Márianosztrán indultam. Beírtam pontosan azt amit a menetrend írt. (Szj_Vegyiművek) a táblára ki is írta, viszont senki nem szállt fel. A visszaúton rendesen működik és felszállnak, csak odafele nem. Az utat ismerem, biztosan jó felé mentem.
Pont a hetekben jött meg nekem is a kedvem Börzsönyhöz, ha már kipróbáltam az i280-at (manapság játszódó német pályákon elég hülyén mutatna :D). Vannak nyilak, de csak akítv menetrenddel. Jó pár vonalon viszont tényleg hiányos, csomószor előfordult, hogy sikerült eltévednem, visszamentem és sehol nem volt a nyíl, meg sokszor kanyarok mögé van beb*szva a megálló, vagy egy kereszteződés a nyíllal, miközben mész 70-el és állj meg. Hangulata jó, de a kivitelezés, ehh. Már beugrott, hogy anno miért is nem mentem én sokat rajta (meg a régi gépen menetrenddel mindig lefagyott). Dunántúl viszont korrekt, számomra az is újdonság volt, úgyszint a 280-as miatt raktam fel, de az marad is fent, ott a faceliftes Volvo is autentikus. :)
a legelső Börzsöny pályát még én csináltam. Azon mindenhol volt nyíl rendesen, sőt, még egy külön térképet is kiadtunk, amin minden egyes vonal útvonala és megállója meg volt jelölve. A pálya direkt úgy lett csinálva, hogy működjön normálisan egy átlag gépen. Azóta már eltelt kb 10 év (te jó ég), és kijött pár bővítése. De ahhoz már nekem nem volt közöm, csak annyi, hogy pár új magyar objektumom belekerült, amiket más pályához terveztem.
...és eltűntek a segédnyilak a pályáról (magamnak legalább helyi járathoz tettem be) meg már nincsen a pályához térkép sem, hogy melyik vonal merre megy. Amúgy jó pálya a Börzsöny, csak könnyű rajta eltévedni (helyközi vonalakkal pláne).
Nekem a járatösszetétellel van problémám. A legújabb verzióban sok járat érinti Bernecebarátit. A második verziójában sokkal élvezetesebb útvonalak voltak.
Sziasztok! Afelől szeretnék érdeklődni, hogy közületek valakinek megvan a Kispest Remastered változata? Szeretnék rajta néhány módosítást elvégezni, amiatt kéne.
Nekem csak "Del-Pest 4.0" van meg, "Remastered" változattal még nem találkoztam.
Aki nem ismeri vagy csak szimplán leszeretné tölteni, az itt megteheti:https://mega.nz/file/LpAwlBBC#Ozmhxet48T2qGG_L8r7aQxDzfLNEZMmI7TujSubYsq4
Sziasztok! Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok,hogy letölthető-e valahonnan az Ikarus C56.42 mod? Láttam videókat a készítőtől, illetve egy másik youtube csatornán is. Köszi a válaszokat!
Tudtok ajánlani egy még létező és működő magyar gyűjtőoldalt?
Sziasztok, új vagyok ezen a fórumon de csak egy dologért jöttem kiváncsi vagyok mi történt az Omsi- nevű felhasználóval mert érdekelne az econell 12-je ugye azt írta hogy csinált egy weboldalt de azt én soha nem találtam itt szóval hogyha valakinek van hozzáférése a weboldalhoz vagy a buszhoz. Előre is köszönöm
Üdv! Az OMSI 2-ben mikor fogják megoldani, hogy lehessen választani a kézi és automata váltók között, mint pl. az Euro Truck Simulator 2-ben? Van pár busz, ami csak kézi, és jobb lenne automatával menni. Vagy fordítva. Esetleg majd a Lotus-ban várható ilyen fejlesztés?
