"Egyes vélemények szerint a konzolok gyenge teljesítményét nem a válság vagy az új játékok gyenge felhozatal magyarázza leginkább, hanem az, hogy a jelenlegi áron nem értékesíthetõk tovább nagyobb tömegeknek, ezeken az árpontokon szaturálódik a piac, és a gépek árát muszáj lesz csökkenteni. A játékipari elemzésekben véleményvezérnek számító Wedbush Morgan piackutató szerint a hardvereladások nagyobb mértékben, 43 százalékkal estek vissza júniusban."
HWSW: "Kilenc éve nem látott visszaesés az amerikai játékpiacon"
"Az ezredforduló óta nem látott visszaesést produkált júniusban az amerikai videojáték-ipar -- derül ki az NPD piackutató friss elemzésébõl. A felmérés szerint a teljes forgalom éves szinten 31 százalékot zuhant, az ok az NPD szerint elsõsorban a gazdasági válság, valamint a nagy húzócímek hiánya."
"A hardverek és szoftverek összesített forgalma 1,17 milliárd dollárra rúgott júniusban a tengerentúlon, ebbõl 625,8 milliót tettek ki a szoftver- és 382,6 milliót a hardverladások -- elõbbi 29, utóbbi 38 százalékos csökkenést jelent éves szinten. A konzolgépekhez árult kiegészítõkbõl is kevesebb fogyott, mint tavaly, itt a forgalomvisszaesés 22 százalékos volt az NPD szerint."
Nocsak - nocsak , kezdodik amit megjosoltunk evekkel ezelott ?
Szerintem azzal nincs gond ha patch-eket adnak ki egy játékhoz megjelenés után meg ha van benne pár bug. Elég összetett játékok vannak már amiben nehéz kiszûrni minden hibát, viszonylag rövid idõ alatt. Plána ha azt nézzük hogy a mostani játékokat hányan fejlesztik. Persze hogy a Wolf3D vagy a Doom nem volt bug-os, mert 4-en csinálták :)
De azért egy szintet kéne tartani ami elõtt nem szabadna kiadni egy játékot. Egyik legjobb péda erre a BF2, ami már megjelenéskor is egy iszonyat jó game volt, de annyi bug volt benne hogy igazán játszható csak hónapokkal késõbb lett. A Stalker pedig tényleg olyan állapotban volt megjelenéskor amit még nem szabadott volna kiadni. Ettõl függetlenül szerintem nagyon jó játék lett.
Tök jogosan vagy felháborodva, de belegondoltál abba, hogy nem biztos, hogy van rá pénzük, hogy még tesztelgessék 1 évig? Vagy akkor basszák meg dobják a kukába?
Ez azért valószínûtlen, mert a Blizzard magáról kialakított képbe nem fér bele, hogy kiadjon egy konzolokon futottak még kategóriás eladású játékot. Õk szerintem már csak "tökéletes" és blockbuster terméket hajlandók a piacra küldeni, ebbe pedig 2010-ben nem fér bele egy konzolos RTS, akkor sem, ha maga a port bõven nyereséges lehetne.
A warezolási szándékodat viszont nem igazán értem, attól nem lesz benne minden oldal az alapjátékban. Ha pedig úgyis bevárod a két kiegészítõt, akkor nem értem, hogy mi a gond. (Persze ha muszáj a megjelenés napján játsznod vele, akkor nem szóltam.)
Toti: Pont ezért igénytelen fos...Egy játékot ne patchek ada tegye már játszhatóvá (fõleg ha azt vesszük hogy a patchek után is csak játszható,de ugyanúgy bughalmazok maradtak)...
Zó: Ne az mondtam hogy bukni fog,nyilván nem,csak elképzelhetõ hogy úgy jár mint a crysis ahol a készítõk úgy döntöttek legyen konzol is mert annyira nem fogyot ahogy õk várták. Az megint más krdés hogy menyire érdekli a stratégia a konzolosokat nyilván ne fogyna annyival jobba (vagy semennyire sem) mint egy mezei akciójáték. Mindenesetre a játék jele állása szerint (multi baxkodás,oldalak külön jelenek meg stb) az énrészemrõl is warez felé terel amíg emberi áron a teljes (minden oldal) pakkot meg ne kapom (max 10 pénz).
Stalkert olyan állapotban adták ki amit nem szabadott volna, de rakat peccs után már használható lett, viszont a kiegészítõ is hasonlóképen járt, pedg az ember azt hinné hogy tanultak a hibából, de a játék jó, max nem megjelenéskor kellett vele játszani hanem egy évval utána.
Majd a "gyászos" eladások után elgondolkodnak mint a Crysis készítõi...:)
Starcraft 2-rõl amilyen hírek jönnek egyre többen lázonganak..
