Oké. Látom kis barátunk megint nem vállalja fel az igazságot és nem mer konkrét érvek ellen kiállni (sem pedig "referenciáit" megadni). Semmi probléma, ezt már megszokhattuk. Részemrõl tovább fröcsögheti a faszságait eztán is itt a dühöngõben, de ha máshol is belém köt, akkor nem leszek kedves fiú. Vegyük, úgy hogy nem tudunk egymásról...
UFF!
Te vagy jakuza cheerleader-e? Lesz esetleg olyan, hogy a témához is hozzászólsz, vagy csak kevered ezt a topikot egy flémtopikkal?
Meglatszik, hogy te aztan sokat nem foglalkozhattal ezeknek a jatekoknak a palyaszerkesztoivel. :D
Csak halkan megsugom neked, ezer fele variacioval lehet bespawnoltatni egy reszre enemyket. Szimpla terulet trigger, ido, patrol es sorolhatnak meg vagy ezer fele dolgot.
Csak es kizarolag random. Jol lathatoan teljesen mas-mas elvtol vezerelve dobaljak a spelleket a harcokban, mikor milyen kedvuk van.
Az AI szanalmasan szar ezekben az alkotasokban.
mindent vissza lehet vezetni a kályhához (pencil&paper)
Random encounter sheets (csak hogy ne unatkozzon a party...)
nem lehet minden harc bossfight. Kell hogy legyen "töltelék" harc hogy fejõdjön a party (nem jrpg találmány ez se)
Az hogy telepakolom a pályát ellenféllel vagy idõközönként bedoblak a harcrészbe alapvetõen technológiai kérdés. Annó nem volt póva hogy mondjuk ilyet csinálj egy konzolon:
Eljárt a láthatatlan random felett az idõ ez nemvitás, épp ezért manapság egyre inkább az a jellemzõ, hogy látod ha van ellenfél, és ki is tudod kerülni a csatát.
Ismerõs a GUI igaz? Ilyen amikor nincs teknó!
Taktika témában szükséged volna még felszedni egy kis tapasztalatot, mert félelmetesen egyszerûnek véled látni a dolgot.
Amúgy pedig látszik, hogy tapasztalatlan vagy a témában (is), különben csípõbõl ide tudnád írni a címeket amiket végigtoltál (pár perc alatt megvan). Nekem menne lazán, még fejbõl is. Úgy tûnik neked rövid a memóriád is...
Ilyen védelemcsökkentõ varázslatsemlegesítõ, silent spell, védelemnövelõ stbstbstb van jrpgkben is, legalábbis a DQ7ben van, bár ezzel komolyabban taktikázni általában csak a fõellenségeknél kell, szerintem a final fantasy 7-8 egy vicc kategória a dragon quest 7hez képest.
Mellesleg DQ9:
Jó, kössünk egyezséget! Ha minden pontot megcáfolok egyértelmûen, amiket elõbb írtál (és amúgy röhejesek is), akkor kijelented, hogy tévedtél és befogod végre a pofád, vagy azt csinálod továbbra is, mint eddig minden esetben, amikor nem ismerted el vereségedet, hanem nagyvonalúen tudomást sem vettél róla?!
Nekem nagyon szánalmasnak tûnsz így, szóval neked is találkoznod kéne Mr. T-vel, hogy tisztességre tanítson neked, mert AZ nem szorult beléd egy csepp sem.
Hagyjad mar Watchmen geniusz.
Hogy is volt azzal az azsiai filmmel is ? :D jah tudom mar, az volt a gond, hogy izlesficamotok van.
Raadasul nekem nem kell semmit bizonyitanom, hogy mit jatszottam vegig vagy sem. Bar gondolom meg igy is tobbet vegigtoltam, mint te.
Jah es persze inkompetens vagyok a kerdesben, mert nem azokat a szanalmas hulyesegeket szajkozom, mint a konzolosok.
Na igen ez is lehet egy erv, csak eleg szanalmas, mint a magyarazataitok.
Hat persze ovoda.
Hany ervet irjak meg le ?
Jah hogy biztos az volt a baj, hogy pontokba is szedtem oket.
