A ritkán járóval nem értek egyet. A BKV járatsûrûsége eszméletlenül magas a vidéki buszokéhoz képest. Ez egy kibaszott hülye érv. Reggel 7 körül is 2-3 percenként járnak vagy még sûrûbben a metrók és legforgalmasabb villamosok. A tisztaság az már más kérdés... Egyes vonalakon jó, egyeseken nem. A ráckevei és szentenderei HÉV elég tiszták és fûtöttek. A 2 villamos egy okádék. A 4-6-os propaganda okokból is jó állapotban van viszont csúcsidõben kicsi a kapacitása.
Gondolom majd kitalalnak egy ujabb adot a kocsira, un. szmog adot. Igy akinek csak egy kocsija van es fizeti ezt az adot, az mehet vele mindket nap:) Kinezem beloluk...
Nem, egy olyan ember ugat es probal okoskodni, aki nem a lakotelepen toltotte egesz eletet, hanem volt mar mashol is a vilagban es latta, hogy mashol mi es mennyivel jobban mukodik, es tudja, hogy mik azok a dolgok, amik Mo.-t elorebb vihetnek. Hal isten, hogy nem egy olyan ember, mint te, aki nem lepett meg ki a nyolckerbol iranyitja az orszagot, mert akkor meg itt sem tartanank...
Azert mert te nem tudsz hosszu tavon gondolkozni, es orulsz ha az 1-2 hetes terveid sikerulnek, meg nem kell felkapni a vizet:) Igen, sokkal gyorsabb megoldas azt kitalalni, hogy mostantol csak a paros-paratlan rendszamuak mehessenek. Aztan idovel mindenkinek lesz egy alternativ kocsija amivel mehet. Es akkor majd megint kitalalnak valami gyors megoldast.
Nem, valszeg semmi nem lesz az otletembol, de ha jol tudom a forumon azt irok amit akarok es nem csak a Demszkinek szabad ide otleteket irnia, mert hogy azok tutik...
nem hiszem el h egy olyan ugat és próbál okoskodni akinek fingja sincs az itteni viszonyokról......... lakótelepen élek már tizenhuszon éve, nem volt olyan hónap h ne törtek volna fel tárolókat ...
"P+R" egy ilyen nyugaton jol mukodo P+R rendszerbe en is belemennek, de a jelenlegi lehetosegek, korulmenyek borzalmasak... 'szal addig marad az only auto opcio ;)
Nem eloszor vagyunk a szmogriado kozeleben, pedig eddig gazzal mentek az eromuvek. Valamint ha a kocsik egyaltalan nem befolyasolnak, valoszinuleg nem azokat korlatoznak.
1. A Westend az csak egy pelda volt, de legyen akkor konyvtar, de legyszi ne ird vissza azt, hogy neked eleg konyved van otthon, igy nem mesz konyvtarba:)
2. Azt hiszem kb. 3x irtam le a biciklitarolo otletet, valamint ha jol tudom, a lakotelepi lakasokhoz szinte mindhez tartozik pince. Egyebkent meg nem ugy kell elkepzelni, hogy 1 db bicikli lesz az utcan, mert ha atallna az emberek tobbsege biciklire, akkor mondjuk olyan surun lennenek, mint a kocsik. Lopni is fogjak oket, a kocsikat is lopjak, de ha mar eleg sok lesz belole nem lesz feltuno (ezt kielemezni a nagyobbacska post lenne, ugyhogy ebbe nem mennek bele. maradjunk a tarolonal).
3. Irtam a P+R fogalmat, valamint tobbszor emlitettem, hogy nem azt mondtam ,hogy adja el mindenki a kocsit, es mostantol 200km-t is azzal tegyen meg.
mak, hogy 1ik autom rendszama paros, masike meg paratlan xD (meg "jodarabig", osztan csak 1 marad)
szerk: korabban irtak es ezen tenyleg el lehetne gondolkodni, hogyha ez tenyleg eles lesz, akkor en peldaul minek fizetek Kotelezot meg teljesitmenyadot egesz evre? ;)
"Magyarországon NEM alternatíva a bicikli"
itt a lényeg
#237 ne beszélj faszságot, már nyáron is 2-3 alkalommal közel jártunk a megengedett szint átlépéséhez
Ezt tényleg nem értettem én sem, legtöbb megyeszékhelyen lehet sofõrnél jegyet venni, de így:S Azt megértem, hogy a nagy forgalmú járatokon ne lehessen, mert nõne a menetidõ, meg azoknál úgyis van a megállóban automata, de a zónázó járatokon nagy szívás.
