a belsõ nézetbe és a kocsik kidolgozásában a Shift nyer a grid elött...de a táj jobb sokkal élettelibb és kidolgozottabb a gridben, de a shiftben több a pálya és minden kocsival mehetsz rajta...szerintem 1:1, a grid mellett szól a több FPS...de a gidet már szarrá nyomtam ugyhogy most nálam a Shift jön be egyenlõre.
Hát a shift, a Dirt már eléggé régi játék. És a dirt-ben FOS szine van mindennek.
En mint kivulallo kerdeznem hogy melyik szebb szerintetek, a shift vagy a dirt?
A Forza modeljeivel nincs is gond, láttuk videón, hogy készülnek, profi munka. Ingame viszont szerintem iszonyat tré az egész, és mind a shader-ek miatt, mert azokat nagyon elb@szták Forzánál.
az aktiv pécés játékosoknak hány %-a használ vistát? ezeknek a juzereknek hány százaléka játszik NFS-el? ebbõl a maradékból hányan vennék meg pécére a játékot?
csak mert kétezer emberért nem fognak plusz kétmilliót befektetni egy szebb NFS-be ...
Eddig még nem láttam szépen lõtt ingém képet belõle. Valami útközben elvész, vagy a teknikával van a gond, mert Hdtévémen aláz mindent amit eddig láttam.
Ismét elsiklottál a lényeg felett. A PC 2 "generációval" a konzol elõtt jár. És ez nem látszik, csak minimálisan. Itt lényegtelen, hogy a munka trehány-e, hiszen eleve azt sem használják, ami van. Úgyhogy, amit írsz, abszolúte lényegtelen részletkérdés, amellett, hogy tökéletesen igaz... dx10, 10.1, 11 alatt könnyebb összehozni a mesterhármast, (grafika, AI fizika) mégis, a dx9 a menõ... Na vajon miért? (Crysisról annyit- korán jött, nem ismerték a fejlesztõi környezetet igazán, stb, így az FPS-t már nem igazán sikerült belõni. Mondjuk, azért nagyságrenddel még így is optimalizáltabb, mint a GTA4... És a fizika, kinézet, stb mind jobb, még ha a játékmenet nem is...)
a fizika meg olyan dolog hogy a pécés szimek dx8as gépeken suhannak szó szerint, de még az sem kötelezõ, dx7en is kiválóan mennek mégis aztmondják hogy ûber fizika... a gondok akkor jönnek amikor az ûber grafot és a fizikát kellene összeoptimalizálni, no ott elfogy a tudás és jön a low fps, de nem azért mert nem lehet, hanem mert rossz a koncepció és szar a grafikai motor
Hogyne akarna, csak éppen elõbb lehúz minden bõrt, amit lehet. (Eleve önellentmondás, PC-hez oprendszert, arra játékokat, és konzolt készíteni.) Egy VALÓS példa, hogy jobban értsd. Biogal cég 10 éve kiadta az új gyomorfekély elleni gyógyszerét, az Ulcerant. A kutatás folyt tovább természetesen, és csodák-csodája; találtak is egy nagyságrenddel jobb gyógyszert. Olyat, ami állítólag mûködik is. Viszont 12-15 év a gyógyszeriparban a szabadalmi idõ. Rengeteg másik cég is megvette tõlük a receptet, ami után díjat fizet. Így szerinted piacon van az a gyógyszer, ami a betegnek is jó lenne, vagy kivárják a szabadalmi idõt, hogy a kassza addig is ketyegjen? Segítek. Kivárják. 7-8 éve létezik GYÓGYSZER a gyomorfekélyre, de nem kapjuk meg, mert nem éri meg anyagilag... Hasonló van a játékiparban is; Exkluzívok, timed-exkluzívok segítségéével lehúznak minden bõrt az aktuális konzolról-konzolból, aztán megint jöhet a következõ, ugrásszerû fejlõdés. Csak példaként; Mai napig nincs hasonló kinézetû játék, sem PC-n, sem konzolon, mint a sokat szidott Crysis. Pedig, kis optimalizációval, a mai PC-k igen nagy százaléka, röhögve futtatná az ehhez hasonló grafikával, AI-val, fizikával rendelkezõ játékokat... Ellenben PC-n sem vagyunk a közelében sem, hát még konzolon. Konzol megjelenése után 1-2 évig gyûjt az user, hogy elérje a konzol grafikát a gépe, aztán várja a következõ generációt, hogy javuljon, javulhasson (ne csak látszólag) a játék minõsége. Továbbmegyek. dx10, 10.1, 11... Parasztvakítás egyenlõre mind. Egy dx9-es motor, némi dx10-11 effekttel felvértezve, mikor egyik sem az effektekrõl szól. Szánalmas, ami a PC iparban jelenleg fejlõdés címszóval "mûködik". Igaz, egy NFS-t ki venne meg konzolra, ha valóban dx11 kinézettel, fizikával mûködne PC-n? Pedig létezik, elérhetõ, mégis, egy dx9-es motor "dübörög" alatta. Ennyit a "fejlõdésrõl"....
