K.G. véleménye:
ma, 14:53
" Francba. Pedig az elsõben pont a kellõen mély fejlõdés tetszett."
leáldozott itt már mindennek, na most ha a me2 nem jönne ki pcre verték volna császárék a nyálukat hogy mekkora gigaexkluzívról maradtunk le megint, de így elsõre benyomásra nyugodtan lemaradhatunk róla nem igazán fog meghatni
Nagyon nem érted a lényeget.
Van cirka 30 millió next-gen konzol, de mennyi, azzal egyenértékû PC-van?
Van 200 millió konzol, és hány, azzal egyenértékû PC van? megsúgom; sokszorosa.
Ma úgy néz ki a piac, hogy az "egyszerûsödõ" (nem pejoratív értelemben írom!) játékokhoz alkottak egy gépet, mivel a PC-s piac kiszolgálása, ötlet, innováció hiányában egyre nehezebben ment. Ugyanis, ha nem FarCry2-re gyúrnak, hanem minõségi játékokra, (azaz a játékokat nem PUSZTÁN pénzgyártásra használják, hanem arra amire kitalálták; azaz szórakoztatásra,) akkor a warez messze nem lenne ekkora probléma, nem kellene miatta terelni az embereket konzol felé.
Nem azt mondom, hogy nincs szükség konzolra, mert van; Pl neked. A Te igényeidet kielégíti. De nagyon sokakét nem elégíti ki a mai kínálat, és õk le vannak sajnálva. pedig, a többsége fizetni is tudna, akarna. De ma sajnos az megy, hogy fossák a GTA4, FarCry2, NFS undorkóver minõségû játékokat, amiket persze, hogy letöltenek, És, ha az egységsugarú user, már úgy is kifizette az SMS-t, lehúzza a Bioshockot is, így az sem fog fogyni. Nem azt mondom, hogy abban az esetben, ha megfordulna az arány, (azaz 10- ból 9 játék JÓ lenne,) akkor megszûnne a warez, az naivság volna részemrõl, de az arány a vásárlásban nem 10/1, hanem mondjuk 10/3-4 lenne. Mindjárt ott volnának PC-n is a 4-5 milliós eladások. Azt pedig már árpolitikával, élvezetes, LAN nélküli multikkal, stb könnyedén tovább lehetne növelni.
Persze, kerekítettem, egyszerûsítettem a leírtakat, hogy könnyebben leírható, érthetõ legyen. Mert leírni is bonyolult, nem még kivitelezni. De sajnos ma az egyszerûbb megoldás felé tartanak a kiadók. Pedig, érdemes volna kissé odafigyelve, jobban átgondolva, nem a határidõk miatt aggódva, (eleve NORMÁLIS határidõket szabni) stb...
Hírdetem? nem, max leírom hogy miért jó, viszont akikkel pécén játszottam sok sok évig, azok én utánam mind vettek egy 360at, jöttek, megnézték, tetszett nekik és vettek, senki sem bánta meg... már mindenkinek elege volt az állandó pécé fejlesztésbõl.
Több gémer pécé? ok, amire kevesebb eladott játék, ne folytassuk ezt szerintem...
Minden szempontból jobb a pécé, kinek és mire? játékra? arra pont nem. Minden másra elég egy nem gémer pécé fillérekbõl vagy egy laptop, a probléma megoldva... jobban érteni? vagyis egy hiba esetén fórumokat bjni és rájönni hogy mi a franc van vele? kösz, de nekem ez nem kell, nem azért mert nem értek hozzá, vagy más nem értene... pécéhez nem kell érteni, max az nem ért hozzá aki most lát elõször ilyet, vagy az idõseb korosztály, de mi akik ezen nõttünk fel, olyan nincs hogy nem értünk hozzá.
FC2 konzolon sem fogyott olyan jól, meg másra sem, nemtudom mennyi ment el belõle, de várakozáson alul az biztos... én 2 embert ismerek aki megvette konzolra kb 15 emberbõl, a többiek le se szarták.
De akkor szerinted mi az amikkel foglalkozni kellene? Az amit te csinálsz, hogy hírdetet a konzol minden elõnyét, hogy a PC-s játékoknak leáldozott vegyetek konzolt azon minden jó és szép és kevesebb a warez, több játék?
Amiket szidtok játékokat, ugyan úgy vették konzolra, és ha így megy 10 év múlva is ugyan ilyen játékokkal fogunk játszani, csak fullHD felbontásban mittomén milyen videóvezérléssel és stb...
Megértem, hogy neked elég, viszont rengeteg játékosnak nem. És azok után is hirdetni a konzolt, miután EGYÉRTELMÛ az, hogy nem a játékosok érdekeit nézik. PC még mindig több embernek van játékra (akinek boxa van többnyire van gépe is, amin nagy valószínûséggel ugyan úgy játszik/játszott valamit!). Ebben szerintem egyet érthetünk, a PC minden szempontból jobb, de az összetettségébõl több hiba lehetõség van és kicsit jobban kell érteni hozzá. Ebben benne van, hogy fõképpen kinek lenne jóesetben elõnyös a konzol.
Szinte az egyetlen 1 dolog amirõl érdemes beszélni az ez, és rohadtul nem mind1 annak aki a jövõben is szeretne játszani. Ne a fejlesztõk alakítsák az igényeinket, hanem mi állítsuk fel az igényeket és õk teljesítsék. Ha meg nem tudják, akkor ne adjanak ki ilyen játékokat, mint a FC2, és a mai játékok többsége. Konzolon is csak azért veszik, mert ott sincs sokkal jobb játék...
Mint ötlet, nem rossz, de elképesztõ mértékû befektetést igényel, hatalmas sávszélességet, amin probléma nélkül közlekedik a rengeteg adat, (gondold el, hogy egy-egy multinál mekkora gond a lagg, hát még ha nem is multi, csak a jobbra parancs késõn érkezik...)
És ha már hatalmas befektetés, akkor nem is lesz olcsó. Ha a 3G és társai árából indulok ki, gyakorlatilag megfizethetetlen. (Gyak; TV 3G-n 10 óra 1900 pénz. Alkalmas rá a mobilom, és a videóhívást idõnként használom, de a többi, kell a kutyának, rohadt drága)
Egyenlõre halva született ötlet, talán 10 év múlva...
Nem feltétlen "vett meg" az M$.
Pont ez a gond. (Remélem, érted, hogy semmi személyes(kedés) nincs a mondandómban!) Mert úgy tûnik sokszor, hogy reklámozod a dolgot. Mint a játékra KIZÁRÓLAG alkalmas készüléket. Ennyi a gondom vele, nem több. Tudom, arra találták ki, stb. Viszont a PC, hiába nem "célgép" tökéletesen alkalmas rá... de ezen ne vitázzunk, felesleges.
FarCry2 a közelébe sem ér a Crysisnak, a FraCry-nak meg pláne. Az egy nem is tudom mi, azt sem, egyáltalán minek szánták... FarCry a maga idejében egy szuper grafikával felvértezett egész jó kis céllövölde volt, a Crysis most pont ugyan ez. Ma már nem akkora durranás, és a Dx10-Vista páros alapozta meg a sírját. Sikertelen, nagy ellenállást kiváltó oprendszerre készült a játék (Amúgy nem értem, mi váltott ki ekkora ellenállást a Vistával szemben, hogy miért nem fogyott, azt értem, de, hogy az ellenállást mi szülte, azt nem). Nem akarok hazudni, de azt hiszem 2 milkó környékén jár, eladásokat tekintve, ha XP-re jön ki, lazán benne van a 4-5 millió példány. (Ha az infóm igaz, illetve jól emlékszem a 2 millió körüli eladásra)
Szóval, messze nem egy kaptafa. Messze. A FarCry2 inkább az Assasin Creed-el vethetõ össze ezen a téren -> Látvány, valódi játék nélkül.
Én nem játszottam az FC2vel, csak ismerõsnél megnéztem PS3on, mert nem tetszik, azon kívül hogy a helyszínei alapból érdetelen és teljesen monoton maga a gémpléj jóval összetetebbnek tünt mint bármelyik csõ fps. FC1 nagyon jó volt addig amíg nem jöttek a monszták, uténa kikapcsoltam örökre, és az is a grfikára ment, ahogy a Crysis is, egy kaptafák.
Én mint játékos, nem réteg hanem úgy mindenevõ ami jó és tetszik, nem fogok ülni a pécémen hogy várjam azt az idõt hogy ujra régi fényében fog tündökölni... engem megvett az MS ha már így mondjátok errefele, sõt a Sony is, mert azt nyujtják amire nekem szükségem van és nem csalódtam benne, azt hiszem ez a lényeg, a többi nem számít.
Ha nem vettek volna ennyien konzolt akkor lehet más lenne, ez már fikció, felesleges ilyenekkel foglalkozni.
Ott volt a valasz az irasomban, csak a szemellenzo miatt nehez eszrevenned.
Amugy meg annyira a portokrol volt szo, hogy kb az eszrevetel resze volt, hogy miert es mivel akarnak atteriteni a konzolokra.
Ertelmezni tudni kellene nem csak a betuket es kepeket nezegetni.
Na eppen ezert olvasd el az irasomba a 2 IQ-rol szolo reszt, azt helyettesits oda par kepet.
Ez szerintem akkor fog mûködni, ha viszonylag olcsó szolgáltatás lesz és a játékok is olcsóbbak lesznek... meg hogy mennyire lesz stabil rendszer így. Nehezen tudom elképzelni, gyakorlatilag így õk veszik meg a gépet helyettünk. Ráadásul még nagy sávszélesség kell, hogy a képet tudjak küldeni.
Bocs ha volt már, de nemrég olvastam, hogy talán nem kell többet a gépet állandóan fejleszteni ha v.ki játszani akar egy jó játékkal mert idén õszre datálják az Onlive szolgáltatást. Kinek mi a véleménye róla? Érdekesnek hangzik de vannak buktatói is.
