Köszönöm, mind a jókívánságokat, mind a cikkeim referálását. Igyekszem. :)
A GTA 4 tipikusan az a játék, ami PC-n is szar, és konzolon is szar. :D Ennek ellenére én a konzolos változatokat javaslom, már ha valakinek mindkettõ van otthon. A PC-s ugyanis elég erõs gépet követel, és még bugos is. :(
Elõször is: pff...
Másodszor: hiába köti rá a billentyût és az egeret, ha valójában nem támogatja semmi. A hackelésekkel sem lesz teljes értékû, sõt inkább semmilyen rajta. De nem is erre van kitalálva.
Sosem értem azóta amióta van xboxhoz is billentyûzet meg egér ugyanugy felróják az irányíthatóságot aki nem tudja megszokni vagy szar neki vegyen billt9egeret ennyi!
Haverom is pc-s most vett xboxos kiütve olcsón mert a srác akiért volt megunta és nagyon minimál összegért eladta. De havaerom is orba szájba szedi rá a gameket azt minek kb ha 5 gamet végigfog rajta vinni 5 év alatt! :D
Szigorúan mint magánvéleményt írom, és a valósághoz való esetleges hasonlóság csak a véletlen mûve lehet, de;
Most nézegettem egy kicsit öcsémet, amint a Dead Space-t tolta. És halálosan robotszerûnek tûnt a fõhõs mozgása. Fõként a fordulások. Nem tudom elmagyarázni pontosan, de az a kép ugrott be róla, amit még a 80'-as évek aluljáróiban láttam, Break-Dance címszóval, mikor az unokatesóm adta a robotot...
Megmondom õszintén, minél többet látok a dologból, annál kevésbé tetszik. Pl ott a GTA4. Halálra szidom a portot, de meg kell hagyni, még az a látvány, amit az én gépemen produkál, istenes a konzolos kinézethez képest.
Nagyon nem tetszenek a konzolok....
Azért, remélem neked sok örömet fog okozni, és gratula hozzá!
(Apropó(po)! olvastam 1-2 cikked az iponon, egész jók!
Na én is visszatértem egy komolyabb Xbox 360 kúra után. Bizony, vettem egy ilyen masinát, és elégedett is vagyok, persze csak mint konzollal. A PC más tészta, errõl papoltam itt hosszú postokon keresztül, s mint újdonsült konzoltulaj, csak magamnak tudok igazat adni (jó fej vagyok, tudom).
Az FPS témához annyit, hogy a Halo 3 lett az elsõ játékom, és végig is daráltam, annak rendje s módja szerint. A véleményem az, hogy akárcsak az elsõ két rész, ez is egy remek FPS volt, pazar világgal és hangulattal. Az irányítás nem volt élethûbb, mint PC-n, sõt, szóval ezt a baromságot el kellene felejteni. De meg lehetett szokni és az elsõ két-három pálya elteltével már nem volt gondom a fejlövésekkel. A grafika szép volt szerintem, persze csak a korához és a Halo játékokhoz képest.
Ez nagyon gyenge magyarázat, nem nagyon van olyan aki ne próbált volna még konzolt, vagy legalább olyan x360 kontrollert. És ez mellett nekem is van olyan netes partnerem, akinek van konzolja és meg is szerez rá minden játékot, de vett egy jobb gépet is és inkább azon játszik szinte mindent.
Persze aki CoD -al meg CS -vel játszik azt elhiszem, hogy elbûvöli a konzol, meg végre más irányítás. Aki viszont kicsit tapasztalabb FPS/TPS körben és ezeket is kedveli, nem fog átállni konzolra, egyszerûen azért mert egérrel sokkal jobb ilyet irányítani. Még nem láttam olyan konzolos videót, amiben ne zavart volna az ahogyan mozognak.
Az igaz, a CS -ben lévõ mozgás is zavar, CoD -ban kicsivel jobb. Painkillerben sem nagyon vannak horror elemek, és vannak pázlik is... Ahogy láttam videókban a Res5 is inkább öldöklésrõl szól, meg hogy megtaláld az egyetlen megoldást mindig amivel túl lehet élni...
Pontosan!
És a 4, ha lehet, még lejjebb tette a lécet. Egyszerûen, nem értem, hogyha a lehetõség adott, miért nem használják ki? Mert nem is annyira bonyolult a dolog. Mert hogy valami nagyon igényes, hosszadalmas dolgot nem raknak +ba bele, megértem, majd a fizetõs DLC-ben benne lesz, (nem szimpi, de oké) de hogy a kamerát ne lehessen rögzíteni egy gombnyomással? Vicc.
És az ilyen "egyszerûsített" megoldások, sajnos konzol felõl jönnek, pedig szerintem a PC útja nem az egyszerûsödés, hanem a lehetõségek kihasználása. Lenne.
Egy FPS végigjátszása után tökéletesen belejön az ember. A környezetemben én vettem elõször konzolt, mármint azok közül akikkel pécén játszottam CODot klán szinten, meg minden mást ami volt pl Csét is. Csodájára jártak, látták, kipróbálták, aztán õk is vettek, de egy szót nem hallttam tõlük arról hogy nem tudnak kontrolerrel játszani, pedig mindent játszanak, FPS, TPS, szóval azt hogy videón mit látsz egy dolog. Kicsit más mint egérrel, de lényegében ugyan az, nekem az egeres rángások és gyors ide oda nézések, forduálos tünnek már furának és irrítálónak videókról, de amikor játszok vele akkor kézre áll és kész ( 2 havonta 1szer csézek pécén talán:D ), ez a lényeg ahogy a kontroller esetében is.
Resi 5 nem fps, Paintkillerhez és Doomhoz sok köze nincs, ez egy túlélõ TPS, a hangulata pedig egyedi, különsebben nincs ellenfele a piacon, ez egy Resident Evil horror elemek ( bár az utolsó 2 act azért minden Resi fan szívét megdobogtatja ) és fejtörõk nélkül ( vannak benne puzzlék, nagyon könnyûek, a bossok kinyírása itt ott kis furfangot igényel, addig amgí az ember nem jön rá, lehet hogy fél óráig szenvedsz vele és nem hal meg, aztán rájössz és 3 perc alatt kinyírod ).
