Sziasztok.19 éves vagyok,jelenleg egy 4-es Golfunk van,viszont lassan szeretnék egy saját autót. Kb 1500, Eurót szánnák az autóra,vagy egy kicsivel többet. Elsõre 3-as Golf,vagy 316i jutott eszembe. Szerintetek milyen autó lenne jobb? Vagy még várjak amig több pénzem lesz,és akkor vegyek?
ha szeretsz vezetni mindenképpen a BMW, de 320 alatt ne állj meg, vagy egy 318is, 316 lófing.
nemtudom én 316ot biztos nem vennék, 8litert az is simán bekajál városba, és nem is megy, akkor inkább ahogy elõttem is írták 320, 10-11 körül eszik ugyanott kb, viszont gyönyörû a hangja+ megy is ha kell aránylag jól
nem érdemes TDS-t venni, rákölti a vételár dupláját, és alig fogja tudni használni mert mindig szerelõnél lesz. A 318 TDS gyenge, nem jó semmire, a 325 TDS erõs, de én nem merném megkockáztatni. 318is-el el lehet járni 9 literbõl, 320i-vel is 10 bõl simán az meg nem vészes.
kossz az infot.. mert en 325 tds-t lestem ki a magamnak.. iszont nekem picit sok a 9-10 liter fogyasztas :( .. pedig szeretnek bmw-t.. ezert hittem naivan azt hogy 325 tds a nekem valo :S de igy picit sozmoru lettem ..
Ezek kb mennyit fogyaszthatnak? Mert azért ilyen benzinárak mellett azt is kell néznem,mivel szeretek sokat autókázni,és az assszonyka is 250 km-re lakik,szóval fogyasztás is számit :D
Haver 316i Compactja 106 lovas,és nem eszi meg a 7-et sem.Pedig rendesen tapossa neki.Kisebb kasztni miatt?
7-8 vegyesen. ilyen volt az egyik cégesünk, 400ezren túl is hozzányúlás nélkül ment, pedig kapott rendesen...
haverod valamit nagyon elszámol, vagy csak próbálja fényezni, de ha utánaolvasol, olyan nincs hogy 7liter alatt eszik egy 1.6os fõleg ha tapossák neki.
sziasztok..regebben dumaltunk itt sima 1.6 opel astra f rõl.. (55kw asszem)
volna 1-2 kerdesem.. hozza ertok tanacsat varom.. de elobb a sztori kovethezzen, hogy minden vilagos legyen.. :D
nos .. sajnos ugy 6-8 honapot allt az enyem egyeb okbol kifolyolag.. sajnalom is szegenyt..
..most ujra "lehetosegem lett" hasznalni..
gondoltam atnezetem szakemberrel a szeme fényét.. nehogy kis bajbol nagy legyen es bantodasa essen az en dragasagomnak..
szervizeshez indulas elott ellenoriztem a folyadekszinteket.. hutoviz szinten kivul minden ok volt.. hutovizen nem talaltam minimum szintet..csak fentrol lefele mutato jelet.. (gondolom az a max) picit alatta volt..es emlekeim szerint azelott pontosan rajta volt.. de nem volt szamottevo hiany.. felirtam az ut lejtesenek.. (benzintank kupak elleorzese..hatha a város "betyárai" dobtak bele cukrot vagy bármi jot..de nem volt feszegetve..)
szal indultam volna szervizeshez.. de ugye akku full lemerulve.. mellettem parkolo auto tulaja volt olyan rendes ..es behajtottuk o autojarol/aksijaval osszekotve.. (nem indult egyre.. szla vartunk mig tolt bele.. par probalkozas utan sikerrel jartunk)
kozben hivtam szerelot.. mit szeretnek.. (megelpodott rajta.. hogy mit akarok en.. ha ellenoriztem mindent akkor minden rendben..de mondtam neki hogy feltem a kocsit..igy elvinnem..biztos ami biztos) (hzzatennem, hogy nem tudom mi ilyenkor a teendo, de azt tudom hogy a kocsinak nem jo sokaig allni) igy hat odamentem.. szakitott par percet.. azt modnja mit akarok mit csinaljon vele.. mondom gozom sincs.. nem ertek hozza.. nem csinalt smmit.. mondom hutofolyadek szintje magasabban volt picit..igy ontott bele egy keves fagyallot.. aztan csak allt..hat mondom jo.. ha ez minden amit tenni kell vele..akkor megyek is tovabb..
elso (kb 30km) utamon fel is tudnt hogy a hufok jelzo nem igy szokott mukodni.. ..amiota megvettem az autot.. az volt a normalis hogy.. startolas utan 1x felengedte majdnem 100 fokig.. aztan visszahutotte 95re.. onnantol kezdve ha tapostam neki ha lassuztam.. fix 95 fokon allt..
