Én megértem, hogy sokaknak 20 évessen még jó ötlet a bringa fõleg ha mindössze 10 perc alatt betekersz a suliba, de 30-40 évesen pláne ha még öltönyben is kell járnod dolgozni egyre kevésbé fog teteszeni a dolog hidd el. Rengetegen laknak a városon kivül is, akiknek be kell érni reggel 8-ra melóba és utána este 5 kor már nincs kedvük 1,5 órát biciklizni hazáig a -10 ben vagy épp a + 30 fokban. Én inkább reménykedem, hogy 10 év mulva már talán olyan szintre jut a hibrid technológia, hogy elé hatékony lesz és alacsonyabb kategóriás autókban is elérhetõvé válik.
vigyél már 2 gyereket -15 fokban biciklivel
az eszem megáll, az autókra szükség van, sajnos ilyen a mai társadalom, nem késhetsz sehonnan, nem lehetsz igénytelen, nincs nagymama, aki vigyázna a gyerekre, vagy elvinné oviba suliba, elsétálna vele
teljesen más világ van mint 20 évvel ezelõtt
10 éve még én is sokat jártam bringával, még melózni is, de ma már nem is mernék, meg családostul elég nehézkes is lenne
persze, irtam is, hogy ha biztositanak a biciklivel valo biztonsagos kozlekedest. Valamint azt is irtam, hogy a kovetkezo generacio. Termeszetes, hogy nem mukodne most igy hip-hop, de hosszutavon ez a megoldas, mert a kocsikbol csak tobb lesz, es ha meg most meg is oldjak valamivel, 5-10 ev mulva elo fog jonni ugyanez a problema megint, amikor mar nem lesz hova utat epiteni, nem lesz hely uj metronak (penz meg plane). Viszont 5-10 ev alatt szerintem mar valami lathato elorelepest el lehetne erni a biciklis vonalon.
Egyebkent meg itt sincsen oltozo, meg furdoszoba minden boltban. Talan a nagy a vezetoknek, de se suliban, se sehol nem lattam meg zuhanyzot. Az uzletemberek is oltonyben, makkos cipoben mennek dolgozni, nem ott oltoznek at. Leizzadnak, ha leizzadnak. Mindenki izzad. Egyebkent ok mar annyira hozzaszoktak, hogy nem nagyon izzadnak le egy 5-10kmes tekerestol.
Csak figyelmeztethetik a szmogriadós korlátozásokat megszegõ autósokat a rendõrök, de bírságot nem szabhatnak ki, mivel végrehajtási rendelet nem készült a szabályozás mellé. A kormány ugyanis eminens módjára az elsõk közt vezette be az Európai Unió szigorúbb légszennyezettségi határértékeit, de a munkát nem folytatta azzal, hogy mindezt a magyar jogviszonyok közé illessze. (forrás : index.hu)
Egy buszra felfér legalább 50 ember (valamelyikre több is). Szerinted melyik a szennyezõbb, ha az az 50 ember egy buszon, vagy 25-50 autóval közeledik?
1, a bkv busz is füstöl, nem is kicsit 2, nem teszik ingyenessé az utazást
én ma bementem a 0-ra végzõdõvel a bajcsyra ja és apám kocsija 3-asra végzõdik, az enyém 0-ra (és apám heti 1x megy a kocsival) :D
bekaphatja a demszkáj
Ehhez csupán annyi kéne, hogy itthon is olyan minõségû és mennyiségû bicikli utak legyenek mint ott kint + az emberek felfogása is megváltozzon, képesek legyenek télen, esõben, hóban jobban felöltözni és bringára ülni, és az összes munkahelyen ki léne alakítani igényes zuhanyzót és öltözõt.
+ az autósok felfogása is megváltozzon, és a Kreszben is változásokat kéne behozni. Hollandoknál a bicikliseknek van elsõbségük szinte mindenhol, még a gyalogosoktól is nagyobb a prioritásuk. Mivel minden esetben elsõbségük van, ha baleset van autós-biciklis között mindig az autóst büntetik meg. Ezért odakint az autósok iszonyatosan odafigyelnek rájuk. Itthon még a zebrán sem figyelnek a gyalogosokra...