Jármûveket meg ritkán vezetjük egérrel, olyankor azzal szabadon lehet nézelõdni. GTA SA-ban ez pl. istenien volt megoldva.
Pontosabban - ahogy dante is írja eggyel lejjebb - szörnyû megoldás volt. Hihetetlen idegesítõ volt, hogy verseny közben kontroller híján még egérrel kellett a kanyarokbana kocsi után fordíni a kamerát, mert nem rögzítették. Persze én vagyok a hülye, hogy 150-es tempónál az erdõben nem élveztem a nézelõdést :)
A GTA3/VC irányításához képest abban is siekrült visszalépni, hogy nem lehetett többé hátrálni, és úgy lövöldözni, mert CJ inkább megfordult, és velük szembe kezdett el futni. Nem volt - annyira - vészes port a San Andreas, de az elõdeihez képest már fércmunka volt.
Nem tudom mennyi idõ lehet, míg megtanul az ember kontrollerrel normálisan célozni. De pl. itt van ez a videó, számomra így nagyon béna. Tömérdek ilyen videót láttam már, ezek alapján lett az a véleményem, hogy én inkább elõbb szokok le a játékokról, mint hogy ilyennel kelljen irányítanom egy FPS játékot.
Biztos jó ez a Res5, engem ugyan úgy nem izgat egyáltalán, nem láttam belõle olyan videót amitõl egy cseppet is kedvet kaptam volna hozzá, a stílust sem kedvelem. Ha már ez a stílus, akkor inkább Painkiller vagy Doom.
Irányítással kapcsolatban is vitatkoznék, nem 1 játék van amiben alapvetõ dolgok hiányoznak. Pl. Far Cry 2 -ben nem lehet hasalni, kihajolni, és még hiányzott belõle sok dolog. Kizárt, hogy azért hagyták volna ki, mert nincs rá igény, fõleg hogy multi is van a játékban... singleben még nélkülözhetõ. És ez csak 1 példa.
A jó játék több gombot igényel, persze meg lehet oldani gamepadon is választókkal... de egyszerûbb ha van külön gombja mindennek.
Egy akció játékban meg minek a kamerát külön mozgatni, mint a célkeresztet? Mondjuk pont én mondom, aki Arma -ban folyamatosan használja a head trackinget, de fpsben nem kell. Jármûveket meg ritkán vezetjük egérrel, olyankor azzal szabadon lehet nézelõdni. GTA SA-ban ez pl. istenien volt megoldva.
Én pl GTA4 ben attól kopaszodok, hogy miért nem lehet rögzíteni a kamerát, a kocsi mögött egy ponton? Tudom, ahova alapból rakja, ott nagyobb a sebességérzet, de könyörgöm, had tudjam már én, hol ideális nekem! (ue volt SA-ban is, és már ott is kijött egy camhack erre a problémára, miért ragaszkodtak hozzá a 4-ben is, nem értem, és ez akár konzolon is megoldható lenne)
Egyébként irányítást nagyon sokszor elcseszik a port során, komolyan, mintha a fejlesztõ még csak nem is látott volna billentyûzetet.
Resi5-rõl annyit, hogy nálam a 2-vel vége is volt a sorozatnak. Most pufogtatás/menekülés elsõsorban, akkoriban pedig inkább puzle játék volt kis lövöldözéssel, meneküléssel. Ez sem rossz, csak "nem resi" többé. (Nekem, és szigorúan magánvélemény, és független attól, hogy jó-e a játék, vagy sem)
Amúgy az is igaz, hogy nagyon sokszor csalódik az ember a portokban, (márcsak azért is mert alig van más, mint port, csalódás pedig elég sok) így sok PC-s eleve fenntartással áll egy port elõtt, hogy ez most milyen is lesz? Sikerül, vagy megint nem...
Aztán vannak a "lelkiismeretes" warezolók, akiknek indok kell, hogy miért is nem veszik meg a dolgot, így sok a fanyalgás, még a legjobb játékoknál is... Úgyhogy érzetre a játékok silányulnak, sokan nem találják meg a számításukat, egyre több cím vált irányultságot, kevés valóban új cím érkezik, ami ér is valamit, stb...
Sok fejlõdni való van még a játékok terén, elsõsorban hozzáállási téren, akár fejlesztõ, akár kiadó, akár "csak" játékos az ember.
Kamerakezelést az egyik analógra szokták rakni, ennél tökéletesebb módja nincs a dolognak, pl Halo Warsba folyamaotsan az ujjam rajta van és mozgatom a kamerát ide oda hogy nekem éppnek tetszik, pl egérrel ez nem oldahtó meg így, mert vagy a mutatót irányítom vagy a kamerát forgatom, aminek aktiváláshoz plusz egy gombot le kell nyomni, leglábbis amivel én játszottam pécén és 3ds volt az így mûködött. 1-2 esetben találkoztam olyan problémával ahol a kontroller kiosztás nem volt megfelelõ, amúgy szinte mindeig tökéletes és kézre álló, a gombok mennyisége meg bõven megfelelõ, pécén sem használsz többet max hotkeyekre, de az nem létszükség és az is megvan oldva hogy kontrolleren is használható legyen. FPS, TPS nem igényel sok gombot, RTS is kiválóan megoldható, ezt a profi pécés Ensemble Studio bebizonyította. Egy Dablio féle RPG szvsz könnyebben és jobban irányítható mint az egér klikkelgetéssel, a szimeket pedig céleszközökkel kell játszani, pl kormánnyal.
Van aki nem tudja megszokni, vagy nem akarja, de érdemi különbség nincs a kettõ közt, ha normálisan portolják az irényítást konzolról pécére avagy fordítva akkor abban hiba nem kell hogy legyen.
Resi5 egy remek ackiójáték, ha nem a legjobb. Túl kell tennni magadat azon hogy nem lehet futni és lõni, de ez a szükséges rossz mert így válik túlélú játékká, ha bele veted magad akkor rájössz hogy miért ( vagy legállsz lövöldözni és tuti meghalsz, mert ugysincs elég töltényed és sok a zombi, vagy annyit lõsz csak amennyi a menekülséhez szükséges és kijutsz, ha nem hibázol ) ettõl zseniális, de erre rá kellett jönnöm mire megértettem hogy erre megy ki a játék.
