Engem nagyon érdekelne egy közös repülés, de egyenlõre még csak single player-ben nyomtam. Mondjuk azt jó sokat. Ha segítenél nekem kicsit megismerni a multi világát, azt hiszem bennem partnerre lelnél. :)
DrBrown: A Datalinkhez itt van egy kis segítség,bár angol nyelven,de a videón azért el lehet igazodni.
Köszi Leon, ezeket már elolvastam. Nagyon hasznos, de a datalink-rõl nem ír benne, én meg nem tudom, hogy is kell pontosan használni. Vágom, hogy ki lehet jelölni külön a koptereket, vagy mindenkinek parancsot adni egyszerre, de ennyi. A többi gombot nem tudom sajnos. Ezért adok rádión utasítást.
Esetleg ha Te vágod a datalinket, néhány infót ha megosztanál velem. :)
Szerintetek miért van az, hogy tiszta idõben a tök jól látható célt befogom, megkérem a társam, hogy attack my target, az meg negativ. Rám se bagózik. De bármilyen támadási parancsot adok neki, nem hajtja végre, csak negativozik nekem. Ez több küldetésnél elõfordult már, sõt az a ritkább, hogy tényleg támadásba lendül. Nagyon bosszantó..
Ja köszi Papa ismerem, várom is, csak nagy a csönd a kiadásról annak is...ki tudja lehet még évek.
Köszi a segítséget. Általánosságban helyt állnak a leírtak, de ez egy speciális helyzet a DUSK nevû champingben. Itt mindenképp szükség van a társunk fegyvereire, de megöli magát a kis buta ha parancsot adsz neki. :(
Most ezzel sztem nem mondok újat... A vikhr érdemes a légvédelemre és a nehézpáncélosokra adagolni szépen okosan. A többinek elég a cannon, ami igen brutál fegyver a kamovon. majdnem 4 kilcsi, azért elég durva, persze közelebbrõl erõsebb, jobban hat de ha belegondolsz az a 4 km mekkora lõtávolság. A csapattárs irányításától ne remélj sokat, mert akkor õ megcsinálná neked a pályát míg lebegsz. Befogsz 1 célt és kéred adjon neki, erre õ azt az egy jármûvet támadja valszeg indít 1 vikhrt és visszaáll hozzád alakzatba. Ez sztem teljesen normális is ,mivel ez a játék nem a rambo vagy commanche4 hogy egyedül szétlövök mindenkit azt jólvan... Ésszel és kicsi folyosót nyitva elõre!!!
Hát a champingben ezt a DUSK nevû küldetést egyszerûen nem tudom megcsinálni. Nem tudom emlékeztek-e rá. Ez az amikor alkonyatkor kell elindulni egy nagy tó melletti bázisra. Ott már pár F-16 -os kolléga köröz és kilõ neked pár épületet meg tankot. Szépen ég minden. A gond csak az, hogy egy halom tankot, meg BTR-t meg teherautót kell kilõni egy négyzeten belül. Rázúdítom összes haragom, de hamar elfogy az a 12 irányított rakéta, és ha a nem irányított rakéták be is találnak akkor is kevés a lõszer. (Cannon-al együtt) Na mondom sebaj, mert nem vagyok egyedül. Kiadom a parancsot a társamnak, hogy attack my target erre mit csinál? Minden esetben berepül a géppuskazáporba és egy perc alatt kilövik.
Olvastam egy angol fórumon, hogy talán azért van, mert nem tudja befogni a célját a sötétség miatt és próbáljunk meg minél több épületet kilõni, hogy világítsanak. Viszont akkor meg pláne nem marad tûzerõ semmire, ráadásul így is könnyen kilõnek ha közel mész.
Ha valaki emlékszik erre a küldire és sikerült neki megcsinálni, megoszthatná a nagy titkot velem is. :)
Köszi!
Sok cikket elolvastam az elmúlt idõben, de sajnos ilyenrõl még nem hallottam. Az biztos, hogy nagy durranás lenne egy Apache koptert vezetni ilyen kidolgozás mellett. Biztos lesz ilyen jellegû fejlesztés pár éven belül.