Szarkerrõl és a sikereirõl annyit: A hatalmas hangulatot elk*rták igénytelen hibákkal,olyan hibkal ami 2000-ben is gusztustalan volt nem csak most.
Haggyán hogy az alapjáték optimalizálatlan volt,jöttek mellé az ordenáré bugok a hülye MI a szar sérülésmodell..Jött egy nagy adag patch azokat felrakva végig is vittem de továbbra is hemzseget a játék a bugktól. Aztán jött a klírszkáj,na mondom az elsõt javították úgy ahogy ez már csak jó lesz...NEM..Az ellenfelet továbbra is sokszor 3 shotgun fejlövés ölimeg (nagy sérülésmodel),az ellen sokszor az ember orra elé spawnol 1 méterrel (nagy fícsör),3-4szer buktam missziókat mert megérkezésemkor hirtelen eltünt minden elenfél...De a pont amkor a játékot uninstallba tettem: Ellenfél bokor mögött rálõttem minden töltényemés pislogtam miért ne hal meg...Na azért mert egy szaros cserjén fenakadnak a skulók...Tehát a nagy hypenak meg lett az eredménye jól fogyott a Szarker,ettõl függetlenül egy igénytelen fossal köpték pofán a játékosokat
SC2 nem konzolra való, viszont a Dio3 jöhetne minden gond nélkül.
Bár nem vagyok annak a híve, hogy a konzol minden rossznak az elrontója, de a különbözõ játékplatformoknak még szerintem is van hatásuk a mûfajokra. A BioWare például konzolok híján aligha járta volna be a KotOR-Jade Empire-Mass Effect utat. Félreértés ne essék, ezek nem rossz játékok, sõt kellene ilyen RPG-k is, de a kevesebb PC-exkluzív RPG kevesebb viszonylag még hardcore-nak mondható RPG-t (Drakensang, NWN2) jelent. Ergo a változatosságnak az tesz jót, ha a multiplatform címek mellett akadnak kifejezetten PC-s húzónevek is.
A StarCraft 2 pedig éppen azért nem lesz konzolra (a Blizzard szerint is), mert más játékmenetet igényelne.
Tdu nem pc exklu,és nem sikerült hüdenagyon a port,anno televolt hibával patch szart jönni hosszú ideig...
Milyen port nem sikerült? :D
Imádom ezeket a PC port dumákat, kár, hogy ezek a PC portnak nevezett (és egyébként is PC-én fejlesztett) játékok általában rendre szebbek, auditívabbak, mint a kontol verziók. TDU is veri grafikában, meg hangokban a konzol version-t, és ha még bugosabb is volt a PC verzió eleinte, szerencsére nálam nem volt ilyen gond, amikor megvettem több mint 2 évvel ezelõtt, közvetlen azután már volt 1.66A patch, így alig volt lefagyás.
Így az X360-as TDU nálam megmaradt a demo verziónál (ami szintén hajlamos volt már nálam a fagyásra, az NFS Carbon demóval egyetemben, hiába, a tökéletes konzol powa...).
A Sacredet / ami egy hack and slash mint a dio / hogy jutott eszedbe egy körökre osztott nagybetüs rpg-hez hasonlitani mint a NWN és föleg a BG ? kicsit forditva ülsz a lovon...
A Stalker meg attol hogy te minek tartod hatalmas siker / szerintem megérdemelten mert jó játék / tehát ez is szubjektiv fikázás.
Most én is mondhatnám hogy amiota létezik konzol egyetlen egy olyan exkluziv cim jött ki rá / Fable 2 / ami érdekel és folytathatnám a ti konzolos stilusotokbaan hogy a többi egy casual szemét amihez botal se nyulnék ,de nem fogom.
A lényeg aminek az ellenkezöjéröl még egy konzolos se gyözött meg hogy itt a sok játék igény a kockaságra vezethetö vissza.
Én három stilusal játszok / rpg ,fps-tps ,rts / ezekböl mnden évben több mint elég jön ki általában még válogatni is tudok.
Ehhez a Exkluziv ökörségel meg nem tudok mit kezdenni ,a Mass Effekt 2 ,Dragon Age ,Alpha Protokoll ,Bioshock 2 , rossz lesz mert multi.
Vagy a SC2 jobb lesz attol mert pc only ,nem hiszem.
Hat ep ez benne a szegyen, hogy vegig viheto side questekkel 24 ora alatt.
Probald mar ezt elerni az osszes infinity engines az NWNekkel, Witcherrel, Drakensanggal.
Na erre mondtam en hogy ezekbe tobb 100 orakat is belelehet tolni.