Érthetõ, amit mond a srác, bár én úgy módosítanám, hogy sok alkalommal benne maradnak a konzol korlátai. (Ettõl nem rosszabb a konzol, PC-nek is vannak korlátai)
Értsd ez alatt, hogy nekem nem 22 gombom van, hanem amennyi kell, mégis, egy csomó játék nem használja a dolgot, holott a játék sírna még 2 gombért, ha tudna. Vagy a kamerakezelésnél nincs közelítés, távolítás, mert a kontrollerre még nem dolgozták ki a módját, így az egér középsõ gombja max a fegyverváltásra marad, holott az a 3. Dimenzió megfelelõ irányítója lehetne.
Tehát van abban valami, hogy sokszor "konzolos" marad egy egy port, de hál isten azért ellenpélda is akad szép számmal.
Amúgy Resi5 az eddig látottak alapján, nem bejövõs nálam, de ma még nézem egy kicsit ahogy tolja öcskös. (Nekem eleve nagyon furcsa, "gépies" eleve az is, ahogy egy FPS-ben, TPS-ben a karakter fordul, konzolon, PC-hez szokott a szemem...))
Pedig egyszerû, ízlés kérdése. Annak pedig, aki nem - vagy már nem - él-hal az akciójátékokért* pedig X év után egyre unalmasabbak lesznek, egyre kevesebb újat fognak mutatni.
Én is így vagyok vele. 10 évvel ezelõtti önmagam bizonyára több akciójáték iránt érdeklõdött volna a jelenlegi kínálatból, mint a mostani, pedig már/még akkor is az X-COM, a StarCraft és a Dungeon Keeper volt a kedvencem.
meglepett hogy a Resi5 pécés verziójának bejelnetésére tegnap mindössze 1 db hsz érkezett a topikjába
Engem nem. Már a konzolos verzió demóvideója alatt is ásítoztam, mikor lesz már vége...
Az a baj hogy a multiplatform játékok nem azt jelentik hogy a konzolos játék színvonalát felemlik a pc-s szintre, hanem hogy a pc-set csökkentik a konzolos szintre. Ezért tûnnek el az autók a GTA-kban, ezért olyan primkó az irányítás, ezért egyirányú csõjáték az egész. Ha már egy játékra ráaggatják a multiplatform nevet, 99%-ban elõre lehet tudni hogy szar lesz. A GTA 3 - SA a kivétel (a GTA4 nem).
Ez így van rendjén. Monjduk az meglepett hogy a Resi5 pécés verziójának bejelnetésére tegnap mindössze 1 db hsz érkezett a topikjába... Xmen játék nem tünik rossznak, kár? hogy az Xmen világa engem totál hidegen hagy, és semmit sem tudok róla, persze most mindenki tolja a pécés topikba hisz ingyér van:)
Engem mindig az a játék köt le ami napirenden van, legyen az egy jrpg avagy egy csõfps + vannak amiket bármikor elõveszek.
Várom a Fight Night 4et, amivel sokat fogok játszani és bármikor elõ fogom tudni venni és letolni pár menetet. Star Ocean 4et, ami nem egy rövid kaland lesz. 250órát mondanak rá 9 fél kölönbözõ befejezéssel, egész nyárra le fog kötni, más ugysem jön ki, majd összel/télen jön a dömping. Holnap pedig beszerzek egy Quake 4et, mert fps hiányom van és még nem volt hozzá szerencsém.
A következõkbe úgy tessék belekötni, hogy még nem gondoltam teljesen végig, mindössze egy ötlet a dolog, ami épp érik bennem.
Szóval úgy látom, most kezd kettéválni a játékpiac.
Most jönnek ki az olyan játékok, mint a Braid, vagy a Path, vannak szimulátorok, amik népszerûek, MMO-k, RPG-k stb.(Elég csak a top10-re nézni itt SG-n) Ugyanakkor a játékos tábor másik része él-hal a Volverine szerû csupa-hent játékokért. (Engem meglep pl a topikjában a lelkendezés, nem mintha rossz játék volna, mert jópofa, de tipikus, délutáni céllövölde, különösebb ész nélkül.)
Tehát, mintha azt látnám, hogy vannak egyrészt azok a játékok, amik lekötik az embert, ha épp nincs mit csinálnia, és vannak azok, amikre már a melóban vár az ember, hogy "végre" gép közelbe kerüljön.
Nem tudom, ez mennyire kortól, mennyire beállítottságtól függ, de mintha kétfelé szakadt volna a játékostársadalom. Van akit ez, van akit az a típus hoz lázba. (Engem pl a Volverine hidegen hagy, bár játszogatok vele, viszont egy Witcher, egy Bioshock, egy Sacred2, Fallout3 meg tud mozgatni. Míg úgy látom, azokat, akik a Maffiózóval, vagy épp a Volverine-al tolják általában, azokat a fent említett címek hidegen hagyják, még ha ki is próbálják.)
Lehet, ez mindig jelen volt, nem tudom, de mintha most látnám ezt igazán kibontakozni.
Valakinek, valami véleménye a dologtól?
Igazad van, tényleg érdekel, de mivel demóról vagy dobozos kiadásról nem tudok, egy darabig biztos kimarad. (Persze a Braid nem maradt ki, de az mégiscsak az év egyik legjobb játéka.)
Na ez az, ami már durva. Nagyon durva. Lehet védeni õket, de komolyan kérdem, ilyen módszerekhez képest, mi is a warezzel a probléma? És még ezek nevezik magukat jogvédõknek... Szarnak ezek a jogra...
Ugyan olyan az irányítása mint az összes eddigi Residentnek. Sokkal könnyebb lett volna hogy ha futkosós hedashot osztogatós TPSt csinálnak belõle, de maradtak a klasszikus iránynál, és ez nem rossz, csak meg kell szokni. Nehézzé teszi hogy nem tudsz lõni mozgás közben, de sokkal nagyobb is az izgalom hogy most milesz lõjem vagy fussak? persze futni kell:) ettõl izgalmas és hardon pokoli menet, tényleg a túlélés a fõ mutívuma mert le lehet benne állni harcolni, de majdnem biztos hogy 1 percen belül kifogysz minden lõszerbõl és meghalsz, ha nem menekülsz, de lõszerek nélkül sokáig nem lehet jutni szóval be kell osztani és nem ész nélkül darálni, minden töltény kincs!