Egy idézet a cikkbõl:
"Az OnLive nevû szolgáltatás lényege, hogy a csatlakozó játékosoknak nem kell konzolt, PC-t vagy bármilyen más költséges hardvert vásárolniuk, ugyanis a játékok futtatásához szükséges összes számolási mûveletet az OnLive központi szerverei végzik el, hogy aztán az internetkapcsolaton keresztül csak a játék képét juttassák el a felhasználóhoz. A játékos ezt a képet a neki legszimpatikusabb eszközön jelenítheti meg, mely lehet bármilyen - akár leggyengébb konfigurációjú - számítógép, de ugyanúgy egy szimpla televízió is. A bejelentés rávilágított, a fejlesztõk nem a távoli jövõt vázolják fel, az OnLive észak-amerikai premierje idén õsszel lesz, és a nyáron induló béta tesztre már jelentkezhetnek is az amerikai játékosok. Nekünk, európaiaknak egyelõre várnunk kell még rá."
Megértem, hogy eleged lett, és semmi kifogásom ellene; NEKED így jó. Nekem nem lenne így jó, ismerem a saját ízlésem, tudom, nem nekem találták ki a konzolt. (Gondolj bele; fel húz az is, hogy a hibabejelentõt nekem kell kinyomtatnom, szerinted, részemrõl jó választás lenne a konzol? Nem tehetek róla; ilyen vagyok. Bizonyos [egyébként értelmetlen] dolgot nem tudok, és nem is akarok elfogadni) Mellesleg 10 év múlva is idegelne, hogy kontrollerrel kell FPS-eznem, a "hülye konzol" miatt, vagy vehetnék 2-5 ezer helyett 20-ért egeret hozzá...
Tehát, ami egyiknek jó, a másiknak nem biztos. felõled azt érzem, hogy a konzolt a PC-vel szemben mint kötelezõen választandó dolognak tartod, sõt, "reklámozod"... Nekem ez tünik egyoldalú megközelítésnek.
"az rendben van hogy sok benne a kihagyott ziccer, kevés a küldetés és többet kilehetett volna hozni belõle, reméljük hogy a második részben ezek megvalósulnak." <-> "A konzolok építenek grafikára?"
Ezek szerint igen, a grafikára építenek. Jó, sok játék nem, de rengeteg igen, pl; FarCry2...
A trendrõl alább kifejtettem a véleményem, nem ismételném magam.
Most megint 2 dolgot hoztál fel a PC ellen, a bõvíthetõséget, és a játékkínálatot.
De ha ésszel bõvítesz, akkor nem olyan sokkal drágább, a bõvítés is egyszerûbb, 1 számítógéped meg amúgy is van, akkor miért ne legyen 1 jobb, amin tudsz mindent csinálni és nem annyira korlátozottak a lehetõségeid mint konzolon.
A játékfejlesztéseket meg a mi igényeink szerint kellene irányítani, adják ki mindenre jó minõségben, így aki pc-n szeret játszani (szereti az elõnyeit) az azon, aki nem az a konzolon játszik. De a helyzet nem ez, teljesen mind1 nekik hogy ki min szeretne játszani, csúsztatnak, nem adnak ki, nem optimalizálnak, nem veszik figyelembe az igényeket, ez az ami egyértelmûvé teszi a konzolra kényszerítés. Aztán legtöbben hasonlóan belemagyarázzák ezt, hogy végülis jól döntöttem, nem kell bõvíteni, nem kell félni a gépigénytõl, stbstb... De ha nem vettek volna ennyien konzolt, akkor PC-re is kénytelenek lennének kiadni rendesen!!!!! Csakhát nem gondolják át ezt nagyon sokan, ész nélkül megvesznek mindent amit mondanak. Erre megy ki minden a médiától kezdve, hülyítsenek és befolyásoljanak mindenkit. És én is ezért szállok be ebbe a vitába is, hirdetem a GONDOLKODÁST :D (ezért nyitottam az egészség topikot is, hiszen ott is hasonló helyzetek vannak, a zeitgeistet is megnyitottam volna lehet, ha nem lett volna még), mert a játékipar engem már nem érdekel annyira.
Az én gépemet már majdnem 2 éve vettem, akkor sem tartozott a legújabb cuccok közé, mégis elmegy minden tûrhetõen, és simán vehetek bele késõbb egy 4magost meg egy gyorsabb vga-t is + még 2 giga memóriát, amivel talán még pár évig szintén elleszek... persze ha lesz egyáltalán még olyan játék, amiért megéri bõvíteni...
Egyoldalú akkor lenne hogy ha konzollal a kezembe kezdtem volna meg az életem:). Én is pécén játszottam, pécét fejlesztettem sok sok évig, a kezdetektõl fogva, igaz volt/van NESem, de hát akkoriban azt se tudtam mi az csak hogy megy rajta a Majió meg más jópofa játék.
Nekem abból lett elegem hogy fejlesztni kell, hogy rengeteg játékkal nem játszhatok mert nem jelenik meg vagy butítanom kell, meg állítgatni meg minden egyéb ami ezzel jár. Én sose RTSeztem pécén csak Ra2vel, én nem Falloutotam, nem játszottam Might and Magickeket és a többit, ezek nem az én világom, persze kirpróbáltam mindent, egyedül a Stonekeep volt az amivel nagyon sokat játszottam, a többi ótós, akció, max 1-2 rajzolt kalandjáték a fénykorukból.
Mivel gépet már nem fejlesztettem sok éve, nem is akarok, ezért teljesen ésszerû választás volt a konzol, és tökéletesen is választottam, ennyit és ilyen jó játékokkal pécén nem játszottam már ha ezt a 2 év 360 és mondjuk 2 év pécé géminget összehasonlítom.
Az AC szép, nagyon szép, viszont bennem messze nem ez maradt meg hanem a szinte tökéletes mozgások, a tökéletes irányítás, a kiváló lovaglás, a városok amik szinte megszólaltak a hangulattól az emberektõl az élletõl, kevés játék van ami ennyire betudja szippatani az embert, az rendben van hogy sok benne a kihagyott ziccer, kevés a küldetés és többet kilehetett volna hozni belõle, reméljük hogy a második részben ezek megvalósulnak.
A konzolok építenek grafikára? persze adott egy hardwer tessék belõle kihozni azt amit lehet, legyen gyönyörû és jó játék. Hírtelen nemigazán tudok mondani olyat ami grafikára építene, olyanokat tudok amik kimagaslóan szépek és nem mellesleg jó játékok.
A konzolokat nemhiába részesítik elõnybe a fejlesztõk kiadók, hiszen ez a trend manapság, 360 > PS3 > Pécé, ennek egy oka van, a konzol játékra kitalált céleszköz, hülye ez a fejlesztõ aki nem így tesz, hiszen a bevételek is innen jönnek.
Sreial fõként a warez ellen jött létre ( gondolom ), hiszen nagyon más gyakorlati haszna nincs, a kiadók különbözõ eszközökkel próbálják gátat vetni a wareznak, volt itt Cdkey, StarForce, Steam, különbözõ védelmek a cd/dvdn, online regisztráció, de lényegében egyik sem jött be, mint ha nem is lenne, ez persze azoknak rossz akik origivel játszanak mert csak õket szivatják vele senki mást, a warepistike köszöni szépen letölti krekkeli és már játszik is vele minden gond nélkül.
Ez egy értelmes gondolat, és igaz is; A PC- táborból, az exkluzívokkal, csúsztatott megjelenésekkel azokat csábították át a "sötét oldalra" akik amúgy is vásárolnának, legalábbis döntõ többségében. Õswarezosnak, mindegy min warezol. Ha konzolra van kényszerítve, akkor ott warezol, a PC alól pedig a fizetõképes kereslet nagy részét kivitték, és aztán sírnak hogy nem fogynak a játékok... Érdekes gondolatmenet...
Aki PC-n warezol, PUSZTÁN AZÉRT, mert konzolra vált, nem válik vásárlóvá!
Nagy igazság.... És pár embernek, kiadónak érdemes volna elmélkedni rajta.
"Arra terelik hiszen a warez sokkal kisebb mértékû, de még igyis nagy 360on, de mégis valamiért megveszik a játékokat, itt valami szemlélet beli különbség lehet."
Az persze, szemléletbeli különbség... ilyenkor úgy mondod, mintha PC-re soha 1 játékot nem adtak volna el, konzolra meg mindent, mintha 2 különbözõ faj lenne...
A szemlélet az egyéntõl (ami idõvel persze változhat) függ. Ami annyit jelent, hogy UGYAN ÚGY megvehetnék PC-n is a játékot. Csak pl. a játékkínálat miatt jobbnak látták konzolt venni (jól írta valaki, szolgalelkü, ha több játék van rá + jönnek az ilyen átgondolatlan érvekkel, hogy nem kell bõvíteni sem, nem kell órákig telepíteni meg órákg patchelni -> teljesen mind1 hogy mennyire hülyeség, elég sokszor olvastam forumba, fõleg gamestaron), PC-re meg maradtak azok akik nem dõltek be ennek és még így is jobbnak tartják azt.
Hogy összefoglaljam. A konzol elõnye egy gyakorlottabb PC-s játékosnak és felhasználónak inkább hátrány. PC -kre is lehetne ugyanúgy jól optimalizálni a játékokat (csak ez a dx10 és vista marhaság nem kellene, mert nem fog mûködni együtt, nem tudják mind a 2-re kiadni a játékokat, és Vista sem lett olyan, amilyen kellett volna), ugyan úgy lehet PC-re is gamepadot kötni (de ez mellett SOK MÁST is), ugyan úgy lehet HDTV-re is kötni (sõt a fullhd-t meg ezeket még jobban ki is lehet használni), könnyebb követni a fejlõdést ideális esetben (lehet vinyt, memóriát, vga-t, procit meg mindent külön venni, csak ezt is nehezítik a hülye foglalatokkal), és még sorolhatnám.
Egyezünk ki annyiban, hogy a jó játékot megveszi a vevõ játékos réteg, akár konzolon, akár PC-n van, nagyrészt áttérítették konzolra a játékkínálat által. Az egyetlen oka, hogy több játékot vesznek meg konzolon az EZ, meg hogy PC-re optimalizálatlan, csilivili de hamar megunható, kevés lehetõség (bõvíthetõség) van bennük, stb..
