Amúgy nekem is abszolút tetszett a játék, szóval maga a játék szerintem kategóriáján belül igényesnek mondható, inbkább úgy fogalmaznék, hogy nagyon erõsen rétegjáték. Például én 5 haverommal próbáltam ki a játékot, hatunk közül mindenkinek tetszett, de mégis csak egyikünk játszott vele késõbb is és csak egyikünk játszik azóta is napi szinten vele. Õ amúgy nagy dotás is volt annak idején. Persze ahogy Te is írtad: akinek bejön ez a dota stílus annak ez a játék jelenleg a fõnyeremény.
Version 0.1.41 -------------- General: - Added Practice mode. To access practice mode, create a game online with the server set to "practice" - Fixed a couple pathing routes through the trees near the Hellbourne secret stop on Forests of Caldavar - Leaver threshold changed to 8% (from 10%)
New hero: - Andromeda, based on DOTA's Vengeful Spirit
Items: - You can now drop items onto the upper left hero portraits and you will attempt to give the item to that hero - The bottle can now only be used by heroes - Nullstone now properly negates targeted channel spells (such as devour) - Shrunken Head's Magic Immunity is no longer dispellable - Whispering Helm now plays life steal effects - Abyssal Skull's aura will no longer apply to gadgets
Arachna: - Spidersting's Spiderling is now a gadget * This fixes an issue causing it to receive life steal and health regen, making it too hard to kill due to the mechanics of how it is killed - Added a passive effect to the Spiderling to make it more noticeable
Behemoth: - Cast impact time on Enrage set to 0.69 seconds (from 0.5) - Cast impact time on Shockwave set to 0 (from 0.3 seconds) - Magic Immune targets will cause Shockwave to spawn an additional wave of damage (though it will not damage them)
Electrician: - Mana shield now auto-toggles off when incoming damage puts electrician's mana below 10
Hellbringer: - The AOE stun from spawning Malphas will now affect units with Magic Immunity
Pebbles: - Chuck now throws the closest nearby targets, rather than a random one - Increased speed of Pebbles' stalagmites' projectile to 1200 from 1000 - Fixed Grow causing Chucked units to not take double damage from Stalagmites - Attack animations now scale properly with Grow
Swiftblade: - Swift Slashes now applies a 0.1 second ministun to the primary target
Torturer: - Impalement will no longer hit splash-immune targets (such as Arachna's Spiderling and couriers)
Wretched Hag: - Fixed an issue causing Haunt's effects to display abnormally large on some heroes - Added improved impact effects to Sonar Scream - Added improved impact effects to Bat Blast - Fixed an issue causing Bat Blast's effects not to play when Wretched Hag has Staff of the Master
Valkyrie: - Call of the Valkyrie now only hits visible units - The extra wave of damage to one nearby target on Call of the Valkyrie now correctly deals half damage rather than full
Bug fixes: - Fixed an issue that would cause some players to be unable to buy back sometimes - Fixed an issue with units bound to projectiles (Valkyrie's leap, electrician's grip) being targetable at their original location * This fixes issues like Pyromancer's Dragonfire stunning Valkyrie if it impacts while valkyrie is still in the air, despite having leaped outside the range of the AOE - Fixed an issue causing auto-assemble items not to sell for their correct price - Fixed an issue causing players to lose an item when it is swapped from a courier into a lot of the stash that already had an item on it
végre vengeee kedvenc herom :D izé mi ez a 14v14? ? ?? ? :D
open béta elkezdõdött
még sincs még openbéta :( éljen továbbra is a sok köcsög... hurrá 5v4 és 5v3.. de már vannak vagy 50en a banlistámon
ne is mond tegnap kicsit sem basztuk fel magunkat asszonnyal 6 meccsbõl 6szor volt leaver és valahogy mindig csak a mi csapatunkba ált 4v5/3v5-be toltuk végig, ráadásul aki bent is maradt az meg feedelte az ellent ezerrel... hát köszi.... nem akarunk mi magyarok valamit összehozni?!
