Errõl beszélek!
Neked - nem tetszett, Te CASUAL játékos vagy, mégis sikeres volt. NEM? Akkor a TE elvárásod az általános, amire most építenek, vagy az enyém? Ami le van szarva...
Jakuza azt magyarázza, hogy REKLÁM. És mint REKLÁM egy céllal készül; eladatni a terméket. Az informálódási értéke közelít a nullához, nem lehet bízni benne. És speciel igaza van benne...
Mivel nem középre áll a kamera, hanem Niko mögé, igy a heli húz oldalra. Kamerakezelés is az egér, meg a kormányzás is, ami +egy gombnyomás. Viszont, csak az egérrel nem lehet kormányozni, mert borul a heli, csak a numbillel pedig a kamera marad le, de nagyon...
Szívatom magam a GTA4-el, szívatom, de nem tudom miért. Hála az égnek, azért ez a minõség még nem jellemzõ a portokra sem, csak nehogy ez legyen a tendencia....
HL2 hiába volt hosszú hogy ha televolt unalmas, monodoton részekkel amiknél már majdnem az ereime vagdsotam és még be sincs fejezve... nekem nem tetszett.
Értsd már meg hogy nem reklámokról van szó, az egy dolog, mindig azt mutatják ami jó és szép illetve hangulatos, legyen az bármilyen reklám akár játék, akár étel, akár bármi más. Ebbõl itt most az jön le hogy te a tvspotok, fél perces reklámok alapján ítéled meg a dolgokat, aztán ha nem azt kapod amit, te vagy felháborodva...
Fable nem nem RPG hanem akció RPG. 7 óra alatt végig lehet benne rohanni a fõszálon, te ezt szoktad csinálni? megszámlálhatatlan felfedeznivaló, érdekesség, helyszín, melléküldi, lehetõség van benne, aki elsõ végigjátszásra 20 óra alatt letolja az nem merült bele... nekem 22 óra volt és csomo küldit nem csináltam meg.
Te is kiragadott példával jössz, akkor te se teedd... megállopadhatunk abban hogy a multban is voltak rövid és hosszú játékok ahogy ma is, bár veled megállopdni kicsit viccesen hangzik ugyis jössz valami faszsággal.
1;
Tartom, hogy nem lehet egy videó, és pár kép alapján döntést hozni; Mindig a csilli-villi jeleneteket mutogatják, mindig a szépet. Sokszor meg sem lehet csinálni azt, ami a HD videóban van, (pl; Crysis - szaltózik a fõszereplõ benne, sõt, a felvezetõ videóban is) Olyanná vált ez is, mint a filmeknél; Van 3 robbanás, 2 lövöldözés a reklámban, és érdekes módon a filmben is, ezen kívül csak duma van. Láttad a reklámot, -láttad a filmet.
Nem értem, miért tüntek el a demók, vagy miért nem lehet meglépni azt, amit a Sacred2; Szabadon terjeszthetõ, kipróbálható. Aztán belép a védelem. (Egyébként a Sacred2-es résszel nem értek egyet, a többivel igen)
2; Sajnos egyre többször igaz, hogy csillog-villog és dögunalom. Pont ezekrõl a játékokról beszélgettünk. Sokaknak jó ez így, nem mondom, hogy nem. Viszont SOKAKNAK NEM JÓ. (meg merném kockáztatni; a többségnek, csak itt is van, mint annyi másban, egy kisebbség, aki hangos...) Nem tudom, ezen mit olyan nehéz már megérteni, de napok óta!
Én emlékszem az NFS UG2-re; kb 1-2 hónapig toltam, majd minden este. A 2 évvel ezelõtti egy hétvége volt. Half-Life 1-2 elég hosszú volt, ma ilyen hosszúságú, ilyen minõségû FPS-t találni mûvészet.
4; Basszus, verseny van. Ne a kezemet nyújtsam ki érte, hanem keresgéljek, mert a kiadónak úgy a jó. Ha el akar adni valamit, tegye elérhetõ közelségbe, mert van "konkurencia" ahonnan könnyedén be lehet szerezni! Nem a vásárló van a kiadóért, hanem fordítva! Õk jobban akarják a pénzem, mint én a játékot, amit egyébként is be tudok szerezni!!!! Nehogy már még rohangálnom is kelljen! (Errõl szólna a kapitalizmus...)
Cikkel kapcsolatban: Persze mint, ahogy az itt jelenlévõ embereknél van vélemény különbség, ebben a cikkben is lehet kifogást találni, amivel egyesek nem értenek egyet. Nincs ezzel semmi gáz, de szerintem van benne azért némi igazság és persze vannak furcsaságok is a dologban. Kicsit úgy éreztem, mintha úgy lenne bemutatva a védelem nélküli Sims3 mintha ez valami új forradalmi 5let lenne, pedig volt már erre példa ráadásul egész komoly név mellett az Oblivionnál, ahol be is jött az 5let, védelem nélkül is jól fogyott. A többit már nagyjából kitárgyaltátok :)
OFF(sry): Dante73: Ha komolyan gondolod, hogy játszani szeretnél a GTA4el, és nem tudsz életet lehelni a gamepadodba, akkor szedj le egy JoyToKey –t(vagy valami hasonlót) és repülj(autózz) azzal. Hátrányod nem származik belõle, mert kedvedre állíthatod be, így nem befolyásolja az esetleges billentyûzetes játékot sem.
Csak felvilagositaskent ,milyenek valojaban a reklamok, amiben allitolag bemutatjak a jatekokat.
Ebbol szurjel am le valamit milyen jatek.
Igy megy a kodosites, csak hogy mindenki tisztaban legyen vele, hogy hogyan is neznek ki ezek az áljatekbemutatok.
1.
De a legtobb bemutato a reklamokbol ered a nagy tengerentuli kontinensen.
Ab ovo, kamu.
2.
Regen rovidek voltak ?
Ne nyomjuk a rizsat, par peldat kiragadva. Ezt nevezik pont tenyek elferditesenek.
HL rovid volt ? Deus Ex rovid volt ? Wizardry 7 rovid volt ?
A kalandjatekokat vegig lehetett vinni 6 ora alatt ?
