Szerintem teljesen egyértelmû hogy kategóriánként. Márkákról beszélgettünk nem típusokról. Mondjuk például szerintem se nem rosszabb se nem jobb egy RS4es egy M3ashoz képest. Vagy az A4 a 3as bmwhez képest. Mindkét márka autói tetszenek.
Itt pesten százával láttam már ostoba bõrfejû bunkókat fekete lesötétített ablakú BMW-vel "közlekedni"(már ha vezetésnek lehet nevezni amit azok mûvelnek), mégse gondolom kevesebbnek a márkát. A gépet kell értékelni, azt pedig sajnos bárki megveheti ha van pénze.
Jó, majd szóljál ha GTR versenykategóriában F astrát látsz. Ez pont olyan, mintha egy Forma1 licenszet feldolgozó autós játékból hiányolnád az F astrát.
Nem is értem, hogy lehet azt mondani, hogy a BMW jobb, mint az Audi, vagy fordítva. Már minõségre? Vagy hogyan? Mert az tuti, hogy az M5-ös BMW jobb mint az A3-as Audi, és hogy az R8-as audi jobb mint egy 1-es BMW. Fogalmazzunk már érthetõen, könyörgöm.
Tegnap este elõvettem az elõzõ 12 részt, mindegyikkel egy kört futva. Rohadt nosztalgikus volt. Az elsõ részt a legnehezebb mûködésre bírni. :P -TNFS SE: talán a legélethûbb epizód, a kanyarodást elég jól lemodellezték, nagyjából reálisak a kanyarsebességek, a kigyorsítások, és a féktávok, szerintem mind máig ez a legélethûbb epizód, akkori szemmel nézve,valahol az árkád és a szimuláció közt volt: arany középúton az élvezet és a realitás közt. -NFS II SE: kapcsolható árkád és szimulációs mód :) Az egyetlen NFS, amibel ilyet látni :) Szimulációs módban induláskor jobban elforog a kerék, kanyarban nyélgázon keresztbe lehet állni :) -NFS III Hot Pursuit: full árkád, de eszméletlen szerethetõ -NFS HighStakes: kissé élethûbb lett az irányítás, mint a III-ban, bár a kanyarsebességek tipikus árkád hangulatot adnak :) -NFS PorscheUnleashed: szuper irányítás, habár érezni, hogy teljesen árkád, mégis nagyon jó az egyensúly az élvezetes árkád autókázás, és az élethû elemek közt, ilyen egy jó árkád autóka -NFS Hot Pursuit 2: irányítás nagyon lebutult, kanyarsebességek irreálisan nagyok, a kanyarokban nagyon instabilan viselkednek az autók az elõzõ részekhez képest, leginkább a negyedik részhez hasonlatos, ráadásul a kigyorsítási idõ modellezése néhány autónál nem túl jóra sikeredett, ennek ellenére szerethetõ epizód -NFS Underground: szuper Porsche Unleashed szerû irányítás, élvezetes és egyben nem túl buta árkád -NFS Underground 2: Lebutítottabb irányítás, de szerethetõ autóka -NFS MostWanted: Még butább irányítás, kanyarsebességek árkádhoz képest is eszméletlen nagyok, sínen autózási feeling -NFS Carbon: dettó ugyanez -NFS Pro Street: kanyarokban most má elég szépen lelassul a jármû, egész jó irányítás az élvezetes autóka, és a sínautóka közt, kormánnyal is nagyon használható. -NFS Undercover: amolyan MostWanted és ProStreet hibrid irányításban, mindekttõbõl kölcsönözve elemeket -NFS Shift: szerintem ez lesz a legelsõ NFS, ami végre felül tudja majd múlni azt az egyensúlyt élvezetben és valósághûségben, amit a legelsõ epizód hozott. Habár a Porsche Unleashed is közel volt hozzá, inkább kicsit más volt, de az elsõ részt találtam a legrealisztikusabbnak (nem hiába, a Road&Track szakautósmagazin munkatársai is részt vettek annakidején az autók valósághûségének kialakításában). -NFS World Online: remélem szerethetõ árkád autóka lesz, és nem Most Wanted irányítású -NFS Nitro: ez meg minek? :D Ha már szimulációs és árkádos irányvonalra szétbomlott a sorozat, ez a másik árkádos rész sztem már felesleges
