Nekem is 4850-em van és semmivel nem forróbb,( Sõt egyáltalán nem melegszik)mint a Galaxy NV 9600 GT-m volt anno, na annak volt szar a hûtõje, még jó hogy 2 év garancia volt rá! Jól belebuktam, mert elõtte Galaxy GF 7300 GT-m volt , csak Zalman hûtõvel, azt hittem 9600 GT is ugyanolyan jó lesz!
Elhiheted: a gyakorlat egészen más. Ésszel kell használni mindent - megfelelõ ház, jó szellõzés, ne a radiátor / kályha / hõsugárzó mellett legyen a PC-d, állítsd be rendesen a CCC-ben, vagy az Ati Tray Tools-ban = semmi gond nem lesz. Én több, mint 1 éve így használom.
Passzolom a kérdést, én így látatlanban csak a videókari összehasonlító tesztek alapján tudok képet alkotni róluk, és azok ezt emlegetik a 4850/4870 széria legnagyobb hibájaként.
Ha minden Nvidia kártyában ott van évek óta a phisix a CUDA képében akkor mégis hogyan bukna be? Azzal hogy minden nvidia kártyába beépítik éppen hogy örökre bebetonozták a létezését.
HD4850-esem van (referencia hûtõvel): Ati Tray Tools-szal fankón be van lõve... nem hangos, [jó hûtésû házam is van] és nem forróbb, mint az általad kiszemelt 260-as...
Csak éppen borzalmas a hûtése. Épp ez a nagy dilemma videokártyavásárláskor: ugyanazért a pénzért akár kétszer erõsebb ATI cuccot vehetsz, viszont a 4800 széria szörnyen melegszik és ótvar a gyári ûtés hozzá. A 4950-4870 simán megy 90 fokot terhelés alatt ami nagyon durva. Én is most tervezek videókarit venni, és a 4870 egyértlemûen nyerû lenne(kapni már 33K-ért is és durván alázza a GTX260-ast), de forró mint az állat és hangos is. Emiatt, és a Phisx támogatás miatt fogok 260-ast venni, meg azért mert elegem van már belõle hogy az nvidia által kilóra megvett fejlesztõcsapatok ott szivatják az ATIsokat ahol csak tudják. Ezért fogok az nvidia mellett dönteni, pedig az ATI kártyák teljesítményben sokkal jobbak, és mindezt olcsóbban tudják mint az ellenfeleik.
Minden tiszteletem a Tiéd, és semmi pénzért nem bántanálak, de tévedsz: a Pisix használatáért is kemény suskákat kell perkálni - ahogy minden fejlesztõ eszközért. Ezért óriási lépés az, hogy a nagyobb [és normálisabb] cégek összefogtak pár éve, és független platformokban gondolkodnak - hogy egységesebb, könnyebben fejleszthetõbb legyen.
Ez utóbbi nem mondható el a Pisix-rõl, mert ugye zárt, és biztosan drága - és emiatt [nem titok], nem sok esélye van.
Másképp fogalmazva: Csak a hardverek felén megy a pisix, vagy még annyin se és fizetni kell ha rá akarsz fejleszteni. Ellentétben a DX-el, amiért nem kell fizetni. Te is fejleszthetsz rá otthon. Az nv el fog mozdulni a GPGPU irányába, nem annyira érdekli már a PC-s játékpiac, ellentétben az AMDvel és az Intellel (Havok).
Melyik játékfejlesztõ nem fejleszthet rá? (mármint PhysX-re? Tudtommal bárki fejleszthet... Akárcsak dx-re.) nV a kártyákból csinálja a pénzt, M$ meg az oprendszerbõl...
