Ma megérkezett az OQO Model 2-es UMPC-ém, hosszra kisebb, mint a PSP, csak vaskosabb, már felnyomtam rá egy 32bit Windows XP Pro SP3-at (Vista sztem erõforrásigényessége miatt csak jobban lelassítaná, de lehet egy partíción feltolom majd azt is), elsõ teszt alany: Orbiter 2008, tökéletesen ment, fel is lõttem az ûrsiklót :D Másodiknak a Live For Speed S2 következett, 1200x720-ban 2xAA mellett 32bit színmélység és High-detail részletességnél viszont már a 20 fpf-t se tudta hozni a gép :( Majd visszább kell venni. De az egér nyomásának erõsségével analóg irányítást kapok, tehát tökéletesen irányítható a játék. Amolyan kis gépigényes játékok futtatására tökéletesen alkalmas kis masina. Mondjuk leginkább nem arra kellett, szinte minden igényem kielégíti majd, már majd 2 éve szemeztem vele, Notebook PC helyett jobb lesz hurcolni magammal Budapestre. Úgy néz ki a PSP-nek is leáldozott nálam, ott úgy is csak többnyire gyerekjátékok vannak.
Neked. Viszont az egeszet tekintve egeszen mashogy alakul az a piac.
Sosem játszottam, talán nem is láttam a KZ2-t. Viszont, azt tudom, hogy a konzolokban van egy brutál proci, egy ma már elavultnak számító videókártya, és nagyon-nagyon kevés RAM. Tehát, mûszakilag képtelenség egy Crysis, Crysis-Warhead szintjét akár csak megközelíteni is. Assassin Creed példának okáért nagyon szép, talán a legszebb játék, ami konzolról érkezett PC-re, mégis, összehasonlítani nevetséges a Crysis-al. Ha csak belegondolok, az assassin, maximum beállításokon, gond nélkül (nem emlékszem pontosan, 60FPS-t akartam írni, de 40 tuti megvolt) minimum 40FPS-t kitolt magából, míg egy Crysis... Hát nem... Ugyan azon a gépen. Nem véletlen, hogy nem a cryengine2-t csiszolgatják át konzolra, hanem új motort írnak, cryengine3 címen. (RIP a Crysis kinézetének... képtelenség kihozni ehhez csak hasonlót is, egy konzol hardwerébõl...)
EA-vs Egész piac... Az, hogy az EA milyen arányú bevételeket produkál, 1 dolgot jelent; Milyen az üzletpolitikája. EA nem mindig ragaszkodik a timed-dolgokhoz, így annak egy része, ami a PC-s eladásokban megjelenik, a konzolosból hiányzik. Semmi mást nem lehet egy-egy cég statisztikájából látni. Ezért is jöttem, az összesített adatokkal. Az, valamivel többet mond, bár nem sokkal.
Még inkább helyesbítek: még az emlékek is csak megszépítették a Killzone 2-õt, amióta eladtam, most leszedtem a demóját visszaemlékezni. Hol van ez a Crysis Warhead-hoz képest? Ott minden effekt és térrész sokkal gyönyörûbb. Ott milyen mélyre belátni már a tengerízbe és milyen gyönyörû a víz, a KZ2-ben meg a partról egy átlátszatlan sötét kékség, a Warhead-an a tûz is iszonyat gyönyörû effektekkel teli és kidolgozott, itt meg totál átlag, a kavicsos part is undor kidolgozású, nem tudom hány éves szint ez a kavicsos part a KZ2-ben, a felhõk meg a nap szintén elég elmaradott átlag szintû, az épületek sem közelítik meg a Warhead-ot, a fegyverek kidolgozottsága sem, de még csak a játék közbeni bejátszások sem. Talán egyetlen pozitívum, hogy a KZ2-ben elég dinamikusak a bejátszások, azt ennyi. Grafikára, látványra totál elmarad, csak az emlékeim szépítették meg, ezt sehol sem lehet egy asztalon említeni a Warhead-al, a különbségek óriásiak minden részletben még ha csak a DX9C-vel Very High beállításokon is tolja az ember a Warhead-ot, pedig a DX10 és Ultra High páros még annál is keményebb... (és most direkt nem az ûber felbontást meg a tûéles textúrákat emeltem ki)
"De minket nem egy szelete erdekel, hanem az egesz, az a ertekmero az ipar szempontjabol nem pedig egy ceg altal bezsebelt bevetel"
EA buzinagy szelet az egészbõl, és mint ilyen, igenis érdekes!