Szerintem a táj élethûbb a Forzaban, Shiftben a blurral próbáltak operálni, viszont a kocsik szerintem pofásabbak a Shiftben, de hát ugye kinek mi.
Forza autója 10szer több poligon és profizmus... a többirõl nem is beszélve. Az NFS mellette rusnya, de az NFS is pofás, kár a kettõt hasonlítani nem egy kategória. Forza szim ami mögött bõdületes pénz van, az NFS pedig árkéd, ami tele van hibával, bakival és messze messze nem olyan profizmussal készült mint a Forza, de ennek elenére egy kiváló játék, imádom, csak mást élményt nyújt.
Az autóban álló hölgyemény nekem 2szer jött elõ 1 féle autónál egy pályán, de restart után már a helyén állt õ is, amúgy más buggal nem találkoztam benne xboxon.
Jaj ne már, a fejlesztések mindig is PC-n folynak(-tak), a konzolok csak ideig óráig tudnak lépést tartani a játékok fejlõdési ütemével és egy idõ után már butítani kell hozzá a game-ket, vagy 2-3 évent újabb fejlettebb konzolokat kell kiadniuk, ami viszont gazdaságilag nem kifizetõdõ.
Ez olyan lenne mintha MS szándékosan nem akarna fejlõdni.
Haver elhozta a Logitech Momo Force feedback-es kormány+pedálját, de lenne egy gondom... a menüben vagy a fék, vagy a bedált ha nem nyomom, akkor fel vagy le lépeget... Driver is van fent.
Nem szeretnék ezzel többet foglalkozni, csak ennyi: "Nem kicsit hülyeség, ez az állítás..." Legalább annyira hülyeség, mint az ellenkezõjét állítani.
Már megbocsáss, de ahogy írtam korábban azért nvidián is akad probléma rendesen összerakott gépen is. Fiam gépén még nem sikerült elindítanom (GF9600GT), az enyémen megy (AMD4850). És most ha lehet ne menjünk bele, hogy mennyire tudok oprendszert istallni, stb.
Ebben teljes mértékben egyetértek, hogy nézõpont kérdése. Igazából csak arra szerettem volna kitérni, hogy nem kell azonnal nekiesni és elküldeni melegebb éghajlatra valakit, mert ez a véleménye, akkor amikor még a szakemberek sem tudnak dûlõre jutni. De nem is mondok többet, ez a SHIFT topik, és ha jól tudom az elõbbi témára van külön topik.
ez csak nézõpont kérdése. érvek és ellenérvek nemrég egy konferencián meg épp arról beszéltek hogy a pc-ben van az örök jövõ játékok tekintetében. a konzol jó bohóckodni de komoly játékra csak a pc.
OFF Ha tudod olvasd el a PcGuru 9. számát. Érdekes cikk van benne arról, hogy ki öli meg a PC-s játékokat, itt olvashatsz a MS-rõl is. Persze ez csak egy ember véleménye, de azért van benne valami. Nem azt mondom, hogy csak az MS hibáztatható, de jó kis cikk. Egyébként mostanában pont az a jellemzõ, hogy az MS sorban éri el a fejlesztõknél, hogy csak "XBOX exclusive" legyen egy-egy game, tehát annyira a PC játékfejlesztésben nem vesz részt.
Jaja a PC ipar egyik meghatározó cégének a célja az, hogy a pc felhasználókat, a konzolok irányába tereljék... Szerintem ebben a mondatban nem kicsi ellentétek feszülnek. Microsoft meg nem hiszem hogy maga alatt vágja a fát egy ekkora fa.zsággal, ami a #8185 -ös hszben van... :D Jobb dolguk is van annál.
Tegnap néztem öcskös boxán. Az az emberke, aki rajtnál mögöttünk tartja a zászlót, szó szerint a kocsiban állt, majd onnan sétált ki 2 mp-el a rajt elõtt. Ha ez a térítés.... Akkor grat nekik hozzá. Ez sajnos NFS. szigorú határidõ, amikor ki KELL adni a játékot, akár készen van, akár nincs. Ebbõl még hiányoznak az utolsó simítások. De, hozzáteszem, alapvetésben igazad van, még ha ennél a játéknál nem is (csak) ez a helyzet.