De ugye nem noob-only játékban toljátok? Mert én viszont azon bírom kurvára felidegelni magam, hogy bár kezdõként csak ilyenben játszom, ennek ellenére mindig akad egy-két értelmi sérült barom, aki végig noobozik meg kickvote-ol...
noob only? egy gamet se toltam le úgy, pro-ba nem megyek be, így marad a noobs allowed, csak az a baj, hogy ez feljogosítja az ilyen balfaszlámákat h agyon feedelik az ellent, ellenbe adott egy puppet master (egyik kedvencem), srác midelt ellene 0/3, fogtuk legankeltük hogy azért mégis nah, a puppet master csak a srácot kereste mindenhol és rajta tápolódott az meg ment neki folyamatosan a végén puppet master 16/4 hagy ne mondjam milyen cuccai voltak és kb megölhetetlen lett a végére... hát köszi
jah igen, concede ha az idióta aki feedeli õket leszavazza, szóval legtöbb esetben ez se ér semmit... vagy végiszenveded van leavelsz... a leavelés meg ugye megint nem jó :)
hát most általában inkább concede,a - ratinget amúgyis megkapod ha végig szívod az egészet + a statodat is tovább rontod(kivéve ha beparkolsz a kúthoz).amugy csak nekem nem tud beloginolni? valami karbantartás van?
csak nekem nem jó a béta honlap? meg login failed van játékban is..
Kaptam kulcsot a liga of legends hez megint :D akit érdekel szólhat annyi jó van a játékba ami segíti az újakat , hogy minden herohoz kapsz item listet mit kell venni azon kívül egy rakat rakás szar.
Szerintem annyira nem rossz pedig. Én például HoNnal 3 meccset bírtam LoLlal meg ötöt... :D
Szóltam nekik, hogy majd akkor javítgassák, amikor nincs normális netem
Egy vicces dolog van , ha már vevõt akarok magamnak hódítani ráadásul elõvásárlót akit rakat féle képpen lelehet szopatni akkor egy kicsit stabilabb szervert csinálko:D
Még béta van szval szerintem annyira nem gáz. Megtehetik.
Forumtársak. ha valaki megtudna dobni egy beta kulccsal igen megköszönném. Thx ha valaki küld elõre is.
Kúrva életbe a low köcsögökbe 1240 en vagyok a hülye buzik miatt miért mindig én fogok ki 3 leavert vagy 4056456465 faszlámát hihetetlen
Toljad pro-only-ben apám, ott nem lesz gond a leaverekkel! :)
Van megoldás, hogy elkerüld. 1. Te kreálj és ha valakinek 1-2% nál több a leaver statja kick(én csak így játszok). 2. 1500 alatti arc ne maradjon a csapatodban vagy ha mégis akkor 3as pont lép érvénybe. 3. ami nehezen kivitelezõbb, hogy csak ismerõs legyen a csapatodban.
Amúgy jó lenne sg-s arcoknak felvenni egymást friendbe és együtt játszani... Több értelme lenne. Én mindenesetre megadom az accomat még nyilvánosan is(ha valaki fel akar venni): Sheltem Arachnával küzdök k/d mindig 1 felett van hálistennek(dotás múlt azért befigyel )
PRS-t nem érdemes figyelni. azér ha 1 van a csapatba, akkor az már bõven elég hogy vesszetek. és nem is noobkodásra gondolok, hanem akik nem képesek együttmüködni a csapattal. ilye modon nagyon könnyü lecseszni a prs-ed, és simán lehet látni 1200-asokat darálni. amugy szia Sheltem :C
szóval ha esetleg van valakinek tippje, hogy hogy szerezhetnék még beta keyt, vagy esetleg valakinek van egy felesleges, nagyon hálás lennék, ha kérhetnék egyet.
nem menne kárba, évek óta DotA játékos vagyok, gyakorlatilag az egyetlen játék pc-n amit játszom évek óta, jelenleg a League of Legends bétában bontogatom szárnyaimat.
Azthiszem még van 1 key valamelyik email címemen, majd megnézem ha hazaértem melóból, ha addig még nem kaptál.
ma játszottam 3db gamet, persze no noob-ot erre mind3 loss volt és mind3at 5v4ben vesztettük persze... mentek is a faszlámák a banlistre..
sikerült szereznem, de azért köszi
hát jól elpicsáztak, meg kéne tanulnom a hõsöket, meg hogy egyáltalán melyik hogy néz ki...
jah errõl nem is beszélve...
