nekem q9400-ön nagyon nagy CPU limites volt totál maxon, a gput volt, hogy 50%-osan sem használta. mondjuk most csak 2,66ghzes alapon volt a processzor. Holnap jónak a 2600k, kíváncsi leszek...
Nekek ffb fura,( NKP után....) néha igazán azt sem tudja hol van :)))) Kerékvetõ, és bukótér effekt az meg nagyon rossz :( Mondjuk az ütközés is, e háromban amúgy ugyanazt csinálja, ránt egyet-egyet aztán jól van ! :)
Tim Wheatley: rF2 is already built to use multiple cores (two at present, more likely in future if available).
Nem melegszik semmi alatt, és minden fut szépen.... Annyira nem izgat a dolog, ez még nagyon beta , majd meglátjuk .... abban biztos vagyok, hogy akinek fullos rF1-nél nem volt mega fps-e az ne reméljen túl sok jót . :(
Amiket leírtál azok tökéletesek elvileg a gépben. Az alaplapodra lennék még kíváncsi valamint arra is ügyelj milyen a hûtésed! A hûtés nagyon fontos, proci gépház hûtés. Utóbbi 2000 Ft de 20-30 FPSel vagy még több is lehet az FPS mutatód, mert nem melegszik túl a rendszer.
Gépügyileg lehet nálam van a hiba, tuti nem állok neki drivereket próbálgatni :) Van egy pár játék a gépen, vajsimán fut minden, szóval én elkönyveltem ez ilyen, ennyit tud :) Egy az egyben GTR2 esõs érzés P4-esen :)
azért megnézném hány magot használ az rf2 ha pörgeti a procit mint állat. nincs optimalizálva..kizártnak tarton, hogy ne menjen el ezután egy E8400-on! RECOMMENDED (over above minimums): CPU: 3.0 GHz Intel Core 2 Duo or 3.0 GHz
Nem tudom , nem értek a gépekhez :) De amúgy jól gondolod, a legkisebb csomag havi új build, de késõbb a különbözetet kifizetve válthatsz nagyobbra is ha úgy gondolod .
Köszi! Akkor jól értem, hogy 10€-ért a havi bétákat kipróbálhatom? Látom Neked elég erõs géped van. Egyáltalán 2magon 2,5GHz-en, 9800GT-n eldöcögne valahogy?
Hát igen, elég CPU limites a játék, de még kellene nézni, hogy egy tuningolt i2500k mit csinál, mondjuk 4ghz-en. Viszont rohadt kellemetlen, hogy FullHD-ban maximum grafon CPU limit lehet egy ilyen erõs procival...
I5 2500 , HD 6870, 8 G ram... Ez volt a legalacsonyabb, de átlagban 25 fpst mondanék, ha valahol ütköznek az AI-k szaggat. HDR és soft árnyék nélküli ennyi nálam. külön szép a gyönyörû effekt ahogy az AI- k világítják egymást :))))
Ezen a gépen CARS stabil 50 fps maxon, 15 AI-val.
Szóval iszonyat lassú !!!!!
Üdv, A CARS béták letöltéséhez milyen feltételeknek kell megfelelni? Mennyibe kerül?
de amig így pörgeti a procit tök mindegy E8400 vagy IE5 akad mindkettõn...én már megéltem egy optimalizálatlan játékot a RO2-vel még1x nem esek ebbe a hibába. Ezt javítsák ki elöbb de az lesz vagy 4GB patch..
Ha majd bovitik a DevKit-et, kapunk rendes MAX file-okat, es azokban benne lesz minden animacio elore legyartva, bekulcsolva, texturazva, az a legegyszerubb;) Ha valakinek jok a gyari animok, es nem akar ujakat, akkor „gyorsan” at lehet oket huzni. Ha odaadjak vagy kibanyaszhato. Ha nem, akkor szivacs van, akkor modellezni, animalni kell;)
Mostanaban en sem fejlesztek, boviteni mar nem lehet, mindenkeppen cserelni kell a proci/alaplap/memoriat. Meg kellene egy videokartya, de abbol csak olyat vennek, ami tobb evre szol, az meg egy szazas...:)
Hulyen hangzik, de hirtelen ismet az rTrainer a legjobb auto az rF2-ben:)))) Jokat lehet vele csuszkalni, ellenkormanyozni.
