bááázdmeg ez a szöveg ami a kampányban van XXXD autózni ciki, de biciklizni meg trendy, mert akkor az összes csaj fel akar kérezkedni a csomagtartóra XXXXD
csak én érzem úgy, hogy a debil bicikliemelgetõsök vergõdnek kínjukban?
Bírom amikor jönnek a híradóban, itt-ott, hogy kevesebbet kell fûteni.
LOL. Csak tél és (kemény) mínuszok vannak/lesznek.
Ezen azért "röhögök" mindig, mert pont azok mondják akik pesten ülnek a panelban vagy a töbszázmillás házikókban és távfûtéssel/gázzal lerohad még a gatya is róluk.
Egyszer kipróbáltatnám velük, hogy 100+k fizetésbõl gázzal fûtsön már egy 120 m2-es lakást.
Jah, am. most belegondolva nem is környezet a lényeg itt szerintem hanem az emberi egészség. Valamit tenni kellene mert megfulladunk. Illetve én nem mert nem vagyok pesti... :D de már Miskolcon is probléma ez.
Valami támogatás, pályázat kellene a fûtések korszerûsítésére.
Jah, csak nem az autókkal van a gond még mindig. Ahol MÁR szmogriadó van, ott sem javult a helyze addig, míg a szél fel nem támadt és ki nem sörpörte a várost. Mivel nem az autókkal van a gond, hanem a korszerûtlen téli fûtéssel, ami ellen nem sokat lehet tenni.
Igaz, de ehhez ész is kellene odafenn, legalább egy olyan miniszter, aki a kötelezõ hájnövesztés mellett néha gondolkodik is.
Egy fekete plakettes autóval járok. Ez persze nem azt jelenti, hogy tojok a környezetvédelemre, csak azt, hogy nem veszek fel hitelt és nem lopok annyit, hogy összejöjjön egy korszerûbb :)
(Ezért kinevezem hobbiautónak, ami nagyon a szívemhez nõtt, becenevet is adtam neki, és ezzel egész jól lehet leplezni azt, hogy csóró vagyok. :) )
Ugyanis menjél be a vársoba és számold össze a Vörös és fekete plakettes autókat. Ha találsz 40 et szólj:D
Ez az egész azért lsz, van. Hogy tudjuk mutatni látják mi mindent megteszünk a szmog ellen. Ugyan akkor mégsem, hiszen a városban zömébe a másik matricás gépek vannak. Egyszóval szmog riadó lesz, és mindenki mehet mindenhova:D
A lassítás meg egy nagy baromság. Hiszen minden ember tudja, hogy akkor a legjobb az autók kibocsájtása ha mondjuk 50-60km/h val egy egyenletes tempóval halad. Ha csak alapjáraton pöfög, vagy megáll gázt ad stb stb akkor 2x-3x úgy szennyez mintha halad.
Egyszóval nem blokkolni kellene, hanem olyan keresztezõdéseket csinálni, ahol szintbe ni eltolás van, hogy ne kelljen az autóknak illetve a lehetõ legkevesebbszer kelljen megállniuk. Így lehetne csökkenteni úgy a kibocsájtást, hogy tíltani se kéne.
Ilyen szar ládákat az út szélére raktak csepelen is (Rózsa utca), slalomozni kell köztük, egy autó fér el középen, a vicc az, hogy úgy van kitáblázva, hogy az egyik ládánál az egyik iránynak van elsõbbsége, a következõnél a másiknak stb... Tiszta faszság, nem tudom mire volt ez jó.
Az már van magától. Kerepesire ma be se nagyon lehetett fordulni már az Örsnél SEM. Végülis ilyen durva dugók ritkán vannak, de manapság már kezd állandósulni.
Nálunk meg az egyik legnépszerûbb szép széles útra kipakoltak jó nagy kõládákat és terelõnyilakat, meg sok növényt a ládába (az utca kellõs közepére, jópár helyen!!!), úgyhogy folyamatosan szlalomozni kell, mert szembõl nem fér el sem mellettük, sem köztük egy autó sem. Vicces. (16.ker. Hársfa utca) A polgármesteréknek agyára ment az EU.
Nem érdekes. Ne felejtsd el, hogy télen volt szmogriadó, amikor beütöttek a kõkemény mínuszok + az oroszok is elzárták a gázcsapot -> sokkal többet kellett fûteni egyéb fosszilis anyagokkal + gondolom a szemétégetõknél is feljebb tekerték a volument.
De ha te jobban érzed magad attól, hogy lebalf@aszozod azokat akik elrendelték hát tedd, sokat úgysem fog változtatni a dolgokon.
Zsárekök! Hát nem K. érdekes, hogy bár orbitális dugók vannak a városban és MÉGSENEMVAN szmogriadó?!?!? Csak nem azért, mert NEM az autóktól volt és megint (nomeg folyamatosan) hazudtak nekünk a "szakemberek". Köszöntem a figyelmet, kérném az összes dilettáns rohadékot (aki felveszi az állami fizut ezért a totális hazudozásért) a Dunába belegéppuskázni!