Ki kell ámbrándítsalak, de tudtommal már eléggé leálltak az OMSI2 fejlesztésével, úgyhogy talán majd a Lotus-ban, de egyáltalán nem biztos az sem. Tehát, ha egy busz egy váltótípussal van megcsinálva (pl. automata váltó), akkor abba bizony csak az lesz, ha pedig netán betölthető a másik váltótípussal is, akkor pedig örülsz.
Őszintén szólva én ennek nem nagyon látnám értelmét se. Alapból mivel harmadik fél készíti a cuccokat nem a játék készítői (ellentétben az ETS-sel, bár ott pont marhára minden jármű ugyanazt a scriptet használja valszeg, csak pár paraméter más), ezért az egész azon múlna, a busz készítők megcsinálnák-e. És hát nem tudom, ha én buszt készítenék, biztos hogy nem csinálnék bele ilyen váltó mókolást, pont azért mert irreális. Egy kézis BKV-s 260-as vagy egy automata 250 gondolatától ugyanúgy feláll a szőr a hátamon...
Ha igaziból nem is tudná vezetni, a játékban még lehetne erre mód. Reális vagy nem, nem mindenki szeret kézi váltóval szenvedni, ugyanakkor egy adott busz tetszhet neki, és játszana vele. Egy játéknak pedig ez lenne a dolga, hogy kiszolgálja a játékost, nem?
De az OMSI alapvetően szimulátor akar lenni, nem valami arcade cucc, amit WASD-el vagy kurzor billentyűkkel elvezetgetsz. Arra ott van a bus simulator.
Akármennyire nem az akarna lenni, én bizony billentyűzettel vezetgetek, a numpadra van kiosztva a kormányzás, fék, gáz. Tulajdonképpen mindent billentyűzettel intézek. Időnként lehet, hogy kissé "arcade" a vezetési stílusom, szoktak is panaszkodni az utasok, de én úgy vagyok vele, hogy viseljék el vagy menjenek gyalog, úgyse kapok pontokat a teljesítményem után.
Sziasztok, valaki tud szolgálni MAN SÜ magyar festéscsomaggal?
Illetve olyan kérdésem volna, hogy a coachbus 256 dlc-ben azt szeretném beállítani, hogy a hátsó ajtón is letudjanak szállni az utasok, hogy tudnám ezt beállítani? Utoljára szerkesztette: Maceehun13, 2021.08.17. 10:53:11
Azért a legtöbb manuális buszhoz van automata váltó mod.
Ami a billentyűzettel való vezetést illeti: A játék lehetőséget kínál arra, hogy egérrel vezess. Még mindig nem egy kormány élmény, de fényévekkel jobb, mint billentyűzettel. Ez egy szimulátor.
Nálam eleinte alapértelmezetten bekapcsolva maradt az egérre váltás lehetősége, de miután párszor véletlenül sikerült átváltanom egérre, inkább kikapcsoltam, úgyis kizárólag csak billentyűzettel vezetek...
Puszta kíváncsiságból kipróbáltam, hogy milyen egérrel vezetni: fel mozdítva gáz, le mozdítva gázt elveszi majd fék, valamint jobbra és balra mozgatva kormányoz. Hát, elég érdekes érzés volt, az biztos, de legalább sokkal finomabban lehet fékezni, kormányozni meg gázt adagolni, mint billentyűzettel. Én a "Delete" gombot állítottam be egér-vezetés be/ki kapcsolásához, mert az nem tud véletlenül megnyomódni. Egyenlőre még nem mertem úgy nyomni neki, mint billentyűzettel, valamint a járda mellé állás se ment valami szépen, de mintha érezhetően kevesebbszer hallottam volna utaspanaszt... Egyenlőre még a billentyűzettel vezetést preferálom, de érdekességi faktornak egyáltalán nem utolsó egérrel próbálkozni.
Hátha valaki tud innen segíteni, a Pedro féle O405G-ben mi a harmadik ajtó/engedélyező billentyű parancsa? Sajna a túl sok busz miatt már annyi lehetőség van, hogy rájönni sem tudok, melyek a hozzá tartozóak és a manual sem tesz róla említést.
