Kritikát tudni kell fogadni. Örüljél, hogy itt még nem egybõl a SZAR ez a FOS címû flame ment.
Amúgy meg tényleg nem kell, hogy érdekeljen, de a fejlesztõket már inkább...
Ugyanis õk abból élnek - ha csak nem árulnak füvet a kapualjban - hogy megveszik az emberek a játékaikat.
Még nem telepítettem fel ezért kérdem, van az elején : war, war never changes Ron Perlman elõadásában ? :) És belúdbõrzik az ember háta, a régi fallout rajongónak az intrótól ?
Nem akarok má csúnyán beszélni de kit érdekel a nyavajgásotok hogy ez jajj nem ojan mint a 2 vagy az 1, azért mer ez nem az 1 meg a 2 érted ha ojat akartok akkor játszatok azzal ha ez nem tetszik akkor ne játszál vele mer mondta valaki hogy muszáj ezzel játszani ha bugos ugyis lessz patch. Más mondjuk elején gyereket azér nem lehet megölni mer az már a korhatár kárára menne meg szerintem nem akartak ien hack "n" slash gamet mint pl Devil May Cry. Amugy bocs a helyesírásért de ez már télleg idegbõl jött.
Igazad van, bár azért teljes realitást ne várjunk el egy játéktól de tény ami tény elég bugos és az NPC-ék is ostobák.
Amúgy meg unalmas. Össze-vissza járkálsz hogy szaros vízvezetékeket stoppoljál.
Semmilyen szerepjátékan nem elnézetõ amit ez a játék mûvel már a vaultban...A kiscsajt nem lehet megölni,hiába lövöd fejbe,max elájul..húú de reális...
1.falu-Van 1 harci robotjuk (vagy mi a rosseb az a bejáratnál)de nem képesek a lyukas csõveket megjavítani...csak és kizárólag hõsi személyünk képes rá...ha megfelelõ szinten van a skillje (vajh micsoda képességek kellhetnek 1 lyuk befoltozásához...)Az npc-k vándorolnak.ez látszólag életszerûvé teszi a dolgot...látszólag..mert valójában csak fel-alá mászkálnak..senki nem csinál semmit,a falu meg gondolom a turistákból tartja fent magát
Spoiler:
Amikor az öltönyös csóka questjét (robbantsd fel a bombát..alapból érdekes,mégis milyen távolságból biztonságos 1 nukleáris töltetet felrobbantani?)és ahelyett hogy megtennéd,szólsz a sheriffnek..na bugok halmaza...mikor s heriff elkezdett rohanni,az 1. feljárónál beleütközött 1 npcbe..és szépen mentek egymással szemben én meg leesett állal figyeltem az elemek harcát...végül gyözött a sheriff,odébbtolta az npc-t és futott tovább...aztán elakadt az egyik fordulóban,de szerencsére innen is kicsúsztatta magát..:D
Aztán elér a quest npchez..letartóztatja...és utasítja,hogy kövesse!a sittre..majd elfordul,mire a csóka rejtélyes módon elõkap a ruhája alól 1 géppisztolyt (hol rejtegette? A sheriff hogy a p..ba nem motozta meg? mi az hogy elötte megy és nem mögötte kibiztosított fegyverrel?)és szarrá lövi a sheriffet hátulról...mire a kocsmában mindenki pánikszerüen elkezd nem csinálni semmit...gondolom mindennapos a helyi sheriff szitává lövése....
Ez elfogadhatatlan 2008-ban 1 szerepjátékban..már 5 éve is az lett volna
Aláirom...nekem is elállt a lélegzetem amikor kiléptem a vaultból...most aztán merre tovább?De hamar láthatóvá vált...ez nem szerepjáték (30-35 quest,beleértve a vault-i és a fõvonal questeket?ez viccnek is rossz...)
Harc..ugyan miféle ember az,aki "broken chest" találat után még lelkesen robog felém, hogy agyonverjen baseball ütõvel? vagy broken head shot után? Na ne vicceljünk már..
Sajna az egész játékról 2 dolog motoszkált bennem:ez 1 konzol game (kontrollerrel sokal egyszerübb irányítani, mint a gombokkal...)
a másik: ez az oblivion...1 az 1-ben az oblivion (már az eleje dettó olyan..csak ott a csatornában megyünk,itt meg a vaultban)
Elismerem,lehet késöbb hiperszuper ütös játék lesz..de nekem már se kedvem,se türelmem,hogy elérjek oda (apropó..vannak benne funny encounterek? pl a 12 lovag a kerekasztaltól? vagy ufo?vagy a halál hídja?)
Számomra az év csalódása:(
Nyugi, majd a modderek megoldják a problémákat... mint az Oblinál
akkor én abba a kisebbségbe tatozom, akinek a fallout 2 nem jött be egyáltalán, ugyanakkor a 3-on egyelõre (még csak olyan 12 órát játszottam vele) eldobom az agyam. Hihetetlen fílinges lett, és ezt nem a részletes grafikának köszönheti - ami ugye valamivel gyengébb számos mai fps-nél és rpg-nél -, hanem magának a látványvilágnak, a történetnek, az apró hangulatelemnek, és minden egyes NPC-nek, akik elhitetik veled, hogy valóban ennek a játéknak a része vagy. Ezek mind olyan dolgok, amiket én a 2-bõl hiányoltam. Attól, mert maga af ejlõdési rendszer kicsit komplexebb volt, még közel sem adta számomra ezt a hangulatot.
