TDU nem rossz játék, de akkor újra szögezzük le azt hogy nem az egyetlen, nem a legjobb, csak egy jó autós játék, fõleg konzolon, ahol van más is a piacon mint alternatíva, pécén talán nincs, viszont konzolon ott a Forza és a GT. A TDU ezek mellett különsebben nem rúg labdába, mert akik autós játékkal játszanak 360on azok a Forza2õt nyüstölik megállás nélkül, aminek ugyan úgy megvan a bázisa, mondhatom hogy a gamer365ön flyamatosan pörög a Forza2 topik, mert akik játszanak vele azok oda irkálnak folyamatosan, de most ezzel nem mondtam semmi nagyot csak egy fórum játékosokkal... ha most jönne a TDU2 akkor abban is biztos lehetsz hogy a Forza3 mellett nem lenne különsebben esélye, mert a többség a Forzát várja és azzal fog évekig játszani.
nono... Azért, mielõtt elkezdjük sajnálni a "szegény" játékkészítõket / kiadókat, nézzünk szét a parkolójukban. Azoknál, akik jó és / vagy népszerû játékot tudnak csinálni, semmi gond, általában. Ha mégis, akkor is a hozzá nem értésbe bukik bele a játék, nem másba!
Kedvenc példám a TDU. Autós MMO, mégis, a konzol a fõ platform... (1 rossz pont a hozzáértés hiánya miatt) Egy patch, ami alapvetõ hibát javít, és kb 5 perc alatt foltozható, fél év után jelent meg... (2. rossz pont, ugyancsak a hozzáértés hiánya miatt) A dobozon szerepelt a lexus, és egy évet kellett rá várni, akkor is fizetni kellett érte... (Ez már a 3. rossz pont, ugyan azért) Optimalizálás elmaradt, és egy elég érdekes dolgot produkál a játék, a mai napig. Ha usb-s kormányt használsz hozzá, 10-20%-ot romlik az FPS, vagy többet. (4. rossz pont. Miért is? Ja, ugyan azért) El tudnék menni, 10-12 pontig, gond nélkül, és nem is zavarna a dolog, ha nem az lenne, ami van.
Az utóbbi 10 év legjobb autós játékát cseszték el, ezekkel a baromságokkal. A PC-s topik, a mai napig a top10-ben van idõnként, míg a konzolosok talán el is felejtették. Nem bánkódom, az atari csõdje miatt.
És a végére.
Valószínû, hogy azok a nagy arcok, akik ezekrõl a hibákról tehetnek, kapták a legnagyobb részét a fizetésnek, pozíciójuknál fogva, és õk vágták zsebre a legzsírosabb prémiumokat. Pedig az elsõ lámpavasra kellene felhúzni azokat az idiótákat, akik a támogatás szinte teljes hiányáról döntöttek, vagy arról, hogy a bétát adják ki teljes játékként...
Ugyanis, ha asztalos vagyok, akkor a könyvespolcot nem fél év múlva lakkozom le, a vevõ lakásán, hanem eleve úgy adom át, maximum, beigazítom, a helyszínen, ha kell. (patch)
magyarul nem lenne közvetítõ, nem kellene még adózni is.
Tehát adózik a kereskedõ és a kiadó is (+helyi forgalmazó), rajta van mindkettõjük haszna,a szállítás, tárolás, anyagköltség, konzol esetén royalty stb. Ez bizony el tudja vinni a felét, nem hiába hirdette a Valve is, hogy a Steammel milyen hatalmas olcsóság jöhet el... (Persze észak-amerikában fele- vagy harmadannyiba kerül minden, ott biztos ennyivel olcsóbb szervert üzemeltetni :)
Mellesleg nem saját kalkulációból indulok ki, elemzõk, a játékipar szereplõi szoktak hasonló összeggel számolni.
Mondom teljes koltsegvetes.
Jobb helyeken abban minden benne foglaltatik mint a reklamkiadasok is a fizetesek vagy a jarulekok a dolgozok utan.
Az ado egy mas teszta, azt ugye az eladas utan fizeted es ne akard nekem bemeselni, hogy a fele a teljes eladasi arnak :D Ez altalaban az arkepzes 12.5-25% kornyekere teheto.
200k eladás akkor hozna vissza 8 milliós teljes költségvetést, ha minden eladott példány után 40 dollár maradna a kiadónál, magyarul nem lenne közvetítõ, nem kellene még adózni is. Ez esélytelen, ezért szokás inkább 20 körüli számot használni váltószámnak.
Irtam, hogy teljes kotlsegvetes, amiben minden szerepel, tehat a 200k megkozelitoleg megallja a helyet.
A kevesen jatszanak kalandjatekkal is szerintem nem igazan allja meg a helyet, hanem keveset csinalnak, foleg az igazan klaszisokkal merheto jatekokat.
Persze egy Myst eladasi adataval nehez versenyezni, mert a 6 millio igencsak tekintelyes szam egy ilyen stilusnal, de azert vannak jocskan kozel egymillios eladassal buszkelkedheto kiadvanyok.
Na de majd meglatjuk mit produkal egy Sam & Max: Season Two .
Szerintem amennyi kiadassal keszul jocskan behozza majd az arat.
sziasztok!
nemtudom valaki emlékszik e még az Amnésia cimü 2d-s játékra szerintem egy nagyon jo game!
olyan kérdésem lenne hogy valaki tud e annak valami folytatását vagy a mostani gamek között van ilyen?
hel
Természetesen a pénz egy komoly hányadát valóban a fizetések viszik el, ez is éppen a fejlõdés miatt van, hiszen régen sokkal kevesebb alkalmazottat kellett sokkal kevesebb ideig fizenti egy projektnél. A fizetések is emelkedtek, de nem sajnálom én senkitõl, elvégre ezek a "Nyugaton" teljesen normális fizetésnek számítanak a szórakoztatóiparban vagy egyáltalán a versenyszférában a megfelelõ szinten.