Látom most már aztán lassan lassan talicskát is csinálnak, nem tudni esetleg , hogy repülhetõ nyugati helikopter van e tervben? Hallottatok esetleg ilyesmit?
A ballisztikai gombot hagyd úgy,csak megzavar.
Egyébként ha lenyomod a sisakcélzót,(H)akkor az O lenyomása után a tûzvezetõ is abba az irányba néz,ahová Te is.Már csak a célkört kell ezzel fedésbe hozni és elengedheted a rakétákat.Tudom nem könnyû,de ha van egy TrackIr-ed,csak az O gombot kell nyomogatni abba az irányba,amerre nézel.
Nehéz velük célba találni, ez tény. Nem tudom, milyen távolságból használod a nem irányított rakétákat, én lehetõség szerinti minnél közelebbi távolságot javaslok és egy kis "alátartást" (S-5, S-8). A ballisztikai tekerentyût nem állítgatom függetlenül attól, hogy adott helyzetben szükséges lenne-e? Megerõsítem a véleményed, gyakorolj tovább. :)
Hát gyerekek, valaki tud a nem irányított rakétákkal célba találni. Ünnepnap számomra ha véletlen betalál egy. Pedig használom a "nem irányított rakéta/gépágyú ballisztikai adatainak" beállítás tekerõjét hátul, (ami egyébként alapból be van állítva) meg a fix cannon kapcsolót is és semmi. A célkeresztek, vagyis célkarikák olyan fedésben vannak sokszor, mintha egy lenne és akkor is mellé megy pár centit az áldás. Hehe, na mindegy, gyakorlok tovább... :)
Ez valóban nagyon hasznos volt, köszönöm szépen!
Figyelmedbe ajánlom ezt és ezt a leírást,sokat lehet belõle tanulni.
Elég jól belejöttem a harcba, nyomom sorra a küldetéseket. Nagyon ott van ez a game! :)
Viszont elég bosszantó számomra, hogy ha van egy jó kis csata, befogom a célt a kismonitoron (mondjuk egy kamazt :) ), nem tudom pontosan, hogy a saját csapatomba tartozik-e. Nincs valami rendszer, ami jelzi ha barátot lövök? Sajnos elõfordult már. Gondoltam arra a négy nagy kék, egy piros és egy zöld kockára a gép jobb felsõ részén. Nem tudom mi az és hogy mûködik. A küldetéseket elolvasom elõtte, de gyenge angol tudásom sokszor cserben hagy. Hátha tudok segíteni és még élménydúsabbá tenni ezt a játékot számomra.
Köszi elõre is és bocs a nyaggatásért! :)
A JOYSTICK BEÁLLÍTÁS KÉRDÉST MEGOLDOTTAM!
Rossz helyen kerestem... :)
Egy apró buta kérdéske: a rakéta elhárító lövegeket mivel tudom kilõni? Mert a színes fényjelzõk gondolom nem azok. :)
Hát arra a tengelyre gondolok "ami nem a gázkar", ami a gázkar... :D
Tehát valóban a 4.tengelyre gondolok ami a Z tengely, de nem a joy-on értettem "gáz karra" hanem a kopterben. A pilótafülkében ezzel a tengellyel tudom állítani a helikopter gázkarját. (Kicsi két sárga karocska bal lent) Erre tökéletesen beállítható. De ha a kollektív karra szeretném állítani (nagy korocska baloldalon amivel emelkedik és süllyed a repcsi) arra nem reagál a beállításoknál. Nem értem miért.
Valóban, egyenlõre két gombra állítottam be a kollektív kart, de így nem tökéletes. Érdekes, hogy ezen kar beállításánál a joy gombjaira reagál, de a tengelyekre nem. No mindegy kitalálok valamit. :)
Köszi Leon neked is a választ!
Milyen fel-le mozgatható karra gondolsz a Cyborg EVO-n, ami nem a gázkar? Összesen 4 tengelye van (1. joy elõre-hátra, 2. joy jobbra-balra, 3. joy markolat forgatás jobbra-balra, 4. gázkar fel-le).
