Az szerintem elég alátámasztás, ha a bevételeket megnézzük. Amin van warez produkálja a bevételeket, amin nincs, az nem.
A tanulságot pedig leírtam; Vannak lépések, amik SENKINEK sem szimpatikusak, ilyenkor elõkapják a jó öreg warezkártyát. és bocsánat, de... meg kell lépnünk, mert warez...
Egyszerûen NAGYON túl van lihegve a téma.
Mert te azt mondod? Mert alátámasztást nem látok. Na mindegy, nincs errõl értelem vitatkozni, mert mindig az lesz a tanulság, hogy a warez a játékipar motorja, csak összeesküvéssel próbálnak ellene tenni.
Gyerekek... Azt kellene megérteni, hogy ha nem lenne warez, nem fogyna a PSP-sem. Mert azt az egyszeri pénzt megéri, és nem többet! Ha nem lenne warez, nem fogyna a PSP sem, és a játékok ugyan úgy fogynának, mint most, azaz sehogy. A DS pedig gondolom azért fogy, mert divatos, és valamiben többet tud. (Miben, fogalmam sincs, egyik készülékbe se mélyedtem bele)
vagy nem látod, vagy nem látod hogy a warez egy fontos tényezõje annak hogy a fejlesztõk, kiadók a konzolra áttértek, csak arra fejlesztenek, de elsõdlegesen mindenkép a pécét csak egy platformnak veszik, amire vagy portolnak agy nem...
PSP egy hájtek cucc, még hogy elavult lenne... egy tökéltes eszköz a játékra, tele remek játékokkal, viszont a DS az valóban elavult egy szerkezet, de hát ez nem számít azt veszi a nép mint a cukrot, bár hardwer eladásokban a PSP is erõs, de játék eladásokban a DS bõdületes, a PSP meg szenved mellette és ez a warez hibája ha tetszik ha nem...
Az a gond, hogy amit leírsz, azt a kiadók állításán kívül, az égvilágon semmi sem támasztja alá, még a józan, paraszti ész sem.
Hogy a kiadók mirõl panaszkodnak épp, az teljesen mindegy. PC-n, köszönik, elvannak a játékok, a warezzal, és a mérhetetlen konzolra tereléssel együtt, a Box megintcsak elvan, a warezzal együtt, a Sony pedig haldoklik.... PSP pedig köszönhetõen a bátyját övezõ érdektelenségnek, és annak, hogy kiment a divatból, elavult, szintén nem fogy. Csak van mire fogni...
Továbbra sem állítom, mint eddig sem, hogy ez az egyetlen ok, mindössze annyit, hogy 1; a warezhoz való hozzáállást ideje volna átgondolni, és kialakítani egy rendszert, ami nem termeli ki. (3G is bukás, erre már jön a 4G... Ugyan kérem... 5000Ft 10 óra TV-nézés? Hol élnek ezek?) 2; A warez nem is biztos, hogy valóban kárt okoz. Sokszor egyértelmûen többet árt egy játéknak a kiadói nemtörõdömség. az elkapkodott portolás, és a mértéktelen pénzhajhászat.
Korántsem minden példány tartalmaz bundled software-t, ez nagyobb arányban egyébként is inkább a Nintendóra jellemzõ. Ha pedig valaki warez szándékával veszi, akkor eleve nagyobb eséllyel vesz egy olcsóbb alapgépet bundle helyett.
Egyébkétn természetesen az eladott és "okosított" konzolok is generálnak eladásokat, de a jelen generációban nincs olyan kilengés, mely ezt igazolna. A PS2 diadalmenete sem fõleg erre vezethetõ vissza, hanem a terjedelmes a felhozatalra (köztük rengeteg third-party exkluzív, ezek nincsenek meg mára), az elsõ Playstation által világhírûvé tett brandre, valamint arra tényre, hogy nem akadt érdemi ellenfele.
En nem igy gondolom, felelve a hozzaszolasod elso reszere.
Teszem azt van eladott 1 millio darab eladott PS3, akkor maximum 1millio jatek fogy el (ne szamoljuk bele, hogy valaki veletlenul ugyanazt veszi meg). Ellenben ha nyolcszor tobbet adnak el egy konzolbol koszonhetoen a wareznek, akkor eleve a konzolhoz adott jatekok szama novekedik (ezt jatekeladasnak szamoljak konzolos korokben). Raadasul a ha beleszamoljuk azt, hogy sok konzolosnak nincs PCje, vagy sokan mint peldaul az elso 500k akit amugy sem erdekelt a warez, eppen ezert az elso vasarlok kozott voltak es ezutan is megveszik a jatekot, azt kell mondjuk hogy a warez az eladasokra is jelentos mertekben kihat.
Ideszamithatjuk peldaul az emberi tenyezot, hogy amikor egy user meglat egy jatekot es azonnal kell neki, vagy csak azt a 3 hetet nem tudja kivarni, amig uj EEPROM patchet adjanak ki a konzolhoz , mert a regivel nem megy az ujabb jatek es ezert megveszi.
Tehat nem mindegy, hogy 1 millio vagy 8 millio potencialis vasarlokrol beszelnuk, raadasul azt azert tudjuk, hogy a szamok az altalam leirt peldanal, lenyegesen magasabbak. Talan a PS2 jo pelda erre, ma mar a jatekosoknal talalhato gepek legtobbje alkalmas a warez futtatasara, minimalis a nem hackelt gepek szama. Ilyen nagy aranyu gepnel, amit eladtak (ha jol emlekszem ez a szam valahol 140-150 millio kornyeken lehet) nem veletlen, hogy meg eleg sok jatekot eltudnak adni.
Grand Theft Auto: San Andreas (12 million) - elveszetette az exluzivitását, ebben a genreácóban 360ra fogyott a legtöbb belõle és techniaki patamétereit nézve is felmossa a padlót a PS3al és a PC verziónál is jobb.
Gran Turismo 3: A-Spec 9.53 million - nem jelent még meg a GT5, még mindig nem!
Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty (7 million) - MGS4 teljeített az eddigi legjobban mint exluzív a 4+ milliójával
Final Fantasy X (6.6 million) - elveszítette az exluzivitását, még nem jelent meg
stb... meg még az a jópár játék aminek elveszítette a Sony az exluzivitását + a jrpgk amik 360ra jönnek és minimum 1 évig exluzívok, vagy örökre
GoW3, GT5 ás árcsökkentés kellett volna már tavaly, akkor talán szebb lenne az összkép
PSP egyértelmûen a warez miatt haldoklik, sok fejlesztõ kijelentette hogy valamit csinál a Sony vagy nem fognak a gépre fejleszteni, az árak meg pont nem olyan drágák és habár sok a selejt, vannak nagyon minõségi cuccok, sok RPG, sok olyan játék ami hosszú idõre leköti az embert, ár értékük rendben van, persze egy szemét NFSért sok az a 8-9k itthon, viszont külföldön nem olyan egetrengetõ összeg ez, nem a játék árakkal van a fõ gond idehaza, hanem a fizetésekkel
Két különbözõ dolog, hogy a konzol feltörése is meglökheti az eladásokat (hiszen mindig akadnak jó páran, akiknek ez szempont), és ennek kizárólagos jelentõséget tulajdonítani. A szoftvereladásokra hatásuk pedig megint nem egyértelmû. Idehaza (nyilván nem reprezentatív, hiszen a hazai wareztársadalom torzít) hiába fogy sokkal több Box, szoftverben (lényegében ezen van a haszon) legfeljebb egál a helyzet, de többnyire az se.
Az Alan Wake körüli történések tényleg a szánalmas kategóriát erõsítik. De hát marketing, az a dolga...
Pedig de.
Elsodlegesen a warez hianya miatt kullog az X360 mogott.
Az osszes konzolnal azt lattuk, hogy a vasarlasi kedv akkor novekedett mindig, meghozza marginalisan, (esetenkent akar nyolcszorosara is) amikor sikerult a konzolt feltorni.
Az Alan Wake-re meg csak annyit tudok mondani, hogy megerositette a nem reg altalam leirtakat, hogy igy akarjak a konzolt beleeroszakolni a vasarlok kezebe.
Pont az Alan Wake erre a legjobb pelda. Cikkeket idezhetnek be a Games for Windows, vagy a ontomjenezesrol, amikor a fejlesztok promoztak, hogy a forgoszeluk micsoda hihetetlen ujitas, most aztan kihasznalhatjak a PC-sek a processzorjukna akar a 4 magos teljesitmenyet is.
Esetleg a Nemet eladasokra parhuzmara utalo Mass Effect cikkuket, amikor a Windows Vistara kerulo jatekok bizniszet ugyanolyan fontosnak tartjak, mint az X360-et. :D
"Microsoft Explain PC Game Release Delays
Jul 01, 2008 at 8:33 AM - Andrew Burnes - 33 Comments
Why do Microsoft titles never come out at the same time on PC and Xbox 360? Because the 360 is far more profitable, of course:
Which format is your priority in Europe? You have these big Xbox 360 titles such as Mass Effect, but they don't see release on the PC until six months after the console release. Why don't you go for a simulataneous treatment on these titles?
On a global scale the Windows Vista business is as important as our Xbox 360 business. But in Germany for example, we want more gamers to buy our Xbox 360. If we launch a game that is on 360 and PC simultaneously, we basically shoot ourselves in the foot by allowing the German market to choose to play the PC version – because they are more likely to buy that than spend their money on the Xbox 360. On a global scale the PC is very relevant to us. And I would say that 90 per cent of the games that are pitched to us are on console. We're strongly perceived as a console publisher because we're the first-party publisher even though the Windows operating system is equally important to us. If we launched a Halo game on PC and 360 in Germany simultaneously, 80 per cent of sales would be on the PC. So we need to pick and choose our formats."
Nem elhanyagolhato teny az sem, hogy PC exkluzivkent indult a fejlesztese is, ha jol emlekszem, igaz mar vagy 5 eve halogatjak a kiadast mindenfele urugyre hivatkozva.
Tehat a trend folytatodik, hogy hulyenek akarjak nezni a vasarlokat, mikozben a konzolt eroltetik.
A Wii azért drága, mert még egyszer nem csökkentették az árárt, és kezdettõl fogva haszonnal arulja a Nintendo. Egyetlen oknál fogva: fogy olyan jól mind a szoftver, mind a hardver, hogy ezt megteheti.
Lám, PSP-nél magad is az árra hivatkozol! (Egyébként közben a szintén nem olcsó DS rekordokat dönt.)
Tudom, hogy üzengetnek, de ez is kétélû dolog, azaz, ördögi kör... Nem fogy elég PS3, mert nincs rá elég játék, ergo nem tudják csökkenteni az árát. ergo, nem fognak rá játékokat írni...
Viszont, a Wii is rohadt drága, a tudásához képest mindenképp, bár most nem vagyok képben. Legutóbbi infóim szerint majdnem elérte a PS3 árát. Gondolom, ez azóta változott, de akkor is a Wii volt a legnépszerûbb... Tehát az ár és az eladott darabszám sincs mindig összefüggésben egymással.
Hidd el, sok oldalról átrágtam ezt a témát, marad a reklám, mint fogyasztásnövelõ eszköz. Annak egy formája a warez, bár, azzal meg ki lehet önteni a gyereket a vízzel együtt.
PSP-rõl pedig annyit, hogy abban a világban, amiben egy alig drágább készülék, tudja közel ugyan azt, (Omnia, iPhone) nem a warez miatt nem fogynak a játékok rá. Elavult maga a kézikonzol. Ma már a (lehetõleg win-es) PDA képes telefonoké a piac. Illetve a telefonképes PDA-ké...
A reklám valóban fontos, akár felhasználói oldalról jelenik meg, akár úgymond felülrõl - viszont az utóbbi meg tudja fordítani az elõbbit. Még az Xbox-bázisnak számító UK-ben is több FIFA fogyott PS3-ra, amikor csak arra reklámozták.
Az árkülönbség pedig sokat számít, mert a fogyasztónak vannak lélektani határai, ha költekezésrõl van szó. Egy konzolnál pedig többnyire nem a high-end PC és gamernotebookok árából indul ki a vásárló, hanem a konzolokéból. Az árkülönbség pedig bõven szignifikáns. Az árazás amúgy is a konzolok világának egy állandóan visszatérõ témája, a játékkiadók is üzengetnek miatta a Sonynak.
Én akkor sem fogok...
A GTA4-el is mi volt, így nem lesz, úgy nem lesz. Aztán mégis lett. Igaz, kicsit sárga, kicsit savanyú, de a mienk...