LEhet ugy nem szamit ervnek egy konzolmukinal. :D
Úristen! Te tényleg imbecilis vagy a jRPG-khez. Mostmár addig totál inkompetensnek tartunk téged (mivel az vagy), amíg fel nem sorolod cím szerint, egyesével azon jRPG-ket amiket VÉGIGJÁTSZOTTÁL önerõbõl személyesen és majd utána MI eldöntjük, hogy egyáltalán csak egy szót is szólhatsz-e a témában! (persze valszeg. ki fogunk röhögni és okkal)
Addig csak egy messzirõl jött emberke vagy, aki azt mond, amit akar, de súlya sosem lesz.
"Tok felesleges hozzad szolni, mert aki elkezdett szemelyeskedni az nem volt mas mint te.
Igaz utana meg verigsertodtel, amikor visszakaptad. "
óvoda...
Zavar hogy szóvátettem azt hogy uncsi az álltalánosítgatás és ahelyett hogy scak fröcsögsz (szarajrpgszarakonzol) írhatnál érveket is.
amúgy igazad van tényleg tök felesleges ÍGY hozzámszólni!
Tok felesleges hozzad szolni, mert aki elkezdett szemelyeskedni az nem volt mas mint te.
Igaz utana meg verigsertodtel, amikor visszakaptad. Dehat ez annyira jellemzo a hozzad hasonlo verpistikekre. Mint ahogy fingod nincs arrol sem, hogy a masik jatekos mit tud a konzolos JRPG-rol, de te mar csak tudod es megmagyarazod, hogy nem ertesz hozza, mert te nem is vagy konzolos.
Troll taktika IQ fightereknek. Szerintem pont ezert lettel te is konzolos, mert tulzott erokifejtest okozott a PC-n egy jatek elinditasa. :DDDDD
1. A random ellenfelek, nem erv, mert csak egy trigger van, ami az eltelt idot nezi az adott teruleten, semmi koze nincs a tortenethez csak dob par enemyt, hogy a jatekos nehogy mar unatkozzon.
Vicc kategoria.
2.
Taktika ? :D Egy zart rendszerrrol beszelunk,ahol az ellenfel meg altalaban el sem tud futni.
Na igen egy cRPG-hez kepest, a korokre bontott taktika ami mervado. :D
Erdekes a taktika az ellenfelnel kifuj azzal, hogy lep egyet.
Hol is lattunk olyat, hogy egy ijasz megprobal tavolsagot tartani egy kozelharcostol. JRPnel egy varazstudo ellenfel taktikaja kifuj egy random spellben. Na igen Random spawnhoz, random effekt jar. :D
Vicc kategoria ismet. Micsoda megkonnyebbules ehhez kepest az amikor egy rendes RPGben, tonkrevagjak a varazslokat a silent spellel. :D
3.
Gui. Igen meg szerencse, hogy olyan primitiv, hogy a tekniabol adodoan olyan dolgokra nem kepes, mint komolyabb vetelytarsaik, hogy egy szimpla egerkurzorral tovabbi informaciok nyerhetok rola.
4.
Inventory,class,skill. Ezeknel a kedvenceim a konnyu elerhetoseg. :D
Ugyebar hat a konzolnal kb 80 klikkre van minden az iranyitasi fogyatekossaguk miatt.
Altalanositas ? Jah igen ez altalanositas. Az RPG-k butitasa. Pont a konzolok miatt gyuruzott be az akcio RPG-is , ahol a szerepjatek elvesztette a sulyat, mint a karakterek tulajdonsagai is jelentos negativ hatast szenvedtek el az iranyitasi metodus miatt.
Na igen nem lehet mindent a paper & penhez merni ez teny, na de azert a viszonyitasi alapokhoz nem rossz elofeltetel.
Ennyit arrol, ki mennyit tud az RPGk JRPG es hasonlo RPG-kkel osszefuggo dolgokrol, ugy altalanossagban. :DDDD
Mégis mi ez a lepke téma? Vagy csak személyekedéssel próbálod leplezni az inkompetenciádat.
Nem gond ha nem értesz valamihez, de trollkodni felesleges. Egyrészt azért mert annál már öregebb vagyok, hogy fennakadjak rajta, másrészt azért mert csak magadat égeted vele.
Persze megértem ha csinálod, hiszen van itt pár félkegyelmû akinek tetszik a bohóckodásod.