Persze lehet jonni, hogy main quest 100+ ora hahaha , de senki nem beszelt errol, persze idiota az aki ezt gondolja.
Fallout 3 ? Mar megemlitettem, hogy elkonzolosodott, koze nincs a regi elodokhoz kaptunk egy FPS-t RPG elemekkel, konzolos butitaskent.
Az, hogy exkluzív, nem hat meg. Mint ahogy a GTA4-nél sem hatott meg, és ahogy nem tudom elképzelni azt a játékot, amiért konzolt vennék.
TDU-ban egyetlen nagyobb bug volt, a többivel a játékkal töltött 1,5 év alatt jó ha 2x összefutottam. Pedig abban is akad pár órám.
Szervergondok, patchiány, mind mind ugyan oda vezethetõk vissza, így az megint nem érv.
Stalker nekem sem jött be, nem a bugok miatt, nekem valahogy túl "orosz".
Crysis bejött,
Sacred2 mint hosszú játékra példa, PC-n, ha nem érdekel, akkor mi?
Én nem a gombhoz vettem, veszem a kabátot. Számítógépre szükségem van, max nem 20000-ért veszek videókártyát, hanem 50-ért, nem 25-ért procit, hanem 60-ért, mikor amúgy is elfogy a gari, vagy avul a gép, és játszok 1-2, max 12000-ért, nem 3-4, max 18000-ért, hogy 3-6 hónappal hamarabb jussak az X játékhoz, és haver elõtt felvághassak vele, hogy -Ó ezt én már el is felejtettem...
Emellett sokszor morgolódok, ha én igényeimre tojnak a kiadók, a warez mögé bújva, (Lásd GTA4, aminél az az érzése az embernek, hogy alátettek egy emulátort, belepakoltak egy high, meg egy low textúrapakkot, valamint jó drágán belenyomtak egy 3 napig élõ védelmet) vagy csak összecsapják a melót, mikor portolnak. Mert ez nem tetszik, pláne, ha szívok is miatta.
De ez csak morgolódás, és nem több. Annyit nem ér az egész, hogy vegyek egy konzolt miatta, már csak azért sem, mert úgy érzem, mintha erre menne ki a játék. És én nem vagyok birka, hogy szeressem, ha terelnek.
TDU-ra visszatérve; Minden meg volt benne, ami konzolon, sõt, a G25 támogatása nekem annyit tett hozzá, hogy ... szóval sokat. És ma már, akár bömössel is církálhatsz benne, mert van az is hozzá. Konzolon sosem lesz, gyanítom, egyetlen TDU-ban sem. Míg, ha ugyanaz a motor lesz a TDU2 alatt, akkor, ha nem is az elsõ perctõl, de elõbb utóbb, abban is lehetséges lesz a dolog, PC-n.
Nekem amúgy nagy kedvencem a Blade of Darkness. Ma már olyan játékot sem látni, csak hasonlót, de ez van, ezt kell szeretni...
Tdu nem pc exklu,és nem sikerült hüdenagyon a port,anno televolt hibával patch szart jönni hosszú ideig...
Witcher jó példa imádtam (pedig volt vele nyüg de mégis nagyonjó volt)...Kb benne is van az elmúlt 5 év kötelezõ pc exkluzív címeiben (abban a kb max 10 daraban,és nem a Szarkert és kiegészítõit továbbra sem tartom minõségi exkluzívnak,pusztán agyonhype-olt tucatbugos szarnak),és a konzolosok sajnálhatják hogy a konzol megjelenést eldobták...
Sacred 2 játékidõ kitérdekel? Én a világ összetettségérõl beszéltem..Egyébként meg kifejezeten gyenge a régi jó Nwn és Baldours gate-ekhez képest,akárcsak az összes 3d-s szemét amiket mostanság rpg-ként adnak ki...
Már a Burning Crusade-hez is csak felkérték bedolgozni, már a Blizzard North megszûntével távozott a Blizzardtól. Ez mondjuk megmagyarázza, hogy a Torchlight trailere alatt miért szólt már-már zavaróan a Diablót idézõ muzsika.
És erre jönnek még a fejlesztési idõk, némi túlzással régen a nevesebb csapatok évente egy kalsszikussal elõálltak, most éveket kell várni. Egy projektet pedig olykor két év után is inkább megéri lelõni, mint bevállalni a buktát.
Ha néha felütök egy múlt évezredbeli nyomtatott újságot, elhûlve látom, hogy egy évre vártak egy rovatban 10, ma már legendaként számon tartott RPG-t. De ezt talán elmondhatnám platformerekkel is.
