Az arma1+ACE mod már eléggé konvergál a valóság felé(Nagyon is.)Az Arma2-höz még nincs ACE2..:( Úgy, hogy az eddig még csak 1 bugos szar,de majd ha kijött az ACE2
Nekem ARMA megvan eredetiben, ArmA2-t csak próbáltam, nekem bejöttek, csak sajna nicns idõm rájuk, inkább repkedek vagy skinezgetek :)
Az viszont tény, hogy az ArmA-k legnagyobb baja az optimalizálatlanság ...
@Papa1: Jó kis Gyivjeta Rota :) Nekem is bejött az a film ... itt figyel a szekrényben a Kzs-1 és a sapi, akartam jó kis afganisztáni orosz felszerelést magamnak AS-ozni, de sajna nem lett belõle semmi :(
Neked is csak a reinstall segített? És a legújabb patch után jött a hiba?
Még egy kicsit OFF: (remélem nem haragszotok érte..)
Láttam a napokban a 9.század c. orosz filmet. Aki nem látta az szerintem feltétlen nézze meg!!
helyesen: 200m távolságból is...
Én még soha nem lõttem igaz fegyverrel, de szerintem az mindenféleképpen pozitívum, hogy 200m egy lövésbõl le tudnak szedni.. szóval nem egy COD féle hent... ööö bár én azt is szeretem.. :)
Illetõleg a hatalmas bejárható terep is tetszik...
Ami nem:
-A jármûvek fizikája fõleg a repülõgépeké.. vicc.. és amikor ezt beírtam az SG-én az ARMA topikba (majdnem) mindenki nekem esett.. :)
-Valóban hatalmas a gépigénye (Az ARMA1 most már jól fut szerintem a mai gépeken.. :) )
És lenne valakinek kedve valamikor multiban kipróbálni? :)
Én az ARMA1-et végig vittem, nagyon jó játék az ARMA2-õt nem rég vettem meg, de még soha nem multiztam velük.
Én speciel nem.Kipróbáltam mind a kettõt.Szerintem optimalizálatlan ( elég kemény vason is szarul fut ), másrészt annyi köze sincs a valósághoz mint például a RoF-nak.Ettõl függetlenül mivel nem vagyunk egyformák másnak tetszhet a játék.
Képzeljétek el, teljesen összeborult a RoF... :(
Nem tudom mi történhetett a TrackIR megbuggyant alatta..
Amikor betöltött játék a TrackIR alapból hátrafelé néz , és hiába nyomom az F12 semmit nem csinál... Érdekes a fejmozgást érzékeli, csak alaphelyzetbe nem lehet tenni... Nem tudom mit nyomhattam meg.. más szim alatt nem volt.. a RoF Setup-jában mindent alaphelyzetbe raktam de ez sem segített, úgyhogy reinstall lett a vége...
Ahogy telik az idõ a topikban én azért bízom benne, hogy egyszer olyan is lesz xD
Én nem igazán tudok mit mesélni, ugyanis nem sok mindenre emléxem ... memóriám az kevés van wiszki meg sok fogyott :) Fõleg mikor kiderült hogy magyarok vagyunk, az egyik úr minden évben jár Budapestre ismerõsökhöz ... Beindult a "pálinka" meg a "tokaji aszú" meg a "gyulyás" magasztalása :)
Lehet, hogy majd elkap a harctéri ideg és elkezdek sztorizgani.Az az igazság, hogy azért ilyeneket mesélni igazán társaságban lehet egy pohár üccsi vagy egy szép szelet szték mellett ;)
**--**
A Teve sem az a kimondott oktatógép az már biztos.