Sose, manapsag igen. Csak hasonlitsuk ossze a Fallout sorozat regebbi es mostani darabjat. Tobb tizora jatekora elteres van a ketto kozott, tehat amit allitasz az ugy ahogy van nem igaz ismet.
Fable 2 12 ora jatekido ? Nem nevetseges egy RPG-tol ?
Lehet jonni kiragadott C64-es peldakkal, de ez ismet csak csusztatas, mint a Street Rod.
Ilyen erovel en is mondhatnam, hogy vegtelen jatekorat lehetett jatszani az Elitevel, csakhogy ez ugyanolyan torzitott hazugsag lenne, amit te mondasz.
1. "Megismerni a jatekot a reklamfilmekbol, amiket leadnak a csatornakon ?"
komolyan, erre nekem válaszolni kell? az összes nagy gémerszájt 10 peces vodeótszteket készít HDben, amiben a leírtakat mutatja be, továbbá van egy oldal ahogy 10-20 perceket lehet nézni a játékbõl, játék gémpléjt, semmi mást szintén HDben, milyen reklámfilmekrõl beszélsz te elmeroggyant?
2. "Nem minden arany, ami fenylik."
biztosan én vagyok valami szuperképességgel megáldva hogy tudok szelektálni, ami szar azt ránézésre tudom hogy az és enkem nem tetszik, aminél egy tvspot vagy egy láncs tréler is megfog az érdekelni fog és uténanézek bõvebben, ha a rivjúk után is érdekel, ne adj isten demo is volt akkor => vétel
3. Nem, kivételek akadnak, de lényegében nem.
4. Van 1,2,3,4,5 online áruház, az van olyan hogy search, oda beírod és már válogathatsz is, tényleg uténa kell keresni lehet rámegy 10perc vagy fél óra? le ne essen már a gyûrû az ujjadról...
Veled nem akarok, mert mint látható direkt próbálsz belekötni, de már az elsõ bekezdésednél zsákutcába futottál.
Miért kell egy ártalmatlan vitából flémet generálni, érveken alapuló vita helyett? Kérhetném ez utóbbit?
1. Egyre több játékból adják le az elsõ 10-20, netán 50 percet egy az egyben. Persze mindbõl nem, ahogy mindbõl demó sincs. Régen több volt a demó, több és könnyebben fellelhetõ az információ.
3. Ma is az akciójátékok és a p&c kalandok a rövidek. Ezek régen is azk voltak. A klasszikus Contra 8 pálya, a Commando 3, az FPS-ek - némi túlzással - három pályaelem ismételgetésébõl álltak, egy Doomon, Duke Nukemen is ûát lehet rohanni 10 óra alatt. Vagy a Maniac Mansion, a Full Throttle talán 100 órát tett ki? Mindkettõ néhány óra alatt végigjátszható, hacsak nem aklad meg nagyon az ember.
Autós játékból eszembe jut a 4 pályás Test Drive 2, illetve a 30 perc alatt végigjátszható Street Rod. Ezek klasszikusok, és hosszukkal sajnos nem lógtak ki a sorból.
Mára ügyesebb lett a generációnk, rövidebbnek tûnhetnek a játékok. Ahogy egyre inkább a napok is.
Persze RPG-kel régen a sok random encounter miatt tényleg több 100 óráig tartott szöszölni.
4. Az online világunkban bûvészmutatványokra annyira már nincs szükség, csak nem a torrentoldalakon kell keresni. Összességében a retrót leszámítva a nehezen beszerezhetõ játékok egy jelentéktelen minoritást képviselnek, nem a warez lényegi okát képezik.
Oh ne.... Te minden hulyesegedet, ilyen komolyan akarsz megmagyarazni ?
1.
"vannak videók, bemutatók, igaz ebbõl csak a játékot lehet megismerni...."
Megismerni a jatekot a reklamfilmekbol, amiket leadnak a csatornakon ?
Annyira nem hasonlit a jatekra az introkbol, es atvezetovideokbol osszeollozott klise, mint amennyire hasonlit altalaban a Teleshopokban megrendelt hulladek, altermekek, retegbutito atveresek a valosaghoz.
2.
"Csillog, villog – és dögunalom - ez egyéni izlés kérdése, leírni mint érvet, az badarság......"
Ismet egy aranykopes toled. Ajanlok egy kozmondast neked, hatha feldereng a nagy sotetsegben valami halovany kis fenycsova.
Nem minden arany, ami fenylik.
3.
"régen sem voltak hosszebbak a játékok.... kibúvók keresése"
Akkor neked meg az emlekezotehetsegeddel is baj van.
Bizony hosszabbak voltak regen a jatekok, meghozza nem is kicsivel hanem lenyegesen.
4.
"Mert nem is lehet kapni - ha valaki tényleg megakarja szerezni, annak nem akadály"
Mit is mondhatnek erre. Istencsaszarnak lenyeges szempont, hogy tobb tizeves kutatomunkat kelljen vegezni egy szaros jatek megszerzesehez.
Biztos neki nem eleg bemenni a legkozelebb boltba es leakasztani a polcrol.
Lehet tul sok "National Treasure"-t nezet, vagy szadista hajlamai vannak sajat magaval szemben.
Akarsz meg valami oruletes blodseget megosztani, a nagyerdemuvel ezzel kapcsolatban ?