NFS-hez névben valamilyen mód kapcsolódó részek: -NFS V-Rally: igazából csak PlayStationon adták ki ezen a néven az USA-ban annó, de más játékkonzolon pl Test Drive V-Rally is volt a címe az USA-ban, PC-én pedig sima V-Rally-ként futott szerte a világon. Igazából se nem NeedForSpeed, se nem TestDrive, egyik kiadóhoz sincs köze, az Eden studió játéka volt, inkább csak amolyan publikációs díj ellenében jó kis reklám volt ez az Eden-nél az amcsiknál, hogy egyes platformokra jobban fogyjon a játékuk. -NFS V-Rally 2: dettó ugyanez a sztori, az USA-ban Dreamcast-ra Test Drive V-Rally 2 néven, Playstation-ra pedig NeedForSpeed V-Rally 2 néven futott az USA-ban, PC-re pedig sima V-Rally 2-nek adták ki szerte a világon. Megemlítendõ, hogy a V-Rally 3 már minden platformra sima V-Rally 3-ként jött ki, már nem kötöttek szerzõdést NFS és TD néven való terjesztéshez bizonyos platformokon, így már a játékkonzolokon is sima V-Rally 3 volt a címe. Úgy néz ki mégsem jött be az Eden-nek, hogy az EA-val és az Atarival szerzõdést kötve a nevükkel fémjelzett játékként adja ki a saját játékát egyes platformokra, úgy néz ki többe kerülhetett az EA-t és az Atarit pénzelni ezért, mint amennyit a terjesztés hozott volna. -NFS MotorCity: igazából ez sem NFS, inkább csak névben áll közel hozzá. Igaz, ezt az EA fejlesztette, és eredetileg az volt a pletyka hivatalos körökbõl megerõsítve, hogy NFS Motor City néven adják ki mint single player játékot, végül ezt elvetették, és hivatalosan is megerõsítette az EA, hogy végül only multiplayer lesz, és nem fog kapcsolódni az NFS sorozathoz, sima MotorCity Online néven adták ki a beta teszt játékot. Annak idején teszteltem, mindmáig megvan, de irányításilag hót rossz, amolyan butított HotPursuit 2-höz tudnám hasonlítani. A szervereket pedig már ha jól emlékszem már 2003-ban lelõtték, így a lemez gyakorlatilag dísznek van már csak a polcon.
Ha nekem kellett volna a "Zonda" felvetõdése nélkül tippelnem, akkor egy LeMans Porsche ugrott volna be.
Persze, AUDI. :) Mióta a keményhasú Réka férje - tudodki - menõzött egy egyedi Audi-val utálom azt a márkát [a pasi hangsúlyozta, hogy ez az autó jobb, mint a BMW].
Nekem is néha - bocsánat, de így van - tököm tele van, hogy 75 milliós Köenigsegg-el vezethetek, de egy "szaros" BMW M5-ast tojnak betenni alapból egy TDU-ba...
Abban mondjuk egyetértek, hogy jó ha vannak a játékban elérhetõ(bb) modellek. Olyanok, amikrõl tudom, hogy néhány év múlva használtan széthajtva talán nekem is lehet egy. :)
A nagyon veszett autókat meg utálom. GRID-et végig sem játszottam, maradt még egy halom verseny, fõleg a GT1, meg prototype kategóriák, ahol olyan autókkal kellett menni, amiket szinte soha nem lehet padlózni, mert vagy azon nyomban keresztbeáll, vagy túl jól gyorsul, és beleállok a falba. (ha jól emlékszem egyedül a Le Mans-i pálya hosszú egyenesében lehetett megtiporni ezeket - pl az R10-el mentem 420at :D )
szivesebben köröznék ismert tájakon, pályákon, ismert kocsikkal, mint olyanokkal amiket képen láttam maximum ... plusz béna vagyok és pl egy Koenigseggel könnyebben elszállok (játékban) mint egy F astrával :))
UG1-et nem értem mit szidja mindenki, majdnem ugyan azt a fizikát rakták alá, mint ami a porsche alatt volt. Tele volt újítással, fasza zenékkel. UG1 nagyon jó rész. Bezzeg utána.
