Nem értek én veled egyet, hogy ez ciki lenne, hiszen a szülõk érdeme az autó... És valószinû azért teszik a gyerek feneke alá, mert a gyerek képes lett volna olyant vetetni, ami 8-szor többet fogyaszt, és annyival többet is szennyez, hidd el a tehetõs szülõk nem hogy a 100Ft-ot de még az 5-öt is sajnálják... (nem akarok nagyképû lenni, de saját példám)
Amúgy tegnap TALÁN kisebb volt a forgalom (szerintük 200.000-rel kevesebb autó járta a várost), viszont sok volt a mazsi, így nem volt õszinte a mosolyom, de ma már dugósabb.
Há engem beszívattak, mert hazahozattam a páratlan rendszámú autómat is, pont erre az alkalomra, erre éppen csorgok a rákóczni, mikor bemondják a rádióban, hogy nincs is már szmogriadó. (ki hitte volna?! :D)
ma melyik autómmal mehetek ki? páros v páratlan? megyek smogot fényképezni, meg jeges dunát:D na jó, csak vicc vót... vki észrevette h kisebb lenne a forgalom? belvárosba nem jártam 2 napja, de kicsit itt is mintha csökkenne a forgalom.
Arra pl. nem is gondolnál ugye, hogy valaki a SAJÁT adózott fizetésébõl megveszi a SAJÁT autóját, kifizeti az ÁFÁ-t, a teljesítményadót, a kötelezõt, az átírást, a benzint, a zöldkártyát, a vizsgát, a kitudjamégmit és szeretné használni?! Na ez IS a Magyar mentalitás.
Nemhiába emlegettem a keményvízriadót. Egyszer jelentenék be, hogy országos vízkeményedé várható, a háziasszonyok egymást taposnák a vízlágyítóért. (Pedig csak arról van szó, hogy befagyott egy-két tavacska...)
A gépjármûvel engedély nélkül történõ közlekedés a) védett természeti területen b) fokozottan védett természeti területen
38. § (1) bekezdés j) pont
a) 150 000 b) 300 000
AZAZ ha békésen krosszozom szét a pandamacik kertipartiját a "fokozottan védett természeti területen", akkor is maximum 300eHUF büntetést kapnék. Nem úgy ha véletlenül páros rendszámmal megyek este dolgozni és reggel is azzal jövök haza, mert az szerintük akár 500eHUF-omba is kerülhet! OJVÉ! Irány a természet gyerekek! (jelzem éjszaka mégis milyen dugókat és szmogot lehet okozni????)
Legszebb akinek éjszakára parkolási engedélye van a belvárosban (p. mert ott lakik) és reggel el kéne menjen onnan, mert megbüntetik, de ha elmegy onnan AKKOR IS megbüntetik, meg ha marad akkor is, ergó gratuláljunk újfent az magasabbrendû értelemnek!
Hmmmm. Ejnye! Valószínûleg még nekem is magasabb a mûszaki végzettségem, mint nekik és ha vagyok olyan hülye, hogy a közszférában hasítok mindmáig, mint a sok tehetségtelen nyomorék, akkor én hoznék efféle döntéseket. DE a szerencse hozzám pártolt és nem nekem kell égetnem magam... :D (meg nem is vagyok apuci beprotezsált hülyegyereke, mint oly sokan közülük)
Úristen! A sötétbarmai! Asszongya híradó(k)ban a fõokos, hogy maj "reggel" eldöntik, hogy visszavonják-e, avagy sem és mi lesz! Érted, "reggel"! Az milyen idõpont, az emberek hogy menjenek dolgozni?! Pont mint a MÁV sztrájk, senki nem tud semmit, de vérszagot kapott aktivisták máris 100-500eHUF büntetéseket emlegetnek és mennének elharapni bárkinek a torkát. Ez kérem tökéletes példája ennek a nyomorult országnak.
A legjobb rendelet, amit napközben bármikor meg lehet hozni és el is lehet bármikor törölni, ellenben az állampolgárok GONDOS tájékoztatása nélkül agyon lehet õket büntetni, ha nem tartják be az elmebeteg vezetés még elmebetegebb rendeleteit! Ennyire az átkosban sem voltak totál hülyék!
Ez is csak egy újabb dolog amin az emberek jót veszekednek meg elmélkednek, tökéletes figyelem elterelõ a valódi problémákról és jól meg is osztja az embereket mint látom, így aztán könnyû uralkodni.
