Ezen csodálkoztam én is :S csak azt nemtom, hogy ez szállítási díjjal együtt, vagy nélkül van. Torrenten sok helyen fent van, (ha mûködik) kipróbálom, és majd utána döntök.
Privát behozatallal 14, mivel usából rendelve elõfordul, hogy vámot kell fizetni. :) Az országon belüli postaköltség is bele van számolva, még mindíg sokba kerül?
A torrentes cucc nem mûködik, mivel nincs hozzá sorozatszám.
A warezhez nincs törés, nem mûködik. Mászna fel a netre aktiválni magát, jelszót kér. Csak kivárjuk már azt a pár hetet, míg itthon is megjelenik, vagy felteszik a Steamre...
1 bombázóhát a sturmovik demo verziójában jóval több gép volt azt hittem kapásból az I. vhs gépek felét belerakják... így nem lehet sokféle küldetést csinálni, ha gépek sincsenek hozzá
Mindkét oldalon legalább egy bombázónak kell lennie, sajnos annyira a repülhetõ típusokra koncentráltam, hogy az AI gépekrõl szinte semmit sem tudok mondani.
Ezért nincs demo a Rise Of Flightból. :) Ha a full játékban 2 repülõ és egy map van alapból, akkor a demóban max. gyalog körbe lehetne sétálni a gépet a hangárban, majd, 3 perc múlva automatikusan kilépne. :))
Így van! Legalább látnám futás közben a gépemen :D
tudom hogy benne van minden költség, de így is drága én egy játékért max 5 ezer ft-ot adok ez a lélektani határ:) megvárom míg ennek is lemegy az ára (szóval lehet ezt kihagyom) de akkor is az a véleményem, hogy nagyon elszálltak az árazással
igazából az nem gond hogy kevés gép van, mert inkább legyen kevés de minõségi, mint sok arcade (lásd il2 ahol átestek a ló túloldalára) csak akkor edják a játékot 3ezerért, annyit megér de ehhez még külön meg kell venni a többit! jó hogy a szerverek nem lesznek fizetõsek, bár lassan ezt is kinézem belõlük, fizessél havidíjat mint a wow-hoz :) legalább tettek volna bele 8-10 gépet, az 1vh-ban úgysem volt olyan sok belõlük na mindegy
Az iRacing (online elõfizetéses autóverseny szim.) mellé nem tudnék bevállalni mégegy elõfizetõs játékot. Ha 5-10 dollár körül lesz egy gép díja, az még belefér, de 20 dodót fizessen az akinek hat anyja van.
Alapvetõen nem drága ha azt nézzük, hogy 5.45€ az most ~1500HUF. Viszont ha azt nézzük, hogy cirka 8.5 új gép árával kifizeted a játékot újfent úgy, hogy a játék alapvetõen nem változik így már szerintem sok. Sokan ( köztük én is valószínûleg )így is megfogják venni a játékot mert ( mint a DCS esetében szintén ) nincs konkurencia. Ezek a szimek annyira rétegjátékok, hogy örülnünk kell(ene) minden darabnak.
Ez kb. olyan mintha megvennéd a DOOM-ot, de alapból csak ütni tudsz, és Shotgun-t meg meg kell venned hozzá... Inkább egy kiegészítõt csináltak volna, amiben mondjuk van min. 10 gép. Vagy lett volna ingyenes az alap, az extrák meg fizetõs, mint sok MMO-nál. De ez "a vedd meg kétszer ugyanazt" nem valami korrekt.
A neten regizõsököt meg amugy sem csípen, mert mi van ha valakinek nincs nete? Nem hiszem h Oroszországban 100%-os lenne a netlefedettség...
Tökéletesen igazad van, de a fejlesztõ cég így látta helyesnek, az idõ majd eldönti, hogy mekkora lesz az érdeklõdés. A rof fórumon egyébként panaszkodnak az állandó kapcsolatigény miatt, Oroszországban sincs mindenhol adsl, a srác modemen nyomja. A 3. frissítés 12 mega volt, az elsõ kettõt nem tudom, mert én már az 1.002-t kaptam.
Regisztráltam a weboldalon a kézikönyön levõ kóddal. 2 óra multán még nem jött visszaigazolás.
Simán feltelepült a program, és az elsõ indításnál updatelte magát (kb 1 perc).
