Megjelent az Auran fejleszteseben a legujabb vonatszim, a vonatok szerelmeseinek kotelezõ kipróbálni. :) En ki fogom, az biztos.
Az IGN ezt írja:
"The Trainz Simulator 2009: World Builder Edition contains everything you need to build or operate your own railroad and includes dozens of routes and hundreds of locomotives from around the world. You can drive steam diesel or electric locomotives using controls in the fully 3D cabs or use a simple speed controller for easier train management."
Tehát ha vasutpályát akarunk tervezni, vagy éppen csak a vonatot szeretnénk kipróbálni, vezetni, akkor ez a mi játékunk, full 3D kabinünézetben tehetjük mindezt.
A feature lista:
General Features
* Increased terrain and textural detail * Hi-res graphics * Improved search and filter function * Content manager V2.0 to manage all assets * Trainz online gallery, news chat and more * Includes over 13,000 rail related items
Tehat felfejlesztett terep van magasabb textórákkal, csúcs grafika, javitott keresési es szûrõ funkciók, Content Manager 2.0 a buherálásokhoz, vonat online galéria (én erre is kíváncsi vagyok személy szerint), stb.
Itt látható pár kép a játékból, nekem tetszik, bejövõsre sikeredett (a képeket letöltöttem hozzám, és felraktam egy tárhelyre, hogy késõbb se tûnjenek el, meg ne alakuljanak át kis piros x-ekké)
Elsõ körben ennyi, ha megtudok még pár infót a gémrõl, akkor frissítem a topikot.
Ez már komoly lesz!Remélem kiegészitök is lesznek hozzá...:)
Sirály, a microsoft train simulátorral mennyit játszottam :D ezzel is fogok sztem :D
és ebben csak építeni lehet vagy mi ?
építesz, vagy vonatozol, ebben kimerül egy vonatosjáték. :) jól ellehet szöszölni az építéssel, meg sok sok letölthetõ dolog van a korábbi részekhez, gondolom a 2009-cel is kompatibilisek.
TRS engem nagyon lázba hozott mikor kijött, ezért az lett az etalon. Persze érdekelt ez a játék is, de a képek valahogy elriasztottak, hogy kipróbáljam. Sajnálom, hogy ilyen gyenge lett. :(
Ki lehet siklani?
oszt'? :) minek egy vonatos játékba Dx10, meg atom élsimítás meg anyám kínja? :D már így is ha egy komolyabb vidéket építettem fel akkor megette a gépet a 2006-os verzió. nekem sosem volt bajom a grafikával, meg annyi a mod mint a franc, tele skin packokkal meg vonatokkal, amik általában szebbek mint a gyári dolgok.
Igen igaz ha warez verziót használsz mert a patc eket nem tudod leszedni LOL
1. CM2 now operates more efficiently and with less delay when dealing with multiple processes 2. A number of assorted crash fixes in CM2 and Trainz 3. TS2009 mesh stitching now uses multiple CPU cores effectively, allowing higher and smoother framerates on multicore machines 4. Significant improvements to alpha-sorting in "compatibility mode" (at the expense of some performance) 5. Very large and/or high-poly objects now have less impact on framerate while the mouse is hovering over them 6. Assorted minor memory leaks fixed in the UI 7. New patcher utility, with autopatch support 8. Improved various multithreading techniques in Trainz and CM2 9. Improved various minor iTrainz protocol issues 10. Significant improvements to all localisation support 11. French, German, Dutch, Italian and Spanish translations added (part of French manual and Dutch CM2 remains in English) 12. All user settings have been moved into the TAD, to improve the handling of settings changes while multiple processes are running 13. Improved support for non-ascii characters throughout CM2 and Trainz 14. DLS listing improved (more objects found including items with obsoletes) 15. CM2 'Saved filter' filter now works correctly 16. Square baseboards are now square in minimap 17. Minimap no longer unexpectedly changes display angle when viewed directly down at the baseboard 18. Software shadows disabled 19. Material support updated 20. Surveyor Copy and Paste now works for all objects 21. DX9 no longer renders objects black when device lost 22. CM2 'View in main list' not shows all dependencies in the list 23. Bump mapped splines now look better (the angle of the bump wasn't being