Tehat az uzlet hatalmas, vevokorrel rendelkezik, ahol nem extra dolog eladni 1 millio peldanyt, ha a jatek megfelelo minosegu.
Éppen ez az, ami nem teszik. A - mondjuk - 200 milliós tábor nagy része casual, de semmiképpen nem hardcore, tehát egy hígabb piacon hígabb, egyszerûbb mûfajokkal lehet sikereket elérni. Egy Witcher mondjuk alig néhány százalékukat érdekelné egyáltalán - szerencsére ez még elég volt a szép sikerhez, de Sapkowski Kelet-Európában bejáratott neve és kellõ marketing nélkül neccsesebb lett volna a helyzet. Ahogy a Harry Pottert is hiába veszik rengetegen, a könyvet olvasóknak még mindig csak töredékéhez jut el, ez a realitás.
Egy Vampyre Story nem megy sokra a 200 milliós táborral, mert most sem játszanak nagyságrendileg többen kalandjátékokkal, mint régen, legfeljebb DS-en a Professor Laytonnal. (Sõt ha a Myst vagy a Phantasmagoria álomszerû eladásait nézzük...)
Azert latom erosen megszaladt azert nehol helyen a tollad a koltsegek tekinteteben.
Szándékosan ragadtam ki napjaink rekordereit. Egy GTA IV esetében elég sok pénzt emészthetett fel a sztárok meghívása, a zenék licenszelése és az óriási marketing is.
A Witcher esetében inkább 400 ezer eldás kellett a megtérüléshez, 200 ezerrel még bukás lett volna. Szerencsére elment belõle annyi, hogy a siker ne legyen kérdés.
A tekintelyes reszet nem azok viszik el, hanem a fejlesztoi ceg a hihetetlenul magas fizetesi mutatoival. :D
Az extra profit lefelezeserol ne is beszeljek.
Ja ......... nem is extraprofit, mert a szerzodesekben olyanok szerepelnek, hogy eladas utani szazalek illeti meg a gurukat.
Atlagos programozok keresnek minimum 90k dollart. Gamedesignerek 70k felett, tech igazgato fizetes 130k, De van olyan fizetes is, hogy evi 350-400k.
Ha most hozzavesszuk azt, hogy hanyan dolgoznak egy AA+ projecten es mennyi idon keresztul, rajossz arra, hogy csak a berek kifizetese milyen horror osszeget emeszt fel.
Azert latom erosen megszaladt azert nehol helyen a tollad a koltsegek tekinteteben.
Nezzunk csak egy csucsminosegu PC-s jatekot mondjuk a Witchert aminek a teljes koltsegvetese 8 milliobol keszult.
Ha jol szamolom szimplan csak az eladast, akkor az "csak" 200k eladast igenyel.
Az egy millio eladas pedig nem nagy tetel, ahol lehetseges tobb szaz millios vevokorrol beszelhetunk.
Persze lehet jonni azzal, hogy nem mind veszi meg es nem mindenki szereti a stilust ezert nem veszi meg, de 1 millio ennek meg az egy szazaleka sincsen.
Lehet azzal is jonni, hogy tuti nincs ekkora szam, pedig van ha csak azt vesszuk figyelembe, hogy PS2-bol 132 millio fogyott el, mikozben mellette fogyott,Xbox 24 millio, Gamecube 22millio es meg kitudja hanyszaz millio game illetve nem game PC amit ugyanugy jatekra is hasznalnak.
Tehat az uzlet hatalmas, vevokorrel rendelkezik, ahol nem extra dolog eladni 1 millio peldanyt, ha a jatek megfelelo minosegu.
A multiplatformnal pedig ezt a szamot tobbszorozni lehet.
20 milliós befektetés megtérülésénél szokták emlehetni, hogy 1 milliós eladásokra van szükség. A játék árának ugye egy tekintélyes részét elviszik az adók, a logisztikai költségek, a kereskedõk stb. Az Uncharted és a Crysis kapcsán szoktak 20 milliós költséget emlegetni, és bizony mindkettõnél kétséges volt egy darabig, hogy magasan ugorják át al écet, vagy éppen csak nem lesznek veszteségesek. Ha rendre az utóbbi következik be, akkor a kiadó nem biztos, hogy mer egy olyan projektbe is 20 milliót belefekteteni, amely inkább szûkebb réteg számára készül. Szóval én igenis súlyosnak tartom ezeket a költségeket, és szerintem a további növekedés csak árt a játékiparnak. Számomra rossz látni, hogy a valaha világsikert jelentõ egymilliós kiadás már csak arra elég, hogy egy AAA+ projekt esetében a befektetett összeget visszahozza.
MGS 4 és GTA IV kapcsán 70 és 100 milliós költségeket hallani, de végül is egyik sme lett veszteséges. A Braid került 200 ezer dollárba, tehát a dobzoos logika és ár szerint neki kellett volna 10 ezres eladás. Egy "hagyományos" játék, melyen nem egyetlen ember dolgozik, már nehezen hozható ki dollármilliók alatt (a Sins of a Solar Empire végül is éppen kijött egymillióból, ezért számít sikeresnek), legfeljebb harmadik világbeli fejelsztõcéggel.