DRM - valóban szopás és felesleges szivatása azoknak akik megveszik, mivel pécé benne van a pakliban a user error és akkor jöhet az enyázás meg a kiadó szidása hogy miért nem megy, amikor megvettem => a warez miatt
Mert nincsen demó - ez megint fõleg a pécé error, hiszen nem mindegy hogy a júzer milyen erõmûvel rendelkezik, fut vagy nem fut, ati vagy nivida kompatibilis stb... soha véget nem érõ lista van amitõl nem futhat tökéletes és bárkinél bármikor elõjöhet a dolog. Hogy nincs demo? vannak videók, bemutatók, igaz ebbõl csak a játékot lehet megismerni azt nemhogy a pécén kinek hogy fog futni => pécé << konzol
Csillog, villog – és dögunalom - ez egyéni izlés kérdése, leírni mint érvet, az badarság és nem igaz az meber tudja meg mit fog venni, ehhez nem kell letölteni... Mirorrs Edgenél mindenki tuda a megjelenéskor hogy 5-6 óra hiszen feketén fehéren le lett írva minden tesztben, mint ahogy leszoták írni mindig hogy milyen a szavatossága => ez maximálisan user error a trehánysága és a tudatlansága
Ár-érték arány - itt szokott az jönni hogy egy 7-8 órás játékért átverve érzem magam, inkább vestek 100 órás rpgt... na ez vicces, régen sem voltak hosszebbak a játékok sõt, a 3d elõtt baromi rövidek voltak 10-30 perces kultjátékokról van szó! persze kivétel akad, szóval ez sem érv, vannak stílusok amik hosszú játékidõre építenek vannak amik átlagosra, de az átlagos játékidõ nem rövid, az csak átlagos... => user error, rossz felfogás, rossz emlékek a multból, kibúvók keresése
Mert nem is lehet kapni - ha valaki tényleg megakarja szerezni, annak nem akadály, 1-2 kattintás az interneten és házhoz hozzák amcsiból, angliából stb... ennek sem szabadna érvnek lennie a warez mellett, valahol azért meglehet érteni, de nem mégsem, hiszen a lehetõség adott és sokan ki is használják, akik nem lusták és ott nem 10 éves Pistikékrõl van szó, õ nem fogja, nem is tudja...
A gond csak az volt, hogy az internetes közösség letöltötte a programot, „belenézett”, majd kb. a megjelenés utáni elsõ napban elkönyvelték, mint „bugos, játszhatatlan” játékot. Ezt a „szakvéleményt” azután a szaksajtó is átvette, a játék végül anyagilag hatalmasat bukott, a fejlesztõ Iron Lore pedig csõdbe ment és bezárt.
Idestova 2 hónapja nem játszottam mással mint a Drakensangal. (kb átlag fél órát tudok napi szinten játékra szánni vagy kevesebbet.) Az Empire total war itt van mellettem (pre order volt megjelenés óta megvan) még ki sem szedtem a celofánból. Fallout 3-at még végig sem vittem. Egyszerûen még a jó játékokra sincs idõm, nem hogy a rosszakra...
Viszont átkúrva érezném magam, hogyha 1 hosszabb hétvégén végignyomnék egy játékot. Én már berendezkedtem a tartós szórakozásra. várom a dragon Age origins-t és a Dio3-at + SC2-t. (meg ha közben beesik egy kis Storm of War vagy más nyalánkság nem hajítom ki az ablakon.)
Szívembõl szól a srác!
Egyébként, most GTA4-eztem egy kicsit. Síeva röhögtem, ugyanis kaptam egy helikopteres küldit, amihez mindössze 3 kéz kell(ene) Egy az egérre, -kamera- , Egy a billre -le,fel-, egy a numerikus billre -elõre, hátra, stb. Kontrollerem nem ismeri fel, igaz a bill állítható, de azért az alapbeállításnak legalább játszhatónak kellene lennie, nem?
Ebben majdnem minden benne van, korrekt cikk. De sajnos kétlem, hogy ezt a kiadók/fejlesztõk nem tudnák. Tudják, és így akarják... csak sajnos vannak akik gondolkodnak (hiába próbálják már párezer éve kiírtani az emberekbõl... ^^)...
Talán van remény - ha már ilyen cikkek is megjelennek - hogy helyreáll ez az egész baromság, és áttérnek a befejezett, igényesebb játékok kiadására... és megszûnik ez az egész baromság, hogy pc-re nem adnak ki játékokat (vagyis a jelenlegieket talán jobb is 1-2 kivétellel, de majd a jobbakat).
> Remélem, tényleg csak ironizáltál....
Az igazság az, hogy nem. Autós játékok közül csak az arcade-okkal játszom. Az igazi arcade-okkal: Midnight Club, Burnout, Sega Rally, Ridge Racer, stb. A többi nem érdekel. És nálam ez jól megfér a munka, a család, és a WoW mellett.
Demokat mindig megnéztem, gyengébb mint a fifa, amúgy lehet vannak benne jó dolgok lehet van amiben jobb, de összességégben gyengébb és én csak online játszok, abban pedig a Fifa közelében sincs...
Szerintem sem baj, és ha lesz demó, biztos ki is próbálom. Viszont én továbbra is klasszikus NFS-t, TDU-t várnék, vadregényes környezettel, tehát a Shift egyelõre nem hoz különösebben lázba.
(Na meg még egy FlatOut 3 kellene, és 1-2 évre vezetési igényem ki lenne elégítve. Persze currentgen, némi tartalommal is rendelkezõ Streed Rod is jöhet.)
Dead Space PC error, valóban. Az a fájdalmas benne, hogy nekem kellett volna 6x telepítenem, bejegyzéseit eltávolítanom, holott egy rendes kontroller-driver megoldotta volna, fejlesztõi részrõl. Innen nálam a játék NC kategória.
Crysis vs Halo. Igen, elterjedt a legenda, hogy Crysis KIZÁRÓLAG külcsín, holott NEM. Történet egész jó, AI, fizika normális gépen szintén kellemes. (scriptekrõl szó sincs, sok végigjátszás után mondom, van pár scriptelt ellenség, de a többség eléggé meg tud lepni) Nanoruha ismét jó ötlet, sok-sok lehetõséggel... Azok terjesztik a legendát, akik nem játszottak vele magashoz közeli grafikán. (többnyire)
NFS, AC és a többi.
Egyszer már említettem, azért nem mondok más példát, mert a többségük a "fejembõl is törlõdik", a vinyó után, egyszerûen nincs értelme, hogy megjegyezzem a szar játékokat. Viszont az érzés, megmaradt bennem, hogy bár sok játékot kipróbálok, sokat is törlök, keveset írok ki, és még kevesebbet veszek meg.
Wheelman, Wanted - Egyetértünk.
PGR4-rõl pedig nyilatkozom, ha kipróbáltam.
Hát miért nem oldottad meg hogy ne forogjon? :) valami pécé error lehetett...
Crysis és a Halo? háát, azért nem. Halo mellett a tartalom szól, Crysis mellett a külcsín.
NFS, AC, FC2 az örök visszatérõk, legyenenok rosszak, de ez édeskevés:) a GTA4 pedig messze van attól, még ha nekem nem is tetszett, egy 9-10 pontos játékról beszélünk... nem egy szar portról ugye?