Kipróbáltam a Dr.I-et, hát tényleg nem semmi. Fordulóban tartani nem olyan nagyon gáz, a force feedback sokat segít ebben. Nagyon érezni, ha elmegy a sebesség. Az elsõ leszállási kísérletem végülis sikerült, de nem a felszállómezõre, hanem 1-2 km-el odébb, annyit siklott a masina alapgázon. Nagyon szûken fordul, ahogy írtátok, de azért nem egy álomgép. :)
Engem is érdekelne Leon beszámolója.. :) Illetõleg Dummíboy, ha van kedved nem írsz, a veteránokkal folytatott beszélgetésekrõl?
Kár lenne privátban, a flyhu fórumon nyithattok neki egy topicot nyugodtan.
Priviben nekem mesélhetsz(Read only módban vagyok de követem a topikot naprakészen,csak a játék nincs meg mert különösebben nem izgatnak a gépek,de szeretem a kulturált eszmecserét fõleg repülés&HT témában szal..:)
Ezek elég jó hírek, bár aggódom is egy kicsit: új füst effekt, kishajók a folyókon, stb. ezek remélem kikapcoslhatók lesznek. A RoF még pont kellemesen játszható a régi gépemen, nem szeretném ha az extra effektek miatt diavetítéssé alakulna. A többi újdonság viszont tetszik.
van egy hölgy ismerõsöm aki szintén járt több pir-táborban, és most csinálja a vitorlázó elméletet a malév repklubnál
lehet ismered d nem akarok neveket említeni :)
Érdekes dolog vagy talán sokan nem is gondolnák de viszonylag sokat használtuk.VV pályán is meg lövészeteken is.Egyszer zászlóalj élesz lövészeten is robbantottak napalmot, na az qrva nagy volt.Tök sötét volt ugye, elõször jöttek a 24-esek.Este amikor lõttek komolyan olyan volt, mintha fényfolyam jött volna az orrukból.Ezt máshogy nemtudom elmondani, látni kellett.Aztán robbant a napalm és az embert majdnem ledöntötte a lábáról.Marhasokat mesélhetnék :)
Az elsõ repülésem,ami Ka-26-os helikopterrel történt,és vegyszereztünk.Az elsõ forduló igen félelmetesnek tûnt,de aztán megszoktam. Utána minden évben amikor a falunk környékére jött a gép,repültem egy felszállást utasként.Tulajdonképp az a gép szerettette meg velem a repülést. Utána elkezdtem vitorlázó repülni,és bár volt némi kihagyásom(pénz és rokoni meg szülõi ráhatás) de azóta is csinálom.Ott a legnagyobb élményeim közé természetesen beletartozik az elsõ egyedül repülésem,és a kötélszakadások meg persze a C vizsga is. Remélem jövõre meglesz a D vizsga. Voltam NFTC táborban ott nagy élmény volt a Mi-24-es repülés és a Mi-17N éjszakai repülés meg az Ancsázás. Az Ancsa kecskemétrõl indult és kimentünk pápáig megnéztük Tihanyt(már ami látszott belõle az esõbõl),szóval nagyon jó volt.Nagy utasgépes élményem nincs,azzal nem repültem soha eddig.
Dummy pajtás.Ha tudsz a következõre felelj meg nekem ;)
Ez a .dds ami a gépek festését tartalmazza eléggé sötét.Ha teszek rá valamit akkor az virít mint a görbekolbász a fûben.Hogy a csipába lehet hozzáigazítani a cuccot, hogy nelegyen ilyen fos?Próbáltam azt, hogy a képnek a világosságát levettem de így is világít a fehér viszont más része meg qrva sötét lett így.SZóval hogy a bánatba kellene csinálni ??
nincs túl sok repülõs élményem, de szerencsére elég változatosak ezek. utasszállítón összesen 2-szer ültem, egyszer 3 évesen(semmire nem emlékszem), egyszer meg egy Fokker 70-esen. ez egy 70 személyes, viszonylag kicsi gép volt, de élményben kb. u.annyi mint amit RedRiot írt. ami már jobban tetszett, egy sétarepülés Ancsával(AN-2), illetve a csúcs a farkasréti reptéren egy vitorlázó gép volt. ez utóbbi volt a legnagyobb élményem.