Nem az autók miatt van szmogriadó mikor fogod már fel végre? A gyárak miatt van akik átálltak gázról olajra, mert a buzi oroszok/buzi ukránok miatt nincs gáz.
1. Nem megyek westendbe mert utálom a plazakat. 2. Lakótelepen az utcán kb 2 percet lenne ott a biciklid 3. 30km-re lakok a várostól mondtam már, olvass egy kicsit :)
most errõl az jutott eszembe, hogyha valaki olyan helyen lakik, ami pl Pest szélefele van, és messze van mindentõl, de jár arra mondjuk busz, az hogy a csudába vesz rá jegyet?? a megállóba nem kap...:S de még egy jegypénztárhoz sem jut el, ha messze van, hogy vegyen egy gyûjtõt elõre...na akkor mivan? lehet, h egyértelmû, de most nekem nem
Na jó, az lehet még egyszerûbb. Amúgy szerintem a gyaloglással sincs semmi gond. Ha nem sétál az ember, hanem felvesz egy normális tempót olyan 30 perc után teljesen kimelegszik még mínuszokban is. Budapesten is simán meg lehet lenni BKV és autó nélkül, ha nem kell gyakran messzire rohanni.
Sajnos engem érint, nem is mentem sehova ma! Igaz nálunk még nincs tiltás, de lehet hogy holnap lesz! Kis településeken kivitelezhetõ a bicikli, de nagy városokban nem lesz sikere. Mivel a XXI században élünk, ne a vázon hurcoljuk a kedvesünk!
Erre a problémára is lehetnek jó megoldások, pl. ez, bár lehet nem olcsó:)
Nemtudom néztétek-e a hiradót, Északmagyarországon a legszennyezettebb a levegõ még a forgalomtól távol lévõ erdõkben is!!!!! de ott nem vezetnek be semmit...
Elhangzott egy tévhit a topikban, miszerint a kocsiban nem szívod a kinti szmogot. Dehogynem, sõt nagyobb a szennyezõanyagok koncentrációja. Talán indexen volt errõl cikk.
Igazat adok Galdiatornak, viszont nem túl biztonságos manapság az utcán bármit is tárolni, ami többet ér pár forintnál.
Na, hat pont ezert van most szmogriado, ami elhiheted, hogy engem a legkevesbe sem erint, es egyelore teged se nagyon, de mondjuk nem art otleteket gyartani (na nem mintha barmelyik politikus is olvasna), hogy majd amikor 1500ft dugodijat kell fizetni, akkor ne sirjon a sok autos szaja.
Egyebkent meg a baratnonek is lehet biciklije, de a vazon ulos dologgal sincs nagy problema. Ismet kihangsulyozom, hogy nem gondoltam, hogy az egesz holnaptol legyen. Hosszutav... Nevelni kell erre is az embereket. Ha mar a kovetkezo generacio ebben none fel, egyiknek se okozna fennakadast, hogy a baratnot a vazon kell vinni.
Annyira jo lenne ertelmes emberekkel beszelgetni:) Miert nem azt hoztad fel peldanak, hogy milyen hulye vagyok, amiert azt mondom, hogy amikor Olaszorszagba mentek sielni, akkor is biciklivel menjetek...
"De ha csak atmesz a westendbe megnezni egy filmet"
A barátnõt majd a vázra ülteti mint a 20 as években. Az autósokat nem lehet meggyõzni! Engem sem lehet! Buszon sem ültem 20 év alatt csak párszor, mióta autóm van!
Meg mindig nem sikerult felfognod a HOSSZUTAVBAN valo gondolkozas szepsegeit. Ez azt jelenti, hogy pl. 10 ev alatt eleg sok minden valtozhat, akar meg biciklitarolot is csinalhatnak, ahova beviszed a biciklidet, lazarod, es fizetsz mondjuk 200ft-ot az orzesert.
Lakotelepen meg szentem eddig is tartozott minden lakashoz egy pince.
Te olyan hulye vagy istenem... Nagybevasarlas? Menj kocsival. Hol irtam olyat, hogy soha tobbet ne menjen senki azzal? Termeszetesen, ha epitkezel, akkor nem varom el toled, hogy a 120 kilo cementet biciklin hozd el, ott a kocsi. De ha csak atmesz a westendbe megnezni egy filmet (es nem mesz be a Sparba bevasarolni), akkor nem kell kocsiba ulni, hanem jo a bicikli is.