HW : "Yves Guillemot, aki az E3 alkalmával a világ legunalmasabb beszédét tartotta, szóval az Ubisoft vezére szerint a 2012-2013 körül esedékes generációváltás mondhatni duplájára emeli majd a csúcskategóriás játékok gyártási költségeit. Azaz a mostani 20-30 millióról egészen 60 millióra."
Erdemes ezen elgondolkozni. 20-30 millio egy csucskategorias jatek fejlesztese, ami azt jelenti, hogy kb 500.000-750.000 db-t kene eladni, ha az atlag 40$-os arat nezzuk.
Persze ez altalaban nem igaz hiszen vannak reklam koltsegek vagy licenszek amik akar a kiadasi, vagy beveteli oldalt is novelhetik.
De.... Gondoljunk csak bele, ez nem egy nagy eladasi szam fokent, ha multiplatformrol beszelunk, hiszen ugy lenyegesen tobb szokott elfogyni. Akkor meg azt sem emlitettuk meg, hogy nem csak csucskategorias jatekok vannak, amiknek az eloallitasi koltsege a toredeke a 20-30 millios erteknek, ami azt feltetelezi, hogy rengeteg jateknak eleg lenne tizezres eladasokat produkalni ahhoz, hogy nyeresegesek legyenek. Ilyenkor gondolkozik el az ember a platform valtasoknal olyan jatekoknal, amik a PC platformon is tobb millios eladasokat prodiukaltak es nyavajognak azon, hogy a warez miatt nem lenne eleg a bevetel.
Persze nem azt mondom, hogy ez a helyes, meg nem mindenki meg tobbet akar, na de azert ez jol jelzi, hogy nemely ceg hozzaallasat, hogy nekik semmi sem eleg es sokszor csak kifogasokat gyartanak.
És pár óra játék után rájössz, hogy nem viszi el a hátán a játékot.
Úgymond látatlanban is rég rájöttem, azért érdekel csak jelképes áron.
A mentésekkel általában nincs gondom. Többnyire igazodik a játék rendszeréhez, és megállja a helyét. Azt pedig már tisztázták itt elõttünk, hogy a checkpointos mentési rendszer, a régebbi konzolverziók/generációk öröksége. DeadSpace-ben sincs bajom vele.
Irányítással az a bajom, hogy sokszor nem látni semmit, de semmit, azaz a kamerakezelése pocsék. Ezért kellene nagyobb tér. És az a hossznak sem ártana. Mert így, hogy ez a legnagyobb kõtörõ hajó... hát, nem egy Nostromo...
Assassin creed-ben egyedül a látvány az, ami valóban ütõs, és ami ehhez tartozik, mondjuk az animáció. De SEMMI más. És pár óra játék után rájössz, hogy nem viszi el a hátán a játékot. (Mass Effect is hasonló, de a sivár mellék küldetéseket elviszi a játék)
Dead Spacehez visszatérve... Vannak azok a csápok, amiknek a sárga részét kell lõni.... Az elsõ alkalommal vért izzadtam, aztán felfejlesztettem a fegyvert, (erre vannak ugye a gócok) és az utolsó ilyen már nevetségesen könnyû volt, tehát a nehézsége egy kicsit rosszul van belõve. Tehát nem tökéletes a játék, de a mai felhozatalhoz viszonyítva, csakis jót érdemes mondani róla. (Arról ne beszéljünk, hogy pár napja tudtam megoldani az irányítási gondom, azaz a forgó kamerát)
sziasztok!
nemtudom valaki emlékszik e még az Amnésia cimü 2d-s játékra szerintem egy nagyon jo game!
olyan kérdésem lenne hogy valaki tud e annak valami folytatását vagy a mostani gamek között van ilyen?
sziasztok!
"Akkor nem sok értelme lenne a szabadon bejárható "világnak", ennyi erõvel sima csõ FPS is lehetne. Én élvezem ha egy küldetés helyszínére el kell jutni, mert feelingesebb, élethûbb."
Nem ezzel volt a bajom. Inkább egy példán mutatom:
X tereptárgy a világban (mondjuk a térképen balra lent), ahol fel lehet venni a küldetést. Elküld A pontba, a térkép jobb felsõ sarkába. Ott kurvára semmi nem történik, csak elirányít B pontba, vissza bal alsó sarokba, hogy akkor ott a küldetés. Hát a kurva anyját. Miért nem tudta ezt a küldetés felvételekor közölni? Mi az isten haragja szükség volt arra a szájbatekert plusz csekkpointra? Már azon túl, hogy felkúrja az agyam annyira, hogy abbahagyjam miatta a játékot? Ez szimplán rosszindulatú, számító, gerinctelen idõhúzás. És amikor a huszadik küldetés is ilyen volt, akkor uninstall.
America's Army - legyen igényes és free, ok
Racer - ez anyira jó lehet, hogy eddig nem is hallottam róla:) és béta ami sosem lesz normális, mert csak toldozzál foltozzák az örökkévalóságig
BMW, Volvo - 1-2 modell, 1-2 pálya egy hétvégére lefoglal aztán soha többé el sem indítja, reklámjáték teljesen minimális lehetõségekkel, sok értelmét nem látom neki, egyátalán hogy kiknek szól és kiket ösztönöz vásárlásra...
Szia!
Olvastam a BFH-s írásod. Csak annyit szeretnék kérni, ha legközelebb cikket érsz, akkor nézz egy picit utána a dolgoknak, mert amiket ott leírtál szánalmasak és a fele se igaz. Bár ahogy látom képes voltál rákattintani a Play Now gombra szal grat, játszottál is vele ? Mennyit ? 20 percet ? Mert bizony nem 2 pálya van hanem 4, amikor a cikket írtad akkor is 3 volt.
További szép napot!