Én autóval dolgozom minden nap Pesten. Ma megkérdeztem a cégemet, hogy a páros napokon ugyan mit csináljak. Õk azt mondták semmit, menjek be ugyan úgy. Na most ezek után lehet mit tenni? :/
Ez pontosan így van, a szabályok hazánkban azért vannak, hogy legyen mit megszegni, kritizálni és felülbírálni. Demokrácijja van, vagy mifene? "Próbáljatok szabályokhoz kötni bármit is, akkora önkényuralmat kiáltok, hogy az égiek is meghallják!" - nem ismerõs?
Megkérdezném Lukács Andrástól, mikor nevezték ki rendõrfõkapitánynak? Amennyiben nem nevezték ki, kérem, a saját dolgával törõdjön, ne azzal, hogy a rendõr kit büntessen és kit ne. Ez csak Abszurdisztánban fordulhat elõ, egy két éve még bnem is létezõ "munka"csoport aktivistái irányítják a rendõröket...
Én is alakítok már egy munkacsoportot az emberi hülyeség ellen, és felszólítom a hadsereget, kezdje meg az irtást. :):):)
Mondom, ez a baj ezzel az országgal, hogy mindenki önbíráskodik és eldönti, hogy egy bizonyos szabály, jog való e, vagy sem... Mindenki önjelölt miniszterelnök.
Mindenki kurva okos, kurvára tud mindent és neki egy szaros fõpolgármester ne szabjon meg semmit...
Súlyos pénzbüntetésnek kellene járnia annak, aki nem tartja be a szmogriadó korlátozásait, írta Demszky Gábor fõpolgármesternek és Tóth Gábort, Budapest rendõr-fõkapitányának címzett levelében a Levegõ Munkacsoport elnöke. Lukács András felhívja a figyelmet arra, hogy a levegõ védelmével kapcsolatos egyes szabályokról szóló 21/2001. (II. 14.) kormányrendeletet szerint az önkormányzat jegyzõje köteles megbírságolni azt, aki megszegi a szmogriadó-rendelet elõírásait.
A kormányrendelet 8. számú melléklete kimondja, hogy 25 ezer és 100 ezer forint közötti bírságot köteles fizetni az, aki a szmogriadó elrendelése esetén nem (esetleg késve vagy részben) hajtja végre a szmogriadó intézkedési tervben elõírt intézkedéseket.
„Levegõvédelmi bírság megfizetésére köteles az a természetes vagy jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkezõ szervezet, aki vagy amely a levegõvédelmi követelményeket nem tartja be” – idéz a kormányrendeletbõl Lukács András.
„A rendõr jogkörében eljárva köteles intézkedni vagy intézkedést kezdeményezni, ha a közbiztonságot, a közrendet vagy az államhatár rendjét sértõ vagy veszélyeztetõ tényt, körülményt vagy cselekményt észlel, illetve ilyet a tudomására hoznak” – érvel a Levegõ Munkacsoport elnöke a rendõrségi törvénybõl. Szerinte ugyanis „a jelenlegi helyzetben, amikor a levegõ szennyezettsége többszörösen túllépi az egészségügyi határértéket, és emiatt emberek tömegeinek egészsége forog veszélyben, úgy gondoljuk, hogy a közbiztonság súlyosan sérülhet”. Az alkotmány szerint a közegészség elleni vétség a közbiztonság témaköréhez tartozik.
Lukács András tehát azt várja a rendõrségtõl, hogy tegyenek meg minden lehetséges intézkedést a szmogriadó-rendelet betartatására, így ha valaki megszegi az elõírásokat, értesítsék az önkormányzat jegyzõjét, aki kiszabja a bírságot.
Vasárnap, a szmogriadó elrendelésekor az derült ki, hogy csak figyelmeztethetik a szmogriadós korlátozásokat megszegõ autósokat a rendõrök, de bírságot nem szabhatnak ki, mivel végrehajtási rendelet nem készült a szabályozás mellé, derült ki a fõvárosi önkormányzat kommunikációs munkatársának, Nyáry Krisztiánnak a szavaiból.