Ezután az update képernyõn 2 gomb van:
Start Game és Settings
A Start Game-re kilép mint a huzat és semmit nem csinál, a Settings pedig crashhel (A(z) neoqb hibát észlelt, ezért leáll. azaz oprendszer hibaüzenettel öszzekakilja magát)
A rendszerkövetelemények megvannak (HW, SW) nem tudom mi lehet a gond.
Próbálkozom
Úgy olvasom a fórumon, hogy az aktivációs leveleket kikapcsolták, nem kell várni...
Írd be a rof oldalon regisztráláskor a megfelelõ helyre és klikk a liszensz elfogadására, majd save key.
Amíg le nem szedtem/újra nem telepítettem a DX9-et, VS2005Redistribtable-t és a Dotnet Framwork 3.5SP1-et, cseszett mûködni a játék... (mindhárom fenn volt és 4-5 másik játék alatt mûködött)
Most úgy tûnik elindul. :)
Az elsõ training pályán elsõre sikerült le/felszállni ;) Még finomítani kell a beállításokat mert alapból nagyon érzékeny szerintem. Most ismerkedem egy kicsit...
Megvan a 4 repülhetõ típus, leszámítva a Nieuport 17-est?
Elvileg ezeket simán, ha elindul a játék, akkor meg biztosan. A kódomat még mindíg nem kaptam vissza, szóval nem repülhetünk kötelékben, pedig nagyon szeretnék rágyúrni az editorra és dedikált szervert is tervezek. Kénytelen leszek venni egyet.
Próbálgatom 1:1-ben a gépeket, egyelõre minden finomság (engine management, stb) nélkül. Csak bot, gázkar és TrackIR.
Az Albatrossal bedugóztam és leestem. A Fokkerral gyõztem (azt hiszem egy Nieuport ellen, leállt a motorja, kényzerleszállt és átfordult)
A kódod miért nem megy? Kaptál egy teljes verziót ugye?
Nos akkor a tapasztalataimról:
A regisztrálós dolog szerintem elég rossz ötlet, meg nincs is jól kitalálva. Némi nehézségek után elfogadta a regisztrálásomat és végre beengedett a játék. Itt jöttek az érdekes dolgok. Elöször is a botkormány beállítása, hát a 90-s éveket idézi. Annak is az elejét. Kicsit felháboritónak tartom, hogy 2009-ben ilyen gagyi konfigurációs panellel álljon elö egy cég. Némi segitség után, méltoztatta a botkormányt felismerni, a pedál beállitása ezután már könnyen ment. Pozitívum hogy a TrackIR-t automatikusan felismerte és a 6DOF funkció is azonnal müködött. Nagy mellénnyel kezdtem bele a grafikai beállitásokba. Rögtön 3840x1024 beállitást adtam neki. Kellemes diavetités lett a dologból. Minimális grafikai beállitások mellet sem volt élvezhetö a repülés ezen a felbontáson. DirectX-t használ, de szerény véleményem szerint rettenetesen optimalizálatlan a program. Van beépitett térkép, amiröl külön szólnék. A játék környezetétöl, hangulatától teljesen elütö, oda nem illeszkedö, egyszerü szürke felületen mutatja meg mit is kellene csinálni. összehasonlításképp az Il-2 térképe mérföldekkel használhatóbb. A másik óriási hiba a térképben hogy megnyitáskor a képernyö közepét foglalja el kitakarva a a repülögép fülkéjét. Lehet hogy ellehet mozgatni onnan, ezt nem próbáltam ki. Az viszont azonnal feltünt, hogy ez az igen gyenge minöségü, megmerem kockáztatni, tanuló programozók által összedobott térképszerüség a megjelenése pillanatában körülbelül 50 %-al !!! vissza veszi a másodpercenkénti megjelenitendö képek számát. Magyarul azonnal diavetitéssé válik a repülés, egészen addig mig a térképet gyorsan be nem csukjuk. Borzalmas. A repülögépek, fülke, táj kidolgozottsága egészen szép, de nem estem töle hanyatt, ismerve az Il-2 csatorna modját. Annál szerintem nem sokkal szebb, viszont sokkal eröforrás igényesebb. Természetesen beállitottam, hogy használja mind a két processzort, valamint mind a két video kártyát. A fenti kritika ezen beállítások alapján született.