Ez milyen márkájú buszt mintáz? Sajnos nálam csak az 1-2. ajtók gobjai vannak beállítva, többit műszerfalon szoktam nyomkodni...
Citybus (Merci O405) addon. Gondolom a doorfront 3 lenne, de abból több is van és hiába van ugyanaz a billentyű beállítva mindegyikre, vmelyik busznál működik, ennél nem nyitja/zárja az utolsó ajtót. Műszerfalon marha kényelmetlen, még egeret is keresni, meg ha olyan nézetben vezet az ember, nem is látszódik néha a műszerfal azon része, ahol az ajtónyítók vannak, vagy a tükör nem látszik, hogy lehet e már zárni. :D Utoljára szerkesztette: gabesz012, 2021.10.15. 12:17:51
Én nem szoktam a türöt nézegetni, F4 gombbal külső nézetben szemlélem az utascserét. Ajtók kezeléséhez pedig el szoktam forgatni a kamerát és egérrel nyomkodom, ha 3./4. ajtó is kell. Egyedül az Ikarus 415 és 435 ajtókezelése különbözik a szokásostól, ott egy gomb az első ajtónak, egy gomb engedélyezi a külső nyitógombokat, egy az összes ajtót nyitja, egy pedig bezárja, ami nyitva van.
Találkozott már valaki olyan jelenséggel, hogy az FPS stabil, viszont a kép mégis szaggat?
Jár olyan jelenséggel, hogy a pálya részeinek textúráit töltögeti? Ugyanis, ha egy ideig nem fordul egy irányba a kamera, akkor arrafelé kiüríti a memóriából a textúrákat, és mikor ismét látótérbe kerül az a terület, akkor szaggat egyet, hogy mindent gyorsan visszatöltsön. Ezzel a jelenségel sajnos nem lehet mit kezdeni. Olyannal még nem találkoztam, hogy FPS stabil, de a kép mégis szaggat... Biztosan jól írja ki a játék? Fraps segítségével is ki kellene íratni az FPS számot a kképernyő valamelyik sarkába...
Megjelent a Délpest 5.0 pálya! Legalább 20 különböző vonal közül lehet választani: normál járatok, E jelzésű járatok, kétféle villamospótló, 3 Volán járat, plusz legalább kétféle éjszakai vonal. A pálya kiterjedése nagy: a reptértől a KÖKI-n és Határ úton át az Örs vezér teréig! → OMSI WebDisk → információk → Pálya letöltés → Patch A pálya telepítését követően felül kell írni a Patch tartalmával! Utoljára szerkesztette: Zsombor99, 2021.11.28. 11:37:15
Sziasztok!
Évekkel ezelőtt volt egy pálya, amit kicsit átalakítottam, de nem fejeztem be. Most újra elővettem a játékot és kedvet kaptam a maradék terület befejezéséhez. Nagyjából emlékszem az editor használatára, viszont egy dologra nem jövök rá (keresgéltem youtube-on, de nem találtam érdemi választ): Adott egy spline (legyen "A"). amit egy másik típusú spline-al akarok folytatni ("B"), ehhez megvan az átalakító objektum is ("A" to "B"). A problémám az, hogy amikor az átalakító objektumot az "A" spline-hoz illeszteném, mindig a "B" felével próbál a spline-hoz csatlakozni és nekem a másik fele kellene. Lehet, hogy van erre valami billentyűkombináció, de nem emlékszem rá.
Valaki esetleg tudna tippet adni? :)
Üdv!
[Nem működik a fórumban a "válasz" funkció. ☹] @Hyp3r Ha rájönnél, akkor nagyon szívesen szeretném tudni én is. Én csak magamnak tartok fent egy privát fiktív pályát, az út spline-okat manuálisan, szabad kézzel illesztettem össze. Az eredmény az lett, hogy a jármű forgalom sajnos egyáltalán nem működik (gyalogosok legalább rendben vannak), az spline illesztéseknél eltűnedeznek a járművek, ami nagyon ronda.