Szóval mindezeket figyelembe véve, kb 15000000000 év múlva talán itthon is elterjedhet az olyan szintû közlekedés, mint Hollandiában :D
példa, de mire: Andrássy út vége, Hõsök tere, reggel: kanyarodna be egy ezüst VW Polo üzletforma benne, ugyebár át kell engedni a gyalogosokat, ill egy bicóst, akit majdnem elütött, a srác meg elkezdett ordítani és vagy 4-5x nekicsapta a kerekét a hátsóajtónak, a VWs félreállt és elkezdte kergetni :D:D
sofõrök jó hogy leszarják a tekerõket mert akkor a pofájuk hogy meg is érdemelnek 1-1 borulást. példa: még tanultam vezetni nyáron, amikor álltunk pirosnál, bejött mellénk egy Terhes Anya Kisgyerekkel Hátul, az autó és a járda közé, kinézett, nem jött semmi és átment. csak a gyerekeket sajnáltam ...:\
én szeretek bicózni, de vezetni jobban :P különben a mai BPi biciklizés az kész életveszély a biciklisek is összevissza vágtatnak, nem egyszer látni, hogy felkenõdik egy parkoló autón, vagy valami...
...de a sofõrök meg leszarják a tekerõket, mivel õk az erõsebbek... ...így nem lehet...nincs meg az egyensúly
Szerintem el tudna terjedni. A normalisabb idosebb korosztaly, valamint a most fiatal (0-10 év) korosztalyt ra lehetne szoktatni, ha ugy csinalnak meg, ahogy Hollandiaban van, tehat, hogy a biciklisnek mindig elsobbsege van, meg kulonbozo kivetelezesek.
Na meg mondjuk itt 1000ft egy ora parkolas a belvaroshoz kozel (mert ugye belvarosba csak az mehet, aki ott lakik, de ha nem a hazaban parkol, meg neki is fizetnie kell).
"Közlekedhetnek a tiszta gázüzemû és a hibrid hajtású autók, az OBD (fedélzeti diagnosztikai) rendszerrel ellátott EURO-5-ös vagy EEV, vagyis kiemelten környezetkímélõ motorral szerelt dízel-hajtású autók. Ezeknek a gépjármûveknek a zöldkártyájában a 12-es vagy 13-as szám szerepel a környezetvédelmi osztály-kategóriában."
Az enyém (2006-os Octavia II) EURO5-ös meg ODB-s, de 09-es osztály van a zöldkártyán. Akkor most mehetek, vagy sem?
hát nemtom, én azért nem biciklizek mert leizzadok, és utána el van baszva a napom (sgdkfhsd haj, és más közérzet)... még ha lenne bicikliút sem mennék bicóval pl suliba... ja amúgy szabadidõmben nagyon sokat tekerek:)
na azt lesheted, hogy a magyar ember biciklizik....
(most ne támadjatok, ne vegye magára akinek nem kell)
Nem tudom mert nem kepes a varosvezetes a biciklit elonyben reszesiteni. Szarakodnak itt mindenfele uttal, elkerulovel, metroval, adoval, anyam kinjaval, kozben meg eleg lenne biztositani a biztonsagos biciklivel valo kozlekedest.
Itt Hollandiaban annyira faszan mukodik. Itt sincs melegebb, mint otthon, megse nyavajok senki, hogy biciklizni kell. En naponta masfel orat tekerek suliba meg vissza, szinte allandoan esik az eso, meg fuj a szel, de ahogy engem sem, senkit sem erdekel...
Van biztositva ut mindenhova (akkora meretu orszag, mint a dunantul, de 20.000km-nyi bicikli ut van). Itt meg hirbol sem ismerik a szmogot. Mindenki egeszsegesebb, szinte senki nincs elhizva, minden csajnak diot lehetne torni a feneken... Kevesebbet kene az allamnak koltenie egeszsegbiztositasra is, mivel sokkal kevesebb errendszeri, meg anyam kinja bajuk van az embereknek.
Nevetseges, hogy Mo. meg lopni sem tudja az otleteket. Inkabb bevezetnek mindenfele hidadot, meg dugoadot, meg epitenek meg 200km-nyi elkerulo utat (15 ev alatt), mikozben van egy sokkal egyszerubb es olcsobb (foleg a lakosaggra nezve) megoldasa a problemanak.
Szegedet az árvíz után értelmesen tervezték meg és építették újjá (még az 1800-as évek végén, mikor csak lovaskocsikkal jártak, közel 40 méter széles sugárutakat terveztek és építettek). Az utak áteresztõ képessége nagy, ezért dugók sem alakulnak ki.
Mindenhonnan kilopják a pénzt. M0-régi szakasza is egy autopálya minõségû utnak van megtervezve. Ha végig mész rajta láthatod, hogy minden híd (kivéve a Dunai) ugy van megépitve hogy elférjen alatta a 2x2 sáv a sövény és a 1x1 leálló. Ehhez képest van alatta egy oldalnyi autopálya széles út.