Repülés fizikája. Nem vagyok egy hú de profi pilóta, de kiváncsi voltam mit is tud ez a szimulátor un. full reál beállitáson. Jól meghajtottam dogfight-ban a gépet, de azon kivül hogy némi motor csörgést elértem más nem nagyon történt. Nem szakadt le szárny, nem történt semmi kölönös technikai dolog, meg merem kockáztatni, hogy kicsit arcade igy is a repülés. Leszállás, felszállás: Itt is is tartottam a dologtól olvasva az infokat. Sajnos azt kell mondjam, ettöl sem ájultam el. Felszállással semmi gond nem volt. Leszálláskor eltörtem elsöre a légcsavart. Másodjára meg kifarolt a gép és felgyürödött a jobb alsó szárny. A Fokkernek meg egyszer kitört a kereke. Ettöl függetlenül a többi alkalommal simán le lehetett vele szállni. Repülö gépek. Valóban elég kevés a repülhetö gép, viszont érezni a repülési tulajdonságuk között a különbséget. Megvásárolható repülögépek ?? No comment :( Multiplayer. A szimulátor automatikusan keresett szervereket. Hát... összesen kettöre akadtam, de egyiken sem sikerült repülni. Jól látszik hogy ez a dolog meglehetösen gyerekcipöben jár. Single, Training, Carrier: Nos ebböl a Trainert és a Single-t próbáltam ki, a Trarinerhez kreált, borzalmas, szintén 90-s éveket idézö grafikával megáldott jelenetekben magyarázzák el a repülés mikéntjét. Nos ezt nem kellett volna beletenni. Már ezt a szegényes, izléstelenül megrajzolt emberkéket is meglehetösen szaggatottan játszotta le a gépem. Tudom fejleszteni kell. De az tény, hogy ilyen grafikát más játékok még véletlenül sem alkalmaznának mert szégyelnék beletenni. No és végül a vesszöparipám. A játék betöltése: Nos ez katasztrófa. Kísérletezni még elmegy, de amikor menne az ember repülni és minden alkalommal hosszú perceket töltöget a játék (elnézést hogy ezt irom) az bizony jelentösen rontja a játék élményt. csak egy példa hogy érzékeltessem, miröl is van szó: Single mission, take off. Kivárjuk a nagy nehezen betöltödö játékot, induláskor elrontunk valamit, ami egy pillanat müve is lehet, ekkor gyorsan kérünk egy restartot, amit csak papiron tud a játék, mert a valóságban ujra végig kell szenvedni a betöltést. Egy cigi - már aki dohányzik - majdhogynem belefér. Összességében elégedetlen vagyok egyenlöre ezzel a játékkal. Azt kell mondjam, sokkal többet vártam töle. Emlékszem anno, mikor az il-2 megjelent, messze többet tudott és azt jobban is tudta mint ez. Olyan kezdö versenyzök próbálkozásának érzem ezt a játékot, ami még messze nem jutott el a kiforrott stádiumba. Remélem, ennél már csak jobb lesz. Még valami az eszembe jutott a végére. Ha nyomdász lennék és ilyen minöségü térképet ki mernék adni a kezemböl, irtózatosan gyorsan éhen halna a családom. Rettenetes minöségü papirra, ami ráadásul fénylik mint a majom segge, azonnal szakad ahogy széthajtom. Egyáltalán nem használatra tervezték. természetesen olyan méretü, hogy a szkennerbe sehogy se férjen bele. Nehogy a jogos tulajdonos néha nyomtasson magának egyet papírra, ha elkoszolódna. Elnézést kérek ha túl szigorú vagy szarkasztikus lenne a véleményem, de jelen pillanatban azok a tények amiket tapasztaltam, ezt mondatták velem.
Az Il-2 magasra tette a mércét ez tény.
Nekem a regisztráció simán ment, bár az automatikus frissítgetõs megoldás felvet néhány kérdést (nem térhetsz vissza egy régebbi patchez, ha nem tetszik az új repmodell?, stb) .
Botot, TrackIR-t magától felismerte.
Az erõforrás igényrõl még nincs tapsztalatom (csak 1280x1024-ben futtattam eddig és szépen ment, bár ez a gépemtõl elvárható). A töltögetés sebességében osztom a véleményed. A grafika minõsége nem indokolja (a quick missönökben alig van földi objektum, és kb 1 percig tölött elsõre) Szerintem ez még lesz sokkal jobb, gyorsabb.