De minket nem egy szelete erdekel, hanem az egesz, az a ertekmero az ipar szempontjabol nem pedig egy ceg altal bezsebelt bevetel. Ez az ami teljesen felreinformalhat a valosaggal szemben. Raadasul globalis pontosabban "regionalis" eladasi adatok kozelese volt az elozmeny, ami nem egy ceg bevetelet takarja, tehat Dante reakcioja teljesen ertheto volt, hovatovabb valos is.
Pár napja jött evvel a PC vs általános konzol címekkel való dobálózással is. Megmondom mire gondolok: múltkor a Crysis Warhead (szereti lehordani, persze még lehet nem játszott vele) címet felhoztam, mint a szerintem látványra legszebb játék, és egybõl felhozta, hogy na, de a Killzone 2 is van olyan szép (én helyesbítek: megközelíti, de semmiképp sem éri el. Érted, a Killzone 2-rõl beszélt, ami PS3 only. Általánosan rávágva, hogy konzol cím, pedig pontosan PS3 only, amit ebbõl fakadóan õ maga sem tud játszani, mert X360 géppel van felszerelkezve, õ azt preferálja. Tehát olyan címekkel is dobálózik konzol néven, amely platform rá sem vonatkozik. Bocs Totti, nem megbántani akarlak, de két játékot szerintem csak úgy tud leginkább megítélni az ember, ha "elõtte van" a monitoron és a TV-én teljes pompájában, a képekrõl, meg a youtube-os mozgóképekrõl nem látszik minden, nem a teljes valójában látni a játékokat, meg sokszor azt sem tudni, hogy milyen oprendszeren, milyen dx-el, milyen medium/veryhigh beállításokon futott a game, stb.
Amit pedig legutóbb linkeltél, és 2007-es, abban elsõ volt a PC... Ja, most látom. Én évenkénti összesítésrõl beszélek. Nem egy-egy cégrõl, hanem a játékpiacon elért összbevételrõl.
Na de hulyesegeket beszlni meg valamit szeretni az ket kulon dolog, foleg ha a szemellenzotol nem lat ki valaki a fejebol. Az ne akarja nekem megmagyarazni a tutit, aki azt sem tudja hogy mi az Infinity Ward, vagy nem tudja, hogy a activision-blizard egy ceg, mar regota es utana meg megakarja magyarazni is, hogy papiron.
Az a legszebb, hogy pl egy pont ehhez kapcsolodo cikk van a HW-n es meg igy sincs vele tisztaban. Mondjuk ez lenne a legkevesebb, hogy nem tudja, de akkor miert erolkodik es hajtja a hulyeseget, amirol fingja nincs ?
" A legutóbbi pénzügyi beszámoló alkalmával az Activision-Blizzard elsõszámú embere, Bobby Kotick elsütötte, hogy ha rajta múlna még feljebb tornászná a játékok árait. Persze csak viccelt, de néhány külföldi játékszájt kész tényként kezelte Kotick benyögését és rögtön elõ is halászták mennyit keresett az elmúlt évben. Csinos 15 millió dollárt, amibõl 899 500 dollárt tett ki a fizetése, a fennmaradó 14 milliót pedig jutalékok, bónuszok és részvényopciók formájában tett zsebre a jelenleg legnagyobb, minden szempontból sikeres kiadó vezére.
Bobby Kotick minden centjét megérdemli a 15 milliónak. Majdnem húsz éves regnálása alatt kihozta a csõd szélén álló Activisiont a pirosból. Lehetõvé tette az ex Medal of Honort gyártó EA alkalmazottak számára, hogy Infinity Ward néven saját stúdiót alapítsanak, s létrehozzák minden idõk legtöbb pénzt hozó akciójátékát, a Call of Duty-t. Tony Hawk széria, Guitar Hero. Végül tetõ alá hozta a Vivendi fúziót, ezzel bezsebelve a piac legerõsebb és legtöbb pénzt termelõ játékfejlesztõjét, a Blizzardot. Vajon mi lesz a következõ nagy dobása."