Magamnak kioperaltam, megcsinaltam mod-nak, azt hasznalom:) De ahhoz, hogy publikalni lehessen, rendbe kellene rakni (tobb auto, festes, csapatok, elnevezesek stb.), ahhoz meg mincs kedvem se idom;) Autokkal amugy sem szerettem foglalkozni;)
GYors megoldas: masold at az ../Installed/Locations mappabol a palyakonyvtarokat a DevMod/Locations-be, es ird at az RFM konyvtarban a TestingMOD.rfm file-ban ezt: Track Filter = *. :)
nekem is, csak i5 proci az 58000 Huf, Sapphire radeon 6870 48000 Huf...alaplap 37000 Huf, + 6 gb ddr3 ram + 1 terra vinyó se ártana...szóval...nem most veszek...majd ha lejjebb mennek az árak (fél év).
"Végül, meglepõdtem, hogy a gépigény nem igen lett magasabb. De minden képpen ajánlott a leírásban szereplõ configot használni és akkor még onlineban sem ér meglepetés. " simracingen ezt irtak , akkor most nagy vagy nem a gepigeny?:D
A Shader-ezes hasonlo a texturazashoz, csak kicsit bonyolultabb;)
Igazabol Materialokat kell gyartani. 1 Material 1 Shader-bol all (vertex/pixel/post „kompozitalo scriptek”), ami tobb layer-t/csatornat tartalmazhat, egyenkent texturakkal (plusz azok sajat alpha-csatornajaval). 1 shader 2-4 „layer-bol” all, de van ami ennek a ketszerese;) Az rF2-ben tobb mint 100 (szaz! ;P) fele shader van, ezekbol kell kivalasztani a megfelelot;)
A BTB mar elore elkeszitett materialokat hasznal, ott max texturakat kell cserelgetni, az mas vilag;) Azert palyaepito program.
hát... gépet kell vennem asszem :-) amúgy nem lesz rossz :-)
Az tuti, nekem 20 AI-val se éri el a kívánatos 60 fps-t, jó ha fele megvan (maxon), igaz erõmûvem sincs, de azért bíztam benne hogy egy erõs I5-ön, 6870-el azért el megyeget :)
amig ezt az optimalizálatlan hibát nem javítják ki addig meg se veszem..20 autó szerveren diavetítés lesz?
megvásárlás pillanatától. de jobban számolsz, ha úgy értelmezed, hogy a hivatalos, full rf2 megjelenésétõl 1 év. annak a megjelenése meg még minimum 1/2 év
aki most a betat megveszi a teljes megjelenes utan kap 1.5 ev online accountot vagy mar mostantol szamitva?
vagy csak simán be kell másolni a hwshader mappába? úgy oldották most meg, hogy már nem kell kitömöríteni? Mondjuk kipróbálhattam volna.
A coreshaders.MAS tartalmát hogyan lehet bemásolni max-ba? Csak mert nekem a mas2.exe-vel nem nyitja meg a coreshaders.mas filet (azt írja "Unknown MAS key"). Így akkor nagyon nem kell nekiállni semminek. Még jó hogy az ISI beleirta a tools mappában levõ txt-be, hogy kell csinálni, bár már eleve elcseszték ott, hogy GameData könyvtárat írtak pedig az már rF2-ben nincs is, de ez a legkevesebb, valaki próbálta már?
Ez nagyjából így mûködik, csak kicsit el van túlozva. Szóval adott egy szög az elsõ szárnynál, sõt, szárnyprofilnál ugye elvileg nagyon szög sem kell, a nyomáskülönbség miatt vízszintes állásban is termel leszorító erõt, jó keveset. Persze nem egyrészes a szárny, a felsõk még Monzában is szögben állnak. Na szóval ha úgy ahogy tervezték ráküldjük a levegõt akkor leszorít. Ha valamin megemelkedik a kocsi orra akkor egy bizonyos szög után már tovább fogja emelni a kocsit, és szépen hanyatt esik.
Az más kérdés, hogy egy rázón nem szabadna ennyire felpattanni, és pláne nem szabadna annak megesni, hogy gázzal lehessen ezt az állapotot tartani. Végülis ez nem motor. Szóval az elv okés, a mérték nem.
Viszont ebbõl kiindulva szívesen megnéznék egy kerék-kerékkel érintkezést, majd az autó hanyattesését, ahogyan azt Christian Fittipaldi csinálta a 93-as Olasz Nagydíjon.
