BA3 2101, '00 Fabia 1.4 16V, Ford Fiesta 1.3, Sierra 1.6 ('83) Kia K2500TCI. Egyelõre ennyi.
Nem értem a topik értelmét:D
De ha az amire gondolok akkor: Vezettem: Opel Rekord 1980-as ez kb 2 évig volt az enyém amig el nem lopták.. Ford Mondeo 1994-es anyámé még mindig 390000km van benn:D Ford Mondeo 2002-es Apámé 110000km es.. Toyota Carina E 290000km-el 1994"-es Bátyámé.. Opel Omega 1995 már nincs meg:D
Peugeot partner 1.6HDI 80000km-es Céges tragacs ezzel melozóm..:D
Biztos volt még egy pár de ezekrõl tudok véleményt mondani..
A rekord.. Egy igen jó autó volt 26 éves korában lopták el tölem:D Szerettem nagy batár, de ugye elöjöttek már a 26 éves kor hátrányai: rohadás, nehezen indulás stb.. De különben szerettem jó gép volt.
94 es Ford egy elnyühetetlen berendezés 130000km el vettük apukám taxizott vele 5 évet azért ilyen sok a kilóméter. De sajna tavaly egy repedt vizcsõ miatt (ami késõbb felis robbant) motorcsere lett benne (megfött szegény:D) De még mindig mükszik és jó is.
02"-es Ford Még nem sokat tudunk róla 2 éve van nálunk eddig jól mükösik (szintén taxi) kiderül majd..
94-es carina.. Hát japán:D errõl nem lehet semmit mondani. Nem a legszebb, vannak hibái de tökletes:D
Peugeot:D Na hát ezt vadonat ujonan kaptam a cégtõl.. Szeretek vele dolgozni, de kurva sokat kell költeni rá.. Eleinte minden baja volt üzemanyag folyás stb.. tehát jó vele melózni, de nem kéne:D
Opel Omega.. Szar szar szar:D egy vagyont költöttünk rá és eladtuk:D
Hát kb ennyi..:D
97' Opel Vectra, Peugeot 307SW, 96' Opel Corsa 1.2
Lada 2107 Opel Vectra B BMW E21 Suzuki Swift Opel Meriva
Ladát élmény volt terelgetni a földes úton úgy 16 évesen. :D erõ kellett hogy megmozdítsam a kormányt. Opel az automata váltóval és a szervókormánnyal nem volt egy nagy kihívás, de azért más élmény volt egy Lada után. BMW-t a közel 30 éves korához ellentétben eléggé jó volt vezetni. Swift egy tál kiszáradt kutyagumi, az pont arra jó hogy az ember lavírozzon rajta kicsit. Meriván tanultam meg vezetni, vezetéssel kapcsolatos élmények, hát nem tudom. végül is jó volt, lehet ha Meriva tulaj lennék akkor más véleményen lennék, de így a 30 óra alatt nem voltak rossz tapasztalatok. külsõleg annyira nem tetszik mondjuk.
a legjobban a BMW tetszett, a legrosszabb meg a Suzuki volt.
Hát akkor írnék párat:Audi A4 1.9TDI,Ford Focus C-max,Ford Fiesta,Cadillac CTS,Renault Laguna,Ford Mondeo,Opel Corsa,Chrysler Grand Voyager,Hond Civic,Fiat Seicento 1.1Sport:)
Opel Corsa kényelmetlen,Laguna kényelmes(és ez a régebbi fajta volt,semmi baj sem volt vele),Fordok egyszerûek,de megbízhatóak legalábbis amikhez volt szerencsém,Audi ment mint a disznó:),Cadillac CTS nagyon elegáns,kényelmes,szép.
Honda Civic régebbi szintén egyszerûbb de nagyon erõs és megbízható motor volt benne és kényelmes volt.
Örök kedvenc Fiat Seicento 1.1 Sport,könnyû vele parkolni,jó ülések voltak benne,jól ki lehetett vele lõni a lámpáknál és szerintem jól is néz ki a gyári felnikkel,kipufogóval.
Chrysler Grand Voyager minivan:nagyon kényelmes,rengeted hely,nagyon ötletesen lehet mozgatni az üléseket,amit vezettem abban elektromosan nyílt a csomagtartó és a két oldalsó tolóajtó.Motor iszonyat hogy húzott,természetesen automata váltós volt.Ez is örök kedvenc marad.