transformed to match the spline) 24. Support for Spline, Linear and Shear coordinate transforms in TS2009 track 25. Fix TrainzUtil errors for failed normalmap load 26. CM2 now aware of the dependency on the "default" interior 27. Surveyor saved consist list now available from anywhere in the game 28. Added TrainzScript.SearchAssets() function 29. CM2 no longer silently refuses to "edit in explorer" if a file is already open 30. Packing an asset with an encrypted script (.gse file) into a CDP file no longer corrupts the .gse file 31. CDP files packed with TS09 can now be opened in TRS2006 (though 2.9 assets will not work) 32. DXT1a compression of normal maps improved 33. Added updated PEV Texture2TGA tool 34. Various asset details & download dialog fixes 35. CMP fix crash on 'skip all' prompt 36. Updated in-game asset details thumbnail images 37. Assets should no longer misreport missing dependencies 38. Improved the handling of clearing the script cache when an asset is modified 39. Launcher - settings dialog langauge changes when language changed 40. Launcher – search filters now reset when language is changed 41. CM2 will now update default filters to use current language 42. TrainsUtil doesn't startup failure fixed 43. Launcher - Support added for foreign language Manuals 44. CM2 - FCT status display in setting/internet now updated when it checks for username/pwd 45. CM2 - Selecting 'Automatically Commit and Reopen Assets' now deselects the previously selected option 46. CM2 - Cancellng installing content now stops any further content from installing 47. CCP can now edit more than two assets 48. CM2 - UTF8 characters now appear correctly 49. Minor fixes in PEVSoft tool readme 50. CM2 - Picklist improvements 51. Older spline assets are now clamped to 0.1 range 52. Converted a few non-serious errors into warnings (e.g. texture.txt missing) 53. TAD progress logs now display UTF8 characters correctly 54. iTrainz Chat interface works for long lists 55. Search text entry fields now accept UTF8 characters 56. Content Manager ‘name’ filter will now use exact match if search field is quoted (eg. “monkeys”) 57. CM2 - Improved the DLH start/stop functionality 58. CM2 - Improved the DLH activity status text 59. CM2 - Content installation prompt dialogs will now appear on the Windows taskbar 60. Populated the era filter dropdowns 61. Surveyor - Track no longer remains on the baseboard when deleting a 'Forestry' asset 62. TrainzUtil hang fix 63. Improved performance of clicking to place an object and having it appear quickly 64. Content Manager - Fixed the 'Today' filter and altered it to include both installed & modified assets 65. Surveyor - Fixed handling of infinitely thin objects 66. .pm files now show as errors in >= 2.9 (otherwise as warnings) 67. Missing *.texture.txt files now show as warnings in < 2.9 68. CM2 – Added sorting arrows when you click on a column heading 69. View Config File no longer fails when TAD is locked 70. Legacy-piston-count is now recognised as a valid tag by CM2 71. Task Complete dialog shown after warnings from download helper no longer breaks when maximized 72. Improved Content Managers handling of failure to download latest asset listings from the DLS 73. CM2 - Buy FCT link goes to correct URL 74. Displacement tool now works quickly on first attempt 75. Fixed download helper drag&drop crash 76. Ensure that v2.9 assets do not use alpha sorting, even when they fall off the stitched-mesh path 77. Fix some performance issues with surveyor droplists when handling large (~50k items) data sets 78. Fixed crash when recieving chat messages 79. Fix anim instead mesh, add obb, check for no mesh 80. Fix precaching to consider all LOD levels 81. Prevent windows cursor from getting stuck on the hourglass. 