Part 1:
Tehát random ellenfelek:
Általában van egy adott területre jellemzõ enemy pool, amibõl mixel a játékosnak a rendszer, szóval semmi olyan nem történik amire ne lehetne tapasztalatból felkészülni, ergó nem kell visszatöltögetni
Part 2:
Nem a legszimpibb ellenfélre üt a játékos hanem taktikát használ (különben kurvagyorsan lemorzsolódik 4-5 encounter után)
Nagyjából minden olyat megtalálunk mint egy WRPG-ben:
Stun, elemental magic, counter attack, heal stb.
Part 3:
A gui tükrözi a lényeges információkat, ahogy a WRPG is megteszi ezt.
Az a baj hogy általánosítasz és csak az általánosságokat emeled ki (ennyi erõvel mondhatnánk, hogy egykaptafa minden FPS mert van benne fegyver meg ellenfél és ezmiatt vicc az összes)
Kicsit nagyobb mélységek vannak a JRPG harcrendszerekben mint az elsõre tûnhet.
Belinkeljek par kepet nagyokos ?
Hogy is nez ki egy ilyen JRPG ?
Part 1:
Szerencsetlen elitelt, megy mendegel elso sarkon spawn, ok szerencsetlen jatekos nem akar ezekkel a szornyekkel talalkozni ezert visszatolti a sarok elotti allast. Megy mendegel ujra, megerkezik a sarokhoz spawn ismet, hoppa de mar mas enemyk vannak a packban. Ez sem jo probalkozhat ujra, egeszen addig amig szamara megfelelo enemyk jonnek.
Part 2:
Latjuk a party tagjait : 1,2,3,4
Latjuk enemy partyt 1,2,3,4,5 stb
Most jon a harc: 1-es jatekos ut a legszimpibb enemyre (animacio), masodik jatekos varazsol a legszimpibb enemyre (animacio) es igy tovabb, majd enemy turn. Esetleg mas sorrendben.
Harc utan , mi tortenik ismet ? Jon a masodik sarok es a spawn. Kezdodik minden elolrol.
Vicc.
Part 3:
GUI a party tagjait mutatja HP/SP etc. Hat ez allandoan ugyanolyan minden jateknal csak mas grafikat hasznalnak altalaban a jatekok 99%-nal.
4. Hala istennek van a JRPG-knek real time valfaja is ami egy kis valtozatosagot hoz az iranyitasban, de ez korulbelul csak a kiadott jatekok joval kisebb szazaleka.
Ha ugy saccolni kellene kb 10%.
Hat igen aki jatszott mondjuk a nagysikeru JRPG-kel nem sok kulonbseget tud felfedezni a leirtakkal kapcsolatban.
A másik dolog, amit ajánlani tudok a stratégia részei miatt -is- ps1 emuval az a suikoden 2, a final fantasy sorozat nekem se jött be, nem is értem miért lett népszerû, de ezek jók.
"A JRPG-s harcokrol meg annyit, hogy egy vicc"
"de mind egy kaptafa, foleg a korokre osztottaknal."
Szeretem az ilyen véleményekre/behatásokra/elõitéletre/minimáltapasztalatra épülõ hozzászólásokat. (Esetleg harmatgyenge trollkodás lenne a legjobb szó)
Volna kedved esetleg példákat (címeket) is mondani? Vagy esetleg kicsit boncolgatni a mechanikáját a JRPG harcnak, rámutatva hogy az miben különbözik (és marad radikálisan alul) egy WRPG harcrendszeréhez képest?
Nem vitatom, van néhány fosch JRPG (ahogy WRPG is), de ennyire leálltalánosítani az egész stílust, bizony elég szûklátókörû dolog!
A Dragon Quest 7 elején, és már volt benne jópár logikai fejtörõ rész, nem volt túl nehéz de voltak (és még csak 7 órát öltem bele), eléggé az elején járok, csak ajánlani tudom a Dragon Quest 7et, ez nem egy final fantasy.
Viccelodjel meg kicsit. :D Kozod nincs ahhoz, hogy tudd mi a jo RPG.
A JRPG-s harcokrol meg annyit, hogy egy vicc. Sok ido turelem ? Elsore vegiglehet vinni az osszes JRPG-t a harc pedig az osszesnel ugyanolyan, csak mas grafikai GUI van a mas-mas jatekoknal a szereploknek, de mind egy kaptafa, foleg a korokre osztottaknal.