Én eléggé földhözragadt vagyok, még nem ültem gépen ( mondjuk inkább én helikufferre csüccsennék szivesebben ) pedig a családban is van aki kötõdik a röppenéshez.Az öcsém és az egyik unokatesóm is Szolnokon végzett.Az öcsém sárkányhajtómûves volt az unokatesóm is, ha jól emlékszem.Ráadásul az unokatesóm a budaörsi röptérre jár rendszeresen, valamit tesz ott ( talán szerel, bár ebben nem vagyok bizti ) :) és már számtalanszor hívott csak még eddig nem volt rá alkalmam.Talán majd jövõ nyáron.
A legnagyob élmény?Hát talán amikor az oroszoknál voltunk ( qrvarégen ) gyakorlaton ( talán 85-ben ).Ezred éleslövészet volt, oroszokkal, csehekkel.Na ott nyomták rendesen a Mi-24-ek.Meg volt még valami ( nem emlékszem milyen gép volt ) ami napalmot dobott .Akkora lõtéren voltunk, hogy simán puffogtattak katyusával a ruszkik.
Így utólag visszagondolva marhajó volt :) de akkor elég szarul kezdtem már magam érezni.Asszony itthon volt a kölökkel, én meg elmentem május elején otthonról és szeptember elejéig ( a leszerelés is csúszott a gyakorlat miatt!! ) kétszer voltam otthon ( egyszer egy esét, egyszer meg 2 napot ).
Végig gyakorlatok, lövészetek.. '90-ben le is szereltem a rákba.
Az ottawai repülõmúzeumban láttam pár szép darabot: Me163, He162, Lancaster. Ennek már 12 éve, akkor még nem érdekeltek a WW1 gépek, így azokra nem emléxem. :(((( Élõben a legelsõ Air Race-en, ami még Tökölön volt, volt egy Corsair. Brutális volt. Jobban bejött mint maga a verseny. :))
csak leugrottak Szolnokra és elvittel minket is, kb 2 óra volt az egész repülés
még egy érdekes dolog, egyszer jött egy olasz fõmufti egy ilyen géppel:
http://www.piaggioclub.com/images/gallery/slideshow/cache/piaggiohome1-925x280.jpg
elég furán nézett ki élõben
nem akarom szétoffolni a fórumot, de hadd tegyek már fel én is egy kérdést: mi volt számotokra a legnagyszerûbb/legérdekesebb gép amit valaha láttatok testközelbõl?
Na akkor villogok kicsit, bár ez nem repülõs élmény :)
Pár éve kint voltam barátaimnál Írországban nyaralni és átugrottunk Angliába 3 napra a War and Peace nevû show-ra (A világ legnagyobb katonai jármûkiállítása és vására ...) :
Sorolhatnám az ottani élményeket, de pl: elsõ este élmenyekkel teli leültünk a szálloda bárjába, ahol 3 idõsebb emberke iszogatott, és szóba elegyedtünk velük, mert kiderült, hogy õk is a show miatt vannak ott ... Mind 3-an Normandiai veteránok voltak ... És meséltek ...
Másnap elindultunk sétálni és fotózni ... Találtunk egy kiállítót aki éppen az elkerített Willis Jeep-jét rakta rendbe ... megkértük, hogy egy fotó erejéig beülhetünk-e ... Szó nélkül belement, sõõõt, hozott mindekire sisakot, fegyvert, és csinált rólunk egy rakat fotót ... Nem gyõztünk neki hálálkodni ... erre megkérdezte: "Hé srácok ... Nincs kedvetek kerülni egyet a Jeep-el?" ... o.O
40 percig rallyztunk a Willis-el a show területén, a pasi mindent megmutatott amit késõbb érdemes lehet megnézni ...