(képet nem én csináltam)
kicsit elimbultam
Hellosztok..már nagyon régóta szeretnék accot erre a játékra..de egyszerüen nem találok semelyik fórumon maradék betakey-t és ahhfff.kiakadok..ha tudnádok segiteni..azt nagyon megköszönném..
Itt látom elég sok a "pro" játékos. Én öszintén full kezdõ vagyok és ennek megfelelõen "noob only" játékokba játszok, de ezekben a játokokban is van rengeteg ember, aki azt várja a másiktól, hogy full profin nyomja és ha nem azt történik amit elvár, akkor dumál. Csak azt nem értem, hogy akkor miért csatlakozik "noob" játékhoz (vagyis tudom, hogy növelje a ratingjét), ha ne itt tanuljam meg az alapokat, akkor hol? Egyébként annyira nem vészes, azért arra vigyázok, hogy ne nagyon halljak meg, csak engem baromira zavar, hogy nincs valóban kezdõknek szóló játék (a teszt szervert hagyjuk), szerintem erre lennének a "noob" szerverek, de úgy látom ezt sokan nem tartják be, utána még nekik áll feljebb.
Egyébként, aki tud részletes guide-ot vagy ha van magyar ventri szerver, ahol szivesen segítenek kezdõknek, akkor azt üzibe írja meg nekem, elõre is köszi.
Az utolsó patch óta lehet Practice játékos is létrehozni. Egyébként igen, azért játszik a sok hülyegyerek a noob-only játékban, hogy a kezdõket alázhassák miközben gyávák a pro kategóriában tolni.
engem a noob only játékokban az idegesít, hogy oda vagyok kényszerülve amíg nem ismerem ki a hõsöket, de itt csapatjáték semmi, összevissza mászkál mindenki, nem segítenek...
ófaszom, csodás ez a concede, ellenünk van rylai meg rhasta, és str-es csapattársaim lvl 10 körül elkezdenek vinnyogni, hogy concede, mert lealázták õket az ultikkal. mint a bnet rossz idõkben...
* Fixed effects on torches * Tweaks to the Caldavar map o Hellbourne secret shop trees fixed o Hellbourne mid tower area tweaked o Hellbourne forest changed o Legion forest added a tree to the right side o Fix the blockers. This will stop heroes from blinking to the edge of the map and running around. o Move the tree on the hill near the top rune to fix the ward spot here * Fixed a typo in the Regeneration Rune * Kongor out-of-zone leash time set to 6.5 seconds (from 8) o Fixes an issue causing Kongor to sometimes get stuck when trying to return to his spawn zone when the neutral-leash code gives him a return command and he didn't stay outside for the 8 seconds needed to get the unit walking buff * Lots of targetscheme work, makes things like arachna's spiderling, slither's wards, etc immune to buffs (such as the attack damage increase from auras, life steal, etc) o Added "Buff" and "DeBuff" effect type to a lot of things that don't use magic effect type o Gadgets have magic immunity as well as immunity to several other things * Forced movements break channeling * Fixed spectator crash * Striped down spectator interface to something a lot cleaner * Fixed fog of war for spectators * Added Quad Kill and Annihilation * Added countdown start sound in the game lobby * Added Rage Quit! * Added hellbourne destroyed tower, legion destroyed tower, and base under attack sounds * Added pause/unpause button on the menu screen o 100% of the pausing team must vote yes to pause. Maximum 3 successful pauses per team per match. Pausing team can unpause at will, opposing team must wait 1 minute before they can unpause. Pause takes 5 seconds to both pause and unpause to prevent abuse * Portal Key, Kraken's Charge, Mageblane's Flash, Wretched Hag's Flash of Darkness, Valkyrie's Leap, Zephyr's Leap, and Dark Lady's charge can no longer be used while immobilized * Updated French string tables * Fixed effect when someone tries to swap with you on the hero select screen * Runes will no longer be killed by random splashing effects * Fixed splash (Hammerstorm and Runed Axe) to not splash when attacking buildings * Fixed Haste rune to properly give max move speed through snares * Fix shared cooldowns on items transfered from the stash to a hero not updating (Homecoming stone, etc) * Update the add friend button in the ingame F10 menu. * Map pings are now played at the location of the event for the following occurences: o Hero kills (by any hero, creeps or neutrals) o Tower kills o Building under attack * The following actions can be done and not interrupt channeling o Arachna's Webbed Shot toggle o Electrician's Shield o Changing Steam Boots o Shrunken Head o Assassin Shroud * Kill experience is only rewarded to the killing team (Neutrals can once again steal kills) * Illusions tweaked so spells will work properly on them again * Language tab nudged slightly to the right * Fixed team stats on end game screen