Amiket még láttam közelrõl:Ferrari F430,Lambo Gallardo,Bentleyk,Audi RS4,Ferrari Enzo,Ferrari 550 Maranello hogy csak az ínyencségeket említsem. Sajna ebbõl a kategóriából (még)nem vezettem egyiket sem,viszont jövõre egy Corvette az tervbe van véve,ha csak egy napra is de mindeképp ki szeretnék egyet próbálni,vagy egy Mustangot.Szerencsére nem annyira vészes áron lehet kint õket bérelni.A Ferrarik azok viszont még bérlésre is drágák:)
Meg persze egy EVO vagy Subaru Impreza is jó lenne:)
ui.:Mielõtt vki nekem támadna,egyik sem saját autóm volt:)
hirtelen asztem, hogy nandusz topik és a mester most autóvezetést fog nekünk oktatni :AD_F:ASFDsad
trabantot régen néha volt oké :|
"Amiket még láttam közelrõl" amúgy a japán szörnyeket ki lehet próbálni bizonyos összegekért csak kerressél rá
Lada Niva UAZ Néhány Lada, 2104, 2107 Ford Focus, Mondeo Citroen Xsara Renault Mégane, Clio Fiat Punto Seat Toledo, Leon, Leon FRX a legújabb A4 2.0 TDI, A3 2.0 T és TT roadster Volvo S40, XC90 D5 BMW 525 Mitsubishi Galant Jeep Grand Cherokee 5.2 powaa
volt munkaeszközeim: Peugeot Partner, Mercedes Sprinter 212 CDi és 316 CDi, VW transporter, Ford Transit
jja amúgy én 5-6 éve vezettem egy "új" ARO-t aminek gyárilag 180 fokos a holtjátéka a kormányon , esõbe beázik az "elektronika" , a sebességeket csak véletlenszerûen lehet eltalálni és ami csak lehet elromlik rajta ehhez képest a kétütemi wareszom egy lexus volt
Mercedes C200kompressor 2002es kiadás 120kW Mercedes A200CDI 2005es kiadás 104kW Mercedes A150 2005os 70kW Mercedes E320 CDI 2007 165kW Mercedes Clc180 142kW 2007 es kiadás Smart ForTwo 37 kW körül :) 2005ös kiadás Audi A3 2000es kiadás 80kW körül Mercedes Vito 2006os kiadás 104kw talán ha jol emlékszek :) Skoda Felicia 1998as talán 60kW Skoda Fabia 2006os kiadás 60kW Kia Sportage 110kW körül és az én kicsikocsimat Renault Clio 3 1,2 turbós 100 lóerõs
Sziasztok! Amiket eddig vezettem: Peugeot 206SW (még tanuló koromban) Lada Samara 1.3 és 1.5 BMW X5 Suzuki Swift
No akkor lássuk hamár így beindult a topik.
Mercedes W123 240D: Ez egy nagyon jókis autó volt,igaz fél perc kellett neki a 100-hoz,de ha jó a motorja akkor az kiketyeg a világból. Ez történetesen jó állapotban volt,így sok gond nem volt vele,a küszöbök hajlamosak rohadni rajta.
Mercedes W140 S420: Ezzel az autóval sem volt sok gond,annak ellenére,hogy mennyi negatívumot írkálnak róla. A 6 literes motorja hajlamos túlmelegedni,szerencsére ennek nem voltak ilyen gondjai.
Opel Astra F: Az Astra egy 8 szelepes motorral szintén kimegy a világból. Annyira egyszerû autó. Csak az Opel betegségek vannak meg neki (sárvédõ,küszöb rozsdásodás). A váltója tökéletes volt,ugyanakkor nem lehet vele gyorsan váltani.
Opel Astra G: Gyakorlatilag sokban egyezik az F Astrával,leszámítva a 16 szelepes motort. Váltó az ugyanaz,belsõ anyagok jó minõségûek,egyedül az ülés lapja nem volt nekem kényelmes annyira.
Opel Astra H: Most ezt az autót használom,2 éve van meg és maximálisan megvagyok vele elégedve. Ami talán negatív pontja azaz 1.9-es Fiat dízelmotor,de gyorsan hozzáteszem eddig nem volt vele semmi gond.
Vw Passat (3BG,régi): Sok gond ezzel az autóval sincs,egyedül arra kell figyelni,hogy az 1.9-es PDTDI motor 150ezres nagyszervízt igényel ami közel 200ezer forint. Tehát ha szeretne is valaki ilyen autót venni az kevés km-rel vegye,vagy 150ezer km után,aminek biztos a háttere.