Sokszor veszem észre ezt a tipikus "fanok felháborodását" mindegy egyes folytatás elkészítésénél. Tömegesen sütik el, hogy mennyire szar valami, azért, mert mertek változtatni, és nem az elõzõt adták el jobb grafikával, és más történettel. Egyszerûen nem szabad ugyanazt a játékot kétszer megcsinálni. Azon múlik az egész, ki mennyire képes alkalmazkodni, meglátni a jót a folytatásokban. Nekem az összes eddigi kedvenc címem folytatása bejött, a sokat fikázottak is, pl. a Gothic 3.
Nem ezt hívják a fallout névvel való eladás jó marketinghúzásának, hanem azt, ha egy gyakorlatilag az elõzõre rendkívül hasonló játékot adnak el új részként.
egyetértek veled mindenben
de azt még ahogy még a 2 nappal ezelõtti bejegyzésembe is írtam még így is valamennyire elismerem a bethesda munkásságát mert én még mostanában ennél is csak sokkal borzalmasabb játékokat látok (és még ennél is sokkal rosszabbra számítottam).. ez még ha rövid idõre is, de lekötötte a figyelmet
Szerintem neked is meg még sokunknak az a legnagyobb baja hogy Fallout néven jött ki ez a cucc mert ha bármi más cime volna ,tehát nem az eredeti széria folytatását akarták volna ezzel a cimel elhitetni ,akkor jó kis lövölde lenne.
De igy többünknek / nem mindenkinek / akik tolták az eredetit oriási csalódás ez a rengeteg butitás ,leegyszerütés hát persze hogy milliokat fognak eladni belöle mert olyan egyszerü hogy minden kis pöcs simán végigtolja az elözö részek meg ugye nem kell mondanom komplex fejlödés rendszerel / trait volt és nem gagyi perk ,etc / és körökre osztott harcrendszerel elég összetet játék volt végtelen számu lehetöségel.
Manapság sajnos a graf a minden hogy " hü de eldobtam magam a tájon mikor kijötem a vaultból " -ettöl lesz jó egy crpg ? bullshit.
na most a fõ történeti ágat végigvittem, sajnos ahogy írtam szép meg jó de az eredeti falloutok közelébe nem ér szerepjáték tekintetében
sajnos iszonyat energiát fektettek a látványosságba, de ezáltal egy csomó elágazást nem voltak már képesek kidolgozni mert iszonyat munka lett volna, nincs igazi kohézió benne, teli van logikai hibákkal...
ezért csomó questem szétesett, elrontottam õket mert elõbb értem oda, illetve egy csomó dolgot nem enged, illetve nincs nekem tetszõ válasz. Ja és persze most így elsõre hogy végigment a játék, legalább a questek meg helyek 70%-át nem is láttam... a 20 as szint lock tényleg nevetséges, én ugye a régi részekbõl tapasztalva azonnal a 3 xp perket vettem fel, de nagyon korán kimaxolodtam
aztán még hozzáfûzve a szerepjátszáshoz, a tököm telivan hogy csomó seggfejet a játékban aki beszól nem lehet szétverni, illetve nevetséges hogy odaállítok egy bazinagy tesla armorban és a hülye npc elkezd fenyegetni a szaros pisztolyával hogy mindjárt kicsinál (meg a bepofázós gyerekeket nem lehet kicsinálni etikai okokból, de rabszolgaságba lehet adni õket)
aztán amúgy is kicsit töketlen lett az egész, nincs meg az az erõs kontraszt a technológiában ami az eredetiekben volt, a fallout 2 ben egy kis hegyi törzsbõl indultam és hatalmas upgrade volt amikor az elsõ 10mm es fegyvert megszereztem, és ilyen power armoros dolgok annyira iszonyat erõsek voltak ahhoz viszonyítva hogy egy mp alatt szétszedtek bármit... itt meg lószart se ér se a power armor se a minigun, nincs igazi kontraszt
és tököm telivan azzal is hogy telinyomták mindenhol dögökkel, amik persze az én szintemhez viszonyodnak. megyek néhány métert a puszában és máris ott terem 10 mutáns, és ha kinyírom 5 méter után megint... fasznak van kedve a végetelnségik irtani õket, foggyanak el vagy ne lépjenek szintet és meneküljenek vagy darálódjanak le könnyen
Nem alternatív idõvonulat, és nem 2230, de a többi stimmel. :)
Egyébként, ha már a 17-es szinten jársz, megnézhetnéd a pipboyt a data-nál.:) Ott van, hogy 2277-ben játszódik, azaz 35 évvel a Fallout2 után, amire van is utalás. Valamelyik terminálon olvastam az Enclave "balesetérõl" is.:)
heje sirási hubákért, es ekezettelensegert elnezest :)
latom lett egymasnak eses :D
izlesek es pofonok, szemellenzok es nyitottsag...
ez nem fps, ez nem rpg, ez fallout...
ES ennek ellenere, nagyon tetszik a jatek.
En is mondhatom magam "nagy falloutosnak". vegigjatszottam a regebbi reszeket tobbszor is, millio fele karakter variacioval.
Adnak egy alapszintu fejlodesi rendszert, hasznalhato perkeket, kellemes missziokat (nem tul sok, de azok legalabb jok), egy latvanyos harcrendszert.