Van remény, hogy ezt valaha átgondolod, és megérted, vagy még 20 év múlva is ezeken fogunk lovagolni, amikor ugyan ez lesz a helyzet valószínûleg?
Majd el felejtettem, Cryengine3...
Hogy konzolbaráttá teszik nem gond, jelenleg errefelé mutatnak a dolgok, és teljesen logikus dolognak találom. Valamint köszönhetõ annak, hogy messze nem hozta a várt eladásokat. De miért nem? A warez jó indok, logikus... életszerû, és igaz, azaz majdnem;
Gépigény; kicsit magaska, de elment, akkor is, most pláne. (E6550, 2G ram, 9800Gt/512 Vista, igaz csak 1024x768, de max grafika, és meg sem röccen, élsimítás nélkül... ) És itt a legnagyobb bukta pont... Vista. Azaz a dx10... Mekkora ódzkodás van a Vistától? (Részben jogosan) Erre kiadni hatalmas hiba volt, hiába szükségszerû.... Mindenki azzal volt elfoglalva, hogy dx9 alatt dx10-es beállításokat hozzon elõ, mert a követelmény (vista) nem tetszett... Na innen a bukta egyértelmû, warez ide, vagy oda.
Sok függ attól, hogyan sikerül; A PC-s nem fogja megenni az (esetlegesen) magasabb gépigény/gyengébb grafika párost. Mert, benne van a pakliban, ha valami hasonló történik, mint a GTA4 esetében; Optimalizálás elmarad, de telepakolják nagy felbontású textúrákkal... stb. Remélem, nem ez lesz, és kapunk egy olyan változatot, ami jól fut azon, amin a CryEngine2 is normálisan futott, és a grafika sem butul, nem az effektek, hanem a rajzolat lesz a fontos, továbbra is.
Ugyan már, flémtopikba bejössz trollkodni, ugye nem kézeled, hogy komolyan "beszélgetni" fogunk? Flémedet megkaptad, mehetsz aludni.
Persze, CD-kulcsos játékoknál némileg más a helyzet, de mondjuk az én játékaimnak csak mintegy a 10%-hoz tartozik. És nem azért, mert az elõzõ tulaj vagy az eladó kilopta :)
Nem láttam a jövõt. Levontam egy következtetést. Még mindig tartom, hogy helyesen.
Hogy pénzt szeretne látni? Természetes. Viszont a warez két oldalú folyamat. Pusztán jogi eszközökkel, és kiskapuk keresésével nem kivédhetõ. (valamennyire sajnos, legalábbis a jogi eszközökkel szemben, a kiskapuk nem tetszenek, és a jogi szabályozás is elavult)
A konzol, önmagában szintén nem megoldás. Az egyetlen megoldás a VÁSÁRLÓ maximális kiszolgálása, és a warezosok hátrányba hozatala a VÁSÁRLÓKKAL szemben. Esetleg az árpolitika korszerûsítése... Most messze nem ez zajlik, és ez nem tetszik.
Az a marketingduma, (egyébként) hogy a konzol az egyetlen, a megoldás, le vagy szarva vásárló, mert a haverod warezkecseg, stb. (Az idézet nem pontos, de tõled származik; #10908.
Továbbra sem azt vitatom, vitatjuk, hogy a warez elleni harc marhaság, mert nem az. Hanem a mindenkit érintõ hátrányait vitatjuk meg, és bár tudjuk, hogy a spanyolviaszt nem mi fogjuk feltalálni, próbálunk alternatív, hasznos, és a vásárlókra nem káros kiutakat találni.
Nézd meg pl a Sacred2-t. Nyugodtan letölthetõ, játszható. Egy szintig, majd bekapcsol a védelem; és a játék játszhatatlan, mert értelmét veszti. Ha a warezos betéved a topikba, nem anyázunk, biztatjuk a vásárlásra, mert a játék megéri az árát, ha valaki a stílust kedveli. Mi elégedettek vagyunk - A kiadó jó munkát végzett, végez. A GTA4 topikba is nézz be; minden warezosra anyáznak, elküldik mindenhová, hogy finoman mondjam. -A játékos nem elégedett(frusztrált) - A kiadó szar munkát végzett, és Õ sem lesz elégedett a végeredménnyel.
Ennyire egyszerû a képlet. A warez sokaknál védekezés is, a mostani politika ellen. Ha ezeket az embereket sikerülne újra vásárlóvá tenni, akkor a konzol is a helyére kerülne; alternatíva, ami mellett sok érv szól, és sok ellenérv ellene. Nem úgy volna, mint most, hogy el van hitetve; az az EGYETLEN kiút, alternatíva. Mert nem az, pusztán lehetõség.
Én nem gondoltam eddig a mélységig át a dolgot, és ha úgy nézzük, való igaz, warez nélkül több volna az eladás. Hogy mennyivel, az a kérdés. Szerinted ez nem (feltétlen?) hatna ki a hardverek fejlõdésére, szerintem igenis kihatna. Mondjuk, ez mellék kérdés.
Az a gond, hogy a kiadók mostani kiút keresési próbálkozásai, azaz a "terelés warez mentes készülék felé" a "szuper" védelmek, és a többi, zsákutcának tûnik.
Sokkal inkább egy olyan vonalat tudnék elképzelni, ami növeli a potenciális vásárlók számát, (az ár, ugye) növeli az élvezeti értéket, hogy minél több ember a célcsoport(ok)ba tartozhasson, és mindezt nem egy adott termékben, hanem termékek palettájával próbálja elérni, (azaz ne a casual vonalat erõltesse minden áron, mert van azon kívül is igény, nem kevés féle-fajta) és sorolhatnám.
Eladások;
Persze, el lehet adni, minden gond nélkül, DE! nem egyszerû! Megnõtt a bizalmatlanság. Mindig ott a bizonytalansági tényezõ, hogy inaktivizálta-e a serial-t az eladó, akirõl többnyire semmit nem tudok, vagy mondjuk, ami konzolon is jelen van; nem-e egy másolatot kapok... És PC-n ez a tartózkodás erõsebb, jóval. Tehát, hogy a nyakamon marad, jóval valószínûbb, mint konzolon.
És a GTA4-rõl pedig ne is beszéljünk- Boruljon végre rá, a jótékony feledés homálya. (Bár hozzáteszem, hogy ez a mostani, 3. patch már-már játszható szintre hozta nálam, bár sokaknak baja van vele. Még 1-2 patch, egy magyarítás, és 4-5 ropiért megveszem, a nyitáskori ár helyett...)
"Ennek ellenére válaszoltam, amire a válasz (mily meglepõ!) konzolos marketingduma volt."
értem, tehát láttad a a jövõt
meséld el kérlek, hogy az, hogy egy fejlesztõ pénzt szeretne látni a munkája "gyümölcsébõl", miért konzolos marketing duma? Ahogy egy bárki más, ahol többet tud eladni, inkább oda termel, aki meg még meg is lopja, arra még inkább tesz. Te hogy járnál el ilyen esetben?
Amit felvetettél, ti. hogy mint pécés idõnként szar/szarabb portot kapsz, annak nem a konzol, nem a konzolosok az oka, hanem a pécés warez. erre próbáltam rávilágítani a kérdésemmel, nem tudom, ezért miért kellett nekem támadni a "konzolos marketingdumával", kicsit paranoid vagy-e?
"Ha tévedtem volna, most nem ez a párbeszéd zajlana."
valóban jobb lenne, ha nem terelni próbálnál, ráadsául elég bénán, hanem belátnád, hogy tévedtél...
"Sajnos, ez zajlik, viszont erre nincsen szükségem"
fair dolog úgy kiszállni a vitából, hogy hamisan megvádolsz (konzolmarketingduma ugye), és mikor ezt számon kérem, akkor pedig terelsz és beszólsz! gratulálok!
Ezekben nagyrészt egyet is érthetünk, nem áll ellentétben egymással a mondanivalónk. Pár lényeges elemmel ugyanakkor nem értek egyet.
Tehát, ha úgy vesszük, akkor a warez híján, a hardverekben 90%-os visszaesés történne, ha sikerülne elérniük a kiadóknak a céljukat, és megszûnne a warez. Hol lennének a mai játék, a mai grafika, számítási teljesítmény, az ATI az nVidia, az Intel az AMD termékei, a warez nélkül? A béka segge alatt.
Elõször is a 90%-os visszaesés akkor történne meg, ha feltételeznénk, hogy tényleg nem venné meg senki sem az eredetit, kényszerbõl sem. Éppen ezt taglaltam alant, hogy ez szélsõséges nézõpont, és számos példa bizonyítja az ellenkezõjét. Mellesleg az, hogy az embernek eszébe jut-e eredeit vásárolni elsõsorban a szocializációtól függ, és ebben egy fiatal esetén a család szerepe igencsak jelentõs. Ahogy az sem tagadható, hogy a karnyújtásnyira lévõ warez is hathat a hozzáállásra.
A dolog máésik oldal, hogy szerinbtem a technikai fejlõdés mára "kisiklott". Mire gondolok? Csak éppen arra, hogy igazán elõremutató dolgok már csak igen lassan adagolva történnek, ahogy gyakran elhangzik: a konzolok fogják vissza a fejlõdést. De miért van ez így? Talán azért, mert egy sokmilliós költségvetésû projekt még konzolon is kockázatos, nemhogy PC-n? A minap láthattuk, hogy a CryEngine 3 technikai elõrelépés helyett konzolokra való optimalizációt jelent, egy pár éve még PC párti cégtõl. Õk maguk megosztották velünk ennek az okát már jó régen, de anélkül is tudjuk, nem a VGA-k eladásai hatottak így a Crytekre, hanem a szoftvereladások.