Én meg nem megyek Pestre. Ha a városomban is bevezetik, akkor BABOT fogok enni buszraszállás elõtt, és felveszem az "az autóm kevésbé büdös" pólómat. :)
Igen, ez az Eltûrõ Magyarok Országa. Beletörõdni sokkal könnyebb, mint megváltoztatni: ha úgy érzed, megváltozott valami, jön egy új, aki ugyanazt csinálja...
Már feladtam egy hirdetést "Párastlan rendszámú IFA, KAMAZ tehergépkocsit bérelnék fõvárosi közlekedésre" szöveggel, ha találok egyet, akkor azzal fogom helyettesíteni az autómat.
az a gond, hogy a beletorodos eNberekbol van a tobb... a mi torkunkon le lehet tolni minden esszerutlen szar faszZSagot :| Ki fizeti a bkv jegyet/berletet helyetted? nem fizetsz ezeknek a majmoknak eleget a kotelezo dij/telj. ado/jovedeki ado koNboban?
EZ M.O. :(
nekem meg a nevemen jo darabig 2 auto lesz... "tok szerencse" hogy az 1ik paros a masik paratlan rendszammal rendelkezik... vitz, hogy "szerencsem" van :\ es igen nevessetek ki, de soxor megyek olyan helyre, ahol mondjuk nem egetnem magamat egy 20 eves kicsit elhanyagolt elmenyautoval(4wd+turbo rulz xD), hanem inkabb ulnek a 1,5 eves automban... tudom, tudom nevetseges(meg biztos sokaknak "hulye állûr"), de nekem szamit :p
Egy fenét. Az ember fél a százezres kiadástól, ezért otthon hagyja az autót. És persze elégedetlen lesz. Mit csinál egy önbizalmát vesztett, elégedetlen ember? Rossz, elhamarkodott döntéseket hoz.
Én megyek BKV-val, ha úgy adódik, de ha valaki Pesten rámfújja a dohányfüstöt, kettéhajtom a fejét. :)
Ez azért egy kissé durva. Kíváncsi vagyok, az öreg autók márkaklubjai mikor lépnek ez ügyben. Megnéznék egy Trabi-Wartburg-Lada-P. Fiat-Skoda közös felvonulást, a MAK felszólalását is várom. A benzinben, az adókban k... sokat fizetünk azért, hogy öregecske autóinkat elviseljék az utakon. Mostz a pénzt beszedték, viszont kitiltanak?
Jah és 30k-t fizetsz, ha elkötsz egy tankot és randalírozol vele a városban! Igaz, ha szmogriadókor kötöd el, akkor most már 30k+100k=130k pénzt fogsz leszúrkolni?!?!? Várj! A tankon nincs is rendszám, ergó csak 30k!!!!!
Százezer forintig terjedõ bírsággal sújtható az az autós, aki megszegi a szmogriadó idejére elrendelt korlátozásokat- a többi között errõl is döntött a Fõvárosi Közgyûlés, amikor csütörtöki ülésén módosította szmogriadó-rendeletét.
Amíg naponta több IFÁt is látok addig nincs mirõl beszélni...
Ez az egész szállópor-kérdés alapból gyanús. Elrendelik az autó-stoppot, az autósok többsége magas ívben lesz(ú)rja, rá két napra hipp-hopp a határérték alá esik - holott ahogy írtad, nem az autók a száállópor fõ okozói.
Ez is igaz, de jelen esetben a szálló por határértéke lett alacsony és ezt lépjük át. Namost felmeröl a kérdés h a por és a CO kibocsátás között ki látta meg azt az összefüggést h ha magas a por, akkor kitiltjuk a viszonylag magas CO val rendelkezõ autókat és akkor kevesebb lesz a por :D xD
mert ha még az lenne h kitiltjuk a katalizátor nélküli Dieseleket akkor annak lenne értelme, de a sárga plakettesek kitiltásának semmi.
A totalcaron is volt nemrég egy jó kis cikk, a lényeg h 1 régi szar diesel bkv busz 40szer annyi port pocsát ki mint egy régi benzines. Szóval ha 40-en vagy annál kevesebben vannak a buszon akkor jobb lenne ha mind a 40 ember külön benzines autóval menne Pesten...
Ezért mondtam, hogy van, amit nem lehet szabályozni, mert virtusunk alapján minden szabályban a kibúvót keressük. Felelõsségérzet híján az ember nem sokat ér. A fejekben kellene rendet tenni, egy kis belátás kellene emberi részrõl, hogy "á, ma el tudok menni busszal is, itthon hagyom az autót" vagy "szomszéd, úgyis egy utcányira igyekszünk egymástól, ma én viszlek el, holnap te" (igen, nagyon naiv vagyok), és nem lenne ekkora gond. Azonban amíg a "ha mások is, akkor én is" elvet követjük, a büdös (és egyre büdösebb) életben nem lesz rend. Viszont a sok rossz megoldás közül a rendszám alapján történõ szelektálás az egyik legrosszabb.