Szóval részemrõl már annak is örülök, hogy legalább kisköltségvetésû játékok jelennek meg egy raklappal - köztük egy sor igényes címmel. Stratégia most is elég sok jelenik meg, csak az egykaptafára menõ, de nagyobb publictiást kapó C&C-klónok szépen kifogytak.
Recently, he composed the music for the Outland areas of the 2007 release World Of Warcraft: The Burning Crusade.
This game was his last before his departure from Blizzard Entertainment. Matt Uelmen is now listed as a member of the Runic Games team
Van, akinek bejön a stílus, van akinek nem.
Most egy-két hete én is pihentetem, mert türelmetlen hangulatban vagyok, de nem egyszer elõfordult, hogy hajnali 4-kor szóltak rám, hogy halkítsam már le az 5.1-et.... Este 9-kor álltam neki, általában. Szóval, nem korszakalkotó cucc, de nem kell mindig megváltani a világot. Néha jó az is, ami régi, egy kicsit felújítva. (Egyébként most ezt érzem a legnagyobb gondnak a játékok terén; állandóan újat akarnak mutatni, pedig... Mondjuk az NFS5, mai grafikával, ütne... De nem, kapunk 3-4, nagy valószínûséggel használhatatlan, viszont újszerû valamit...)
Szerintem az is baj, hogy nõnek az elvárások grafika felé, AI felé, content felé stb. és ez bizony hazavágja a kis költségvetésû cégeket (fõleg az a mentalitás öli ki õket hogy ezért az ötletes, de csak párórás cuccért minek adjak pénzt, letorrentelem) Még az amúgy remek Trine is erre a sorsra jut szerintem. (sajnos) Ne nekem legyen igazam és keressenek rajta eleget hogy jöhessen egy bigger,better második rész!
Régen több volt a garázsprojekt+az abból kinövõ nagycég. Kevesebb volt a kiadó álltal kierõszakolt kózuálosodás, a nagy eladások reményében.
Jó hogy ezt szóbahoztad amúgy, mert a múlt nélkül nem tippelhetünk a jövõre se!
Ez az a játék, amit rivjuk alapján nem lehet megítélni.
Egyáltalán, mire egy használható karit összeraksz, sok órád rámegy...
Tehát itt komoly teszteket kell nézni, belekukucskálni, pár órát tolni, az ennél a játéknál kevés.
Szerintem éppen az évrõl évre sántít, mert több nagyköltségvetésû exkluzív nem jött az utóbbi években sem, talán ennyi sem. Szerintem elég korrekt szintre állt be a felhozatal, csak a '90-es évek aranykorától ez rettenetesen messze van, bizonos játékstílusokat kedvelõknek pedig kell mellette/helyette konzol.
SC2 viszont egyre inkább 2010-es címnek tûnik, legalábbis a Blizzard nem az a fajta, aki az eredetileg tervezettnél rövidebbre fogja a bétát, hogy karácsony elõtt kiadhassák a játékot.
Ez még nem is számít soknak....
Több, mint 500 küldetés, és a végén van egy olyan, (ami ilyen easter egg-nek számít) ami térképpel is legalább 6-8 óra, anélkül ki tudja, sok...
"A Pc exkluzív minõségi játékai évrõl évre kevesebbek és ez tény, az a jövõ hogy rinyálás megy azért hogy a multiplatform címeket jól portolják, és várni éves szinten azt a 1-2 exkluzívot ami talán nevezhetõ megvehetõnek?"
Hát elnézegetve EZT a listát/képeket, magam is azt látom hogy abban a pillanatban, hogy egy játék jobban néz ki/nagyköltségvetésûnek tûnik, az mind multiplatform (néhány kivétel azért akad pl. SC2, dawn of war).
Viszont a többi képet látva hajlamos vagyok elhinni: a mostani gépem jó lesz még 10-15 évig.
Elsõ mondat bukta, olvass vissza.
Sacred2, (eddig egyetlen karakteremben van 5n ó tiszta játékidõ, többiben ugyanennyi)
The Witcher,
TDU
Sportjátékokkal nem játszok, de mivel majdnem mind "barkácsolható" nincs szükség az évenkénti kiadásra (lehúzásra), nagyon jó példa erre az F1 2002, ami a mai napig naprakész.(é tehetõ)
Rinyálás meg nem menne, ha a kiadók nem akarnának terelni a konzol felé, úgyhogy ez öngól, arra nézve, mennyire jó is a konzol. Ami jó, annak nem kellenek az ilyen trükkök, hogy vegyék. Tudod, jó bornak....