Nem kell ahhoz fejtörõ hogy jó legyen egy RPG. Egy Jrpg nehézsége a harcokban rejlik, nehezebb fokozatokon embertelen dolgok vannak. Ahhoz hogy sikeres legyen valaki kell a tökéletes csapat, tökéletes táppal és jó taktikával, ehhez sok idõ, türelem és kitartás.
Na azert a JRPG-k nem a fejtoroikrol hiresek. :D Kifejezetten nem Wizardry nehezseggel megaldott jatekok.
Siman nevezhetjuk oket akar arcade RPG-knek is, mert szvsz ok a mufaj legkonnyebb sulyu szereploi, az akcio RPG-k elott.
Nem láttam ugyan a legutóbbi részt, de jó, hogy vannak rendes P&C játékok, sajnos a kalandjáték mûfaj is megváltozott, de szerencsére akadnak old school típusok is, pl. vampire story...
Annak meg semmi értelme, ami az újabbakban van, hogy megnyomok egy gombot vagy az optionsban beállítom, hogy mutassa nekem melyik tárgyat kell megvizsgálni...A P&C-nek része a keresgélés is. Oké, hogy ezt a beépített featuret nem kötelezõ használni, de mégis milyen már? Kb mint az Alone in the Dark pályaátugró gombja... régen is volt hasonló csak akkoriban ez még cheat volt, pályaátugrás, most meg feature...
Az, hogy a grafika merre fejlõdik vagy nem fejlõdik, az egy külön történet.
" Van helyette elmosás, blúr, színezés, azaz rengeteg olyan elem, ami ELFEDI a grafikát. (Sokszor attól kapok idegbajt, ha egy konzolos ilyenkor nekiáll dicsérni a dolgot, mondván, milyen "ígényes"...) "
Egyetértek ezzel. Talán idepasszol, ezért elmesélem, hogy egy fél éve az egyik reggeli beszélgetõs mûsorban az ételekrõl beszélgettek. A szakértõ elmondta, hogy annyi mesterséges izesítõ és tartósítószer van szinte mindenben, hogy az emberek többsége hozzászokott, mivel gyerekkoruk óta ilyesmiket esznek. Ennek az az eredménye, hogy sokaknak nem ízlik a valódi, teljesen mesterséges ízesítõ mentes étel, mert megszokták a szereket és nekik az a finom.
Lehet hogy ugyanez van a grafikával, egy jó ideje erõltetik ezt a blur, meg ilyen olyan effektek dolgot (nyilván a hardware gyengeségeit fedik vele, vagy a kidolgozatlanságot) és annyira hozzászoktak a fiatalabbak, akik csak az ezredforduló környékén kezdtek el játszani, hogy teljesen hozzászoktak és nekik már ez a szép, az a minimum, hogy egy játék agyon legyen blurozva...
"Szapulhatnám a trendeket amik pl. kiölték a point&clik kalandjátékokat"
Próbáld ki pl a Dragon Quest (az angol címe Dragon Warrior volt régebben) játékokat, azoknak is jó a története, még mindig a most megjelent kilencedik rész is komoly logikai fejtörõket tartalmaz a dungeonökben (pont mint a régebbiek), tényleg tisztára olyan a játékmenete mint a régi point at click kalandjátékoknak csak 3d-ben, mindenkivel beszélni kell, tárgyakat kell keresni és használni, és ez nem is annyira mangás, szerintem bejönne.
Értem a gondolatmeneted, de nem teljesen értek vele egyet.
Példának okáért Tomb Raider.
1.-ben nem emlékszem, benne volt-e a kézállás, 2.-ban már tuti, hogy benne volt. Igaz,1-4 volt az igazi, de a változásokért, valõban a casualosodás, és az evolúció volt a felelõs. (4.-ben ugye Lara elpatkol, ezért lett olyan az 5 amilyen, illetve azért, mert a fejlesztõk unták a szériát, és meg akartak szabadulni Larától.) A 6.-nál érzõdik a "fejlõdés", ami kissé izzadságszagú lett, aztán az Any-ig az útkeresés.
Ki merem jelenteni, hogy az Underworld-el megtalálták az utat, (érdekes mód, a gyökereknél) erre túlélõ horrort csinálnak a sorozatból, állítólag....
Hurrá.
Vagy nézzük, mit kaptunk a konzoltól.
RENDETEG játék küszködik irányítási problémákkal. Mivel sokszor a PC-s verzióban sem szedik ki a kontroller okozta hiányosságokat, az pedig külön érdekes, hogy egyre több játék csak a 360-asd kontrollert támogatja, a szabvány win kontrollereket nem.
