már úgy a hajóról, h a személyzet... 2 kikötõ közt nyilván a hajóstársaságé a felelõsség, de eléggé elhanyagolható, 2,5 SDR/Kg (ez egy ilyen régi valutakosár, de még mindig ezt használják, van benne dollár, márka, líra, frank...) most ez kb 3 euro/kg :D de aki plazmákat hoz, az értékbiztosítást köt, nem nagyon lehet okoskodni, mert ha gáz van, legközelebb nem azzal a hajóstársasággal hozatják
na jó, megyek vissza tanulni, mert nk-i szállítmányozás vizsgám lesz :)
a hajóról nem felel senki, sõt, ha úgy ítélik meg, h instabil lett a hajó, vagy sérülhetnek további konténerek, nyugodtam vízbe dobhatnak még párat közös kárviselés van, tehát az összes többi konténer gazdája közt szétosztják a kárt
Igen. Az õ feladta, hogy szállításra készre csinálja meg.. ( de szerintem a hajóról is meghuzgálnak valakit, kapitány vagy valaki.. azért gondolom neki is kell ellenõrizni, hogy el lehet e indulni a rakománnyal :D )
Jaja. Fõleg, hogy ezeknek feszített tempo van elõírva a kipakolásra, a nagyobb kikötõkben, mert folyamatosan vannak tervezve a következõ beérkezõ hajók, és kitárolás stb.. Ez bedönthet egy egész heti logisztikai tervezést és munkát..