jha mostnézem hogy 99 -es..azt hittem a malacorrú korszakból,mert azoknak van még megölhetetlen motorja állítólag.szerették is erre felénk ukránozásra:D
1. Elõször is gondold át, hogy mire kell majd!
-menõzni -száguldozni -csajozni -közlekedni A és B között -utazni -csak úgy, hogy ilyenem is legyen és használhassam ha valahová el akarok menni
2. Ha ez megvan, akkor mérd fel, hogy szerinted kb. mikor fogod megvenni a következõ autód.
-már jövõre, mert bár idén még suli/fõiskola/egyetem és csak ennyi pénzem van, de utána havi 500 nettós fizuval egy menõ cég -évek múlva, mert nem keresel olyan jól és nagy elõrelépés elõre láthatólag egy ideig nem lesz -három éven belül biztos eladom és veszek egy újat
Ha jövõre, akkor TÖK MINDEGY, de persze ott is vannak kategóriák. A lényeg, hogy ha ezzel idén még nyaralni akarsz menni, mondjuk horvátba, olaszba, akárhová itthon, máshol, világkörüli út, akkor olyat vegyél, ami nem robban le indulás napján.) Ha három éven belül, akkor olyan autót vegyél, ami nem túl lestrapált, 1.4 feletti motorja van, és elég nagy a csomagtere, nehogy - ha úgy alakulna - ne férjen bele egy babakocsi és még utazni is akarjál, mondjuk spanyolba ... :D
Aztán ugye ha menõzni akarsz, akkor pl. ne feltétlenül Suzukit vegyél ... Ha csajozni, akkor se nagyon .... Ha száguldozni, akkor "talán" jöhet ... Minden egyébnél ls. 2. pont! :D
3. Sose elsõre, és ne a színe alapján dönts! Nézd meg, hogy ne legyen rajta semmi eldugott hitel, rendben legyenek a papírok. Ha valami túl olcsónak tûnik, akkor nagyon nézd meg, hogy oké legyen, mert simán bukhatod az árát. Csak jó mûszaki állapotban lévõ autót vegyél! Ha kell (attól függõen, hogy hol veszed), vidd el egy ismerõsöd, aki TÉNYLEG ÉRT az autókhoz, és a lényeg, hogy ne legyen beszari, ha alkudni/lecseszni/hibát felkutatni kell.
+1 Szerintem most szar a piac. Az euró sem a legjobb, stb, stb, válság van. Ha ez tompul, akkor ennyi pénzért sokkal jobbakat is lehet majd venni. Az egész piac szarban van, sokan egyelõre még tudják a hiteleket fizetni, de ha többezren nem fogják tudni, mégtöbb, viszonylag jó állapotban lévõ olcsóbb autó lesz a piacon. Úgyhogy - mivel olvastam a profilodban, hogy bicajozol - szerintem várj. Ha csak nyárra kéne, számolj tízig és hagyd a fenébe ...
Jövõre talán több pénzed lesz, és mégjobbat vehetsz majd. Én ennyiért használt autót biztos nem vennék.
Egy biztos: francia autót ENNYI PÉNZÉRT, ITTHON, NE vegyél! Az olasz autóknál 2500 euróért elgondolkoznék, bár ennek utána kéne nézni, de talán még azt se. Német gyártású, vagy ázsiai eredetü autókat céloznám meg a helyedben, kérdés, hogy van-e ennyiért igazán megbízható.
Egyáltalán nem szántam oltogatásnak, megsérteni sem akartalak. Csak nem igazán értem, miért kellene az embert lebeszélni egy olyan autóról ami igazán ideális lenne. Aztán mitõl "lol eleve az autó"?
A kasznit azt én is említettem a hátrányai között, ez tény. Egészen véletlenül nem egy autón láttam már karosszéria-munkálatokat.
Nem érdekem nekem hogy megvédjem a Swiftet, nekem sem az van. De volt a családban régi Swift, kb. semmi baja nem volt. A kasznija olyan amilyen. Csak szeretem ha egy autót objektívan ítélnek meg, annak elõnyeit és hátrányait is megemlítve.