Tottinál az a gond, hogy be akarja bizonyítani, hogy jobb a konzol, mint a PC. Pedig nem az. Igaz, a PC sem jobb, mint a konzol. Illetve, attõl függ kinek melyik a jobb. Ugyan úgy, ahogy az Omniám mellé / helyett nem kell PSP, Ugyanúgy a PC-m mellé sem kell konzol... Ha neki kell, akkor kell. Ettõl Õ nem lesz rossz, vagy hülye. Csak más, mint Te, vagy én. Neki az a fontos, hogy a GTA4-et minél hamarabb játszhassa, nekem az, hogy magyarítva legyen. (egyszer, úgy 42 év múlva, addig meg ráérek...)
Nem kell ragaszkodni ahhoz, hogy jobb, vagy életképesebb...
"ha az nem lenne, vajon megelõzte volna bármelyik konzolt?" Tavaly nem volt, még is megelõzte. Tavaly elõtt is. Azelõtt is. Na meg elõtte. Ja, igen. Elõtte is. Meg elõtte. ......
Nem folytatom, érted.(?) Az a nagy büdös helyzet, hogy ha nem volnának timed, és nem timed exkluzívok, a konzol sehol sem lenne....
Értermettlen a kérdés mivel a pc szerintem mint állandó háztartási kérdés mindig elen lessz az életünkbe. Az az egyén meg akinek telik majd rá tuti venni fog pc-s játékot is még akkor is a konzolja is van.
Ügyes voltál ma is, sikerült a semmibõl szarrágást csinálnod ismét, csillagos 5ös!
"Papiron" te is iskolazott vagy, ellenben sargalapot kellene inkabb kapnod valamelyik nagyobb szanatorium lakojakent. :D (sarcasm) Szoval terelj meg kicsi pulikutyuli! :D
Papíron lehet, viszont ha felmész a honlapjukra akkor külön vannak, de lényegtelen, nem errõ volt szó "Activison-Blizzard, vagy külön vannak csak mégse?" amúgy tudom vagyis valami rémlett, ezért is írtam, de lényegtelen.
Az Activision Blizzard érdekes, külön platfromként tüntetik fel ugyanis az MMORPG-t és a PC-t. Míg az elõbbi egyes idõszakokban már-már az asztali konzolok összesített mezõnyét is kis híján beéri (és folyamatosan stabil elsõ), addig az utóbbi eléggé le van maradva (Boxhoz és PS3-hoz képest negyede-ötöde a bevétel). Viszont míg az UbiSoft Európában erõs, addig az Activision Észak-Amerikában, illetve az utóbbi hanyagolja a casualt.
Ah ertem mar maki, ezert vetted ki az USA eladasokbol a Blizzardot, mert meg a WoW is eroteljesen beferkozott volna a konzolos eladasok ele. Aha, szoval akkor ki is terel te kis pulikutya ? :D
Nyilván egy Activison-Blizzard, vagy külön vannak csak mégse? is sok pénzt keres a pécén, de konzolról többet, mármint az Activisionnál a COD, Guitar Hero már hatalmas tábor konzolon meg még van pár multipatform terméke, de nem túl kiemelkedõ max a Tony Hawk, Ubisoft szintén.
Megfordítanám a kérdést: jelenleg te felnõtt fejjel hány féle stílussal szoktál kikapcsolódni? Stílusonként kb mennyi játékot jelent ez?
Én jelenleg egy stílussal tudok kikapcsolódni, ezek a szimulátorok: legyen az autós, repülõs, hajós, ûrsiklós, stb. (gyerekkorban persze minden stílust "megettem"). Ja, meg érdekel a legnagyobb különlegesség, vagyis a játékprogramok csúcsa (grafikailag,hangzásilag), tehát ez jelenleg a Crysis Warhead, amin lehet ejakuálni. Persze ez nem jelenti azt, hogy néha nagy ritkán ne szoktam volna "nosztalgiázni" régen kedvelt stílusokkal (árkád autóka, stratégia, lövölde), de nem ez a jellemzõ.
1000$? Hát akkor tényleg többet tudhat egy kicsivel, mint a 30$-os verzió...
Más. Eszemben sincs konzol vs PC vitát nyitni, de nem tudja valaki véletlen, mennyi GTA4 fogyott PC-n? Kíváncsi lennék rá... Mégis, egy ilyen s.....ból mennyi fogy, majdnem kizárólag a névnek köszönhetõen.
