerencsére szükség sincs rá. A 720p a kisebbik HD szebvány. Ennyi. Kár a logókról lelopott feliratot belekeverni, hogy egy amúgy kristálytisztán egyértelmû dolog pontatlan legyen.
A HD Ready címkét azok a megjelenítõk kaphatják meg, amelyek: • fizikailag legalább 720 sor megjelenítésére képesek, és képarányuk 16:9-es • komponens (YPbPr) és HDMI vagy DVI csatlakozón tudnak HD jelet fogadni • a HD jel fogadására alkalmas bemeneteken fogadni tudják a 720p és 1080i formátumú (1280×720@50/60Hz progresszív és 1920×1080@50/60Hz váltottsoros) jelet • a DVI vagy HDMI csatlakozón támogatják a HDCP másolásvédelmi eljárást
A HD Ready 1080p tanúsítvány azok a készülékek kaphatják meg, amelyek a HD Ready elõírásain túl megfelelnek a következõknek: • minimum 1920×1080 pixeles fizikai felbontás • HDCP képes digitális bemeneten 1080p jel fogadása 24, 50 és 60 Hz-es képfrissítés mellett is • 1920×1080 pixeles kép megjelenítése overscan nélkül (natív, 1:1-es, megjelenítés)
Nem kell hogy pontos legyen. Köznapi nyelven HD Readynak a 720pt hívjuk vagyis azokat a tévékek amik nem tudják az 1080p.
nem akarok vitát de egyértelmûen ezek a konzolok nem "HD"-k! lásd amiket leírtál.pc mellé én most lehet ps3-at vennék.lehet csak parasztvakítás de egyre jobb lesz a ps3:vékonyított,ingyen multi,újabb dolgok...
"Igazság szerint, bár ma is ki tudnak hozni szép grafikát a konzolból"
az igazság az hogy ma jönnek ki a legszebb játékok konzolra és ezzel párhuzamosan pécére is, az exek pedig csodálatosan néznek ki konzolon, elég csak a Forza3, GT5 duóra gondolni, de lesz itt még más is ami állejtõs, mondjuk egy Uncharted 2, GoW3, Heavy Rain, Splinter Cell, Alan Wake stb..
Remélhetõleg a fejlesztõk tartani fogják, csak akarni kell. 360on 720p+2*AA a standart, viszont PS3on nem, de ott más gondok is vannak. Mondjuk én a CODnál észre sem vettem hogy nem 720p, mert nem volt semmi baj a képminõséggel és recék sem voltak. Halonál igen, az recés. CODnál a fõ szempont hogy maximum grafika mellett minden helyzetben is tartsa a 60fpst, fõleg a multiplayer miatt, Halonál is ez volt. Fps probléma egyikkkel sincs, gyönyörûen suhannak.
PS3nál viszont nem standart a 720p, mondjuk a GTA4, ráadásul szarabbul is fut ennek ellenére is mint a 360as és lehetne sorolni a rakat játékot ide ami 360on 720, PS3on nem. A PS3 exek 720p.
HD = High Definition vagyis nagy felbontás, ez egy szabvány. HD Ready = 720p, Full HD = 1080p. Jelen konzolok 720pre vannak belõve, 1080p a következõ generációban lesz, persze most is akad, de elvétve, ehhez ezek a gépek kevesek ilyen grafikai összetettség mellett, és itt a GPU és a ram a gyenge pont.
Nagyon 1xû. Az élsimítás "felesleges"... Ha a monitor natív felbontáson van hajtva, akkor, (pláne mozgás közben) nem feltûnõ a recésség. Viszont, ha eltérõ felbontáson kell valamiért használni, akkor simíthatod az élt, amíg akarod...