Co Op dolgok benne vannak aminek lennie kell. Egymás felsegítése magasabb helyekre, egymás gyógyítása, szorult helyzetbe a másik megsegítése, erre csomó kombó van, jármûirányítás, akkor volt egy olyan hogy egy korom sötét barlangba az egyikünk világított egy generátorral, a másik pedig lõtt, baromi élvezetes rész volt stb... vannak benne még dolgok, pl a bossokat csak csapatjátékkal lehet kinyírni, persze nincs túlbonyolítva, inkább csak rájönni nehéz, aztán az ember a fejéhez kap hogy ezt fél perc alatt megoldhattam volna, persze ha tudom hogy mit kell csinálni:)
Az Army of Two -ból néztem videókat, az tényleg biztosan jó játék. Szinte az egyetlen amit sajnálok, hogy nem lett PC-re. Ezekszerint akkor ezek sem hiányoznak belõle.
A kérdés az, hogy ez miért nem alap már egy nextgen játékban, vagy legalábbis miért nincsenek ötletes megoldások.
RE5, hát biztos jó... én 2-3 játékmeneti videót néztem belõle, szerintem nagyon hülye játékmenete van, és csak a konzolos irányítás hátránya jött át nekem.
Vagy az Army of Two, ami kifejezetten a csapatjátékra lett kitalálva, és mindent lehet, kell együtt csinálni... ha társadat lelövik akkor be kell húzni fedezékbe hogy gyógyítsad, ha találsz valami pajzsnak használhatót akkor ez egyik megfogja és tartja a másik mögé bújva lõhet és lehet elõre nyomulni, meg még millió dolog amit ketten kell csinálni...
"Mondj egy olyat, amiben van olyan, hogy majdnem leesik a szakadékba vagy valahova, és neked kell felhúzni, vagy csak te tudod feléleszteni ha nem halt meg teljesen, vagy elkapja valami és csak a másik tudja kiszabadítani ha gyors és oda tud figyelni a nagy csata közepén."
"ennek semmi köze a konzolhoz, az ég világon semmi, régen is igy volt, manapság pedig halmozottan igy van."
Hát én akárhogy nézem, régrõl van nagyon sok játék, amit szinte bármikor elõ lehet venni és élvezetes, van benne kreatívság, jó hangulat, jó megoldások, stb.. Sok olyan van amirõl tényleg el lehet mondani, hogy megreformálták a különbözõ stílusokat. Manapság nem nagyon, behoznak néhány újdonságot de többnyire teli van negatívummal is.
A GoW maximum konzolon reformálta meg a tps-eket, a fedezékrendszer részben ötletes, én egyáltalán nem szeretem, az egyszerû kihajlás sokkal jobb megoldás (én a tps-eket sem szeretem mondjuk annyira). Láthatod, hogy PC-n közel sem lett sikeres, holott az optimalizáció és a port tényleg jól sikerült.
"minden olyan dolog ami egy kiváló TPSbe kell a GoW1-2be megvalósult."
Nah látod ez az, amivel én (és forum alapján bátran mondhatom, hogy nem vagyok egyedül) nem értek egyet, sok mindent hiányolok és egyáltalán nem nyújtott élményt a játék 3-4 pálya átviteléig. Tudom persze... tanuljunk meg játszani.
Burnout és TDU kapcsán, én kb. mind2-vel ugyan annyit játszottam, TDU -val más problémám volt, Burnoutot pedig simán meguntam, csak elején volt élvezetes.
"senki sem kötelez rá hogy orrvérzésig játszad és csak az folyamaotsan, ami persze hogy unalmassá válik és hama vége, tanulj meg játszani és ne a játékokra fogd, mert a hiba benned van."
Ha nem lenne erre ellenpélda, ami tényleg sokáig élvezhetõ, megértenélek, de így nem foglak. Én az mellett kiállok, hogy ne ilyen rövid, egyszerû játékokat nyomjanak, hanem ami hosszabb távon is megéri a pénzét. Ezt már kifejtettem, hogy mit jelent számomra, milyen elvárásaim lennének. (kétlem, hogy egyedül lennék ezekkel).
A Crysis Wars valóban közepes lövölde, de van benne 1-2 dolog ami miatt élvezetes is lehet, nekem konkrétan több az olyan amitõl nem, ez lehet hogy sokakat nem zavar. Mindenesetre igényes, szép játék, és az ingyenessége miatt biztos sokan kipróbálták, letesztelték, és meg is vették. Mivel külön volt a Wars része, szerintem legtöbben warezban nem töltötték le.
Unreal3 engine jó kezekben jó motor, de fõleg csak kicsi ill. belsõ teres játékokhoz jó. Az U3 engines játékokat rendre rosszul optimalizálják, teli vannak hibával, borzalmas AI-val. Az Epic tudja kezelni rendesen is PC-re, a GoW és az UT3 futott a legjobban és legsimábban. A széppel én nem teljesen értek egyet, részletes, de nem tartom szépnek... legalábbis amikor nem belsõ teret jelenít meg.
COOP-ban valóban szinte minden remek szórakozást nyújt. De ami miatt mégis kiemelkedõ, hogy nagyon pergõs, poénos (nincs túldramatizálva, amit én nagyon utálok az ilyenekben), és nagyon jó csapatjáték alapu. Mondj egy olyat, amiben van olyan, hogy majdnem leesik a szakadékba vagy valahova, és neked kell felhúzni, vagy csak te tudod feléleszteni ha nem halt meg teljesen, vagy elkapja valami és csak a másik tudja kiszabadítani ha gyors és oda tud figyelni a nagy csata közepén. Nameg eleve az, hogy nem kell órákig lõni az ellenfeleket sem, hihetelenül el van találva. Nekem sem lett azért a kedvencem, meg a 4 pálya sajna iszonyat kevés, ráadásul csak 7 fegyver van...
GoW -ot én is próbáltam coopban is, nekem úgysem jött be.