New Hero
* Maliken, Hellbourne Strength
Neutrals
* Minotaurs: Increased size slightly * Minotaurs: Increased stomp radius to from 200 to 250 and lowered damage to from 100 to 25 * Dragons: Removed magic immunity from the smaller dragons * Hunters: Added Magic Immunity * Blue Ogre: Added Icy Cold Armor * Predasaurs: Removed Magic Immunity * Skeleton King: Added King's Grip, immobilizes targets for 1.5s
Items
* Wards of Sight now have a 6 minute shop cooldown and only a max of 2 stacks can exist in the shop at any one time * Order of items in the shop tweaked slightly * Fixed Flying Courier stats. Movespeed from 300 to 350 and vision from 350 to 400 * Ability tooltips show the changes in green * Stormspirit updated to let you cyclone yourself * Symbol of Rage is now listed under Morph instead of Protective * Savage Mace is now listed under Morph instead of Combative * Geometer's Bane is now listed under Combative instead of Morph * Bound Eye can now see wards and range increased to 1100 * Barbed Armor now returns pure damage * Brutalizer's stun duration changed from 1 to 1.4 * Portal Key tweaked so DoTs will now trigger the blink cooldown * Doombringer fixed to now give the damage to the hero that holds if you kill the previous owner * Abyssal Skull aura fixed to not affect enemy units o Lifesteal effect fixed so it doesn't play if you're ranged * Frostfield Plate updated o Changed to 744 AOE for the snare and 1000 for the aura while slowing down the pulse to ~300 unit speed * Staff of the Master updated o Recipe change to mirror dota. Now takes 2/3 of either Mighty Blade, Quickblade, or Neophyte's Book, a Glowstone, and a recipe which costs 1100. Total cost: 4300 o Changed the tooltip of any ability that is boosted by Staff of the Master to clearly show it can be upgraded. The name of the Ability will now change to reflect the boost * Nullfire Blade reworked o Can now be upgraded once o Nullfire Purge now instantly kills Summoned Units o Charges lowered form 10 to 8 o No longer enters targetting mode if out of charges * Geometer's Bane reworked o Changed recipe and removed manaburn o This item can now be disassembled in your stash. * Puzzlebox Fixed o Fixed Mauler to properly burn 25,50,75 mana per level o Fixed Wizard to properly deal damage to the target burned proportional the amount of mana burned * Savage Mace tweaked o Now grants True Strike to heroes, making none of their attacks miss * Enhanced Marchers fixed o Can no longer pass through fissure or mummies * Added a "NEW" tag on items in the shops that are new this patch so they can be easily located * Logger's Hatchet added to the Weapons Shop and Outpost. Increases hero damage against non hero units * Snake Bracelet added to the Relics Shop. Grants 25% evasion * Mana Battery added to the Relics Shop. Gains a charge when enemies cast a spell, can consume charges to restore health and mana * Power Supply added to the Initiation Shop. Gains a charge when enemies cast a spell, can consume charges to restore health and mana * Tablet of Command added to the Supportive Shop. Pushes target hero forward 500 units. * Void Talisman added to the Relics Shop. Makes a hero immune to physical attacks and take bonus magic damage when used * Iron Shield added to the Protective shop. Smaller upgrade to the Iron Buckler * Barrier Idol added to the Supportive Shop. Places a shield on all allies within 500 units that absorbs 400 magic damage
Accursed
* Flame Consumption is now boosted by Staff of the Master
Andromeda
* Tooltip added to her aura * New story description * Model scaled down by ~10% * Applied a Disjoint to Swap so projectiles will not follow a swapped target * Added a few seconds of sight to Aurora
Arachna