Ha a POV hat switched szeretnéd programozni, azz a gombok közt keresd, az nem tengely.
Nincs tippem, bár ugyanilyen joy-t használok (gázkar a Z-tengely, kollektív karnak beállítva), mindenféle letöltött driver nélkül. Jártam már úgy, hogy az axis assign menünél hiába volt egy alapértelmezett tengely beállítva, át kellett konfigurálni (a betûjel a kiválasztott tengelynek megfelelõ volt, mégsem mûködött).
A collective up és down karra (tehát amivel emelkedik és süllyed a kopter) szeretném beállítani a joystick Z tengelyét, tehát azt a kis le fel mozgatható kart. Sajnos a beállításoknál nincs lehetõség rá, mert hiába mozgatom nem reagál rá. Más gombokra igen. Érdekes, mert a gázkarra viszont beállítható. Nem értem miért. Egyébként Saitek Cyborg EVO joystick és fel van telepítve a legfrissebb driver.
Esetleg ha van ötlet, köszönet járna érte... :)
Köszönöm a tippet! Már egészen jól megy a gép indítása és ami még érdekesebb, hogy a dolgok nagy részét még értem is. Marha jó, hogy ilyen részletességgel mutatja be a gépmadarat.
Most jöhet a landolási procedúra, aztán pár nap múlva bevetem magam élesben is. :)
Köszi még1x!
Igaz, ott a pont. BS2-nél letölthetõ a training. Kész küldetésnél pedig tudja módosítani a leírt módon.
Ha jól értem, a hideg indítást szeretnéd gyakorolni. A mission editorban a "waypoint" fülnél a "type" melletti sorban ne "Turning point" vagy "takeoff from runway", hanem "takeoff from ramp" legyen beállítva. A "takeoff from runway" a kifutóról indít, a "takeoff from ramp" pedig a parkolóból, ahol is saját kezûleg indíthatod a madarat. Javaslat: Ha csupán gyakorolni szeretnéd az indítási folyamatot, akkor készíts egy sima, egyszerû (indítást, felszállást gyakorló) pályát, aztán ahogy tanulsz úgy nehezítheted tetszõlegesen.
Most kezdem el próbálkozni a black shark szimulátorral és nagyon megfogott a játék.
Azt szeretném kérdezni tõletek, hogy hogy lehet beállítani azt, hogy a missziókban, vagy a champing-ben ne, már felszállásra kész kopterrel induljak. Úgy értem, hogy már minden be van kapcsolva és üzemkész. Ez nagyon bosszantó, mert egész délután tanulmányoztam a traning-et és nem tudom kipróbálni rendesen a gépet.
köszönöm a tanácsokat,neki fogok esni,és átnézem.lehet is benne valami,mert van,hogy az X52-es nincs mindig bedugva,csak játék elõtt csatlakoztatom,és nem is mindig ugyanabba az usb csatlakozóba
Ha jól tudom: új usb-s játékvezérlõ csatlakoztatása után ha indítod pl. a BS-t, akkor az addigi (már bekonfigurált játékvezérlõ/billentyûzet) beállítások elveszhetnek, elállítódnak. Talán egy ilyen dolog okozza a problémát. Mindenképpen javaslom, hogy nézd át az opciókál a beállításokat. Elsõ körben keresd meg az említett brightness kapcsolójának sorát az opciókban és nézd meg, milyen eszközre/gombra van konfigurálva. Ha találsz olyan funkciót, ami elállítódott, akkor teljes konfigurálást (gombok, tengelyek) javaslok. Az opcióknál minden egyes sort egyenként törölj és állíts default-ra, ha mindegyik megvan, konfiguráld be újra az igényeid szerint. Ezzel biztosíthatod, hogy nem kavarodott be semmi. Más (és gyorsabb) ötletem nincs, remélem sikerül megoldani.
közben rájöttem miért tûnik el a HUD.végig csinálom a hajtómû indítást,a végén ott áll a gép,mûködik rajta minden,többek közt a HUD is,aztán egyszer csak eltûnik.de rájöttem,hogy nem tûnik el,csak valamiért a brightness kapcsoló elállítódik.egyszerûen fel kell tekerni,és megint látszik.csak azt nem értem,miért csinálja,mert én nem nyúltam hozzá semmihez.
tegnap egy ismerõsömnek mutattam a neten videókat a BS-ról,és annyira megtetszett neki,hogy meg is kérdezte rögtön,hogy létezik-e ez okos telefonra letölthetõ változatban?