Vw Passat (B6,új): Na erre az autóra lehet azt mondani,hogy egy rakás szar! A 2 literes dízelje megbolondítva a DSG váltóval egy katasztrófa! Nagyon sokat gondolkozik azon,hogy elinduljon-e vagy ne,a motor ereje egyáltalán nem jön át hála a váltónak. Speciális olajat kér a motor,ami nagyon drága és nagyon zabálja is. Szóval ettõl az autótól óvok mindenkit. Egy nagy szar hulladék!
Mercedes W221 S320CDI: Tapasztalataim ezzel az autóval nagyon jók,volt szerencsém hozzá. 7 sebességes automata váltója van,ami rántás nélkül pakolgatja a sebességeket és dinamikus is az autó ezzel a motorral. Az anyagok 1. osztályuak benne. Egyszóval egy rossz szót sem szólhatok róla.
Mindent egybe vetve a Mercedesek hûek a nevükhöz. Aki megteheti az vegyen Mercedest:) Én is azt vennék,ha lenne rá keret:)
Ez az érintés közeli élményt takarja:)
Szerencsém volt mert a nyári kint létem alatt,sok egzotikus autót láttam,és ilyen luxus autókiállításra nem szoktam menni(nem szeretem a tömeget),mert igazából az az élmény ha mozgás közben látsz egy-egy ilyen szörnyet:)
Egyébként meg minden autó egy igazi élmény.
Jeremy Clarkson meg a legszerencsésebbek között van akik a Földön élnek:)
jokis Vaz 2101 - anno kezdésnek jovolt :) ford escort 1.3 - a fenetudja már milyen régi és szétrohadt volt de mindent kibírt astra G 1.6 - szeressük :) daewoo lanos 1.6 - kevésbé... most egy jobbkormányos kis 1.2- cliom van alig fogyaszt meg tipptopp csak kényelmetlen és nagyon nemmegy... ;)
amit még vezettem sûrübben: passsat 1.9TD (vmelyik nagyonuj verzio automata váltoval annyira nem jött be) BMW 520 automata - jófajta :) astra G 1.4 - ugyanaz mint az 1.6 csak picit gyengébb F astra - szintén király autó Renault 5 - clio régiben
és egyszer volt egy betonkeverõ mixer :) na az volt a durva...
régebbi suzuki swift 1.3 glx (évj.1995) opel kadett 1.3 gs peugeot 306sw 1.4 (évj.2001) fiat ducatto 2.8TDi (évj.2002) citroen jumpy elsõ és második generációját skoda fabia (évj.2005) audi a4 cc (évj.2006) odabaszott..:) renault twingo 1.2 (évj.2001)
hát mit is mondjak a suzuki remek autó azoknak,akik igénytelen autót szeretnének,ezt úgy kell érteni,hogy keveset akarnak költeni az autóra
peugeot: a pözsó remek válastás annak,aki szereti a kényelmet..és ez még megfizethetõ az SW-k is jól húznak...
opel kadett: régi,és az opelok hajlamosak az átrozsdásodára fõleg a hátsó sárhányók..:S rossz választás a régebbi opel
fiat ducatto: teherfuvarozáshoz remek választás,erõs és tehergépkocsihoz képest mindössze 16 liter...és 170-et mentem vele...amin alu volt a doboz
citroen jumpy: az elsõ generációs elég fapados volt:S a második már egész jó és tetszetõs a váltó elhelyezkedése :)
skoda fábia: az autó rendben van,nekem kicsit mély volt az ülõ helyzet,kicsit magasan volt a tükör...de leginkább a mûszerfallal volt gondom..egyszerûen nem volt semmi rajta..SIVÁR VOLT..
audi a4 cc: hát ez kiváló volt..kényelmes..hûtött bõrülés :) frankó :D sajna csak kipróbáltam,nem az enyém volt:(
renault twingo: hát..kicsi,de egész jó kis autó..nõies ugyan,de jól fogyaszt...130km/5liter/2000Ft kb...sztem ez meggyõzõ érv,ezen autó mellett...:D
Legújabb top gear részt ajánlom mindenkinek:) Mondjuk minden rész jó,de ez a ladás trabis zsír:)
VW Bora Renault Megane
Rönyóban nem tudtam fékezni,mert miliméteres nyomásra már satufék volt.A kormánya túl puha volt,Momo-hoz voltam szokva.A váltó könnyen járt.A kuplung viszont jó volt benne. Boraban a kormány keményebb,ami nekem jobban tetszett,a váltó nehezen járt,ez is jobban tetszett,a fék meg nem rögtön fogott,ez szintén tetszett.Ellenben a kuplungja szar volt.De 300.000km után mit vár az ember.