82. Fix mis-named mesh in procedure to upgrade old-school pre-mesh-table bogie 83. Fixes to MeshObject bounds precaching 84. Disable support for objects without mesh-tables from v3.0 onwards; 85. Change LoadDefaultMeshes() to more closely emulate an actual config file, so as not to interfere with precaching 86. Move MeshObject LOD code to a separate function 87. Force iview3D meshes to LOD 2 88. Allow SetMeshDetailLevel() to work with non-stitched meshes 89. Remove MeshObject::GetOrientedBoundingBox() which shadows a non-virtual function and doesn't appear to work as expected 90. Improved embedded browser mouse event handling and scrolling responsiveness 91. Improved logging on IElement::AssertNoIElementsRemain() 92. Stop mip generation for UI textures to prevent streaming them 93. Fix "first bogie, not drive bogie" breakage 94. Fixed IWebBrowser ditching mouse events when it shouldn't 95. Fixed KUID2 'strict' parsing from string 96. Fixed thumbnail image not being drawn on asset details dialog 97. Improved Embedded browser rendering speed 98. Content Manager - Made the "View asset versions" command available outside of debug builds 99. Meshes with high polygon-per-chunk counts should not be stitched 100. Odometer now saved in saved game 101. The Custom HUD rule now shows the DISTANCE to the next speed limit, as well as the limit itself 102. Custom HUD also shows the next SIGNAL, as well as SPEED LIMIT 103. CM2 text search now accept KUID values without the <> etc 104. Helper scrollbars not shown unless they're actually necessary 105. '.' character allowed through IDropList filtering 106. CM2 - "Unable to download" message now refreshes when server is available 107. Content Manager - Added search filter option which selects a saved filter 108. Content Manager - Added the ability to see assets flagged with warnings 109. Content Manager - Installation & Modification time of builtin assets update 110. Added manual connect attempt functionality to chat 111. Fixed CM2 list view resize 112. Fixed top channel name 'wobble' int chat buddy list 113. Interface - Trainz Settings dialog resizes correctly 114. iTrainz Chat - Added user ignore to channels, added a gap between chat text and input box 115. Fixed sticky Mozilla mouse cursor 116. Added text selection to IEditBox. Functions with mouse drag and shift + arrow/nav keys. 117. Updated cut, copy & paste for IEditBox to use selected text instead of entire edit box 118. Added select-all to edit box 119. Moved some MapObject::Update()logic into the CarObject::Init() function 120. Massively improved the performance and readability of DLMapFiles::itemCache 121. DisplayRecorder for IBrowser 122. Fixed edit control input caret behaving incorrectly in multiline text fields 123. Increased IEditBox mouse wheel scroll speed to something reasonable 124. Optimized clickables 125. Surveyor - Content Search Filter save button no longer clicks when moving from long list of saved searches 126. Fixed search panels handling of keyboard input 127. Fixed certain keyboard shortcuts not working while edit controls have focus 128. Driver - Camera is in correct position when a saved session is loaded 129. Fixed spring damping constants never being read in from smoke containers 130. Content Manager - Fixed empty user notification bar on window resize 131. Add Max2009 support 132. Decoupling message now tells you to move the locomotive away from the consist to complete decoupling 133. Fixed driver menu slowdown and missing 'scenarios' item 134. Background-thread stitching support improved 135. Fixed date parse error in search dialog 136. Fix up the AI's ability to go over trailing junctions 137. ContentManager - Update to allow reload of filters on user settings change 138. Fix for crash in saved session with steam loco 139. TADSeach - Fixed download station filter, added unknown location filter 140. CM2 - TADTaskWindows will no attempt to ensure they are on screen after "Show Details" is clicked 141. TrainzUtil should only allow strict KUIDs as input params 142. Minimap no longer lickers and rotates when the camera is close to ground level 143. White blocks on minimap fixed 144. Fixed download helper settings save & load 145. CM2 - Dependant asset names displayed in Download Helper before 146. Renamed "Alastair" to "Harry" 147. Added