@Zsombor99 végül fordítva ültem meg a lovat. Leraktam az objektumokat, amiket össze szeretnék kötni, majd elindultam egymás felé 1-1 spline-al. Ezeket a spline-okat meg a "complete to" funkcióval összekötöttem.
[Ismét működik a "válasz" funkció. ☺] Oké, jó dolog lehet a "complete to", de olykor jobb eredményt lehet elérni ha az ember manuálisan vezeti az utat darabról darabra, mivel időnként elég "ortopéd" megoldáskora jut a számítógép, sőt, ha szerinte mindkét út elemnek a "b" végét jelölted ki, akkor nem tud mit csinálni. Ha ki van jelölve egy út elem a pályán és úgy nyomsz "N" (új) gombot, akkor az újat hozzáilleszti ahhoz, ami ki volt jelölve. Olyan megoldás kellene, amivel a már manuálisan összerakott pályán egységes egéssszé lehetne tenni az spline-ok AI útvonalait... Utoljára szerkesztette: Zsombor99, 2021.12.22. 12:01:22
Van egy 280.17, amihez csináltam egyedi festést, illetve néhány szkripten módosítottam, hogy a motorja, váltója és hangja hasonló legyen az eredeti buszhoz. Szeretnék bele tachográfot is rakni (még az eredeti km/h óra van benne), viszont ez már meghaladja a képességeimet. Nézegettem tachográfos buszokat (256-os pack, 256.42/256.44), ott külön szerepelnek a mutatók is a textúrákon, viszont a 280-as esetén csak a mutató nélküli műszerek és a légnyomásmérők mutatója van. A km számláló pozíciója is máshol van, szóval azt is át kellene raknom máshova.
Valakinek van esetleg ötlete, hol és hogy kezdjem?
Üdv!
Szia! Ha meg van az eredeti 3ds modell, akkor könnyebb dolgod lesz. Csak meg kell keresni azt a mesh-t, ami a kilóméter óra textúrát használja. Azt módosítva, hozzáigazítod a mutatót/mutatókat. A már bekonvertált busz esetében javaslom az O3d convertert. Ezzel vissza lehet rakni 3ds-be, ahol a textúrázást, és az egyéb változtatásokat el lehet végezni. Könnyebb a mutató(k) pozicionálása, az animáció elkészítése. Újrakonvertálod o3d-be, más néven. Elméletileg ugyan oda kellene kerülnie, mint az eredetinek, ezért a cfg-ben szükséges az elérés módósítása.
Igen. Egy tömegközlekedési autóbuszos szimulátor. A menetrend alap egy városi pályán. A buszvezetés alapja, hogy tartom a menetrendet, figyelem a késést, sietést). Ennek fügvényében változtatok a vezetési stíluson, utascsere gyorsaságán. Utoljára szerkesztette: Erlau Trans, 2022.04.20. 10:52:58
Ha én (már ritkán) vezetek, akkor nem szoktam betölteni semmilyen menetrendet, mert úgy vagyok vele, hogy legalább virtuálisan ne legyen nekem megmondva, hogy mit és mikor csináljak. Rá lehet fogni, hogy hát így nem teljesen élethű, de legalább érezzem jól magam.
OLyan kérdésem lenne, hogy a OmsiObjEditP-ben hogyan tudom mozgatni a dolgokat fel-le ballra-jobbra ? Mert én már minden billenyüzet kombinációt végig probáltam és csak előre és hátra felé tudom mozgatni ami nem jó mert nem láttom mit csináok. Néztem már videokat is meg olvastam dolgokat de nem találtam sehol, hohy hogyan kellene köszönöm a segítséget.