Ha így nézed, a dx sem halt meg, pedig ott a konkurencia, ráadásul ingyenes is. Az a döntõ tényezõ, hogy az emberek veszik-e, népszerû-e, illetve, azzá tudja-e tenni az nV. Csak abba, hogy zárt szabvány, nem fog bele bukni. M$ zárt szabványa a dx, mégis, sikerült elérnie, hogy ne OpenGl, vagy valami egész más legyen a fõ csapásirány. Hanem a fizetõs dx. (Értsd, hogy neked, és nekem fizetõs, nem a játékfejlesztõnek, ahogyan a PhysX is nekem fizetõs, nem a játékfejlesztõnek.)
Egyébként, szerintem a PhysX jobban néz ki, mint a havok. (Mondom, szerintem) Láttam futni a Sacred2, a Mirrors Edge alatt, és sokat tesz hozzá. Itt pedig 2 demót látni, ráadásul, a Sötétbarom által linkelt táncos, és az én általam linkelt táncosok közt, azért akad egy "csekély" különbség....
A Havok idõsebb, mint a Pisix (isten volt, aki így kezdte írni!). Annak idején, sokan tartották értelmetlennek - ma látszik csak igazán, hogy mennyire jól megírták / kitalálták / fejlesztették: sokkal versenyképesebb, mint bármely ellenfele.
"This demo is completely interactive and runs at solid 60FPS on a standard PC. The dress polygonal model is based on a real-world dress and was provided by Optitex Limited."
Amúgy látom sikerült belinkelned azt a foskazal Cell Factort ;DDDDDDD
1,2,3,4, Hogy mit is tehet hozzá. Amúgy, nem egészen úgy értettem a dolgot, mint Te. TDU; nekem, és sokaknak volt ilyen gondja. tducentral, SG, PH tele volt vele. Kb 60000Km-et tettem a játékba, tudom, mit beszélek.
Arty!
Majdnem minden PhysX-es játékban van kapcsoló. Amelyikben nincs, abban a CPU-t használja, mindkét kártyán, mert nem kiegészírõ effektekre használják olyankor.
Nekem a 7300GT vel voltak tex hibák a TDU-ban. Az úton 6 csík volt: fehér, zöld, és rózsaszín színkombinációkban. Az égbolton pedig szõrke négyzetek lebegtek egymás mellet.( lehet hoyg csak ufók voltak.)
Semmi baja nem volt a TDUnak nvvel, simán mûködött, 7600gs-em volt akkor.
NV csal 3DMarkban, hátráltatja a fejlõdést, félig szabványos, elavult DX10es kártyák stb. Hidd el hogy penget a fejlesztõknek is egy kicsikét. A pisix pedig meg fog bukni mert zárt szabvány. Meg valószínû az nv is elmozdul a gpgpu irányába, így a kártyái egyre inkább alkalmatlanok lesznek játékra.
fizix sirám: ha nem gpu-n fut, akkor 1 cpu magot eszik (mit eszik? zabál!) és belassul a játék
arra mondjuk kiváncsi lennék, hogy a shiftes fizix az megy gpu-n vagy nvidia esetén is csak cpun fut? mert akkor más gond lesz valóban... allitolag uj driver már kiirja, h a fizix éppen min fut
7300-7600-7900-1950, ezek voltak nekem amig TDU-val játszottam, sosem láttam tex hibát, sõt az én casual stilusommal igazán bugba se futottam bele - végig meg végképp nem játszottam :)
PhysX-es sirámokat, még mindig nem értem. Vagy van benne, és az a gond, vagy nincs, és akkor a brutális gépigény a gond, vagy az hogy gagyin néz ki.... (Kivéve azért 1-2 játékot, aminél volt idõ a normális portra, ami ma nem jellemzõ)
"Csak össze kell rakni" Nem kell mindent összerakni. Ha végiggondolod, 10 játékból 7 elején ott a logó. Ha ezeket mind lefizetik, hogy ati-n rosszul menjen, azt számold már ki mennyi pénz! Talán az egész iparágban nincs annyi, mint amibe kerülne egy ilyen lépés. Persze, az biztos mögötte van, hogy megtámogatják néhány videokártyával a projektet, meg egy kis pénz is gazdát cserél, reklám címszóval, de ha emiatt a játék nem fut megfelelõen a másik termékén, az nem az egyik hibája... Egyértelmûen a kiadó-fejlesztõ sara! Még ha megveszik kilóra, az is az lenne, de mint mondottam, ebben nem hiszek.