A kézikönyv terjedelme (~ 532 oldal) miatt nincs magyar nyelvû fordítás. Akit érdekel a madár, az bizony beleássa magát a témába és szótárazik, ha nem beszéli pl. az angolt.
nincs semmilyen mod telepítve.a joy.konfigurálásnál pedig mindig átnézem többször is,hogy nincs-e ütközés valamivel.de ki is írja,ha olyan tengelyt,vagy gombot nyomsz meg,ami használatban van már,hogy mi a funkciója? létezik ehhez magyar manual?nem fordította még le senki?olyan kézikönyvet már láttam,ahol magyarul leírják azt,hogy hogy kell a játékot bekapcsolni,illetve nagy vonalakban beszélnek a beállításokról,és a mission editorról.
Beállításokat nézd át, nincs esetleg valami rosszul konfigurálva (pl ugyanazon gombra/tengelyre több dolog). DCS fórumán is érdemes olvasgatni, hátha találkozott már valaki hasonló problémával. Még egy tipp: van feltéve valamilyen mod? Ha pedig ezeknél nem találsz semmit, egy újratelepítéssel is lehet próbálkozni. Más ötletem egyelõre nincs.
Üdv! elõször is köszönöm a részletes választ!én eddig nem nagyon használtam a kék gombokat felszállásnál sem.ez a jelenség egyébként nálam akkor szokott jelentkezni,amikor lebegek,és már kilõttem 4-5 Vikhr-t,és továbbra is lebegve,lassan fordulok a következõ célra.általában ilyenkor szokott megbolondulni,és elkezd imbolyogni,van amikor még zuhan is nem keveset,és egyszerûen nem tudom ismét egyenesbe hozni.közben a joystick-nak meg kitekerem a nyakát,hogy megtartsam a gépet.a HUD eltûnése,illetve bekapcsolhatatlansága meg nem tudom miért van.sokszor indítom úgy a mission-t,hogy a gép már a kifutón áll,járó hajtómûvekkel,és nem egyszer olyankor sincs HUD.olyankor újraindítom ugyanazt a küldetést,és van HUD.
Mostanában én is hanyagolom, A10-est tesztelgetem, tanulgatom. Ettõl függetlenül a több hónapnyi kihagyás bár látszik, egy tegnapi kis fél órás reppenésbõl kiderült, nem felejt olyan könnyen az ember. :)
Ilyesmivel már találkoztam (kivéve a HUD eltûnés), de sosem jártam pontosan utána. Amit tapasztaltam: figyelni kell az irány és magasságváltozásokat. A függeszkedõ automata is meghülyül, ha folyamatosan változik a gép magassága, emiatt érdemes a függeszkedés bekapcsolása elõtt kézzel kitrimmelni, magasságot (kollektív kar) beállítani, lehetõleg minnél pontosabban. Ha ez megvan, akkor jöhet a függeszkedés (hover) és a gaz ellen csúnya eliminálása. Nem tudom, te hogy csinálod, nálam ez mûködik. Simán ki tudom lõni az összes fegyvert és nem bolondul meg a masina. Nálad mennyi idõnként jelentkezik a probléma? Amit pedig Sidewinder írt, hogy egy idõ után a "robotpilóta" elhagyható, meg tudom erõsíteni. Ha pedig vége a küldetésnek és kilépsz, a statisztikát érdemes megnézni, mert ott jelzi, ha a gépedet találat érte.