* Fixed Spider Sting to not drop target if the target becomes Invulnerable for a fraction of a second * Changed her attack action time from 300ms to 400ms * Harden Carapace now lasts 6 seconds at all levels
* Fixed Chronofield not stopping Invulnerable units or Towers * Chronofield is now boosted by Staff of the Master * Time Freeze will now go through Magic Immunity * Time Freeze now deals magic damage, not physical
Demented Shaman
* Storm Cloud is now boosted by Staff of the Master * Reworked Arcane Hide, it now also reduces damage from abilities (details below)
Devourer
* Devour is now boosted by Staff of the Master * Added a delay to the "You're MINE!" yell so players can cancel the animation before the sound goes off * Lowered the projectile grab hit box by 10 * Lowered the casting range on hook so the actual projectile extends past the 'click point' properly o Cast range will say 900, but hook itself will travel 1000 units still
Glacius
* Now fights for the Legion * Changed the aura values to 0.5/1/1.5/2 * Remade Tundra Blast o Removed target requirement, added larger AOE, changed to static damage across the AOE, slow increased by 1 second, manacost changed
Hammerstorm
* Remade Hammer Throw o Range increased, damage increased, added AOE to the stun, and the stun will still stun enemies where it 'hits' even if the first target blinks away * Removed aura * Added new ability and animation that on use gives armor and movement speed to units near Hammerstorm * Fixed attack animation timing
Jeraziah
* So, apparently jeraziah was mispelled the whole time JerAziah with an A, not an e. fixed
Keeper of the Forest
* Fixed the tree check on Camouflage to properly check the target, not the Keeper
Kraken
* Whirlpool will no longer teleport gadgets (such as wards)
Legionnaire
* Removed Range:500 from the Taunt tooltip. It did nothing and was confusing seeing as the range is 300. * He can now properly spin while stunned, hexxed, or any other status effect
Magebane
* Changed attack impact time from 0.6 seconds to 0.3 seconds * Manacombustion now combusts 16/32/48/64 mana, from 13/25/34/51. Damage dealt per mana burned increased to 0.8 (from 0.75)
Magmus
* Fixed an issue with Eruption * Eruption is now boosted by Staff of the Master * Fixed Volcanic Touch to assign the blowup damage to Magmus * Lower the "in-air" state of magmus's ult to 450 ms from 500 ms so that the stun starts on the frame that the targets land
Moon Queen
* Updated Moon Finale to have a static 160s cooldown
Night Hound
* Corrected casting point on Cloud to be 400ms instead of 500ms
Nymphora
* Reworked Grace of the Nymph. This ability now restores 75,150,225,300 mana to the target. * Staff of the Master now grants her a new ability: Nymph's Call
Ophelia
* Ophelia's Touch is now boosted by Staff of the Master
Pebbles
* Fix to Chuck so units cannot blink or leap out of it while in midair
Pestilence
* Changed Swarm to be able to be cast on Magic Immune targets * Gore will now go through Magic Immunity * Gore's bonus damage increased to 40/50/60/70, from 25 at all levels * Updated the Gore tooltip to be more accurate
Pollywog Priest
* Morph duration reduced from 1/2/3/4 to 1.25/2/2.75/3.5 seconds * Modified Voodoo Wards o The number of wards with level 4 ultimate is now 11 and the placement of the wards was fixed * Fixed attack animation timing * Reworked Electric Jolt to deal damage in a cone. This allows the damage spread to be less localized to the main target * Voodoo Wards's attack is no longer blocked by deflection (such as helm of the black legion)
Predator
* Venomous Leap can now be used on Magic Immune units (The predator will leap but neither the damage nor snare are applied) * Lowered cast action time on Terror to 0 seconds * Lowered cool down on Terror to 120 seconds from 150 * Terror's reactive buff will no longer apply to gadgets (such as wards)
Pyromancer
* Remade Fervor o Now gives passive casting speed all the time and attack/movement speed after casting a spell for 5 seconds * Ultimate with Staff of the Master damage reduced by 100
Scout
* Placing an Electric Eye will no longer break Vanish's stealth * Each Electric Eye now has an ability to allow you to destroy it. This allows the scout to choose which Electric Eye is destroyed before placing a new one.