Wheelman? Wanted? pár hónap alatt összetákolt közepes vagy rosszabb, tartalmilag hiányos játékok, ezeket max budget áron kellene forgalmazni, mert annyit érnek, én a közelükbe se megye... talán majd a Batman és za X-men játék bár a Batman képeken tünik csak jónak, a gémpéj láttán erõsen félek tõle hogy a hype nagyobb mint amekkora a játék lesz, mármint a csodás hangulatú képek egy közepes játékot takarnak, de majd kiderül.
PGR3 és a PGR4 közt egy nagy átmenet van, aki PGR3 fan volt azok egy része csúnyán nézett a PGR4re mert nehezebb lett, reálisabb lett, számokra elveszett az az ékvezeti faktor amit a 3 nyujtott, a másik tábornak meg ezzel jött meg... árkéd, de mégis reálisak a féktávok, kanyarsebességek, ki lehet pörögni, kicsúszni stb... zseniális lett a fizika ilyen jót mág árkéd autósba nem látott senki hasonló mint az NFS Porsche, a külcsinrõl és a lehetõségekrõl nem is beszélve, ki kell próbálni mindenkép mindenkinek.
Az általad említettekbõl csak a Dead Space-el szerettem volna játszani. De a kamera forgott, akár mit csináltam. Végül meguntam, töröltem. És nekem az ilyenek a bajom. Elhiszem, hogy jó játék, de ha egy ilyen apróságra nem képesek figyelni, akkor a játéktól sem várok sokat. Nem nehéz megoldani pedig a dolgot, de nekik nem ment.
Nekem az ilyen dolgokkal van bajom.
Sokan szidták pl a Crysist. Szerintem simán "pariban" van a Halo-val. Nekem bejött, kb 5-6 alkalommal játszottam végig, és mindig mutatott újat. Igaz, a tökélytõl messze van, de nem rossz. Vagy a Warhead, szintén elég jó. The Witcher tökéletes, ahogy áll, Sacred2 nagyon jó, bár nálam fagyogat, teljesen random módon, TDU egyszerûen isteni, és ha minden igaz, lassan jön a 2... (Csak ne kapkodják el, inkább jöjjön késõbb, csak jó legyen) Multiplatformból ott a Bioshock, vagy a Mass Effect, amik "egész jók"...
Szóval, jönnek jó játékok. Csak egyrészt kevés, másrészt, ha meglátok egy Assasin Creed-et, Egy FarCry2-t, egy GTA4-et, egy NFS-t, egy Wheelmant, és estig sorolhatnám, sírva fakadok, és egyszerûen nem értem. Ráadásul, ezek konzolon sikeresek többnyire, persze, hogy szidom a konzolt, a konzolost, és a kiadót. És aztán, mivel a PC-s ezeket nem veszi, rákenik a warezra a dolgot, holott a játékok nagy része szar. (A WoW sem azért sikeres, mert MMO, hanem mert azt adja a vásárlónak, amit elvár!)
Ha mindenki csak egy játék eszköznek tekintené a konzolt, és nem warez-megváltónak, nem lenne bajom vele, nekem sem.
És abban, hogy rengeteg kiváló játék jelenik meg, nem értünk egyet. Ugyanis, ami neked kiváló, nem biztos hogy nekem is az. Ezt kellene végre megértened. Igaz, PGR4-et nem próbáltam, csak a 3-at, de egy ... maradjunk annyiban, hogy semmi nem volt benne, ami megfogott. Utána a 4 már nem is érdekelt.
Az a legnagyobb gond, (amit még mindig nem értesz) hogy a mai trend az, hogy futószalagon lökik a rengeteg Casual játékot, ami a casual játékosnak jó. Aki pedig nem annyira casual, vagy csak szeretne mással is játszani, az alig kap valamit, amire a casual tendencia ne nyomná rá a bélyegét. (Pl; Mass Effect, a kategóriájához mérten, elég casualra sikeredett, mert konzolon ez kell)
Ennyi a problémám. A ilûágvége hangulat pedig még odébb van. ;-)
Nem, a box csak egy eszköz amivel játszhatok a játékkal, én max a játékokat védem, mert nevetséges ez a világvége hangulat, amikor rengeteg kiváló játék jelenik meg, rengeteg!
Én nemtudom mivel játszol, ha nem akció nem fps, nem autós, akkor rts, rgp, de akkor meg nincs okod panaszra, hiszen van és jelenik meg, és ezekkel 100 órákat el lehet szórakozni annak aki belemerül, nem értem hol itt a problémád...
Mindenki azzal játszik a legtöbbet ami kedvel, mondok neked párat amivel elég sokat játszottam.
FIFA 09 - több száz óra, csak a multyplajerben.
Halo Wars - most estem neki 2.szor, 25 óra után adott acsit, most kb 33 körül vagyok, és még nem multiztam vele egy pillanatig sem...
Fable 2 - 22+ óra volt, majd még egyszer a rossz oldallal is nekikezdek
Resident Evil 5 - 13 óra volt
Dead Sapce - 11,5 óra volt
Midnight Club LA - 50 óra
PGR 4 - 20+ óra
Darkness - kb 11 óra biztos volt
és sorolhatnám persze sok olyan játék van ami 6-7-8 óra pl egy GoW, egy COD, Mirrors Edge, Tomb Raider vagy más fps, tps... de a GoW és COD multiban ma is a topok közt van, aki kedveli az játszik vele nagyon sokat, mert kiváló az online részük
Teljesen jó. Napszakok, idõjárás, hatalmas terület, remélhetõleg élõ környezet, mondjuk a terep rész nem túl jó ötlet, kár beleerõltetni, mert más fizikát kíván és csak suta dolog alakulhat ki belõle.