Az NFS fénykorában mindíg is az exkluzív kocsikról szólt. (NFS 1,2,3,4,5 ben nem találkozhattál 25 millánál olcsóbb kocsival) Amikor elkezdték a suttyók-tuningolnak-északa vonalat(UG1), akkor kerültek bele átlagos csóró kocsik, és akkor kezdett a széria színvonala olyan mélyrepülésbe, ami aztán az undercoverben érte el a ménypontját.
Ez a rész pedig láthatóan a licenszelt versenygépekrõl szól(GT), azok pedig nyugateurópában és amerikában luxusgépekbõl vannak kialakítva. Mellesleg egy ilyen versenygép az alap luxuskocsi árának többszörösébe kerül.
Szóval milyen alapon is akartok ti ebbe F astrát és hasonló ócskavasakat?
nekem olyan kocsik kellenének, amiket az utcán is látok ... :))
Nyilván a pénz beszél, nem pedig az, hogy "háááth, fõnök.. 4 éve kész egy halom modell, én nem csinálok újat. Mi a faszé'?" A meglévõ licenszeket használják. De ami számít, az ebbe benne van nagyjából. Mondjuk itt is lehetne példát venni a TDU-ról..
tessék, nem volt mindenhol tiszta a dolog, pl az nfs wiki bedobott egy csomó autót a Booster Pack szekció alá, de abból csak elvben 2db jött a patchal együtt. akkor a régi NFS epizódoknál a több verzió sem (ausztrál, japán) egy életbiztosítás szerintem, meg 1-2 számomra tök ismeretlen autó is van, amikrõl nem is hallottam. mindegy, beleírtam mindent amit találtam. az új eráról 2 verzió van, van egy olyan ahol a wikin feltûntetett évszámokkal együtt van bemásolva (ezért van az elsõ munkalapon annyi autó), és van egy olyan, ahol csak a típusokra lett lebontva nagyjából az egész. nem mindenhol lett összekalapálva, pl Eclipse és Eclipse GT. joggal lehet kérdezni, hogy a Corvette C6, C6.R, Z06 miért lett akkor összeömlesztve Corvette C6-ra. nem tudom, így láttam most jónak, ha valakit nagyon zavar, akkor bogarássza az évszámos részleget. :) szóval nem mindenhol a legpontosabb, de nagyjából szerintem rendben van. ez volt a forrás amúgy, mielõtt valaki elkezdene kötekedni, hogy "már pedig ez nem is úgy volt".
nem azzal van a baj, hogy mindig az aktuális autók kapnak szerepet, hanem az a probléma, hogy nagyon sok autó szinte az összes epizódban megfordult. untam magam délelõtt, és az NFS V Porsche Unleashed kivételével az összes autót beírtam egy excel táblázatba, és elég durva a különbség régi és új era között (régi = NFS - NFS VI, új = NFS UG - NFS UC). a Mazda RX-7 és a Toyota Supra az összes részben benne volt az új erát tekintve. az Undercoverben összesen 7 totál új autó volt, a többi már mind szerepelt az elõzõ részekben. a régi erát tekintve meg 7 autó az, ami szerepelt több epizódban, a maradék kb 60 az meg nagyjából 60 különbözõ típus. szóval szerintem több menõ autó van manapság, mint amennyit az EA eddig produkált az elmúlt évek során. ha régen tudtak találni új autót minden egyes részhez, akkor most is tudnának. arról van most szó, hogy vannak a nagyon populár autók, amik végig kísérik az egész témát. de az EA nem csinált semmi mást, csak megcsinálták anno az autókat, és vagy belerakták a következõ epizódba, vagy épp kivették, késõbb elõvették, majd tupíroztak kicsit rajta, hogy megfeleljen az adott epizódnak. ha valakit érdekel, akkor feltöltöm az excel táblázatot, érdemes tanulmányozgatni.