compile, encrypt & decrypt commands to TrainzUtil 148. Surveyor - End of Track assets now have accurate hover text 149. Signals no longer clear for pure rolling stock only consists 150. AI no longer accelerates when going past a yellow and approaching a red if the red is a long distance away. 151. Optimized math functions 152. Precache whether each mesh uses alpha blending, and allow stitching on legacy meshes which do not 153. Moved some user settings to TAD (CM2 settings, picklist, Internet) 154. Adding more drivers than available now functions correctly 155. SteamEngineControls file format fixed 156. Update buildscript to perform binary texture compression of Data.ja 157. Add DirectX9 state manager to remove redundant states 158. Surveyor - Object list click now selects the 'add' tool 159. TADSearch - Added support for search categories bridge, tunnel and industry 160. Fixed CM2 search history checking 161. Moved search filter definitions out of CM2 and in to TADSearch 162. Work around added for nvidia opengl nighttime lighting bug 163. CM2 - Search interface upgrade 164. - Added AND, AND NOT & OR filter group operationsto Content Manager search 165. - Added the ability to re-order the Content Manager search fields to mouse drag 166. Added anisotropic filtering support with slider and default value 167. Minimap window in surveyor now resizeable 168. Driver - Map now moves to selected location when first clicked on 169. Added the CM2 main list column selection options to the View menu 170. CM2 - Download Helper now refreshes when the divider is moved 171. Fixed a rare crash caused by quiting Trainz immediatley after opening it 172. Improvements to SteamEmitterSpec variables 173. Fixed dependencies dialog images 174. CM2 - Side panel scrollbar updates 175. Clicking twice on 'Main menu' now opens and then closes it 176. Railyard - the favourites toggle more toggley 177. Railyard- Fixed initial sort order 178. Fix cars 'flashing headlights' at dusk and dawn 179. Horn and Bell sounds fade out properly (instead, cutting out at max range) 180. Added XCrashReport handler to Jet and Trainz 181. Fixed Content Manager list view randomly scrolling to first selected asset 182. Updated Surveyor & Driver hide UI commands 183. Surveyor – minor gui updates 184. Improved the speed of parsing download station asset listings 185. Maps will now allow up to 250 different ground textures per section, rather than only 250 per map 186. Screenshot jpg with metadata (adds user name and timestamp) 187. Driver - AI tweaking – still more work required to avoid setting junctions out of order etc 188. Turntable arrows show correctly 189. Updated default grid texture config 190. Fixed droplist crash 191. Fixed "Browser-Closed" messages in chat interface 192. CM2 - Add all local dependencies now adds local content plus builtin 193. CM2 - TAD lock assert on picklist "Add all local dependencies" fixed 194. Stop baseboard sides disappearing 195. Update environment map less frequently 196. Various bumpmapping fixes in ogl and dx 197. Unscripted crossings are now accessible from TrainzScript 198. CM2 - Fixed report view image size loading 199. Changing a section grid size no longer deletes all the water in the section 200. CM2 - Some crash fixes 201. CM2 - Updates to prevent main thread locking in ANY situation (WIP, expect ASSERT's) 202. Squash some #DENs in the CARZ code. Also improve queueing behaviour at level crossings 203. Remove corona from environment map 204. Fixed minimum size of Commodities Picker 205. CM2 - Added auto commit when installing CDPs option 206. More ImageContainer updates 207. Default FOV rendering improvements 208. CM2 - Keyword Image list optimisations & fixes 209. Car headlights should not come on for parked cars 210. Carz no longer lane-straddle on 3 lane roads 211. Carz will drive past vehicles in other lanes, rather than assuming they are queued up behind them 212. Old style steam enginesound now cuts across to the loop much earlier 213. Fix for replace dialog not restoring after