..most eszrevettem hogy felengedi 100ig ..aztan vissza ugy kb 93 ig..aztan ujra fel.. es a 2 ertek kozt ingazik...
..a masik problema amit eszrevettem a kulso homéro rossz.. (bár ez nem aggaszt.. nem nagy gond..szal ezt a teamat kesobb feszegessuk..
szoval a kerdeseim: (kerlek titeket reszletesen valaszoljatok minden pontra)
1. ha hosszu ideig all a kocsi, akk mi a teendo?
(jobb lett volna elore megkerdeznem es aszerint cselekedni..de surgosen el kellett utaznom..nem volt idom erre)
2. hibaztam-e? vagy mi mast kellett volna?..
3. a hutoviz homerseklet ingadozast mi okozhatja? kb mennyi penz a javitas?
4. mennyire biztos hogy ha az adott alkatreszt kicsereltetem, akkor megoldodik a problema? (marmint allndoan mindig ki kell e valamit csereltetnem..aztan vagy jo vagy nem.. mert nincs nagyon penzem a hosszadalmas hibaelharitasokra..)
Hûtõvíz nekem is ingázik 95 és 100 fok között. Szerintem emiatt nem kell aggódni, mindig kell nézni a hõmérsékletet és ha 100 fölé megy jóval és nem kezd el hûteni, akkor félre kell állni egy 10-20 percre hogy visszahûljön. Aztán ha újra csinálja miután elindultál, vagy inkább másnap amikor mész a kocsival megint elõfordul, akkor lehet hívni a szerelõt.
Sziasztok van egy 1.3-as ford fiestám 2003-as,a gond vele hogy alig akar gyorsulni,ill hirtelen gázadáskor fõleg alacsony fordulatról elég erõssen rángatni kezd,és villog a motor diagnosztikai lámpa. Már cseréltek rajta jeladót gyujtógyertyákat utoljára hengerfejtömítést is. Mitõl lehet ez köszönöm a segítséget elõre is!
talán egy ODB scanner megmondja.ha van check engine jelzés,akkor hibakód is van...
Üdvözlet. Nos azt szeretném meg kérdezni, hogy a bmw 318i 1.8-as benzin+gázzal, 600euba kerül (olyan 180.000ft), 1984-es 175.000km van benne, szervizelt, nem rohadt az autó, de én a motorjának a 12-14 literes gáz fogyasztásával kicsit hadban álok. Egy hogy öreg autó, kettõ a futott km, három a fogyasztás. Nos szerintetek megéri megvenni vagy inkább gyûjtsek még és egy kedvezõbb kisebb Opel Corsa B-t vegyek ami fiatalabb, de 1.2-es benzin motorral felszerelt kb 5-7 litert fogyaszt. Nos vélemény? Kemény döntés :D Kösz. Üdvözlet.
Ha valós a km, akkor 6000km/év az semmi egy 30éves autóhoz képest. 600euróért autót venni meg nem ajánlatos. Összerakják az autót az eladásra, pár hónap múlva meg hetente mész szervízelni vele. 12-14literes gáz fogyasztás az "normális". 100km LPG-vel(mai áron) 2900-3000Ft 12liter fogyasztással 100km benzinnel(mai áron) 3500-3700Ft 9liter fogyasztással
Volt osztály társamé az autó, tavaly vette, akkor 950-ért, lejárt a regisztrációja, ezért 600ért árulja. Csak érted arra vagyok kíváncsi, hogy megéri-e megvenni, vagy mennyit futhat még? (én a benzineseket már 200.000km után hanyagolnám, mert még is csak sok az a km, és lassan gondolom generál kell neki, vagy a bmw motorok strapa bíróbbak mint a többi? :D )
most beszéltem vele, pontos adatok 180.000km van benne, 1984-es, azt mondja 10-et fogyaszt átlagban ha nem tapossa neki annyira, attól függ, hogy hogy hajtja. 600ról indul, 500-ért is ide adná, mert drága a regisztrációja. Nos nem tudom :D xD
Amit tudni illik az egy dolog. Használtautót nem km állásra vesz az ember,hanem állapotra. Ha rendben van és normálisan karban tartották akkor meg kell venni. Ráadásul az elõélete is ismert. Ha hulladék akkor nem kell foglalkozni vele. Enyémben is 235 ezer km van és semmi baja motorikusan. 217-el vettem...motorjára nem kellett költeni,kapott új vezérlés szettet,na jó meg ki cseréltem a szelepfedél tömítést és ennyi volt.
ha jó állapotban van tényleg aránylag, akkor vedd meg. de jobb ha tudod hogy azt a 180ezer kmert minimum kettõvel szorozd meg és akkor kapsz egy talán valós km-t...de ezen ne is gondolkozz, mert ennyi pénzért csak ilyet kapsz,akármilyen márka legyen amibe kevesebb van az tuti kamu.