Hát ez nagyon meggyõzõ lett :D
Ám ami nekem tetszik a BFH-ban az az h vannak "skillek" eddig sok fps/tps-el nem taliztam amiben volt (nem CoD4 szintû passzív skillek, hanem rendesek)
Tök mindegy hány része ingyenes, a nations és a nations forever ingyenes, a nagytöbbség azt játsza. Nekem a United van meg, az sem volt ingyenes de ez a kutyát nem érdekli. :D
A Dead Space szerintem egyáltalán nem rövid, de éppen azért, mert futkározásra kényszerít. Legalábbis én a éppen a mentési rendszere miatt érzem ezt. Nem, nem a nehézséggel van bajom (az alapból elérhetõ legnehezebben kezdtem, nem vészes eddig), hanem azzal, hogy ha véletlenül valahol meghalok, akkor betöltés után már nem lesz semmi izgalmas, csak unalmas üresjárat következik, ergo nehezebb nem lesz, idõt viszont veszítek. Egy jól kisúlyozott platformernél ez nem zavar, sõt a Psychonauts mentési rendszerét kifejezetten játékosbarátnak tartom.
A irányítással egyébként mi a bajod? Áltlaában a harcot szokás kritizálni, de horrorjátékról lévén szó, én egyáltalán nem bánom, hogy nem lett Quake belõle. Inkább az zavar, hogy még így is csak úgy tudtak bele kihívást csempészni, hogy egyszerre 6 millióan mennek rá az emberre rázósabb helyzetben, illetve 129 lövés kell egy szörny legyõzéséhez (igen, a végtagokat lövöm).
Az Assassin's Creedbõl én látottak alapján csak a környezetet tudom értékelni, az viszont van elég igézõ ahhoz, hogy idõvel beszerezzem a játékot. Ha közepes is a játék, budget árat talán megér, hogy a középkori Jeruzsálemben vagy Velencében mászkálhassak. Mit nem adnék ha ezt a környezetet egy igazán érdekes játékmenettel vegyítve kapnám vissza (pl. Thief, Gothic vagy HC cRPG stílusban)!
Azért vannak ingyenes és jó játékok pl America's Army ha jól tudom nemsokára jön a harmadik belõle, vagy szimulátorok pl Racer. Jó, bele lehetne kötni, hogy a racer még csak béta, vagy hogy az AA szponzorált termék de attól még ingyenesek. Vagy ott van a Volvo the Game vagy elõtte a BMW M3 challenge ezek ingyenesek és jók (oké, ha valakinek megvan valamelyik Race vagy GTR szimulátor akkor nem érdekesek).
Ez részint igaz, ami ingyen van, az többnyire elmegy (már) egy netezésre fenntartott PC-n, tehát kár belekeverni a különbözõ platfromokat, mivel nem riválisai egymásnak a kérdésben.
Viszont az is igaz, hogy a Microsoft nem engedett ingyenesen közzétenni a Live-on a fejlesztõk által eredetileg freeware-nek szánt játékot sem.
"Mindettõl függetlenül a két pálya és a három karakterosztály kevés, s bármennyire hangulatos és szerethetõ egyébként ez a lebutított, bárki által könnyedén elkezdhetõ Battlefield, azért mégiscsak egy kizárólag online játszható kompetitív shooter, így a valós pénzen alapuló karakterfejlesztéssel pont tökön lõtték magukat a készítõk."
A folytatásokkal önmagában nincs semmi gond, ha valami jó akkor jöhet a többi ha tartják vagy jobb esetben emelik a színvonalat. Sajnos a színvonal ritka kivételektõl eltekintve esni szokott és ez a baj.
Akkor nem sok értelme lenne a szabadon bejárható "világnak", ennyi erõvel sima csõ FPS is lehetne. Én élvezem ha egy küldetés helyszínére el kell jutni, mert feelingesebb, élethûbb. A chekpointokon újraéledõ ellenségek tényleg rosszul lettek megcsinálva és érthetetlen hogy ezt miértn em javítják egy patchel, csak annyit kéne tenniük hogy 10 percenként éledjenek újjá.
Amúgy a FC2 szerintem egy korrekt játék, ha nem egyszerre seggeli végig az ember a gép elõtt hanem kb napi egy órát játszik akkor tökéletes. Az Ac-nél viszont annyira nem sikerült tartalommal megtölteni a játékot, hogy hiába próbálkoztam azzal hogy csak kisebb adagokban játszottam, így is unalmas volt.
Pontosan.Aki nem latja az vagy hulye vagy annyira elfogult, hogy siman lehet azert is hulyenek nevezni. :D
Ahogy olvasztodnak bele a kis cegek a nagy haszonhajhaszo cegmonstrumokba ugy veszik el a lenyeg.
Rovidebb,dragabb es minnel nagyobb bevetelt produkalo szarokat tukmaljanak a kozonsegre. Akar csak a folytatasos mozifilmek. Egyszer sikeres volt akkor zsinoron gyartani a kovetkezo reszeket, amelyek minosegben alulmuljak az elodot.
Foleg a kozeli multra kezd ez nagyon jellemzo lenni, bar ugyebar ismerunk regen is folytatasokat, de nem ilyen mertekben, hogy valaminek a tizenixedik reszet akarjak eladni.
Na jó, nekem onnantól már felejtõs egy játék, ha a mellékküldetések kötelezõen kihagyósak, annyira szarok.