Egyébként a fifákról és Pesekrõl annyit ha már ennyire lehúzásnak érzed: ideje lenne pár pillantást vetned rá konzolon és nem csak kirakat látvány alapján / pc tapasztalat alapján szövegelni,mert az pont egy élõ példa arra hogy a pc-s társadalmat a készítõ pofánszarja míg konzolon évrõl évre jobb szebb...:D
Megint fröcsögsz egy játékról és a tulajdonságairól (Fable 2) úgy hogy gõzöd közöd nincs az egészhez...:D
Arról nem is beszélve hogy a egyik pillanatban ki sem akarod prbálni a fable 2-t mert az 1 nem tetszett a következõ pillanatban meg már annyit játszottál vele hogy bugokkal is találkoztál:DDD
Majd ha pc-n meg tudsz neveni olyan akció kaland játékot mint Uncharted,olyan akciót int MGS4, olyan sport játékot mint Fight Night 4, olyan a saját világában összetett rpg-t mint a Fable 2, annyi autót versenymódot és látványt felvonultató játékot mint a GT5 és még ezt hosszan lehetne sorolni,akkor majd beszélgethetünk,addig csak elvakult fröcsögõgép vagy...:D
A Pc exkluzív minõségi játékai évrõl évre kevesebbek és ez tény, az a jövõ hogy rinyálás megy azért hogy a multiplatform címeket jól portolják, és várni éves szinten azt a 1-2 exkluzívot ami talán nevezhetõ megvehetõnek?:) Korrekt...
Pont errõl beszéltem, pl a Star Oceanba is leálhatnák harcolni minden egyes szörnyel és akkor most nem 56 óránál, hanem 76 óránál tartanák, de nem állok le.
Plusz kétségtelenül összejöhet egy rakás játékidõ ha más karakterekkel is letolod pl.
Így nézve a fable 2 24-48 óra játékidõ. Csak gondolom nem így értette jakuza, mert azon rötyögött hogy a fable 2 csak 12óra. Ha mégis akkor meg álszentebb mint gondoltam.
Régi-régi körökre osztott RPG-knél jöhet ez össze. Egy Wizardryban például lépésenként kell harcolni, mint számos jRPG-ben. Persze bizonyos helyszíneken ügyeskedve ki lehet térni a harc elõl, de sok-sok óra elmegy rá, ha nem "speedrunol" az ember nagyon ügyesen.
"Egyébkétn a Fable-t eleve nem érdemes komoly RPG-nek venni, nem annak készült, más am egközelítése. Az egyszeri RPG-kedvelõnek ez vagy bejön, vagy nem."
Ez így is van. Viszont egyedi és érzõdik rajta hogy lelke van a játéknak, ami ritka manapság.
De melyik igényes only-PC RPG-k ezek? Szívesen fogadnék egy többszáz órára lekötõ RPg-t végre...csak nincs ilyen PC exkluzív, az a baj.
A Fable 2 12-24 órás játékideje már szép teljesítmény mostanában (fõleg hogy a harc nem körökreosztott/lepause-álom amíg kiadom a parancsokat a partinak.
Pl. The Witcher. Vagy mondjuk a Gothic 2. A Gothic 2 NotR nekem úgy volt 107 óra, hogy elõtte már "majdnem" háromszor végigjátszottam az alapjátékot. A Drakensangra leszek még kíváncsi, meglepne, ha 20 óra lenne...
Direkt nem példálózok régi körökre osztott RPG-kkel, mert ugye nem egy kategória. Bár a körökre osztott Fallout letudható elvben letudható 20 óra alatt, minden speedrun nélkül.
Egyébkétn a Fable-t eleve nem érdemes komoly RPG-nek venni, nem annak készült, más am egközelítése. Az egyszeri RPG-kedvelõnek ez vagy bejön, vagy nem.
Fable nem több száz órás rpg viszont két végigjátszást mindenkép megér és ha mindent megakarsz benne csinálni akkor egyszeri végigjátszásnál is több mint az én huszonórám, mert csmó dolgot nem csináltam meg benne, amit most megfogok, de megnyugtatlak hogy egy jrpgba ha akarnák akkor tudnák 100+órákat nyomni, de nem akarok, annyira nem vagyok rpg kocka meg azzal hogy napi 1 órát játszok vele sose jönne össze...
Az remek dolog, 07-05el is játszottam már komolyabban, elõtte meg max csak megnéztem, apropó már azok is jóval jobbak voltak konzolon mint pécén, leglábbis Xboxon amiket játszottam azok mindenkép. 08 kapott egy teljesen új nextgen fizikai, grafiki motort, egy teljesen új és megújult fifa, onnan kell nézni, ami elõtte volt az elõtte volt az lezárult. a Fifa 95nek meg igazán sok köze lehet a 2009hez:))
Fifa 08 09 ? hallottal te mar a Fifa 1995-rol ?Jah hogy a Genesisesrol gondolom meg nem igazan volt fogalmad es csak a 97,98-tol kezdodo aranykorszak lehet a meghatarozo a fejlodesben ?