minimisation (via keyboard) 214. Updated ReplaceTexKUID to remove duplicate applications of the same texture 215. Added filter above texture list 216. Added "Filter applied" notification button 217. Font path render - Cursor placement fix 218. Moved menu-bar auto hide option from surveyor to video settings 219. Update TrainzDiag, future cmd line language, cur ATI driver ver 220. CM2 - Author ID names do not appear correctly (UTF8 characters) 221. Update TrainzDiag 222. Allow validation while open-for-edit 223. DriverView script exception fix 224. CM2 - Now saves filter history 225. CM2 - Shifted delete functionality to a TAD task 226. CM2 - Added select all/none/inver to side panel lists 227. Fixed scrollbar related crash 228. Added water to copy & paste (as part of height paste, no option to toggle) 229. Track search infinite loop fix 230. Set env map only once per material load 231. Added switch/button cabin control 232. Add bumpenv material 233. Surveyor - Fixed map vs profile string table 234. Update to TrackSearch so as not to skip objects on the same stretch as a broken trackside object 235. CM2 - Added validity checks on "Edit in explorer" & "Edit script" commands 236. CM2 - Removed the system close (X) button from the results log 237. CM2/Launcher - Added custom message for ERROR_ACCESS_DENIED for external tools 238. Surveyor - Copy & Paste will no longer delete trackside objects or scenery with track from destination area 239. Reorganised sound code to allow scripts to play sound from the main menu 240. Added notification sound when a new chat message is received 241. Updated menu bar to auto-show when a module button is added 242. Added profile name to screenshot filename 243. Fixed maximised window positioning 244. Added chat ignore support to channels 245. Check for SSE support and inform user 246. Fixed surveyor requesting save when map is unchanged 247. Optimization SSE + fast FPU mode 248. CM2 - Fixed a bug in the external tools launch from file operation tasks 249. TrainzUtil - Help alterations 250. Changed screenshot filename format 251. Added a "Do not show again" checkbox when changing grid size 252. CM2 - The DLS shows "There are no items to display" until enough details are downloaded. 253. Decals on FF (geforce2) 254. Fix crash click X while trainz loading. browser close and window issue. 255. Embedded browser - Added error message when opening an invalid "trainz://install/" link 256. Fixed the web browser blocking most other dialogs from being brought to the top 257. CM2 - Prevent archiver window flicker 258. CM2 - Ensure the archiver error dialog isn't hidden by the 'mass yes no' dialog 259. CM2 - Menubar lock fixes 260. Updated imbedded browser offline pages 261. CM2 – Search filter text string shows limited number of kuid
nem sikerült, de mindegy, találtam ÖBB-s taurust + vagonokat. Az a problémám, hogy ha Q val vagy Z vel kioldom a fékeket (mert ugye azzal kell?), akkor néha sikerül elindulni, néha nem. Elforog a mozdony kereke, gondolom a vagonokban a fékek be vannak húzva. Ezeket hogyan oldjam ki?
Letöltöttem mozdonyokat innen, be is raktam, látja is a játék (a nevét). De nem jeleníti meg egyiket sem( szilit és csörgõt próbáltam). MSTS pályái nem jók a trainzbe?
Hogyan kell kiengedni a fékeket normálisan? Nem bírok rájönni, sokszor el sem tudok indulni, nyikorogva megy 5km/h-val. Azt tudom, hogy "a"-val meg tudok állni. A "z" és a "q" is valami fékkel kapcsolatos, de nem tudom mi. "f" et benyomom, hogy az irányt megválasszam, aztán nyomom a gázt, ameddig megy, a "w"-vel. Légyszíves írja le valaki, mert nem minden pályán engedi a DCC módot.
A w csak bizonyos pontig viszi , egérrel nyomd fel a gázt..
egérrel, a fülkében? Meg volt. 2db fékkart engedtem ki, egy kart forward állásba, és a throttlet (gáz) fullra nyomtam. Elindul, nyikorog, és jobb oldalt a panelnél a throttle level sárgán-zölden villog.
az mitõl lehet, hogy szinte minden pályán átlátszóak a fák, ha van valami obkejtum mögöttük?? kicsit durva amikor a messzebb lévõ kerítést a fa elõtt rajzolja ki...