Azt azért beláthatod, hogy a MS-nek kisebb gondja is nagyobb annál, hogy egy(!) játékszoftvernek keresztbe tegyen: Windows 7 problémákkal, annak mindennemû support-jával, és a driverekkel, frissítésekkel van - szerintem! - elfoglalva, s bõven akad még egyéb más dolga.
Ezt légyszives fejtsd ki bövebben,mert nekem fent van a PyysX, és magas felbontásnál mindig van valami hiba,1600-1280 vagy mi,ablakosban ,alacsonyabb felbontásban viszont nincs,,,mi a szar ez??
nVidiákon csak akkor fut szarul, ha a PC gazdája nem igyekszik rendesen futtatni a játékot - nem tesz fel up-2-date drivert és/vagy PhysX-et. Egyébként pedig, sajnos, klasszissal jobban fut GF-okon.
Részben félek, hogy igazad lesz - másrészt, szerintem, a NFS ne akarjon több lenni (nagyon), mint ami úgy a Porsche-t bezárólag volt: szórakoztató játékszoftver azoknak, kicsit "vezetgetni" szeretnének a PC-jükön.
Ezert irtam multor, hogy ez a resz vagy nagyon bukta lesz vagy nagyon nyero;) De mivel az NFS "tarsadalom" 95%-a konzolos es/vagy arkados, es mivel az NFS "brand" eddig elsosorban a hangulatos, egyszeru, latvanyos szorakoztatasrol szolt, igy valszeg a kovetkezo resznel, ha marad ez az engine, akkor megjobban arkadositaniuk kell, vagy vissza kell terni az elozo rendszerhez:)
Természetesen, érthetõ és helytálló a hasonlat, illetve a most tapasztaltak megvilágítása, de azért azt sem szabad elfelejteni, hogy a "Need For Speed" SOSEM volt szimulátor - s ha így nézzük, akkor bizony több, mint furcsa a csúszkálás, a minden kanyarban, még 100-nál is sivákoló gumik hangja, és a folyamatosan kitörõ far érzése azoknak, akik csak "nídforszípdezni" akarnak...
Próbáltam teljesen szûz win7 alatt is és ott is detto ezt az eredményt produkálta... Ja, és az xp-m sem régi! Sp3 fent, összes elérhetõ frissítés fent, videokártya, directx, visualc++ és fizix mind mind legújabb, legfrissebb, az xp-m talán 1-2 hónapja let felpakolva. Nem az oprendszer a hibás hanem a feljesztõk akiknek a bankszámláját felpumpálta a nvidia stexel hogy õk legyenek a f@szagyerekek ...
Ketto teljesen egyforma gepen is durva kulonbsegek lehetnek sebessegben (fps), mert sokmindentol fugg: felhasznalo, felbontas, elsimitasok, rendszer, rendszerkarbantartas, hatterben futo programok, periferiak stb. Tobbszor lattam mar ugynolyan gepet negyed annyival menni es folyamatosan fagyni:)
Figyelj attól, hogy neked jól, megy még nem túl erõs egy olyan konfig a mai hardware piacon, az én gépem is majdnem ez a kategória mégis jól megy rajta minden, de ettõl még középszint alja a gépem.
Amugy ez az "ossze-vissza csuszkalas" eleg realtiv, attol fuggoen, kinek mi az igenye, elvarasa a jatekkal szemben:)
Ha egy szimhez vagy valosaghoz viszonyitom, akkor meg PRO mod-ban, visszavett tapadasokkal is jobban tapad, fogja az autot mint kellene, mert LE-tol fuggetlenul, mindengyik eloszor keresztbe all, betapad es driftelni akar;)
Persze, ha az elozo full arkad NFS-reszekhez hasonlitunk, akkor valoban csuszkal, mert azokban eleg volt a 3 gomb, es igazabol nem is kanyarodott, hanem savot- vagy inkabb sinpart valtott mint egy villamos:D
Az túlzás lenne hogy gyengének számít! Nekem a procim ennél is szarabb és maxon tolom! Igaz hogy HD4870 van mellette meg 3gb ram, de a ramok azok már tényleg szarok! Mondjuk nekem 2.91GHz-en fut és hûtöm ventillátorral!:D
A PhysX-nek semi koze az auto mozgashoz es a "csuszkalashoz" (gumifizika):) Csak az esetleges efekteket szamoltatjak vele, pl. zaszlo lobogasok, object utkozes-fizika stb.