Nemtom mit hisztiztek, NFSben mindig az aktuálisan menõ autók voltak. A leglelsõben pl Diablo, meg Testarossa, meg buta alakú corvette. A III-ban volt contach is. De ebbe? Hogy a rákba kerülne pályaversenyre egy közel veterán lambo???
A Gallardo-ókkal pedig nem szimpatizálok. Ha Lamborghini, legyenek az igazi fenevadak, a korabeli csúcsmodellek: Miura SV, Countach 25th Anniversario, Diablo VT 6.0 SE, állatok :) Mondjuk az új Gallardo LP560 vonalaival már kezdek megbarátkozni, az elõzõ modellek (5.0, SE, Superlegggera) valamiért nem jöttek be.
Jah, ha arról van szó, inkább egy Diablo VT 6.0, mint egy Murciélago SV :) De hogy betennék a Diablo-t újból az NFS-be, hát, elég kevés esélyt látok. Utoljára a Hot Pursuit 2-ben volt benne, imádtam. :) Csak nem volt abban mûszerfal nézet. :(
na mindegy, a lényeg az akar lenni, hogy lehetne pár régebbi autót is feleleveníteni (amik még nem igazán voltak semmilyen játékban), nem mindig csak a legaktuálisabbakat nyomatni. úgy gondolom sok klasszikus mérföldkõ ellett felejtve. :\
Azért arra kíváncsi leszek, hogy milyen grafikai színvonalat fog hozni számítógépen, és milyet játékkonzolon.
És hol vannak a játékból a Lamborghini modellek? Egyet se láttam eddig. Legalább egy Murciélago SV-ét kérek bele, mert dühös leszek.
amelyik (lcd) monitoron az 1024x768 pixeles, annak nem akkora a nativ felbontása
amelyik (lcd) tévén az 1360x768 nem pixeles, annak pedig az a nativ felbontása (mert pl az 1920x1080as felbontásu tévén az 1360x768 igenis pixeles!)
lcd/tft kijelzõt csak annak nativ felbontásán szabad hajtani (legalábbis ott kapsz jó képet), igy 1-1 pixel a játékban/windowsban/mittoménhol a kijelzõn is pontosan 1 LCD pixelt tölt ki és nem lesz "pixeles"
képjavito: különbözõ skálázási technikák, dinamikus kontraszt a képnek megfelelõen szabályozva, 100hz esetén extra képkockák "kitalálása" az elõtte-utána levõbõl, zajcsökkentés, szinekkel játszás, stb. Ez a gyártók szerint "javitja" a képet, a valóságban persze izlés kérdése és az "avatottabb" szemnek csak parasztvakitás és zavaró.
Hát, 2 kérdésem lenne. 1.: Lehet-e úgy(majd) csinálni a gépet, hogy azt írom rá amit akarok?És úgy ahogy én tudom, pl. van 1 Corwette és és szürke kék csikok, vagy bármi ilyen? 2.: Ez /2009.09.09/-én jelen meg??
A monitoron pl 1024x768 nagyon pixeles, TV-n viszont az 1360x768 tökéletes, és kicsit sem látom csúnyának.
ezt most nemértem :) nekem monitoron sem tûnik alacsonynak ... tévét messzirõl nézed, mozgoképpel, emiatt a felbontást kvázi nem is látod, csak annyit h "picit élesebb" (megfelelõ forrásanyaggal)
1920x1080, azon is használom (ha épp birja a gépem, ha nem, akkor 1280x720 vagy 1360x768 is mehet, ad képet csak nem olyan éles) LCD TV = LCD monitor + képjavito bizbasz elektronika + tuner - mivel én ez utobbiakat nem használom, igy gyakorlatilag egy "nagy" és "olcso" lcd monitorom van
(szvsz majd 16:9 megjelenítõt vegyél, nagyobb eséllyel lesz "kompatibilis", jövõbiztos. monitoroknál is terjed keményen ...)