Egyébként én még BF-ben is lopakodok, úgyhogy nem újdonság amit mondasz. De az FC2 még úgy is szar. Nem buszoztam egyébként, saját erõmbõl akartam leküzdeni a távolságokat. Egyébként nem is lett volna baj, ha nem kúrják el valami iszonyatosan a respawnidõt. Komolyan, ha csak 5 percet maradna üresen a csekkpoint, már jó lenne, de szó szerint ha hátat fordítok, ott teremnek... A másik fele, hogy a küldetések is feszt a map totál átellenes pontjára küldözgettek, azzal is tele lett a faszom. Most õszintén, amikor felveszem a küldetést, miért nem lehet megmondani, hogy hol van a megölendõ tag? Miért kell keresztülutaznom a mapon, hogy aztán megint elküldjenek a totál átellenes sarkába? Szarjon süncsaládot minden nap az producer, aki ezt kitalálta, hogy így legyen...
nem azért, hogy meggyõzzelek a far cry 2-rõl, de pont így voltam vele én is, ahogy te :))) elõször pár óra után leszedtem. egy hét múlva megint felraktam, megint nekikezdtem ugyanúgy (értsd, ugyanazzal az "FPS-berögzõdésekkel"), majd megint leszedtem. majd itt a farcry 2 topicban valaki elhintette annak a gondolatnak a magját a fejemben :), hogy nem kell mindig mindenhová berontani, lehet lopakodni is.
nagy felfedezés volt :)))) TÉNYLEG sokkal élvezetesebb lett a játék, és sok hibáját ki lehetett így küszöbölni (pl. a pillanatok alatt visszatermelõdõ ellenséget a checkpointoknál, az úton-útfélen kényszerû harcolást, ráadásul rá kellett jönnöm, hogy egyáltalán nem szükséges autóval járni mindenhová, bár nagy a kísértés, de a sok harc miatt sokkal több idõ autóval eljutni valameddig, mint a susnyásban gyalogolni, ami egyébként legrosszabb esetben is csak pár perc, ha okosan használod a buszjáratokat, stb.).
melléküldetéseket és gyémántkeresést is csak addig csináltam, amíg meg nem tudtam venni a hangtompítós mp5-öt és a dart-távcsövest, meg a camo-suit-ot, onnantól én voltam a király, és csak a fõküldetéseket csináltam.
a dragon ageben azért még bízok, sok zsellér a másik topickban pont azért sír hogy mi lett a biowarevel pedig pont ennél a játéknál látom hogy talán tényleg jó szerepjátékot kapunk :D
AC-t én sem értem, miért húzták le, engem 100% lekötött, amíg azzal játszottam. Vége kicsit tényleg "messze vagyunk még, Törpapa?"-fílinget hozott, de az már eléggé a végén jött elõ, azon a holtponton átvitt a sztori lendülete.
FC2-vel két nap (kb 10 óra játék) alatt nem találtam benne az égvilágon semmit, ami tetszett volna... Ami elsõre bejött, még arra is rá kellett jönnöm, hogy szar. (pl a tûz azt hittem terjed, de nem, a fegyverek tükrözöttek... a beragadás-felrobbanás elsõre jó ötletnek tûnt, de valami agyatlan módon túlzásba vitték a dolgot... stb)
Mass Effect-tel kapcsolatban nem szokták említeni a repetitívséget, pedig az is nagymestere a "tökre teljesen halálugyanolyan küldetések orrba-szájba" címû átverésnek. Én félreraktam a fõsztorit, hogy elõtte begyûjtsem az XP-t a mellékküldetésekbõl, aztán úgy is maradt. Totál elvették a kedvem a mellékküldik a játéktól. A fõsztori kidolgozott és jó, de ez a töltelék igénytelen, játékidõt kamuval kitoló mellékküldetés-rendszer valami iszonyatosan lehúzta az összhatást.
Bioware igencsak elhagyta magát, egy Baldur's Gate-ben kb két egyforma küldetés nem volt, nem hogy egy fél játéknyi.
speciel a far cry 2-õt harmadszorra kezdtem el, nem adtam fel, ha már megvettem :) 3. próbálkozásra végigvittem, és összesen 36 óra volt a végsõ játékidõ a statisztika szerint...és nem csináltam meg a választható küldetések felét sem. és a megfelelõ játékstílus (gyakorlatilag lopakodás, ha nem akarsz 3 percenként harcolni) megtalálásával nagyon élvezetes lett, teljesen megváltozott a játékról véleményem a végére, pedig elõször szidtam mint a bokrot.
AC: valóban repeptitív(nek hat), ebben a játékban valamilyen oknál fogva jobban kidomborodott ez, holott a játékok 90%-ában is mindig ugyanazt kell csinálni. ráadásul, van egy olyan érzésem, hogy sokan elsiklottak afelett, hogy minden egyes minifeladat az orvgyilkosságra felkészüléshez kellett, ha tökéletesen akartad véghezvinni. csak ugye a sok okostóni lewarezolta, nem a magyar feliratos változatot vette meg, fingja sem volt se a történetrõl, sem arról, hogy minden minifeladattal megszerzett információ mirõl szól, mihez kell, így aztán könnyû elsiklani a játék értékei felett, és csak egy repeptitív valamit látni belõle.
én speciel minden egyes harcot, minden egyes halálugrást nagyon élveztem, a misztikus történetrõl nem is beszélve.
Szereted az FPSeket, ÉS akkor hagytad abba, amikor átment hentelésbe? Nem paradox ez egy kicsit, tekintve hogy a legtöbb FPS 100% a hentelésrõl szól, nem csak "átmegy" bele? Na mindegy.
Mass Effect nem rossz játék, bár meg kell aszondjam, nem is egy akkora durr. Az annak a tipikus esete, hogy egynek jó. Lehet, a 2. kijövetele elõtt játszok vele megint, de csak azért, mert a mentéseim eltûntek, és a 2.-ban állítólag használhatók lesznek az 1 mentései.