El tudjátok képzelni a vigyort közben az arcunkon? :)
Na ez az a 40 perc, amire én is minden nap emlékszem :) (Meg a mellettem eldübörgõ Tigris tank pl ... csak hogy apróságokat említsek ...)
Cessna útvonalrepülésen hiénázni úgy, hogy én jelöltem ki a fordulópontokat. :) A másik a Li-2 fedélzetén Budaörsrõl Pécsre, Puma veteránok társaságában.
Földi repülõs: egy amerikai repülõnapon felkapaszkodni egy AH-64 Apache pilótafülkéjéig és nagyon közelrõl látni egy F-117A-t.
én Szenkirályszabadján voltam szerzõdéses katona, repültünk mi17-tel a Tisza fölött néhány méterrel, 200km-es sebességgel, követve a folyó kanyargását
a horgászok meg csak néztek hogy mi van :)
Nekem a legjobb egy Jak-52-es mûrepülés volt! Na,az majd mindennap eszembe jut! :)Azért úgy irigylem azokat az embereket, akiknek ez napi élmény.. :)
Ugyanígy eszembe jut a Góbé. Azzal viszonylag többet repültem, de sajnos korántsem eleget! :D Az valami csoda.
És végül de nem utolsósorban egyszer repülhettem motoros sárkánnyal is, az is tetszett, de számomra a vitorla a legkedvesebb emlék. :)
Jó reggelt!
Nekem is sima utasszállítós élményeim voltak eddig ... Abból a legélvezetesebb repülés egy Saab légcsavaros géppel volt Budapest - Kolozsvár útvonalon :) Pont a szárnyon ültem, szóval minden átjött xD
De sajna csak ennyi ... Álmok vannak ... az egyik az nekem is a nyitott kétfedél :) A másik pedig a sugárhajtás ... Az alternatív Repnapon lehetett repülni Mig15-össel ... Na az ...
Nem sok repülõs élményem volt. Néhány Boeing/Airbus repülés. Turistaosztályon az óceánrepülés nem egy nagy élmény, max. a fel és leszállás. :/
A legjobb élményem egy rövid Cessna sétarepülés volt Budaörsrõl, két éve. Nem volt még félóra sem, de élveztem minden másodpercét. Össze sem lehet hasonlítani a nagy utasszállítókkal. Vagy ha mégis, akkor a Cessna az autó, a Boeing meg az emeletes busz. Sokkal intenzívebb volt a repülés élménye a kisgéppel: lehetett érezni a széllökéseket, a motor ott bömbölt elõttem, érezni lehetett hogy a levegõben vagyunk, hogy a szárnyak emelnek minket - az Airbus ablakából kinézni olyan mint a mozi. Szép, de csak azt érzem hogy magasan vagyok, nem az hogy repülök.
Legnagyobb álmom egy sétarepülés egy nyitott kétfedelû gépen. (Szomorú voltam, mikor a Malév gépfestési pályázatáról túl késõn értesültem: a fõdíj egy Po-2 repülés volt!)
Na.Nem is olyan rossz ez a teve csak a kilátás egy nagy szar :D
Csináltam néhány oroszrulette ( rand ), kettõ Dr1-et adott eddig be.Hála IStennek mind a kettõ a földhöz tette magát :D :D
De tényleg, a legjobban az zavar, hogy alig látok valamit.
tegnap megvettem a dr1-et. még csak keveset repültem, nagyon csínján kell bánni minden fajta kormányfelülettel. a leszállás tényleg nem egyszerû, de az a biztos, ha alapjáraton közelítjük meg a repteret, szorgalamasan hosszan nyomkodva a blip-switchet. amikor már 30-50 méterre vagyunk a földtõl, rá kell tapadni a blip-re. ha leáll a légcsavar, az sem baj. majd földetérés után, miután letette a seggét, hasra rántani a botot. így talán nem fordul el. vagyis elfordul, csak jobban korrigálható. jó gép, baromi jól fordul, érdekes hogy iszonyat lassan repül. szokni kell még. ami nem tetszik benne, hogy mivel nincs benne anyag, és eltalálnak, egyetlen találat a szárnyon már végzetes lehet. egybõl szakadozik szét az egész. erre egyszerû a megoldás: úgy kell repülni, hogy ne tudjanak beülni mögéd.
jó lett a kokárdás camel-skin!