Még egyszer mondom; nagy általánosságban semmi gondom az ATI termékeivel, nem vagyok nV fan, de ennek a folyamatos ati-s sirámnak van egy olyan mellékzöngéje, hogy savanyú a szõlõ.
TDU-t én is 7600Gt-vel kezdtem, és bizony, általános sirám volt a hiba. Talán azért nem maradt meg benned, mert volt 1000 másik is, ami a mai napig is ugyancsak van. Például az, hogy 100%-ot, (tudtommal) mai napig nem lehet elérni... Hivatalos oldal is tele volt vele, és a késés miatt kaptunk (azthiszem) 2 kocsit is a(z elsõ, és egyetlen) patch-al. (Ami Augusztusban jött, míg a játék február végén.)
"Csak sokkal több ATI-s gondot látok, ami nem egyértelmûen user-error."
talán mert itt sg-n többeknek van ATI-ja? vagy mert mégiscsak azt veszed észre, amit "akarsz" ;)
"Én sem hibáztattam az ATI-t, amiért a TDU kb fél évig minden második indításkor textúrahibásan jött be, mivel konzolról jött, amiben ATI van, és a textúrák betöltési sorrendje megkavarodott az nV kártyák 95%-án. Így a kép villogott. Szidtam az atari-t, meg az eden games-t, mert fél évig húzták az elsõ patch megjelenését."
Kissé nem ugyanaz, hiszen ha a konzolos leszármazás miatt lett ATI-s az tisztán a fejelsztõ bénázása. Itt egy pécés nvidiás API, a fizix van a dologban. Meg nvidia logo. Plusz az nv eléggé el lehet keseredve, h a kártyái versenyképtelenek. Nehéz összerakni? Nem hinném ...
Egyébként nekem volt a TDU idején többféle 7-es geforcem és nem volt tex gondom ... és nem rémlik, h ennyire általánosan gázos lett volna, mint a shift most.
1. Míg nvidiám volt rengeteg játék nem indult el, kifagyott stb. driver hiba miatt. Szinte 2 havonta volt olyan játék ami nem indult el mert nem megfelelõ verziószámú driver volt fent pedig mindig a legfrissebb volt fent.
2. Nekem eddig az összes játék fut Ati-n ugyanúgy, ha nem jobban(még az nv logósok is).
3. A physx egy röhely, már aki kicsit utánajár annak.
Én pont 1 éve vagyok Gainward 4850 tulaj és az eddigi legjobb és legstabilabb kártya amit valaha használtam. Kiválóan lehet húzni és a venti fordulatot állítani. Szóval még nem volt játék ami megizzasztotta volna. Szóval nagyon megért tavaly 43.000.- pénzt és már gyûjtök egy valamivel nagyobb teljesítményû 5000-es szériásra, csak várom, hogy lecsengjen ez a nagy láz.
Megbízhatóság hiánya? Mirõl beszélsz minden gama megy atin is vagy hogy bedöglik 1-2 kártya, nvben is van hibás darab. Milyen szabványt kell feladni Physix ? mondjál már valamit ami sokkal jobb Physixel mint nélküle? Pls Shift mennyivel is jobb Physixel?