Hú...
Suzuki Swift 1.6 Suzuki Swift 1.0 aut. Oltcit Club 11R Rover 75 Dízel Mazda MX6 V6 Renault Twingo 1.1 8V Smart CityCoupé 0.6 Smart ForTwo Brabus Volvo V70AWD Volvo XC90 T6 Dacia 1300TX Lada 2105 Toyota Corolla AE86
hátöö... zsigulit,Vectra A-t,Astra G-t,Suzuki SX4-et,Ford Fiestát,meg a tanulóautót,a VW Polot...az utóbbiban még ülök 1-2 órát,mivel csütörtökön meghúztak forgalomból,18-án megyek megint...lehet drukkolni:) (btw:40-el mentem át a vasúti átjárón-ami elvileg nem is az,csak tolatóvágány-,addig hibapontom sem volt,és kb.300 méterre voltunk a céltól:D! de nem stresszelem magam vele,csak a pénzt akarta a biztos,most majd sikerül)
Most csinálom a soförsulit, de vezettem már:
Volkswagen Polo Volkswagen Golf III Dacia 1310 TLX Dacia Logan
remélem majd lesz egy hosszabb listám...
Jól megszivattak... Nekem már lassan második éve van jogsim. Engem semmibõl nem húztak meg. Kreszben volt 2 hibapontom, meg forgalomban egy indokolatlan lassú haladás és ennyi. Neked sok szerencsét a vizsgádhoz és baleset mentes kilométereket!!!
ja még volt 1 VW Caddy ami 2.0TDI volt de nem gyári turbóval :D hanem kicsit nagyobb nyomásúval és olyan 140LE-bõl kb 180-200LE lehetett :D az 1 élmény hogy 1 ilyen nem is tom mivel ugrálni :D
Ezeket csak próbáltam: Suzuki ignis Suzuki swift (régi) többet de nem sokat: Opel astra h 1.6 vmi baja volt mert indulásnál fulladt nagyon csak nagy gázzal lehetett elindulni vele(nem azé mer béna vagyok :)) Opel astra h sedan 1.7 dízel (fateré most) penge autó minden tartományba jó húz meg nem érezni a sebességet benne Fiat Ducato 2.0 jtd motorja jó de nem szimpi mert nagyon teherautós a volán(persze az is de na) Sokat: fiat doblo 1.9 dízel Aranyos de harmat gyenge, igazából ezzel tanultam meg vezetni miután meglett a jogsim arra meg nagyon is jó volt VW Transporter T5 1.9 tdi 105 le ezt hajtom most minden nap! Igazából munkaeszköz! Szeretem! Sokan lenézik de meg szoktak lepõdni fõleg a strítracsingosok! :) Azért is jó mert személyautós a volán meg kényelmes is! (lásd. ducato) Ennyi a lista! Még csak 2 éve van jogsim szóval sokat kell még tekerni a kormányt! :)
Szerintem a Suzuki Ignis nagyon pattogós. Nem vezettem még ilyet de ültem már benne. Szerintem nagyon kemények a felfüggesztések...
:D igen meglepõ dolgok vannak:D Azért ez nem gyengén hihetetlen.. De én megelõlegezem a bizalmat:D Mindenki ártatlan amig a biróság bünösnek nem találja:D
No akkor én is (megpróbálom pár szóban jellemezni õket)
Trabant (4 ütemû, kombi) - faszájos, bár itt még kicsi voltam Audi 100 (szívódízel) - szervó hiánya ellenére kellemes, csak nem megy semmit.. Tanultam rajta. Vectra 2.0DTi - fater traktorja, nem a legjobb, de nem bõven vállalható Yaris 1.0 - Fasza kisautó, egy baja van, olyan gyors mint egy halott tetû.. Brava 1.6 - Elfogult vagyok, ez a meine, fasza. :p Panda 1.2 - Az új, egy full fapaddal mentem, hatalmas élmény volt :DDD (még rádió sem volt benne :DD ) Focus 1.2 - Fasza a futómõ, nagyon fogja az utat, de kb 3 perc alatt van százon. Amúgy jó :) Astra 1.7D - Full fapad, ettõl az ég óvjon mindenkit, borzalmasan rossz vezetni.. Civic 1.7CDTi - egész jó, de semmi xtra Accord 2.2CDTi - Szép, megy, fasza. Accodd 2.0 - Ez jobban tetszett mint a dízel.. Mercedes C220 - Szép, kicsit jobban megy, fasza. Jagura Type-S - Ez autómata volt (elég szar fajta), nem gyõzött meg, rongyrázás.. Lexus GS300 - no comment -> all hail (bár élmény nincs sok..) Mercedes GLK350 - brutális, vadállat - ez nagyon tetszett.. Saab 9-3 - Turbós automata volt, nagyon ment, nagyon kényelmes volt, és 2 milláért adták (volna :C ).. 5* Ssangyong Rexton - Szörnyû - baszott magas, billegõs, nem is megy :D VW Lupo - Nagyon jópofa, de nem kéne
Most így hirtelen ennyi jut eszembe..