Es mint mar irtam, azert nem 1800-at irunk, hogy a -10-et mar ne lehessen ruhaval kompenzalni.
1 Lakótelepen a bicikli 5 percet sem lenne kint az utcán. 2.A melóhelyemen sem tudom tárolni. 3.Na tõlem és sok autós társamtól éhen halának a bicikligyártók! Nem 20 éves vagyok már, öreg vagyok bohócnak!
A ruha sokat segit, van egy olyan egyedi tulajdonsaga, hogy melegen tart.
Egyebkent meg ahogy a kocsidat sem viszed fel a lakasba, a biciklit sem kell, le lehet kotni az utcan. Tovabba, ha elolvastad volna figyelmesen amit irtam, es nem csak Verpisitke modjara ontened magadbol az IQ-fighter dumadat, akkor lathattad volna, hogy en hosszutavban gondolkozom, kb. 10 evben. 10 ev alatt van ido bicikliparkolot is csinalni.
Hagyjál már:D Fagyjál szét te a biciklin -10-ben..És ha nagybevásárlást csinálsz hova pakolsz? Hollandoknál így jártok. Járjatok, nem érdekel, nem fogok szétfagyni a biciklin..
Bicikli? Ugyan már!!!! Fagyjál szét te! Arról nem is beszélve hogy hova pakoljak biciklire? Ja és a másik hova tegyem a biciklit? Hozzam fel a lakásba? Vicc az egész! Azért fizetem a súlyadót és a biztosítást hogy használjam az autóm. Azokat kellene kiszûrni akik 10 autó helyett füstölögnek!
Majd ha az ócska tragacsok, diesel füstgyárak nem mennek akkor én sem fogok! Tojni kell rá!
Jaj mar...:)
Persze, ha 20-30 kmre van az ovi, akkor ne (bar egesz pest kereszben kb 20-30 km, de most ebbe nem menjunk bele, mert lehet nem is:D), viszont azert pest forgalmanak 90%t nem az oviba igyekvo anyukak adjak.
Es megegyszer mondom, hogy nem hip-hop gondoltam, hanem hosszu tavon. Most hulyesegnek hangozhat, persze, de 10 ev alatt azert sokat lehet valtozni.
Az, hogy miert annyira letfontossagu a kocsi, azt nem tudom. Ha at akarsz menni egy haverodhoz, aki pl. 5 km-re lakik, nem hiszem, hogy csak kocsival lehet menni, nem ertem akkor miert elkepzelhetetlen. De ha valaki csak siman reggel elmegy dolgozni, meg este haza, akkor sem ertem miert ne lenne ez elkepzelheto biciklivel.
A vizfeju hasonlitasert meg bocsi, nekem is fajt volna:)
Mert igy neveltek. Ezt mondtam, hogy az ilyen 15-30 koruliek nem nagyon fognak biciklizni, de ha mar a kovetkezo generaciot igy nevelik, akkor ok mar (remelhetoleg) maskepp fognak gondolkozni. Es most az egy dolog, hogy most megoldjuk a szmog kerdest azzal, hogy ok, paros-paratlan rendszamuak mehetnek, de 10 ev mulva mit csinalunk? Nem csak a szoggal, de a forgalommal? Legyen otos metro? Legyen plusz ket sav az M0-ason? Esetleg a belvarosban tobb emeletes utak, hogy minden kocsi elferjen?
Hosszu tavon inkabb megerne befektetni a biciklis modszerbe, mert kb. 10 ev mire az embereket valamennyire ra lehet nevelni. Viszont ha a tobb ut, tobb ado, tobb metro megoldast nezzuk, akkor 10 ev mulva egy meg zsufoltabb, meg szennyezettebb balvarost kapunk (sokkal tobb penzert).
Aztan ha bevezetik a dugo penzt, mert mar annyira nem lehet birni a szomogot, akkor az emberek ugyis bringara ulnek, csak hogy akkor meg uton utfelen elcsapjak oket, mert a biztonsagos biciklizes kidolgozasara senki sem gondolt.