De azért AC-hozzá képest, messze van, mint Makó Jeruzsálemtõl...
ICs!
Mi bajod a Bio-val?
Az pont, hogy nem csak a grafikájával hódit. A története elég jó, ötleteik is akadnak, a világ maga, pedig amiben játszódik, egyenesen zseniális. Kissé konkrétabban meg tudod fogalmazni, mi a gond vele?
ME nekem 23 óra volt, de egy részét nem teljesítettem a mellékküldiknek, a játékot pedig kétfélekép is lehet játszani szóval magas az ujrajátszhatóság.
Azért Mass Effect nem egy hosszú game. 20 óra alatt toltam végig talán, Witcherben ennyi idõ alatt 2. fejezetig jutottam :D
Istencsászár:
"még hozzá nem is rövid" - nem rövid, de monoton, mindig ugyanazt kell csinálni, elsõ pályán még ember felkeresi összes kilátót, adatot gyûjt, de a vége fele már töke ki lesz :D Én pl csak a story miatt vittem végig.
Nem vagyunk egyformák. Nekem a Biohock nem tetszett, abban nem látok semmit, csak a szép grafikát meg az ötletes világát, de tartalmilag nekem nem jött be, nem is bírtam vele sokat játszani.
Az AC bõl pont az hiányzik, ami igazán játékká teszi a játékot. Az ötlet, a fantázia, és egyebek. Egy tisztességes iparosmunka. A látványvilág gyönyörû, az irányítás jó, az animációk kidolgozottak, de ENNYI. Sehol egy kis változatosság, kis fantázia, kis ötlet benne.
Igazság szerint, én a játékokat egyfajta mûvészetként látom, ugyan úgy, mint egy filmet mondjuk. A Bioshock egy mûvészi munka. A Mirror's Edge szintén. (És nem az a lényege a játéknak, hogy tökélyre fejleszd az ugrálást, ha így hiszed, nem érted a játékot, az csak egy lehetõség csupán) Ezért is nem nyavalygok a rövidsége miatt. Az így egy komplett egész. Az AC-bõl ez a komplettség hiányzik. Egyik oldalon sokat mutat, a másik oldalon semmit. Ha úgy tetszik, egy hosszúra nyúlt dögunalmas regény, (csodaszép borítóval, igényes bõrkötésben) míg a Miroor's Edge egy novella, ami egy világot mutat be... ponyvaként kiadva.
Az, hogy 8Millió elment belõle, nagyon sokat elárul a mai világról. Egy igénytelen, a külsõségekre adó világban, egy szintén csak a külsõségekre adó játékból sok fogy. Míg egy ME, ami gondolkodtat is, alig fogy, hozzá képest, mert a grafika sterilnek hat. Szánalmas.
lassan itt a második rész, reméljük hogy hallották a nép akaratát:)
Én azért vagyok mérges az asel kapcsolatban mert tényleg odafigyeltek a fejlesztõk a mozgásra, grafikára, sztoryra, egy jó világot sikerült megalkotni a játéknak és mégis egy dögunalom lett mint a gta4, ezt a teszterek is észrevették!
ACra sok mindent lehet mondani, de azt nem hogy nem minõségi, tartalmilag bele lehet kötni, de másba nem.
A Mirrors Edgehez még annyit hogy rövidnek tünhet, de akiknek nagyon bejött azok nem csak 1szer játszották ki, hiszen a játék egyik lényegi része az hogy az adott pályákat hiba nélkül, szinte csukott szemmel az idõlimiteken belül játsza ki az ember, ezzel elég sokáig el lehet tökölni, a játék pedig ényegében errõl szól hogy tökéletesen és gyorsan teljesíteni a futásokat a pályákon.
AC az a játék ami vagy tetszik valakinek vagy nem, köztes állpot nincs. Azt merész kijelenteni hogy rossz és még hozzá nem is rövid, akinek bejött maximálisan tetszett, természtes mindeki tisztában van a hibáival, viszont a sok millió eladott példány azt jelzi hogy sikeres játék volt és tetszett a közönségnek.
"Closing Thoughts
From start to finish, it is enjoyable and exhilarating without any boring intervals.
I played the game the past 3 weeks almost on a daily basis, accumulating about 60 hours of real game hours."
"Deus Ex won game of the year so many times..... he game is long and will occupy plenty of game hours, more so than some of the new games that are being churned out."
"Pros:
lengthy game offers many game hours to play"
Meg a vegen kiderul, hogy rovid a jatek testvereim. :D
Nézzünk meg egy két, már több epizódot megért játékot.
Tomb Raider; Az újabb részek nem mindig rövidebbek, de a tendencia tetten érhetõ; ahogy fejlõdik a grafika, a pályatervezés, és a fejtörõk és a játékidõ egyre kevésbé fontos szempontok.
Medal of Honor. Szintén érdemes összehasonlítani az AA-t, az A-val. Fõként játékidõ terén.
De ott az NFS is példának. Most Wanted játékideje, az õt követõ éjszaka játszódóéval. (Címe már be sem ugrik) ég és föld a kettõ.
Tehát lehet ugyan említeni ellenpéldákat is, de ha neki ül az ember, és összeszedi a dolgokat, kirajzolódik a tendencia; A mai játékok átlagos ideje órákkal rövidebb, mint mondjuk 5 évvel ezelõtt. (és ez, logikus is; Ha valaki 2-300 órát játszik egy évben, mi a jobb a kiadónak? Ha ezt a játékidõt 10, vagy 20-25 játékkal tölti el a vásárló?)
