De a mostani viszonylag friss plazma technológiájú TV-ék / monitorok után a közeljövõ nagy valószínûséggel az OLED technológiáé, és a Quad HD / Ultra HD-jé lesz :)
De pl idén cseréltem le annyi év után a CRT TV-ém is LCD TV-re, mert annyival nagyobb felbontáson és szebb kontrasztaránnyal dolgozott, hogy öröm volt nézni, nem tudtam ellenállni, hogy végre váltsak. :)
Hát, nem tudom. Azért már 95 ezerért lehet venni a Samsungnál újonnan Syncmaster 2693HM monitort, ami 26"-os, 1920x1200 X-HD felbontású, 10.000:1 dinamikus kontrasztarányú, DVI/HDMI csatlakozóaljzatú.
Vagy te még CRT monitort használsz, azért tartasz ki mellette annyira? :)
Jó, LCD-bõl meg létezik 22"-os 3840×2400 felbontású is, igaz, nem haladó áron. :) Plusz a kontrasztaránya a CRT-nek úgy tudom többszörösen elmarad az LCD-hez képest. Szerintem egyszerûen arról van szó, hogy az LCD technológiát tovább fejlesztették idõvonalban, így mára már a legfontosabb paraméterekben biztosan jobb.
Hm, lehet, de még akkor is ott van az, hogy lehet venni a Samsungnál 2560x1600 felbontású LCD monitort, és 50.000:1 kontrasztarányút, és szerintem ez a két paraméter a legfontosabb érték.
Nem láttam még ilyen jó paraméterekkel bíró CRT monitort, de ha van, világosíts fel, hadd skubizzam. :)
CRT válaszideje gyakorlatilag 0ms, kontrasztaránya pedig sokkal jobb. Igazából az okát nem tudom, de amikor gépet váltottam, akkor a cégnél lett telepítve egy CRT monitoron a gépem és már akkor lestem hogy mennyivel szebb a kép mint az itthoni LCD-n.
Hát, nem tudom. Ahogy nézegetem a Samsung honlapján a 24" körüli LCD monitorokat, a jobbak kontrasztaránya 50.000:1 , a válaszidejük 2-5 ms. Lehet hülyeséget mondok, de a CRT szerintem erre nem képes.
A fényerõ meg miért fontos? Amíg CRT-ét használtam, mindig letekertem a fényerõt teljesrõl, a háromnegyedéig, vagy lejjebb, emlékszem, mert bántotta a szemem, fõleg este (még háttér szobavilágítás mellett is).
Kellemesebb sokáig nézni, "nem bassza a szemed" ha olvasol mondjuk. Viszont ha játszol, vagy bármi ilyesmit csinálsz, a CRT kontrasztosabb, nagyobb a fényereje, a válaszideje, minden. Csak ugye 120 centis TV elég böszme lenne azzal a technológiával :DDD
Hát nem tudom, mikor 2001-2002 környékén váltottam Samsung Syncmaster CRT-rõl Samsung Syncmaster LCD-re (mindkettõ 17" 1280x1024-es volt), akkor azért tettem, mert az LCD monitor képét szebbnek találtam (bár lehet tévedek), mondjuk ha jól emlékszem az ötszörösébe is került akkoriban még.
Mert így van. Nézz meg egy LCD-t meg egy CRT-t. Sokkal szebb a képe a CRT-nek, ugyanakkora méretben, ugyanazon felbontásban (ha LCD-t nem a natívban hajtod akkor meg pláne). Ha gyártanának FULLHD CRT tévét annak is szebb lenne a képe.
De semmi közük a szar textúrákhoz. Azon nem segítenek. Másrészt az AA pl kis felbontásokban feltûnõ igazán, normális, vagy afeletti értékeknél egyre kevésbé észrevehetõ..
Mert egy LCD nem szereti a natív felbontása alatti értékeket = eleve csúnyább lesz a képe.
(FS)AF és AA (Anisotropic Filtering és Anti-Aliasing) pontosan az igénytelen textúrák hibáit foltozza: (teljesképernyõs) élsimítások és éltompítások ("kitalálja" az átmeneteket a szem általa, így simábbnak látjuk a képet).