Slither
* Fixed ultimate to not slide around with him
Soulstealer
* Increased his turn rate from 320 to 400 * Default hotkeys now changed to Q W E over D F G
Succubus
* Changed Succubus' Hold to be able to target Magic Immune targets (targets still lose the mana, just take no damage) * Magic Immune targets are no longer put to sleep if they attack a slept target * Allies can now attack each other to break the sleep (and transfer it to themselves)
Swiftblade
* Attack animation is now disabled during Swift Slashes o This smooths out the animation, he still attacks between hits * Items can now be used during Swift Slashes * Swift Slashes is now boosted by Staff of the Master * Counter-attack now works against ranged heroes
Tempest
* Stun duration from Glacial Blasts changed from .6 to 1 second * Reworked Elementals so that they will only split once, allowing a maximum of 6 elementals
Thunderbringer
* Corrected casting point on abilities from 300ms to 400ms. * Fixed attack animation timing and projectile speed
Valkyrie
* Fixed Call of the Valkyrie to no longer hit invisible enemies * Tweaked Javelin to stun for the correct amount at the correct distance (Fixing a typo) * No longer can use items while Leaping
War Beast
* Changed Metamorphosis to always give max move speed
Zephyr
* Fixed Wind Control o Should now properly slow enemies * Fixed Melee Evasion Tooltip
================================================= New Arcande Hide: Applies Arcane Hide to target for 15 seconds with 5 charges. Each time target is damaged by a Hero, Tower, or Boss, 1 charge is removed. Damage over time effects are not reduced and do not remove charges. Arcane Hide is removed when no charges remain or after 400 damage has been absorbed. Arcane Hide Effects: Reduces incoming non-DOT damage from Heroes, Towers, or Bosses by 50%
Hi. Nem tudom, hogy ez az oldal szerepelt e már http://www.gamesradar.com/f/heroes-of-newerth-closed-beta-key-giveaway/a-20090902155545211015 de aki erre az oldalra regisztrál és ír egy e-mailt GamesRadarContests-nek, az kap beta kulcsot. E-mailben amit küldötök csak a e-mail címet legyen benne semmi más és akkor arra a címre kaptok kulcsot. Amúgy aki bent van a bétában az keressen nyugodtan ha gamelni akar Snapsz néven megtaláltok.
faszt, láma vagyok :S most nyomtam egy 1.6ot :S nem volt tankunk,én is fos volta,. ráadásul moon quen csak aurát meg statot rakott. kb 40perc alatt 1x utlizott xD elsõ spelljét nem is használta... nah mind1 :S
Pár hozzá szólással lejjebb írtam hogyan lehet kulcsot szerezni, probáld meg azt is
nekem van egy beta kulcsom még, ha érdekel valakit
éljenek a feederek
Milyen tier volt? Egy 25 vs. 17 szintkülönbségnél egyébként a gyengébb tehetetlen, max hátul marad és akkor nem ölik, de akkor segíteni sem tud. A múltkor én maradtam el a szintekkel. Elõrementem, másodperc alatt genkeltek, jött a kurvaanyázás a team-bõl. Aztán hátul maradtam, jött a kurvaanyázás a teambõl, hogy miért nem segítek elõl. Aztán ketten összevesztek azon, hogy mit kellene csinálnom és egymást kezdék anyázni. Az egyetlen leave-em is innen volt :)
tegnap egy érdekes meccset játszottunk haverommal, végülis 4v5-be kellett játszanunk mert az egyik csapattársunk az elején kijelentette, hogy õ bizony farmolni fog az erdõbe, nos ez így is lett csak az a baj, hogy 58. percben is csak farmolt, az ellennek is feltûnt, hogy hoppá csak 4en vannak a pályán hát legankelték, aztán jött a sírás, hogy mi miért nem segítünk neki az erdõben?! WTF?:)))Mondanom se kell a játék végi statja!!!ez vicc: 1/8/0<-ASSIST!!! voltak elképzelései a srácnak mindenesetre a gamet hoztunk haverommal a 65. percben vége is lett, Pyroval toltam egy 26/4-et, haverom tinyvel(dotában ez volt a neve itt nem emlékszem mi,kõgólem)... szal vannak még furcsa emberek a játékban, addig meg se veszem míg nem látom ezeknek az embereknek a letisztulását...
a másik vicces, múltkor belépek egy játékba srác megnézi a ratingemet megszólal: "-hogy van 2:5 K/D ratiom és ~1500 psr-em" :) szeretem ezt a kérdést mert 4-500 killem van ebbõl 100-150 halál, kismilló assisttal... de hála a kok csapattársaimnak kellõképpen sokat buktam a meccseket... Szóval én ezt a PSR dolgot kihagynám a játékból, vagy pedig számolhatná a többi statot is, egybõl másfajta PSR lenne... <- ez nem tetszik így...