1-2 napja Barcika a legszennyezettebb levegõjû város
Jelenleg hazánk északkeleti részén a legrosszabb a helyzet; Kazincbarcikán szombat délután 366%-os szálló por (PM10) koncentrációt mértek, vagyis több, mint a megengedett mennyiség háromszorosa van a levegõben.
Londonban úgy van megoldva, hogy tudsz venni "dugójegyet" (congestion fee) interneten, vagy SMS-en keresztül is. Aztán a belvárosba bevezetõ útszakaszok mentén kamerák vannak elhelyezve amik nézik a kocsik rendszámait. Ha nincs dugópénz befizetve egy adott rendszámhoz akkor postázzák a büntetést egybõl. Ezt itthon se lenne nehéz megcsinálni...
Jövõre már a dugódíj bevezetésével kíván foglalkozni a fõváros. Lehet, hogy már a városhatár átlépéséért, vagy csak a belvárosi kerületekbe való bejutáshoz kell fizetni, de a hídpénz bevezetése is egy alternatíva. Demszky Gábor úgy nyilatkozott, hogy nem lát más megoldást a már 1,2 milliósra duzzadt budapesti autóstábor közlekedésének visszaszorítására, hogy Budapest élhetõbb, szerethetõbb legyen. Ehhez most tanulmány készül és megvizsgálják az európai nagyvárosok által bevezetett intézkedéseket is és a következõ évtizedtõl tervezik az itthoni bevezetését.
Itt a: "ha jól hallotam"-mal van a gond;) Ez hasono, mint amit multkor mondott valaki, hogy az ev kozepetol buntetik a koszos autokat, es kulon adoval sulytjak a sotetszinueket, mert rontja Budapest vizualis kepet, es igy csokkenti a turisztikai beveteleket.
nem ide tartozik de ha jól hallotam lessz vagy van olyan hogy dugóadó. Most akkor mi lessz a város összes bejáratánál lessz fizetõkapu, vagy ott ahol dugó van járkálnak a közterületesek és a dugóban vesztegelõ autósoktól szedik a pénzt? ennyi hülyeséget...
nálunk Barcikán a legszennyezettebb a levegõ :D
Nah, en pont az ilyenek miatt irtam az elejen a "kotekedest": pl. M0-as hasznalat;) Nem olvassa el a hirt, nem is latta, csak mondtak neki, es mar anyazik...:))))))))
- Abbahagynád? Mit mondott? - Nem tudom, éppen a nagyorrúval beszéltem - válaszolta a pajeszos. Egy pár méterrel elõrébb, tehát egy sokkal jobb helyen álló nézõ hátrafordult. - Azt hiszem, azt mondta, boldogok a sajtkészítõk. - Miért emeli ki a sajtkészítõket? - kérdezte a harmadik férfi mellett álló hölgy a napernyõje alól. - Nyilván nem szó szerint kell érteni - válaszolt a férfi -, ugyanúgy vonatkozik bármely tejipari termék készítõire.
Ja igen, azt el is felejtettem, hogy a mondjuk 100g/km CO2 kibocsátásnál alacsonyabb motorú autókra adókedvezmény, parkolási díj mentesség és egyéb okos dolgok bevezetése...annyi kis apró ám annál hasznosabb ötlet lenne amivel jobbá lehetne tenni a várost, csak nem ilyen idióta birkáknak kéne lenni a városvezetésnek...
aham...értem.
és ha valaki pl Nyugat-Magyarországból akar menni Kelet-Magyagyországra és át kell mennie Pesten az mit csinál? mert olyat is hallottam, hogy pl az M0áson is nézik...
Igen, ha szigorúan be akarná faterom tartani a rendeletet, akkor holnap a páratlan rendszámú Smart helyett, a 4x akkora motorú Volvo-val kellene mennie...XDDDDD
mekkora egy hülyeség bmeg. Miért pont az autósokon verik le a port? inkább a gyárakon kéne szigorítani. Most akkor egy pesti ember mi a rákot csináljon? vegyen két autót, eggyik rendszáma páros másik páratlan? Meg nekem apám Miskolcról jár minden éjszaka pestre. Neki páros a rendszáma akkor ha nem mehetnek a párosok be a városba akkor ki a f**sz fogja másik teherautóval elhozni a csomagot? Apám egy éjszaka alatt 500km-et megy de van aki sopronból jár egy éjszaka megtesz 900km-et mert nem csak sopron-pest az út hanem álltalában van 5 város ahol még meg kell álni. Most akkor õk is minden nap más autóval járjanak? HÜLYESÉG
Mentesülnek
A forgalomkorlátozások alól számos jármû mentesül, egyebek között a tömegközlekedési és a megkülönböztetõ jelzést használó jármûvek, továbbá azok, amelyek teljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi követelményeket.