Ehhez miért kell crt monitor? Másrészt ha ultra high textúrákkal operál egy játék, viszont mellõz mindenféle modern technikát (HDR fõleg), akkor baromi hülyén néz ki. Mondjuk az UC nem lep meg hogy szar, egy éve alatt nehéz összehozni legalább részben minõségi cuccot. Foshegy.
Viszont az AF meg az AA nem tudom hogy függ össze a vérigénytelen textúrahibákkal..
Ja, valamit kihagytam: a Motion Blur és a HDR áldásos hatását a grafikára... Ettõl lesz olyan "takonyszerû" csillogása a Bump- és Environment Mappingeltf/b] textúráknak! Elmossa a rettentõ durva minõségû textúra hibákat. Ezért van az, hogy - most CRT monitor mellett megtehetem - az aktuálisan kiszemelt játékot megnézem 800*600 / NoAA/FSAA és Blur-ok kikapcsolva...
Némelyik olyan tré, hogy hihetetlen. Élükön a NFS: Undercover.
Elhiheted: ezt a grafikát már véglegesnek szánták. Egyetlen példát nem tudok neked felhozni, amikor a publikussá vált képek minõsége nem állt volna köszönõviszonyban a végtermékkel...
[A 5-10 éves játékfejlesztéses termékeket felejtsük el: Duke Nukem Forever, Prey, STALKER és társaik.]
Szóval, itt már csak a "belbeccsel" foglalkoznak. A fel-Photoshop-polt marketing képek alapján még rosszabbra is lehet számítani, mint a Most Wanted...
Elolvastam ma a PC Guru-s NFS Shift béta tesztet. Hát, kissé kezdek aggódni. Azt írják, hogy "észbontóan gyönyörû grafika" , azt nézem a képeket, már a cikk nyitóoldalán lévõ hatalmasban kinyomott Corvette is olyan rossz minõségû, mintha az NFS Underground színvonalat látnék jó 5-6 évvel ezelõttrõl. Recés mint az állat az autó eleje, élsimítás nuku, hót elmosódott feliratok a kasztnin és elmosódott csillag festések a motorháztetõn, az út pedig annyira kockás, hogy a kanyar nem is félkör, hanem inkább 6-szög alakú. Nagyon remélem, hogy a végleges játéknak köze sem lesz ehhez a grafikai színvonalhoz.
Nekem sima májkroszoft xbox tríszixti gémpedem van, sztem überjó. Mondjuk wireless, ez drágább, meg kell hozzá akksi is, azonban a drótost 10 ezren belül megkapod bõven. Sztem nagyon jó, fõleg az analóg fék/gáz kar, plusz nekem ez az elsõ ilyen jellegû cucc, ami kézre áll. Volt régen egy dual shock utánzat is, de ott sztem szart sem érnek az analóg karok, meg olyan "awkward" az egész. Az a boxos pad meg pontos is, és nagyon jól adagolható mindegyik analóg. Szal szerintem beszt.
Viccelek én is :) Vennék én is G25-öt de drága, nincs rá keret, a kormányom is vibrationos (Formula Vibration). Azt hiszem gamepadból csak rezgõs van, FF-es nincs. De a logitech weboldalán kint van az összes termékük :)
Vettem a lapot :)))) De rá nincs pénzem. Semmi más alternatíva nincs rá? A Logitech Dual Shock-om ugye nem Force Feedback-es... és annyit beszéltetek róla, hogy már én is tulajdonosa akarok lenni egy ilyen képessegégekkel bíró jószágnak... :)
Kérdés [nem butának nézni ám! :9]: Olcsóbb Force Feedback-es Gamepad milyen árban fekszik? Milyet érdemes venni GRID/TDU mellé? [G25 varázsszavakat nem szeretem.]
Nekem pont fordítva. A TDU-ban érzem olyannak az egészet, mintha taknyon csúszna minden autó.. A GRIDben sokkal jobban lehet érezni a tapadás elvesztését, jobban reagál a gáz-fék hatásokra is (meg jópofa, hogy váltásnál mindig beremeg a pad :D).. Mondjuk ez eléggé kinek-mi kérdés, ennyi. Az tuti, hogy az NFS-eknél mérföldekkel jobb mind a kettõ..