Én a fák és fû minõségét kapásbõl lentebb csavartam, ki nézegeti ezeket? A tájat viszont nem tudom maxra venni (legalábbis 120%-ot jelez video memória kihasználásra)
A repmodell elég érdekes, de csak az il-2-vel tudnám hasonlítani és az egy másik éra. Kisség idegesen reagálnak a gépek a kormányra, de ez lehet normális is.
A gépek vásárlásával kapcsolatban: szerintem a fejlesztõ ebbõl fog még jócskán alábbadni; erre utal a plusz két ingyen gép amit máris odaadtak. Nem olyan idõket élünk, hogy sokan fizetnének ezekért, és így az alapjátékot is kevesebben veszik meg.
Én egyelõre ismerkedek a programmal. Az il-2 után nem tud semmi olyan lehengerlõ élményt nyújtani, de szerintem jó kis program lesz ez néhány patch múlva. :)
Kaptam, de úgy tûnik, hogy visszavonták gondolván, hogy már eleget használtam (3 hét). Írtam már nekik, de egyelõre nincs válasz, a pr osztály néha nagyon lassan reagál.
Trucker39: mindezek ellenére remélem nem bántad meg, hogy megrendelted és hogy a kezdeti rossz tapasztalatokat késõbb ellensúlyozni fogják az élmények.
Próbáld meg 2-3000 méterrõl a függõleges zuhanást, majd úgy istenesen tépd meg. Külsõ nézetbõl látványosabb, belülrõl pedig tragikusan gyorsan közeledik a föld. :) Én minden percét élveztem a játéknak, bár ehhez hozzátartozik az is, hogy a béta segítségével már több idõt töltöttem el vele.
"Kisség idegesen reagálnak a gépek a kormányra, de ez lehet normális is"
Korabeli leírások alapján ez így rendben van. Nagyon könnyû, pocsék aerodinamikájú gépek, nagyon instabil viselkedés: a kormányfelületek is elég nagyok a legtöbb típuson, érthetõ ha baromi érzékenyen, idegesen reagálnak a kis kormánymozdulatokra is.
Trucker viszont ír a beszámolójában pár aggasztó dolgot: optimalizálatlanság, hosszú töltögetések (Refly esetén is! :(
Remélem 1280x1024-ben medium táj / high repülõk beállítással azért még elfut a gépemen. (AMD X2 6000+@3GHz, HD3850/512, 2GB RAM)
A töltési idõ szerintem is elég magas, bár refly esetén nálam az alap idõ kb 1/3-a, fele.
A konfigodra nem tudok mit mondani, nem vagyok naprakész a hardverekben. Nálam Core 2 Duo E8500 (3,16GHz), Nvidia 9800GTX+ 512, 4G (persze XP miatt nem használja az egészet) konfigon a default beállításokkal remekül futott (így szemre legalább 50-60 FPS). Táj Medium, minden más részletesség High, alapértelmezett effektek, 8x AF, 4xAA (?? ez a max?)
Ami fura, hogy 1280x1024-nél kisebb felbontást nem enged (a felületen). Az il-2-t a mai napig 1024x768-ban nyomom, egyrészt a monitorom, másrészt megszokás, harmadrészt a játék jellege miatt.
"A töltési idõ szerintem is elég magas, bár refly esetén nálam az alap idõ kb 1/3-a, fele."
Azért az pozitív, ha refly esetén nem kezd el mindent elölrõl betölteni...
"Az il-2-t a mai napig 1024x768-ban nyomom, egyrészt a monitorom, másrészt megszokás, harmadrészt a játék jellege miatt."
Az ilyen játékoknál nálam örök dilemme marad a pixelvadászat vs. nem túl életszerû ikonok használata. Én az utóbbiakat használom, mivel TrackIR-om nincs -ha már egyik az kezem lefoglalja "virtuális fejem" forgatása, legalább ennyivel kompenzálhassak. :)
Írd át kézzel, utána 1024-ben fog futni. Érdekes, hogy amint ismét belemész a setupba, visszaállítja. Még arra figyelj, hogy a startup.cfg-ben ott van az email és a password sima szövegként, szóval ne csinálj róla screenshotot vagy töltsd fel akárhova. :)
Sejtettem, hogy kézzel át lehet konfigolni valahogy. Köszi a tippet!