Konzoloknál amúgy nekem ez az egyik nagy bajom. Így next-gen, úgy HD... és bár sok játék esetében a látvány valóban szép, de a HD-hez sok köze nincsen... (nem értek hozzá igazán, úgy írom) Textúra-negyedelés, elmosás effektek, barnító-sárgító szûrök a valódi grafika leplezésére.... Igazság szerint, bár ma is ki tudnak hozni szép grafikát a konzolból, mára már, (Sõt, évek óta) elavult technika. A monitorom jelenleg egy 1280x1024-es, 19'-es LG. Amit a videokártyám kiküld rá, (9800Gt/512) attól bármelyik jelenlegi konzol(ból 2-3-4) összefosná magát. Gyakorlatilag mindegy, melyik játék alatt, a pasziánsz kivételével...
"Úgy tûnik, a Microsoft többé nem kötelezi arra a fejlesztõket, hogy (a Halo- és Call of Duty-sorozatot leszámítva) 720p-s felbontást használjanak Xbox 360-on minden játékukhoz."
Eddig sem volt 720p mind, maximum felskálázva.. a halo 3 például 1152x640, a star ocean 900x510, call of duty 4 1024x600, stb, hagy ne soroljam!
Úgy tûnik, a Microsoft többé nem kötelezi arra a fejlesztõket, hogy (a Halo- és Call of Duty-sorozatot leszámítva) 720p-s felbontást használjanak Xbox 360-on minden játékukhoz. A Microsoft döntésrõl David Jefferies, a Black Rock Studios fõnöke írt a Develop címû magazinban. Jefferies a cikkében a felbontás és az élsimítás (anti-aliasing) fontossága közötti különbséget taglalta. Ha mindkét technikai tulajdonságot túlzottan magas szintre emelik, akkor a grafikus processzor nem bírja a gyûrõdést.
Éppen ezért a Black Rock kénytelen volt azt a döntést meghozni, hogy a lehetséges négyszeres élsimítás, illetve kétszeres élsimítás közül az utóbbit választja. Egészen az utóbbi idõszakig kellett ezt a döntést meghozniuk, ugyanis egy mondatában Jefferies arra utal, hogy nemrég hozta azt a döntést a Microsoft, hogy többé nem kényszeríti arra a fejlesztõket, hogy 720p-s felbontást használjanak.
Nektek egyébként a magas felbontás és az élsimítás közül melyik a fontosabb? Tehát ha az egyiktõl meg kellene (vagy meg is kell) válni, akkor melyiket tudnátok jobban hanyagolni -- akár konzolon, akár PC-n? pc guru "hd" konzol nem bírja már a 720p-t sem...1080p volt egyáltalán ?
Valamin kell, nemde? :D Amúgy Dante mást mond, de mindegy... én nem veszekszem. :)
Én nem értem, hogy mit lovagoltok ezen, Totti annak idején többyzör leírta, hogy neki éppen azért jön be a Mass Effect, mert könnyedebb akció-RPG, és õ nem is szeretne hardcore-kodni. Szóval nem világos, hogy min megy a vita? Ja, de mégis: a semmin.
Elhiheted, én sem ezt szeretném, de õszintén szólva egyébként sem egy "noname" japán cégtõl várnék PC-re HC cRPG-t. Viszont a japán fejlesztésû Tale of the Forsaken Landet (2001) mindenképp megnézném PS2-n, hogy van-e annyira korrekt, mint mondják.
Ez már kezd Jakuza szintû szánalommá válik, ne csináld krélek, ne az õ szintjén kapálózzál. Te is azt írod hogy számodra, én sem írtam mást. ME akció RPG ERRPÉGÉ, nem pedig akció játék és nem FPS... hanem TPS.