Nem tudom hányas Golf: ezen tanultam vezetni 1300-as Lada Lada Samara Skoda Felicia Suzuki Swift WV Golf 4. Iveco kisteherautó Trabant (enyém volt) Ford Sierra (ez is) Wolksvagen Polo (ez is) Polski Fiat (ez is) Opel Astra (mostani autónk) Sõt, egyszer egy kombájnt is vezettem. Asszem nagyjából ennyi.
Aki Polski Fiatot nem vezetett az még semmit nem vezetett.
Hopp, el is felejtettem. :) Elég mókás gép. Meg a 601-est is kifelejtettem :D
no kronológiai sorrend: Opel Corsa C: istenkirály kocsi volt, egyszerû de mégis minõségi hangulattal
Opel Meriva: Jó kocsi volt, bár voltak gyermekbetegségei, valószínüleg azért, mert az elsõ legyártott darabok között volt. Ez után volt egy ráncfelvarrott Meriva, na annak már semmi baja nem volt. Nagyon tetszett a pakolhatósága.
Opel Corsa D: Haározott javulás a C Corsához képest, volt neki egy kategóriáján túlmutató feelingje...
Opel Antara: kiválló kis városi terepjáró, bár a 2.0 CDTi motor nem díjazza nagyon a vezetési stílusom XD
Opel Astra TwinTop: nnna ez igen, erre vártam. Sportos kupé télen, gyönyörû cabrio nyáron. Vezetni élvezet, egyszerûen bele vagyok szerelmesedbe :)
ezeken kívül kissebb idõre: Honda Civic 98-as, Jaguar X-type jah meg egy VW Buggy ami most eladósorban van, király kis csajozós verda nyárra :D
Hihi! Meg aki 2 ütemû trabantot. Az enyém a vége felé már önálló életet élt. Parkolóban bekapcsolódott a féklámpa..., ja és bal lábbal kellett fékezni, a gázt meg túráztatni, hogy le ne álljon. A fékolaj is folyt befelé a pedálokra. Az ember alig tudta beindítani, nekem meg szinte pöccre beindult. Kutya egy gép volt. De mindennek ellenére elvitt szinte bárhová.
Nekem a kispókom egyszer eljátszotta azt, hogy egy keresztezõdésben induláskor kilõtte az egyik gyertyát :) Kurva nagy durranás volt, az autó meg majdnem megállt, mert annyira leesett az amúgy is hatalmas teljesítménye. Felnyitottam a motorháztetõt és a gyertya ott lifegett a gyújtáskábel végén. Kb 5 km/h-ás sebességgel tudtam menni még 2 utcát, hogy normális helyen le tudjam parkolni és ott megadta végleg magát. Amúgy ezen kívül még hihetetlen sok meglepetést tudott okozni, ha leírnám az összes élményem vele, akkor lenne vagy 2 oldal :)
Azt hogy a kispókon kívül mit vezettem, azt nem kezdem el felsorolni, mert nem is emlékszem már minden autóra, de az biztos hogy a lengyel csodafiat adta a legtöbb maradandó élményt, amire még nyugdíjas koromban is emlékezni fogok :)
Érdekes,hogy ami volt nekem is élményem nagy Polskival,az csak pozitív volt:) Nem rossz autók voltak azok:) Jókis elül-hátul tárcsafékes,oldaltvezérelt? vagy felül(már nem emlékszemrá) motorral. És kényelmesebb volt mint egy Lada!
Egyszer egy forgalmas jelzõlámpás keresztezõdésbõl induláskor az enyémnek a gázbovdenje szakadt el, égõ volt nagyon, de ez szinte törvényszerû a Polskiknál, nem is haragudtam rá emiatt. Nem volt seprûnyelem, így hazavontattak. A szerelõ azt mondta, tökig kihúzott szívatóval haza tudtam volna settyegni vele.