Nekem a következõ lépés, hogy megtanulom a billentyûket, és a mûszereket, mert úgy látom figyelni kell az engine management-re. Csak full real beállítással gyakorlok, de így is vannak külsõ nézetek?? vagy ez csak offline van így?
Mennyire komplex a motor szimuláció? A Nieuportot már sikerült megfõznöm, elõször csak nem húzott, aztán leállt és tehettem le a dzsindzsásba.
Nem olyan vészes. Pár dologra nem árt odafigyelni: - a keveréket addig kell szegényíteni, amíg el nem kezd kihagyni a motor, akkor nyomsz egyet a dúsítás felé és jól van - hûtõzsalukat leginkább nyitva kell tartani, alapjáraton sûlyedésben érdemes bezárni, nehogy túlhûljön - ha nagyon nyomja ki a vizet a hûtõbõl, érdemes kissé visszavenni a gázt, sajnos elég lassan hûl le
Megvan a kézikönyv képanyaga, csinálok belõle egy mûszerismeret cikkecskét, csak legyen rá egy kis idõm.
A motorhangok mennyire "mesélnek"? Pl. ha egy hideg motort beindítasz, elõször darabosan pöfög, aztán ahogy melegszik egyre finomabb lesz a járása. Ezt visszaadja a játék? Vagy kb. olyan mint az Il2 - ha nagy gebasz van meghallod, de egyébként semmi extra?
Más: a videókon eddig nem láttam "indítóembert". Pedig ha jól tudom a forgómotoros gépeket a klasszikus, légcsavarcibálós módon indították:
Mindegy..akkor várunk egy crack-re..vagy más megoldásra..jaaa a 745-ös nem kell..van egy 320-as diesel bömösöm..sem a miniszteri fizetés..elvagyok ebbõl a 130-140 rongyból..miért kell egybõl háborogni?Én csak feltettem(igaz..egy elég hülye)kérdést.
Nyugi, nyugi. :) Sajnos nincs crack, és valószínûleg nem is lesz egy darabig. Serialja csak annak van, aki megrendelte az USA-ból a játékot, és õk szerintem elég érthetõ módon a kódot nem nagyon szeretnék kiadni a kezükbõl. Persze én is örülnék ha ez nem így lenne :)
1-2 héten belül már Európában is kapható lesz a játék, 40 ojró körüli áron. Visszaolvasva a fórumot ez nem lesz kidobott pénz, úgy érzem. (Bár olyan kurva nagy konkurenciája nincs a játéknak: egy félév alatt több Sims2 kiegészítõ jelenik meg, mint I.világháborús szimulátor az elmúlt 20 évben. :)))
Nem tudom hogy lehet majd cracket csinálni hozzá, mert a játék minden(!) indításkor updateli magát és online ellenõrzi a szériaszámot.
Így bolond lenne bárki közétenni a saját számát, ha ezáltal magát is kizárhatja amint észreveszik, hogy több géprõl próbálkoznak ugyanazon szériaszámmal.
Szerinten ha fel is törik a programot, nem lehet majd updatelni és így az online móka, (ami a lényege lesz az egésznek) nem nagyon fog mûködni.
Sanyo: említetted hogy ded.szervert tervezel. Nem csak a saját szerverein (keresztül) lehet majd játszani?
"Így bolond lenne bárki közétenni a saját számát, "
Kb. ezt mondtam én is. Hasonlít egyébként a rendszer az iRacing autószimulátorhoz, azzal is csak netes bejelentkezés után lehet játszani, minden alkalommal be kell lépni.
Annyiban más mint a RoF, hogy még ikonja sincs a játéknak, böngészõben kell belépni weboldalra, és onnan kell indítani. Magán a vezetésen kívül minden ezen a böngészõs felületen történik: a pálya és az autó kiválasztása, a kocsi festése, bajnokság és verseny választása, statisztikák stb. A program a statisztikák alapján igyekszik hasonló képességû versenyzõket indítani egy futamon. Nagyon profi rendszer, teljesen zökkenõmentesen mûködik.
Azok a saját szerverek is ugyanolyanok, mint bármilyen otthon indított dedikált szerver. Nekem kettõt kell vennem, mert egy a szervernek, egy meg hogy én is repülhessek, áhh. :)
Igen ez meglehetösen ellenszenves tulajdonsága ennek a programnak. Multiplayerben azóta sem sikerült sehová sem csatlakozva repülnöm. A csatlakozásig, meg eseteleg a gép választásig eljut, de ott megjelenik egy tábor látképe és ennyi.