TDU-hoz pedig; Úgy volt, hogy újra beszerzek egy G25-öt, nem így lett, inkább vettem egy Omniát. (Hiába, multifunkci, és imádom. Játékoknál olyan a grafikája, mintha a PS-PS2 közt lenne, GPS, PDA, rengeteg funkció, imádom) de õszre tuti beszerzek egyet, legkésõbb. Úgyhogy, akkor tuti összefutunk...
Persze, ez mind igaz, de azért két ellenérvem volna...
Annyira drága lenne a PS3? 20-30e Ft a különbség. Ez hatalmas? Szerintem nem. Ha hozzávesszük, egy asztali BD árát, akkor a különbség eltûnik, igaz, nem kell mindenkinek a BD, mert még nem terjedt el...
Második;
Itt azért mélyebb összefüggések vannak. A legnagyobb érv, ugye, az igazán nagy nevek hiánya. De ez vajon miért van így?
Csak egy példa. Környezetemben van kismillió box. Döntõ többsége flashelt. Akinek van, ezt reklámozza, ezt ajánlgatja. Mondván, a PS3 szar. Közben, talán még nem is látott... Érted mirõl beszélek... Egyszerûen az, hogy ott van sokaknál, hatalmas reklám. Ha nem lenne rá warez, nem lenne ott ennyi embernél, nem ajánlgatnák ennyien, nem kellene a Józsikának, mert már Pistikének is van. És, ugye, PS3-nál ez nincs, ezért nem jönnek rá az igazán nagy nevek... és az ördögi kör létre is jött. (Kissé bonyolultra sikerült a körülírása a problémának, de remélem, azért érthetõ) csak hozzá tenném, emiatt a reklám miatt vett a héten 2 ismerõs is boxot. Egyik azonnal vitte flasheltetni a vadi új boxot... PS3-at egyik se látott élõben, de miondkettõ szerint szar, nincsenek rá játékok, drágák, stb...
Szóval, azért a warezmentesség, bár önellentmondásnak látszik, bizony sokaknál, sokszor hátrány... Ha nem is mindig, és nem is mindenütt.
Kösz a tippeket, õszig egyelõre nem érint, de majd lehet, hogy valóban szükségem lesz egy kis segítségre, ki tudja.
Alan Wake-re pedig annyit, hogy ha nem jön, majd játszunk mással, mint eddig. Nem fog megállni a világ, mert az eddigi 2 konzolos játék mellé, ami kellene kijön egy harmadik....
Én a Remedy miatt várom, de a falnak menni én sem tudok, eddig igazán meggyõzõ anyagot nem mutattak belõle. Egyébként nem tartok még attól, hogy nem elsz PC-s port. Mondjuk ha a Fable 2-t sem jelentik be idén PC-re, akkor lehet elkezdeni aggódni.
A PS3 nem a warez hiánya miatt kullog a Box mögött. Hanem mert:
- késõbb jött ki, így komoly hátránnyal indult
- a két legnagyobb piacon (USA, UK) Halo és Gears of War õrület dúl(t), ott a PS3 labdába sem rúgott
- hazai pályán, Japánban henadheld, prevgen, Wii tarolás volt - ez más mértékben, de elmondható a német piacról is
- az exkluzívjai között nincsenek Halo - vagyis extrém - szinten populáris brandek, csak a GT, abból pedig még csak egy Prologue jelent meg
- a legdrágább asztali konzolról van szó, a mai napig; a BD nem elég elterjedt ahhoz, hogy ez igazán nagy lökést adhatott volna
Ezek közé beilleszthetjük oknak a warezt is, de az legfeljebb csak egy ok lehet a sok közül, és a felsoroltakhoz mérten a PS3 irreálisan jól állja a versenyt. Elsõsorban azért, mert ott van rajta a PS logó.
Ellenpéldák mostanából:
- a PSP-tõl éppen a warez miatt elfordultak a kiadók, ezért hoznak ki új revíziót
- a Boxba is került revízió során egy ideig fel nem tört új meghajtó, tehát próbálkoztak õk is
1;Mondani nem mondta, de sugallta(d), hogy az csekély... Ezek a számok nem arra utalnak...
2;? -Csak finoman.... Ugyanezt mondják a kereskedelmi TV-k rád... Várd meg a magyar megjelenést... Addig meg....
3;Miután már mindenkit sikeresen át"kényszerítettek" az lenne a csoda, ha nem így lenne...
4; Tökéletesen egyetértek. Ma, ahhoz, hogy a warez minimális legyen, ütõs multi KELL, és ez szomorú. Ez a játék, van annyira jó, (ha az apróbb hibáitól eltekintünk) hogy megérje a vásárlást.
5; PC-s warez, lemérhetetlen. Azért mert azt mondják, hogy rosszabb az arány, ez még nem biztos, közel sem. Amit pedig nem tudunk, azzal nem példálózunk. Tippre, pedig nem adok.... Mert a milliárdos károk, és egyéb kirohanások hasraütésen alapulnak.
6; És azonnal a PS3 sorsára jut; a kutyának sem kell majd. M$ nem hülye. Nem véletlen, hogy az XP, a Vista, egy perc alatt törhetõ, és a Boxnak sem kell sokkal több, a Win7 próbaverziói egy évig használhatók... Nem lesz abban törhetetlen a védelem... Az nem tûnik kifizetõdõnek. Hiszen a "warez melegágya" a PC generálja még mindig a legnagyobb forgalmat, pláne, ha a hardwert is beleszámoljuk...
Alan Wake-re pedig annyit, hogy ha nem jön, majd játszunk mással, mint eddig. Nem fog megállni a világ, mert az eddigi 2 konzolos játék mellé, ami kellene kijön egy harmadik....
1, senki nem mondta hogy nincs warez
2, az összes rohadt warezjóska keze rohajon le, amiért ezt a remek játékot lewarezolta
3, még így is 360on fogy magasan a legtöbb
4, ez a játék sokkal, de sokkal többet érdemelt volna, csak sajnos manapság az hogy nincs benne multi, a single meg 8-10+ óra, már nem érdemes vételre, ez egy nevetséges hozzállás és sajnos egyre jobban terjed és ez káros...
