Mondjuk a fordulás az gyakran így megy a valóságba is a helyközi járatoknál, bár az is úgy van, hogy 2-3 járatot megcsinál így, majd van minimum egy fél-egy órás pihenõ. Persze ha késik akkor annyival kevesebb. Amúgy az az 5 perc nagyon soknak tûnik Omsiba. Viszont ha az én helyközi járatom is naponta csak 5 percet késne akkor nagyon boldog lennék. A 10-15 perc késés sok húzósabb vonalon teljesen általános és tûrhetõ. Amúgy pl. nálunk én azt látom, hogy a menetlevelet akkor töltik amikor idejük van, nem két járat között. Persze Omsiba lehet rajta alakítgatni, nem azt mondom, de szerintem a menetrendesdi az nem akkora probléma. Engem az szokott bosszantani nagyon amikor az AI-k a kanyarokba lefékeznek 30-ra amikor busszal az utasok háborgása nélkül betudom venni azt a kanyart 60-nal. Fõleg ha szembe nem jön kocsi át is lehet menni a másik sávba is és akkor könnyebb bevenni a kanyart. De mint megtudtuk sajnos ez az Omsi hibája. Remélem az OMSI 2 hoz valami javítást majd erre.
Börzsöny pár észrevétel, mert tegnap és ma is volt alkalmam több órát kanyarogni.
1. A buszgarázsban nem lehet tankolni. Nincs kút, a kis ikon sem jeleneik meg. Ok, helyezzem át a buszt, na de akkor is... pl mentem járatba 2% üa. mondom úgyis a garázs melletti végállomásra megyek, begurulok a garázsba és ott tankolok. Aha, ahogy Móricka gondolja. Menetrend törlés, busz áthelyez, tankol, menetrend vissza.
2. Menetrend jegyeladás nélkül épen tartható, teljesen korrekt, de ha manuális jegyeladással vezetek, akkor +5 perc késés a minimum. És szerintem sokaknak a "helyközizéshez" hozzátartozik a jegy kiadása is...
3. Menetrendi fordulóra, szinte mindenhol 1 perc fordulóidõ van megadva. Beérek, tele a busz, le sem szállnak már indulnom kéne, táblát, IBIs-t állítok és már +1 perc, és akkor még be sem szállítottam, nem adtam el jegyet és a menetlevelet sem karcoltam be (igen, menetlevelet is írok, az OMSI kilométer adatai alapján...). Mindez + 5 perc megint minimum... és akkor eleve a jegyeladás miatt +5 perccel értem be, +5 perc, az már 10 perc késés. Az elõbb 3 fordulón is kipróbáltam, hogy nem állítgattam vissza az idõt, nem pausoltam le a programot amikor a menetlevelet írtam és az utolsó forduló végére már +22 percem volt, úgy hogy nyomtam neki mint az állat, az utasok 1-2 kanyarban Schumachereztek is szorgalmasan.
Amúgy tök jó meg minden, én heves megyei gyerekként nagyon élvezem, fõleg 266-al, nagyszülõkhöz tett hétvégi kiruccanások jutnak eszembe gyerekkoromból, ugyanez felnõtt fejjel egy ex NDK 260-nal, 256.44-el (tényleg ez hiányzik még a játékból nagyon nekem) majd C56-tal, MAN-nal.... :)
A busz azért füstöl, mert összetörted. Magától leállított motorral pedig azért ment tovább, mert D sebességben hagytad. Ha leállítod a buszt, az automataváltóst mindig N-be kell rakni. OMSI bug, amit leszerettek volna modellezni ezzel, az nem nagyon jött össze.
Sziasztok! Nem tudom, hogy nálatok hogy van, de Börzsönyön nekem olyan, hogy ha megnézem shift-z -vel, hogy mi a cél, akkor kiírja, viszont a cél nem az alapján íródik be, hogy a menetrend szerint hova megyek, hanem az alapján, hogy mi van kiírva a táblára. így pl forduló végén nem tudom, mi a köv. végállomás, mert ugyanaz marad. Valami nálam nem mûködik?
Hello annyi segítséget had kérjek már hogy a börzsönybe van a hof mappa abból mit hova kell rakni ?? :)
Egy kis pihenõ Kispesten. :) http://savepic.su/3798935.htm
Helló!