A realitás állitása jól tudom, hogy csak azon az oldalon van, ahol az egyszerüsitések? Mert mást nem nagyon találtam.
A Fokkernek és az Albatrosnak viszont nem találtam külön keverék állitását. Ott csak egyetlen kart, a boton lehet tekergetni.
Más gondom is felmerült. Próbáltam Campaign-t inditani, de kilépett a pogram. Másnál is történt ilyen??
Visszatérve a multiplayer részhez. A kézikönyvben nagyon jól néz ki hogy a keresöben telistele van szerverekkel. Nos én még 2-nél többet egyszerre nem láttam :) Remélem ez a dolog is javulni fog mihamarabb.
idõ kérdése a crack, már ha lesz rá kereslet, mivel egy rétegjátékot, amirõl a kutya sem hallott, senki sem fog feltörni sztem tört szerveren meg lehetne oldani a multit eddig még nem volt olyan játék amit ne törtek volna fel (sajnos, hozzáteszem)
"Multiplayerben azóta sem sikerült sehová sem csatlakozva repülnöm. A csatlakozásig, meg eseteleg a gép választásig eljut, de ott megjelenik egy tábor látképe és ennyi."
Ugyanez nálam. Biztos van valami billentyû amivel spawenoln lehet, de még nem kutattam ki.
"A realitás állitása jól tudom, hogy csak azon az oldalon van, ahol az egyszerüsitések? Mert mást nem nagyon találtam." Szerintem igen, az egyszerûsítések kikapcsolása jelenti a nehezítést.
Nos komolyabban belevetettem magam a programba, és leírok pár gondolatot (privát vélemény, néhány órás tapasztalatból) :
Beállítások/kezelõfelület: borzalmas. A játékon belül az egyes küldetések elõtt megadható realisztika kapcsolókon kívül SEMMIT nem lehet beállítani. Egy nem mûködõ Options gomb van csupán a menüben. Az összes beállítás a külsõ setup programban érhetõ el. Vagy 15-ször kellett ki/belépnem (ami a töltési idõ fényében nem egy vidám dolog) mire be tudtam konfigurálni szájízem szerint a kezelõszerveket, kamervezérlést, irányítást.
Ezzel kapcsolatban az egyik legidegesítrõbb pontja a játéknak a billentyûk/funkciók beállítása, ami különösesn gyengére sikerült: - könnyedén kitörlhetõk az egyes funkciók sorai, aztán lehet újrakezdeni a default profile alapján - duplikálhatók a funkciók (akárhány billentyûhoz/tengelyhez, stb) - ugyanaz a billentyû/tengely akárhány funkcióhoz kapcsolható, ezzel szívattam magam vagy fél óráig. Nem szól a program, hogy már valamihez hozzárendelted a billentyût, csak a másik funkcióhoz is hosszácsapja. Ilyenkor legalább kitörölhetné az eredeti helyérõl, mint az Il-2-ben.
Ezek miatt összesen vagy másfél órát szórakoztam csak a billenytû kiosztással, pedig feleannyi funckió van mint az Il-2ben (van cserébe egymillió felesleges kamera és nézet vezérlõ gomb...)
Training küldetések: gyenge (ahogy Trucker mester már megjegyezte tegnap) 90-es évek színvonalú animáció. Az oktató és a tanuló pilóta szinkronhangja ugyanaz(!) Ugyanakkor a training küldetések egész jól meg vannak oldva, kijelölt pontokat kell elérni a pályán ahhoz hogy sikeres legyen a lecke.