Alex! Az "animációk legyártása" alatt mit értesz? Csak azt hogy a gyári animációkat lepakolgatni valahová? (Pl pályabírók,boxban az emberkék) Vagy lehetlesz valami saját mozgást, vagy az animációhoz saját modellt létrehozni?
Igen kb azt. BTBben valamint Maxban meg 3DSimedben is be tudod állitani milyen shadert használjon. Pl ha diffuse akkor csak a sima textúra, ha diffuse + specular akkor a textúra és azon megcsillanó fényhez készített textúra. Vagy még az elõbbi kettõhöz pluszba jöhet a bump map is. Tudod te mirõl beszélek, csak nem szoktad ezt így nevezni.
Pont ezt akartam kérdezni? hogy az rf1-be nem kell .mas fájlnak lennie hogy menjen egy pálya. Akkor ezek szerint a modolók élete még bonyolultabb lesz, az állandó mas ki-be csomagolások miatt. A pálya shaderezésén mit értel? A pályaobjektumaira való új materiálok rádobálását?
Persze ez is megkerulheto bizonyos fokig, de a lenyeg, hogy nem lehet egyszeruen csak atnevezni, belepiszkalni, feltolteni, es az is sokat szamit, hogy most mar az rF2 NEM olvassa a .mas file-okon kuvuli tartalmakat.
rF1-re sem csináltam semmit. BTB-ben csinálom, és az készíti el rF1-re. Ha majd tudja az rF2-t akkor mehet oda is, de én biztos nem tudom. lövésem sincs mit hogyan kell, mi a különbség, stb. Szóval csak legozás, és a többit a progi intézi.
De csinálhatok úgy, mint a modder csapatok, hogy az új pályámat már rF2-re készítem.:D Aztán vagy sikerül belerakni vagy nem.:)
Es ha mar modolas, konvertalas, autok, palyak, modok kaosza, rendszere.
Az rF1-hez nehany honap/ev utan megjelentek a kulonfele „copy/paste”, 2–3 klikkes konverterek (ami itt jelenleg nem mukodik), es utana barmit, barmikor meg lehett osztani szabadon, nem lehetett tudni ki es mit csinalt benne, honnan van az anyag.
Az rF2-nel drasztikusan csokkenhet a duplikalt, barkacs modok szama (az elso idokben biztosan). Az uj „kodolt”, egyedi azonositos rendszernek koszonhetoen, sokkal jobban lehet ellenorizni a dolgokat.
Ahhoz hogy valami megjelenjen, de foleg hogy online mukodjon (meg LAN is!), ahhoz regisztralni kell a modot az ISI-nel. Nem ellenorzi az ISI (nem is teheti), de ez akkor is egy korlat. Vagyis nem lehet csak ugy feltolteni valahova aztan szedjetek;)
Masnak a file-jaiba (mas, rfcmp, rfmod) nem lehet belepiszkalni, csak ha uj azonositot kap, igy kenytelen teljesen egyedinek, „sajatnak” megjelentetnie, nem lesz „unoffical”, Jozsi-Pisti-Klara patch/mod/tunning vagy liga-mod;)
Ha az rFCentralt tovabb fejlesztik, atalakitjak, es/vagy indul egy uj oldal, es/vagy esetleg elerheto lesz valamilyen szinten az ISI ID-adatbazis, es/vagy lesz hozza egy uj ertekelo, szavazo, ellenorzo, minosito rendszer, akkor valoban lehet majd egy korrekt, normalis tartalmakat szolgaltato oldal.
Ahhogy elottem is irtak, kivitelezhetetlen a liszensz problemak miatt;) Ha ingyenesen adna a modder, ISI reszerol meg az elbiralasa, tarolasa, megosztasa is torvenyserto lehet.
Ez a módosított, új fizikával írt VFTS elérhetõ lesz valaha, valahol? Engem kifejezetten érdekelne. THX Az rFCentral szerintem is jó, ha tetszik leszeded, ha nem nem.
Lehet konvertalni, ugyanaz az a rendszer, sot nem szall el az uj shade-erek miatt, egyszeruen csak lenullazodik. Vagyis ujra kell shade-erelni az egeszet, de ez a minimum, ennyi valtozas utan. De mar ez nagy segitseg, konnyedseg, valszeg figyelt ra az ISI, hogy kompromisszumokkal, de megoldhato legyen.