Nálam a New Berlin Spandau 2.0 pályánál minden jármûben benn van a HOF fájl jármû kiválasztásánál a Berlin HOF-ot választom ki de menetrend kiválasztásánál nincs útvonal Létszi segítsetek!
Elõre is köszi!
Valószínûleg neki ütköztél valaminek, és tönkre ment valamid. Villáskulccsal kell javítani.
A játékban nem tudom de nagyapám Skodájának (120L) megvolt ez a képessége. Kokszosodott a henger (sz@r gyújtásbeállítás) és ha elég meleg volt a motor, leállítás után simán járt még percekig:D
Hali! Olyan kérdésem van, hogy a solaris urbino 15-nél le van állítva a motor. Akkor miért füstöl még mindig a kipufogó ezerrel? (A busz magától leállított motorral ment egy megállót)
Mivel én nálam is ez volt a szitu , hogy ugrált , és nekem aktiválva is volt , így a következõt tettem , és most már mûködik : ( Persze ezt csak akkor csináld meg , ha aktiválva van a Launcherbe , és úgy nem mûködik !:) ) 1. Uninstalláld az Aerosoft Launcherbe az egész O305-ös AddOn-t :) 2.Majd a OMSI/vehicles mappából töröld ki a Mercedes O305-öst + a maps mappából a Neuendorf pályát ! 3.Majd telepítsd fel újra :) Ha minden igaz így már majd mûködnie kell.... :)
Olyan problémám lenne, hogy feltelepítettem a citybus kiegészítõt, és a MbO305 buszt mikor kiválasztom, akkor láthatatlan, meg ugrál a kép.. Ez mitõl van? Elrontottam valamit? :S
Nálam is :D ------------ fcbarcelona 1 ( #44882 ) : Próbáld a javított .hof fájllal..... :) De körülbelül pont az elõtted lévõ hozzászólásba '' idéztek be '' ( Most jobb szót nem tudok rá találni , ez van :D ) egy olyan hozzászólást , amibe van egy link , ahonnan azt le is tudod szedni .... De amúgy már jó párszor volt itt téma , mióta kijött Börzsöny .... :D
Sziasztok! Nekem valamiért nem szállnak fel az utasok. Mi lehet a probléma, mert eddig jó volt csak most újra raktam az omsi-t és azóta nem szállna föl.
Valaki belefutott olyanba mint én a Börzsöny mapnál,hogy nincsenek utasok a buszon?? A megállóban állnak, de ha beállok a megállóba nem szállnak fel, pedig kint a tábla, IBIS is meg van írva, minden a helyén aki tud rá megoldást írjon légyszíves elõre is kösz
A mellékelt beállításfájlban ki van kapcsolva alapból. :D
Akkor vegyél egy nagy levegõt, majd indítsd újra. Figyeld meg, mit ír ki mielõtt feldobja a hibaüzenetet. Ha a forgalom betöltése közben/után, akkor le kell ellenõrizned, hogy a pálya ailists.cfg-jében szereplõ jármûvek meg vannak, és az elérési útjuk megegyezik. Észrevettem ugyanis, hogy LMG-mester a vonatoknak a MÁV könyvtárnevet adta, viszont a map MAV-ra hivatkozik. És nem mindenben egyezik a tartalmuk sem. Nekem az "összemásolás" megoldotta... Ha máshol lesz a hibaüzenet, azt majd megpróbáljuk a spoilerbe bemásolt logfile-d alapján megfejteni...
Ikarusfan, ez eszembe se jutott! Köszi szépen, probléma megoldva! :)
Köszönöm szépen mjd oda,figyelek.
Üdv. Azt te tudod eldönteni. :-D Viccet félre téve, csatlakozhatsz, ha tudok segitek. Csak a jövõben vigyázz a mondat végi irásjelekre, mert félreértéshez vezethet.
Nem írtad félre, tényleg 5-ösbõl indulsz? Egyébként a hirtelen megállás oka lehet valami láthatatlan fal, ez ellen úgy tudsz legfeljebb védekezni, ha kikapcsolod az ütközést a beállításokban.