Azon gondolkodom ugyanis, hogy vajon "megvette-e a konzolipar" hogy ilyen szar legyen, vagy csak simán pancser a R*Canada? Lasdsan egy éve van ugyanis a piacon, (azt hiszem) így, ha az optimalizálatlanság vásárolt, akkor számíthatunk egy optimalizáló patch-ra, (persze akkor sem biztos, hogy jön) de ha nem, akkor esélytelen a dolog.
Nekem az utóbbi egy év legnagyobb csalódása ugyanis a játék. Azt pedig nem tudom elfogadni, hogy ennél jobban optimalizálni nem lehetett volna.
Még egy gyöngyszem a szimek közt, az X-Plane 9 nemrég jelent meg. PC, Mac, Linux szerepel a platform listán, valamint handheldként az iPhone. Elég minõségi szimnek néz ki, ráadásul a Pro version ára 1000 dollár :DDD Az otthoni deskotop version viszont 30 dollárért is megvehetõ.
Jövõ hét elejére meg is jön, majd megnézzük miket tud futtatni.
Nemcsoda, mert ez nem játék, hanem egy videó.
Lõdd be az rfactort, videózz és mutasd meg nekünk:)
Tegnap találtam a hivatalos download centerben egy halom addon cuccot, a Maglev-et is letöltöttem már, nagyon állat 500 km/h flé hasítani a szerelvényt Maglev in Trainz Simulator A belsõ nézet is korrektül ki van dolgozva.
te ezekkel képes vagy elszöszmötölni? érdekel a tengerészet, az ûrutazás, a vonatozás, a bõing vezetés, az autóversenyzés? hogy lehet ennyi mindent "jól" csinálni?:)
tudom ajánlani még a téli esti órákra a Landwirtschafts Simulatot, a Farm szimet, a Trágyázó szimet, a Kapálógép szimet stb... véget nem érõ német mûalkotások armadája létezik és csak ontják és ontják:D
Amugy nem egy gyongyszem van a PC-s jatekok kozott. A King's Bounty-t most jatszottam vegig, mit mondjak nagyszeru jatek es nem lehet 12-36 ora alatt vegijatszani, mint a mostani jatekok tobbseget. Meg a 6.-7. nap vegen is talaltam olyan varazstekercseket, amiket elotte nem is lattam. Jo kis strategiakat lehet a csatak kozben osszerakni, koszonhetoen a mas-mas varazslatfeleknek. Szerintem a jatekido is 100+ ora volt nem kapkodosan, bar nem is nagyon lehet kapkodni, mert ha nincs sereg akkor vannak helyek ahol pillanatok alatt bealaznak.
Ma ez is megvót :D Trainz Simulator 2009
El lehet vele szórakozni. :)
Ja persze 16 órákat én se lennék képes repülni. Esetleg Európán belüli útvonalakat nagyobb géppel, de inkább kisgéppel Ferihegy-Schwehat vagy ilyesmi. :) Vagy mégkisebbel a Balatonra. :D
Még valamikor rég olvastam, azt hiszem, az itteni FSX topikban, hogy van olyan pilóta, aki megjön Ausztráliából, hazamegy, majd real time, lerepüli a Budapest - New York - Budapest járatot, pihenésképp... Szóval, szerelem a dolog... Én valahogy nem tudom elképzelni magam eközben.... Persze, kisgéppel, ökörködés, esetleg egy kis mûrepülés, nálam is belefér.
Következõ áldozat: Space Shuttle Simulator. Bár az Orbiter-t semmi sem ûberelheti szimulációban, de itt szebben ki van dolgozva az Atlantis ûrsikló belseje, holnapra szerintem beszerzem, szerencsére az Astragon a szimjeit felkínálja online vásárlás-letöltés formájában is.