Ezért nem is válaszoltam rá; Nem érdemes. Azt állítottam, hogy azt mondta RPG. Mondta? Mondta. Azt állítottam, áradozott. Áradozott? Igen. A többi belemagyarázás, hogy nem is kisbicska, hanem talicska... Na ez az a szint, ahová már nem megyek le... Hozzáteszem, az angol nyelv kimerítõ ismeretének hiányában nem vagyok egy hatalmas RPG fan, nem is igazán vagyok képben emiatt. ME tetszett, Witcher NAGYON tetszett, és eszemben sincs a kettõt összehasonlítani. Ha valami elém kerül, kipróbálom, ha nem kerül elém, értelemszerûen nem próbálom ki... Hozzáteszem, annak 90% -a amirõl Totti áradozik, számomra játszhatatlan. (Nem azért mert jobb ízlésem van, hanem azért mert válogatósabb vagyok, és más az ízlésünk)
Nem tudom, a GSO mit szokott és mit nem, de azt igen, hogy ha igazad van, akkor szívás a fanoknak. Mindazonáltal egy mangát remélhetõleg anime követ, amit TUTI nézek majd. ;)
These console titles are only part of the so-called "Wizardry Renaissance," though. Gamepot itself is working on Wizardry Online, a PC title that may or may not be an MMO, and Wizardry Zeo, an original manga based on the series, is set to debut September 9 in Japan.
VS.
A nagy reneszánsz hullám elsõ képviselõje a Wizardry Zeo lesz, ami szeptemberben meg is jelenik PC-re, és egy manga cuccos lesz.
Pff... Maradjunk annyiban, hogy GSO-t nem ér linkelni...
Érdekes módon az összes angol nyelvû hír mangáról számol be, s nem játékról. A magyarok pedig mind játékról, hogy egymásról másolják, vagy angolul nem tudnak, az jó kérdés. (A GSO amúgy szokott lopni másoktól, címeket gyakran egy az egyben is.)
nem értelek, nem álltottam olyat sosem hogy a ME hc rpg lenne, sõt... azt hogy számomra egy RPGnél ez is bõven elég és nem vágyok nagyobb mélységekre az az én értékrendem saját magamnak
Rendben, de azért nézz utána a dolgoknak, mielõtt a konzolt ledegradálod egy szintre. Az End Warnal nem lett túl jó, viszont voltak obb rtsek a közelmúltban.
Hello! Hát igen nem 2 gombos játékokat szeretem ,hanem a kaland,szerepjátékokat! Amik nem 5 óra alatt játszhatóak végig! Ne meg a jó kis multik! A konzolok nem tudják visszaadni a bill+egér kombinációt! Ezt senki sem tudja megmagyarázni nekem! Akármilyen szuper is a kontroller!Igaz sajna mostanában egyre szarabbak az rts-ek is pl End War,stb! De Pc-n mindig lesznek húzó nevek!
De ha már RPG-k, akkor érdemes lehet pár pillantást vetni a Drakensang prequelre.
,, ha nem MMO és Csé, Witcher és Crysis akkor biztos vagyok benne hogy te is zabálod a "konzolos 2 gombos játékokat", mert nincs más és sose volt máskép."
Bocs, hogy bele szólok, de pl: nálam egy rakás olyan játék van fenn, ami nem MMO,. nem CSé, nem Witcher, nem Crysis...nem valami konzolos 2 gombos gagyiság...és csak PC-re jelentek meg...
Na mindegy, de a felsoroltakon kívül, úgy még kurva van sok minden van ám PC-re....
hát ha jól tudom konzolos mass effectben nem lehet sakkozni a csapattársakkal , legalábbis nem lehet ide oda küldözgetni õket ? hehh...
Senkit nem érdekel rajtatok kivül hogy milyen RPG a Mass Effect , végre jó helyre rakja a pénzét az EA ez a lényeg.
MInt írtam, néha ezt lehagyják. Ahogy a StarCraftnál s eteszik ki mindig, hogy real-time. Mindenesetre a Jade Empire után a "szaksajtó" azt várta, ami végül lett a Mass Effect, Baldur's Gate-i magasságokról pedig sosem volt szó. Az epic RPG, space epic címkék ugye nema játékmenetre vonatkoztak (úgy nem is lenne értelem), hanem a sztorira, és a trilógián kersztül felépítendõ világra. A lényeg: a Dragon Age kapcsán viszont valóban lépten-nyomon elhangzik a Baldur's Gate neve, és szemmel láthatóan nem akció-RPG. Persze annyira hardcore már nyilván nem lesz.