Vagy a grafika. dx10, dx10.1, dx11... Ablakban. Van helyette elmosás, blúr, színezés, azaz rengeteg olyan elem, ami ELFEDI a grafikát. (Sokszor attól kapok idegbajt, ha egy konzolos ilyenkor nekiáll dicsérni a dolgot, mondván, milyen "ígényes"...)
Vagy a Technikailag szûk keresztmetszet, ami megint csak nem egyszer átszivárog a PC-re...
Sorolhatnám a dolgot. Felesleges, mivel ezekkel ellentétben nincs bajom a konzollal. Azokkal a kiadókkal van bajom, akik leszarják a PC-t, nem portolnak megfelelõen, "terelik" a jónépet a konzol felé, exkluzívokkal, Timed exkluzívokkal. Régi, jól bejáratott neveket alakítanak át, (reklámcéllal) full árkád, konzol-szutyokká, stb...
Értem, amit mondasz, valahol egyet is értek vele, mert sok dolog igaz, amit mondasz, de a dolog engem bosszant. Még akkor is, ha így sincs idõm mindennel játszani, amivel szeretnék...
Bár abban van logika, hogy az "egyszerûbb (casual)" gamerek egyre inkább a konzol felé húznak, és nekik méginkább butítani kell a játékokat, de azért PC-n is sok a casual gamer és game.
Azonban az is tény, hogy a casual nem feltétlenül kell, hogy szitokszó legyen, vannak akik csak gamelni akarnak levezetésképp és nem akarnak fejtörõzni (sok konzolos ezt mondja), ezzel nincs is gond (néha nekem is jólesik), a baj az, hogy a legtöbb game már tényleg csak ilyen levezetõnek jó.
A CoJ2 játszása közben még az elején féltem, hogy jónak ugyan jó a játék, de vajon emlékezni fogok-e rá pár hónap múlva, de szerencsére pakoltak bele emlékezetes jeleneteket.
A konzolok csak részben felelõssek, van, ami a konzolok miatt (kontroller) jelent meg (autoaim, egy gombos fedezék rendszer, chekpointos mentés, stb...), de sok hülyeség megjelent volna konzolok nélkül is (életerõ feltöltõdés pár másodperc után, kevésbé kreatív játékmenet, stb), mert az újabb és újabb generációra fejlesztik a játékokat, az emberek pedig generációról generációra kényelmesednek el.... Csak részben, bizonyos dolgokért tehetõ felelõssé a konzol, sajnos ilyen a világ, minden egyszerüsödik...
Szerintem konzol nélkül is kb ugyanitt tartanánk,vagy ha még nem is,idõvel ugyanide jutnánk,esetleg lassabban.Sajnos erre van igény,az emberek miatt tartunk itt végülis,nem a konzol miatt :)
Elég ha a filmeket is megnézzük,ma már nem csinálnak igazán jó filmeket,vagy csak nagyon kevés készül,a játékokkal is hasonló a helyzet,bár annyira nem rossz még mint a filmek esetében.
Nem tartod feltunonek, hogy azota butulnak a jatekok, amiota fellendult a konzol piac es a fejlesztok tobbsege arra a platformra fejleszt ?
Szemmel lathato az osszefugges. Arcadositjak el az osszes jatekot, amivel a minoseg is romlik.
Szerintem az igazség valahol a két fél véleménye között keresendõ. A játékok butulnak, de ennek nem a konzol az oka, hanem a társadalom, a játékos generáció is évrõl évre butul (vagyis inkább egyszerûsödnek). De ez nem csak a játékoknál van így hanem a filmeknél, könyveknél stb...
A Hc réteg szerintem még ma is megtalálja a számítását, én legalábbis megtalálom. Vannak szimek és még jönnek is (rfact2, simbin), gondolom repülõs játékok is vannak Hc-k számára (moddolt cuccok). Ha komoly stratégia kell van TW, supreme commander+kieg+jön a folytatás, ha komoly RPG akkor moddolni kell az oblit vagy gothic3at, vagy a falloutot.
Idõnként jönnek azért olyan játékok, amik nagyközönségnek készülnek, de a Hc-k is élvezhetik, a Fallout 3 szerintem nagyon jól sikerült, imádtam az elsõ kettõt és ha nem is ért fel arra szintre a 3. rész de közel van, aztán most már vannak hozzá modok, amikkel még komolyabbá lehet tenni így már simán egyszinten említhetõ az elsõ két résszel.
