Én már befejeztem egyszer a játékot. Elõtte nem is akartam elolvasni semmi értekezést a játékkal (vagy inkább alkotással) kapcsolatban. Ahogy most elnézem, elég sok elképzelés született arra nézve, mi is történt valójában. És szerintem ez volt a készítõk célja. Mert szándékosan olyanra alakították a történetet, hogy sok kérdést nyitva hagytak. A képi utalások is pont ezért homályosak. És ez jó. Mindenki kialakíthatja a saját történetét, csak a képzelõerejét kell használnia. Úgyhogy én nem csalódtam. Egyedül a sok bolyongás miatt néha, mikor a tárgyakat keresgéltem. De arra meg ott van az a módszer, hogy hazaviszi az ember a lánykát és újra õt választva felszed néhány virágot.
Nekem több változatom is van a történet alakulásáról. A legszolidabb az, hogy semmi különös nem történt. Egyszerûen a lányok belefeledkeztek valamibe. Robin a játékba a vérfarkassal (aki ember, esetleg kutya), Rose a csónakázásba, Ginger sokáig kergetõzött a másik lánnyal, Ruby pasizott, Carmen dettó, Scarlet meg elmerült a zenemûvészetben. Majd ezek után mire feleszméltek, már elszállt az idõ. Szégyellik magukat, hogy nem a nagyihoz mentek elõször, már rég ott kellene lenniük. (A hivatalos oldalon leírtak szerint gyakran jártak a nagyijukhoz, már évek óta.) Ennyi. Aztán mindenki hazaér, lehet újra menni a házikóhoz.
Persze az ellenkezõje is nagyon valószínûsíthetõ-hogy mind meghalnak. Vagy megölik õket-bár ez nekem nem &
#8222;szimpatikus&
#8221; magyarázat. De arra is több variáció lehet, hogyan halnak meg. Robinnál el tudom képzelni, hogy egy kóbor kutyával találkozott, akivel elkezdett játszani-csak késõbb valamiért rosszra fordultak a dolgok. Kóbor, elvadult kutyánál ez elõfordulhat. De akár az is lehet, hogy beesett a nyitott sírgödörbe. Rose egyszerûen belefulladt a tóba (a nagyi házában is víz alá kerülünk). Ginger pedig játék közben-látszik, hogy nem törõdik a veszéllyel-valami szögesdrótos helyre beesett. Ott a régi, bedeszkázott bunker. Ideális hely felfedezésre és balesetre. Ruby meg elment kocsikázni a hapsijával és balesetet szenvedett. Erre megint csak a nagymama házában látottakból következtetek. Egyszer ott a füstölgõ autó, plusz motorzúgás, majd a végén Ruby szilánkokra tört képe. Ezzel kapcsolatban még az is eszembe jutott, hogy Ruby talán a múltjával szembesül. Akár a balest miatt is a lábán lehet az a tartószerkezet. Carmennél nem tudok másra következtetni, csak hogy megölték. Vagy egyszerûen lelépett a favágóval. :-) Scarletnél is valami hasonlót gondolok. Csak ott nõvel lépett le. Van olyan megjegyzése, hogy a férfiak undorítóak.
Ezek még mindig nagyon földhöz ragadt elképzelések. Ott van még az a változat is, hogy ezek csak metaforák. Akkor aztán elrugaszkodhat a fantáziánk. Ezekbõl nekem a legkorrektebbnek az tûnik, hogy mindegyik lánynak saját hibájával, kell szembenéznie. Vagy még az is elképzelhetõ, hogy egy fordulópont, törés keletkezik az életükben, ami nagyon megrázza õket. Pl. Scarlet végre összejön egy pasival (favágó), szüzességét is elveszti, de nem úgy, ahogy azt elképzelte. (Errõl a hölgyek talán többet tudnának mondani). Vagy hogy mondjuk Robin elkeveredik és éjszaka kóborol az erdõben (teliholdas képek a nagyinál)
A többiek találgatását nem akarom idézni,. Szerintem mindegyik elképzelhetõ-akár a fehér ruhás lány-jézus párhuzam is. Mint már fentebb írtam, pont ez a jó, hogy mindent homályosan hagytak a készítõk. Így látszik, milyen jó a fantáziánk ;-)
Mellesleg érdemes kétszer elmenni a nagymutter házába. Egyszer akkor, mikor megvan az összes tárgy, ami a szobák kinyitásához kell, másodszor meg ugye kötelezõ :-) Mert pl. Scarletnél a vízben álló facsonk még teljes fa, mielõtt találkoznánk a farkassal.
Aztán ott vannak az urnák (vagy legalább is arra hasonlítanak). Már nem is emlékszem, melyik tárgy felvételekor jelennek meg. De ha minden igaz 6 van belõle&
#8230;
Ami még feltûnt, hogy a nagyi ágya feletti képen mindig csak az aktuális leányzó képe van fent. Ez beleillik abba a verzióba, hogy végeredményben egy lány van, különbözõ életkorban, különbözõ felfogással és világnézettel. Ez se rossz &
#61514;
A fehér ruhás lányt viszont nem tudom hova tenni. A favágó lányának tûnik.
Amit még olvastam máshol: hogy a rangok és a 144 virág csak azért van benne, hogy húzza a játékos agyát :-) Én mondjuk azt vettem észre az összes virág felvétele után, hogy az erdei lányka pontos helye megjelenik a képernyõ szélén (nem csak az a fehér paszmat).