"De maximum 3-at,a 4. ugyanis a függeszkedõ automata." No, ez nem egészen így van. :) A négy kék "autopilóta" kapcsoló: bal felsõ: bank-dõlés jobb felsõ: pitch-bólintás bal alsó: heading/course-iránytartás jobb alsó: altitude-magasságtartás Az ötödik, ezek melett: flight director- a botkormány mozgását "csillapítja" (mondhatni: kezesebb, szelídebb lesz a daráló), magyar "könyv" szerint 20%-al (erre vonatkozó infót az angol nyelvû kézikönyvben nem találtam).
A függeszkedés (hover) gomb pedig a botkormányon (ciklikus kar) van.
A körülményeket még részletesebben kifejtenéd? Mármint,hogy mikor jelentkezik ez a belengés,HUD eltûnés. Csak mert az sem lehetetlen,hogy túl közel mentél az ellenséghez, és az lecsattintott téged,vagy megrongálta a a gépet.Ezt arra az esetre értem ha elkezd belengeni a gép és eltûnik a HUD. Ha a HUD be sem kapcsol akkor az már lehet játékhiba,vagy az is,hogy a jobb oldali függõleges kezelõn nem kapcsoltad fel a nav rendszert (a bekapcsolása után sípolást hallasz,megmozdul a mûhorizont és más mûszerek is).Mert ha az nincs felkapcsolva,akkor a HUD se fog menni. Lehet repülni HUD nélkül is,minden gond nélkül,én is szoktam,de a harci feladatok lerepüléséhez kell a HUD. A gépek felszálláskori kezelhetetlensége. Ha a 4 kék kapcsoló közül legalább a felsõ 2-õt nem kapcsoltad be akkor küzdõs a felszállás. A gép valamennyire faroknehéz,fõleg ha meg van pakolva fegyverrel. Emiatt hanyatt akar esni felszálláskor. Ezt elkerülendõ be kell kapcsolni a kékeket. De maximum 3-at,a 4. ugyanis a függeszkedõ automata.Kékek nélkül is lehet repülni,maximális realizmus mellett,viszont az megint csak küzdõs fõleg elõször. Ha nem kapcsolsz kékeket,és úgy akarsz felszállni,akkor mindenképp trimmeld orrnehézre,de ne túl orrnehézre.Kísérletezd ki,hogy milyen bothelyzetnél fogható meg a gép.Trimmeld arra,úgy nem lesz gond a felszállással.A trimmelést a kék kapcsolók felkapcsolása mellet is célszerû használni,bár a kék kapcsolók felkapcsolása jelentõsen megkönnyíti a gép vezetését.Mivel a helikopter instabil gép,ezért sokat kell trimmelni. Sok tényezõ hat a gépre, az üzemanyag és a fegyverzet fogyását is megérzi,és máshogy fog viselkedni kicsit. Ha már több órát repülsz,jobban érzed akkor le lehet szokni a kékek használatáról,anélkül is le lehet szépen szállni. Felszállni is. Próbálj meg a kékek nélkül függeszkedni. A harci feladatoknál azonban szükséged lesz a kékekre is,mert kézzel nehezebb úgy függeszkedni,hogy másodpercekig semmit se mozduljon el az orra,és mehessen a Vihr.Mivel hosszabb ideig tart a gép megfogása. A problémád annyiból fura,hogy a játék fel van patchelvhelve. Nekem egyáltalán nincs atomerõmûvem,sõt,ennek ellenére nem produkál ilyen furcsaságokat. Gondolom használsz vírusirtót,esetleg azt is nézd meg,hogy nem az csinál e valamit a gépen, ami erõforrást vesz el a BS-tõl,miközben te Kamovoznál. A Kaspersky Internet Securitynek például van játék profilja,ami pont az ilyen kellemetlen helyzetek elkerülésére való.Ennyi jutott eszembe,remélem tudtam segíteni.