Nem is tudom... Nekem jobban fekszik a TDU fizikája. Gridet nemrég újra kipróbáltam, nagyon nem tetszett. (G25) A TDU-ban van valami, amitõl "autószerûbb" a dolog. Persze, ez már inkább egyéni ízlés kérdése.
Nekem még billentyûzettel és Dual Shock-kal sem okoz gondot a "billegése" - az Izom (Muscle) kategóriájú autók tulajdonsága helybõl a puhább, labilisabb elsõ- vagy hátsókerék felfüggesztés [motor helyzetébõl adódóan]: merev futómûnél egyszerûen széttörné azt a némely - valódi autó - esetben 600 LE-t is elérõ motor a direkt nem sportautós futómûveket.
S bár valóban "kamu" fizikája van, mégis jobban oda kellett figyelni a kanyarvételekre, és a hegyi szerpentineken való versenyzésre, mint egy NFS Underground-tól Carbon-ig részben...! Az Undercover meg no comment kategória.
Talán a GRID nem árkéd? De. Fel lehet borulni benne? Fel. Akkor minek van kamu fizikája? Igen. A TDUnak. Fõleg azért másrészt, mert a HC mód nem a kerekek tapadását módosítja, hanem a gravitációt. Szal igen, kamu fizikája van.
Ettõl még jó amúgy, csak nem annyira. Én is játszottam vele vagy fél évig minden nap.
Nincs kamu fizikája a TDU-nak, ugyanis hivatalosan is árkád játék, tehát semmiféle kamu nincs benne, hisz árkádnak készült, így badarság volna valós fizikát keresgélni benne, ugyan olyan árkád, mint a jelenlegi NFS UC. De hát ilyen autós játékok is kellenek szórakozni (egyébként kedvenc árkád autós sorozataim a TD és az NFS szériák).
Ha meg szimulátorra vágyom, beröffentem a kedvenc szimulátoraim: LFS S2, rFactor, GTR Evo játékokat. Hát igen, el vagyok látva autósjáték ügyileg. :)
Azt meguntam a kamu fizikája miatt. Ill. elég uncsi a terep, hiába kurva nagy. Pálma-mezõ-város-pálma-pálma-mezõ-óceán-pálma.. Meg én autós játékokban szeretek elszállni. Ha már elbasztam valamit nagyon, legalább legyen látványos, ne úgy mint a TDU-ban, hogy lerepülök a völgybe, aztán ilyen retardált módon bebugzik az autó mert nem lehet felborulni, hát bazzki. Amúgy sztem hatalmas lenne, ha a második részhez az Alpok egy részét modelleznék le. Meg mondjuk a Man szigetet. ;) Van egy verseny a TDU-ban, miután végignyomtam, szinte csak ott toltam HCben idõre. Az, ahol a sziget közepén lévõ hegyet szeli át egy út. Az a beszteszt. Mondjuk az is megérne egy misét, hogy szögletes az út, ezért az autó folyton felemelkedik :D
Hádde nem? Lassan ott tartunk, hogy perpill a legjobb utcai autós játék az a kurva GTAIV, ami nem is errõl szól.. (meg frusztráló, hogy kocsikázgatás közben tûzharcba keveredik az ember :DD - amúgy zisten nagyon)
jaja, szerintem sem ártana, ha a versenypályák mellé belevinnének pár ilyen point-to-point jellegû helyszínt is. egyébként nem 1 év alatt hozták össze ezt a grafikát, hanem majdnem három alatt, ez a motor már akkor készült, amikor még nem tudták, hogy Need for Speed lesz belõle.
btw: március 4-én a három nagyobb hazai Need for Speed oldalon (NFSSR, NFS Hungary, TCM) megjelenik a Shift preview-ja. kedden próbálhattam ki a játékot Londonban, onnét lesz a beszámoló.
Hát az a szimulátoros is inkább csak szimulátor SZERÛ a porsche unleashedben is.:) Egyébként Barom sztem nem arra gondolt hogy az irányítással lenne gond (bár én egynelõre megkérdõjelezem hogy rökpe 1 év alatt ilyen grafikájú szimulátort készítenének),hanem azzal hogy még mindig versenypálya,még mindig körpálya. Sokkal jobban feküdne A-ból B-be versenyek messze városoktól,hegyvidéki szerpentineken,puszták országútjain át falvakon településeken--> úgy ahogy a rééégirééégi NFS-ekben. Sokkal jobb volt (és még rendesen látványos is) mint a rohadt versenypályák,meg a betondzsungelek.