szó nincs róla, hogy ne tudnám mi lenne a jó, azt meg kikérem magam, hogy a vízfejhez hasonlítasz, ezért akár nagy nyilvánosság elõtt elkövetett rágalmazás miatt fel is jelenthetnélek :)))
Hollandiát meg nagyon nem jó hasonlítani Mo-hoz, reálisabb Németországot, hisz a hollandok Európa legnyugodtabb emberei, jártam már ott többször ahol fél óránként "kaffí?" van, meg akkor dolgozom le a heti 38 órámat amikor akarom, azért lényegesen rugalmasabban mûködik minden, mint ebben az operettországban
itt akár 20-30 km-t is viheted a gyereket, míg oviba érsz vele, és mint lentebb is írtam, ne hasonlíts egy közép-fõiskolás kölyköt egy családos, dolgozó emberhez, én is megtettem korábban, ma a jelen itteni körülmények között lehetetlen gk nélkül a mindennapokat élni normálisan
hagyjuk már ezt a bicikli témát, ha ezerszer több bicikliút lenne meg figyelmes autósok akkor sem tekernék reggel, és sokan mások sem. felkelek, amíg lezuhanyzok széfagyok, f*szt fogok ilyen idõben akármikor is biciklizni... nem ezzel a módszerrel kell a smogot elriasztani...
Szerintem Budapest határába kellene két óriási ventilátor, ilyen 100 méteresek, és az kifújná a mocskot.:D
Nem tudom, miota szilveszter utan visszajottem, folyamatos a -5-10 fok nappal, ejszaka meg nem tudom, mert ki sem merek menni:)
Nem. Siman eltekernek 5-10km-t is a gyerekkel, esetleg egy kozeli falubol be a varosba. Nekem van olyan evfolyamtarsam aki pl. napi 2 orat biciklizik a suliba, meg 2-t vissza. Telen-nyaron, hoban-fagyban.
és az hogy müködik, hogy aki nem a városban lakik, annak ugye valahogy be kell jutni, bár gondolom akkora arcok, hogy 25-30 km-t is bebickliznek a városba. De ha esetleg mégsem, akkor gondolom kocsi vagy tömegközlekedés. Na most ha valamivel elmész a városig, azzal vagy bemész a városba, és már gondok is vannak ezzel a dologgal, vagy le kell tenni a kocsit a határban, és ott osztanak ingyen biciklit? Valami megoldás kell a kocsik számának a ritkítására, de hogy az a bicikli lenne, azt nem hiszem...
Itt ugy van, hogy a varosok szeleben van P+R (park and ride). Errol mar korabban volt szo. Egy nagy parkolo, aztan a parkolojeggyel ingyen, vagy kedvezmenyesen hasznalhatod a "BKV"-t. Vagy onnan mar felpattanhatsz a bicodra is, es mar nem is kell masfel orat tekerni.
Persze, tudom, hogy nagyon el van maradva Mo., en csak azt mondom, hogy sokkal jobban megerne ilyen iranyba fejlodni, mint az uthalozat, metro, meg kulonbozo adokat eroltetni, mert azt sem lehet orokke csinalni.
Azt azért tegyük hozzá hogy Hollandia tengerparton fekszik. Oceáni éghajlat -> nincsenek tartós mínuszok, mint itthon. Ilyen -10, -20 fok mint ami most van Mo.-on ott soha nincs, néha beesik 0 alá pár fokkal a hõmérséklet.
Persze ez azt is jelenti hogy náluk több a szél meg esõ...
Van ra megoldas, csak korul kell nezni. Te is ugy gondolkodsz, mint az orszag vezetoi, hogy nem nezik mashol mi mukodik jol, hanem probalnak sajat otletek alapjan "fejleszteni". Az egy dolog, hogy par evnyi bringazas utan siman meg lehet tanulni 2 gyereket biciklin vinni. Naponta latom, hogy 40 eves anyuka elol egy, hatul egy gyerekkel biciklizik es kozben smst ir. Ok, persze, jo idobe beletelik, mire valaki igy megtanul, de azoknak ott van a bicikli utanfuto, amibe akar 4 gyereket is beleultethetsz, meg meg kismillio masik megoldas.
Mondom, itt sincs melegebb, csak itt a -7 fok melle meg esik is es szel is fuj. Megis mukodik.
Egyebkent nem azt mondtam, hogy akkor soha tobbet ne hasznaljon senki kocsit, de amikor csak siman el kell jutni A-bol B-be, akkor megteszi a bicikli is. Azt meg ne mondd nekem, hogy biciklicel nem gyorsabb a belvarosban, mint kocsival. Nem surun kocsikazok pesten, de altalaban allandoan dugo van, a biciklisek meg lazan eltekernek a sorok kozott (ha meg kulon ut lenne nekik, meg gyorsabb lenne biciklivel kozlekedni). Tehat a keses megoldva.
Es nekem van nagymamam, es van unokaocsem, akire az o nagymamaja eleg surun szokott vigyazni, igy azt a peldadat nem ertem:)