A BKV. 30-40 éves buszokkal járnak még mindig. Egy busz annyi káros anyagot bocsájt ki (multkor kivizsgálta a környezet felügeylet vagy ki) mint kb 15 személy autó. Metrók szarok. a Villamosoknak leszakad a felsõ vezetéke kidölnek az oszlopok stb:D Pl innen ahol én lakom 25 percenként indul busz be a város felé.
Tehát ezek után elvárják az autosoktól hogy menjenek busszal? Se fütés se tisztaság se semmi. Én amikor suliba jártam sokszor mentem fehér kabát plover stb. 2 nap alatt fekete mocskos az egész a székektõl. Nem beszélve a büzrõl stb..
Én nem csodálom, hogy az emberek nem ülnek fel ezekre.
A biciklizés. Én imádok bringázni, de nem elvárható az emberektõl, hogy betekerjenek a munkahelyükre, mert nincs megodva a bickli tárolása, nincs megoldva a letusolás és még sorolhatnám.
Szóval még egyszer mondom, nem azzal van a baj, hogy egy ilyen korlátozást bevezet, mert ugye egéségre veszélyes bla bla.. Hanem az, hogy nincs megoldva a hátér.. Ha pl azt mondaná holnap nem mehet ez a rendszámú autó, és ingyen használhatod a BKV-t. Már egy pozítív dolog.
Vagy akármi..
Nekem az a bajom, hogy mindig csak tiltanak tiltanak, de semmi lépés, nincs semmi látható dolog amit azért tesznek, hogy elkerülhetõek legyenek ezek a dolgok..
Nem korlátozzák, az erõmûveket, nem korlátozzák azokat a dolgokat, amibõl pénzük van, amibe érdekeltség van. Egybõl kit szigóritanak a kis szar átlag embert aki a világon nem tehet errõl az egéstrõl semmit..
És Alex ebben igaza van ez magyarország, de nem az a mentalítás rosz amit én képvislek, hanem az hogy megoldás nélkül tiltanak meg dolgokat és korlátozzák az embereket..
hmm olvasom hogy ha valaki olyan rendszámmal megy ami éppen tiltva van nem büntetik meg, csak figyelmeztetik, de azért nemtom, nem fogják ezt megváltoztatni 1-2 napon belül és nem kezdenek el büntetni ezerrel? ha valakit leállítottak az írja már le legyenszives hogy mi volt...
És miért nincs pénz? Az idióta hülye 4-es metró miatt...na meg most is terveket készítenek a dugódíjra...valami csókos cég, sok tízmilláért...
Persze tudom, savanyú a szõlõ, meg a fasz rossz oldalán vagyok azért nyavajgok. Ha ugyanabban a helyzetben lennék, valszeg én is ugyanúgy zsebre vágnám semmi munkáért a sok lét....
...illetve eeddig is lehetett simán szmog...nem szeretem az egész politikát, de az is lehet, hogy a kormány akarja hogy ez legyen a téma és addig akármit csinál, mert ezzel vannak elfoglalva az emberek...pl a gáz már alig téma...
Ezt belehet szerintem tudni annak, hogy ilyen hirtelen ötletbõl jött ez a korlátozás most. Elõtte nem lehetett hallani róla. Lehet valaki ránézett az adatokra, és mondta húbazmeg szmogvan, és kitalálták ezt. Ezért sem büntetnek a rendõrök, mert nincs rendesen kitalálva, kik mehetnek, kik nem...
nem utálom én azt a várost de nem is imádom. Éjszaka azért vanak elég hülye emberek még a Hungárián is. Multkor már mentünk hazafele és ahogy kimegyünk pestrõl van az elsõ Shell benzinkút és ott van Meki meg praktiker is van ott, és mondta apám áljunk meg a mekibe vegyek valamit. Ugye már éjfél körül jártunk ott akkor már csak a mcdrive van nyitva. Hátrasétálok már leadtam a rendelést aztán átsétálok a másik ablakhoz közben jött egy fehér opel astra. Leadták a rendelést aztán odagurultak hozzám. Úgy bevoltak rúgva basszeg 3-an ültek a kocsiban 2 csávó meg egy csaj. Kiszáll a két csávó azt meg akartak verni mert a céges mellény volt rajtam:D aztán nem jött összenekik mert cseppet sem ilyedtem meg inkább visszaültek a kocsiba. Aztán meg ott kínáltak borrál:D aztán a csaj már hívni akart hogy száljak be kocsiba elmegyünk valahova azt megtukhatom:D
Én személy szerint nem utálom pestet, azt már inkább utálom benne, hogy bizonyos szakterületre jellemzõ menõ cégek mind oda települnek. Persze nem meglepõ ez, de akkor is, eléggé fõvárosközpontú ez az ország. Az a kisméretû fejlõdés, ami néha bekövetkezik, javarészt oda összpontosul, kivéve pár üdítõ példát, pl a merci gyár. De ettõl még nem utálom a pestieket, kivéve azokat, akik lenézik azt, aki nem pesti, mert sok ilyen surmó is van :D
Mindenesetre az egész pesti kérdés egy ördögi kör szerintem, mert szmog van, tömegközlekedés nincs. Ha lenne jó tömegközlekedés, nem lenne szmog, de ehhez meg sok pénz kell, ami meg nincs..