Motorja jó, hajtottam még májusban, szedi a lábát, egy kettõ fent voltam városban 90-en :D Am fékezésnél észre vettem, hogy be remegett egy kicsit a kormány, de ez lehet a disk egy aránytalanul kopott, és azért is be remeghetett, lehet le kell szabályoztatni :D Lényegében jó kocsi, ma mikor beszéltem vele, mondta, hogy 1-2 helyen olyan mint ha kezdene leválni a festék (fel hólyagzott) a küszöbnél. Szerintem egy kis ki heggesztés, feketével lefújni a küszöböt és már jó is :D Szóval akkor azt mondjátok érdemes lenne megvenni? :) (bõr ülések, zene cucc, sport kipufogó, jó állapotú gumik) :D
Nos, sajnos nemsoká megint autótlan leszek, vissza kell adnom a bömbit. De kitaláltam, hogy régi nagy kedvencem lesz az új autóm, ami nem más mint a w123-as merci :)
(Étolajjal tankolás és hasonló kis mókák nagyon csábítóak :))
Szedánt szeretnék, viszont turbo motorral. Ez valószínûleg, majd az én dolgom lesz, hogy turbó motor kerüljön bele, mert TD-t csak kombiban látok még németországból is.
Szóval lesz majd egy motorcsere nagy valószínûséggel. A kérdésem az, hogyha tudom elõre, hogy cserélve lesz a motor, eleve 300d-t vegyek, vagy kereshetek akármelyik dízel közt. Tehát nem lesz bonyolultabb és drágább az új motort lepapírozni, ha kisebb köbcentis motor volt az autóban elõtte?
A másik kérdés, ami felmerült bennem, hogy igencsak régi autókról beszélünk, ezekben a turbó hogy bírja? vagy már kb az összesben döglött?
ha kínlódni akarsz minimális plussz teljesítményért akkor kiváló ötlet,a merci lusta még turbóval is sosem erõltették a turbót,nem véletlenül mert azokból az örvénykamrás motorokból a szívók jobbak a merci még 91-ben is 4 szelepes szívót fejlesztett,mikor már minden gyártó a feltöltõt nyomta
ha autózni is szeretnél és még normális menetteljesítményt is akkor a 3.0 szívó kéziváltóval megfelelõ hogy w123-ból még szívóból is normálisat hol kapsz ,pláne aminek még a kasznija is jó na az nem egyszerû eset
én is öregebbet akartam,csak azért vettem w124-et mert csak abból találtam elfogadható állapotút most mellette én is vadászom w123 v. fõleg w116-ra ,de már egy éve nem találtam megfelelõt de nem is sürgõs
Mindenki fosik a lakatosoktól, pedig VANNAK jó karosszériások. Én is megvettem az Explorer-emet, már vittem is át karosszériáshoz instant. Mondták még elõtte, hogy áááá, jó ez így még évekig, semmi baja ennek stb., de engem nem érdekelt, küszöb, fellépõ, hátsó ív stb. csinálják meg mind és akkor TÉNYLEG évekig jó még. Drága? Naés?! Késõbb még drágább lenne.
kínlódni akarok, azért nem újabb autót akarok venni :D
Egyik barátom kint dolgozik németországban, egy autóbontóban, õ lenne aki segít beszerezni a gépjármûvet, és a szükséges alkatrészeket :)
A 79 vs 123 ló pedig arányaiban azért nem kis különbség. Turbósban sajnos még nem volt alkalmam ülni, így annak a menetteljesítményérõl nem tudok mit mondani :/
Váltót kézit szeretnék mindenképpen, abból is az 5 gangosat.... (bár pont td-hez nem volt 5 sebességes :D)
Azért köszi a segítséget, szerintem keresek egy 300d-t, aztán lesz ami lesz, max marad benne a szívó...
hol írtam én ilyet? márkakereskedésben dolgozok, van jó lakatosunk... úgy összerakta az autóm alját, hogy észre sem venni, hogy javítva volt, csak azért jegyeztem meg, hogy ezzel s számolni kell!
Szeretnek venni a BMW-t aminek a fogyasztasa lenne a lenyeg. Egy BMW3-as tipusu 2003 evjaratu korulire gondoltam. Melyik a legjobb fogyasztasu: 1.6, 1.8, 2.0 ? benzin vagy dizel?