Mert a hardver a felhasználó számára csak eszköz. Persze jó is, ha sok csúcshardver fogy, legalább erõsebb gépekre optimalizálnak, ahogy tették azt a GTA4 és a négy mag esetében. Csak sajnos az optimalizáció szó e csúfos történetben inkább szentségtörés. Más viszont nem használja ki a négy magot. Talán ha párhuzamosan két példányban futtatjuk a Crysist... (Az nVidia által produkált kamufejlõdésrõl inkább ne is beszéljünk!) Egyszóval: a technikai fejlõdéshez hardvereladás kevés, ahogy egy jó rakott krumplihoz sem elég csak krumplit venni a piacról. Hogy esetleg a hardvergyártóknak kevesebb lenne a bevételük? A fene tudja, de talán jobb "egyensúllyal" éppen többen éreznék úgy, hogy jobb kínálat (értsd: mainstream exkluzívok, minõségi, sõt "superior" portok) miatt érdemes hardverre is komolyabb összeget szánni. Legalábbis nem tudom, ki hogy van vele, de én nem rohanok a GTA IV miatt quad-core-ért.
A Játékok ugyanis a fiataloknak lettek kitalálva; nem feltétlen gyerekeknek, de fiataloknak.
Ez ma már csak részben igaz. Régen is játszottak a felnõttek, mára pedig már felnõtt egy generáció játékokon, számukra ez már természetes, ha idõ hiányában nem távolodtak el tõle. Ahogy a mobiltelefon vagy az internet is egyre természetesebb a nyugdíjasok körében. A játék kortlaan dolgo, de a fiatalok valóban fontos célközönséget jelentenek. Hogy az esetükben szerintme mi a helyes hozzáállás? Korábban már említettem, feljebb is céloztam rá: ez a szülõk, a család dolga.
Magyarán, én, ha benézek egy játékot, bukok 8-12 ropit, Te a felét, mert gond nélkül továbbadod.
Ez túlzás, féláron még egy kipróbált friss PC-s játék is eladható, extrém eseteket leszámítva.
Bocsy, de egy kis OFF:
nálam lényegesen jobban informált konzolosok is járnak ide, úgyhogy egy kérdésem lenne: tud valaki valamit arról(vagy esetleg hallott róla), hogy a közeljövõben, készülne valami „normális” Harvest Moon X360ra?
"Egy kép többet mond ezer szónál"
Adott szövegkörnyezetben, egy kérdés szintúgy. Ennek ellenére válaszoltam, amire a válasz (mily meglepõ!) konzolos marketingduma volt.
Ha tévedtem volna, most nem ez a párbeszéd zajlana. Sajnos, ez zajlik, viszont erre nincsen szükségem....
"Ha nem tudod értelmezni"
pesze-persze, szép próbálkozás a terelésre, de esélytelen, ugyanis én VALÓBAN nem mondtam semmit, hanem egy kérdést tettem föl neked:
"szerinted miért akarnak konzolra átterelni?"
még egyszer feltettem ugyanazt a kérdést (nem tudom miért nem volt elég egyszer, ezt csak te tudhatod):
"szerinted miért akarnak konzolra átterelni?"
hol lököm a konzolos marketinget, mesélj, mire alapoztad ezt az állításodat a #10906-ban? de elnézést is kérhetsz, hogy tévedtél!
jó duma, csak az a gond, hogy akkor is ezt "mondtuk", mikor még kislemezekkel rohangáltunk pár forintért másolni darabját (igen én is), és akkoriban biza egyáltalán nem volt úgy "elhanyagolva" a pécé mint ma. vagy rosszul emlékszem?
de még ha így is lenne, akkor miért van majdnem minden warez release-hez csapott NFO-ban benne hogy "if you like this software, buy it?"
és ha ott van, a nagy petõfik vajh miért nem tesznek így?
"Nem tudom, hol tartana a világ, ha mindenki olyan szolgalelkû lenne, mint te... "
ezzel a fajta vagdalkozással magadat minõsíted, én bátorítalak arra, hogy folytasd, mivel ez igen szórakoztató tud lenni!
Ha nem tudod értelmezni, hogy "nem mondasz semmit, csak lököd a konzol marketinget", akkor a mondandóm többi részét megérteni esélyed sincs, felesleges vitáznunk.
Mondjuk szerintem a "techemo sztori nélkül" vonalat nem a Crytek meg a FarCry indította el, hanem az ID software... Az õsidõkben. Szinte minden játékuk csak techdemo, csak van annyira jó a tech, hogy egy szimpla lövöldözést is jó benne csinálni.
De azért valljuk be, hogy sztori szinten eléggé békasegge ZS-kategória az összes, már amelyiknek van egyáltalán.
A gépigény...
Való igaz. Illetve, igaz is, meg nem is. Hiszen kiegyeztünk abban, hogy akár hasonló áron is lehet játszani, bármelyik platformon.
Érv-ellenérv konzol mellett, ellen. Sokáig konzol ellenes voltam, és sokszor most is fel-feltör bennem az érzés. (pl a mai napig nincs elõrelépés a hibás konzol ügyében, igaz részben öcskös hibája; Õ sokat dolgozik, nem ér rá, én pedig nem igazán vagyok képben) Ilyenkor elönti a szar az agyam, és mérgelõdök, valamint továbbra sem értem, hogy a hibabejelentõ kinyomtatása miért az én dolgom... stb.
Én, rajtad (félre ne értsd!) azt "kérem számon" hogy miért egyoldalú a megközelítésed. A konzol az király, minden szempontból, a PC szar... Pedig, a konzollal is akadnak gondok, az M$ sem az a jótét lélek, és a PC sem annyira elvetendõ ötlet.
Például ott van az, hogy "felsõbbrendûnek" tartod a játékos ízlésem, holott nem az. Csak úgy látom, hogy a grafika ma nem eszköz, hanem cél. Pl Assassin Creed. Nem rossz játék, de merõ unalom lenne, ha a grafika nem tartana fogva. Ellenben ott a Bioshock; a grafika pusztán eszköz a készítõ kezében, nem az a lényeg. Százasával sorolhatnám a játékokat, ha emlékeznék rájuk. De már nem is emlékszem. megnéztem, láttam ez puszta grafika, nem más, és töröltem. (ez pedig egy HD videóból nem derül ki)
Ezt a trendet a FarCry indította el; viszont az bevallottan tech-demónak készült, csak sikeres lett... Nem mondom, egy egy nem ártana, de most túl sok játék épít pusztán a grafikára. És ez a next-gen konzolok megjelenésével lett általános. Én ezt is hibának vélem, a játékos eligénytelenedésének, Te valamiféle felsõbbrendûségnek. Pedig, szerintem Te is látod a változást, maximum, nem érdekel, neked ez is jó, mert amúgy is ez a stílusod. De sokan mások is vannak rajtad, és rajtam kívül; ezeknek az embereknek a "megfogása" lenne a cél, nem pedig egy kísérlet az átalakításukra, eszi-nem eszi, nem kap mást alapon.
Az érveim tizedét nem mondtam el, ez csak ízelítõ. Ez jóbal bonyolultabb kérdés annál, minthogy ki merjem jelenteni, igazam van abszolút mértékben, vagy akár neked van igazad. Hiszen, relatíve mindkettõnknek igaza van, a saját szemszögébõl.
Az értékmegtartásról még pár szó; konzolon sem lessz mindig így, hiszen ez is (valamilyen formában) kiesõ bevétel, a kiadóknak. Lassan tesznek majd róla, hogy elkorcsosuljon. Mondjuk lesz serial, stb... Most még érdekük a csere; a terjeszkedés fázisában vannak. Ha úgy érzik megvan, jön a fekete leves. Ezt jópár év kereskedõi gyakorlat, és az mondatja velem, hogy PC-n ez már lezajlott. Ne legyen benne igazam!
Ja, ugye az mindenkinek elsõre világos, hogy a "büszke forradalmárok", meg hasonló hülyeségek szándékosan irtózatos túlzások, csak hogy elérjem a kollega elvakultsági szintjét?
az éremnek két oldala van, a warez elleni harc az a kiadók elleni harc. Forradalom van a szoftverek értékesítése terén, és a forradalomhoz a nép elengedhetetlen. Az "uralkodó osztály" mindig reakciós, és a változás ellen van. Ezért kellünk mi, büszke forradalmárok, akik szembeszállunk a rendszerrel, és változtatni akarunk. Enélkül soha nem fog megváltozni a jelenlegi rendszer.
Nem tudom, hol tartana a világ, ha mindenki olyan szolgalelkû lenne, mint te...
azért próbálj meg legalább önmagaddal nem ellentmondásba keveredni:
most akkor "nem mondok semmit" vagy "lököm a konzol marketinget"? a kettõ együtt nem megy...
ha ez sikerült, akkor továbbléphetünk
"A warez elleni harc miatt."
így van. sõt, konkrétan azért, hogy fizess a szolgáltatásért, amit igénybe veszel.
a többi nem sajnos nem ok (1.-> ez pont a warez miatt van így, 2.-> az ez nem is értem hogy jön ide)
"Ezért szívjon az a több millió PC tulaj, aki játszani szeretne azzal a játékkal, amit megvett?"
igen, ezért, vagyis a warezért. Azért, mert konzolon UGYANABBÓL(!) a játékból több bevételre tehet szert egy fejlesztõ, mint pécén.
Ezért vagy te, és az összes pécé játékos leszarva a fejlesztõk részérõl.
"Én teszek szívességet, amikor fizetek, nem a kiadó, hogy fizethetek."
látod, úgy tûnik, a fejlesztõk ezek szerint úgyanúgy vannak veled: tehetsz egy szivességet, és le vagy szarva...
Na itt kezdõdik a probléma, a géigény tehát ez máris buktató és egy érv a konzol mellett... konzolon olyan nincs hogy fut e avagy nem, ott fut ebben biztos lehet az illetõ, a kérdés csaka az hogy mennyire tökéletesen, de az NFS trágyán kívül játékkal nem volt bajom egy játékkal sem ami az én gépembe került, mind tökéletesen futott.
Nekem miért kellene a gépigény miatt aggódnom? ez nem tartzik hozzá a játékhoz, legalábbis nálam ma már nem.
Ma már nincs RROD, csak csekély mértékben, ez az elsõ szériánál igaz volt, mára a helyzet már bõven megváltozott, ez nemhiszem hogy bárkit is visszatart, hiszen 3ledes hibát szinte bárhol lehet javítatni kb 7 kért.