Félig-meddig még az V-ben is volt, ugye az Alpok pályán. Az volt az egyik leghangulatosabb, fölmenni a hegyre, ahol havazik, aztán lefelé haladva szépen elolvad a hó. :)
Underground 1-2 helyszínek szerintem nem voltak olyan rosszak, pl. U2-ben a hegyrõl lejönni, és rálátni a városra; na az szép látvány volt. Persze 1 napszakváltozást nem ártott volna berakni a játékba. Azt hiszem, valóban az NFS V-ben voltak a legszebb helyszínek (változatosak voltak, és csak európaiak), de az NFS IV se volt azért rossz ilyen tekintetben, pl. Route Adonf pályán este volt tûzijáték, esõben szépek voltak a villámlások, de Kindiak Park és Dolphin Cove is szép helyszínek voltak. Az NFS:HP2 se volt rossz, csak ugye az volt a hiányossága szerintem, hogy csak 4 helyszín volt, 1-1 helyszínen volt 3 pálya, és azoknak meg sok közös szakaszuk volt a másik kettõvel.
Ferrari is jöhetne most már idén! Pl egy F430 Scuderia, FXX Evoluzione páros király lenne!
Lamborghini-bõl pedig a Gallardo LP560/4 és a Revetón kéne!
BMW is tudtommal náluk van, mégis évekig ugyanazokat a BMW-ket nyomatták. Undercoverbe tettek egy M6-ot, je. mondjuk addig nem jutottam el, hogy kipróbáljam, mert annyira szarfos epizód, hogy haveromnál a lemeztartó legutolsó "oldalán" van a játék. :D
én abban bízok, hogy elég helyszín lesz majd a játékban. arról beszéltek, hogy "minimum 15" lesz majd, de az ölég kevés... én olyan 25-30 különbözõ helyszínt szeretnék, és az egyes helyszíneken akár több pályát is (akárcsak a Porschéban).
a 80 különbözõ kocsi eléggé jól hangzik, ráadásul ezen felül még ugye a 20 "ugyanaz, de más" (pl. C6 és Z06 Corvette, Terlingua és Shelby Mustang, stb.) jó kis gammának ígérkezik!
Igaz, olyan gyönyörû helyszíneket nem kapunk, mint a Porsche Unleashed-ben, vagy a Hot Pursuit 2-ben. Na de én azt mondom, hogy a helyzet még mindig jobb, mintha sötét Underground 1-2 szériás utcai pályákon mennénk, ami utcai pályák az utóbbi idõben már rogyásig ki voltak vesézve a Most Wanted, Carbon, Undercover részekben is. Persze még így is lehetett volna jobb, monjuk egy Test Drive Unlimited szerû gyönyörû helyszínnel. Én azért reménykedem, hátha kapunk azokban a kitalált pályákban néhány szép természeti tájképes autókázóst, mert azt írták, hogy nem csak valós modellezésû pályák lesznek.
frankó is volt a Porsche, mindig azzal szórakoztam, hogy indítottam egy idõmérõt, és szépen nyugodtan kocsikáztam az erdõszélen, minden sarkon indexelve, és szétnézve indulás elõtt (persze a forgalom szinte 0 volt.. xD)
Én meg azt mondom, hogy a legjobb Need For Speed még máig is a Porsche Unleashed. Azóta várok egy ilyen Shift típusú részt, mûszerfal nézettel, szimulátoros irányítással, és nem csak Porsche-ékkal, hanem sok féle márkájú sportautóval. Na most ez sok év után teljesült. Nagyon várom ezt a részt (de a többit is persze, de ezt messze jobban). A grafika pedig biztosan gyönyörû lesz, és egyáltalán nem olyan okádék, mint az Undercover-ben. És legalább ezek a tini zenék is alábbhagynak majd a játékban. Egyenlõre többet nem is kívánhatok. Ja de, egyetlen kívánságom, hogy legyenek benne Lamborghini-k! Remélem lesznek, kell, hogy legyenek az elõzõ részekhez hûen, még ha az eddigi képeken eddig nem is voltak :)
Dante pont azt írta le,hogy akkor mi volt a szopás
"1; uninstalnál vitte a fél C meghajtót, ha nem a lemezrõl indítottad. 2; nV karikon driver betöltési hiba, majd minden alkalommal. 3; radial fájlt egyszer nem kellett törölnöm, és úgy tudom, az is meg van oldva."