És a korodat nem vettem figyelembe a hozzászólás elküldésénél, nem néztem hány éves vagy, fogalmam nincs róla. Mégegyszer, nem volt bennem semmi rosszindulat!
Ja, zsigulit is vehetne ennyi erõvel. Hagyjuk a régi swiftet... szar, úgy ahogy van. Ráadásul esetleges balesetnél kicsi a túlélési esély abban a szemetben.
Az ÚJ SWIFT EGÉSZ MÁS ÜGY!
Az új Swift az már döfi... k. jó kis autó lett, jó áron, de borzasztó ronda szegény.
Nekem meg 99-es 1.6-os OLASZ Fiat Maream van 363.000 KM-el és soha semmi komolyabb baja nem volt.
Eredeti, gyári kipufogóját 300k körül lett cserélve ^^ Lengéscsillapítókat sem kellett volna cserélni, de egész jó áron voltak gázrugós Monroe lengéscsillapítók így az is lett cserélve.
Egy ismerõsöm a Lancia-ját /OLASZ autó...khm/ 500.000km után kicsivel adta el és még évekkel késõbb is látta vele az új tulajt közlekedni.
A Passat drága és SOKAT eszik. Ha elromlik valami benne, az sem egy olcsó mulatság lesz cserélni...
L-es rendszámú Ford Focus, nincs egy éves, és elfosta magát a vízpumpa.És hót szopás szétszedni. Na most mirõl beszélünk?És nem vagyok németautó-ellenes.Mindenbõl foghatsz ki jót, avagy rosszat is mint mondtam.
#88: Megint egyetértek.:D Amikor Én autó vásárláshoz oda érek, akkor valszeg Én is a Passatot fogom erõltetni. Tuti, hogy nagy súlyadó lesz rá.. hatalmas kasztnija miatt, de az nem papír.:) Nah meg Német, nem hagy ott az úton.. mellesleg gyönyörû^^
#93: Az autó arra alkalmas az én véleményem szerint, hogy rövid távra menj vele. Nem vagyok biztos benne, hogy a családdal elmennél mondjuk kocsival Horvátba nyaralni és kibírná-e..^_^
Te eléggé általánosítasz. Várom a választ: mitõl SZAR egy swift?Már ha tisztában vagy a "szar" mint jelzõ jelentésével.Az ezresre azt mondom én is, hogy elég hoki. Na de egy 1.3, ha csak KÖZLEKEDNI akar, simán jó.Ilyen árban kevés hasonló, átlagon felüli megbízhatósággal rendelkezõ autót találsz.És olcsó mint a dög.
Használt autónál alap dolog cserélni, ha nem megbízható az eladó. Mert állítja, hogy nem rég cserélte, de amikor elszakad és szétver 1-2 dolgot, akkor hirtelen majd mindig ki lesz kapcsolva a telefonja.
Amúgy 80 ezrenként erõsen ajánlott magadtól is cserélni a szíjakat/láncot... attól függ milyen kell bele.
Emberek-emberek! Elmegy a topik egy olyan irányba, ami a témaindítónak egyáltalán nem hasznos!!! Az általánosítást, személyeskedést jó lenne befejezni.
Az is igaz továbbá, hogy Csabesz is és én is egy egyszerû kérdést tettünk fel a fikázóknak, indokot várva, amire nem jött válasz, illetve hogy rögtön meg lettem gyanúsítva az oltogatással, de mikor tisztáztam ezt, arra már választ nem kaptam, de ezt most hagyjuk.
Szépen megkérek mindenkit, hogy innentõl kezdve csakis az autóvásárlást segítõ, építõ jellegû tapasztalatok, ötletek és tippek szerepeljenek a hozzászólásokban. És ne gyalázzuk már a másikat a véleményével együtt.
Nem fogok Suzukit venni, mert nem izgat:).Tökre hidegen hagy. De ha valakinek egy autó azt jelenti, hogy A-ból B-be jussak el, van rajta kormány, négy kerék, tudja milyen a színe akkor annak tökéletes.Pláne sok városi használattal.Nem eszik lófaszt se, olcsó mint a húgy. Nem érted mirõl beszélek? Nekem nem téma a Suzuki, max a Samurai, mert az buli. Vezettél már Suzukit?Ha már ilyen idióta csapongásnál tartunk.