Ez utobbi sztem kompromisszum, de kb ez az amit fpshez lehet hasznalni. Hasonlit kicsit a fear elgondolasahoz. Nem idomegallitas, inkabb reflex.
Paran irtak ezt es en csak megerositeni tudom
Egyszeruen fenomenalis erzes volt, mikor kimentem a vaultbol, es ott lattam a tobb kilometernyi pusztasagot. Felfedezni, jarni benne, aprosagokat talalni. Kikerulni a radskorpiokat, mert idesitoen gyorsak, stb.
Bemenni a Nukacola gyarba es olvasgatni infokat a az uj Quantum fejlesztesekrol, h melyik izotoptol milyen ize es hatasa lett (hanyan kerultek korhazba tole/ haltak meg tole :P)
Olvasni a hozza tartozo marketing kampanyrol, h hogyan fogjak berobbantani a koztudatba, milyen hirdetesekkel.
Belenezni levelezesekbe, mikor az illeto irja szeretteinek, hogy vmi tortenik, megszolaltak a szirenak, es nem engedik ki oket a epuletbol, de siet haza.
Talalni egy elhagyatott hazban egy osszeszenesedett csontvaz part, akik egymas olelik az az utolso pillanatukban is.
Hallgatni a Galaxy news radiot, a regi tipikusan 50es evek zeneivel, es kozben felfedezni a szetdult, rombolt, Washington. Es belefutni egy szupermutans/brotherhood of steel csataba, majd csatlakozni az utobbiakhoz, mert miert is ne. De kozlik veled, hogy rendben, csak ne legyel tuzvonalban, mert a civilekkel csak baj van.
Melle a zsenialis 50es evekbeli scifi jovokep hangulat, hogy hogyan is kepzeltek el a jovot akkor. Tipikus retro autok, de atommeghajtaso motorral, retro hirdeteseken a robotreklamok...
Egy szoval Fallout...
Es mindebbol a szemellenzos illetok, csak azt latjak, hogy egy fps, aminek alapszintu harcrendszere van...
Azok ne vegyek meg a jatekot, felejtsek el, de ne sirjanak azert, h milyen lett.
Le kell venni a szemellenzot, es elvezni ezt a nagyszeru vilagot, vagy fennhagyni, es feltenni a Van buren alpha build -2.0 as verziojat, es jatszani vele :)
Nincsenek prostik a játékban? Nem arról volt szó, hogy csak az ausztrál kiadást butítják/cenzúrázzák? Annyira kivan a f@szom ettõl az álszent, prûd világtól hogy nem igaz. Sokszor olyan emberek bírálják a játékokban szereplõ szerintük túl naturalista, erõszakos, pornográf, stb dolgokat akik otthon náci egyenruhába öltözve veretik el a seggüket bõrcuccos, szado prostikkal, miközben a nõi ruhába öltözött férfi szeretõje f@száról szippantja a kokót...
laptopon geforce 8400m gt-n??
Minél többet játszom vele, annál inkább oblvionnak tûnik, modern tálalásban. Ugyan azok a szinkronhangok, ugyan az a motor, ugyan olyan harc, majdnem ugyanaz a harcrendszer, ugyan az a barangolsz a pusztán néha megtámad egy mob, és vannak a dungeonok, amik oblivionban fortok, és ruinok voltak, itt meg metróállomások és szupermarket romok.
Nem csak itt de más fórumokon is a fikázó emberkékrõl kiderül hogy már a legelején eldöntötték 2 perc alatt hogy ez a játék sz_r, legtöbbje le is írja hogy még az elején jár. Azt nem értem mi a fenének kezd egyáltalán bele ha elõre eldöntötte milyen.
nekem egyáltalán nem bugos... amúgy nagy rajongója vagyok az alap 1-2-nek, és azt kell hogy mondjam, egyáltalán nem volt csalódás ez sem... nem azt vártam tõle, amit az elõzõektõl (hisz más nézet, más játékmenet, részben más szabályrendszer). de mindezek ellenére becses tagja lett a polcomon lévõknek, nagyon komoly hangulattal, és azért igen pofás grafikával rendelkezik... mindig is vágytam ilyen lerombolt városok közt bolyongani fallout világában rendes 3d-ben, és végre eljött... jah, 17-es szinten tartok most (és benne van már vagy >10-12 óra játékidõ)... és igen, ez fallout, az utolsó betûig...
sanyix: egy alternatív idõvonulat, és ha jól emlékszem 2230 környéke...
Már azt hittem csak nekem gyanús:D Mondjuk érdekes sheriff..meg sem motozza a csókát,csak "kövessen", az meg elõkap az öltönye alól 1 ágyút és szarrá lövi a sheriffet...ezt pedig magasról leszarja mindenki..
Sanyix, ez gépfüggõ, mert én eddig csak eccer kaptam hibaüzenetet, azt is csak kilépéskor...
Na módosítanék, ez a bugos szar :) lementem egy metróállomásra, ott random "hibákat okoz" elég gáz ez így az oblivion betonstabilsága mellett...
Zseniális játék, nagyon komoly hangulattal. Én legalábbis nagyon bele tudom élni magam. Nekem abszolút nem volt csalódás az elõzõek után, sõt....
Sanyix: a bomba aktiválása után választhatsz, hogy felrobbantod vagy hatástalanítod.
Ja mellegleg igen szép ultra grafikán, és jól is fut. Bár a sok szétdobált roncs meg szemét meg szirszarok miatt alig lehet megkülönböztetni távolról a tájat az npc-ktõl.