Azért a Wizardry 9 kijön még idén. ;)
Tipikus magyar félrefordítás sajnos. A Wizardry Zeo ugyanis tudtommal nem játék lesz, hanem manga (képregény). Ez jelenik meg szeptember 9-én Japánban. Emellett DS-re és PS3-ra jön single Wizardry, PC-re pedig a Wizardry Online. Nincs megerõsítve, hogy ez utóbbi MMO lesz, de ilyen névvel nem egy régi hardcore Wizardryt képzelek el.
Mellesleg a japán Wizardryk eddig is eltértek a Sir-Tech-féléktõl, szóval Wizardry 9-nek semmiképp nem nevezném.
Ki aggódik érte, de tényleg? :) A PC-s játékipar meglesz tíz év múlva is, sõt, a személyi számítógépeken még akkor is lesznek játékok, amikor már teljesen más architektúrára fognak épülni.
Én ostoba marha is voltam olyan megátalkodott, hogy a magyar sajtóból tájékozódtam. Ám ha külföldit olvastam sem nagyon tûnt fel, hogy lépten-nyomon a pofámba passzírozták volna az "eskön" szót. Persze én is tévedhetek, 2005 nem tegnap volt.
Mert valóban joggal nevezhetõ squad-based action-RPG-nek. Mondjuk te magyar oldalakról szoktál tájékozódni, azok különösen gyakran írnak hülyeséget. A STALKER pedig GOTY lett (mint RPG...) egy külföldi oldalon. Szóval dilettánsok vannak, de nem rájuk kell támaszkodni. Ugyanez igaz a szalagcímekre, szlogenekre is, legfeljebb azok alapján lehetett akár másra is számítani, az érdemi szöveg elolvasása, meghallgatása híján.
Hol van írva hogy micsoda RPG? Fable és az ME is RPG, Akció RPG. Azt ugye te sem állítod hogy ezekben nincs RPG elem, én sem, de nem "hûde" RPGk, mert nem azok, sosem készültek annak.
NA! ...idézetek, TÕLED. #9653; "neki lehet az a hardkór az rpgk terén mint pl nekem a Mass Effect vagy Fable" #7688; " A Mass Effect izét a szövegek, beszélgetések, fõszereplõ karakterek ( lelkizések ) és a melléküldtetések adják, most had ne soroljam, számomra mind egy élmény volt..." #6955; "JrpgKbe 20-30 órám bent van darabonként, Mass Effect is volt 23 óra..." #6743; "Aki kalandjáték, rpg kedvelõ annak illik tudni angolul:) anélkül ezt a mûfajt nem tudja élvezni, az meg hogy minden játékhoz felirat legyen nagy elvárás fõleg egy rpgnél:) persze évek mulva lehet rá számítani, de nagyon sok idõ, igaz manapság azért próbálnak lokalizálni pl Mass Effect, vagy Witcher, de 360ra a Fable 2 is magyar felirattal jön." #2961; "Ne keverd a dolgokat, a Mass Effect annyival filmesebb, annyival gyönyörûbb és annyival odabaszós, lehengerlõ amennyire egy Witcher rpgsebb és szöszmötölõsebb..."
1 Call of Duty: WaW 2 Halo 3 3 Call of Duty 4 4 Gears of War 2 5 GTA IV 6 1 vs 100 7 FIFA 09 8 Trials HD 9 Battlefield 1943 10 Madden NFL 10
mivel játszottál mostanában? ha nem MMO és Csé, Witcher és Crysis akkor biztos vagyok benne hogy te is zabálod a "konzolos 2 gombos játékokat", mert nincs más és sose volt máskép.