Ott az erõsebb procin van a hangsúly. Azaz, nagyon kevés embernek van olyan procija, amin megfelelõen futna, viszont a GPU meg ott áll "tétlenül".... Ímyke;
Jujj... Egy 9800Gt most olyan 30-35000Ft. Minden játék 1280x1024-ben, élsimítás kivételével maximális beállításokon, minimum hozza a 30 FPS-t. (kivéve a Crysis-t, ami 1024x768-ban tudja csak ugyanezt, és GTA4 ami egyetlen videokártyán sem tud, még hasonlót sem) Minek drágább kártya? Ezért a két játékért nem érdemes.... A többihez pedig nem KELL. (Magasabb felbontásról nem tudok nyilatkozni, ez a monitorom natívja, nekem tökéletesen elég.) És csak azért, hogy 1080-ban játsszak, egy ugyanekkora, (19') vagy nem sokkal nagyobb monitoron, eszemben sincs 100-150000 Ft-t kiadni. Ugyanis egy megfelelõ monitor 50+, egy videokártya, ami meg is hajtja, meg szintén minimum ennyi...
Én meg vaygok elégedve az MSI 3850-esemmel. Mielõtt megvettem volna Nvidiát akartam venni, 9600GT-t de az kb 90-100 euróba került. Aztán megvettem az ATi-t 50 EUR-ért mert kb ugyanolyan erõs a 2 kártya. A ShIFT MAX grafikán fut.
nem nem tudna, meg nem akar, a physx az nv saját szarja és nem adja ki. saját technológia, amit 4-5 játék támogat, de attól sem lesz eszméletlenül jó. physx-et meg asszem lehet procival is számoltatni, csak sokat eszik
"Hülye Physx így, meg úgy, (miért fáj, nem értem, hiszen akadályozni nem akadályoz semmit ATI kártyákon, nV-n viszont hozzátesz)"
Ott maga az engine olyan, hogy csak NV kártyával mûködik. Nem azért, mert egy atin nem tudna, hanem mert nem akar.
De lentebb már írtam a Cell Factor nevû fosról, ami az aegia saját beallása szerint kizárólag fizikai gyorsítókártyával mûködhet jó, aztán valaki meghaxolta, és egy erõsebb procin csodálatosan futott.
Nem! ... Persze, hogy nem szelektíven olvasok. Csak sokkal több ATI-s gondot látok, ami nem egyértelmûen user-error. Igazság szerint, szívtam én már annyit az ATI kártyákkal, hogy eszembe se jutna újra azt venni, DE ennek ellenére sem mondom azt, hogy az rossz lenne. Tökéletesen jók, és ráadásul az áruk is jobb.
Én azért (is) veszek nV-t, mert a PhysX szerintem (!) most több értelemmel bír, mint a dx10.1, v 11, (Egyenlõre, de mire kijönnek a megfelelõ játékok, az nV is tudni fogja) nV-fix-et eddig nem láttam, míg ATI-fixrõl rendszeresen olvasok, stb.
Amúgy, ezen kívül annyi a bajom az ATI-val, (ill az ATI-sokkal) hogy kívülrõl úgy néz ki; Savanyú a szõlõ. Hülye Physx így, meg úgy, (miért fáj, nem értem, hiszen akadályozni nem akadályoz semmit ATI kártyákon, nV-n viszont hozzátesz), ha egy játék elején nV logó van, akkor biztos zsebre vágták a fejlesztõket, azért szar ATI-n, pedig amennyi logó-t látni, ez képtelenség, hiszen más reklámszerzõdést kötni, más a fejlesztõket olcsó kártyákkal megtámogatni, és (anyagilag) más zsebre-vágni a fél játékipart. Az kurva sokba kerülne... Akkor egy átlagos nV kártya a mostani 3x-osába kerülne. Arról nem is beszélve, hogy az a fejlesztõ, amelyik ebbe belemegy, (azaz abba, hogy a potenciális piac fele, a játékkal alig tudjon játszani) egyszerûen hülye.
Tehát nekem ez az összeesküvés-elmélet nem tetszik, mert teljesen logikátlan. Az pedig, hogy ki milyen kártyát vesz, egyéni ízlés kérdése szerintem. Attól senki sem lesz se több, se kevesebb, hogy milyen videokártya figyel a gépében. Csak ha valami szar az én gépemen, akkor ne a másik kártya gyártóját hibáztassam már... mert az szánalmas. Lehet hibáztatni a fejlesztõt, kiadót, lehet "követelni" a javítást, de a másik "nagyot" hibáztatni... érdekes hozzáállás. (Én sem hibáztattam az ATI-t, amiért a TDU kb fél évig minden második indításkor textúrahibásan jött be, mivel konzolról jött, amiben ATI van, és a textúrák betöltési sorrendje megkavarodott az nV kártyák 95%-án. Így a kép villogott. Szidtam az atari-t, meg az eden games-t, mert fél évig húzták az elsõ patch megjelenését.)