Szia! Igaz, hogy csak az objektum megnézésére használtam, de az egér középső gombját nyomva tartva, és mozgatva tudtam forgatni azt. A jobb egérgomb megnyomásával is lehet mozgatni, de figyelni kell arra, hogy hol van az egérkurzor. Ahhoz viszonyítja történik a mozgás. Remélem érthető amit leírtam, sajnos nem egyszerű megfogalmazni.
Berlin spandau 2017 v2.2 omsi 2 pályáról linket kűldeni! Nem jók a linkek!
Sziasztok! Valakinek nincs meg véletlenül az alap, Alterr féle Mercedes-Benz Citaro-hoz készült Modpack (Morphi-féle hangmodos) 3-as vagy 3.5-ös verziószámú változata? Ha igen, megköszönném, ha valamilyen módon lenne olyan kedves, hogy eljuttatja részemre!
Előre is köszönöm a segítséget!
Sziasztok! Lehetséges OMSI 2 tartalmak Lotus Simulatorba importálása/illesztése valamilyen módon?
Tudtommal sajnos nem, teljesen új rendszerű a Lotus. :|
Kedves kollégák! Tudnátok segíteni abban, hogy a MAN Lion's City BKK (és a csuklós A23-asnál) a csatolt képen látható gomboknak mi a neve a gombok hozzárendelésénél? Egyedül a "doorallclose" működik az összes ajtó becsukására, de a kinyitás nem megy, és a jobb oldali kapcsoló (ajtók automatikus nyitásaengedélyezése + bezárása) szintén nem reagál semmilyen gombhozzárendelésre.
A buszok mappájában melyik scriptfájlban mit kéne keresgélnem, hogy lássam, melyik keyboard event name-re lett beállítva a fülkében az adott gomb megnyomása?
Én vagyok annyira primitív, hogy csak alap dolgok vannak beállítva és a többit egérrel nyomkodom a műszerfalon, ha szükséges. Tényleg "kismillió" dologhoz lehet gombot rendelni, csak sajnos nincs keresési lehetőség a listában (még kezdőbetűvel sem).
Kösz a választ. Azt hittem, a busz scriptjeiben valahol ott van, hogy melyik gombhoz milyen keyboard eventet rendeltek, de akkor nem fogom keresgélni. Amúgy én is szívesen nyomkodom a gombokat egérrel, de az ajtóvezérlés olyan gyakori, hogy kényelmesebb billentyűzetről. Meg olyan jó érzés valódi gombot nyomkodni :)
Azt elhiszem, hogy van, aki jobban szereti rendesen gombokkal nyomkodni a funkciókat, de sajnos olyan kereshetetlen event listája van az OMSI2-nek, hogy lemegy a nap, mire megtalálsz valamit.
Kösz a választ. Ezt elengedtem, mert tényleg nem lehet kiiagozodni a spéci gombok beállításain. Még egy kérdésem lenne: tudsz/tudtok egy olyan linket adni, ahonnan letölthető egy teljesen jól működő BKK-s Citaro vagy Conecto? Amiket a neten találtam, vagy nem működnek, vagy hiányosak (pl. a kapaszkodók és bizonyos textúrák hiányoznak). A YT-videók alatti linkek pedig már régen nem működnek.
Ha egy letöltött busz hátsó lámpája este nem világít (csak a féklámpa jó), arra van egyszerű gyógymód?
Na, közben sikerült megtalálnom, hogy hol vannak egy busz gombjaihoz rendelt eventek: a VEHICLES/KÉRDÉSES_BUSZ/MODEL alkönyvtárban a modellnév.cfg fájlt kell megnyitni, és ebben vannak a gombokhoz [mouseevent]-ek rendelve. Utána a "add keyboard" listából kell csak ezeket kikeresni. Nem mondom, hogy pikpakk megy, de így legalább már tudom, mit keresek, és meg is találtam, illetve beállítottam billentyűzetre, ami kellett.