A helyi, helyközi és távolsági közösségi közlekedés (BKV, MÁV, Volán) jármûvei zavartalanul közlekedhetnek a fõváros útjain. Nem érinti a korlátozás a megkülönböztetõ fény-és hangjelzéssel felszerelt, valamint a betegszállító, a beutalt betegeket, valamint az orvosi ügyeletet ellátó jármûveket, továbbá a mozgáskorlátozott személyt szállító jármûveket (amennyiben eredeti és érvényes parkolási igazolvánnyal rendelkezik és ez a szélvédõn keresztül jól látható).
Közlekedhetnek a tiszta gázüzemû és a hibrid hajtású autók, az OBD (fedélzeti diagnosztikai) rendszerrel ellátott EURO-5-ös vagy EEV, vagyis kiemelten környezetkímélõ motorral szerelt dízel-hajtású autók. Ezeknek a gépjármûveknek a zöldkártyájában a 12-es vagy 13-as szám szerepel a környezetvédelmi osztály-kategóriában.
A kivételek közé tartoznak a DT betûjelû rendszámmal közlekedõ diplomata jármûvek is.
Mentesülnek a korlátozás alól a szemétszállító, utak tisztítására szolgáló, víz-, gáz-, villamosenergia-, távhõ- és távközlési szolgáltatást ellátó, a karbantartást és ellátást biztosító jármûvek, a köztisztasági és közegészségügyi feladatot ellátó jármûvek, továbbá a közszükségleti áruszállítás, polgári védelem, honvédség, rendõrség, katasztrófa elhárítás, az önkormányzatok és az ÁNTSZ jármûvei.
De az London, ez meg Budapest, magyar emberekkel;) Csak az atlag ember szivna, a szokasos tehetos, befolyasos, penzes, vezeto, korrupt reteg le se szarna: venne 1-2 lakast, mas rendszamu autot, rokkantkartyat, engedelyeket stb.:)
Azért az esetek többségében fûtöttek a buszok már, legalábbis a távolságiak azok szoktak lenni, Budapesten is a Volvo buszok fûtöttek, ajánlom a leghátsó ülõsor bal ülését, ott olyan meleg van hogy csak na :D De a leharcolt Ikarus buszokon sem elviselhetetlen a hideg.
és mi lesz a háziorvosokkal(az nem mentõ), a mozgássérültek(nem az ál-mozgássérültek), a tejipari szállítókkal, a péktermékek szállítóival, vagy mi van akkor ha baleset van valahol és nem mehet az autómentõ, akkor ott rohadjon??
meg van még egy csomó ilyen, de most csak ennyi jutott eszembe
jah 10X-es fizetést mint ott és akkor telne Hibridre...
Igen, ez tökéletesen fedi a valóságot, csak míg londonban megvan az ehhez szükséges tömegközlekedési háttér, mindent átszövõ metróhálózat és egy csomó parkolóház, addig nálunk nincs hozzá hogy úgy mondjam lófasz sem :DDDD
azt írták hogy nem büntetik még ezt a rendszámos baszást... de mondjuk holnap akinek ez a melója hogy autózik és pont páratlan lesz holnap akkor mivan? nem megy dolgozni? ez baromság addig mindenki leszarja míg nem büntetnek és akkor is meg kockáztatja hogy bemegy és bemenni is fognak ezzel a korlátozással talán 1-2%al csökken az autók száma a városba :D
+fav :)
ismerõsünk 1000 éves dízel passatja is úgy kapott zöldkártyát hogy oda ment "zõdkártyát akarok" aztán már csinálták is :D semmit nem mértek még meg sem nézték hogy kormol :D
Figyelj Alex 20 éve nem gond? Az eu kitalál egy fasszágot. A Jó dolgokat nem veszzük. Azt pl hogy a meleg víz forrásokkal fütsük a házakt, Azt hogy próbáljunk alternatív üzemanyagot stb használni.. Erre nincs agyuk.