Ha uja lesz shade-erelve egy palya, akkor mar mukodik rajta minden (idojaras, eso, felhok, RealRoad stb.).
De ahhoz, hogy ertelme legyen, elerjen valami rF2 alapallapotot, dolgozni kell vele pluszban rendesen:
animaciok legyartasa; szel dinamikak beallitasa, moldellezese; tukrozodo feluletek keszitese; esovedo reszek; sokkal reszletesebb object mennyiseg; reszletesebb 3D-s aszfalt (10—20-szorosara nott az erzekenysege a feluletszamitasnak!); uj LOD/VisGroup elemek az optimalizaciohoz; uj arnyek kezeles; stb;)
Csak hirtelen nehany, ami most eszembejutott;)
Az egyszeru kovnverterek nem mukodnek. Egyelore meg ahhoz is moddelezni kell valamennyit, hogy alaphelyzetben normalisan mukodjon a palya. Ez bizonyos fokig szerencse, mert a gyors, barkacs konvertek nagyresze igy elmarad.
Nincs itt fejetlenség. rFCentral, szépen kategóriák szerint csoportokba rendezett modok, pályák. Mellette értékelés, kommentek, képek. Ha jó leszeded, ha nem jó nem szeded le.
Én mondjuk talán haragudnék is, ha az ISI akarná eldönteni, hogy nekem mi a jó, és bizonyos modokat mondjuk ki sem próbálhatnék, mert nem ment át a szûrõn.
Majd pont ezzel foglalkozna az ISI hogy kismillió modot ellenõrizgessen. Jó vicc. Ugyan olyan fejetlenség lesz mint rF-ben. Bár engem eddig sem zavart.
Modért soha nem fogsz pénzt kérni, mert az autók, pályák, vagy szériák felhasználásáért sem fizettél jogdíjat. Egy amolyan minõség ellenõrzés akár bele is férne, de ez is nagyon képlékeny dolog. Max grafikára, és mûködésre lehetne korlátozni, mert pl a fizikát már nehezebb eldönteni, hogy jó vagy sem, ráadásul mindenkinek más a jó.
Pont mostani példa: VFTS fizika ki lett adva. Visszajelzések alapján jó lett, élvezetes, stb. Készült egy új verzió. Rendbe lett téve a hajtáslánc, homológ adat a motornál stb. Aki próbálta játékos azt mondta, hogy na ez így nem okés, semmi élvezet, stb. Igen ám, de kipróbálta mindkét verziót olyan aki ezzel a típussal versenyez, és azt mondta, hogy a második verzió úgy jó ahogy van, az elsõ az mese.:) Na akkor melyik lenne kiadva, melyik menne át az ISI rendszerén?:)
Mert nem szeretnék hatmillió modot próbálgatni. Tudnám hogy amit leszedek azt az ISI ellenõrizte, minõsége jó, nem bugos. Elindítom és megy...ennyit szeretnék...vagy túl sokat kérek?
Nekem az a véleményem a modolás dolgról, hogy olyasmi megoldás kellene mint például a Railworks 2012 esetében vagy a Flight Simulátornál, tovább gondolva:
1. A modokért kérhessen pénzt a készítõje ha akar. Az ISI ellenõrizze le a minõséget, majd tegye be a rendszerébe, ezért egy rész az ISI-t illetné a bevételbõl. 2. A modokat az online acc-hoz kötni és kódolni a fileokat. Így aki akarja használni annak mindenképpen meg kell vennie az isi-n keresztül. Lopni se lehetne a modokból.
Így szerintem minõségibb modok készülnének és ösztönözve lennének a készítõk, mert anyagi hasznuk is lenne benne.
Azért rF2-höz jóval nagyobb meló lesz megcsinálni valamit normálisan, mert sokkal több mindent kell megcsinálni.
Miért tenne bármit? Van ezer mod, te meg választhatsz melyik kell. Nem hiszem, hogy van olyan akinél mondjuk 3-nál több mod van hazsnálatban. Attól függetlenül, hogy kipróbált esetleg 30-at is.
Hogy ne szaporítsam a hozzászólások számát, Alex: pályákkal kapcsolatosan van valami infó? rF1 pályák konvertálása? Mûködik majd rajtuk az esõ meg a többi dolog?