" a Delfinben az a legjobb, hogy alacsony sebességen is jól manõverezhetõ ..."
+1
Ja ja, nagyon lehet vele tapadni a német gépekre, ha ilyen átesõs mókát próbálnak játszani. Az SE sokkal hamarabb "felborul".
Célozni jobban lehet vele, de nehezebb biztonságosan repülni ... a Delfinben az a legjobb, hogy alacsony sebességen is jól manõverezhetõ ...
De nekem most a Camel az abszolút favorit ... csak össze kell még szoknunk ... A kilátás kicsit gyér, de kevésbé zavar mint a pl: a SPAD "szélvédõje" ... Célozni is jó vele, és iszonyat agilis gép ... Bár a többi szövetséges géphez képest picit lassú, az összes német géppel párban van, emelkedni is jól emelkedik ...
Én is azt használom, amit Dummyboy kolléga bejelölt. De szerintem a Dolphin-nal, nagyságrendekkel jobban lehet célozni. Amióta megvettem csak azzal repülök!! :)
A dr1-et is hanyagolom miatta, szerintem piszok jó gép!:)
Az új gépek esetén én mindig repülök egy kört bekapcsolt Aiming Help-el, hogy tuti jó helyre célozzak, valamint figyelem a nyomjelzõket ...
De Seva esetén a pirossal jelölt kör közepére próbálok célozni úgy hogy a tetején lévõ "bütyök" és a gép orránál lévõ bütyök egy vonalban legyen ...
No, nem vagyok egy Richthofen, próbálgattam a Camel-t és a Fraps-ot :)
Egyre jobban tetszik a Camel ... igaz, még mindig gyakran földhöz verem magam, de amikor elkezdek dugózni, akkor mindig tudom miért ... Ráadásul sokszor ki is hozom belõle, szóval imádom ezt a gépet :)
Tegnap este pl: 3-szor is sikerült látványosan felrobbantani az enemy-t ... Persze a FRAPS az nem ment :)
Az SE5-el hogy céloztok? Én bevallom csak a tetõre szerelt Lewis irányzékát használom, de egyszerre tüzelek mindkét géppuskával. Mivel általában a szárny középsõ részére célzok, reménykedem hogy a Vickers lövedékei is célba találnak. :) Egy százalékos találati kimutatást azért megnéznék a két fegyverre lebontva, lehet hogy érdekes lenne.
Én nem voltam ... Viszont Airsoftoztam sokat ... És lõttem is ...
Viszont qrvára nem figyeltem oda rá (Fõleg mivel Albán és Fokkeren sincs ilyesmi :) ) ...
Tudod, aki HUD-hoz meg sisakcélzóhoz van szokva xD
Kellett vagy fél óra mire leesett mekkora láma vagyok :)
Azt nem hiszem, hogy különösebb ballisztikai számítások lennének ( tehát itt nagyjából oda lõ ahova néz ) a játékban de a célzás alapvetõ módja itt is az mint más fegyvereknél.
Én nem voltam! :) Nem vittek el. :(
Leon, köszi a linket!
Joe, igen igazad van, fordulóban elõretartást is számolni kell, amit írtam, azt úgy értettem, ha pontosan a cél mögött vagyok, és jó közel.. :)
A kép:
[IMG][/IMG]
Dummy, szuper ez a skin is! :)
Papa
Kicsit elnagyolt lehetett a lövészet vagy kimaradt
Jóvanna csak montaaam..
A célzásnál forduló sebesség és táv függvényében elé kell lõni a gépnek.