áh, monitorban nagy méretet nem lehet megfizetni ... :( (meg egy ekkora Dellnek már tul magas a felbontása, hálistennek egy lcdtv esetén marad "szabványos")
Hííínnnnye... Csak most látom az aláírásod. Így is áll az ajánlat :))))))
"Vagy van olyan ökörállat, aki a 100 centis TV-t használja monitornak és 60 centire ül elõtte?"
Nem hiszem, hogy ökörállat lennék attól, hogy a monitorom (azaz ami 60 centire van elõttem) 32", azaz 82 centis. Cserébe betölti a látomezõm elég nagy részét a kép, hiszen a perifériás látásom is a játékot látja és így sokkal élvezetesebb, mint simán távolról egy megjelenítõt bámulni (vagy közelrõl, de egy "kis" monitort).
Sziasztok! Én a gépigényre vagyok kíváncsi,remélem nem kell majd újabb összegeket kiadnom,hogy viszonylag normálisan tudjak vele játszani...
Nem kell oda asztal, elég az amin a kormány van... miért ne? szerinted konzolon hogy játszanak ez emberek kormánnyal a tévén? de aki szim fan, annak van nagy kijelzõje, már ha neki számít az hogy maximális élvezete legyen, én orrom elég 26 col van iderakva és ugy játszok autós játékkal, sajnos ez ép az a méret ami ép nem tölti ki a látómezõt...
két magyarázat van, és szerintem mind a kettõ egyszerre igaz erre - a fejlesztõk már nagyjából egy éve játszanak a Shifttel és azért eléggé megtanulhattak már játszani vele. én az elsõ 2 órám alatt futamot sem tudtam nyerni az RS4-gyel, a Corvette-el meg a londoni kört befejezni sem bírtam egyszerûen. szóval nyugi, nem könnyû a játék :) - a másik, hogy állítható lesz az ellenfelek erõssége. a felvétel a demó verzióban készült, ott van egy jó kis csúszka. könnyen lehet, hogy minimumra húzták.
az egészen biztos, hogy a játéknak lesznek hibái, de ha úgy adják ki, ahogy mi kipróbálhattuk, akkor egészen biztosan nem lesz ennyire könnyû.
Vagy már multiban nyomták a fejlesztõk, és a megelõzött autókban a fejlesztõk "ültek" és hagyták, hogy a filmet rögzítõ játékos elhúzhasson mellettük...
Azt te sem gondolod komolyan, hogy a nappalim közepére odateszem az asztalt a TV elé? JÉZUSOM. :C Vagy van olyan ökörállat, aki a 100 centis TV-t használja monitornak és 60 centire ül elõtte?
#755 Jó öreg EA féle retardált catch up in action. Már látom is, ahogy az utolsó körben a célegyenesben elrongyol mellettem az AI 420al :DDD
Most sikerült megnéznem rendes, erõs gépen a Shift trailert - a korábbi kommentemet egy rohadt gyenge, hang és normális VGA kártya nélküli géprõl (2 van itt a könyvtárban) kellett írjam, így a video is szaggatott... Senkinek sem tûnt fel, hogy az autó, melyben "ülünk" úgy húz el a többi autó mellett, mintha azok állnának, egyenes szakaszon?! Remélem, ez csak a scriptelt videonak köszönhetõ...
Láttál te már 100 centis tévét? asztal, kormány és mögé a tévé, nem 3 méterre hanem 20 centrie... voálá.
Elég sokat vezetek, és zavar a belsõ nézet. Az meg csúnya lenne, ha egy 102 centis TV betöltené a látómezõmet :DDD Tudod mi tölti be? Egy IMAX mozi. Na ott tolnám belsõ nézetbõl :DDDDD