5, saját háza táján kell mindenkinek szétnézni, ha az övé rosszabb, akkor ne kapálódzon és ne ossza a másikét
6, remélhetõleg a következõ xboxba is olyan blúréj kerül amit nem tudnak majd feltörni
"Az Alan Wake írója szerint most az x360-as változat elkészítésén és a kitûzött jövõ év tavaszára ígért megjelenés betartásán fáradoznak. Amint elkészülnek vele mérlegelik lesz-e egyáltalán értelme egy PC változatnak."
Multiorientálságtól ne félj, csak menj át a PH TDU-s fórumára, mert ami itt van, az a kiscsoport.... Sajnos, ez tipikusan az a játék, aminek a multijának jót tett a magas ár. De, ha gondolod, átküldhetem a friend's list-em, azon normális arcok vannak.
Más. Kicsit "kárörvendõ" amiért a konzolfanboyoktól elnézést kérek....
Most nézem, Dead Space; Elment 1,5 millió, mégis, a Live! és a PSN szerverein 3 millión tolják.
Érdekes adat, ugyanis azt jelenti, hogy a Live! rendszerében, 2,5x-ös az arány... Mármint a warez aránya. (Box népszerûbb, így önkényesen azt mondtam, hogy 1M box, 0,5M PS3 vásárló van) így megvan a másfél. PS3-on nincs warez, megvan az arány. És akkor nem számoltuk azokat, akiknek nincs a netre kötve a gépe, (Mert ugye ebbe multi nincs) vagy már bannolták....
Még hogy konzolon nincs warez... Így, becslésem szerint, simán 5x-ös a warez, nem varez aránya. Még jó, hogy konzolon csak a kerek asztal lovagjai játszanak....
Értem én, csak az nem fért a fejembe, hogy a maga kategóriájában szintén korrekt színvonalú FlatOutot miért kellett degradálni azzal, hogy kezdetben egy Fuel szintá vacakhoz mérted.
Egyébként nemrég beszereztem végre mind a TDU-t, mind a legújabb FlatOutot, az utóbbi remake mivolta ellenére is magasabb prioritást kap, de csak a kontroller/kormány hiánya, illetve a multiorientáltságtól való félelmeim miatt :) Na mindegy, már csak idõ kérdése.
Hiszed, vagy sem, must buy volt a TDU, nálam. 2007.03.22.-én vettem, 9990;-ért. (Gondolod, beszkennelem a számlát) Azt hiszem, ez még bõven az a kategória. Igaz, akkor sem a szervergondokról nem volt szó, sem a carpackok hiányáról, és arról sem, hogy az egyetlen, (a felsoroltakon kívüli) komolyabb hibát fél év után javítják. (ti az Nv karik driverét csak minden 2. alkalommal töltötte be normálisan)
Ezzel szemben állt a sosem látott autómennyiség, és terület, a belsõ nézet, az, hogy az autók valóban különbözõként viselkednek, stb... Magyarán, a nagybetûs játékélmény, feledtette a hibákat, amik bizony voltak, elsõsorban a konzolközpuntú nézet miatt.
A többi... nem is tudom, mennyire szubjektív. A játszhatóság, a fizika, irányítás, a grafika, mind mind szempont. Lehet a fontossági sorrenden vitázni, de úgy érzem, sikerült a tetszési indexemtõl elvonatkoztatni, és a játékot magát nézni. Bár tagadhatatlan, hogy a minõséget az én szubjektív véleményem határozza meg, az alábbi listámban...
kijött a Fuel demo, nem akarom kommentálni az "élményt":)
Ez még mindig nem pusztán minõség, hanem elsõsorban ízlés és stílus alapján felállított sorrend. Ráadásul te magad szoktad a TDU-t az némely igénytelensége miatt lehordani, ehhez képest a 'must buy' kissé erõs.
Igazad van, a kettõ nem ugyan az.
Ugye vannak a simek, azt most ne keverjük ide.
Aztán vannak a jó árkád játékok, mondjuk TDU, CMR2, stb...
Aztán vannak az árkádok, amivel el lehet lenni, Grid, Dirt, Flatout, stb
Utánna jön a Fuel, ami mellett egy érv szól, hogy nem akar több lenni, mint ami, és a sort zárja a moslék NFS, és társai.
Tehát azért hasonlítottam össze a kettõt, mert valami pozitív van bennük, még ha azt a színvonalat nem is érik el (nálam) amiért azt mondom könnyû szívvel, hogy oké, most azonnal rohanok érte a boltba. Mert CMR2 must buy, TDU szintén, de a többi nem... Mondjuk Dirt, Grid, Flatout, esetleg, ha nekiszaladok 2000Ft-ért, és nagyon nincs mire elszórnom a pénzem.... Fuel, és alatta a lemezt nem érik meg, amire nyomtatták...
Neked ott kezdõdik. Attól még remek móka a maga nemében, ettõl nem lesz rossz játék, hogy ki kelljen akadni rajta, hogy ekkora szeméttel próbálják kiszúrni az emberek szemét (mert ha a Fuel és a FlatOut közé egynelõségjelet teszel az ezt jelenti). Szerencsére az enyémet is kiszúrták, mert bizony én sem vagyok "szimes", sõt a Carmageddont is csak kóstolgattam belsõ nézetbõl. Persze némely játékot magam is úgy játszom.
Autós játék ott kezdõdik, hogy van belsõ nézet.
Az, hogy a fizika egy fokkal jobb, és törnek az autók, az én szememben nem teszi naggyá. 12 egy tucat casual (nagyon casual) autós játék. Azaz majdnem ua. Hangulata mindkettõnek megvan, grafikája is, de számomra az a valami hiányzik...
Totti!
Az, hogy nem halottam róla, nyilván költõi túlzás, hallottam, (igaz, nem sokat, és a hallottak alapján nem is igazán vártam) de míg ki nem próbáltam, nem tudhattam.
2. Sok-sok játékot nem ismerek, sok-sok játékkal nem játszottam. Ettõl a piacot ismerhetem.... Összefüggés nem ezen a szinten van. OV-nek sem kell ismernie téged, személyesen, mégis, tudja, mi neked a jó.... Amennyiben nem nyílvánvaló, az utsó mondat ironikus felhangal van ellátva
Fuelrõl addig nem is hallottam, míg fel nem kúszott a gépemre. Nem volt rajt sokáig. Flatout, ugyanaz pepitában, Motorstorm pedig szerintem nincs PC-n. (?)
Zo!