A fõ dolog ami közerjátszhat az a bannolás a lájvról, hogy ha az megtörténik akkor a gép mehet a kukába azzal többet senki sem fog multizni, ez visszatartó lehet, bár aki warezol annak érdesmindegy vagy bannolják vagy nem alapon leszarja.
A játékok értékmegtartása tökélestesen így van, ez kialakult az idõk során, ami konzolon tökéletesen mûködik, pécén ez (is) elkorcsosult, megvannak az okai...
Hol írtam rád hogy "warezhörcsög" ? ilyet sosem írtam és sose írnék rád!
Több oka van.
1; egy konzoljáték 30-50%-al drágább, mint a PC-s társa.
2; A Microsoft a live! bevételei, és a konzolos bevételei miatt.
3; A warez elleni harc miatt.
És a lista kb estig sorolható. ÉS?
Ezért szívjon az a több millió PC tulaj, aki játszani szeretne azzal a játékkal, amit megvett? Vagy mire akarsz kilyukadni? Mert eddig semmit nem mondtál....
Csak lököd a konzol marketinget....
"Értelmezni, különbséget tenni tudsz?"
mit szeretnél mondani?
Valóban, te írtad:
"Én, a PC-s szívok azért, hogy a konzol versenyképes legyen. Azaz, kapom a késõbbi, és nem egyszer rossz portokat. Magyarán, örüljek, hogy egyáltalán kapok valamit... mert át akarnak terelni konzolra."
még mindig nem kaptam választ: szerinted miért akarnak konzolra átterelni?
Egy HD videó nem mutatja be, hogyan fut a gépemen. Gépigény, soxor semmit sem ér. Demó valóban jó alternatíva volna, ha volna. De soxor nincs. Amúgy, nem védekezésbõl írom, csak a tény kedvéért a dolgot; Én így csinálom, ez vált be, így kényelmes. Hogy ezt Te lopásnak érzed, valahol jogos is, de nem izgat a dolog. Annyit kérnék, hogy amíg én nem tolvajozlak, "warezhörcsögözlek" le, addig Te se tedd ezt velem. Mindketten töltünk, bár nem ugyan azt.
Szemléletbeli különbség? Nem hinném. Azért az RROD is bejátszik, rendesen. ugyanakkor ott a legális cserélgetési lehetõség, a gond nélküli tovább értékesítési lehetõség, stb. Magyarán, én, ha benézek egy játékot, bukok 8-12 ropit, Te a felét, mert gond nélkül továbbadod. Szóval ez is sokrétû kérdés, de azt hiszem el a legkevésbé, hogy ez öntudatos vásárlói szokás, vagy szemléletbeli kérdés; mindkettõ játékos, a PC-s ugyanúgy, mint a konzolos. Ugyanakkor ott a multi kérdése is...
Hobbinak hobbi, de ettõl miért szükségszerûen drága?
De nem ez a kérdés! Ez mellékes. Hanem az, hogy egy sok éve fennálló gazdasági rendszerre épült az üzletpolitika, ami ma nem állja meg a helyét, egyszerûen a változás miatt, amit többek közt a volt szocialista tömb felbomlása, átrendezõdése okozott. Az új gazdasági körülmények közt is ragaszkodnak a kiadók egy elavult árképzési, forgalmazási rendszerhez. Ha ezen változtatni akarnának, tudnának, a warez nem lenne korántsem ekkora probléma. Egyszerûen, arról van szó, hogy a mai kor dinoszauruszai a kiadók, és a túléléshez át kellene alakulniuk, nem a környezetüket megpróbálni visszaalakítaniuk a régi formájára, mert az egyszerûen nem lehetséges.
"mi szerint egy megvásárolt példányra minimum 9 letöltött jut"
ehhez nem kell jósnak lennei hogy tudja az ember hogy ez sajnos igaz, még a 2-3 is sok nemhogy 5-9 szerese...
Demo demo, HD videók, HD rivjúk, 10-20 perces HD gémpléjek tömkelege van az interneten minden valamire vélt megjelenõ játékból, de ezt mindig sikerül elfelejteni... nem kell ahhoz warez hogy valamit kipróbáljon aze ember, van annak legális módja is => DEMO, persze van amikor nincs demo, marad az olvasmány és a videózás, a mai világban minden adott, a játékot a képernyõn látod majdnem olyan minõségben ( HD videó ) mint ha te játszanál vele.
Arra terelik hiszen a warez sokkal kisebb mértékû, de még igyis nagy 360on, de mégis valamiért megveszik a játékokat, itt valami szemlélet beli különbség lehet.
Korosztály is fontos és érthetõ is. A kis Pistike fel sem tudja fogni mit mûvel, õ csak játszani akar a szuper gépén.
ez egy hobbi, nem olcsó hanem nagyon drága hobbi, bár más hobbi is tud drága lenni, és az ember sok más felesleges dolgokra elkölt ennyi pénzt amibõl pl ezt a hobbiját fenn tudná tartani legálisan.
Mindez tökéletesen igaz. DE.
Itt vagyok példának én, magam. Anno el sem tudtam képzelni, hogy fizetek egy játékért. Megvettem az elsõ gépem, ott voltak a haverok, jöttek a kiírt lemezek "százszámra"... Komolyan mondom, ESZEMBE SE JUTOTT, hogy esetleg fizetni kellene.
Viszont teltek az évek, megtaláltam a magam kis forrásait, töltögettem, stb. És egyszer csak kialakult az IGÉNY. Nem volt benne, hogy feltörhetetlen játék kellett volna, nem volt ott a multi miatti muszáj sem. Kialakult az igény, arra, hogy a "dobozos" kelljen.
Ha a korai években nem warezolok, nem kedvelem meg a játékokat, nagy valószínûséggel, ma nem is játszok...
Másik oldalát tekintve a dolognak ott a hardver kérdése. Napokban olvastam egy DCG-s cikket, ami szerint egy megvásárolt példányra minimum 9 letöltött jut. (Az adat, hogy valódi, vagy becslés, végül is mindegy) Tehát, ha úgy vesszük, akkor a warez híján, a hardverekben 90%-os visszaesés történne, ha sikerülne elérniük a kiadóknak a céljukat, és megszûnne a warez. Hol lennének a mai játék, a mai grafika, számítási teljesítmény, az ATI az nVidia, az Intel az AMD termékei, a warez nélkül? A béka segge alatt.
Tudom, ez mind-mind önigazolásnak hat, és valljuk be, valahol az is. Ugyanakkor van igazságtartalom is mögötte, nem csak levegõbe beszélés.
Sok érvet nem hoztunk még fel, de ez sem gond. Mindnek van igazságtartalma. mint ahogy annak is, ha valaki károsnak tartja, vagy csak egyszerûen lopásnak, mert az, lopás. De azért tisztázzuk; Nem csak játékot érinti a dolog! Aki zenét, filmet, sorozatot, azaz bármit, amiért egyéb esetben fizetnie kellene, letölt, ugyanolyan tolvaj, mint én.
Amit valamelyik nap linkeltem cikk, pont errõl szólt. A mai ellenlépések, azaz a terelés konzol felé, (igen, az is warez elleni lépés valamilyen szinten) a "feltörhetetlen" védelmek kitalálása, pénz, (a MI PÉNZÜNK! Ugyanis kifizetjük a termék árában!) és idõ pocsékolás. A megoldás nem a tömegek krimianalizálásában, és a fentebb felsoroltakban rejlik; ugyanis ezek miatt van olyan vásárolt játékom, amit ki se vettem a dobozból, játszom a törttel. Azaz a vásárlónak kényelmetlen, a warezos meg jót röhög, és játszik. Hanem a jobb, "értelmesebb" tartalmasabb, olcsóbb játékokban rejlik.
A Játékok ugyanis a fiataloknak lettek kitalálva; nem feltétlen gyerekeknek, de fiataloknak. (persze, ha megöregedett az ember, folytatja, de olyan ismerõsöm nem nagyon van, aki 30 fölött, sõt 25 fölött kezdte volna...) Márpedig a fiataloknak a mai árazás nem kedvez; Pistike ellopja anyu mobilját, elküldi az SMS-t, mert a gépet megkapta karácsonyra, de szülinap még messze, amikor esélye lesz tizenezret kiadni játékra, a kicsit öregebb egy rekesz sör, és két-három "vicces" cigi-tabletta árát már sajnálja szintén kiadni; vagy bulizik két szombaton, vagy eggyen játszik. A választás nem nehéz.
Az öregebbnek ott a család. Magyarán, egy másodlagos hobbiért próbálnak elsõrendû árat bezsebelni... Persze, hogy sok a warez.
Hozzáteszem, hogy az is igaz, hogy az ingyenesnek nincs alternatívája, (lásd a népszavazást) de az is igaz, hogy részben jogosan okolható a mai árképzés a warez elterjedéséért. Ha negyed ennyibe kerülne a játék, Pistike nem KÉNYSZERÜLNE anyu mobiljának ellopására, (a két-három éves budget játék nem alternatíva; az osztálytársak nem azokkal játszanak) a zsebpénzébõl LAZÁN tudna pengetni, a fiatal pár üveg sörrel kevesebbet vesz, és buli elõtt játszik, és az öregebb korosztály sem kényszerül választásra a család, és a hobbija közt.
Ugyanakkor, ha nem a grafika az elsõdleges, hanem visszakerül a helyére, azaz szimpla eszközzé válik, a mostani cél helyett, a kísértés is megnõ a játszásra.
Ezek persze általánosságok. Én annyit látok, hogy van némi haszna is a wareznek, nem csak kárt okoz, ugyanakkor a kár mértékérõl sem vagyok meggyõzve, legalábbis olyan mértékben mint sugallják, és a kiutat sem a jelenlegi irányban látom.
Ennyit állítok, nem többet, nem kevesebbet.
"Én, a PC-s szívok azért, hogy a konzol versenyképes legyen. Azaz, kapom a késõbbi, és nem egyszer rossz portokat"
portokról volt szó, "barátom", tehát a segghülyék a jelek szerint ugyanazt veszik mint az "okosok". akkor most mi a különbség köztük? vagy te megeszed a szart ha ingyen van?