Egyébként érdekes dolgokat mûvel a cucc. megatonban a seriffel beszélek, hogy az öltönyös emberke fel akarja robbantani az atombombát, odamegy a csákóhoz, most velemjössz. Oké követlek, hátatfordít neki a serif, erre lelövi az öltönyös. A bárban az összes többi ember meg mintha mi sem történt volna :D
Picit játszottam vele. Le se tagadhatnák, hogy az oblivion készítõi csinálták, és azt sem hogy azt a motort használták :) Bár nekem az oblivion betonstabil volt, de ez a new game, és betöltés után kivágott egy "hibát okozott"-al, bár másodikra ment, és csak a végén kilépéskor dobott még egy hibát. De a karaktergenerálás, tök ugyanaz, ugyanolyan tulajdonságok. Ugyan az a szélfújós hang, mint az oblivionban, sõõt 90%-ban ugyan azok a szinkronhangok.
A párbeszédeknél nem hangzik el semmi info, mint az oblivionban. Hatástalanítsam a bombát... oké hogy odamegyek hozzá, csak aktiválni lehet 25-ös skillel, de deaktiválni?
Mellesleg akkor most ez mikor, és mi után játszódik? Mert sok helyen 50-es évek sztájl, de repülõ propagandagömbök, furcsa 50-es évekkel kevert, de modernebb kinézetû autóroncsok, félanalóg számítógépek.
(nem játszottam az elõdökkel, nem vágytam körökre osztott játékra, az ufo: enemy unknown, jagged alliance, és a heroes elég volt, bár ezekkel jól szórakoztam, de inkább realtime ha lehet)
Az szép... akkor csukott szemmel játszottad végig. Gratulálok...
Figyu te kis fütyi ,egyszer már végigtoltam ugyhogy tudom miröl beszélek itt te vagy aki vagy nem játszott vele ,vagy nincs elég eszed hogy felfogd mi zajlik körülöted
Tudod mit, akkor meg azon rinyálnának a divat-hibakeresõk, hogy ez Fallout klón, csak más néven... Kezdek beletörõdni, hogy egyeseknek semmi se jó. Ha nem teccik, akkor ne játsz vele, jó vannak hibái, nade egyáltalán nem cseszték el a játékot, sõt szerintem év játéka jelölt, és nem azért, mert hypolták...
Nem tudunk olvasni? Kéremszépen... Mondom Másodszor futok neki, azaz már 1x kijátszottam!
Nemtudom hogy mi ugyan azzal a Fallout 3-mal jáccottunk e, de nekem sebzõdik közbe, vagyis minden ugyan ugy megy, csak le van lassitva az idõ... Jó mondjuk ez elég sokat könnyit a játékon, de akkor se marhaság.
"pedig igen és törödj bele." -nemtudok mibe beletörõdni, csak abba a marhaságba, amit itt összerinyálsz... Látszik hogy nem nagyon jáccottál még a játékal.
Hát igazából egy dolog motoszkál a fejemben. Nagyon sok vitát és szájhúzást spórolhatott volna meg a Bethesda, ha más címet adott volna neki, mint ahogy már ez megtörtént a Fallout:tactics esetében. Pedig simán lehetett volna az a Fallout 3. Szerintem itt is valami ilyen megoldást kellett volna választani, ami jelzi, hogy a Fallout univerzumban vagyunk, de egy kicsit máshogy...
Tudom, hogy mi fán terem az RPG. Játszottam a Morrowinddel, bár túlzottan mély nyomot nem hagyott (pedig tényleg nem volt rossz, és végig is vittem), én a Fallout 1-2re és a Planescape: Torment-re esküszöm. Ennek ellenére egy kicsit feleslegesnek érzem a rinyát a Fallout 3-al kapcsolatban, egy hagyományos lövöldéhez hasonlítani pedig azért lásd be, hogy nevetséges. Az elsõ személyû nézet ellenére ez még mindig egy RPG, ami a piac kompromisszumaihoz mérten példásra sikerült. A fegyverek használata tényleg jóval könnyebb és kevésbé skillfüggõ, de azért tessék megnézni, hogy mire képes a karakter 5-ös Agilityvel és 5-ös Perceptionnel (elárulom: nem sokra).
"Kevesebbet a csili-vilire,többet az rpg-re..."
Igen, ezzel én is egyetértek, de látni kell azt is, hogy milyen piacra készült a játék. Ez nem egy igazi Fallout-folytatás, inkább egy modern igényekre átértelmezett Fallout. A Bethesda szerencséje az, hogy ez a verzió is tökéletesen mûködõképes, sõt, nagy valószínûséggel az év játékát gyártották le a fiúk (ami a GTA 4 létezése nékül még biztosabb lenne:)).
"A-A. Az ellen is vissza tud lõni közben, a Vats az amolyan idõlassitásos bemérõs módszer, de az ellen nem blokkol le. "
és állítólag már kétszer kijátszottad... hát jó :D
végülis igazad van, vissza tud lõni, csak éppen Te nem sebzõdsz, akkor ha így jobban tetszik. könnyen kipróbálhatod, menj nagyon közel tegyél le egy aknát, amit aktivál az ellenfél, lépj be a v.a.t.s.-ba kezdj rá lövöldözni. ha a lassított idõ alatt robban fel pont alattad az akna akkor sem lesz semmi bajod. most próbáld ki ugyanezt v.a.t.s. nélkül :)
csak hogy én is szóljak az fps-rpg vitázhoz, ez a két mûfaj ügyes keveréke. ez a játék egy olyan rpg, ahol a csatákat (amibõl sokkal több van, mint egy normál rpg-ben!) fps ként kell (vagy inkább lehet) lejátszanod.
szóval ez egy jó játék és szeretjük, de inkább hívhatnák obliout-nak :-)
"Ne hogy má õ mondja meg hogy ki rabolhatok ki, vagy mit törhetek fel."