Volt vagy van esetleg itt köztetek valaki aki használt már Renault Fluence-t? Vagy esetleg aki szerelte már? Erősen gondolkozom rajta, hogy veszek egyet, de nem vagyok biztos abban, hogy hosszútávon jó verda lenne. A megbízhatóság aggaszt főleg mert a Renault nem éppen arról híres. Szóval a véleményetekre lennék kíváncsi.
Kedves fórumozók! Tanácsot szeretnék kérni, leginkább olyanoktól, akiknek van tapasztalata a kérdésben lévő autóval. Gépjármű vásárlás előtt állok, a kinézett autó az egy 2004-es Nissan Primera 1.9 dci. 695 000 Ft-ba kerül. Bajom az egésszel, hogy ennyi idős autóért ilyen alacsony ár nekem eléggé gyanús. Képeken szép az autó, gazdag a felszereltség, éppen ezért gondolok arra, hogy van valami "összeesküvés" a dolog mögött... A másik bajom a francia motor, nem vagyok benne biztos, hogy megbízható. Érdemes lenne-e belevágni a vásárlásba, vagy inkább nézzek egy japán motoros 2.2 td-t kicsit drágábban? Egyáltalán érdemes-e ezzel a típussal foglalkozni max. 750-800 ezer Ft értékig? Köszönöm a válaszokat!
Ha jól látom, a Bécsi úton van az autó. Ha biztosra akarsz menni, elmész a kereskedőhöz és felajánlod neki, hogy elmentek együtt az autóval a a Kunigunda útján lévő Nissan márkaszervizbe, te kifizeted az átvizsgálási díjat és ha számodra megfelelő az eredmény, akkor megveszed. Ha nem megy bele, ne vedd meg. Ha azt mondja, hogy ki van vonva a forgalomból, akkor javasold a P rendszámot. Illetve kérd el a forgalmit, hogy belenézz, hogy minden rendben van-e.
Ha nem egy problémás darabot fogsz ki belőle, akkor nem sok gondod lesz vele. Általában dicsérik, plusz ugye egy Nissanba is belerakták, ami azért mégiscsak japán színvonal. Persze hozzá kell tenni, hogy nem vagyok szerelő és a motorokhoz is csak minimálisan értek, de kérdezősködj nyugodtan a szervizben róla, biztosan többet tudnak mondani.
Mindenképp, feltéve ha egyáltalán meglesem ezt az autót. Az a baj, hogy tetszeni tetszik nagyon, de nekem nagyon gyanús... Utoljára szerkesztette: G18XM8, 2015.08.05. 13:36:45
Gyanúsnak tényleg gyanús, de szerintem egy próbát megér, aztán ha nagyon tetszik megtekintés után is, akkor egy szervizátvizsgálás nem egy nagy összeg, hogy ne verjenek át. Utoljára szerkesztette: karajjj, 2015.08.05. 13:54:32
Az a baj, hogy a szervízben nem derül ki mennyire vannak elfáradva benne az alkatrészek, az max. akkor látszik ha szét lenne szedve. Mondjuk minden használt autó zsákba macska...
Viszont nem tudom, hogy ezeknek van-e digitális szervizkönyve, de pl abból egyből kiderülhet, hogy volt-e tekergetve, meg egy motordiagnosztika azért sokmindent elárulhat.
Halihó! Nem találtam hirtelen megfelelő topicot a kérdésemnek, így gondoltam itt kérdezem meg: használt autó vásárlás előtt állok és a nekem tetszőket neten legtöbbször a Fővárosi Autópiacon találom viszont kizárólag rossz dolgokat hallottam róluk. AAAAutónál már voltam személyesen és ott is közölték velem, hogy elképzelhető, hogy zsákbamacskát árulnak, nem készségesek és átverik az embereket előszeretettel. Nektek van tapasztalatotok vagy véleményetek róluk? Előre is köszi! Utoljára szerkesztette: attiGT, 2015.08.24. 15:20:23
Én sok jót nem hallottam róluk. Hónapokig keresgéltem új autó után és többek között náluk is jártam. Azt a típusú autót amit kerestem volt náluk több darab is, de mint utóbb kiderült ezek külföldről behozott darabok voltak és hát ebben az esetben ugye igaz a mondás, hogy messziről jött ember azt mond amit akar. Ráadásul nem engedik, hogy te elvidd és megnézesd a kocsit mielőtt megveszed. Szerintem jobban jársz ha nem tőlük veszel. Én hónapokig lestem a használtautó.hu oldalt és hála az égnek szerencsém volt. Nem Budapesten vettem és akitől vettem az is úgymond kiskereskedő volt halál normális volt. 1 hónapja van meg az új verdám semmi baja és nagyon tetszik.