Na azota jatszom a Fifaval szal lehet te vagy a merce mert neked van tapasztalatod ezzel a jatekkal kapcsolatban. :D
A fõsztory, de ugye egy rpgt sem ugy játszunk hogy fogjuk magunkat és mint a vakok rohanunk elõre semmivel sem törõdve, hanem felfedezünk, segítünk az embereken a melléküldetésekkel. Nekem 23-4 óra volt, de most újra elkezdtem hogy másfélekép játszam és csomó dolgot csak most fedeztem fel ami eddig elkerülte a figyelmemet vagy nem próbáltam ki. Bugokra pedig azóta már jött ki peccs.
Jah ez a kedvencem :
A fõ sztorivonala nem hosszú (úgy tizenkét óra)
Fable 2 bugos. Nem nagyon, de akkor is. Nálam többször is elõfordult, hogy a kisebb épületekbe utánam tóduló szerelmes rajongóim miatt nem tudtam kimenni egy ajtón. Mármint: tízperces próbálkozás után sem. Volt ennél durvább szituáció is, egy hídról akartam a vízbe vetni magam, de beleragadtam, pontosabban beleesetem a belsejébe. Se ki, se be, sehogyan.
Ugyanonnan, ahol leirjak nagy betukkel lehetsz "GONOSZ"
Oh my......
12 oras RPG, ahol egbekialthatod a vilagnak az erzeseidet. :D
Ahogy érzed, bár én egy agymosott fifa játékos vagyok akinek van hasonlítási alapja és pár száz óra tapasztalata a Fifa 08-Euro-09 játékokkal, de elfogadom hogy neked van igazad!
Legnepszerubb, az agymosottaknal. Evek ota csak alfejlesztesek vannak, mikozben lehuzzak a vasarloktol a penzeket a semmiert, mint ahogy magarol a jatekrol is brobaljak az ujabb bort lehuzni.
persze lehet beidezni nagy szavakat, mint ugy altalaban tetted a mas tollabol a Fable 2-nel. De mindig s tudtuk, hogyan kell a keszitok tulzott megnyilvanulasait kezelni, a sajat muvukkel szemben.
Nezz mar korbe legyszives mas RPG-knel jo ?
Teszem azt mutassak neked NWN2 modot, ahol minden faj kulon nyelvet beszel ? De meg az altalatok lesajnalt MMO-k tobbsegeben ez a divat manapsag, ez csak egy otlettelenul atemelt dolog, mint ahogy a konzolosoknal divik, ugy altalaban.
Fifa jelenleg is a legnépszerûbb, ne is próbáld ledegradálni, mert nem ismered, fõleg nem az igazi teljes értékü verziót, max a butított pécés portot...
Hát egy RPG-t fifa játékkal hasonlítgatni, fejlõdési szempontok alapján, elég érdekes...
Inkább úgy kéne ezt nézni hogy más a sztori...miért kéne más rendszer...akkor azt már nem fable 2-nek kéne hívni.
BG1, BG2 meg icewinddale cuccok jutnak eszembe, ahol a rendszer ugyanaz volt (persze hiszen ad&d) de túl sok extra kontent nem volt. Ellenben új sztori, új karakterek.
Amúgy is egy sportjáték évenkénti kiadását csak a sportrajongók veszik meg minen évben (ha nincs brutális látvány/játszahtóság változás) mert kb. csak nekik fontos egyedül, hogy az aktuális játékos roster legyen a cuccban.
Loturot. Az EA altal megkrealt Fifa egy lufi, mar evek ota kipukkadt, tartalom nelkul jonnek ki az uj reszek, nem veletlenul, hogy aki kicsit is ert ezekhez a dolgokhoz, mar regen atpartolt a PES sorozathoz.
"Az Albiont benépesítõ karakterekkel (akad belõlük bõven) kifejezések segítségével kommunikálhatsz. Kezdetben csak párat ismersz belõlük, aztán szépen feltelik az eszköztár, több tucatnyi módon tudathatod a világgal az érzéseidet. A kifejezéseket ráadásul többféleképen használhatod, a kitartásukkal (meghosszabbításukkal) hatványozódik a hatásuk. "
Pont annyi újítás és játékmenet, animáció, grafika csiszolgatás és tökéletesítés van benne amivel egy évig a játékos maximáisan letudja magát foglalni, ehhez persze az alapvetõ dolgokon túl jópár játékmod és sosem látott ötletek járnak hozzá, de mint mondtam nem is egyszer a multkoriban kijött DLC rettentõ tartalmasra sikeredett, szinte egy fél játékot kaptunk és maga a Fifa mára annyira tartalmas és annyi lehetõséggel bír hogy nagyon nem is kell ehhez hozzányúlni a Fifa 10ben, hanem ezeket tökéleteítani és csiszolgatni, amúgy ez is a céljuk amit egy másodpercig sem tagadtak, a grafika is ugyan az marad kb, de minden olyan dolgokon csiszolnak ami nem mûködött eddig tökéletesen, de persze új lehetõségek is lesznek benne, de ez meglepi.