Tudtommal mindenkit ki lehet rabolni, mindent fel lehet törni. Ez a játék valóban jóval egyszerûbb, mint a korábbi részek, de van azért tartalom bõven. A Pipboy meg szvsz zseniális.
EGY DOLGOT SZERETNÉK MONDANI: EZT NAGYON(itt egy-két csúnya szó lenne)LE EGYSZERÛSÍTETTÉK.
A többi részhez képest ez egy óvoda. Ne hogy má õ mondja meg hogy ki rabolhatok ki, vagy mit törhetek fel. HOL AZ A RÉGI NAGY SZABADSÁG ami a többi részt jellemezte? Hát járkálhatsz össze-vissza, gondolták õk. Pofám lapos mert szép a grafika mi kéne több, nagy hype jó történet :) de hol az ami a falloutot fallout tette? Pipboyról ne is beszéljünk. egy vicc? hát igen egy ritka szörnyû. Remélem lesz valaki aki modolja olyanra aminek kellene, hogy legyen.
Szerintem nagyon nagy játék. Az elõzõ részekkel is játszottam.
Aki szerint, meg ez csak egy sima FPS, az k*rvára el van tájolva. Sima FPS szerintem olyan, mint pl. a Quake 4, Republic Commando, Crysis stb.
Nem értem az embereknek miért az a legnagyobb bajuk hogy egy játékot melyik 3 betûvel jellemzik (FPS v RPG). Szerintem tök mindegy, ha tetszik játssz vele és élvezd ha meg nem tetszett akkor hagyd a fenébe és megspórolsz magadnak egy csomó veszõdést. Csak a mihez tartás végett - még nem próbáltam ki (laptopon nehezen menne:D)
Én kb. egy két órát játszottam a játékkal de sajnos nem kötött le.. egyszerûen unatkoztam játék közbe.
Azt észrevettem, hogy nagyon szépen megmunkált és jól kitalált programról van szó de az FPS részét jobban is meg lehetett volna csinálni.
wedge31: "Minimális szerepe van a pontoknak amit érdekes modon a cikkíró is észre vett az egész lövöldözés elöre levan zsirozva VATS-ban ,ha realba nyomod akkor meg egy jó energia fegyó azt mindenki fekszik tökmindegy hova raktad a pontokat." - pedig igen és törödj bele.
Nincs jelentõsége a skill pointoknak? Hah! Próbálj megölni egy szuper mutánst 20 skill pointal a samll gunsnál, és 50 pontal. No comment, ég és föld. Befolyásolja a pontosságot és a hatékonyságot is, persze függ a fegyó állapotától is. Nemtudom, mirõl beszéltek, de a skill pointok nagyon is befolyásoljáj az egész játékot.
mcganyol: Nem vettem észre eddig, pedig már másodszor futottam neki, hogy minél magasabb szinten vagyok, annál többen jönnének rám. Nemtudom, hogy te csak a szintekere fejlõdésre és bábuszedésre koncentráltál-e, mert én nem, és kb. amikor kijátszottam, igaz elõször nem nagyon jártam körbe semmit, fõleg a fõvoanlon mentem, akkor is csak a 15. szintig jutottam, és 2 bábut találtam. Külömben miért is lenne marhaság ez a 2 fegyóból egyet összeszerelünk? Az meg természetes, hogy a boltos is elmegy aludni estére...
cateran: képzeld, "véletlenül" nem jáccottam az obliviont.
wedge31: "Minimális szerepe van a pontoknak amit érdekes modon a cikkíró is észre vett az egész lövöldözés elöre levan zsirozva VATS-ban ,ha realba nyomod akkor meg egy jó energia fegyó azt mindenki fekszik tökmindegy hova raktad a pontokat."
RedRiot: "VATS: ha van elég action-point, háromszor is rálõhetek egy körben az ellenfélre, akinek a lövések közt nincs ideje ellenlépésre!"
A-A. Az ellen is vissza tud lõni közben, a Vats az amolyan idõlassitásos bemérõs módszer, de az ellen nem blokkol le.
Ok, meggyõztél. Felületesen értelmeztem. A skillpontoknál pedig én úgy vettem észre számítanak, bûr tény hogy látszólag nem arányosan Értem ez alatt hogy energia fegyóknál többet nyom a latban, mint pl. small gunsnal. De ez is logikus lehet, hiszen fejlettebb az energiafegyó. Na mind1.
És igen régen élõben RPG-ztem D&D-t :)
" Szerintem egy harcrendszer csak kizárolak körökre osztva lehet rpg-és és nem nem ezzel a megyek azt lövöldözök stilusal " - értelmezem neked ? én a harcrendszeröl beszéltem nem magáról az egész játékról.
Minimális szerepe van a pontoknak amit érdekes modon a cikkíró is észre vett az egész lövöldözés elöre levan zsirozva VATS-ban ,ha realba nyomod akkor meg egy jó energia fegyó azt mindenki fekszik tökmindegy hova raktad a pontokat.