A két véglet inkább a warez miatt síró kiadó, illetve a másik oldal önigazolása. Mármint a letöltések számával való szorzás, valamint a warez nem okoz kárt egyáltalán, mert úgyse vennék meg a játékokat. Szerintem inkább e 100% és 0% között lesz az igazság. Egyszerû emberi tulajdonságokra apellálok (az ingyen jó...), nem másra.
Érdekes az is, hogy bár kevesebb PS3 kelt el Magyaroszágon, mint Xbox 360, még sem fogynak az utóbbira jobban a játékok. Nyilván az is belejátszhat, hogy feltöretlen konzolt olyan vesz, aki játékért is fizetne, de nem ilyen egyszerû a képlet.
A gyakorlatban ugyanis sokaknak van mellette másik konzolja vagy PC-je, de azokra inkább warezol, mert kell a pénz, a PS3-as játékokért pedig "jobb híján" fizet. Mennyire hihetõ, hogy az ilyen kényszer alapján vásárló a PS3 feltörése esetén is játékokr aköltene? Elvégre elmehetne sörözni, félretehet a nyaralásra, vehet új mobiltelefont, esetleg még egy konzolt vagy VGA-t.
Vagy hány ésd hány olyan véleménnyel szembesültem az utóbbi években, hogy valaki konzolt akar venni, az olcsóbb, így arra vesz játékot, de azért a multiplatformok miatt kell a PC is, mert arra ingyen van a játék...
Persze ezek is csak "példák". De léteznek, sõt jellemzõek. Az, hogy van olyam, amely tényleg nem károsít? Lehet, de attól még van olyan is, amely nyilvánvalóan igen. Ezért nem érhetõ egzakt módon a warez által okozott kár.
Ugyanakkor én is warezoltam anno, én is ismerem belülrõl a másik oldal érveit, tudom, hogy lehet õszintén abban, hogy úgyse venné meg az ember. Utólag viszont már nem tudok ebben annyira hinni. Az én korosztályom vásárolta akár 1k/CD áron is a warezt, ha kellett a játék. Egy 4 CD-s játék tehát 4k volt, már ha az ember valamit nem RIP-ben íratott ki. Szóval a lényeg, hogy ma ugyanezen emberek nem si annyira kis része, dolgozva, százszor több és olcsóbb legális lehetõség mellett inkább a torrentre szavaznak. (Persze tudom, kell a pénz a családra vagy bármire. Viszont érdekes módon "nem ingyenes" szórakozási formákra rendszeresen jut, játékra pedig nem, mert az "ingyenes". És persze WoW-ra is jut, akár minden hónapban, mert azért muszáj fizetni. Ju eszembe, hanyan és hanyan tették már fel a kérdést: single játékért miért kellene egyáltalán fizetni? Hiszen annál semmi elõnnyel nem jár az eredeti...)
Szóval nekem nincsenek illúzióim, attól, hogy valaki "úgyse venné meg" kategóriának kiáltja ki magát, engem nem gyõzött meg egyértelmûen. Akkor gyõzne meg, ha a warez megszûnése esetén tényleg varázsütésre felhagyna e szórakozási formával.
A szubkultura miatt baratom, mert a segghulyeknek is ellehet adni valamit, amihez nem kell esz. Begyuruzott a amerikai kultura egy resze hozzad ezzel, ahol az a lenyeg hogy hajas segget novessz a fotelbol rendelj kajat es mindent a szadba adjanak.
Ha ott mar egy kis erokifejtest kell tenned az mar reg rossz.
Szoval 2 IQ-val is betudd tenni a gepbe a lemezt tatott szajjal hulyere vehessenek a szines diszdoboz vasarlasanal, mikozben minden szart rad lehet sozni.
Ez a „warez káros nincs kibúvó dolog” már kezd mókás lenni.
Ez egy teljesen egyoldalú kijelentés ami így ebben a formában max a fejlesztõk/kiadók részérõl igaz.
Egy: „a warez mindenképp káros a fejlesztõknek” vagy „a warez mindenképp megkárosítja azokat, akik dolgoztak a játékon” már jobban hangzana, de így marhaság.
Itt a nagy csatában azt még megjegyezném, hogy sztem még mindig fontos érv a konzolok mellett az egyszerûség. Itt természetesen nem arra gondolok, hogy berakom a lemezt és már megy is, mert az szarabb és kényelmetlenebb is egy normális PCnél, hanem olyanokra, hogy a használatához nem szükséges minimális ismeret sem, az átlag felhasználó részérõl tönkretehetetlen OP rendszer meg ilyenek.
Aki játékokat vesz is itthon, annak nagy valószínûséggel vagy sok pénze van, vagy ez egy hobbija, és nagyon sokat költ erre. Én pedig azt mondom, hogyha ennyit kiadunk érte, akkor az tényleg sokáig kössön le, lehessen vele játszani, sok lehetõség legyen benne és stb.. Ebbe nálan nem tartoznak bele az elmúlt 2-3 évben kiadott játékok egyike se (lenne 1-2 jó, de elkurják mindig valamivel). És nem, akkor sem venném meg ha nem tudnék velük játszani, majd ha lesz 1 olyan amiért tényleg érdemes!
De ezek a végletek amiket felsorolsz most is, és ez nem lenne ha megfelelõ ár/érték arányok lennének. Nagyon sok lehetõség van ezen belül, és több szemszögbõl is nézhetjük.
-Vannak, akik csak azért vesznek gépet, mert le tudják tölteni a játékokat, egyébként max egy kis gagyit vennének netezésre (ez mennyire káros, hiszen a hardvereket megveszi, nemde?:P)
-Van aki vesz gépet, aztán a nagyrészt letölti, de 1-2 -t ami megtetszik neki azt megveszi (de azért amennyit meg tud venni, nem venne gépet). Ilyenkor is káros a warez?
-Valaki vesz gépet, és arra vár, hogy kijöjjön egy neki ideális játék, amiben rengeteg lehetõség van és az õ által kedvelt stílusban van (pl. fps, tps, stb.)...
Akinek lenne pénze és mégsem vesz játékot, az is nyilván azért nem vesz, mert nem éri meg neki megvenni. Pedig gyakran elõnyösebb eredetivel játszani, hiszen lehet vele neten multizni, csak a mostaniak annyira élvezhetetlenek ezek a hülye fejlõdésrendszerek meg mittudoménmik miatt, hogy nem veszik meg...
Az, hogy van pénz az is gyakran relatív, mert elég sok mindenre lehet költeni, és sajnos nálunk a játékok nem számítanak olcsó szórakozásnak.
De a legnagyobb hülyeség és átgondolatlanságra vall kijelenteni így, hogy a warez kártyékony, mert nemigaz. Ha jó egy játék, akkor a warezzel való játék után jobban meg lehet szeretni, késõbb megvenni, vagy ha az adott részt már nem de a következõ részt már lehet, hogy megveszik (mint ahogy én tervezem az Arma 2-t, ha nem konzolosodik el nagyon), és még lehetne sorolni. És ezt próbáljuk magyarázni itt is, hogy persze ez nem megy, mert ilyen gyorsjátékokat csinálnak (fps/tps kategória fõleg), amiket már akkor meg lehet utálni ha kipróbálja az ember, fõleg ha az úgy akad közelsem jogosan, hogy játszhatatlan...
Akinek van esze olyan hardvert vesz, amin elmennek az újabb játékok, különben nincs értelme megvenni sem ugyebár...
Szerintem ez éppen egy a wareznek köszönhetõ rossz felfogás. Meg kell venni az erõs gépet, hogy menjenek a legújabb játékok, és azok már úgyis ingyen vannak. Ez pedig ördögi kört szül, enneka magatartásnak a természetesként, "erkölcsöként" való elfogadását.
Én pedig éppen azt látom a gyakorlatban, hogy az se feltétlen vesz játékot (legfeljebb nagyon olcsón), aki megtehetné. Persze reprezentatív felmérésem nincsen erre, de ez igaz az ellenkezõ elõjelû tapasztalotkra is. Mindenesetre a józan ész azt mondatja velem, hogy ha valami könnyen, következmények nélkül elvehetõ ingyen, akkor azt sokan el is veszik. Köztük olyanok is, akik akár megvehetnék, de az ingyen mégiscsak jobb, a pénzt mindig van hova tenni.
Persze tudom én, hogy a BKV-n is azért bliccelnek/blicceltek a tömegek, mert nem volt rá pénzük. (Egyébként bérlet hiányában tényleg nem is olcsó közlekedni. Ez van, semmi nem olcsó, de talán mégis ingyen van...)
"Még mindig nem vagyok hajlandó errõl vitázni mert teljesen felesleges, te más játékokkal játszol ergó az érvek itt el is haltak, neked teljesen más a nézeted a játékok felhozatalában is, te csak azt látod hogy leszartak egy GTA4 portal."
Tehát akkor nincs más érv a konzol mellett, mint a játék kínálat (pc-re nem kiadott vagy csak késleltetett és szarul optimalizált játék), ezzel most te is elismerted. (igazad is van, nincs is, mindenben a PC elõnyösebb, ha így csinálnák a játék fejlesztõk is). Olcsóbb és csak a következõ generációnál kell fejleszteni, cserébe sokkal kevesebb lehetõséged van mint pc-n több téren is.
A rossz, hogy sokan csak a kényszerítés áldozatai lesznek, mert játszani szeretnének újabb játékokkal szaggatás meg mindenféle probléma nélkül, holott sokkal jobban járnának géppel. Soknak eleve van jobb gépe is, annak mi oka van konzolt venni? Mi ha nem egy mesterséges erõltetés hatására.
"A warez káros, ez alól kár kibúvókat keresni, akinek van pénze hardwerre annak van pénze játékra is, persze könyebb letölteni és krekkelni ( vagy 360ra kiírni ) és játszani 0day játékokkal megjelenés elõtt, ingyen."
Ez meg nagyon jól hangzik, de közel sem reális. Többnyire fenntáll a lehetõség, hogy vesz egy jobb gépet, vagy vesz egy gyengébbet, amit pár hónap után dobhat ki mert nem fut el semmi rajta. Magyarországon élünk, nem Amerikában, jelenleg sokan szerintem örülnek, ha egyáltalán gépet tudnak szerezni amin tudnak játszani.