Amit viszont még nem tudok: lehet valahogy az útvonal sárga nyilait és a megállókat jelző ikonokat billentyűzetről is kapcsolagtni, vagy csak a jobb alsó menűből egérrel? Utoljára szerkesztette: BravoFox, 2022.09.06. 02:44:54
Üdv! Tudna valaki segíteni scriptelésben? Egy buszba szeretnénk retardert betenni, de ahányszor neki ugrunk, soha nem működik. Egyszerűen meg se szólal. Valószínűleg a Scriptel lehet a gond. Automata retardert szeretnénk, tehát fékezésre kéne működésbe lépnie. Kizárólag Vtronic ("félautómata") váltóról beszélünk. Nagy segítség lenne, ha valaki segítene, át is küldjük a scriptet/buszt, csak valahogy hozzuk össze és ne kelljen vele tovább nyűglődni... Előre is köszönöm a válaszukat és további szép estét!
Sziasztok! Objektum komplexitásnál ha a csúszkát felteszem egyről kettőre, elkezd szaggatni a képem. Az FPS mégis stabil marad. Ha visszateszem 2-ről 1-re, megszűnik a szaggatás és teljesen folyamatos lesz a kép. Valamelyik object okozhatja ezt?
Pályától függetlenül is fennáll a jelenség másik pályán? Ezzel ki lehetne zárni, hogy nem-e csak az adott pályán van valami. Az FPS értéket maga az OMSI2 írta ki? Mit látnál, ha valami külső program (pl. Fraps) írná ki az FPS számlálót?
Omsi kiegészítőkben Gazdag Boldog Új Évet Kívánok Mindenkinek! Utoljára szerkesztette: bajusz_ati, 2022.12.31. 15:38:25
Sziasztok! Abban kérem a segitségeteket, hogy a pályára egy buszt szeretnék betenni. Kiválasztom a buszt, tipust, festést majd OK. Ezt követően kellene kiválasztani, hogy hova tegye a buszt (megálló) de a panel üres, nem tudok kiválasztani semmit! Ez miért van?
Szia! Ha csak egy pályánál van ez, akkor 1. telepítsd újra a pályát, 2. hibás a pálya, ezt csak belenyúlással tudod orvosolni, de ehhez nem értek. Ha mindegyik pályánál ez van, töröld és tedd fel újra a játékot. A Grundorf alap pályát nézd meg, ha az okés, akkor az adott pályával van a gond. Így a legegyszerűbb kiszűrni.
Délpest pálya továbbfejlesztett változata, Az oldalunkról valamennyi fejlesztőknek szóló csomagra szükség van! Nem lehetne úgy feltölteni a pályát hogy ne keljen beteni a csomagokat hogy azok is benne legyen! Nekem soha nem sikerűlt még betení rendesen a pályát! Előre is köszönöm!
Az OMSI WebDisk oldala szerint 5.2-es verziónál tart a pálya, mindkét csomagját le kell tölteni, utána innen le kell töltögetni a csomagokat és bemásolgatni a tartalmukat a játék mappájába. (Meg természetesen a "hof" fájlt bemásolni minden buszhoz.) Kipróbáltam a pályát, szédületes, hogy mennyire élethű, valamint a pálya mérete is igen csak impozáns: délpesti autóbusz garázs → kőbánya-kispest → örs vezér tere → szemeretelep vá. → repülőtér → vecsés! (o_O) Annyi negatívumot tudok említeni, hogy a "hof" fájl magyar ékezeteket tartalmaz, így a legtöbb buszon hiányosak lesznek a kiírások, de ez legyen a legkevesebb. :)
Sziasztok! Logitech G25-ös kormánnyal szeretném játszani a játékot. Mindet be tudtam álltani rajta, de a gáz és fék pedált a játékban nem érzékeli (nem is mozog). A Beállitásokban viszont szerepel, nyomásra múködést mutat. Mi lehet a gond? Előre is köszönöm a segitségetk!