Igen, félünk a wareztõl, félünk a wareztõl, de akkor miért van, hogy a warez melegágya, a PC termeli a legtöbbet, a Wii köszöni elvan warezostul, a Box úgyszint, míg a warezmentes PS3-mon már hisztiznek a játékgyártók, hogy adják olcsóbban a gépet?
Jó, tudom, ez csak egy érdekesség, nem bizonyíték semmire, és pláne nem arra, hogy nem kell félni a wareztól. De azért, (legalábbis számomra) elgondolkodtató TÉNY. Nem is annyira a warez miatt, hanem a piaci tisztánlátás hiánya miatt. Mert ez a valóság, mégha nem is akarják a kiadók észrevenni a dolgot.
Általános véleményem a témában az, hogy adott mennyiségû pénz van a játékiparban, amit ezekkel a dolgokkal (timed exkluzivitás, egyebek) max csoportosítgatni lehet, megnövelni nem. Magyarán, ha megszûnne a warez, sem lenne több bevétel, csak más formában jönne...
Bár egy elõnye lenne; kiderülne, melyik platform VALÓBAN életképes, melyik nem...
Komolyan had kérdezzem már meg, hogy a FUELt miért kell mindig felhozni? nemigaz hogy te nem láttad már az elsõ képeken videókon hogy mekkora ratyi játék lesz!, váratlanul ért? akkor valahol máshol jártak a gondolataid az elmúlt évben... létezik a kiváló Faltout meg Motorstorm, a FUEL nincs warezra sem méltó.
A háttérben egyébként nyilván az van, hogy az EA is fél a wareztõl. Ennek jogosságát vitathatjátok, de ezt az EA vezetõivel beszéljétek meg, ne velem! ;)
Kevesebb warezzal, brutálisabb eladásokkal ez nyilván fel sem merülne, senki nem igazítaná a konzolokhoz a megjelenési idõpontot, mert nem érné meg a gyártók két szép szeméért.
Csak melysegesen egyeterteni tudok az elhangzotakkal.
A versenyhelyzet megcsufolasa. Korulbelul olyan, amikor egy asztalos sajat termekeit akarja eladni. Van neki dragabb es olcsobb termeke ami minosegeben korulbelul megegyezik, de nem akarja az olcsobbat kitenni a vasarlok ele, mert akkor tudja a dragat nem veszik meg. Ezert azt mondja a vasarloknak, sajnos a masik meg nem keszult el es egy darabig nem is fog, tehat vegyek meg ezt es rabeszeli a dragabbra a vevoket, mig az olcsobb lent porosodik a pinceben.
Majd amikor ugy gondolja hogy mar megfelelo mennyisegut adott el a dragabbol, kiteszi az olcsobbat is ami persze kozel sem fog olyan jol fogyni mint a dragabb, hiszen mar rengetegen megvasaroltak, ellenben meg igy is jobban megeri, hiszen az olcsobbol kipotolja a tovabbi nyereseget.
De nem csak ez a dolog csunya oldala, hanem az hogy egy minosegben azonos termekrol beszelunk, sot.... hiszen az olcsobb valtozathoz meg a vevo tudna kesziteni fogasokat,fiokokat,cserelhetok lennenek a szinek es vegezhetne meg rajuk kulon modositasokat al'a mod ingyen.
Na eppen ezert hanyingertkelto, ahogy a veasarlokat a sajat erdekeik szerint terelik a kiadok.
Dehogynem akarják a versenyt!
Csak a "favoritnak" adnak egy kis elõnyt... De jobban belegondolva, nem is lehet rajta csodálkozni. Ugyanis mi elõnye van egy konzolnak a PC-hez képest?
Tisztáztuk, hogy nem olcsóbb.
Tisztáztuk, hogy irányítás terén alulmarad.
Tisztáztuk, hogy ....
Azaz mi marad? Korábbi megjelenések, exkluzívok. Hogy egyáltalán, életben tartsák. Ugyanis, ahhoz, hogy megérje, sokat kell eladni, nem csak a gépbõl, de a játékokból is.
Zó!
Ne gondold, hogy annyit foglalkoznak a PC-s verzióval.... Ott csücsül a polcon, és porosodik. Ne legyen igazam, de tuti lesz ehhez is egy két patch... Ha dolgoznak még rajta, finomítgatják, akkor nem lesz rá szükség. Meglátjuk. Mindenesetre van rá egy fogadásom, hogy akik eddig a PC verziót hegesztették, most gõzerõvel dolgoznak valamelyik konzol-porton...
Egyébként rájöttem, mi hiányzik nekem a mai játékokból. Az ötlet... Ugyanis ma csak a grafikára gyúrnak, arra is hiába. Ugyanis a dx10-et alig használják, 10.1-et szintén, PhisyX ugyancsak elvétve akad.... Ellenben van blúr dögivel, ilyen elmosás, olyan elfedése a valódi grafikának.... Csak a szemed folyjon kifele... (Nem mondom, hogy nem a gyenge konzol hardver miatt, mert de)
Ötlet meg ablakba. Ember odaveri a seggét a földhöz, egy olyan újdonság, mint a The Witcher irányítása, vagy a Bioshock világa láttán.
Sajnos, nagyon casualosodik elfele a játékipar, megteremtik maguknak a piacot, aztán a szarral tolják ki az ember szemét. Egy olyan "játékot" mint mondjuk a Fuel, pár éve el sem lehetett volna adni. Vagy az Assasin Creed, vagy FarCry2, és sorolhatnám. Grafikailag mind szép, és jó, de a többi?... Szót sem érdemelne.
Részemrõl a féligazságokat hazugságnak tartom, szóval nem kell ezt nekem magyarázni. Viszont nyilván nem veszem ezeket olyan komolyan az üzleti éeltben, mint a magánéletben, az elõbbiben sajnos természetes.
Abban biztos vagyok, hogy tavasszal csak nyers, bugos változatot kaphattunk volna kézhez. Legalábbis a BioWare neve számomra erre is garancia. Ha pedig ezúttal tényleg korrekt állapotban, jól optimalizálva jelenik meg a játék, akkor én csak nyertem rajta. (Pl. a KotOR PC-n is, konzolon is vicc volt ebbõl a szempontból.)
Hogyne feligazsag. A jatek PC-s valtozata elkeszult. A konzolos nem.
Ennyi a fama, mindossze 8 honapot kell varni a konzolosra a PC-shez kepest. Tehat nincs itt semmifele okozat kereses, hanem a tenyek tamasztjak ala, hogy nem azonos szerepeket szannak a keszitok neki.