Kellene egy 3-adik funkciót is rá tenni, csak sajnos nem sikerült még rájönnöm hogy hogyan kell, és eyáltal a jegykeyelés nem vesz el utasonként 1-2 percet. Én kb 1 percet vesztek utasonként, mivel kénytelen vagyok egérrel elrakni a pénzt amit az utas lerak nekem, és ameddig el nem raktam az elõzõ utas által otthagyott pénzt, addig várja a következõ utas hogy elrakjam a pénzt, azután kér jefyet, és azidõalatt a többi utas aki utánna jönne rá várnak. A harmadik funkció a pény eltétele a jegzadás- visszajáró adás gombon. Csak sajnos pénz elrakásra nemtaláltam funkciót eddig.
ez a visszajáró - jegyadás egy gombra rakása nagy 5let, eszembe se jutott még :D
Bocs az egybeirásért, nem volt elfogadható a ferdevonal, ezért a jobb érthetõség kedvéért megismétlem a hibásan irt részt. page up vagy page down állomás cser fel vagy le
Ez most egy példa lesz. Én úgy állitottam be az enyémet, hogy a jegyek eladásával egyidõben adja vissza az utasnak a visszajárót. Ezt úgy értem el, hogy a jegyeladást is, meg a visszajáró visszaadását is a "T" billentyûre állitottam. Neked viszont szerintem azt kéne beállitanod, hogy a kuplug gombot és az állomás váltó gombot ne ugyanarra a gombra ragd. pl tab a kuplung, page updown állomás csere lefel.
Hali! Olyan kérdésem lenne, hogy az nl202 manuál-nál beállítom, hogy a q a mikrofon kapcsolója a tab meg kuplung, és miért csak a mikrofon mûködik? Vagy hogyan állítsam be úgy hogy a kuplunggal együtt ne váltson megállót? Elõre is köszi!
Azért az o305 automata kupplungjáról nem vennék példát. :) Nem hiszem hogy a sofõrök felpörgetnék 2000-ig azután pedig szépen lassan csúsztatnák. :D
atty707, igen, az egyik valóban ott volt, illetve ott ahol több buszmegálló van, egy vasút mellett, na ott több megállóban hasonló volt tapasztalható. Ott a Mercedes Cito gond nélkül elment.
Kösz a tippet. Eddigi szimulátorok, amikkel az elmúlt tizen pár évem alatt játszottam sosem ment a vezetés kéziváltóval. A váltás folyton elvonta a figyelmem a vezetésrõl, ezek mind autó versenyek voltak, a végeredmény minden alkalommal az volt, hogy átkapcsoltam a kocsim fûnyiró üzemmódba, lgyen az rally kocsi, vagy forma 1-es kocsi, vagy csak sima sport kocsi. Az omsi-ban meg ritkaság volt amikor nem fulladt le nekem, de a buszaimban nincs fûnyiró üzemmód. :-D A lefulladás az énesetemben szimpla vezetõi hiba lehet. Én teljesen szûz verzióban nyomom. Jelenleg az Omsi 2 megjelenését várom.
Nem értitek, amit én leírtam. Suhan befele a megállóba (tehát kézi kiengedve, sebváltó üresben), amikor már majdnem beér..puff, mintha bevágták volna a féket. Aztán, amikor ki akarok jönni (sebváltó 1-es), kapar, fullad lefele, mintha beszaladt volna egy alacsony garázsba, aztán rázuhant a tetõ. Ugyanez, ha tolatok is. Csak nagy nehezen, felszántva az aszfaltot sikerül onnan kijönni. Én általában 5-ösbõl indulok, behúzott kézifékkel, lehet az a baj? (Legyetek szívesek hanyagolni a sebességváltó helytelen használatát, nameg a behúzott kéziféket. Köszönöm.)
Nos, Bernecebarátinál mind két irányban található a megállóban egy-egy virágágyás, amelynek a boundingbox-a sajnos belóg a megállóba, így könnyû neki menni. Célszerû nagy ívben elkerülni õket. :) Máshol még nem tapasztaltam ilyet.
MÁS
Nem felszálló utasok problémája: Az a gondja, hogy a buszon a kijelzés már csak akkor jelenik meg, amikor a jármû kiindul a végállomásról, így az utasok késõn "kapcsolnak", és lemaradnak róla Egy megoldása lehet, hogy a buszok matrix_constfile.txt fájljában az értékeket 0.1, 0.01, 0.01-re cserélitek, így azonnal megjelenik a végállomás, és felszállnak rá az utasok. (Ikarus 266-on tesztelve.)
Meg kell tanulni vezetni õket, gyakorolni kell, a Börzsönyben van hely rá bõven. Ha kell, menj tanulójáratként üresen egy 50-100 km-t vele mire belejössz:)
Szintén elõsegítheti hogy kicsit ráérezz, a Mercedes O305 Schaltwagen, annak a kupplungja automata, figyeld hogy kupplungol, neked is kb ugy kell.