Amúgy meg sokan tudnak olcsóbban is összerakatni gépet, meg vannak különleges alkalmak amikor lehet több pénzt szerezni, illetve gyûjtögetni. Akinek van esze olyan hardvert vesz, amin elmennek az újabb játékok, különben nincs értelme megvenni sem ugyebár...
Nos, bocsi, az elsõ bekezdésbeli kirohanásért.
Ott van az eb elhantolva, hogy máshonnan nézzük a dolgot. Próbáld egy kicsit PC-s szemmel nézni, légyszíves!
Én, a PC-s szívok azért, hogy a konzol versenyképes legyen. Azaz, kapom a késõbbi, és nem egyszer rossz portokat. Magyarán, örüljek, hogy egyáltalán kapok valamit... mert át akarnak terelni konzolra. Hogy is mondjam, ez a Te oldaladról, lehet, hogy elfogadható, az enyémrõl aligha. Nyíltan a pofámba hazudnak, és még örüljek, is; ez nálam nem fér bele.
Én teszek szívességet, amikor fizetek, nem a kiadó, hogy fizethetek. Mint kereskedõnek, ez volt az elsõ lecke, amit megtanultam. Én is másképp éreztem, (kereskedõi oldalon ez nem nehéz!) de ha ezt a vásárló is érezte, érezhette volna, sosem leszek sikeres. És mily meglepõ, a kiadók is a relatív sikertelenség miatt sírnak. Aztán a warezra fogják...
GTA4 szar port, én nem róla beszéltem hanem olyan játékokról mint egy Fable, mert a kettõ biztos lesz majd, GoW, Mass Effect stb...
Örülj igen.
Biztosan mással ez tény.
Senki nem kényszerít arra hogy letöltsed, arra sem kényszerít hogy halomra vásárolj... megvannak az arany középutak.
Kérdezd a MS hungaryt, amíg engemet nem akadályoznak a lájv használatbán különsebben nem izgat... MS is tudja hogy ez a helyzet én is, béke van.
Még mindig nem vagyok hajlandó errõl vitázni mert teljesen felesleges, te más játékokkal játszol ergó az érvek itt el is haltak, neked teljesen más a nézeted a játékok felhozatalában is, te csak azt látod hogy leszartak egy GTA4 portal.
Késõbb elvándorol?
Ne viccelj már, de most komolyan kérlek! GTA4. Konzolos megjelenéskor nem készült már a PC-port? Akkor minek örüljek? Hogy titkolták, hátha veszek egy konzolt? Hadd ne fejtsem ki a véleményem... És hány ilyen játék volt már? Hány lesz? Örüljek? Nem tudom megállni, megkérdezem; Hol élsz te? ÖRÜLJEK? ...
Siker minõség, garantált. Hát erre csak annyit mondok; biztos más játékokkal játszunk.
Nem keresek kibúvókat! Kikérem magamnak, hogy ezt tenném. A tapasztalataimról beszélek. Környezetemben nem egy ember warezol; sokan pénzhiány miatt, sokan kipróbálási céllal. Alig ismerek olyat, aki megtehetné, hogy vásárol, mégis warezol. 10-bõl, jó, ha 1 Magyarán, nem vagyok meggyõzve a warez károsságáról, legalábbis, nem abban a mértékben, mint ahogy sugallják. Messze nem...
LIVE!
Mond, mibe kerülne egy magyar CÍMLISTÁT betenni a lájvba, hogy ne kelljen trükközni. Semmibe.... Viszont szervizelésnél KELL, a MAGYAR szervíznek is. de remek, kiváló. Ezekrõl a szavakról is eltér a véleményünk.
Nem tudom mirõl beszélsz. Ha a konzol értelmérõl, akkor elértettük egymást. Én azt mondom, hogy semmi nem szól mellette, a PC-vel szemben. illetve, a PC ellenében.
A választás puszta szimpátia kérdése kell(ene) hogy legyen.
Én inkább örülnék hogy az MS nem hanyagolja el a pécét és jópár 360 ex késõbb pécére is elvándorol, az lényegetelen hogy lesz belõle pécé port, a konzolos sikerhez eladáshoz mérten a közelébe sincs, az ex szó pedig fõleg a Sony felé irányul hiszen a 360nak nem a pécé hanem a PS3 az ellenfele.
Hülyeség hogy nem lennének, az tény hogy egy ex cím okot adhat a hardwer vásárlásra, illevte az ex címek mögött ott áll egy MS vagy Sony, a siker garantált, a minõség garantált, a jó játék garantált.
A warez káros, ez alól kár kibúvókat keresni, akinek van pénze hardwerre annak van pénze játékra is, persze könyebb letölteni és krekkelni ( vagy 360ra kiírni ) és játszani 0day játékokkal megjelenés elõtt, ingyen.
A pécés lájvról nem tudok és nem akarok nyilatkozni valszeg egy szar jelen formában. 360on nekem tökéletesen mûködik, sosem volt vele problémám, egy remekül kitalált rendszer, minden olyan lehetõséggel ami a multiplayerhez kell, remek, kiváló...
Nem akarom magyarázni, mert ugyis tudod, errõl kár beszélnünk.
Kezdjük az elején.
"Hátszél" Nagyon egyszerû a képlet. Csak gondolj bele, miért vannak eltitkolt PC portok, time exkluzívok? (Azaz csúsztatott megjelenések?) Mert KELLENEK. Ha nem kellenének, nem lennének. Ez ennyire egyszerû. Az, hogy vannak, azt bizonyítja, hogy a kiadók szerint, M$, Sony, szerint kellenek. Tehát, úgy gondolják, hogy enélkül az eladásaik a fasorban sem lennének. Ok-okozat. Ennyire 1xû.
Warez. Valahogy nem vagyok meggyõzõdve a károsságáról. Akinek nincs pénze, nem is potenciális vásárló. Aki bizonytalan, annál még jó is, ha az adott termék olyan. Hozzáteszem, nem tartom kizártnak, hogy káros, de ez annyira bonyolult, és annyira nehezen bizonyítható, hogy nem vagyok meggyõzve. Persze, dumának jó, de hiba azoknak feltétel nélkül hinni, akiknek az állítás érdekük... Így ezen a téren maradok bizonytalan; saját eljárásom, környezetemben élõk eljárása, és az, amit hallok úton útfélen, nem összeegyeztethetõ.
Hamacsi... Ezért mondtam, hogy hagyjuk ki a LAN-t, azaz a hamacsi lehetõségét. Nem lehet multizni tört játékkal.
Live...
Azt várnám, hogy a befolyt összegbõl bõvítsék az érintett országok körét, a szerverparkot. Ha már az ÖSSZES multit fizetõssé teszik. De nem ezt látom. Bezsebelik a lét, nem történik semmi, ráadásul, olyanokat látok, hogy GTA4 tulajok, kénytelenek feltenni az utolsó patchet, ami sokaknál ront a helyzeten, különben nem tudnak multizni. Ez oké is volna, ha nem hallanám, azt a sok rosszat az új patchról. De hallom. Tehát megint szar munkát végeztek, amit rákényszerítenek az emberre.... És aztán, ha valaki a topikban segítséget kér a hamához, nekiesnek a (a rossz vásárlástól frusztrált) topiklakók...
Ha már fizetek, akkor legyen normális...
De sajnos, ez is csak egy újabb lehúzás. (mmint a Live!)
Negyed ennyibe kerülõ játékok.
A kiadók sírnak, nem veszik a játékokat. Ugyanakkor évek óta nem vizsgálták fölül az üzletpolitikájukat. Ugyanis, annak a világnak, amiben kialakították, rég vége. Ma már (tulajdonképp) megszûntek, vagy megszûnõben vannak a régi értelemben vett jóléti államok. Abban a rendszerben mûködött a minél drágább, annál jobb elv. Ma már megnézi a jómódban elõ is, mire költ. Számomra logikusabbnak tûnik az, hogy kisebb, célzott reklámkampány, jóval alacsonyabb árak, szélesebb vásárlóközönség. (sûrû fillér-ritka forint) Jelenleg annak vagyunk tanúi, hogy a kiadók kézzel lábbal tiltakoznak a változás ellen, mikor a világ rég otthagyta õket. Ez a nagy warez elleni harc oka is. Ha 2-3 ezres lenne egy játék, amit egy kölyök is kipenget a zsebpénzébõl lazán, elszaladna boltba, vagy várna törésre, ellopná mama mobilját egy SMS kedvéért, és sorolhatnám az indokokat...
Az pedig, hogy neked nem sok 7 ezer, az irreleváns. Sokaknak sok.
És a végén;
Magyarázd már el, hogy exkluzívokon kívül, mi szól a konzol mellet?
Abszolút értelembe véve semmi. Épp ezért kellene ugyanolyan választásnak lennie, mint PC esetében. Akinek ez szimpatikus, ezt veszi, akinek az, azt. De most, ha korábban akarsz játszani, azaz türelmetlen típus vagy, kénytelen vagy konzolt venni... Így, hogy ekkora a hátszél, sem éri el összbevétel szintjén a PC-t, egyetlen konzol sem. (külön-külön)
Warez mindig is volt, szerintem mindig is lesz, az árak és a kínálat nem olyan, amit mindenki megengedhet magának (ár/érték, minden szempontból relatív!). Aki nem veszi meg az vagy letölti, vagy nem játszik vele, károsítónak mondani a te hülyeséged, meg a mai szöveg amit szintén a konzol melletti érvként használnak fel. Ráadásul a károsítók közé sorolódnak azok is, akik letöltik aztán csak késõbb veszik meg, amikor már le sem szarják a statisztikák, mert olyankor csak a frisseket kell nézni... Pedig fõleg nálunk nagyon sokan várnak addig, míg lejjebb megy az ára.
"ilyen hogy csúsztatott nincs, mindennek meg van az oka"
meg persze, hirtelen több idõ kell, hogy elszarják a pc-s verziók portolását... valószínûleg a pc-s verziók készülésének titokban tartásának is oka volt.