De említhetem a pályatervezést is. A GTA3-ban, ma is emlékszem minden sarokra, majd minden épületre. Odatalálok a kurvázó-helyhez, az autófestõhöz, a bisztróhoz, stb, bárhol raksz le a városban. GTA4 ben akadnak jellegzetes pontok, de nem igazán menne a dolog. Vagy ott a Crysis; Van olyan, hogy döbbenten áll az ember egy FA elõtt, hogy úr isten! ez mennyire szép! vagy a tengerparton, egy völgyben, vagy akárhol. (És a játék egyébként sem rossz, nem unalmas sehol, stb. Ellenben egy Assassin Creed semmi mást nem mutat magából, PUSZTÁN a grafikát. Azon kívül pozitívum nincs is a játékban. Mégis elkelt vagy 8M darab belõle. Vagy a Dead Space. (most viszem végig másodszor, mert irtózatosan jó játék, és a múlt héten sikerült megoldanom a kamera-forgást) Minden szempontból jó a játék, de a játéktér nevetségesen kicsi. (És az irányítás egy borzalom) Egy 20-30%-al nagyobb játéktér, és máris hosszabb a játék, jobban elfér a kamera, stb. (Értem a nagyobb játéktér alatt ugyan ezt az elrendezést, csak minden helység egy kicsit legyen nagyobb. Hiszen a szûk teret nem használják ki, semmilyen szinten)
És hosszan lehetne sorolni a mai játékokkal mi a baj. Már az ötlettõl kezdve, egészen a kiadói rendszerig. DE! Azért nem olyan rossz a helyzet. Mert kaptunk ugyan egy FarCry2-t, de van Crysis is. Létezik TDU, Mass Effect, The Witcher, Sacred2, Bioshock, stb... a sok tényleg értéktelen, és rövidke játéknak aligha nevezhetõ dolog mellett. Hozzá teszem, a rövidség se mindig akkora gond. Ott a Mirror's Edge. Rohadt rövid, de úgy jó, (nagyjából) ahogy van. (Remélem, a 2 nem kap majd agyoncsicsázott grafikát, mert a sok casual-idiótának ez volt vele a legfõbb gondja, aki pedig értette a játékot, az tudja, hogy ez így volt tökéletes...)
Szóval a játékok rövidülnek, "butulnak" és van egy olyan érzése az embernek, hogy kizárólag a grafika számít ma már, de azért akadnak kivételek is. Azokkal kell játszani. A FarCry2-t, Assassin Creed-et, és az ezekhez hasonlókat pedig felejtsük el gyorsan.....
Valóban végig lehet rohanni a Resi 4en, sõt az 5ön is akár 3-4 óra alatt, ha tudja valaki 100% pontosan hogy merre hova és mit, és persze nem a legnehezebb fokozaton, mert valjuk be a Resinek csak úgy van értelme... túlélõ horror akció. Aki 6 óra alatt végig tud rohanni egy átlagos játékon az már 1szer minimum kijátszotta. A Resi4el nem játszottam, de a Resi5ben akad gyüjtögetni meg felfedezni való ami nem megy azonnal, konkrétan én minden után kutattam, de egy bizonyo emblémából csak 1et találtam a sokból, ami különbözõ dolgokat unlockolni, vagyis nem voltam elég alapos. Játszani egy játékkal nem abból áll hogy megy az ember elõre mint a bírka, lehet így is, aztán lehet leszólni, vagy nekiáll normálisan és kivágzi tisztességesen úgy ahogy azt kell és ahogy a fejlesztõk gondolták. Én nem vagyok ilyen, nem szeretek túlságosan pöcsölni, de ezek miatt én sosem szólok le egy gémet sem, mert errõl nem az tehet.
Sok mûfajban a játékmenetbeli változások miatt lehet ezt érezni. FPS-eknél ugy enem mindegy, hogy egy lineáris csõben lövöldözve haladsz elõre (CoD), vagy vissza kell futkosni kulcsokat keresgélni.
Milyen teszt ez? Az mondjuk nyilvánvaló, hogy nem állja meg a helyét, hiszen játszottam a játékkal. Ha valaki elnyomkodja a párbeszédeket, és végiglövöldözi a pályákat, akkor inkább 16 óra lesz az a 36, és szó nincsne exploitról. Persze így nem sok értelme van játszani - illetve a végiglövöldözés még "RPG" lévén belefér.
Keszitok valamint tovabbi jatekosok tesztje alapjan a legrovidebb jatek az alatt nem megoldhato.
Persze lehet hogy talalt valaki kiskaput, amivel megoldhato de az exploitok kihasznalasa nem hinnem hogy vegul is a valos jatekorakhoz kene viszonyithanunk, lasd Elder Scrolls ahol gyakorlatilag egy bugnak koszonhetoen 15 percen belul vegig lehetett jatszani.
Ellenben a Resi 4-et egy kezdojatekos 12 ora alatt vegig viszi, a profik vegeznek vele 6 ora kornyeken.
Ez pedig egy AA+ kategoriatol egyszeruen nevetseges.
Valóban 10 maximum 12 óra alatt végiglehetett vinni a Beyond Good & Evilt
Persze ennek ellenére egy jó játéknak lehetett titulálni.
A többivel egyetértek a játékok ideje lényegesen megváltozott és nem pozitív értelemben. Átlagosan közel harminc százalékkal csökkentek az utóbbi 10 év folyamán.
A mentett állás szerint annyi volt, a legtöbb pályán lopakodva. De ha szigorúan mindenhol sunnyog az ember, akkor el tudom képzelni a 36 órát. Egyébként nem is tudom, hogy hibridként mihez lenne érdemes hasonlítani, legfeljebb valamely lopakodós játékhoz, ha már úgy játssza az ember.