Jah és nem minden játék jó coopban sem, HAWX -ot próbáltam utoljára és engem inkább idegesített.
azért kíváncsi lennék hogy milyen reformról beszélsz? jó játék és ennyi, graf jó de nem kiemelkedõ, sztory átlagos, akciók pörgõsek + van fedezék rendszer de ezt nem igazán nevezném reformnak, a tomb raider 1re mondhatnám hogy reform volt de ez nem
"minél gyorsabban elkészítsenek egy rövid, szép grafikáju játékot"
a mai világban senkinek nincs ideje ülni a dolgokon, az MS meg a Sony tud pénzelni olyan projecteket amik sok évig készülnek pl GT5, a Blizzard akkor adja ki a Diablót meg az Sc2õt amikor akarja, hiszen megvan neki a biztos forrás és bevétel a WoWból, de sokaknak nincs nekik ki van adva a pénz a határidõ és csináljátok, nem ülhetnek rajta végtelen idõvel és forrásokkal... ennek semmi köze a konzolhoz, az ég világon semmi, régen is igy volt, manapság pedig halmozottan igy van.
"Ha játszol 1 hétig a Burnoutal"
Neked nem, másnak igen... többet játszottam Burnouttal mint a TDUval, nekem az utóbbi nem tetszik, elég szük keresztmetszetekben mozoghatnak egyesek ha egy játékok 1 hétig tolnak aztán kuka és azt kérdezik maguktól hogy mi volt ez? ... egy játék 1-2 nap folyamatos gémelésnél kijátszható, aztán kérdezed hogy ezért miért adtam pénzt? senki sem kötelez rá hogy orrvérzésig játszad és csak az folyamaotsan, ami persze hogy unalmassá válik és hama vége, tanulj meg játszani és ne a játékokra fogd, mert a hiba benned van.
TDUban MA is ugyan azt csinálod mint 2 éve, versenyzel ugyan azokon a pályákon, ahogy minden autós játékba, és itt már csak az dönt kinek mi tetszik, én ezer köröket megyek Form1es autókkal a pályákon, csak elindítom az rfactort és körözök egyedül hogy minál jobb idõt menjek meg ilyenek, nekem ez nem unalmas hanem élvezet azon a 3 kmeres pályán a 1500. kör után is...
"Crytech -et ha megnézzük, már 2. alkalom hogy a Crysis Wars-t ingyen le lehet tölteni és szabadon lehet játszani bizonyos ideig"
ahogy olvadtam a hszeket a hír után a magyar szájtokon 50%a már próbálta és nem tetszett mert unalmas, a másik 50 pedig megnézni ha már ingyenes, vagyis próbálja a Crytek eladni és embereket csábítani oda, de egy közepes lövölde multihoz kinek van kedve ami ugya ilyan szinte minden fpsben aminek multija van? inkább cséznek, codoznak az emberek...
Epic csalódás? Gears of War 1-2vel megreformálta a TPSeket, remek két játékot készített, mind a kettõ jópár díjat bezsebelt, az év játéka, grafja stb... és 4-5 milla mind a két részbõl elment. Ok neked nem tetszik. Az unreal engine remek motor, jó kezekben, van rá rakat példa és persze rossz kezekbe is került, amire szintén van jópár példa, lehet vele csodákat mûvelni... szép és gyors ez a lényeg.
Co Opot írod a L4Dre, co opba még egy közepes játék is remek szórakozás mert olyan megoldások vannak benne ami egy kis pluszt ad az online gamingnek. Nekem nagyon nem tetszik a LFD, túl primkó... inkább tolom co opba a GoWot, Resi5öt vagy bármi mást, nem vagyunk egyformák.
Ez így igaz sajna. A jelenlegi játékipar nagyrészt át lett irányítva (nagy valószínûséggel a kiadók miatt), hogy konzolokra minél gyorsabban elkészítsenek egy rövid, szép grafikáju játékot, aztán ha úgydöntenek adnak idõt hogy átírják PC-re... de õk is tudják hogy ez nem elégíti ki az igényeket, nyilván ezért nem is szánnak rá több energiát az optimalizálásra. Persze az is bennevan, hogy PC-n könnyen ki tudják próbálni, és akkor már nem éri meg megvenni (meg többnyire szvsz nem is érdemlik meg...), hiszen az a próba már a játék végigjátszására is elég sajnos, nem nyújt hosszabb távon élvezetet.
Felhoztunk mostanában néhány autós játékot, melyik az ezek közül, ami akár hónapokon keresztül leköt, nyújt újdonságot, izgalmas és érdekes marad? Ha játszol 1 hétig a Burnoutal, látod még értelmét megvenni? Megválaszolom, NEM! Szenben a TDU -val biztos vagyok, hogy többen megvették azután, miután a warezzal játszottak, a hátrányosságaival ellentétben. És ha javítanák a dolgokat, még többen vennék még MA is.
Zó:
Valóban ezek a jobb példák közé tartoznak. Pl a Crytech -et ha megnézzük, már 2. alkalom hogy a Crysis Wars-t ingyen le lehet tölteni és szabadon lehet játszani bizonyos ideig. A mûfajában igényes és jól sikerült játék, valószínûleg sokan meg is vették miután kipróbálták, ha tetszett nekik. A Valve egyszerûbb játékokat csinál, pl. a Portal az lenyûgözött, és nagyon sok letölthetõ pálya van hozzá - az alapoknál jóval nehezebbek, nagyon sokáig el lehet vele lenni, illetve ott a L4D... Utálom a zombis játékokat, de ez valahogy nagyon élvezetes coopban játszva... nem a grafika, nem az ai miatt, hanem játékmenetbeli megoldások és a hangulata miatt, amiket sajnos a mai "nextgen" játékokban egyáltalán nem találni szinte... persze van kivétel.
Az Epicben csalódtam sajna, ahogy az u3 engineben is, u2 engine messze jobb volt.
Oroszország ugye hatalmas népességgel rendelkezik, óriási potenciális piacról van szó, és mivel arrafelé népszerûek bizonyos rétegjátékok, így el lehet õket adni. A Witcher és a STALKER is arrafelé fogyott igazán jól, az elõbibõl hónapok alatt 200 ezer ment el oroszföldön, az utóbbiból pedig már annak idején - 1.65 millió az utódállamokban.