Ami gond szokott lenni egy új játéknál az monotonítás. Ebbe esik bele a legtöbb fejlesztõ (pl AC). Példaként ott van a nemrég megjelent COJ2, ami az elsõ részhez képest árkádosabb lett, de még így is élvezhetõ. Szóval sikerült 7-8 órányi western játékot csinálniuk úgy, hogy nem válik monotonná egy percre sem, ez nagyon ritkán sikerül egy játéknak. Régen a játékok nem váltak monotonná mert tudtak újítani pl: egy teljesen máshogy kinézõ pálya, egy új ellenség, egy új fegyver, ezek elegek voltak, hogy megtörjön a monotonítás, de ez ma már kevés. Ehhez a fejlesztõknek is alkalmazkodniuk kéne. A COJ2nél sikerült, de a játékok 90%-ánál nem!
Szerintem három tényezõnek kell jól sikerülnie, hogy egy játék a HC-k szemében is élvezetes legyen: Hangulat, ne legyen monoton, és jó legyen az irányítás. Ha ezek megvannak akkor minden más hibáját megbocsájtjuk, legalábbis a régi motorosok megbocsátóbbak a játékokkal szemben, mint pl a 12 éves "Vér István" aki nagyüzemben fogyasztja a játékokat. Különben is, aki HC, vagy régi motoros, az már nem tizenéves, munka+család mellett kevés idõ jut játékra, annyi játék meg azért jön minden évben hogy kitöltse a felesleges szabadidõt. A tavalyi év kicsit gyengébb volt a Pc-seknek, de elõtte azért jöttek jó játékok (pl ufo: extraterresttrials, ami moddolva simán hozza a régi x-com hangulatot), de idén is jönnek értelmesebb játékok.
Az hogy némelyik cím idõvel megváltozik az sajnos (vagy szerencsére) része az életnek. Az új James Bondnak sincs köze a régi 70es évekbelihez. A Tomb Raider sem most fog letérni az útról, a 4. részig jó volt, onnantól már fokozatosan árkádosodott a cucc, hiába jelent meg az annyversary az már akkor is árkádosabb volt. Pl. Lara lóg a sziklaszirt peremén, felhúzódzkodik, majd húzódzkodásból kézreáll és átlendül...Azért az elsõ részekben ilyen nem nagyon volt. Meg most akkorákat ugrik.... Szóval A Tomb raider már rég nem ugyanaz, nem kell sajnálni, az hogy marketing okokból használják a TR nevet az nem szimpatikus, de ez van. Egyszerûbb mint egy új franchise-t bevezetni... A Resdient is megváltozott, a 4. résznek se sok köze volt hangulatban az elsõkhöz. A legelesõ az etalon, abban nem nagyon volt tömeghent, kevesen támadtak rád, de végig félelemtes, gatyába sz*rós volt, a hangulat miatt... ha sokáig nem találkoztál zombival akkor már tiszta ideg voltál a félelemtõl, meg a rejtvények, amiket gyakran órákig tartott megfejteni... De már a harmadik részben is egyszerûbbek voltak a feladványok... Ez is a folyamat része....
A lényeg összefoglalva, hogy szerintem mindenki megtalálja a neki tetszõ játékokat, csak keresni kell, vagy esetleg moddolni. Lényegsen kevesebb van az igényesebb játékokból, de azért még nem kell kihaltnak tekinteni a Hc réteget. Valaki, talán épp ebben a topicban írta régebben, hogy a mai játékok legtöbbje olyan mint a gyorséttermi kaja, pár percig örömet okoz aztán már el is felejted. Ez nagyon igaz, de szerencsére akadnak még értékelhetõ gamek is.
Tudod a Fallout 3 is fogy, meg az uj konzolosok, mondjak milyen jo, mikozben azt sem tudjak, hogy valojaban mennyire jobb volt a regi.
Igy eshet a szinvonal mondjuk 95%-rol, 70%-ra, mikozben a marhaja orul, hogy milyen jo is ez.
Azt kell mondjam, hogy orulni szoktam annak, ha egy nagy nevet megfelelo idonkent adnak csak ki, nem pedig feleves sorozatokka avanzsaljak, al'a xy Saga 147.