A BG&E-t mondjuk nem mondanám extrém rövidnek, de egyébként eleve konzolport volt, szóval semmiképpen nem egy õsPC-s játék. Persze nagyon jó volt, de nekem jól esett volna, ha szabadásgban hozza az Outcast szintjét. Illetve az vicc volt, hogy egy viszonylag kevés párbeszéddel rendelkezõ játékban (2003-ról van szó!) szinte csak az átvezetõket szinkronizálták.
Ja es meg valami a Beyondot nem oda akartam irni csak kozben mast is csinaltam igy a felsorolashoz kerult az extreme rovidbol a hosszuk koze, pont a "mint a PC-s jatekoknal a nehany oras jatekok a multban, de ezek elenyeszo szamuak, a toredeke a jatekoknak jo ha 5%-k, tehat ilyeneket fel sem erdemes sorolni" mondatbol kerult ki a 10 oras nagyon rovid jatekidejevel.
Deus Ex nem hinnem hogy neked 32 ora volt, mivel 36 ora alatt lehet megoldani.
Az pedig inkabb kozelebb all a 40 orahoz, mint mondjuk a 12-hoz, mint peldaul egy Resident Evil 4-nel. A kenyelmes jatekosok csinaltak meg 20 alatt.
Erzed a kulonbseget ? :D
Szerintme néha jól jön egy kis kényszer, mert a játékosok egyszerûen hozzászoknaka gyakori mentéshez. Egy idõben nálunk borzalmasan ingadozott az áram - ez a hardvernek sem tett jót... -, így én is rászoktam, pontosabban a mai napig vissza szoktam esni.
Ezért is díjazom, hogy a Witcherben vagy a King's Bountyban nem lehet menteni harc közben (mondjuk az is egy élmény volt, amikor az utóbbiban egy 30 perces harcot elrontottama végén egy mellékattintással :), és nagyon tetszett annak idején az Outcast mentési rendszere is (bárhol, bármikor, bármennyit, csak kicsit lassan megy, és addig elláthatják az ember baját).
A Deus Ex nekem 32, a Beyond Good & Evil pedig 20 óra volt (igen, elsõre, minden szegletbe benézve, minden párbeszédet végighallgatva), pedig én a világ egyik legkényelmesebb játékosa vagyok. A többit nem játszottam, vagy legalábbis nem játszottam végig õket, de a Quake-kel elég gyorsan lehetett haladni. Szóval a 40-60 órás játéidõt csak óriási túlzásként tudom értékelni. Talán elõ kellene venned újból ezeket a remek játékokat, hogy lásd, mennyire befolyásolnak az emlékeid.
s a maga kis hatulrol mellbe modjan megprobalja cafolni ezeket a a tenyeket
A világért nem venném a le a kenyered. Viszont a "tényeid" messze vannak a valóságtól, ahogy ezt fentebb taglaltam is.
Szerinted nem.
Szerintem meg igen es ezt rengeteg netes tanulmany is igazol. Nem csak a PC-s jatekoknal, hanem a konzoloknal is. Persze lehet felhozni extreme peldakat, mint a PC-s jatekoknal a nehany oras jatekok a multban, de ezek elenyeszo szamuak, a toredeke a jatekoknak jo ha 5%-k, tehat ilyeneket fel sem erdemes sorolni, mint ahogy az extreme kategorias jatekidejunek szamito Wizardry 7, Pirates! , Elite es hasonlo jatekokat sem a honapokig tarto vagy szinte vegtelenitett jatekidejukkel. Nem erdemes megemliteni a stilusuk miatt behatarolhatatlan jatekokat idoben, mint pl a konzolos verekedos jatekokat vagy arcade autoversenyzoseket sem.
Tehat az altalanos jatekcsoportokrol erdemes beszelni, mint peldaul az FPS-ek,strategiak, kalandok, platformok stb, mint pl a System shock 2, ,Quake , HL , Deus Ex, Beyond Good and Evil, Homeworld, Outcast. Ugyebar ezek nem RPG-k, ellenben 40-60 de akar meg tobb jatekoras jatekok voltak. Ellenben az sem igaz amit mondasz az RPG-knel, mert biza azoknak a jatekideje is szamottevoen csokkent az elmult idokben.
Az FPS es hasonlo jatekidoket max 25-30 jatekorakban merik manapsag.
Es ez igaz olyan jatekokra is mint Fallout 3, Crysis, MGS4, Silent Hill 4, Tomb Raider Underworld. Es sorolhatnam vegelathatatlanul a sort, mind ket platformon a regi es az uj jatekoknal egyarant. Ezek pedig top kategorias jatekoknak szamitanak a platformjukon.
Raadasul aminek van folytatasa a leirtak kozott az mind-mind rovidebb volt lenyegesen mint az eredeti.
Szoval amirol hablatyolsz az ismet nem allja meg a helyet, de persze ezt mar megszokhattuk toled.
De majd mindjart jon Zoanagyvarazslo is es a maga kis hatulrol mellbe modjan megprobalja cafolni ezeket a a tenyeket 2 cimmel a 20000-el szemben ahogy szokta ugy altalaban, hogy a partodat fogja.
mert túl ritkán mentett, meg ha már van akkor miért mászkáljak órákig utána? Checkpoint legyen viszonylag sûrû idõközönként (esetleg nehezebb fokozaton legyen ritkább, ha olyan a játék).
egyet értek ma azért tûnt hosszúnak mert akkor kezdték sokan és még sokat bénáztak....amúgy most vissza menve maguk is meglepõdnének hogy milyen rövid volt pl egy fps.