Csak azt is leírta,hogy mára az meglett oldva. Összesen ennyi baj volt vele azért ezt már akkor is ellehetett viselni van amelyik játékkal több baj van. Én az elejétõl kezdve élveztem a játékot a hibái ellenére... Nfs-re rátérve ezek a képek egész bíztatoak és kicsit visszajött a bizalmam (szóval a 0-tól több) lehet,hogy az is járszik,hogy GTR fejlesztõi csinálják. Ettõl még mindig félek picit mert megint kevés az idõ :( Hihetetlen,hogy az EA minden évben kiakarja adni a sorozatai következõ részeit...
(megint jol szétcsesszük a forumot, miközben ezuttal majdnem egyetértünk és ahogy irtam is én is pécén játszom... viszont te a mostani állapotokkal jössz, miközben a játék 2 éve jelent meg - akkor szopás volt pécén a TDU. pont. most viszont már élvezetes és mivel én most játszok vele, adta magát h pécén játszam :) )
Willi Betz: bélyegképeken szép ... de igy minden játék az :)
(fatal: wr2 az isten. hihetetlen miota "húzza" a modoknak köszönhetõen)
Hát megjelenéskor semmilyen hibám nem volt 7600GT-n :D leszámítva,hogy néha ki kellett alt+tab-ozni (vagy felbontást váltani) nv driver betöltés miatt.... Radial fájlal semmi bajom nem volt és az akkor gépemen is szépen futott 1280x1024-ben 4x elsímitással high-on csak a HDR-t nem bírta... :( Dante véleményét támogatom TDU ügyben :)
Te mirõl beszélsz? Ez itt egy PC-s fórum, nyilván PC-s árkád autóversenyekrõl beszéltem. Ki a faszt érdekel, hogy a sok gyökér mivel nyomja boxon meg más csökött konzolokon? És minek hozod ezt egyáltalán fel egy PC-s topicban? Kit érdekel?
PC-re a legjobb árkád autós játék a GRID, ez a helyzet.
Megjelenéskori problémák; 1; uninstalnál vitte a fél C meghajtót, ha nem a lemezrõl indítottad. -Megoldva. 2; nV karikon driver betöltési hiba, majd minden alkalommal. -Megoldva. 3; radial fájlt egyszer nem kellett törölnöm, és úgy tudom, az is meg van oldva. 4; Gépbõvítés. Ugyan miért? Mert az akkori gépek nem voltak elég erõsek az x-360 as játékokhoz? Akkor miért is a TDU miatt kellett cserélni? (2600+ AMD Barton, 7600Gt, 1G ram, és ment rendesen, igaz városban szaggatott, kissé.
Nem volt az akkora szopás azért, bár tény, hogy a PC-s támogatása a játéknak a mai napig kritikán aluli, pláne megjelenéskor... Nekem is okozott 1-2 kellemetlen percet, DE; Eddig egyetlen autós játékkal nem nyomtam ennyit, (Megjelenés óta a gépemen van, és rendszeresen használom) a saját kategóriájában változatos, a legnagyobb bejárható terület, ami eddig (tudtommal) játékban volt, élvezetes versenyek, kellemesen árkádos, de azért szim felé hajló irányítás, (HC módban egy kanyart nem veszel be 200-al, és alaposan leesik a sebességed...) stb. Nem mondom, grid jó, de az tipikusan végigtolom, törlöm kategória. Itt csak a versenyek végigvitele hetekbe telik, mellette autókat házakat lehet "gyûjteni" kereskedni a kocsikkal, stb. (Most is van egy csomó 10Milkás verdám, (Alfa, és Ford) mellette 100M kp... miért ne? Ha kell haverokat ki tudok így segíteni...
Szóval, mindent összevetve, mindent ver PC-n. És ha még normális támogatást is kap mellé, akkor gyanítom, kihúzta volna ATARI-t a szarból. De nem, gyártották a konzolra a kárpekkeket, mert M$ azt mondta... (MMO konzolon? Halott ötlet... Az a PC játéktípusa...)