Tudom, hogy a jatekosok, szerettek volna jatszani mondjuk az uj Diabloval vagy Starcrafttal, de csak ugy leminositettek volna mint rengeteg mas jatekot, igy majd sokkal tobbnek erzik majd, ha csak ugyanugy lapossa nem teszik,hogy jol jatszhato legyen a konzolon, mint a F3-at.
A háttértõrténet resi, a szereplõk resi, a játékmenet nem az, a történetvezetés nem az, a hangulat nem az, (Te írtad, hogy a vége felé az is beköszön, tehát a játék elején-közepén nem az) Fejtörõk nincsenek, (vagyis inkább aligha nevezhetõk annak) a régi Labirinth rendszer megint nincsen jelen...
Ez a resi, nem az a resi, De úgy látom, ezt Te is látod, tudod. Így, a véleményünk hasonló. csak máshonnan közelítjük meg. Neked így is jó, hiszen a Te igényeidet kielégíti, viszont ÉN már nagyon sok, egykor nagy nevet láttam így a süllyesztõbe kerülni, így nehezen megyek el a dolog mellett szó nélkül.
"Nem sokkal az Umbrella Corporation összeomlása után, a vállalat biofegyverei terroristák kezébe kerültek, aminek hála beköszöntött a bioterrorizmus hajnala, felborítva ezzel a gyengébb országok stabilitását. Nem kellett sok, hogy az emberek úgy véljék, elkerülhetetlen még egy Racoon City-ben történt incidenshez hasonló. Ezek hatására megalakult a Bio-terrorism Security Assessment Alliance nevezetû szervezet, hogy megakadályozza a biofegyverek további elterjedését - a csoport tagjai Chris Redfield és Sheva Alomar is. A történet során felbukkan még Sherry Birkin és Albert Wesker, az örökös fõgonosz is.
Takeuchi szerint a történet szorosan a vírus eredetére fog koncentrálni, így a Las Plagas-féle parazitákon kívül feltehetõleg a régi T-vírussal is találkozhatunk majd a játékban, s a megszokott lassabb zombikkal is"
Chris Redfield, Albert Wesker, a harmadikat nem akarom lelõni, azok elõtt akik nem tudják, bár már ugyis tudod akaratlanul is ha olvasgattál itt ott a Resi5rõl...
"már csak a karakterek miatt,"
Hogy? Ha jól emlékszem, (rég volt már!) a 2 fõszereplõi Leon és Veronica. Az 1.-é, és a 3.-é NEM. Azaz a koncepcionalitás már megint bukta, ha a régi karaktereket hozzák vissza.
A helyszínek sem azonosak voltak. Megint bukta, azaz kiadói rókabõr, amihez én nem tudok tapsolni.
Csináltak egy akció, túlélõ horrort, majd a könnyebb eladhatóság kedvéért átemeltek bele néhány ismerõs elemet egy régi, sikeres játékból, megkapta a nevét, és ennyi. Semmi más nem történt.
Újabb parasztvakítás.
Eppen ezert irtam a Gyuruk Ura kepzetet, hogy ilyen nevetseget alkotnak egy mar meglevo sok-sok eves vilagrol.
Egy tollvonassal athuzzak es krealnak egy parodiat.
Majd evek mulva kideul, nem a nevtol lesz jo egy jatek.
Lattunk mar nagy neveket a porba hullani, mert pl ugy gondoltak egy Conan az valami vagy egy "Richard Garriot" nev eleg egy Tabula Rasahoz.
Hat nem eleg, egy rossz konstrukcion azonnal visszakoszon a visszaeses es nem eleg a nev, hogy ezt egyensulyban tartsa.
Ezt nevezik nalam kapzsisagnak, nem tudnak mar mit kezdeni a sorozattal es csak a nevet felhasznalva probaljak igenytelen valtoztatasokkal minnel tobb penzt kizsigerelni a vasarlokbol. Meg lesz az eredmenye, igy latatlanban elmondom, jol belebuknak.
persze hogy látja, ki nem? ez egy más resi de ettõl még resi, már csak a karakterek miatt, a játékmechanika miatt, egyes helyszínek miatt is, persze más lehetõségekkel, más hangulattal ( CO-OP )
Errõl beszélek. A gondolkodás teljes hiánya -Mert Õ is látja, hogy ez a resi nem az a resi, És a leírt szó iránti tisztelet -Mert valamelyik fejlesztõ azt írta, hogy ez evolûció....