Nem értek ehhez a témához, de pl most volt róla szó, hogy Debrecen EU-s pályázaton nyert egy villamosvonal kiépítésére pénzt. Pesttel kapcsolatban valahogy ritkán hallok ilyen üdítõ példákat, van ez a 4es metró, ahonnan állítólag tûnnek el a pénzek, meg társai, fene sem érti már ezt, mintha itt valaki azért kapna pénzt, hogy az ország mega fõváros rohaggyon le...
De basszus mint ahogy te sem tehetsz arról hogy Debrecenbe vagy ákráhol élsz én sem.
Ide születtem ez az otthonom. Nem fogok elköltözni ezért.
Sõt nem is lenne bajom ezzel a rendelettel ha lenne alternatíva. Ha tényleg lenne közlekedés oyan hogy ne faggyon szét az ember, és ne több óra alat juss az egyik pontról a másikra.
Nem tehtünk róla, mégha a vidéki ember zöme utálja is ezt a várost, éllhetõ és szerethetõ ez!
Én nagyon sokat járok vidékre egy csomó rokonom vidéki. És nem tudom megérteni ezt a hihetetlen utálatot ami velünk szemben kialakult..
most kezdek el sajnálkozni. tudod pesten kívül is van ám élet, és bár lehet nem akkora város, mint a mi hatalmas nagy pestünk, mégsem álom itt sem a közlekedés, mégsem sír senki, használja ami van. Az meg hogy az ország ilyen pestcentrikus, minden szar oda kerül, olyannyira hogy mára már megtelt, egybeépült a környékbeli településekkel, ahova aztán a tömegközlekedést nem telepítették ki, egy teljesen másik dolog. Ettõl még kibír egy vasárnapot a társadalom páros rendszámú autók nélkül. Akiknek mindenképp menni, úgy is mehetnek, vagy mennek mindenképp, ha szabad, ha nem. A lényeg hogy aki TEHETI, ne menjen. Most ha te teheted, hogy nem mész, de mégis mész, menjél, nem fognak büntetni sem, de azért nem itt kell jobbra balra anyázni õket. Sok lenne ez a hûhó akkor, ha egyszer csak menne miatta a 100ezres csekk...
ezzel igazából csak egy baj van, hogy ezt átgondoltan és megszervezetten is be lehetne vezetni, meg hogy tudják az emberek, hogy mire kell számítani, nem az hogy jó akkor holnaptól így lesz...
Még a BKV is azt nyilatkozta, hogy nem egyeztek meg külön menetrendrõl erre az esetre
20 éve nemhiszem, hogy ennyi autó volt a városban...
De tegyük félre, hogy van-e értelme, mert szerintem sincs sok, de azért az elvekben sokminden megmutatkozik. Mindenki fel van háborodva, hogy VASÁRNAP nem mehet a páros rendszámú kocsijával? Ráadásul pesten? lol.
Kína az olimpia ideje alatt, nem egy, nem két munkanapra vezette ezt be. És voltak ott tüntetések, ellenszegülések, leszarom úgyse büntetnek meg? Nemhinném. De ha volt, akkor sem akkora arányban, mint nálunk, pedig ott több embert is érintett a dolog.
Itt nem csak arról van szó, hogy tisztuljon a levegõ, meg társai, hanem maga az elv, hogy valamit mondanak a felsõbb rétegbeliek, akkor azt be kellene tartani, nem ugrálni, meg büntessék az anyjukat, stb. Akinek meg annyi pénze van, és fõként annyi esze, hogy emiatt vesz egy másik, páratlan rendszámú kocsit, hát az meg.. megérdemli hogy menjen :D
Walaki ötletei jók, fõpolgármesternek kéne menned, igaz egy ciklust nem bírnál, mert kiutálnának, mivel ezek a döntések sok mindent befolyásolnak, sok befolyásos ember érdekeit sértenék. Ötlete sztem a mostani mesternek is van, csak hát nem igazán mer újítani, mert a népharag lesúlyt