Hamachival kapcsolatban részben igazad van, de nagyon jó közösséget is ki lehet alakítani, mivel privát mindenki hív haverokat, és nagyon jókat lehet játszani, függetlenül attól, hogy eredeti-e vagy nem. Arról nem is beszélve, hogy Graw 2-t, és vegas 2-t is többen megvették eredetiben, mert ahogy multiztunk megkedvelték a játékot (nem csak ezeket, több játéknál is volt példa rá).
Live meg inkább szünjön meg, nem kell hogy 1 rendszerbe erõszakoljanak mindenkit. Maradjon meg a rendes szerverkeresõs módszer, Xfire-en meg MSN-en meg könnyen el lehet érni egymást, meg TS-en is lehet gyülekezni ha van egy privát.
"Ha hozzávesszük a hátszelet, amit a konzolok kapnak"
Miért is? mert egy neves címnél biztosra vehetõ a sok 100 ezer és az 1 millió, vagy több, sokkal több... példákat kár felhozni ujra, hosszú a lista, a pécé ettõl távol áll, akár csak egy konzolt is nézünk pl 360, persze lehet jönni az online terjesztéssel, de egyenlõre nem számottevõ, de oda lehet gondolni számokat izlés szerint, persze a realitás talaján maradva.
Warez jelen van, egyedül a PS3on és az Új PSPn nincs warez, de a pécés warezzal kár összehasonlítani hiszen ég és föld, pécén felfoghatatlanul nagy és káros, ugyan úgy konzolon is, pl itthon is ahol egyik ok hogy nincsen Lájv, mert itthon biza 10 360 tulajból 7 warezol, ez a szomorú helyzet.
"Ha nem lennének csúsztatott megjelenések, exkluzívok, ha a kiadók belátnák a jelenlegi értékesítési rendszer hibáit, és átállnának egy digitális terjesztésre"
vannak exluzívok, vannak timed exluzívok, ilyen hogy csúsztatott nincs, mindennek meg van az oka. A géming ipar egy baromi jó üzlet, persze kétoldalú a dolog, a fejlesztõk értünk vannak mi pedig õ értük, a kiadók, multik, gyártók pedig ugy helyezkednek és ugy ügyködnek hogy nekik minél nagyobb legyen a bevétel.
Emlékszem amikor jött ez a digitális terjesztési mánia, a Steam... elemezték hogy mennyivel olcsóbbak lesznek a játékok, hiszen nincs terjesztés, csomagolás, szállítás, de ebbõl semmi nem lett, ha olcsóbb is akkor az elenyészõ és akkor már inkább legyen ott a polcon fizikailag, és az sem mellékes hogy néha drágább, pl nekünk a remek forint miatt... éljen a digitális terjeszés! természtesen vannak jó oldalai is, ez látszik a steamon, rengeteg retro és rengeteg kult játék hugyér beszerezhetõ legálisan, ez nagyon jó dolog, csak egyszer számokat látssunk már ezek mellett hogy mégis...
"Negyed ennyibe kerülõ játékok, kihagyott LAN (hamacsi)"
Azért amennyi munka és enegriga van egy játékba szvsz nem sok az a pénz, fõleg pécén az a 7 ezer átlag aztán hónappal késõbb ugy dobálják az emberek után, egyszerûen a pécé játékoknak nincs értékük annyira olcsóak, hova kell olcsóbb már? a konzol más tészta, az drágább igen, pár ezerrel egyes esetkeben, de igaz hogy pl az EA pécére is annyiért adja amennyiért konzolra 11k körül.
Ez a multi kérdés egyszerûen megoldható lenne egy egységes rendszerrel mint pl a Live vagy PSN, de maradjunk az egyetlen normális rendszernél a lájvál, ami minden olyat tud amit kell, egyszerûen, ötletesen és gyorsan... Hamacsiról mindig az ugrik be hogy warez hiszen én is használtam anno, hogy direkt ipvel megkerüljök a lobbyt és az orogi cdkeyt... valjuk be ez az egyik fõ szerepe...
"ma már semmi nem szól a konzol mellett"
számodra nem, ebbe nem megyek bele, mert felsleges 100adjára.
Outcast is voxeles volt és az egyik legnagyobb gém amivel játszottam
Ja, abba halt bele a technológia, hogy nem kapott videokártya-támogatást.
Az ilyen Blood-ot, Shadow Warriort azért túlzásnak tartom "voxeles játék"-nak hívni, van benne egy-két voxeles ojjektum, meg alkalmazza a technológiát, de hát milyen kevéssé...?
Hjah, hát ezek a mai fiatalok nem értik már ezeket a szavakat... :D
Ja, nekem is a Comanche rémlik. És még mik voltak? Volt a Comanche-éktól valami tankos, Armored Fury talán? Csak abban 3 centirõl néztük a voxeleket, nem a levegõbõl... Meg a Blade Runnerrõl tudok, viszont azt sosem láttam, csak képrõl. Volt még valami ezzel a tech-hel?
Van jövõ, csak párhuzamos a konzolokkal, nem egyedüli, mint régebben. Bár sohasem volt mondható, hogy a PC volt a király, bármennyire is szeretnénk azt hinni.
Rég volt, hogy az Another World féle, eredetileg Amigás-Pc-s dolgokat portolták konzolokra. Ma már inkább fordítva megy. (Retrospektív ANother World
Ha hozzávesszük a hátszelet, amit a konzolok kapnak, (Exkluzívok, korábban megjelenõ játékok, botrányos port(ok)) Akkor látjuk a VALÓDI különbséget, hiszen a konzol ráadásul "warezmentes" míg egyes becslések szerint, 90/10 a warez/ vásárolt játékok aránya.
Gondoljunk már bele! Ha nem lennének csúsztatott megjelenések, exkluzívok, ha a kiadók belátnák a jelenlegi értékesítési rendszer hibáit, és átállnának egy digitális terjesztésre, valamint az árat is átgondolnák, (Mert ugye nagyon soxor a pénz az úr... Negyed ennyibe kerülõ játékok, kihagyott LAN (hamacsi) (csak ne games for windóz, mert azzal csak a gond van, lásd GTA4)) és ütõs multi, 4x vagy jóval többször ennyi fogyna? És a PC haldoklik.... Hogy Besenyõ Pista bácsit idézzem; Nóóórmális?
méghogy a PC piac haldoklik? Egy frászt. A kiadók ökörsége, átgondolatlan, rossz pénzpolitikája ellenére még él, akárhogy is próbálják agyonverni, és költik halálhírét....
Akárhogy nézzük, ma már semmi nem szól a konzol mellett, csak az exkluzívok, még ha régebben a patch, vagy a rendben nem tartott gép okozhatott is hibákat. Tapasztalatból mondom, hogy a Vista, e tekintetben nagy elõre lépés, (másfél éve van a gépemen, és semmi sem lassult, sõt...) a patch már konzolon is jelen van... irányítása sokrétûbb a PC-nek, ezer más dologra is használható, árban hasonló mindkettõ, nem ül a nyakadon az M$ LIVE!-ja, amit azt hiszem 6 országban használhatsz, stb...
konzol, egy vicc.
A feltett kérdéstõl függ, hogy mellékes vagy sem. Egyébként NA+EU szinten vezetne MMO-k nélül is, náluk csak 25%-ot tesznek ki az elõfizetések és a mikrotranzakció.
Egyébkétn számtalan budget és rétegjáték jelenik meg PC-re, nem hinném, hogy mennyiségben bármely konzol lenyomná, vélhetõen együtt sem. Talán a kérdésekre - vagy legalábbis egyrészükre - választ kapunk, ha átnyálazzuk az egész jelentést. Mindenesetre a 4-5 milliós játékok "csak" a jéghegy csúcsát jelentik.
[Jakuza]: Majd kipróbálom azt is, de egyelõre a 3.0 is nagy lépés volt :)
Persze hogy mellekes, mert ilyen erovel minden jatekstilus ellehetne szeparalni mas platformnal is.
Foleg akkor, ha a bevetel allandoan a fo hivatkozasi forras a masik oldalt. Azt tudjuk, hogy szorakoztatasban semmivel nem mulja felul a konzol a PC-t, tehat az nem lehet vitaalap.
Na de ha a bevetelrol beszelunk, akkor mi jogon kerdojelezhetoek meg az MMO-k ? Itt latszik, hogy csak egy mondvacsinalt urugy arra, hogy megprobaljak a ket platform kozotti urt tagitani.
Mesterseges erdekutkoztetes, aminek a hitele nulla.
Upsz elfelejtettem, ha letoltod akkor egy regebbi verziot tolts le javaslom a 2.1-t, mert abban meg rengeteg mas funkcio is mukodik, szal jobb mint az uj, mert ott meg teljesen ingyenes volt
MMO-k aránya szerintem mellékes. Azért, mert van valaki aki szerint nem számít? Akkor mégis, mi számít, ha nem az összbevétel?
Márpedig, platformok közt az elsõ, így arról ne beszéljünk, mi haldoklik, és mi az, ami csak hatalmas hátszéllel marad talpon egyáltalán a "versenyben"....
Mert, akárhogy is nézzük, ha az 50%-os MMO-kat ki is vesszük, még mindig 2.-3. (lenne, ha megtennénk, de nem tesszük)
Ezért is hiszek annyira ezeknek a jelentéseknek. 4-5 milliós eladások konzolon, PC-n 1-2, Konzolra TÖBB játék jön, mégis a PC vezet összbevételt tekintve. Nekem ez így elsõ blikkre nem áll össze.... (Ha az MMO-kat kivonom, akkor sem)
Szerk; Elbaszta a Adobe-dat, de nem figyelmeztettél volna, köszi! (nálam jó, hál istennek)
Es nem 100MB hanem kevesebb mint 4mb.
Raadasul olyanokat is lehet csinalni meg a free verzioval is, amit egy AR sosem enged, pl szovek kiollozas es sorolhatnam.
Eg es fold a kulonbseg, bar sajnos mar ez is fizetos lett, ha minden funkciot kiakarsz hasznalni, de meg igy is jobb free modban mint az Adoba hulladekja.