Tényleg nehéz. Láttál belõle 20 percet úgy hogy nem is te játszottad, szkeptikus hozzáállással, "konzolos" irányítással konzolon. Erre nem lehet mit írni, mert hiába írok bármit is a játékmanatrõl, helyszínekrõl, co opról, történetrõl, karakterekrõl, amikor nem tudsz róla semmit, mivel nem játszottad.
Az ilyen dolgokat figyelmen kivul kell hagyni, max szolsz nekik je egy lepke :D Kb ennyit er a Batman kepuk is mert mar nem tudnak kinjukban mit irni ezert spammelik inkabb a topicot.
En ugy velem taplosag, lehet ugy is fogalmazni, hogy a tisztelet hianya, de szerintem nem errol van szo, hanem a frenchise kipukkadt es leeresztett.
Mi tudjuk, hogy ezt a halottat mar nem igazan lehet feleleszteni, vagy ha igen nem ezzel a modon, hanem hogy hagynak idot a regeneralodasra nekik es pihentetopalyara kell tenni, es majd elovenni ugy jo 6-8 ev mulva, ahol a regi rajongok azt mondjak, hogy Tomb Raider ? milyen regota is varunk mar ra, johet es akkor ujra csinal general egy jo kis forgalmat.
Ezzel szemben a keszitok ugy gondoljak a nevvel ellehet mindent adni, meg ugy is, ha teljesen szoges ellentetben all a regi onmagaval, amivel tovabb romboljak csak a nimbuszt.
A sok pocs meg tapsikol neki, mert egy csopp eszuk sincs ahhoz, hogy felfogjak most assak meg a sirjat egy volt sikeres jateknak es innentol kezdve mar a csoda sem segit rajta.
Nem, ez nem taplóság. Lustaság, a gondolkodásra. Vagy a leírt szó iránti túlzott tisztelet. Nézzük ezt a mostani példában;
Én azt mondom, hogy ez a Resi, nem az a Resi. Nem állítottam sehol, hogy rossz, azt mondtam, nekem nem tetszik, és nagy valószínûséggel annak sem fog tetszeni, aki a régi Resi-t keresi benne.
Erre mi a válasz?
Hogy ez így igényes, úgy igényes, így x millió, úgy grafika.
Ez, még csak nem is válasz a felvetésemre...
Márpedig, így vitázni nehéz, pláne, ha Batman is befigyel közben...
"With Resident Evil 5, Capcom has broken away from many of the survival horror conventions it pioneered. The creepy suspense of the earlier games has been replaced with an action-packed intensity that will instantly appeal to some gamers and disappoint others. As an action game, RE5 is a success, and there’s a wealth of replayability through item collection, weapon upgrades, score chasing and the unlockable Mercenaries mode. But this is no gentle nudge to the formula of the previous main RE games; it’s an evolution. And if you can accept it as that, you just might love Resident Evil 5."
Pontosan ugyanez a velemenyem, mint ahogy szintenugyanezt gondolom arrol, hogy egy evtized ota megalkotott vilagot egyetlen tollvonassal, mas mufajjal, mas hattertortenettel ruhazzanak fel.
Ez olyan mintha a holnaptol a megjelenne a Gyuruk a turha, aminek a foszereploje Zsakos a kopo es a jatek mufajaban egy tulelo horror, ahol a foszereplo bal zsacsijat kell vakargatni, nehogy meghalljon a viszketestol.
Az idiotak pedig még megisakartjak magyarazni a nagyerdemunek, hogynincs ebben semmi rossz, kicsit atalakul a felepitett vilag.
Más fejlesztõk más felfogásban készítik, neked nem kell hogy tetszen. Ugyis elkönyvelted szarnak, ha pedig kapunk egy jó kis akciójátékot és 5 millióan fogják élvezni, akkor hidd el senki nem fog tégedet sajnálni:), nosztalgiának ott az elsõ két rész, ha valaki nem bír magával...
Miert is az lenne ?
Majd a sok konzolos majomnak Arnord Smuckiniggernek hivjak, ok meg azonnal aszocialnak errol kalifornia kormanyzojara es hipp-hopp maris van egy uj franchise 5 millio vevovel, "akik tudjak mi a dorges". :D
A kozonseg meg jokat rohog rajtuk.