Megfelelõ vezetéssel nem fullad le egyik sem, ezt tapasztalatból mondom - és ehhez nem is kell G25/G27. Nekem van egy házilag épített váltóm, és bármilyen "érdekesen" is vezetek néha, csak nagyon ritkán sikerül lefullasztanom a buszokat, azok is inkább a rövid csúsztatás miatt vannak, amikor 2-esbõl indulok.
A kézi váltós buszok a behúzott kézifék hatására is lefulladnak, én az autómata váltós buszokat kedvelem jobban, egyszerûbb vezetni is, nem fulladnak le, és az utasok sem zúgolódnak, hogy rosszul vezetsz. :-D
Kizárt dolog. Korábban egyszer fordult elõ ilyen, a Hamburg pályán, amikor elnéztem a sebességet és a C56-tal berepültem a megállóba (majd lefulladt), mintha valami láthatatlan fal megfogott volna, de a Börzsönynél több megállóban hirtelen lelassul, mintha valami alacsony garázsba gurulna be.
Estét! Tudnátok nekem segíteni? Börzsöny-fiktív pályán az Ikarus C56 lefullad néhány megállóba. Mi okozza ezt? Ha épp nem fullad le, akkor nagy nehezen jön ki a megállóból, az utasok motyogását hallgatva. Üdv, alapa
Képletesen értettem... :D Innen szedtem le. De nem tudok németül, így annyiban maradt. Leszedtem a cuccokat és annyi. :D
Rendben, Köszi az ötletet. Leszedem a két buszt, aztán még jelentkezem hogy sikerült-e megoldani a gondot. Remélem nem kell fent lennie az elõzõ két verziónak, mert akkor tökön szúrom magamat... :D
Ezeket az error-osakat próbáld pótolni : '' 246 16:53:54 - - Error: The object "vehiclesSU_15solaris urbino 15.bus" could not be loaded! 247 16:53:54 - - Error: The road vehicle "vehiclesSU_15solaris urbino 15.bus" could not be loaded! 249 16:53:54 - - Error: You want to create vehicle vehiclesSU_15solaris urbino 15.bus - it is invalid! 250 16:53:54 - - Error: You want to create vehicle vehiclesSU_15solaris urbino 15.bus - it is invalid! 251 16:53:54 - - Error: You want to create vehicle vehiclesSU_15solaris urbino 15.bus - it is invalid! 252 16:53:55 - - Error: You want to create vehicle vehiclesSU_15solaris urbino 15.bus - it is invalid! 253 16:53:55 - - Error: The path "vehiclesMAN_SL202modelpaths.cfg" could not be loaded! 254 16:53:55 - - Error: The file "vehiclesMAN_SL202modelpassengercabin_SL202.cfg" could not be loaded! 255 16:53:55 - - Error: Hiba a const fájlban vehiclesMAN_SL202scriptAI_constfile.txt, Parancs 1 '' Melyik nap írta is talán asszem atty707 , hogy a logfile-ba az error-os részt meg kell keresni , és azt pótolni , mert az a baja :) Úgyhogy amit én ebbõl le tudtam venni , hogy hiányolja a Solaris Urbino 15 . bus fájlját , meg a MAN SL 202-bõl valamit , úgyhogy nagy valószínüséggel le kell hogy szedd a két buszt , hogy elvileg mûködjön a pálya , és nézd meg , hogy úgy mûködik-e :)
Feltettem a Römerberg v3.0-át, hiányolt pár splinest és utána kidobta ezt a hibát és mikor le oké-ztam, kihozta a fõmenüt, de semmilyen menetrend hibára nem panaszkodott... Valami tipp?? Ha kell spoilerbe bedobom egy logfile-t, persze ha befér egy spoilerbe...
Nem lehet valahogy vissza venni a buszok kormolását,füstölését?
Hali! A volvo b10L-rõl tudtok valamit arról, hogy mikor válik letölthetõvé? Elõre is köszi!
Kicsi az ködlámpa. Együtt van a tompított és a távolsági fény.
Valaki nem tudja véletlen, hogy a Rábába hol van az elsõ ködlámpa ? Mert jelenleg a külsõ nagyobb lámpa a fényszóró és a kisebbik a reflektor, ha nem így lenne valaki javítson :)