Grafika/Hangok: itt van még mit javítani, hatékonyságban fõleg. A fülkék részletesek és szépek; a mûszerek leolvasásához zoomolgatni kell, ez kicsit lassú (de lehet hogy van jobb módszer is, pl megtanulni a mutatók állását ;) ) A táj nem túl megnyerõ az IL-2höz képest, és nem tudtam maxra csavarni még 1280x1024-ben sem. A egész élvezetesek így elsõre, de azért találtam bugot, játék közben valamitõl eltûntek bizonyos hangok (motorindítás, külsõ nézetbõl minden hang, stb)
Engine management: ez nagyon tetszik. Egy nagyságrenddel ráver az il-2-re, pedig maguk a gépek sokkal egyszerûbbek. Indulás elõtt üzemmelegre kell melegíteni a motort, különben fulladozik. Már az indításhoz be kell állítani a gázkart és a keveréket, nem indul ám be akárhogy. A keverékállítás is komolyabb az il-2-nél, mind a motor hõmérséklete, mind a magasság befolyásolja, hogyan kell beállítani optimálisra. Ezt szokni kell mig tud rá figyelni az ember. A hûtõzsalukkal is kell játszani. A földi melegítés alatt célszerû zárva tartani. Repülés közben általában teljesen nyitva hagyható, csak alacsony motorfordulaton ereszkedve célszerû zárni, a túlhûtés veszélye miatt. A motor hõmérésklete is intenzíven váltakozik repülés közben, nem úgy mint az il-2-ben (ahol gyakorlatilag bináris, overheat vagy normál) Ide kapcsolódóan megemlíteném, hogy nem elég finom a kezelõszervek mozgatása, nagy ugrásokban mozgathatók (vagy csak be kell állítani valahol, de nem találtam)
Flight model: szerintem korrekt a fizika, de még kevés tapasztalatom van. Nincs az a zsinóron vontatás érzés. A felszállás/leszállás kifejezetten kihívás elsõre. Érdekes megfigyelés, hogy a taxizáskor a gép gördülési ellenállását befolyásolja a magassági kormány állása (hamarabb kezd el gurulni azonos gázadás mellett ha orra nyomjuk a botot).
A sérülésmodell ellentmondásos: harci sérülésmodellrõl még nem tudok sokat nyilatkozni, viszont nem túl valósághû a földbe ütközés :), ebben biztos vagyok (szépen szétesik a gép, de a roncsok szinte egy helyben maradnak).
Összeségében: eddig pozitív véleményem van, jó játék lesz ha néhány csúnya kényelmetlenséget kijavítanak benne.
Jah, találtam egy maximálisan feleslegesnek tûnõ lehetõséget: ki lehet tenni a játék dekstopjára a megszerzett kitüntetéseket...
Nekem ezekbõl a leírásokból az jön le leginkább, hogy olyan mintha egy félkész játékot adtak volna ki " legyen kint aztán majd lesz valami" alapon.
Ha hiszed ha nem, a szoftverfejlesztés valahogy így mûködik. Nem csak a játékiparban. Az üzleti életben mindig rövidebb a határidõ mint ami kellene egy stabil verzióhoz.
Szerintem fasza kis gém lesz, csak még kell néhány patch rá. Az viszont akkor fogja megérni a fejleszztõnek, ha elég sokan megveszik. Szóval hajrá szimulátor-rajongók! :)
Az, hogy nem jelzi a program, ha ugyanahhoz a billentyûhöz több funkciót is hozzárendel a user, iszonyat nagy trehányságra vall. A játékból nem elérhetõ konfigurálási lehetõséggel és a hosszú töltési idõkkel kombinálva tényleg nagyon zavaró lehet.
OK, hogy a legjobb WW1 szimet akarják a készítõk letenni az asztalra, de magán a szimuláción kívül azért a körítésre is kellett volna ügyelni.
Nem feltétlenül új gépekre gondoltam, hanem apró javításokra, kiegészítésekre. Mint pl. a QuickBattle mod az il2-höz, ami hozzáad pár plusz mapot az igen szûkös alap QB választékhoz, plusz néhány extra opció a QB beállításához (pl. ellenség relatív magassága hozzánk képest.)
Ez a billenytû-konfig dolog nagyon nem tetszik: az il2-ben nemhogy a játékon belül, de repülés közben is(!) lehetett állítani minden opciót, néhány grafikai alapbeállítást kivéve. Így baromi kényelmesen be lehetett lõni mindent. Mindezt 8 évvel ezelõtt. Ennek tudatában a RoF-féle programon kívüli szerencsétlenkedésre nincs mentség. :/ Remélem érzik ezt a készítõk is, és kijavítják ezt a malõrt.
Kezdjük azzal, hogy ha routered van, akkor engedélyezd a 28000 portot UDP/TCP vonalon is. Holnap este kb. 7-tõl leszek, flyonline.hu lesz a szerver neve.