Én egy Opel Astra H-t használok 2007-est. De nem is ez a lényeg,hanem az,hogy olasz dízel van benne. Eddig - lekopogom - nem volt vele baj,ne is legyen még legalább 2 évig:DDD Szóval azaz elmélet amit mondassz teljesen igaz. Van ami jó,van ami rossz,még azonos márka/típuson belül is.
Csakis a nagy, erõs, nehéz (vassal telipakolt) autó a jó, mivel a kicsikben úgy meghalsz mint a pinty. EZ megér némi plusz fogyasztást, esetleges plusz teljesítményadót, vagy átírási költséget.
Akinek meg nem, annak úgysem kedves az élete és kispolgári gazdasági megfontolásból minden nap szívesen vásárra viszi a maga és családja bõrét...
Mivel válság van, ezért a lovaskocsit javaslom. Gyakorlatilag nulla alkatrészköltség ( najó azért a lószerszámokat is idõközönként cserélni kell), és nem is eszik olyan sokat (néhány kiló zabrak naponta). Idõsebb tulajoktól már 1 liter borért kapsz egy üzemképes darabot.
Csak azoknak nincs, akik mozgáskorlátozottak..:) #116: Igen, nem is egyet..:) húz, meg minden.. mert kicsi az egész autó súlya és 1.3as motor volt benne. Vezettem már olyat is, ami 900ccmes motorral volt, az is ment még, de már annyira nem érezted az erõt. Amúgy igen.. városi kocsikázásra jó, ha cuccot kell vinni, ami tegyük fel nem fér el egy robogóra. Amúgy egyetértek most Veled az A és B pontból való eljutásban.. csak kérdéses, hogy hány km távolság van a két pont között.. mert egy Horvát utat mondjuk B-A-Z megyébõl.. hagyjuk.
Ott a pont.:) Suzukikban ez is hátrány. Pl. egy Passatnál lehet hogy túléled, Suzukinál nem biztos.. ha még biztosabbra akarsz menni, akkor elõjöhetnek a városi terepjárók.:D
Megint egy szempont, de ne hogy azt hidd hogy ami tele van vassal, feltétlen biztonságot jelent... Az hogy kinek mi mennyit ér meg, körbenézhetsz az országban.Szóval szerintem ez nem így mûködik.
benyalhattok egymásnak a városi tereppel, nagytestû józságokkal, meg ratyi széthajtott hülyegyerek bmw-kkel, hondákkal, de még mindig vmi kicsi, fiatalos occsó gép kéne neki. amit ilyen árfekvésben inkább az adott autó fog eldönteni, hogy viszi-e vagy sem. mer ha abszolúte olcsóság és igénytelenség lenne a szempont, akkor zsuzsa^^
valójában hasonló feltételek mellett érdemes vizsgálni, úgy valóban jobb egy nagy gép, mint pl egy suzuki. bár az új suzukikban mintha anyag is lenne, árán is látszik.
persze, nem egy nagy bömöst, audit, mercit látunk, amint meghal mindenki, aki benne ül, de az suzukiban is ugyan így elérne, azonban egy "kisebb" mértékû ütközés, kicsúszás, borulás esetén jobban védenek a nagy dögök. Meg ez az egész olyan, mint a márkák iránti szeretet (bár itt az emberek nem márkákat szeretnek, hanem országokat, vagy inkább földrészeket), valaki a kis autókat szereti, valaki a bálnákat, valaki a kombikat. hadd döntse már el a kedves autóvásárló, mi kell neki, ha õ SUV-ot akar, megtudja venni, vegye.
Bármennyire is szívesen beleszólnék megint a vitába, és a learoló-csakanagy-csakanémet-csakapasszát tartalmú hozzászólásokra Totalcar-népítéletekkel válaszolnék, inkább megint felhívnám a figyelmet erre:
Szépen megkérek mindenkit, hogy innentõl kezdve csakis az autóvásárlást segítõ, építõ jellegû tapasztalatok, ötletek és tippek szerepeljenek a hozzászólásokban. És ne gyalázzuk már a másikat a véleményével együtt.
