amúgy én ezt néztem ki magamnak, képileg nem sokat mond, de ha tényleg azt írja hogy jó állapotban van, akkor miért ne. meg egy cápás fórumon összefutottam egy sráccal aki ismeri az autót, nem mondott róla rosszakat. ha még érleli egy kicsit a házaspár és meglesz rá a zseton akkor lehet elmegyek megnézni :)
Na igen ez szép! Bár nekem jobban tetszik úgy ahogy mutattam képeket róla:)
Jah igen...én hülye:D Újakból,meg gyakorlatilag ilyen tapasztalat nem nagyon van. Fiat dízel motorokat használnak,amik nem rosszak. A G Astraból volt egy széria mikor kijött 98-ban,hogy a 16V motor zabálta az olajat. A mostani benzinesek igazából olyanok mint az összes többi benzines. 90,105,140 lóerõsek,ja a 2 literes turbo meg 200/240ló.
Megpróbál az Opel felnõni a Nagyokhoz akikkel régen egyszinten volt (Mercedes Audi BMW) de kevés pénz...igy soha nem sikerül ez a lépés...Most az Insigniától várják a fellendülést...
Nos ha mindenképpen dízelt akarsz, majd anno, akkor itt egy pár lehetõség amit megnéztem én is mikor vettem az elsõ autómat...
Opel Corsa A 1,5D vagy 1,5TD Isuzu motoros Citroen AX/Saxo 1,4 D és társai Peugeot 106 VW Polo 1,4D nem az uj TDI hanem az elõdje Illetve ha nem nagyon számít, hogy mennyi a fenttartási költség(biztosítás)1500ccm felett...
Vw Audi TD vagy TDI 1,6/1,9 Opel 2,0DTI 16V/ bár jó választás lehet még a 1,7D Intercooler(Isuzu) Citroen/Peugeot/Fiat 1.9TD (És egy két japán modell Mazda Nissan 2,0D TD)de ez csak halkan mert ez Eu autók topicja:)
Pedig volt régen az Opelok közt is nagyon jó autó,fõleg a 8 szelepes benzin motorosak. Igaz rosdásodnak is,olyan helyeken,hogy küszöb,hátsó sárvédõ. Ezek Opel betegségek. Zoli is megmondja,Õ is Opel tulaj,ahogy én.
nem tagadom, én is rengeteget olvastam róla, jót is, rosszat is. túlnyomórészt rosszat. de azért ki lehet fogni a jobbat is. egyik ismerõsnek szokta apa javítgatni az 1.4 i.e.-t, de inkább csak karosszériagondok vannak vele. másik ismerõsnek már porrá van rohadva, de a motor még viszi :D
összességében el lehet mondani, hogy nagyobb törõdést igényel az Uno, mint más, nem olasz társai, de meg lehet szeretni õt is.
persze gyorsan lekopogom a problémamentességet, nehogy aztán holnap be se induljon.
a nagy átlag azt mutatja, hogy az 1.0, 1.1 és a Turbo a legkevésbé problémás - legalábbis a népítéletekbõl ezt szûrtem le.
Opelt állítólag még a németek sem tartják igazi német autónak,de szerintem ez inkább az újakra lehet igaz,régen álmom volt,hogy legyen egy Opel Mantám:D
[nagyon halkan,hogy vagy japán,és onnan akármi,mert ez itt off]
én egyébként a következõ szempontokat mérlegelve jutottam el az Unóhoz:
- alacsony ár - lehetõleg alacsony biztosítás - kis fogyasztás - kis teljesítmény
Valamelyik szempont mindig kizárt valamit (Golf II, Lada, stb.) és így lett a Fiat Uno Mk II 1.0 i.e. 1993-as.
Eddigi tapasztalatok:
45 LE-höz képest meglepõen jól megy. Nekem kényelmes (183 cm) Mögöttem akár 190 cm-rel is elférnek! (aki nem hiszi, kérdezze meg a haveromat) 5 fõvel és ezek táskáival is elboldogul. Kategóriájához képest meglehetõsen nagy csomagtartó. Nekem a formája is bejön, nemhiába, Giugiaro tervezte.
Hidegen ugyebár alapjárati probléma, leállogatás, ez kb. 500 m után megoldódik. Fogyasztás lehetne bõ egy literrel alacsonyabb, de 3-5 fõvel városban 6,8 alá eddig nem ment, igaz ezen még az ólomláb effektus redukálásával tudnék csökkenteni :D Bár ez 185 ezer km-nél megbocsátható, plusz még néhány dolgot át fogunk nézni rajta.
Pont így néz ki az enyém, annyi hogy más felnivel:
Figyelj mindenkinek vannak elképzelései, aki beleszerett a Fordba az arról lebeszélni nem lehet, de ugyanigy van más autómárkával is. Az uj autókanak már nincsenek olyan "nyûgjei" mint a korábbi szériáknak, csak Néhány példa: Opel-gyújtás, VW-vezérlés, Ford-elektronika, Fiat-váltó....
egy kicsit elfeledett a autó ugyan, de nem szabad elfeljteni hogy a "hosszú" Quatrrot elég sokszor megverte még havas pályán is, pedig Szívómotoros, és hátsókerekes:)