Az nem baj hogy a a kettõt ötvözik, NFSnek nem a tartalommal volt baja mert, hanem a kivitelezéssel, ha pakolnak alá játszható fizikát, normális stabil motort, ami szép is, megmarad a hangulatos sotry mod, akkor egy igen jó játék lehet, de lehet hogy csinálnak belõle egy Grid koppintást, bár hogy ha élvezhetõ lesz a fizika akkor nembánom, de azt remélem hogy nem csak városi pályák lesznek, ha más nem akkor ringek lehetnének benne, igaz nincs ok panaszra akinek ez kell annak ott van a GTR, GTL, Race 07, Race Pro, rFacor sufni, elvan mindenki kényeztetve a pályaautós játékokkal... igaz ezek rétegek, és a népnek sotry kell, csillogó sportkocsik, tuninngal, kosztümizésönnel, könnyû irányítással, én azt mondom hogy városi pályákkal hiszen inkább ez tetszik a népnek mint hogy mondjuk Monzában megtegyen 200 kört:) nekem az utóbbi kell, és nem panaszkodom megvan a repertoár amivel ezt megtudom tenni...
Mondjuk azt elmesélhetnétek, hogy melyik NFS-ben volt fasza a fizika...
Mert nagyjából mindegyik részben az volt, hogy dombnak fel, AI-k állva hagynak; dombról le, én hagyom állva az AI autókat.
Gyakorlatilag nem hatott rájuk semmi. Innentõl kezdve felesleges azon vitatkozni szerintem, hogy dobozra, vagy kerekekre nem hat a fizika...
Azt' ilyen körülmények közt meg versenyezzen akinek hat anyja van.
Aztán a "200-ról 0.1 másodperc alatt lassulok nullára egy vezetõkorláttal való 30 fokos szögben történt ütközésbõl" jellegû csodafizikáról már ne is beszéljünk...
A Race 07-hez tényleg nincs sok közük, viszont a GTR1-2 és a GT Legends alkotóinak zömének annál inkább.
Hogy miképp dolgozhatnak rajta több, mint 2 éve? Egyik lehetséges magyarázat, hogy nem NFS-nek készült kezdettõl fogva a projekt, vagy inkább csak "spin-offnak".
Az EA canada pedig egy elég nagy stúdió, NFS-ektõl (a Most Wantedig) kezdve FIFA-kig dolgoztak mindenen.
Igen;
A belsõnézet, a türhetõ AI, a kerekekre számolt fizika, mind-mind rontottak a játékon. Ezekkel nem is lehet élvezhetõ játékot csinálni, TDU -pfájj, Grid, blõõõ, Dirt, pedig maga az undor...
Remélem, tényleg csak ironizáltál....
Az eddigi híreim, ill amirõl tudok;
Az Undorkóver elõtt valamikor bejelentették, hogy kettéosztják a csapatot, és ezután 2 évig készül egy epizód. Undorkóver "sikere" után az addigi készítõtõl elvették a cuccot, és 4 másik csapatnak adták át a fejlesztést. Köztük a "Race 07 alkotóinak". A Simbin ezt cáfolta, mint kiderült, az egyik csapatban akad 1-2 volt Simbines arc... Ha nem tévedek, valamelyik részt megkapta az EA Canada, akinek az elõdje a Porsche-ért felelõs, és tudjuk, kik fejlesztik a többi részt.
Nekem most kb ez az össz infóm, ami alapján bizakodnom kellene. Én nem bizakodok ezek alapján, mert a többi csak marketing-duma. Reménykedni, persze lehet, reménykedek is, de azt kijelenteni merészségnek tartom, hogy a színvonal garantált. Én, a magam részérõl, egy TDU2 bejelentéssel, sokkal boldogabb lennék. (esetleges tévedésekért bocsi, most ébredezek)
Az NFS a Porsche-ig ért valamit, utána kaka.
Maradt a GTR, RB Rally, illetve manapság örülhetünk a Race Driver: Grid- féle "csak félig árkád" cuccoknak...
Marmint az az isteni, ha 2 IQ eleg egy jatekhoz ?
Hat en ezt erosen ketlem. Ha megfelel egy szimpla reflexgyakorlat csicsas megjelenitessel otvozve, az nem eleg egy ertelmesebb jatekosnak, maximum csak egy nehai kikapcsolodasnak.
Komplexebb jatek kell, nem szimpla lebutitott agyatlan megoldas.
Ez lehet eleg az amerikaiaknak, de masokat nem feltetlenul elegit ki.
Egy év alatt egyszerûen lehetetlen jó játékot összehozni. Elõre biztos vagyok benne, hogy sok összecsapott elem lesz mindegyikben, és ugyanúgy, mint eddig, a képek szépek, a marketing megy, és a végén mindenki pofára esik.
A képeknél már tudunk többet is. Például azt, hogy a Shift már több, mint 2 éve készül, csak nem kötötték az orrunkra.
SMS have already been working on the game for more than two years, creating a new engine from the ground-up to take full advantage of the high-end tech available on the PS3, 360 and, particularly, PC.
Dehogynem.
Az elso reszek arcados szarja vegre fejlodesen esett at, aztan utana amikor a konzol fele tereltek egyszeru lett mint a pokroc.
Ezt pedig az amerikai konzolos trendnek koszonheto.
Te játszottál az NFS-el az Underground elõtt is? Csak mert az NFS soha nem volt az a hagyományos értelemben vett PC-s autóverseny, mindig is az arcade elemek domináltak benne. Az Underground óta van a tuning/éjszakai-versenyzés vonal, de ettõl nem lett sem konzolosabb, sem pécésebb.
Kézzel-lábbal véded a dobozt, pedig könnyen belátható; egyikünk sem azt támadja. Hanem a kiadókat, akik azt hiszik, erre van szüksége a játékososoknak, kizárólag.
PÁR TÉNY, és egybeesés az NFS történetébõl;
Csilli villi grafika - belsõ nézet eltûnt.
Casual játékmenet - Ai-t lecserélte pár egyszerû script.
Bejött a tuning, majd a végletekig leegyszerûsödött, végül eltûnt.
Kitalálták (megalkották, tökmind1) a törést, majd kivették.
Normális fizika eltûnt.
Tehát a játékok hol elõre, hol hátra haladnak, korántsem a játékos ízlésének megfelelõen. (Töréssel pl kinek volt baja? Vagy a tuningal? max azzal, hogy kötelezõ volt) Tehát úgy tûnik, hogy az idõ, és a költségek alkotják a határokat, hogy a bevétel maximális legyen. Mivel viszont így a játék nem hozza a játékos elvárásait, nem is vásárol, a bevétel nem lesz maximális... Ördögi a kör.