Úgy tudjuk, hogy a BKV buszparkja körülbelül 1200 buszból áll, amely nagy részének, mintegy 900 jármûnek nincs EURO környezetvédelmi besorolása. A minõsített gépjármûvek közül 115 darab Ikarus 412-esnek EURO-2-es, 150 Volvo busznak pedig a környezetbarátabb EURO-3-as besorolása van (index.hu)
A szmogriadó (szerintem) egy rossz megoldás egy létezõ problémára. Attól nem lesz szmog, hogy az egyszeri utazó átmegy a városon autójával. Fõleg, ha az az autó egy modernebb, Euro4-es osztályú gép (az Euro 5-ösökre azt hizem, nem vonatkozik a tiltás). Attól sem lesz tisztább levegõ, hogy Végh Béla kisnyugdíjas azt mondja, hogy otthon hagyja a Suzukit, és inkább a Józsi kisteherjével megy az unokákhoz, mert azon pératlan a rendszám. Hol a legnagyobb a szmog? Keresztezõdésekben, csomópontokban, dugók helyszínén. Mitõl lesz a dugó? A sok hülye, amatõr, agresszív bénától, akik magasról sz..nak a közlekedési morálra, és csak azért is átmennek a sárgán, ha bennragadnak a keresztezõdésekben. Azoktól, akik "olcsóbb üzemanyag" címén mindenféle kokszot nyomnak a gázolajba, és nem érdekli õket a környezetvédelem - ha lejár a zõdkártya, a megtakarított összegbõl lefizetik a vizsgáztatót. Azoktól, akik "megengedhetik" maguknak, hogy a papa egy autóval, a mama másikkal, a kicsi fiuk pedig egy harmadikkal közlekedjen - gyakorlatilag ugyanoda. Azoktól, akik autójuk mûszaki állapotát "mindegy, csak menjen" alakban fogalmazzák meg, rengeteg "modern" autót látok kihagyó hewngerrel, füstölve, lyukas kipuffogóval. Miért? Mert a javítás nem megy részletre...
A szmog az emberi hülyeség mellékterméke. Õk kipuffogják, mi szívunk miattuk.
De mérges lettem, mikor az egyik tegnap esti híradóban mutatták, hogy pár ember sz.rik a szmogriadóra és a rendszámtáblás korlátozásra... Kívánom (fõleg ha tudatosan csinál ilyet) hogy fulladjon meg a saját mocskában... És még vigyorgott is az a majom hogy "igen tudtam, de ez van"
A gyors és BIZTOS megoldás: (plusz kocsiba jó pollen- és porszûrõ és otthonra is hasonló szellõztetõ berendezés és légkondi)
Igaza is van. PEDIG ma már a légáramlatokat is lehet szabályozni bizonyos fokig...
Meg nem volna bizonytalan a gázellátás és a gázár. Fõleg, hogy gázból többet is eszik az autó. Én is letettem róla egy idõben. Ámde, ha annyira fontos a levegõ, akkor áruljanak gyárilag gázos, hatósági engedélyes autókat és legyen több gázkút. Kb. ennyi, ez simán megvalósítható, még egy olyan ultratöketlen bandával is, mint a mindenkori hazai vezetõség.
Inkább a szmog megkötésére, vagy eltávolítására kéne a technológiát használni. Mintahogy esõt/havat tudnak csikarni a felhõzetbõl mesterségesen manapság, éppúgy egy kiadós esõ, vagy széláramlat kiviszi/megköti a szálló por jó részét. Ha a por végleges megkötésére és az idõjárás finomabb szabályozásába ölnék a kutatási pénzeket, simán lehetne erre is megoldást találni. Csak éppen senkit sem érdekel.
A Kötött pálya értesülése szerint a szmogriadó alatt Budapest határain belül forgalmival is lehet utazni. Az autósoknak tehát nem kell jegyet venniük (erre a szakaszra), a forgalmi engedély olyan, mintha bérlet lenne. Részletek késõbb.
Mint emlékezetes, tegnap még csak azt ígérte a MÁV Start, hogy ama reggeli tapasztalatok alapján döntik el, milyen intézkedéssel tudnák segíteni, hogy a szennyezett levegõben autó helyett vonattal utazzanak a fõvárosiak.
én sem vettem észre, de írták, hogy csak megközelítette az értéket, nem elérte. bérletem nekem is van :)
Ez a kultúra. Aki akar mehet ingyé tömeggel, aki nem, mehet ahogy addig.
Más kérdés, hogy a fõvárosban ez sem hozna semmi változást, mert nem elsõsorban gazdasági megfontolásból járnak gépkocsival, akik azzal járnak (pl. felõlem fizethetnek is nekem, hogy BKV-zzek, akkor sem izgatna). Aki akart, az már BKV-vel jár, aki meg nem, az nem is fog!