Errol beszelt regebben Dante es sokan masok, hogy a kiadok nem akarjak hogy versenyezzen a ket platform, hanem eloterbe toljak mindenfele indokokkal a konzolt es igy probaljak a vevoket a masik oldara attolni. (szar portok,kesleltetesek stb)
Tipikus féligazság. Ha akarják, kiadhatták volna elõbb, de mivel úgyis be kell várni a konzolokat, kipofozgatják jobban, és máris lehet az okozatot okként tálalni. Viszont ha tényleg példás állapotban jelenik meg a játék (ez egy RPG-nél mindig neccesebb, mint másnál), akkor az egyszeri játékosnak megéri. Mondjuk én úgyis bevártam volna a patcheket.
"(HW Insider) A BioWare sajnálattal jelentette be, hogy nem lesznek készen idõre a Dragon Age álomjátékkal. Márciusra kellett volna kijönni, de csak nyár vége felé lesznek kész. Úgy határoztak, tovább hibamentesítik és finomítják a lélegzetvisszafojtva várt RPG-t, hogy a vásárlók a megjelenéskor minél kevesebb bosszantó bugon botránkozzanak."
Na ez is elarul mindent a mostani trendekrol.
Ugyanis a hir egy nagy kamu. Idokozben kiderult, hogy szo sincs ilyesmirol, hovatovabb oktoberig csusztatjak, mivel a PC-ssel ellentetben, ami mar elkeszult marciusban a konzolos portok lemaradtak.
Na most ezert nem adjak ki a PC-re. Bezzeg ha forditva lenne.
"Ott elég, nagyon sok FPS-nél kb arra lõni, ahol enemy áll, már megpusztul"
pl?
Halo 3
RESIDENT EVIL 5
Call of Duty: WaW
TimeShift
Dead Space™
Gears of War 2
Prey
Condemned 2: Bloodshot
BioShock
Clive Barker's Jericho
The Orange Box
Stranglehold
The Darkness
Condemned
alatt ilyennel nem találkoztam, vagy már annyira levagyok butulva értelmileg, hogy fel sem tünik az ilyen?
a Resi 5ben kimondottan nagyon pontos a célzás, hiszen lényegében csak egy lézerpöttyöt irányítasz úgy hogy állsz és az embered keze mozog csak miliméter pontosan és a hitbox is teljesn rendben van, és fejre kell fõleg a zombik miatt...
Errõl a GTA széria versenyei jutnak eszembe, melyekbe a környék ismerete nélkül elég necces volt belevágni. Bár ott legalább le lehetett parkolni rajt elõtt a többi versenyzõ elé egy busszal :)
annyira hogy olyan nehéz volt a játék hogy sokaknakelment tõle a kedve mert a gép nem tudott hibázni, aztán kicsit butították egy pecsben, de lényegében hibátlanul kell menni, de a gép néha hibázik már, viszont ha hibázol akkor már nem hozod vissza, csak ha nagyon odapakolsz neki és szerencséd van, a restartot elég sûrûn nyomogattam benne:), de tetszett mert kihívás és egy 10 perces városi száguldás után rendesn leizzadtam, hiszen ebbe nincs megadva irány, csak csekpointokat kell naggyábólk érinteni, a többi rajtad múlik és hogy mennyire ismeresd a város zugait, 50 óra játék útán már fejembe volt ez egész térképe, annyira betanultam minden kis részletet:)
A kövi hozzászólásodban meg is adtad a választ, amire utalni kívántam. Ha könnyítésként ilyenek vannak benne, hogy az "AI" véletlen hibázik, vagy a golyó menetszele ha megcsapja az ellent, az már találat, nem fekszik nekem. És az utóbbi idõben volt alkalmam jópárszor látni, ahogy ez mûködik, konzolon, kontrollerrel. Ott elég, nagyon sok FPS-nél kb arra lõni, ahol enemy áll, már megpusztul. (PC-n is akad ilyen, de nem jellemzõ)
Ez volt a hsz-em lényege.
Tehát a konzol, sok szempontból kompromisszumot kíván, nem csak feloldja azokat. (Gondolok itt arra, hogy "elegem van a telepítgetésekbõl, patchokból, hogy ez nem megy, az nem megy" stb...)
Mindössze az egyiket kiváltja egy másik kompromisszum, ami viszont, (Én azt mondom) egy VALÓDI gémer számára elfogadhatatlan. Nem véletlen érkeznek olyan szemetek, mint a FUEL, (bár javára kell írni, hogy nem is akar többnek látszani, mint ami) az "újabb" NFS-ek, a MoH sorozat, és estig sorolhatnám...
Nem véletlen, hogy egy Mass Effect ma már sikerjáték. Pár éve labdába sem rúghatott volna. Túl sok az egyszerûsítés benne, amit a konzol kíván meg.
Tehát, a mondanivalóm lényege, hogy hiába megy el 3-5x annyi egyes játékokból, mindig lesz egy réteg, aki számára egy átlagos játékban az a fél óra, ami a patcheléshez, telepítéshez kell, bõven megéri a konzolos kompromisszumok hiányát. És ezért sajnálatos, hogy rengeteg a port. Ugyanis így, nagyon sok konzolos kompromisszum átjött a PC-re....
(példaként; egyre több játék nem ismeri fel a szabványos win-es kontrollereket. Ma már a 360-as kontroller kell, és a bill-egér irányítás pedig legalábbis némi kívánnivalót hagy maga után)
Nyilván rájuk jól illik a leírás, de általánosságban értettem. Nem tudom, hogy az utóbbi években mi a megszokott színvonal ebbõl a szempontból az arcade mezõnyben. Midnight Clubban például ezt mennyire korrektül oldották meg?
Félreértesz, én is éppen azt utálom, ha azért hibázik, hogy közelebb kerülhessünk, vagy azért gyorsít fel irreálisan, mert utol kell érnie. Azt szeretem, ha saját egyéniségüknek és képességeiknek megfelelõen versenyeznek az egyes gépi pilóták. Nyilván egy végsõ ellenfélnél vagy komolyabb nehézségi szinten ebbe akár az is belefér, hogy hiba nélküli köröket teljesít folyamatosan.