Mindezt egy olyan világban, ahol a játékos "szavazhat" hogy jó-e egy játék, vagy sem, a pénztárcájával, hiszen a warez nyitott, minden PC-s számára elérhetõ. És ha már amúgy is warezol, lehet, azt is letölti inkább, amit egyébként megvenne.
Természetesen a warez nem kizárólag a kiadó hibája, de VASTAGON benne van.
És a warezcsapdából a konzol egyszerûen nem kiút, nem is lehet az. Ez olyan, mint széllel szemben hugyozni; csak a bokád lesz vizes, mást nem érsz el.
Kis számtan;
Hány konzol van? (next-gen), mondjuk 30. és 100 összesen. Ezzel szemben hány PC? 1-200M Csak ami alkalmas a next-gen játékokra, igaz, nem a csúcs grafikával. És mennyi PS2 kompatibilis? Nagyon-nagyon sok. ráadásul, a Next-gen konzolok száma 5-6 évente nullázódik.
Tehát a jelenlegi Timed, és nem timed exkluzívok taktika egyszerûen zsákutca.
Visszatérve NFS-re, szerinted az jó taktika, hogy (kis túlzással persze) szétszedik a TDU-t, csinálnak 3 játékot, és azt adják ki? Én nem vagyok benne biztos, mint ahogy a minõségben sem. Szerintem egy év alatt 3-4 NFS egyrészt felesleges, másrészt túl nagy falat, még ha más-más csapat csinálja is. Egy év alatt egyszerûen lehetetlen jó játékot összehozni. Elõre biztos vagyok benne, hogy sok összecsapott elem lesz mindegyikben, és ugyanúgy, mint eddig, a képek szépek, a marketing megy, és a végén mindenki pofára esik. (Ne legyen igazam, és legalább 1 legyen köztük, amit megveszek!)
Másrészt, sajnos a játékok "bonyolultságának" sokat ártott, hogy jelenleg Amerika a FÕ piac. Hangulat legyen meg, és a grafika legyen szép. Mindaz, amitõl egy játék igazán jó, nem számít. Az apróságok, nüanszok elvesztek menet közben. Az apró ötletek, beszólások, választási lehetõségek, beszûkültek, eltûntek. Pedig, mint pl a WoW példája mutatja, lenne rá igény. Akár Amerikában is.
Összefoglalva; Ma már nem hogy jobbak lennének a játékok, mint az elõdeik, egyenesen rosszabbak, és külön öröm, ha valami csak simán a szintet tartja, vagy legalább nem veszít sokat. És ez a gond, ezért mennek konzol felé a kiadók; Arra a piacra, eszi-nem eszi, nem kap mást alapon rá tudja erõltetni, egyrészt a warez viszonylagos hiánya miatt, másrészt mert a játékosok megvezethetõk a grafikával. (Ez megint egyszerûsítés részemrõl, de kb igaz)
Egy utolsó adalék. Nemrég betettem egy képet, a 2007-es eladásokról. 1. PC,
2. 360,
3. PS3.
Warezolhatóság szempontjából pedig a sorrend fordított! Nem érdekes? Szerintem nagyon. Ha a warez annyira ártalmas lenne, mint ahogy azt beállítják, harsogják egyesek, a sorrendnek fordítottnak kellene lennie. De nem az.
Már nemazért, de a tuning a NfS U 2-ben volt a legjobb, aztán inkább butították... Pro Streetben már ha jól tudom egyáltalán nincs is.
A lényeget meg még mindig nem érted, egyértelmûen a konzolosoknak készítették, mert PC-n kevesen eszik meg az ilyet. Ha nem lenne konzol, biztosan nem ilyenek lettek volna az újabb NfS-k, EGYÉRTELMÛEN az az oka. Neked kellene elgondolkodni ezen, aki megvizsgálja minden szemszögbõl a dolgokat, az nem fogja ezt kiverni a fejébõl, mert más logikus magyarázat nincsen rá.
Igen, vannak jobb autósok is, PC-n is. Szívtak is a NfS készítõi, hiszen most irányt váltottak, és többet is fejlesztenek egyszerre, ha jól tudom mind3 másik irányban. Bár szerintem konzolon még így is eladtak annyit, hogy nyereséges legyen...
Sajnos FPS meg TPS kategóriában elég sok régebbi játékot nem múlnak felül a nextgen konzolokon is megjelent játékok. Szerintem azok sem tartoznak kivételek közé, amik PC-re nem jöttek ki, ingame videók meg képek alapján. Így azokból nagyon jól le lehet vonni a következtetést, hogy milyen irányban halad a "fejlõdés".
Hát persze az NFSUt azért hoztam fel mert az volt az elsõ tunningolós, aztán csak ezt a vonalat követték mert a pornépnek ez kellett, a tunnying a tunnying orrvérzésig a játék többi része pedig teljesen érdektelen lett, a lényeg hogy tudd tunnyingolni az autódat. Azt az orbitális baromságot meg verjétek már ki hogy a konzol... ott van a PGR körberöhögi az NFSt, ott van a Midnight Club ami szintugy, errõl kb ennyit, ja hogy pécén nincs? hát istenem, vegyél konzolt és ámulj.
Az összes NFS casual, egy kivétel van de az nem NFS, csak egy kisiklás ami jól sikerült...
Én PC-n és konzolon is játszom. Tényleg az élet császára vagyok? :)
Ez a legtalálóbb mondat az egész helyzetre. Veszik mert ezek vannak, csak legyen gyors, szép meg egyszerû. Aki meg nem veszi meg, az egy szemét tolvaj, aki tönkreteszi a játékipart.
NFSnek miköze ehhez? NFSU 2 óta és akörül is egy negatív irányba halad a sorozat, az NFSUt már az EA sem bírta nézni... a következõ NFS egy jó autós játék lesz, ez nem kétséges.
Az erõs hogy szép grafika, szép a PGR az NFS max erõs közepes.
Már megint sikerült kikötni a 360nál? nem is gondoltam volna:) az akciójáték és az fps azok amikbõl sok sok sok sok millió elmegy, nemcsoda hogy ebbe van a legtöbb pénz, és ezek a pörgõs, filmeszerû játékmenettel, nagyon szép grafikával hódítanak a lényeg a játékélményen van, azt hogy neked vagy valakinek ez nem tetszik érdektelen, keress mást pl Total Warozz mert az nem ilyen...