Volt is az orosz piacról egy több részbõl álló cikksorozat, de hirtelen nem találom a könyvjelzõim között.
A legnagyobb független játékfejlesztõket pedig jól ismerjük érdemes lehet követned a munkássgukat, mennyire az, amit elvársz. (Epic, id Valve, Crytek, GSC, 3D Realms, Bethesda - és õk többnyire a saját szájízük, saját érdekeik szerint fejlesztenek, saját tõkében, illetve általuk felvett hitelekbõl.)
Nem is igazán a messze menõ következtetések levonása, inkább a jelenlegi kiadói rendszer "bírálata" volt a célom.
Mert azért, valljuk be, az a lényeg. Kiadók együtteseket csinálnak, belepofáznak a játékokba, stb. Ha a zenénél maradunk, száz szám lehet sorolni a csinált együtteseket, akikre 2 év múlva a kutya sem emlékszik, vagy filmeknél (bár ott már nem ugyan az a helyzet) a már-már botrányosan rossz alkotásokat, vagy hogy témánál maradjunk, érezzük mi játékosok is a kiadók jótékony hatásait. (Rövid határidõk, szûk büdzsé, és az ebbõl, EGYÉRTELMÛEN ebbõl fakadó bukásokat)
Ha valami hasonló módon mûködnének, mint a bankok, csak a kockázat miatt, a kölcsön magas kamattal ketyegne, egész más játékok lennének, és a mostanában itt emlegetett TDU is sokkal jobban teljesíthetett volna, az összes platformon. (Egyenlõ bánásmód, az elõkészített részletek kidolgozása, kicsit jobb marketing)
Most ezerrel megy a warezhörcsögözés, milliós, milliárdos károkozás(ok)ról beszélnek, holott ez tényszerûen nem is alátámasztható, (Az aki letöltötte, nem biztos, hogy vevõ lenne, ráadásul LEHET, hogy a letöltött verzió gyõzi meg a vásárlásról) és sorolhatnám a dolgot.
Persze, a magyar piac ebbõl a szempontból is egyedülálló, bár, azért van egy két ruszki játék is, gondolom nyereségesek is, holott náluk még rosszabb a helyzet.
Mindent összevetve, akármelyik digitális médiát nézzük, a kiadók az igazi rákfenéje a dolognak, nem a warez, nem is a készítõk felejtettek el zenét írni, filmet csinálni, programozni...
Érdekes, de kissé félreérthetõ a cikk (címe), ugyanis figyelembe veszik a legális forrásból ingyen letöltõket, emellett a "legjobb vásárlók" kitétel a legális forrásból pénzért letöltésre vonatkozik.
Szerintem alapvetõen az a baj, hogy a játékokat kipróbálás (értsd: végigjátszás) után már sokan inkább nem veszik meg, míg a kedvenc albumaikat igen. (Emellett a koncertek ism komoly bevételt hozhatnak.) Mindenesetre én semmiképp nem húznám rá ezt a felmérést a topik témájára. A magyar helyzetre pedig végképp nem, a számok szerint nálunk csak az üres adathordozók fogynak egyre jobban az "alternatív" lehetõségek bõvülésével.
1; Ha a pc-s szebb, máris van különbség...
2; A konzolosnak csak a demóját próbáltam, és mikor felálltam öcsém boxa elõl, bennem volt az érzés, hogy a fizika nem ugyan az, ésatöbbi, maradok a PC-s verziónál.
Persze, benne van a pakliban, hogy tévedek, és akkor be fogom ismerni.
Fatal; kb 2 év után jött el a pillanat, hogy eluntam. Ráadásul a G25-ömmel sem stimmelt valami, így eladtam, (Nyáron veszek egy újat) az pedig kontrollerrel számomra nem az igazi.
viszont a TDU2-t alig várom, és tuti abban is benne lesz 2 év játék részemrõl, hacsak el nem szabják. Viszont, mivel úgy néz ki, hogy lesz benne benzinfogyasztás, ablaktörlés, csukható tetõk, stb, így annyira nem lehet elb@szarintani, ha mondjuk csak csiszolnak a motoron, és nem építik ujjá. Egy érv szól eddig ellene, hogy a helyszín ugyan az. Azt pedig már tövirõl-hegyire ismerem, az a 900Km "földút" nem akkora újítás a helyszínt illetõen, ami annyira odaverne... Bár, mivel SUV-ok is lesznek, így legalább a vulkán-kráterét is meg lehet majd nézni...
már csak azért is találni fogsz benne különbségeket:) amúgy felesleges bizonygatni, mert ugyan az, grafban a pécés szebb, mert a boxos trehány munka, ezt minden nagy gémerszájt leírta a pécés tesztnél, direkt megnézttem õket és semmi tartalmi különbségrõl szó sincs
Különbség a két verzió közt. KB ennyi. Van aki szerint van, mások esküsznek, hogy nincs. Valamelyik nap leszedem a box-os demót, és megnézem alaposan Zoo kedvéért, és megírom pontosan, mik is azok az apróságok. Pár tízezer KM-et beletettem a PC verzióba, úgyhogy "kissé" ismerem. Majd meglátom... és beszámolok.
A TDU PC-s verziójában 2 féle pop-up van. 1; mikor kicsi a sávszél, és a másik játékos autójának infói késõn érkeznek meg. De ez sávszél gond. 2; Mikor "szinkronizálja" több játékos gépén az AI jármûveket. Olyankor érdekesen tud viselkedni az AI.
Más Pop-up PC-n nincsen, hacsak, nem gyenge hozzá a gép.
Hatalmas területet mozgat meg a dolog, (Igen, ez VALÓBAN hatalmas) ráadásul, rohadt gyorsan, ugyanis cheat-ekkel hatalmas sebességek elõhozhatók, és ott sincs megjelenési gond.
Valóban gépigényes a játék. Valóban, picit talán optimalizálatlan, de összességében nincs az átlag alatt ebben a tekintetben sem.