Ha tiszta levegõt akarnak, ne elsõsroban az autókkal baszakodjanak, de ha mégis, akkor támogassák a nem szennyezõ gépjármûveket, DE LÁTVÁNYOSAN!!! Én is szívesen áttérek egy hybrid, vagy full elektromos autóra, amint emberi áron beszerválható!
kirakják a korhatáros emblémákat...minek? mostani fiatalság (általánosságban) már 12-14évesen elvesztik szüzességüket... most ha 12évesen látnak 1 nõt pucér felsõ testel, nem áll le a fejlõdése... itt Miskolcon 6-8éves "nemnaponbarnult" gyerekek már aktív dohányosok, seggrepacsit jáccakan a lányokkal, nõkkel...
a szmogra és a kínaiakra visszatérve, valahol volt 1 kép, tán repülõrõl csinálva, h a gyárkémény a felhõ felé okádta a füstöt...
Szegeden is szmogriadó "Szegeden is szmogriadót rendeltek el a magas szálló por koncentráció miatt. Az autóforgalmat nem korlátozzák, ám ingyenes lesz a tömegközlekedés péntekig." ennyi. :D
Amúgy szépen fel kéne venni a pormaszkot, mint nálunk fejlettebb országokban is teszik és kussolnak, mennek szépen dolgozni, a légszennyezettség meg köszöni jól megvan. Csak minálunk divat sápítozni. Ha választani lehet, hogy megfagytok, vagy fûtötök, de maszkban kell kint mászkálni, kíváncsi vagyok melyiket választanátok... (nem nehéz kitalálni)
Ilyen hülye megoldást... bár mondjuk inkább az a baj, hogy a vezetõk nem értik meg, hogy akinek nem fontos, az ne üljön autóba.. Mért nem úgy van, hogy csak az alufelnis, vagy csak a fekete kocsik mehetnek
Utóbbi most is van. Kollegámat 3xorra mûtötték meg, mert nem hal bele azonnal, így mindig visszaküldték. Gyakori, hogy ki vagy írva mûtétre, de nem csinálják meg, mert nem férsz bele a keretbe, stb. Ez ma Magyarország.
lásd: ORTT, úgy óvja a fiatal korosztályt a korhatáros anyagoktól a tv-ben hogy kirakja azt a kikúrt karikát a tv szélére...
de õk mindent jobban tudnak mint a kedves szülõ... vicc ez az egész. az igazi problémákkal persze nem foglalkoznak, csak az ilyen szenzációhajhász híreket nagyítják fel... szmog ide-szmog oda, nemcsak az autók szennyezik a környezetet. szerintem pár kínai gyár több füstöt ont ki egy nap alatt mint a magyarországi autók együttvéve... ezzel a hülye páros/páratlan szabállyal meg végképp kiverték a józanrelémet...
ezt a hülyeséget is a plebs-re húzzák rá, csúfságot ûznek a "kisemberekbõl" naés mivan azokkal akik cigiznek? vagy az "ártatlan" passzív dohányosokkal? õket vajon mennyire érdekli ez a füstköd?
majd ha lesz normális út,meg normális tömegközlekedés, akkor esetleg, aztmondom ok, mehet a pábklik trenszport. addig viszont mindenki autózni fog, aki csak megteheti (és igen, mivel ez az érdekük, dögö...izé bajlódjon a szomszéd tehene a békávéval!)
a hülyeségre persze van eszük a büszke honatyáknak... hagyjuk már...
következõ intézkedés milesz? csak 2 naponta fûthetünk, mert fogyóban a gáz? a sok összevont iskolákba majd 2naponta kell járni a nebúlóknak? a betegek majd sorsot húznak a kórházban, és csak a nyertest mûtik meg?
Ami persze egy vicc kategória, jó hogy nem már falhoz állítják és helyben kivégzik az embereket. Ezek miatt a levegõ munkacsoportos állatok maitt nem épült fel idõben szinte semmi sem az országban, majd ha mégis (pedig minden lehetséges eszközzel akadályozták) és azután jobb lett a levegõ (ki hitte volna, hogy ahhoz elkerülõ utak kellenek??!! :D), akkor utána miért nem lövik fejbe magukat rituálisan, ha 1x bizonyítottan nem értenek hozzá és kárt okoznak mindenkinek?!