Nekem is volt már mindenféle kártyám, Vodoo1-tõl kezdve S3 Savage 4-en keresztül Nvidia és Ati kártyái is. Geforce 3 TI 200, Geforce 4, majd Radeon 9600 Xt, Geforce 7300 GT, Geforce 9600 Gt, amiinek a hûtése ment tönkre, és helyette vettem egy Ati HD 4850-et. Egyik kártyával sem volt driver probléma, mindegyik jól mûködött. A 9600 Gt Shift-es eredményére kíváncsi lennék, a 4850 -es Ati val ugyanis szaggat.Hozzászoktam már atz 1440x900-as felbontáshoz, így itt is azt állítottam be, de le kellet vennem 1280-re, de így is elég gáz, néha teljesen leesik az FPs, még ha egyedül vagyok a pályán akkor is. Valószínû, hogy ez a játék problémája, mert minden más játékom tökéletesen fut.GTR Evo, rFactor, Race On, a gyerekem játékai is Batman Arkham Asylum, Lego SW stb. Szerintem mindkét gyártó kártyái jók, én most az ár/érték arány miatt vettem Ati-t, ahogy processzorból is emiatt vettem az AMD-t.Pedig volt egy idõszak amikor Intel/Nvidia párti voltam!A haveromtól azóta is hallgatok, mert én beszéltem rá az Intelre, én pedig azóta csak AMD-t vettem!
ha csak ati-s gondokrol olvasol itt az esgén, akkor kissé szelektiven látod a hsz-eket :) (bénázni hardverfüggetlenül lehet és pécén természetesen bármi megtörténhet, nem csak juzer error létezik. mindenesetre nekem a vga driverekkel volt az utobbi években a legkevesebb gondom játékok esetén, akár nv-m, akár ati-m volt.)
Sziasztok! Megvettem a gamet de van egy nagy gond!Ha full screenbe jatszok a amikor kezdõdik a jaték akkor háttér és a kocsi meg mindne fekete és csak néha látszik valami szines objektum pls help valaki ! Mert nagyon sokat fizettem érte :(!!! Frisittetem a direck x et és a physyxet is! Köszi elõre is a helpet!
Hiába magyarázol az ATi most jobb azt kész! Az Nvidia belerakja a kezét a játékokba ennyi a nagy helyzet!Próbálja az ótvaras elavult architektúráját életben tartani! Ezért szar nekünk a SHIFT!Ennyi!
hali jön valaki jáccani hamachin ??? A szerver neve :ASTON1171 Hozzá a jelszó :123
Ezt NEKEM most írod kb 5. alkalommal, hogy CSAK EZZEL VAN gond... Nem mondom, hogy mindig konkrétan NEKED volt vele gondod, de a friss játékok topikjaiban állandóan azt olvasom, (most már olyan 2-3 éve) hogy b@ssza meg az nV, mert az ATI kártyákkal miattuk van gond, az adott játékban. Eleinte még el is hittem, de mára ez annyi játéknál lett így, hogy a szándékosságban kezdek egyre kevésbé hinni.
Hozzáteszem, nem vagyok nV fan, bár jobbnak tartom a kártyáit az ATIénál, de ez már szánalmas. Árban, nyers erõben valóban jobbak, de mindent egybevéve az nV kártyák jobban használhatók a mindennapi "életben". Emellett tényleg nevetségesnek érzem lassan a "csak ebben" szlogent, annyiszor halottam (pontosabban olvastam) már az SG játék topikjaiban...