A Fallout3 nem rpg hanem crpg ami oriási különbség ha probáltad már bármelyik asztali rpg-ét társaságban játszani tudnád hogy nem lehet összehasonlitani a kettöt.
FPS = First Person Shooter. Igazad van. De abban nem hogy a játék is FPS, csak a nézet az, én tesztelgettem és bizony igencsak van szerepe az elosztott pontokank, skilleknek abban ,hogy hány lövésed megy mellé stb.
Másrészt az RPG nem(!)= körökre osztott móddal, hanem ha nem tudnád az a Role Playing Game, vagyis szerepjáték és a Fallout 3 bizony az.
Vannak hibái, de nagyon jó hangulata van, jó a renszer és személy szerint engem arra ösztönöz, hogy felderítsek minden kis apróságot és egy szerepet eljátszak. Nem pedig arra, hogy levadásszam a bónuszt adó bábukat és könyveket, aztán majd játszom tovább. Ha találok egyet megragadom, de nem akarok Isten karakter lenni. Mi értelme annak???Ez SZEREPJÁTÉK, nem arról szól hogy a plusszok után futkorásszál a walkthroughokat böngészve hogy mit merre és hogyan...
óriási játék, sajnos sok hibával.
ettöl függetlenül élvezhetõ, hangulatos és egyszerûen jó.
számomra a legidegesítõbb hibák benne:
- az npc-k napszaktól és kedvüktõl függõen mászkálnak. ettõl a világ marha valóságosnak hat, de én meg a fejem verem közben a falba hogy sehol sincs meg az a kib@ boltos, pedig már 3x bejártam a várost
- 20. szintet a játék 1/3 és fele között értem el. onnantól nincs fejlõdés (max a könyvek, meg a bábuk) -> unalom faktor. se xp-ért, se pénzért se lõszerért, már nem éri meg magát strapálni magát az embernek az ellenfelekkel, vagy keresgélni a polcokon, asztalokban. pedig ez az elején (közepén) óriási élmény, nagyon lehet örülni két tár lõszernek és egy stimpacknak.
- fegyver amortizáció jó ötlet, de ez az ugyanolyanokból csinálunk egy jobbat ez egy orbitális marhaság. és egy idõ után idegesítõ is.
- a megítélés (karma) miért globális, miért nem városonként (helyszínenként) változó, mint az elõdökben? annak úgy egy picit több teteje volt.
- ez nem biztos, hogy így van, de én nem találtam autót, de még egy kétfejû tehenet sem tudtam venni és 3as erõvel nem olyan jó vicc a zsákmányt "cipelni" a boltosokig
- a statok a beszélgetéseket leszámítva szinte teljesen mindegy, hogy mennyin állnak.
- ha kiirtok egy egész várost, mindenkit szép akkurátusan fejbelövök, ok semmi baj, azért még "nagyon jó" maradt a jellemem (karmám) és mindenki szeret. de ha ezután elveszem a polcról a lõszert, akkor csúnya gonosz karakter vagyok és esik a karmám... éljen a szerepjáték :)
- ez engem már az oblivionban is zavart, hogy az ellenefeleket miért kell az én szintemhez igazítani? ezzel annyit értek el, hogy meghalni gyakorlatilag lehetetlen bárhová is megy az ember akár a legelején, de a 20. szint után meg bárhová megy az ember, akár egy puttó csatornába is, ott is 3 deathclaw ugrik rá... tök reális.
szóval ezek apróságok, de elviszik a figyelmet a lényegrõl.
"a Minigun is messze van az überfegyó kategóriától. Félóra, mire felpörög, és nem sebez sokkal jobban, mint egy gépkarabély."
Ahogy a valóságban sem, hiszen karabély lõszert használ (7.62x51), legalábbis a valáságos. A minigunnak, és az összes gattling gépfegyvernek a tûzgyorsaság az elõnye, hogy akár 8x anyit is lõ percenként mint egy egycsövû.
És a valóságos az olyan, elvileg ha kibisztosítod, fel is pörög, így nem kell várni rá akció közben, persze a legtöbb játékban úgy szokott, hogy a tûzgombra felpörög, ha elengeded meg leáll.
nekem a fallout univerzum a szivem csücske, és a világ legjobb játékának tartom a maga nemében az elsõ 2 részt
bár elismerem hogy ez a 3. rész természetesen közelébe nem ér az eredetieknek, de a mai játékok színvonalához képest nem lett annyira borzalmas mint amire számítottam, azért a bethesda kitett magáért hogy ne legyen akkora nagy égés
a látványvilága, a hangulata egyáltalán nem rossz, csak sajnos megint ezek, és a multiplattform bullshit miatt a játékmenet csorbult...
a szerepjáték része egyáltalán nem olyan homogén jól kidolgozott monumentális történetet/univerzumot fest le mint az eredetieknek, csomó quest mission teljesen összekveredett és játszhatatlan lett hogy a sorrendet az egyéni játékmenetemmel felcseréltem, elõbb jutottam valahova el amit a fejlesztõk "nem terveztek elõre"
valószínüleg már nem is fognak olyan kidolgozott játékot csinálni mint az eredeti fallout 1-2, ahol több ezer variáció hatványozodott még több elágazással és a fejlesztõk tényleg gondoltak minden eshetõségre, minden kombinációra amit a játékos kipróbálhat és ezért tényleg szerepjáték volt, nem pedig egy ketrec ahova beleerõltetik a játékost hogy csak ezt meg azt csinálhatja igazán
eeeegen.szó szerint ez lenne, de akkor az NSF meg autószimulátor.szóval LFS=NFS
szerintem inkább a békesség kedvéért ezt nevezzük FPRPG-nek:)
Amúgy meg: van külsõ nézet is:)
Sosem voltam nagy rpg-fan, az elsõ két Fallouton kívül nem erõltettem a témát. Lehet hogy olyan arcoknak, akik 15 éve nyomják tizenkétoldalú dobókockával és az utcán is 32-es szintû fekete elf mágusnak képzelik magukat, azoknak lehet hogy csalódás.