De arra hogy az átlag embert szopassák van. De akivételbe egybõl magukat berakják, hát kapják be kik õk?? Ha õk mehetnek mi is ennyi..
Gondolj már bele mit mondtál :DD Autómentes belváros??? Azt mégis hogy? Budapesten ma belvárosnak számít a komplett lágymányosi híd-árpád híd átmérõjû körön belül kb. minden...hogy lehetne megoldani szerinted? Képtelenség...úgy nem lenne butaság amit mondasz, hogy mondjuk a kiskörúton BELÜL erõsen KORLÁTOZZÁK a behajtást autóval.
Ja, mert a 4-es metró jó lesz kb. 200-300 ezer embernek. De abból a pénzbõl amit arra elköltenek, az egész városnak jobb lehetne. (2.5 MILLIÓ embernek)
Azt, hogy a budapest agglomerációiban élõ embereknek nem kell bejönni a városba kocsival, ha itt dolgoznak, eljönnek pest határáig, ott az erre kialakított parkolóban akár BKV bérlettel ingyen, akár minimál költségek mellett lerakhatják az autókat és a parkoló mellõl induló IGÉNYES, megfelelõ járatsûrûségû tömegközlekedéssel jönnek tovább. Majd a munkaidõ lejártával ugyanez visszafelé. Véleményem szerint ez jelentõsen csökkentené a város forgalmát, és légszennyezettségét...de nem, nekünk a 4-es metró...
figy egy fórum arra való, hogy a különbözõ véleményen levõ emberek érveljenek saját igazuk mellett. mindaddig, amíg ez kultúrált körülmények közt zajlik, addig ez nem kötekedés, hanem - mint a témakör neve is mutatja - eszmecsere.
Mikor mentel utoljara a Keleti - Moricz - Kelenfold utvonalon busszal?! Egy kiba hosszu sort alkot a 7/173-as buszok tomege, azt szinte teljesen ki lehet valtani a 4-es metroval...
Pontosan, igazából ezért nem lesz semmi értelme a dolognak. Büntetni kéne, ha megszegik (persze azért ésszerû keretek között :)))
És nem mindenhol gyorsabb amúgy BKV-val a közlekedés, itt zuglóban hiába jó a vonalsûrûség, pl. suliba hamarabb beérnék kocsival, mint metróval pedig csak 2 megállónyira lakom. De hiába páros rendszámú az autóm, nem fogok vele holnap menni. Meg amúgysem járok vele, hacsak nem muszáj. Nem azért veszem a diákbérlet...:DD Szóval az emberek hozzáállásán kellene változtatni, az meg nálunk mint tudjuk szinte lehetetlen vállalkozás :DD
Rossz tema rossz helyen, itt csak kotekedes es a szelsosegek felhozasa lesz a meno:)
Ha annyira kotelezo lenne, buntetnek. Nem kell rinyalni;)
Elsosorban azokra vonatkozna, azoknak kellene betartani, akik - meg ha kis kenyelmetlensegek arran is - amugy is megtehetnek, hogy nem autoval kozlekednek. De sajnos pont ok azok, akik elvbol sem fognak "gyalog" menni:( Ez az autosok fele...
Pl. aupucitol megkapta az autot, hozza a rokkantkartyat, a "szomszedban" lakik: autoval 40-60 perc, BKV-val (villamos, 12. kerulet, tiszta kornyek) 15-20 perc.
Es ez semmi, az irodaepuletekben ezrevel vannak ilyen picsak es pocsok, elvbol nem fognak lesulyedni a "munkasosztaly" szintjere...
Én rég telepíteném a szélerõmûveket, napelem farmokat, új atomerõmûveket. 4-es metró helyett régi buszokat kiszanálni a picsába, helyettük gázüzemû városi buszokat, vagy hidrogénes buszokat mint izlandon. valódi, használható P+R rendszer kellene, akkor UTÁNA el lehet gondolkozni azon, hogy korlátozzuk a város forgalmát...de nem, nekünk a 4-es metró...isten barmai...
#22: Mert több ember lakik pesten. Több ember->több balfasz, ez törvényszerû sajnos, meg a kisebbség, csövesek aránya is sokkal nagyobb. #23: Én ilyet nem mondtam, de ha nem haragszol, aorta-szûkûlettel nem tekerek le minden nap 2x35km-t, bicikliút hiányában.