De az 5-6 literes bálnára nem adnának zöld matricát. Az emberszámot meg ellenõrizni semmiképp nem lehet, meg szerintem felesleges is, mert lehet valaki árut szállít, vagy épp valakiért megy valahova. Kivételek maradnának, például a kormoló buszok. Mindenre van megoldás (majdnem).:)
Zöld vignetta - igen, sárga vignetta - nem. Ez sem túlzottan fedi a valóságot, egy sárga bilétás 1.3-as autó jóval kevesebbet szennyez, mint egy "zöld" öt-hatliteres bálna... és áltlaában mindkettõben egy ember ül, tehát nem olyan kisarkított példáról beszélek, hogy ne járjanak a kormoló buszok.
Ez rendben, de ha az õ stílusukban ("mongyá le az autódról! Füstösök haza!") hívjuk fel a helyzet komolyságárta a figyelmet, felpofoz minket az ombudsman.
Sok helyen így van, ez nem egy kiragadott példa. A rendszám alapján történõ füst elleni forgalomkorlátozásnak annyi az értelme, mint macskán szín alapján nézni, hogy kandúr-e vagy nõstény.
Ez akkor érdekes, ha van egy páros rendszámú, korszerû kisautó és egy páratlan, régebbi dízel (céges kisbusz pl.) a családban. Ha az autó a munkám része, vagy elengedhetetlen, a törvény szerint páratlan, szmogriadós napokon tömény dízelfüsttel kell végigfüstölögnöm a várost? Ennél még a hajszín alapján történõ szelektálás is ésszerûbben hangzik.
en sosem a kobcentikre mentem... szerintem sokkal tobbet er, ha a maximalis loero/a kocsi netto tomegenek(utas nelkul) a hanyadosa egy x ertek felett van... ez szol -> #432-nek is... hiaba van egy 2 tonnas autod aminek moncca van 250 loereje, ha szerencsetlen motornak meg kell mozditania a baromi nagy netto kasznit? ;)
szoval akinek 0,1376 alatt tanyazik a hanyadosa, az a tulaj géj [tsak vitzel^^]
vitzet felreteve mar olyan 0.07tol mar egesz kenyelmesen el lehet pofogni barhova... (r-go nem kell tenyleg szegenyt szethajtani, hogy megmozduljon 1altalan)
Hogy jogsid nincs, az csak a te hibád, hogy kocsid sem, az már csak egyéni döntés eredménye. Én is megvoltam SAJÁT autó nélkül úgy húszegynéhány éves koromig (pedig 17 óta van jogsim). Van akinek és ahova 1xûen nem kell az autó. Elfogadható érv, csak ne bírálják azokat akiknek meg kell. Van aki lovasnép, van aki gyaloghuszár, egyik sem jobb-, vagy szebb, csak 1xû állapot. :D
Engem bosszant, mert irigy vagyok. :) A #378-ban leírtam néhány dolgot, amely kapxcsán a szükségtelen, vagy csak szükségtelenül nagy autók közrejátszanak a szmogban.
Én azt vettem észre, akinek autója van az már a szomszédba is azzal megy, nem hajlandó semmit gyalogolni, vagy buszra szállni, és elvegyülni pórnéppel. Én meg le vagyok nézve, mert se jogsim, se kocsim.
Így van. A nagy motoroknak kizárólag ELÕNYEI vannak, csak ugye ma van ez a fogyasztáspánik, meg a köbcentirém. Azt persze nem veszik észre a butusok, hogy minél kisebb köbcentis csetegõket adnak ki, annál jobban növelik a fajlagos üzemanyagárakat, mivel senki sem mond le szívesen a sokszoros extraprofitjáról önként.
De azt vedd figyelembe,hogy az amerikaiak nem voltak oda sose a kis motorú fûnyírókért. Meghát egy nagy motor több ideig elpöfög mint a kicsi. Mivel nem kell széthajtani,hogy megmozduljon és gyorsuljon.
Nem értem miért lenne bosszantó.. valakinek a motorok, a házak, yachtok, nõk gyûjtése a hobbija, valakinek meg az autóké, vagy szimplán szereti a kocsikat, és arra öli a pénzét, nem másra. Joga van hozzá teljesen... Felénk meg nem mondhatjuk a 3 liter feletti kocsikat annyira tömegjárgányoknak, persze több van mint régen, de akkor nézzük ki amerikába...
nemigaz, ensem! :D (Fiesta alatt marcsak a KA van... van szived belekenyszeriteni egy 185kg/110kgos eNberket egy KA-ba?,,,,,,4,4! vezettem mar, borzalom volt elhiheted :D)
Ezen talán nem itt kellene vitázni, csak értelmetlen flém lesz belõle. Mindenkinek magánügye, hogy honnan szerez autót, és ki fizeti helyette a részleteket. Az viszont bosszantó, hogy mindenki hat számmal nagyobb autót vesz, mint amekkorát az igényei megkívánnak és a pénztárcája megenged.