Én imádtam az elsõ két részt, de az FPS nézetes megjelenítés óriásit dobott a játékon. Egy izometrikus, felülnézetes valamibe egyszerûen nem tudja magát annyira beleélni az ember.
Pl. van egy épület, amirõl az NPC-k azt beszélik hogy "áááá, oda be ne menj, mert ott van bent a Kóka János huszonharmadik reinkarnációja, és megesz vacsorára tejfölös nokeldival". Izometrikus nézetben klikk, karakter bemegy, legfeljebb ha tényleg megesznek, akkor Quickload. Ellenben FPS nézetben már ott a para-faktor. Bentrõl mindenféle gyanús hangok hallatszanak ki, sötét van, fosok hogy mikor ugrik elõ a hátam mögött vmi megzombult "jóakaróm".
Aztán ott a felfedezés élménye: az F3-ban óriási élmény csak úgy céltalanul barangolni a pusztaságban. Kiszúr az ember vmi települést a távolban, találgathat, hogy kik laknak ott. Távcsöves puskával odakukkant, hogy raiderek, vagy telepesek élnek ott. Az NPC-k is elég sokfélék, a városok is, a házak is: nincs az a nagy büdös generic-feeling - Megaton beszarás, ahogy kinéz, minden nincs két egyforma bádogviskó, a vízvezetékek a házak alatt is "rendesen" ki vannak dolgozva -> részletekbe menõ megoldások, változatosság.
Soha nem volt még olyan játék, amiben ekkora élmény felfedezni a világot. A zenék, a hangeffektek is elmélyítik a hangulatot. Az hogy nem "egyszerû" posztapokaliptikus világa a helyszín, hanem egy ötvenes évekbeli rémálom valóra válása, az egy nagyon eredeti csavar, és ebben az új megjelenítési módban mégjobban átjön ez a tényezõ.
Kisebb zavaró dolgok vannak a játékban: pl. csalódás, hogy a szupermutánsok mennyire gyengék. Nem mondom hogy 2-es szintû karival és vízipisztollyal is leszedhetõek, de 10-12. szint körül már csoportosan sem túl veszélyesek. Az is érdekes, hogy a Minigun is messze van az überfegyó kategóriától. Félóra, mire felpörög, és nem sebez sokkal jobban, mint egy gépkarabély.
A VATS-szel nincs különösebb bajom, de a VATS/FPS nézet nincs tökéletes egyensúlyban. Pl. a sima vadászpuskával FPS nézetben minden lövés után újra kell tölteni a csövet (nem igazi reload, vagyis tárcsere, hanem olyan klikk-klakk-boooom rendszer). Amíg szerencsétlenkedek, az enemy vidám belém lõ egy sorozatot. VATS: ha van elég action-point, háromszor is rálõhetek egy körben az ellenfélre, akinek a lövések közt nincs ideje ellenlépésre! Vagyis a VATS-ban a vadászpuska sokkal erõsebb fegyó, mint FPS-ben. Ez nem feltétlenül baj, csak kicsit fura.
Ettõl függetlenül nálam az év játéka eddig: kíváncsi vagyok a GTAIV lelöki-e a trónról.
FPS = First Person Shooter ez pedig ilyen tehát ez egy fps rpg elemekel kb mint a Stalker.
Ha VATS-ot használsz minimális szerepe van az elosztott pontoknak de reltimeban se sok.
Szerintem egy harcrendszer csak kizárolak körökre osztva lehet rpg-és és nem nem ezzel a megyek azt lövöldözök stilusal.
Egyszerûen imádom! Borzasztóan sokat játszottam a Fallout kettõvel, és a tacticsal is. Magamban temettem a játékot megjelenés elõtt, de amikor kijutottam a Vaultból és körbenéztem (max grafikán) elállt a lélegzetem. Egyszerûen benne vagyunk abban a világban, amit az 1-2-vel megisert az ember. Ismerõs minden kis részlet. A házak belseje, a Wasteland, a városok, a barlangok, jók a küldetések és igazán érdekesek a friss dolgok is. (az Arcanum jellegû házibütykölés zseniális, amihez a kóborlások során minden szir-szart össze kell gyûjtögetni. Nagyon állat, hogy végre van saját házam is a játékban!) Nagyon nagy gratula Bethesda!
Páran nagyon nem normálisak, attól hogy a nézet FPS még nem FPS. A skilleken és addatokon múlik hogy mennyit sebzel, mennyire vagy pontos stb. És bizony ez nagyon is RPG, a legjobb fajtából. Itt a választásaid kegyetlenül befolyásolják a késõbbi lehetõségeidet és a világot. Az Oblivionnál pl. sokkal jobb szerintem, pedig azt is nagyon kedvelem.