Az ilyen nagy autókereskedő helyeket kerüld, drága, rossz autók vannak náluk nagy részben. Inkább várj a vásárlással, amíg nem találsz magánszemélynél olyan típust, sokkal jobb tulajtól venni autót.
Nem feltétlen jobb dolog. Lehet, hogy olcsóbb, de nem jelent garanciát semmire. Autókereskedésben dolgozok évek óta, láttam én már annyi mindent... Inkább egy megbízható kereskedő, akiről a neten jó véleménnyel vannak az emberek, mint Jóska bácsi Alsóbivalybasznádról, aki szerint olyan jó az autó, hogy sose kellett még hozzányúlni.
Ami azt illeti körülbelül 2-3 hete kezdtem el nézegetni autót, személyesen 2 helyen voltam eddig, kereskedéseknél de nem találtam megfelelőt eddig viszont egy hónapon belül már szeretnék a vásárláshoz eljutni. Kifejtenéd, hogy a 3A miért nem jó? Teljesen normálisnak tűnt az a csávó, akivel beszéltem és saját költségemre el is vihetem az ő sofőrjükkel az autót egy szervizes haveromhoz, aki átvizsgálja nekem. Sőt, a Fővárosi Autópiacot is felhívtam és azt mondták ott is megtehetem ugyan ezt, azzal a kivétellel, hogy a 3Aról eddig nem hallottam rosszat csak a Fővárosi Autópiacról.
Főleg az árak miatt, valahol meg kell keresni a kereskedői költségeket. Ha pedig magánszemélytől veszel, akkor pl. nem lesz kiszilikonozva a motortér, látod ha valahol olajfolyás van, stb.. Ez saját tapasztalat, persze kivételek mindig vannak, használtautó vásárlásban mindig van egy kis lutri.
Volt olyan kollégám, aki elég sok évet lehúzott náluk, mesélt cifra dolgokat. Fiatal autót megéri megvenni náluk, ha jó áron van, de ha idősebben gondolkozol, akkor nem javasolnám. Inkább olyan kereskedőtől vegyél, ahol márkaszervizük is van. Előző cégemnél anno azért kerültek 50-80-ezerrel többe a régebbi autók is, mert le voltak szervizelve mielőtt kikerültek a használtautósokhoz.
Igazából pesten vagy a környező városokban szeretnék találni egy nem fehér színű vw polot de eddig nem találtam árban megfelelőt
edit: ma voltam fővárosi autópiacon, hát ez tényleg egy piac, elszörnyedtem kb 2 percet töltöttem ott... Utoljára szerkesztette: attiGT, 2015.08.25. 16:08:43
Vagy ti milyen autót ajánlanátok 2M forintos keretből? (úgy hallottam és ha belegondolok érthető is, hogy a keretnek 30%-át félre kell tenni szervizeltetésre meg stb...)
10 évesnél nem öregebb, 100e KMnél nem többet futott bár elfogadom a 150e-t is, klíma mindenképp, 5 ajtós, kis autók tetszenek mint pl a golf vagy polo. Igazából ma csak golf, golf plus, polo és sx4eket néztem, ezeket ajánlották eddig. Nem vagyok túl jó helyzetben mert a családomban senki nem ért a mai autókhoz így nem tudok kitől tanácsot kérni így hát csak ismeretlenek szavaira tudok hagyatkozni, ők ajánlották eddig ezt a 3 típust.
debrecenben találtam egy gyönyörű türkiz kék színű Golfot minden paramétere megfelelt nekem, este 9kor találtam, akkor már nem tudtam elérni nyilván a kereskedést, reggel meg közölték velem, hogy elkelt :( ilyen a szerencsém... Utoljára szerkesztette: attiGT, 2015.08.29. 13:31:48
Rokonom óva int attól, hogy szervizes vagy valamilyen hozzáértő nélkül menjek autót vásárolni, de az egyetlen szervizes ismerősöm nem tud munkaidőben eljönni velem, mást meg nem ismerek, erre van más megoldás?
szerintem érdemes megvárnod egy olyan alkalmat,amikor veled tud menni egy hozzáértő személy,én is sok autóról lecsúsztam azért mert nem mertem egyedül elmenni fater nélkül,de ő ért hozzá,és inkább megvártam amíg velem eltudott jönni,és ki is fogtunk együtt egy fasza almerát. Szóval szerintem nem szabad kapkodni vagy ilyesmi