Például a FlatOut széria ezekben elég jól teljesít, bár az nem is egy ezredmásodpercekkel centizgetõs szim. Viszont ennek ellenére "életszerû" hangulatot ad.
ráadásul mással is játszunk, mert mellé lövést nem szoktam tapasztalni, autóversenybe meg normális aik ellen szoktam játszani, legalábbis a Dirt, Forza, PGR, de még a sosem hibázó MClAban sem volt vele gond, az inkább kihívás volt és a tökéletességre ösztönzött, sikeresen.
Nyilvan a jo soforok sajatja a keves hibazas, nem pedig az allando benazas.
Raadasul a programos lehet sajatsagos is, peldaul a gepi versenyzo maximuma. Le lehet programozni, hogy ezer pilota milyen idoeredmenyekre kepes, mennyit tudnak kihozni magukbol maximum, mi a gyengejuk, peldaul elozni nem tudnak csak ures koroket menni es sorolhatnam.
Nem olyan modon, hogy 1:17-re kepes maximum egy adott korben, de kis csalassal az utolso kanyarban 30-al tobbet megy az autoja, vagy kicsuszik csak abbol az okbol kifolyolag, hogy te nyerhess.
Tehat lelehet programozni a robotokat is "tokeletes"-re a maguk adta kereteken belul, mint ahogy a jatekosok tehetsege es tulajdonsagai is masok.
Az a kifogas nem elfogadhato, hogy te a tokeleteset, hogy ertelmezed. Mert az AI-nak kell tokeletesnek lenni, nem pedig a maximalisan kihozhato eredmenynek.
Ugyan annyira, mint amikor egy autóversenyben én vagyok a második, 1000m-re a céltól, az üldözött AI pedig elfelejt bevenni egy kanyart, így gyõzök...
Nyilván nem mázlisorozattal szeret nyerni az ember, de az önmagában nem baj, ha hibázik idõként az AI. Nem tökéletes robotok ellen az élmény versenyezni. Különben is, amennyiszer én buktam már versenyt az utolsó kanyarban... :)
"Csében is olyan dolgok vannak hogy félelmetes, nem a fejét lövöm és fejessel hal meg:)"
tunker makkeroknál szokott ez elõfordulni, neten van egy kis csúszása a hiboxnak de a te általad említett hasbalövöm és fejessel hal meg szituációval érdekes hogy 3 év aktív játék során nem találkoztam max akkor ha tunkoltam mint az állat de akkor meg a fegyver szórása miatt lehetséges is
Másként látjuk a dolgot. Én csalódott vagyok, ha elég az enemy mellé lõni. Ugyan annyira, mint amikor egy autóversenyben én vagyok a második, 1000m-re a céltól, az üldözött AI pedig elfelejt bevenni egy kanyart, így gyõzök... Ugyanis nem én csináltam. Ezzel az erõvel, kezembe veszem a kontrollert a Scarface alatt (film) és a végén elégedetten állok fel, hogy milyen jót játszottam...
Minden játék valahol az ügyességrõl szól. Kontrolleres FPS esetén pedig már nem. (Nagy általánosságban) Tehát lehet ugyan használni, de a szükséges segítség már túl sok az én ízlésemnek.
A konzolos hardvereknek leáldozott!
Elég, ha megnézi az ember a PC-és és konzolos multiplatform játékok közti különbséget!
LEÁLDOZOTT!!!
A kornyek mesterlovesze ? :D Meglatszik hogy meg az alapfogalmakkal sem vagy tisztaban. Tudod te hogy mennyi ido elsajatitani mesterfokon az FPSekben a fegyverek kezeleset ? Probalkozz mondjuk a quake 3ban a railgunnal, amivel meg szazmeterekrol is kilehet loni az enemyt.
Majd ha talalkozol mondjuk 2 eves pro jatekossal ugy hogy te beletoltal mondjuk egy evet megfogod tapasztalni a kulonbseget.
Arrol nem is beszelve, hogy rengeteg FPSbe van beleprogramozva, hogy ne szimplan pixelpontosan tudj loni. Ugyesseg kell hozza, mert mondjuk sokaig tarto zoomolas utan egyre jobban kileng a fegyver es sorolhatnam tovabb.
Nekem nem kell könnyítés, viszont arra sincs szükségem hogy én legyek a környék mesterlövésze, mert nem vagyok az, az aztán nekem édes mindegy hogy nem miliméter pontosan írtom a szörnyeket vagy az enemyt... Csében is olyan dolgok vannak hogy félelmetes, nem a fejét lövöm és fejessel hal meg:)
ultra pontos célzás kell a katonai szimekbe, de egy szörnyhentbe, vagy CODba nem feltétlen
Az, hogy a játékok elenyészõ számban támogatják a bill+egér kombót, konzolon, azért van, mert a stílusa, kialakítása egész más. Nem azért, mert nem lenne rá szükség.
Ma már nem vagyok akkora konzol ellenes, mint voltam, de el kell ismerni, FPS-hez a bill+egér jobb, még ha a kontroller használható is. (öcsémet sokszor figyelem, játék közben. Általában elég a "környékre" lõni, találatnak veszi a gép. PC-n e7z csak 1-2 rossz konzolportnál fordul elõ. És ez a gyári könnyítés, nem véletlen...)
Semmire nem jó. A nagyon elvetemült pécére szokott fps huszároknak a lehúzására, megnyugtatására van kitlálva, de sosem lesz olyan mint ha egérrel játszanál, mert a kontroller mozgását emulálja át az egérre, ez nem hivatalos kiegészítõ. Az xbox 360 nem támogat egeret, csak USB billt a kezelõfelületen, irkálásra, chatelésre. A PS3 támogatja, viszont eddig at UT3on kívül semmibe sem került bele a támogatás, vagyis semmi szükség rá konzolon.
GTA4 köszöni elvan 360on, ott sem tökéletes, messze nem az de azért kellemesen eldöcög, minden gond nélkül, aztán ott van az MC:LA ami aztán tényleg tökéletesen optimalizált és a látvány sem utolsó, persze autós játékhoz mérten sok olyan felesleges dolog nincs benne ami a GTA4be, mert csak feleslegesen lassítaná azt, jön a Western GTA féle is, meg a Keksz Péjn 3 is, nemhiszem hogy baj lenne vele, és ha jóltudom egyidõben jön pécére is szóval még ha port is lesz, párhozamosan fejlesztik, nem pedig egy pancser banda.
Dead Space az utóbbi évek legjobb horror játéka, ami nálam tökéletes minõségben, tökéletes optimalizálással, tökéletes irányítással futott.