Nem vagyok moderátor, nincs bannolási jogom, ... ez csak egy kérés.
hagyjuk, vegyetek suzukit.:D
The best
vegyél tata nano-t azt most még úgy se szidta senki...
Nem. Nem hiszem el, hogy nem bírod te sem befejezni, én hülye meg még bocsánatot is kértem tõled. Nem veszek Suzukit, jó nekem a 16 éves Unóm is. Menni megy, néha szivat, ha csattanok és rámhajlik, akkor így jártam. Ez nem változtat azon a tényen, hogy a topik elment abba az irányba, hogy már majdnem mindenki a saját elvakult véleményét csépeli, ahelyett hogy segítene a topikindítónak.
Nekem jó az a "szar olasz", ha meg másik autóm lesz, az is "szar olasz" vagy "szar Suzuki" lesz. Ha meg majd nagyobb autóra vágyom, és meglesz rá a pénzem, elsõsorban a fenntartására, akkor nagyobbat veszek. Biztonságosabbat. Erõsebbet. Jobbat.
De mostmár tényleg arra kérek mindenkit, hogy fejezzük be a vitát, és segítsünk annak aki igényli.
Alfa 146 fél millától már nagyon jókat lehet kapni. Ritka autó, gyönyörû autó és megy mint a golyó. A boxer motorosnak pedig a hangja gyönyörû, jó a twin sparkos motor is szépen muzsikál. :)
értem én, nyugi. ;) Csak kissé makacs vagy azt hiszem. Nem mondom hogy nincs igazság abban amiket eddig írtál, de azért eléggé elfogult voltál, az is igaz.
nekünk egy VW Vento-nk van ,93-as évjáratú , 1.9-es TDI motorral, 4 éve vettük. 2 vagy 3 éve voltunk vele olaszba hajszálpontosan 1000 KM volt az út a szállásig :D
kibirta tehát. nagyobb gondok nem voltak vele idáig de valamit általában ki kell cserélni olyan 1-2 évente ami már nem müködik megfelelõen
most nem azért de pont az végzett az utolsó helyen a megbízhatósági táblázatban 10-11 évesek között Amúgy biztosan szép kocsi.
ráadásul alfából sokkal könnyebb találni jó állapotút mert az alfa tulajok többsége szereti is az alfát nem csak azért vesz olyat hogy A-B -be jusson...
simán ilyet vennék ha kellene kocsi és 1 millám lenne rá...
Vegyetek F astrát :D most lett 330.000 benne (92-es 1.6i), eddig motorelektronika csere, hengerfejtömités csere, gyertya+ kábelek voltak nagyobb javítások, többi kopó alkatrészek. Jó kis igásló csak nem szereti már a pörgést, kicsit szelepcsattogások jönnek elõ olyankor :D A kaszni viszont szar fõleg küszöb meg a felétõl hátrafelé az egész :D rozsda simán elõjön a semmibõl egy tél alatt... Bontóba bagóért vannak a cuccok hozzá, vagy fórumokon is lehet bizniszelni jókat. Üdv:B
"Csak azoknak nincs, akik mozgáskorlátozottak..:)"
jah sajna tudom :D konkrétan javítva lett a küszöb meg a tanksapka körül õsszel. Tél után lemosáskor a küszöbön 20-30 centi hossza durván rozsdál már :D a tanksapkak örül is van egy repedés.. Mondjuk elég olcsó volt a javítás...
kicsit utána járhatnál mielõtt égbekiáltó baromságot írsz... wikipedia elsõ mondat...
"A Ford Motor Company egy amerikai multinacionális vállalat amit Henry Ford 1903. július 16-án Lansingben alapított 11 társával együtt, mindössze 28 000 dollár készpénzbõl. Akkor még Õ sem gondolta, hogy a világ egyik legnagyobb ipari vállalatát, a második legnagyobb autógyárát hozzák létre, melynek fejlõdése szorosan összekapcsolódik Amerika XX. századi ipari fejlõdésével."