Ez érdekes. 5 perce néztem a cdgalaxis oldalát. Akkor még ott volt a world builder edition belõle. Frissítettem egyet, már nem volt, csak a sima. WTF?!
Szevasztok én is játszom a ts2009-el és szeretek pályát szerkeszteni de olyan kicsi a terület hogy lehet megnövelni mert van olyan terminál ami elsem fér rajta a trainz.hu-n is néztem de ott nincs semmi errõl ha tudnátok segítsetek
Sziasztok! Tegnap vettem meg a játékot, és még kissé nehézkesen mennek a dolgok. A Maglev-et szeretném belemoddolni a játékba, valaki tudna segíteni ez ügyben? Elõre is köszi! Üdv Ádám
Adni kell egy újabb terepkockát az elsõhöz. Ezt addig ismételgeted, amíg elég nagynak nem találod a leendõ terepasztalt.
Belépsz a vezetõ opcióba, kikeresed a ,,Maglev Project 2006" nevû gyárilag elkészített pályát, ott tudsz vezetni Maglev-et. A másik lehetõség, hogy csinálsz magadnak...
Elõször is: a fõmenûbõl belépsz a tervezõbe, ahol az új terepasztalt létre tudod hozni, ez ugyebár eddig világos. (Új Útvonal) Ekkor a különbözõ paraméterek beállítása után bead egy vadiúj, de teljesen kopasz terepkckát.(Ezt ugye leokézod, el is kezdhetsz építkezni.) Itt jön a bõvítés lehetõsége: biztosan észrevetted már a képernyõ jobb oldalán látható, nyitható-csukható ,,füleket". (Felülrõl lefelé haladva: Domborzat, Festés-textura, objektumok, Vágányok, stb.) Nos ezk közül bal gombbal rákattintasz a legfelsõ ,,fül"-re. Kinyílik egy kis téglalap és neked a téglalp bal alsó sarkában levõ kis gombra kell koncentrálnod most. Az a neve, hogy terepkocka hozzáadása. (Angolul: extend, vagy expand) Bal katt a kis gombra, majd a kamerát elviszed a terepkcka széléhez, és az ürességre kattintasz, mintha a levegõbe kattintanál... Héhány másodpercen belül meg kell, hogy jelenjen az új terepkocka, ha mindent jól csináltál!
Sziasztok! Megvan a játék és azt szeretném kérdezni hogy amit letöltök a trainz.hu-ról azt hogyan kell berakni a játékba? Elõre is köszi! Robi
Már megvan!
cdp-ket nem ismeri fel a 64bites win7em :D hogyan rakjam be akkor a trainzes cumókat? az a content manager mi?
A Content Manager az egy tartalomkezelõ program, a letöltéseknél is segít a cuccokat a helyére rakni, bár igazság szerint a többi funkcióval én sem vagyok teljesen tisztában. Nekem az eredeti verzió van meg, és írnak is errõl a kézikönyvben, de nem igazán vágom, hogy mi is a feladata.
nah jólvan hogyan kell installálni a trainz.hu-s cuccokat? hiába rákattintok a fájlra nem csomagolódik ki content managerben annyit érek el hogy beimportálom a cuccokat de semmi se történik nem jelennek meg help :d
sziasztok olyan problémám lenne letöltötem a trainz szimulátor 2009-et de telepitéskor kér seriált de nincsen hozzá ha valaki tudna nekem seriált adni azt megköszöném segitségeteket elöre is köszönöm sziasztok
Sziasztok! Sikerült megszereznem a TS 2009-et, de sajna angol a kicsike. Ha valaki segítene hol juthatnék a magyar felirathoz nagyon megköszönném
Sziasztok!
Icecross, nézz körül a trainz.hu vagy rail.hu oldalakon! Én is most vettem meg a Trainz Simulator 2009-et (igaz az enyém magyar): Elképesztõen jól sikerült a játék. Rengeteg pályán, sokféle mozdonnyal, vonattal száguldozhatunk. Szerintem a grafikája is nagyon szép lett! Mindenkinek ajánlom!