Wedge31, én ugyan nem írtam azt hogy nem lesznek állatok. Sõt, sokkal rosszabb lesz. Inkább éhezésrõl, betegségekrõl fog szólni, az emberek persze hogy irtják egymást... De nem Mad Max meg Fallout+kurvák+gyilkosok lesz... sokkal rosszabb.
Szóval a cikkíró csak ne akarja a valóságot szóba hozni...
Azért nem olyan rossz a játék csak úgy kell játszani, hogy nem hasonlítod ez elõdökhöz. Egy kicsit kevesebb RPG lett benne mint szerettem volna de azért elég elfogadható és elég jó lett:)
Smuge: aztán mintha kurvára kellene itt gondolkodni....
Sance231: Van 1 olyan gyanúm hogy te még nem láttál rpg-t...Morrowind mondd valamit? (ha már 3d-s rpgkrõl beszélünk...) Ez a játék inkább hajaz a thiefre (ami mondjuk baromi jó kis játék,csak éppen nem rpg)
"Egyértelmû, hogy nem olyan komplex a játék, mint a klasszikusok, mivel az megoldhatatlan is lenne ilyen kivitel mellett," WTF? Kevesebbet a csili-vilire,többet az rpg-re...
Pares: Húú tisztára mint az Oblivionban...mekkora meglepetés,hogy itt is tudják az npc-k...
Azt kell hogy mondjam hogy az F3 valami kibaszottul jól sikerült. Persze vannak akik elvbõl lehúzzák, de nagyon egybe van ez a játék. Az is nagyon jól megvan csinálva, hogy pl.: R.v.t Cityben a bárban rendesen leülnek az NPC-k és beszélgetnek egymással, kaját vesznek, stb. MEg ha a hullánál jobb felszerelés van, akkor automatikusan odamennek kicserélik. Szal remek lett a game. Számomra egyértelmûen nagyon jól sikerólt, gratula Bethesda!
Jah, és az egyetlen gond az egész játékban télleg csak az animációk. De szerintem egy - két hónapon belül kijön vagy patch vagy mod, ami ezt helyrehozza.
Pedig ez a valószinübb az embernek nagyon kevés kell hogy állatá váljon sokal könnyebb mint civilizáltan viselkedni ,különösen akkor ha a tulélésröl van szó.
"Egyrészt, ha eljönne egy, a játékban felvázolthoz hasonló nukleáris Armageddon, és visszaesnénk a civilizáció egy korai, primitív korszakába, biztos vagyok benne, hogy a nõk nagy része kénytelen lenne a világ legõsibb szakmájához fordulni a túlélés érdekében (hasonlóan a férfiak jelentõs hányada útonálló orvgyilkossá képezné magát), és nem az egyenjogúság kérdése lenne a legfõbb problémája."
Hát persze. Te se gondoltál még bele hogy mi lenne egy 3. világháború után. Gondolom primitív filmekbõl meg ilyen játékokból azt hiszed hogy az a valóság. LOL
Kaptunk egy sima fpst, kár. :(
mikor kijutottam a bunkerbõl belassult 1 fps-re, most pihentetem :P
Van egy olyan gyanúm, hogy te még nem játszottál vele, akkor nem mondanál olyan hülyeségeket, hogy FPS a játék. Te döntöd el, hogy hogyan játszod, minimális gyilkolással, beszéddel, lopakodással is nagyon sokat el lehet érni, akárcsak a korábbi részekben. Egyértelmû, hogy nem olyan komplex a játék, mint a klasszikusok, mivel az megoldhatatlan is lenne ilyen kivitel mellett, azonban az apróbb hiányosságokat leszámítva a Bethesda nem rontotta el, és zseniális program született. Mondom ezt úgy, hogy a megjelenés elõtt inkább temettem a Fallout nevet az elõzetesek hatására.
Tudjátok mit jelent az a szó hogy fps? Ha ti a Fallout 3-t csak egy közönséges fps-ként élitek meg ,gratulálok . Felturbózott felülnézetes grafika, itt? MINEK?
Kicsit próbáljátok már beleélni magatokat a játékba , sajnos már mindenki a külsõt nézi (hogy mozog, mér így mozog , mér így néz ki stb.)és itt veszik el a varázsa az egésznek teljesen feleslegesen . A megoldás egyszerû ez nem a ti játékotok. Ha fps kell ahol gondolkodni se muszáj , van belõle egy tucat. Lehet vállogatni... De ilyenbõl sajnos kevés van.
a cikkiró is szerepjátékként harangozta be, pedig nem az. a karaktergenerálást, meg a pip-boy részt leszámítva ez egy sima FPS... ha megcsinálnák ugyanezt a játékot a jól megszokott, de felturbózott felülnézetes grafikával akkor nem sírnék, de így...
Hát szerintem a közelében sem jár az elõdöknek..sima fps,vats speckóval megtámogatva...a fõszállal együtt sincs több mint 35-40 küldi (beleszámítva a gyerekkori "questeket" illetve a vault elhagyását)
Probálgatom,de nekem idáig csalódás..nagyobb részt mászka,amíg nem tudod mi,merre..onnantól meg ami eddig 20 perc volt,lesüllyed 4-re (pedig az eleje nagyon hangulatos..de aztán az 1. faluba érve annyi marhasággal találkoztam,hogy a 10 ujjam kevés lenne összeszámolni:(