Üdv! nekem BS1-em van dobozos verzió,felpatch-elve.egész jól megy már a repülés vele,az irányított,és nem irányított rakéták célba juttatása,és a gépágyú használata is.az a gondom,hogy pl lebegek,és lövöldözöm a rakétáimat,amikor is egyszer csak neki áll a gép billegni össze-vissza,és nem tudom sehogy sem stabilizálni.ilyenkor hagyni szoktam lezuhanni.majd beülve egy másik gépbe a jelenség ugyan az,de már felszállásnál is kezelhetetlen.arról nem is beszélve,hogy alkalmanként a HUD egyszerûen eltûnik,vagy be sem kapcsolódik.ez valami játékhiba?az említett instabilitás,a játék újra indításával meg szûnik
Annyira nem kell kihangsúlyozni, hogy a peccselt BS2 nem mûködik world alatt, mert a következõ world peccsel ez az állapot meg fog szûnni. Ettõl függetlenül valóban ma már jobban megérni a dobozos BS2-t megvenni.
Azt még elfelejtettem,hogy a dobozos BS-2 esetén emlékeim szerint a BS-1-et továbbra is önállóan tudod használni. Így,ha olyan emberrel akarsz közös feladatokat repülni,akinek FC-2 van,de nem vett,BS-2-õt,A-10-et akkor ezt a BS-1 segítségével tudod megoldani.Ha viszont csak patcheled a BS-1-et,akkor az 40 dolcsi,ami azért több mint a dobozos 3990Ft-os magyar bolti ár,és a DCS:World-öt sem tudod használni.
Érdemesebb megrendelni a második részt dobozosan,mert már itthon is kapható,és olcsóbban mintha az 1-et patchelnéd fel 2-re. Továbbá ahogy GaBika6 is írta a 2-nek van jövõje. Annyira,hogy jelen pillanatban a BS-1 rõl jó pénzért felpatchelt BS-2 nem kompatibilis a DCS:Wolrd-el. Viszont ha megveszed olcsóbban,dobozosan a BS2-õt akkor a BS2-nek a telepítési kódja a DCS:Wolrd-höz is jó.
Miért vándorol (általában balra) a SKVAL, nem tudom lockolni!!!
Ha mégsem vándorol, akkor sem tudom jobbra vagy balra mozgatni, le és fel viszont igen!!! ???
Ha véletlenül be tudok fogni egy célt akkor megmarad a célon.
Elõre is köszi!!!
Lehet egy- két nap és megrendelem szerintem, akkor a 2. részt! Multizni gondolom akkor szoktatok? Itt a patch hogy mûködik telepiti önmagát mint a Rise of flight, vagy nekem oldalakra belépnem és magamnak telepitem a patchet mint az Il2- ben?
Sztem jobban jársz ha csak a 2-est veszed meg, mert annak lesz jövõje. A bs1 az fc2-vel kompatibilis, tehát azzal tudsz multizni. A bs2 az a-10c-vel kompatibilis, valamint a nemrég megjelent dcs world-el, ami most a fõ irány. Az 1-est is fellehet patchelni a 2-esre, de meg kell venned hozzá a 2-est is, persze valamivel olcsóbban. Csole nagyon fog örülni, hogy lesz egy új darálós...
Üdv mindenkinek! Az lenne a kérdésem, hogy mi a különbség a BLACK SHARK, és BLACK SHARK2 között, melyiket vegyem, önállóan is fut mind a kettõ, vagy az elsõ BLACK SHARKot is fellehet patchelni 2-re?
Ennek a felét lehagytad az elõzõ hsz-bõl. Abból a Zembereknek az jöhetett le, hogy ma jelent meg a BS2.. Egyébként az egész hóbelevanc átköltözik a DCS: World totyikba.
Ma jelent meg a DCS:Black Shark 2 dobozos változata Magyarországon,magyar kézikönyvvel ami valószínûleg vékony,akárcsak az elsõ rész esetében. A sevenm a kiadó,és 3990 ft-ot kérnek érte. Egyébként ma jelent meg a dobozos DCS:A-10C is,szintén magyar kézikönyvvel,szintén 3990ft-ért,de azt nem írtam be ide,mert ez a fórum a Kamovról szól.