Azért, ne durvuljunk, még ha nekem is ez jutott eszembe.
Érdemes elolvasni Chocho cikkét az IPON-on, az NFS-ekrõl. Ott, a Most Wanted kapcsán említ valamit; Grafika, akció, stb dögivel, cserébe kikerült a normális fizika a játékból, (értem ez alatt, hogy ONNAN DOBOZRA SZÁMOLJA A FIZIKÁT, nem kerekekre, MINT ADDIG!) belsõ nézet, AI-t egy bugyuta script váltotta fel, stb.
Tehát a pörgõs játékmenetért, szép grafikáért nagy árat fizettünk.
Hogy ez e a játékok jövõje? Nem tudom, de ha ez, akkor én nem kérek belõle. Márpedig, nagyon sok játéknál figyelhetõ meg hasonló "fejlõdés". És ez fõként azóta tetten érhetõ, mióta a 360 lett a "vezetõ platform". Mondhatnám úgy is, hogy azóta az amcsi idióta a megcélozandó közönség? Addig is voltak hasonló játékok, de az én igényeim is jobban kielégítették.
Azóta a vásárlók egy része nincsen kiszolgálva, vagy csak épphogy. Hiba, vagy sem, majd kiderül, szerintem, egyértelmûen.
Ilyen videot csinaljon valaki a konzoljaval. LoL
Maga az Eve developer csapat is szajtatva nezte a videot es meg is latszodik a
kommentjeiken, hogy megdobbentek. A video topicja
A video a jatekbol keszult, tehat most mondjak a konzolosok, hogy milyen szar az MMO, vagypedig lassuk ok kepesek e hasonlo bravurra a platformjukon. :D
Aki itt eszt akar osztani az csak te vagy, bar inkabb ne tenned mert apad is mindig azt mondta neked, hogy "Észt nem adhatok édesfiam, nekem is kevés van"
"Nem láttam a jövõt. Levontam egy következtetést. Még mindig tartom, hogy helyesen."
dícséretes hogy tartod, de emlékeztetnélek, hogy még mindig nem támasztottad alá a "vádjaidat", EGYETLEN példát nem tudtál mondani, hogy hol nyomom a konzol marketinget! nekem aztán kurvamindegy hogy min játszol...
"Az egyetlen megoldás a VÁSÁRLÓ maximális kiszolgálása, és a warezosok hátrányba hozatala a VÁSÁRLÓKKAL szemben."
ezzel két probléma van:
1. egy vállalkozásnak a profit az ultimate cél, nem a vásárló maximális kiszolgálása
2. te, mit VÁSÁRLÓ nem szabadna, hogy úgy dönthess, igénybe veszel egy szolgáltatást, de az árát nem fizeted meg.
elõbbire egy sarkított példa: én, mint vásárló azt tartom a maximális kiszolgálásomra, hogy 1 Ft-ért adnak minden játékot és 2 Ft-ért bármilyen hardvert. Mivel nem így van, az elsõt ellopom (mivel el lehet), a másodikat megveszem mert nem lehet ellopni.
utóbbi ugyanis eltorzítja a termékrõl/szolgáltatásról kialakíott képedet, és azt a hibás látszatot kelti, hogy ha nem akarsz, nem kell fizetni érte.
"Az a marketingduma, (egyébként) hogy a konzol az egyetlen, a megoldás, le vagy szarva vásárló, mert a haverod warezkecseg, stb. (Az idézet nem pontos, de tõled származik; #10908."
Ne hazudj, és ne adj a számba olyan dolgokat amiket sosem mondtam!
1. nem mondtam SOHA, hogy a konzol az egyetlen megoldás, hiszen a warez ott is probléma, lásd a PSP esetét -> egyre több fejlesztõ fordul el a platformtól! Ugyanakkor pl kétségtelen hogy PS3-on a warez nem létezõ probléma, viszont az kibaszás, hogy nincs minden játékból demó például.
2. a pontos idézet a 10908-ból:
"Ezért vagy te, és az összes pécé játékos leszarva a fejlesztõk részérõl."
figyeld meg, ahogy nem használom a warezos köcsög kifejezést, de még a vásárlót sem! dereng már valami?
ugye hogy nem mindegy?
sajnálom, hogy ez elõítéleteid velem szemben ilyen szinten eltorzítják a kommunikációt, de ez, és az általánosítás (konzolok vs pécések) nagyon jellemzõ rátok itt a topikban sajnos :(
De ti mondjátok hogy a konzol játékokat nem szeretik pécén, amúgy nemértem, az MS nem hanyagolja a pécét, sok játék portja érkezik, Capcom is elköteleett, bár minek amikor a kiváló MC4 portot körebaszarták pécén, de rendben van nem az a stílus ami pécére való. Lost Planet, és a Resident 5 is biztosan jönni fog majd, meg minden más amit csinálnak.
"Sokkal több érvet írtunk pc -re játék szempontjából, mint konzolra"
Én is írtam sokkal többet a konzol mellett, de ez meddõ vita, aki pécén játszik az nem fog konzolon, aki konzolon az nem fog pécén, aki meg mind a kettõvel naprakész az az élet császára.
Nekem a pécé nem téma mert
- nem akarok fejleszteni
- nem akarok windóz alatt játszani
- nem akarok optionsba gtrafot állítani
- nem akarok optimalizálatlan GTA4 portokkal játszani és idegeskedni, persze ez szélsõséges de azért akandak user errorok bõven bármelyiknél
- a LIVE rendszer után másra rá sem bírok nézni
- PÉCÉn nem tudom olyan színvnalom játszani azokkal a játékokkal amiket szeretek, mert java része meg sem jelenik rá
- fõf érv pedig hogy pécén nem tudom olyan minõségben játszani FIFÁval mint konzolon, amivel sok 100 órát eltöltttem már, és a Klubbunkal elég szépen állunk a világranglistán...
ismétlem, ezek csak nekem fontosak...
Pécével én Csézek meg rfactorozk néha, igaz mióta megvettem a kormányt 360hoz pécén nem is játszottam szimet.
Én nem akarok a hardwerrel foglalkozni és nagyon sokan vannak így, megveszem van belõle 1 db féle és azt használom 5-6 évig amíg a következõ ki nem jön.