Én a Fligh Simulator X-et csak azért vettem meg annó, hogy bele tudjam moddolni a kedvenc rakétahajtású repülõm, a NASA hiperszónikus sebesség elérésére is képes X-15-ét. :DD Nagyon minõségi mod, sajnos nem is volt ingyenes, de az avionika, meg minden mûszer teljesen élethû és funkcionál, az egérre birizgálhatóak a kapcsolók. :DD Csak ehhez az egy X-15 "repülõgép" modhoz kaptam online nem tudom hány száz oldal használati utasítást, annyi funkció van, a legtöbbet inkább nem is állítgattam, örülök, ha hajtómûvet be tudom indítani, és repkedni egy kicsit. :D
Néha szoktam repkedni az FSX-el, nem rossz az, persze nem komolyan csak amolyan bohóckodás szintjén, kisrepülõkkel. :)
Én, anno, még a TDU-s idõkben, a Fligh Simulator X-et próbáltam ki. (Próba volt) O'ahu szigetérõl szálltam fel, (Mire egyáltalán sikerült...) de egy-két óra repkedés után meguntam. Bár azért a topikjába be-be kukucskálok, és látom, hogy zajlik ott az élet. Amennyire leszûrtem, sok pilóta van köztük... én maradok a versenyautó szimeknél... Szerintem, ehhez szerelmesnek kell lenni az adott témába, legyen az hajózás, repülés, vagy vonatozás...
Ma megvettem a Ship Simulator 2008 Collectors Editiont, nagyon tetszik, a kezelõszervek az egérrel mûködtethetõek, elsõnek egy powerboat-al vágtam neki az Atlani-óceánnak, de amekkora hullámok voltak, nehézkes volt a haladás, csak úgy dobálta fel-le az orrát, legközelebb egy óceánjáróval megyek errefelé, még jó, hogy a vihar nem kapott el. :D
Köszönöm, sikeresen képbe kerültem! Így már teljesen tiszta a dolog. Amúgy tényleg jól néz ki ez a készülék, a lenti képen...
Hmm. Én sem vagyok túl hozzáértõ, de azt hiszem erre épp tudom a választ! :D A PDA egy általános kézszámítógép-specifikáció. Talán a legjobb szemléltetés: minden Pocket PC egy PDA, de nem minden PDA egy Pocket PC. :D Pocket PC-én Windows Mobile operációs rendszer fut, érintõképernyõvel felszerelve, tehát a Pocket PC egy "speciális" kéziszámítógép specifikáció. De például a PDA-án (általános kézszámítógép-specifikáció) belül lehet még az okostelefon kategória is, pl amin Symbian S60 v5 fut, vagy UIQ 3. Vagy éppen így, lehet még a PDA-n belül más speciális kategória is (autós GPS-el kombinált zene és filmlejátszók, a gyártó saját operációs rendszerével). Vagy akár lehet a PDA-án belül az Apple iPod kéziszámítógépe a saját operációs rendszerével. Én ezért nem szoktam PDA-ázni egy konkrét hardvernél, mert elég általános, ettõl még nem derül ki, hogy az egy Pocket PC, iPhone, okostelefon, kombinált autós GPS, stb. Hasonlat: mintha csak azt mondanád, hogy asztali számítógép. No de milyen? Az is lehet ettõl még PC, Macintos, valamiféle szervergép PSC, stb. Én akkor szoktam használni a PDA kifejezést (bár én inkább a kéziszámítógép kifejezést használom), meg az asztali számítógép kifejezést, amikor általánosságban beszélek az egész platformcsoportról. :)
A lentebb látható kép viszont teljesen más, az egy UMPC (Ultra Mobile PC), gyakorlatilag úgy is fogalmazhatnánk, hogy egy lekicsinyített Notebook PC, jól látod: Vista operációs rendszerrel, tehát abszolút de Asztali PC alkalmazások futtatására alkalmas, akárcsak egy Notebook PC. :) Deijóhélyban ennyi a történet, azt hiszem. :)
Jól néz ki a kütyü. Bocsánatot kérek elõre is a tudatlanságomért, de miben különbözik egy PPC egy PDA-tól? (Bár úgy nézem, ezen mintha Vista volna, amire egy PDA képtelen, csak nem az a különbség, hogy ez képes az asztali progik futtatására?)
Amúgy, annyira más a két készülék (kézikonzol, ill PDA) vásárlóközönsége, hogy, nagyon. Gyakorlatilag, az iPhone-ig (Amit én amúgy nem sorolok egyértelmûen a PDA-k közé) ez a típus nem az átlagpistikéknek, hanem a "gazdagabb" üzletembereknek készült. Aztán jött az ájfón, a maga, amúgy kiemelkedõ támogatottságával, és elkezdett nagyon fogyni. Erre ment rá a Samu, és a többi gyártó is. (Tulképp, ugyan az játszódik le, mint anno, valamikor régen a PC-nél. Az igazi, széleskörû felhasználást a játékok, és az internetelérés katalizálja)