Sziasztok! Online játékokra nem gondoltok?? Azok nagyon nagy része Pc-n fut! Wow,stb 12-15-millió játékossal akik nem konzolon nyomják! Nem kell aggódni Pc még egy darabig kitart! Én biztos nem veszek egykét játékért xbox-t vagy ps3-at! Minek?? Mert van benne Blue Ray?? A lemez kurva drága hozzá alig viszik! Netezni sem lehet vele!Csak a hülye amcsiknak csinálnak ilyen gagyi konzoljátékokat amit két ujjal tud irányítani az 5 éves kölyök is! Pc nemcsak játékra van kifejlesztve ezt sokan elfelejtik!
Old School rpg-re sajnos nagyon kevés igény van manapság a playerek általános elhülyitése miatt ,itt lehetne és kell a konzolok leegyszerüsitö minél szélesebb tömeget / ennélfogva minnél egyszerübb játékokat gyártó / megmozgató produktumait okolni.
Turn based rpg évek ota nem készült csak a NWN2-höz jönnek sorba a kiegek mert senki se meri felválalni a rizikot egy ilyen játékal.
Én mindenütt csapatalapú RPG-t olvastam róla. Totti váltig állította, hogy micsoda RPG... mindenütt a látvány volt kiemelve, majd az akció, végül a "szex" jelenet. Meg kell mondjam, nem rossz játék, mert annak nevezni nem igazán lehet. De a füstje sokkal, de sokkal nagyobb volt, mint a lángja. Én, személy szerint azon a véleményen vagyok, hogy a marketing sokkal gyorsabban "fejlõdik", mint a játékok. Minden körül hatalmas a felhajtás, az ember várja a hatalmas durranást, aztán pukkanás lesz belõle. És emiatt érezzük sokkal szarabbnak a mai játékokat, mint a régieket. Valamint ott vannak a "trükkök", amik után jó érzésû ember csalódottan áll fel a játék mellõl. Például a MoH:A vége felé az übersoldier, ami egyértelmûen a játékidõt hivatott növelni. Pedig, még 1-2 pálya, Übersoldier nélkül, és akkor nem lett volna rossz szájíze az embernek utána. Vagy FC2, AC, és sorolhatnám. Valahogy ritkán találják el az egyensúlyt, fejtörõ, és lövöldözés közt. ME is lehetett volna kicsit kevésbé céllövölde, (mondom KICSIT!) erre most a hírek szerint még inkább az lesz. De, hogy pozitív példát is említsek játéktervezési szempontból, ott a Crysis, ami eléggé el lett találva, (Persze azért kisebb gépigény, kevesebb alien annak is jót tett volna) vagy ott a Half Life, ami zseniális, (Kár volt ezzel az epizodikus marhasággal elbaltázni, bár már alig várom ep3-at) vagy a The Witcher, ami úgy tökéletes, ahogy van. Szóval ami engem illet, a reklámokban kevesebb NAGY SZÓ (pl NFS, ami minden évben egyenesen korszakalkotó... A reklám szerint) és kicsit több fantázia, esetleg 3-6 hónappal hosszabb fejlesztés, és máris sokkal sokkal elõrébb lennénk. Csak az a baj, hogy bilibe lóg a kezem, ideje felébredni...
Engem érdekelnének a linkek, én ugyanis kezdetekben sem space Baldur's Gate-ként találkoztam vele. Már az X05 óta (ott jelentették be) lehetett tudni, hogy action-RPG-rõl van szó. Hosszabb szövegekben ez rendre így is került elõ, ezt néha aljas müódon rövidítették RPG-nek, de akit ez vezetett félre...
Mellesleg már az UE3 licenszelése után FPS-RPG-rõl szólt a pletyka (persze végül TPS-RPG lett, mielõtt valaki beleköt, akit pedig zavar, az tegye idézõjelbe az RPG-t, ha úgy jobban tetzsik neki), szóval még ezen a szinten sem volt szó semmi hardcore-kodásról. Tényleg érdekelne, hogy téged mi vezetett félre, mert én a jelek szerint nagyonn messzire elkerültem azokat a forrásokat.
Ja, és 2005-ben azt állították, hogy közvetlenül irányíthatjuk a csapattársainkat. Ekkora átverés nem csoda, hogy nem bízik az ember a BioWare-ben...