Bazz én csak 20 percet láttam belõle, vannak benne NPCk, kell beszélgetni, feladatokat felvenni, egy DOOM3ba ilyen hol van? vagy más csõ FPSbe... ne idegesíts már, FC2 SENKINEK sem tetszett a hiábi miatt, persze azért nem okoz fizikai fájdalamt vele a játszás gondolom, annyira azért nem rossz...
De miért kell állandóan azt a pár játékot felhozni AC, FC2, NFS... 50 játékból ez 3 bazz... már megint a világvége hangulat meg a sajnálkozás.
Ott vannak pécén azok a csodás játékok, Witcher? elment belõle milla felett, nade hol a 3-4 milla? peig összetett, meg kielégíti a dolgaidat nemde? vagy mi kell? StarCraft 2? csak egy RTS, kivéncsi leszek az eladásokra és jó hogy pécé ex, mert ha nem fog menni vagy nem a fanok szája íz szerint készül akkor nem foghatjátok rá a konzolra, Diablo 3 detto.
"Fejlesztgetni kell" Ez milyen szempontból is hátrány? Mert abban pont Istencsászárral egyeztünk ki, hogy egy ésszel fenntartott gép, egyáltalán nem kerül többe, a 6 éves konzol- életciklus alatt, mint a konzol. Ha mellette fenntart egy "ócsó" PC-t, akkor már drágább... (Ugyanis, vagy vesz használtan egy hulladékot, vagy 80-100 körül egy tescósat, vagy azzal egyenrangút. Egy bármilyen ócska PC-re (természetesen új!) egy konzol árának kétszeresét ráteszi, már alkalmas a játékra! Akkor a különbség árban, egyetlen konzol ára, ami 10-20 játék megvétele után sehol sincs...
Assassin's Creed még nekem is tetszett úgy-ahogy, de hiányzott a változatosabb küldetés és az összetettebb harcrendszer (gyakorlatilag amíg nem jöttek íjászok, nem is volt kihívás).
FC2 grafikája nekem nagyon tetszett, jól optimalizált, hangulata is lenyûgözött, de a játékmenet az tényleg szörnyû.
Akkor megint kezdjük.
"Több gémer pécé? ok, amire kevesebb eladott játék, ne folytassuk ezt szerintem..."
Ennek nincs értelme addig, amíg nem ugyan olyan minõségben, ugyan abban az idõben és ugyan azokat a játékokat adják ki rá, ezt már 20000-jére írjuk le.
"Minden szempontból jobb a pécé, kinek és mire? játékra? arra pont nem. Minden másra elég egy nem gémer pécé fillérekbõl vagy egy laptop, a probléma megoldva.."
Miért nem jobb játékra a PC? Sokkal több érvet írtunk pc -re játék szempontjából, mint konzolra. Amit hátrányként írsz (fejlesztgetés), az szerintem csak elõnyös, és a játékokkal együtt minden más jobb lesz, kevesebbszer fagy, gyorsabb a különbözõ dolgokra, stb.. Az a fillérek sem igaz, 30-40 ezer Ft akkor is kell egy számítógépre, amin lehet rendesen netezni meg mindent csinálni... ha ésszel bõvítesz akkor ezzel együtt nem is drágább annyival a PC. Maximum akkor, ha idióta módon úgy nézed, hogy mindig max grafikával kell játszani és mindig a leggyorsabb cuccokat kell megvenni...
Laptop egy jogos érv lehet, ha valaki sokat utazik, és ott is szeretne gépezni (én mondjuk nem is utazok sokat, ha utazok nekem bõven elég a zenehallgatás meg pihenés). Ez mellett otthon tényleg lehet jobb, egy konzol.
Nekem viszont nem lenne elég egy kisebb számítógép, laptop és konzol sem sok ok miatt (nem, nem csak a warez miatt, én azért használok képszerkesztõt, videószerkesztõket, sok dolgot szeretek csinálni egyszerre, aztán szeretem ha 1-be van minden, erre van kötve és beállítva 5.1, hdtv, sokféle irányító (kormány, gamepad, joystick, bill-egér + trackir olcsóbb megoldással, és még sorolhatnám az érveket).
Bár már egyre kevesebb idõm van és egyre kevésbé érdekel, én szeretném ha nem venne mindenki ész nélkül konzolt csak mert azt hirdetik meg MOST több játékot is adnak ki ezért arra korábban, hogy minél több igény legyen PC-n is, mert SOKKAL több lehetõség van benne, kevésbé korlátozott és átgondolt fejlesztéssel nem olyan vészesen drága.
FC2 meg éppen eléggé fogyott, hogy megérje ilyeneket is kiadni nekik, nem ez az 1 példa van arra, hogy "rosszabbul sikerült" valami... Nem hiszem el, hogy ha csak PC-re fejlesztenének, akkor is ilyen játékokat adnának ki. Persze hogy kevesebben vennék meg valamennyivel, mert könnyebben kipróbálják (warez) és rájönnek, hogy rossz...
Érteni hozzá meg igenis kell, olvasni kell forumokat, drivereket mindig frissíteni, feltelepíteni minden félét ami kell, rendben tartani a rendszert, beállítani az adott programot. Nameg keresõvel sok esetben hamar meg lehet találni a problémát... :D
Szerintem aki jobb PC-t vesz és bõvítéseket választja az sem bánja meg az illetõ (feltéve ha tényleg nem használja ki, és a konzolos irányítás és játékok az optimális szórakozás számára). Konzolt én biztosan megbántam volna, ebben 100% -ig biztos vagyok.
fc1et azért nem játszottad végig mert low vagy, nem volt semmi gond a szörnyekkel, akkor a half life1et az elsõ pályánál kikapcsolhattad volna, vagy azt akkor törölted le mikor megjelentek a kommandósok? :D
fc2 azért mert fel kell venni a küldetést és utána meg kell ölni valakit attól még nem lesz összetett
FC2, mint összetett gameplay? Uh, bazmeg. Egy az egyben Assassin's Creed, halálmonoton, kurvaunalmas küldetések. Csak ennek AC-vel ellentétben még a grafikája is fos.
Mondjuk ha ez a véleményed az FC2-rõl, akkor megértem, hogy miért felel meg neked tökéletesen a konzol... Valahogy más az igényeink szintje.