Sacred 2 még konzolon is jó port lett ahogy olvastam, már ahhoz képest hogy ezeket elszokták cseszni, lásd Two Worlds, amit nagyon vártam, de kritikán aluli volt 360on a demo.
A lentebb belinkelt játékok közül, 3 v 4 érdekel, és mivel mind folytatás... Kicsit félek. Mondjuk, azon csodálkoznék, ha a GTA4 motorjával érkezõ játék, nem lenne ritka jól optimalizált. Már csak azért is, hogy megmutassák, hogy lehet.
Mikor elszabott portokról beszélek, akkor olyanok ugranak be, mint mondjuk a Dead Space. Jól van optimalizálva, de a kamerakezelés, és emiatt az irányítás egyszerûen pocsék, a kamera forgott, mindaddig, míg a 2. (játékokra kitalált) billentyûzetem be volt dugva, és csak a 360 kontrollerét ismerte fel. Viszont ha az be volt dugva, akkor az lett az elsõdleges irányító eszköz, azonnal.
De az utóbbi 2 évbõl, nagyon kevés olyan portra emlékszem, ami gondmentes lett volna.
Ugyanis, a piac kínálati. Tehát az a megállapítás, hogy nehogymár a 2 szép szememért optimalizálgassanak, egyszerûen egy oltári nagy szamárság. Elsõsorban Õk akarják a pénzem, tessék megdolgozni érte.
Tudom, GTA4-el már mindenkinek tele van a hócipõje, de akkor is, az egy vicc, hogy a 4. patch jött ki hozzá, és az optimalizálása még mindig egy nulla. Van, akinél egyszerûen rosszabb lesz tõle a játék, ennek ellenére kizárólag a 4. patchal üzemelnek a szerverek....
Tessék példát venni az Ascaronról. Ott a Sacred2. Nem egy bug mentes játék, és a sokadik patch jön ki, viszont mindegyik javít is valamit, és rosszabb egyiktõl sem lett....
Hát de az még semmi, kb. 20k körül van egy adapter amivel rá lehet kötni?!
Errõl beszélek, komolyabb címbõl évente ha egy megjelenik platformonként. A ugye 2006 novembere óta vana piacon, eddig megjelent rá egy ratchet és annak a kiegészítõje. Boxra - õ ugye öregebb konzol -pedig két kritikailag gyakorlatilag bukottnak nevezhetõ Crash epizód (+ a zseniális Braid), persze ettõl még lehetnek jók, nem ismerem õket. Ez így vicc, csak nem tudok rajta nevetni.
PS3on ott van a Ratchet & Clank sorozat, mint igényes platformer. 360on ott a Crash Bandicoot. PSPn is van jópár, Rachet, Daxter, Agent Clank stb, akadnak, csak nem pont pécén, persze ez a stílus nagyon hanyagolva van:(
Rákötni rá lehet :) Egyébként ki volt az a szerencsétlen, aki ezzel érvelt? Én ebben a generációban egyedül a PS3-as UT3-ról tudok, mint bill+egeret támogató konzolos játékról.
Na, akkor most hogy is van ezzel a "minden perifériát lehet kötni a Boxra is, amit PC-re" lózunggal? Pont, ahol értelme lenne, ott nem is lehet?
Most erre mit mondjak? Nem találok szavakat, hogy kifejezzem a szánalmas röhejességét a szitunak.
Nem kellemetlen így tökön szúrni magatokat? Hogy amin eddig téptétek a szátokat, objektíve bebizonyosodik, hogy hülyeség volt? (Mint ahogy mindig is sejtettem?)
ÉVEK óta elõ-elõjön ez a kontroller vita, és mindig az a vége, hogy "de azt boxra is simán rákötheted". Ja, ráköthetem, csak baszik mûködni.
Hihetetlenek vagytok, komolyan mondom. :D
még ha lehetne is akkor se tudnának, mert az irányítás teljes egészében kontrollerre van szabva, ergó billel, egérrel irányíthatatlan
Platformernek ott van a Braid és a Trine (vagy 2005-bõl a midnen platfromon brutálisat bukó, de zseniális Psychonauts), bár mindkettõ inkább logikát igényel, mint ügyességet. Mondjuk az utóbbiról csak demó alapján tudok nyilatkozni. Egyébként pedig a platformerek már szinte alig vannak konzolokra is - bezzeg régen még PC-n is Dunát lehetett rekeszteni a minõségi darabokkal. (Én mostanában a PC-exkluzív Claw-val szoktam idegesíteni magam, az jó kis klasszikus hajtépõs ügyességi platfromer, persze nem mai gyerek.)
Én viszont nem panaszkodom, az idei év felhozatala hosszú évek óta a legbrutálisabb az ízklésem szerint. És igen, a PC-s felhozatalra célzok.
Ezek mind szép és jók, de én sajan FPS rajongó vagyok, esetleg ha nagyon különleges, ill. nem "egyszerû" körverseny autós, vagy repülõ szimulátor jöhet még szóbe, esetleg platform, ügyességi játékok. Sportjátékokat sosem szerettem, ahogy az rpg, rts-eket sem. Call of Juarez 2-t hamarosan próbálom, Ghostbasterst a gépigénye miatt nem mertem kipróbálni, ahogy olvastam még az Arma 2 -nél is nagyobb(meg ahogy hallottam, nem is lett túl hosszú, pc-sbõl még a coopot is kihagyják)
Max Payne 3-at én már most temetem, lassítás továbbfejlesztése, gta4 motorja, új helyszíne...
Nagyon kevés a taktikai FPS, pedig én szinte biztos vagyok benne, nagyobb az igény a jó RSVegas2/Graw2 -höz hasonló stílusu játékokra, esetleg az arma és graw közöttire(kíváncsi vagyok, hogy az OpF2 hogyan fog szerepelni, az talán ilyen átmeneti lesz).
nekem nagyon jól megy, ugy ahogy egy RTSt játszani kell, nézzetek fel onlinera és kaptok olyan komplex támadásokat hogy ketté áll a fületek, oda még én sem merészkedek fel, tele van próval:D
Minden rosszindulat nélkül kérdezem: A Halo Wars stratégia? Mármint, én próbáltam tolni havernál, de még õ se tudott kivitelezni egy komplexebb támadást. Te már toltad sokat, hogy megy?