összetettségre nem tudok mit mondani, elég monton és ismétlõdõ, szóval nem indokolja, se pécén se boxon... ott van a Burnout Paradise, abba is óriási a város mégis gyönyörûen optimalizált, egy szava nem lehet rá senkinek annyira pöpec.
popup igaz mint boxon mint pc-n is viszont treheány munkának nem nevezném:) prg4-hez kár hasonlitgatni tdu joval összetetteb hatalmas területet mozgat a motor prg4 bár gyönyörû.... mást nemlátok a pályán mit magamat meg pár ellenfelet meg egy két integetõ embert, plusz tdu ebben a kategorában asz összes hasonlo gémnek odaver szavatosságra.... prg4-et 6szor meguntam tdu-t még mai napig tolom online és rengetegen tolják mai napig és remek szórakozás
Open bétával ( vagy close volt fogalmam sincs már ) elég sokat játszottam amíg ment és ott sikerült is "megutálnom" azt ne kérdezd hogy miért, sok apró dolog, egyszerûen nem tetszik, talán majd a TDU2. Xboxon a demot néztem, de ugyan azok az érzések voltak mint anno.
A TDU egy Xbox 360 port pécére. Boxon AA hiányos, popuppos ( HDDrõl is, mert a demo is az ) vagyis trehány munka, amit nemtudok hova rakni mert a látvány nem indokolja... PGR4hez az etalon ahhoz hasonlítok minden autóst, ha az fix fpsel, AAval, bármiféle idõjárási effektel, autós játékban a valaha legaprólékosabban kidolgozott városokba csont nélkül fut, akkor minden más ami ennél rosszabb trehány munka, a TDU is az ( a pécés gépigény is indokolatlanul magas ).
A két verzió pedig hajszálra ugyan az tartalmilag, fizikaliag, játékmenetlieg...
Sem a Vegasszal, sem a korábbi RS játékokkal nem játszottam, így pláne nehéz lenne leírnom :)
Szóval. Miben mások a színek? Miben más a fizika? Miben más a játékmenet? Miben más az AI? Persze nem kívánom erõltetni a témát, ha annyira megfoghatatlan, de ha sikerül mégis megfogni, akkor még mindig kíváncsi lennék rá.
Eladásról kéne valami info, próbáltam ismerõsnél boxon a játékot és nekem is valamelyest más volt a PC-s verzió. PC-st online is többen játszák, ismerõs szerint is PC-n jobb. Az eladásokról kéne adat, igazán kiváncsi lennék. Remélem a második részt nem hanyagolják el ennyire PC-n.
Ha leírod nekem, miben más a Vegas 1 és 2 akkor el tudom mondani neked. Ugyanis, meghatározhatatlan a dolog... Úgy képzeld el a különbséget, mint ugyanaz a játék élsimítás nélkül, vagy 16x-os élsimítással. Csak itt nem kifejezetten a grafikára kell érteni, bár arra is lehet.
Mások a színek, más a fizika, más a játékmenet, más az AI intelligenciája. Csomó minden egy cseppet más. Nem sokkal, de a változás fél óra játék után nyilvánvaló.
Csupa apróság. Meg sem lehet igazán határozni, de... más. Kinézet, játékmenet ~ ugyan az. Fizika már nem azonos. (nem jobb, nem is rosszabb, más) Tehát tényleg, alig van különbség, de az összkép az, ami eltér. Kb annyi, mint R6 vegas 1 vs 2. Ugyan az a kettõ, mégis, egész más. Semmi változás, csak az egész kifinomultabb.
Nem tudom, ez alapján érthetõ-e...
Nincs. Van XBox 360 Fanatec Porsche 911 Turbo Racing Wheel kb ugyan ennyiért, ugyan ezt tudva.
MS Wheelt mi alapján fikázod? közép kategóriás kormány, minõségben kilakaításban messze jobb mint a Logitech ezen kategóriás kormánya, ugyan ennyi pénzért. Semmi baj nincs az MS kormánnyal, minõségi cucc 20kért, annak aki nem ad ki 60+ ezereket egy kormányért.
360 és a PC verzió 1:1ben ugyan az, szóval a hangulat ugyan az, mert ugyan azt a tartalmat látod 100%ban megegyezõen mind a két platoformon, szóval nem tudom mire vélni hogy pécén hangulatosabb... a PS2 nem tudom hogy jön ide, mondjuk azt hogy meg sem említetted. Eladásokról mit tudsz? pécén mennyivel több fogyott?
TDU-t kíváncsiságból próbáltam boxon, PS2-n. Mindkettõ bukta volt nálam is. Messze nem volt az a hangulat, mint PC-n. Nem is csodálom, hogy a konzolos verziók, (legalábbis viszonylagos) bukták voltak. Eleve ezért is mondom, jó ideje, TDU nem konzolos játék.
Mire számolja...
Ahogy Te tévedsz. Nagyon nem mindegy! Pontos okát ne várd, hogy elmagyarázzam, én sem vagyok tisztában a fizikai motorok felépítésével. Viszont, azt tudom, hogy dobozra számolt fizikával még nem láttam jó autós játékot, (Egyszerûen azért, mert a viselkedése kiszámíthatatlan.) És az összes jó autós játék a kerekekre számolja a fizikát. Eddig a tapasztalat. (Ugyanis a nem kerekeknél számolt fizika, a doboz közepénél való fordulást jelent, tehát a kanyaroknak nincsen kikövetkeztethetõ ívük. Vagy jól számol a gép, vagy nem, a felhasznált függvények kérdése, és szerintem nem is lehet jól lemodellezni valamit, ami nem létezik. Legalábbis ezen a szinten nem létezik.)
modok érdektelenek, normálisan kellene megcsinálni a játék ezen részét és akkor az ég világon semmi bajom nem lenne a Kódmester játékaival mert amúgy remek élményt nyújtanak és mivel jelen állás szerint a Forma1es játékuk nem lesz moddolható marad az amit õk megálmodnak, de már 2szer cseszték el, talán a Dirt2ben meg az F1ben nem fogják...
De a Burnout nem errõl szól, ne akarjunk mást csinálni belõle mint ami.
Én kormánnyal játszottam a Dirt-et és nekem teljesen korrekt volt, nem is kellett agyon rántgatnom és jól be tudtam venni a kanyarokat is. Grid már nekem sem tetszett, bár én az ilyen simapályás versenyzõsöket sosem szerettem, a játék nem tûnt rossznak.