Jo legyek vagy rossz ? Tenyleg? :D Az RPG-k errol szolnak ez nem Fable 2 sajatja. A tobbi detto, lophatsz a kereskedotol ha akarsz vagy tudsz,ez sem a Fable 2 sajatja. A kinezetrol mar beszeltunk, ez erdektelen a RPG szempontjabol.
Vehetsz dolgokat hazat stb ? Hat ez mashol is megvan be is rendezheted ha akarod stb.
Felesegul vehetsz noket stb, jah hogy ez mar a Pirates!ben is letezett 1987-ben. :D
Azok amiket felsoroltal mondjuk az 2002-es Morrowindben mind megtalalhatok voltak.
Ja es meg valami semmi konkretat nem hallottam, ellenben vizsgald meg lol. :D aham ezek am az ervek. Nesze semmi fogd meg jol.
Mivel a semmirol nem lehet beszelni. :DDDD
Erre gondoltam, és ezt nyújtja a Fable
"A Fable 2 a lehetõségek és a választások játéka, az elsõ rész morális döntései és “jó legyek vagy rossz?” dilemmái bõvített, csiszoltabb formában térnek vissza. Az Albiont benépesítõ karakterekkel (akad belõlük bõven) kifejezések segítségével kommunikálhatsz. Kezdetben csak párat ismersz belõlük, aztán szépen feltelik az eszköztár, több tucatnyi módon tudathatod a világgal az érzéseidet. A kifejezéseket ráadásul többféleképen használhatod, a kitartásukkal (meghosszabbításukkal) hatványozódik a hatásuk. A cselekedeteid is számítanak persze, mivel ebben teljes szabadságot kapsz. Lehetsz illedelmes, betarthatod a szabályokat, vagy lehetsz faragatlan gazfickó, aki vásárlás helyett lop, meggyõzés helyett öl, és tisztelet helyett félelmet kelt. A döntéseid (most is) kihatnak a fizikai jellemzõidre, a jófiúk szépen fognak megöregedni, a rosszak pedig ocsmány teremtményekké válnak. Nem csak a viselkedésed befolyásolja a kinézetedet: ha az apadó életerõdet rendszeresen zsíros ételekkel töltöd fel, meghízol, ha sokat használod a mágikus képességeidet, kék varázs-erek jelennek meg a testeden. A szabadság itt nem ér véget, sõt, itt kezdõdik csak igazán. Megházasodhatsz, lehetnek gyermekeid. Igény szerint lebonyolíthatsz egyéjszakás kalandokat (használj óvszert!), lehetnek azonos nemû partnereid. A játékban fellehetõ összes (!) felfedezhetõ házat / boltot / kastélyt / udvarházat megvásárolhatod. A boltok ezután neked termelnek hasznot, az ingatlanokat kiadhatod, vagy be is költözhetsz. A lakóházadat újrabútorozhatod, a csinos lakásnak örül az asszony, és ha bennük alszol, plusz képességeket, bónuszokat is kaphatsz."
Kihagyom, ha az 1 sem fogott meg a ketto sem fog, a rokarol ezt a bort mar lehuztak, nekem mar nem lehet eladatni, mint par konzol mokusnak a Fifa 147-et mikozben minimalis ujitas van benne, es lehet jonni azzal, de hiszen dinamikus adatbazis stb blabla, meg hasonlo marhasagokkal, csak az talmi dolog.
Azert meselhetnel par olyan RPG-rol, ami nem meseszeru tortenettel, van megaldva, amiben nincs az NPC-kel interaktivitas, vagy nincsen karakterfejlodes. A Sims szeru dolgokat viszont nem ertem, mert semmi ilyesmi nincs a Fableben. Amugy ha elvesszuk azokat a dolgokat, amiket leirtam a sebesulessel stb, nem sok minden kulonbozteti meg egy szimpla akcio-rpg-tol.
Pont akkor portoltak at konzolrol egy masik jatekot is sajnos nem emlekszem a nevere, lehet a Sudeki volt, de lehet nem, ha elvonatkoztatunk a sebesulesektol, siman ralehetett volna huzni minden tulajdonsagot arra is.