A célkereszt közepe a gömbbel csak egyenes vonalban a beállított összetartási távolság környékén ad pontos becsapódási helyet.
Néhány gépen a géppuskákon is van célzó külön külön is.
Igen errõl csináltam én is egy képet.. Ezt akartam feltenni. Leon kolléga adott régen egy jól mûködõ (SG alatt)képfeltöltõt. Csak véletlen töröltem a könyvjelzõkbõl... :(
imageshack-rõl nem lehet ide hotlinkelni ... Ha megnyitod új ablakban a linket és nyonsz rá egy refresht, akkor nem lesz béka xD
Teljesen jó amit írsz ... én az elsõ pár SPAD reülésnél nem értettem, miért nem találok sosem, mikor elvileg jónak kellene lennie :) Na azért nem, mert a célgömb az teljesen máshol volt ... Na akkor esett le, hogy nem mindegy hol van a célkereszt, az is lényeg hogy honnan nézed xD
Ezen segítenek ezek a célgömbök (Én meg szidtam hogy útban van xD)
Mellesleg csináltam egy "picit" fiktív xD magyar Camel skint :) Amíg töltõdött fel videóm a jutubra, addig összeökörködtem egyet ...
Köszi Dummyboy a segítséged! :) Én mondjuk a Gimp-et használok, de szerintem abban is megoldható... :)
Rájöttem, a Dolphin-al hogyan lehet nagyon pontosan célozni.. :) Bár lehet ez csak nekem új.. :)
A célgömböt pontosan a kis belsõ célkör közepén kell tartani és akkor pont oda csapodnak be a lövedékek ahol a célgömb van.. :) Szerintem.
(TrackIR-esknél)
2 Giga??? Mire 2 GB-t feltöltök, addig kiadják a 2.0028-as peccset is ...
Izé ... nem szeretnélek sürgetni, csak informálódnék :) Mi a helyzet a cikk másik felével?
Sony Vegas, a kimeneti fájl (dvd pal) egybõl mehet youtubira (2 giga), ebbõl HD anyag lesz. A letöltésre szánt változathoz pedig koepi xvid codec, 1500-2000kbps bitrátával készül, ha van hang akkor 128kbit mp3. A virtualdub erre tökéletes, bár kellett egy kis idõ, míg megtaláltam a jó beállításokat.
2.9.9 ... de lehet hogy túl sok FPS-t lõttem be neki, majd utánnanézek ...
A kijelölés a lelke az egésznek ... én is bohóckodtam vele, de meguntam, és kitapasztaltam, hogy a legjobb ...
Az elején, azonnal a betöltés után menj be a Layer menübe, ott New - Layer from Background ...
Ezután jelöld ki valahogyan amit szeretnél (ezzel játszadozni kell ... a Magic Wand tool nekem sem ment úgy mint a srácnak ... ) a kijelölõ tooloknak van egy rakás lehetõségük, gyakorolni kell és próbálkozni ...
pl: Shift-el hozzáadhatsz újabb kijelölést, Alt-al kivonhatsz belõlle, meg fent van 4 ikon is hogy mit hogy csináljon ...
Utána ha kijelölted ami kell, jobbklikk a kijelölésen és válaszd ki azt hogy "Layer via Copy" ... ekkor lesz egy új Layered amivel azt csinálsz amit akarsz ... Ha nem jó akkor max letörlöd, de a hátteret nem bassza el ... (Érdemes ezeket külön is elmenteni, hátha késõbb kelleni fog ...)
Ha másik Layert akarsz csinálni akkor meg ki kell választani a Background-ot és akkor kell Layer Via copy-t nyomni ...
Ha mindent befejeztél akkor mentsd el az egészet valamilyen néven PSD kiterjesztéssel, utánna meg Layer menü: Flattern Image, és utánna ha ez megvan akkor lehet DDS-ként elmenteni ...