Dirthez Pc-n van egy csomó mód - bár én nem próbáltam - amikben ilyeneket is javítanak, állítólag van amelyik jóval nehezebbé és realisztikusabbá teszi a játékot... lehet, hogy a Gridhez is vannak (PC elõnyei :P)
Nem hasonlítottam a Burnouthoz, csak azt mondtam hogy az egyszerû irányítás ott tökéletes, a Burnout-ban a kicsit realisztikusabb irányítás + belsõ nézet ezerszer élvezhetõbbé tenné a játékot, habár sztem nem csak ez a játék ezen része lett kicsit egyszerû :)
Nekem van egy olyan érzésem, hogy az új Midnight Club is hasonlóan arcade, egyszerûen irányítható, de valahogy biztos vagyok benne hogy a Midnight Club 2 játékélményét és hosszát meg sem közelíti... :-)
Lényegtelen mire számolja, attól még lehet élvezetes játékot csinálni és élvezetes is lenne az NFS U ha nem olyan motor lenne alatta ami csoda hogy nem esik atomjaira indításnál... ott van a MC:LA mint példa hogy hogyan is kell jó árkéd tunningos, városos, illegális versenyzõs játékot csinálni, minden olyan technikai megoldás benne van amit az ember elvár 2008/2009ben.
Ott van a PGR4, Forza2, GT5P, Race Pro ( ez pécén is ) ahol normális fizikák vannak, igaz ezek pécére nincsenek.
DIRT/GRID szvsz kormánnyal borzalom, a DRITet próbálgattam boxon, de valami félelmetesen szar,az idióta féktávok meg kanyarodási problémák miatt, kb ugy mentem végig egy hill climbot hogy a kormányt majdnem kitéptem a helyérõl, mert annyira kellett rángatni hogy valahogy egyenesbe tartsam, na nem azért mert nehéz hanem mert szar vele az irényítás, kontrolerrel jó.
De ennek ilyennek kell lennie, ilyen az elsõ rész óta. Ott van a Flatout ebben a zúzda témában, ami szimesebb.
DIRT alapvetõen szim is lehetne, csak túl hülyén lett belõve a féktáv illetve a kézifék használhatatlan, mert ha csúsztatni akarsz megáll a kanyar közepén az autó... nagyon elvan cseszve, de amikor száguldozik az ember a pályán, az ugratókon az valami félelmetesen feelinges és tökéletes átadja az élményt, nehéz is mert figyelni kell, de amint jönnek a lassú kanyarok átmegy öszvérbe a játék ( GRID detto ).
Trackmanianak megint más a lényege, nem hasonlítható a Burnouthoz, de egy baromi élvezetes kis játék multiba fõleg.
Nálam a TDU elbukott, nálad nem, szóval a játékokat és a kínálatot nem egyéni izlésbõl kell megitélni, mert attól még lehet valami igényes és szórakoztató ha az nekem nem tetszik, ezt el lehet ismerni, ezért is soroltam fel a EA példákat. Én sem játszom mindegyikkel, de több EA játék van a polcomon mint bármi más kiadótól összesen, mert jók, nem azért mert nekem tetszik, hanem azért mert tényleg jók és igényesek... NFSU és a Nagyfater 2 rosszak, nem azért mert rossz a koncepció hanem a kivitelezés botrányos, de ez csak pár játék a 20 mellett, ezekkel nem is kell játszani.
A játékidõhöz annyi tartozik hozzá amennyit játszik vele valaki... a játékokon végig lehet rohanni és mondani hogy rövid, de bele is lehet merülni, namost ki mondja meg hogy melyik melyik mennyire rövid? az egyéne válogatja és nem a játék hibája a legtöbb esetben. Az egy erénye a játéknak hogy ha ujrajátszási ráta magas, vagyis a szavatosság a multi meg más tészta, a legtöbb játék rendelkezik vele, és a játékosok ki is használják ahol több idõt is eltöltenek mint magával a singlivel sok esetben...
Egy autós játéknál a lényeg, (szerintem) hogy hogyan sikerül az árkád/szim arányt eltalálni. Ha ez jó, vagy legalább állítható, az nagy elõrelépés. És itt nem a legutóbb valamelyik NFS-ben lévõ állítási lehetõségre gondolok, amit akárhová állítottál, szar volt, mivel a kerekekre nem hajlandó számolni, hanem dobozra számol...)
Sokaknak bejön így a burnout, sokaknak nem, a lényeg, meg kellene találni azt a kompromisszumot, amitõl egy szimes nem hányja el magát, és egy árkádos is élvezi. TDU ebbõl a szempontból közel jár, burnout messze van, NFS-ekrõl ne is beszéljünk... (Mióta dobozra számolnak, nem is látják, szerintem, olyan messze vannak...)
Dirt, grid kormánnyal nekem kissé nehézkes volt, de a még elmegy kategória...
Ez megint az a kategória, hogy egyéntõl függõen X ideig játszható. Viszont ha kicsit szimulátorszerûbben csinálják meg, ebben a mûfajban ezerszer élvezetesebb lehetett volna. Így nagyon hamar unalmassá válik, nekem konkrétan fél óra élvezetet nyújtott.
Nekem leginkább a Colin Mcrae Dirt vagy a Test Drive U. tetszett (utóbbi nálam így rántgatott sajna, így nem játszottam vele sokáig, de irányítás terén mondom). Belsõ nézet + kormánnyal jól irányítható.
Amiben szerintem elmegy ez a túlzott árkádság, az a Trackmania, bár az már inkább platform játék.
Mondjuk még a NfS MW is tetszett kormánnyal, de abból is hiányoltam legalább 1 belsõ nézetet... nameg normálisabb versenyeket.
Burnoutben nem kell realitásokat keresni, annyi köze van a valósághoz hogy 4 kerekeü millenium falconnal kell cirkálni:) ( egyik dlcben már ez sem igaz mert bennevan a vissza a jövõbe féle járgány ami repül:) )
szóval értem hogy nem tetszik egyeseknek, másoknak pedig igen, ez egy más stílus... árkédoknál is árkédabb, ami persze nem jelenti azt hogy primkó és könnyû sõt...