Nyilván a legújabb PC-s hardverekre optimalizálva lehetne nagyobb lépést tenni elõre, de akkor eleve egy kisebb közönségnek szólna a játék. Nem érné meg bevállalni.
Személy szerint pedig végképp nem érint, egy igazi techdemóhoz úgysem lenne elég erõs a PC-m, nem játszhatnék vele maximális beállítások mellett, a Crysis 3 pedig már nextgen konzolokra jön, azt nem fogná vissza semmi. (Jó esetben epdig a Rage-tõl és a Doom 4-tõl leszünk elûájulva.)
Szóval értem én, amit mondasz, de szerintem nem maradunk le semmirõl. Legalábbis én biztos nem.
Egy szórakoztató mese bárki számára, tele olyan lényegtelen dolgokkal amitõl egyedi lesz, mondjuk a karakteredre kiható dolgok vagy mondjuk a "sims" szerû dolgok, az interaktivitás az npckkel, vagyis amit te akarsz hallani, a Fable egy primkó és szórakoztató játék a buta konzolosoknak.
Én attól tartok, hogy visszalép. Egyszerûen azért, mert a konzol, arra a teljesítményre képtelen, ami ehhez a játékhoz kellene. Míg a PC napról-napra erõsebb. Tehát, a szintet minimum tartani illene...
Gondolhatod hogy nyomorogtam én is ezen annó amikor elsõre toltam FPS-t konzolon! Legalább két címet le kellett tolnom mire belejöttem a sokévnyi BF meg CS után.
Aztán rájöttem, hogy nem az irányítás a lényeg, hanem a kikapcsolódás. Ha a szórakozás és a kényelem oltárán fel kell áldozni a pixelpontos célzást akkor hajrá!
Még a battlefield bad company-val is TÖKÉLETESEN elszórakoztam! Más volt a ritmusa mint a BF2-nek (kicsit lassabban forog az ember mint egérrel) de ez nem volt gond mert így legalább nem ért olyan soxor irreális meglepetés.
Aki csak FPS-t nyomat (vagy túlnyomó részt) annak van elég cím PC-n konzolportok nélkül is szerintem.
Igy van es ez igazabol azotaa figyelheto meg, amiota a PS2 korulbelul az eletkora felehez erkezett.
Onnantol kezdve elvesztette minden elonyet a konzol ilyen teren, arrol nem is beszelve, ahogy a next genteljesen elPCsedett, annak is koszonhetoen, hogy a grafikai megjelenitesert felelos chippek teljesen PC-s fejlesztesek, alig kulonboznek meg architekturajukban sem, a valodi PC-s VGA chipsetjeitol, innentol kezdve nem lehetett kerdeses, hogy grafikaban pillanatok alatt tovabblepnek a konzoloknal a PC-k, hiszen tudjuk, hogy manapsag a legdinamikusabban fejlodo resze a szamitastechnikanak a grafikaert felelos chipek rohamleptu fejlodese.
Fel evente duplazodik a teljesitmenyuk es uj tavlatokat nyitnak a fejlodes elott.
Ez a konzoloknal nem teljesulhet, gyakorlatilag a next gen konzolknal mar fel-egy even belul elavultak.
Ugye azzal magyarázzátok - jogosan - a Crysis mérsékeltebb sikerét, hogy túl erõs hardvert igényelt. Ennek fényében viszont csak PC-n sem lenne érdekük túl nagyot elõrelépni.
Részemrõl kíváncsi leszek arra, hogy a második rész hogyan fog festeni a különbözõ platformokon, mennyivel komolyabb ultra high detailt vállalnak be PC-n a currentgenhez képest.
Nagyon jól lehet olcsón vásárolni konzolra is, PC-re is. Az ár, fejlesztési költség, egyebek nem érv egyik mellett sem. Ma már úgy tûnik, abszolút ízlés kérdése a dolog.
Bár mondjuk, annyiban nem, hogy nekem bejött a Crysis. És, már elõre félek a Cryengine3-tól. TUDOM, hogy a grafika terén, így hatalmas butulás lesz, és azt is, hogy ez pedig a konzolra "terelés"-re vezethetõ vissza...
Tehát, a konzolra terelés, (had ne fejtsem most ki) ártott a fejlõdésnek, mert visszafogja, sõt, visszalépésre készteti....
1. Szerintem 2012 lesz az - ha elõbb jön, akkor viszont nem lesz akkora erõben az elõrelépés, mint hiszed.
2. 70k-s ár? Megjelenéskor? Kizárt.
Aki rendzseresen játszik új játékokkal, annak az én mércém szerint három évente érdemes cserélni gépet/a legtöbb alkatrészt, így lehet a legjobban kijönni belõle.