Az hogy tonnaszám jönnek ki a játékok, nem ok a kapkodásra, sõt ezt az állítást túlzásnak is érzem. Ennek ellenére tételezzük fel hogy igaz. Abban az esetben is, akkor lenne ok kapkodásra, ha több egyenértékûnek megítélt játék jelenne meg, közel egyszerre - de mindez egyénfüggõ, aki kellõen el tudja magában különíteni, rangsorolni, a megjelenõ címeket, nem fog abba a csapdába esni hogy kapkod, csak mert az arcába tolta az ipar a bûvös nagy marketing szövegeket és anyagokat, és a gyenge akarata, ítélõképessége, begolyásolhatósága miatt bedõlve nekik, rögtön mindenre szüksége van amint megjelenik, csak mert az ipar élfogyasztót akar belõle csinálni - nem képes kiválasztani egyszerre egyet, amelyben igazán el tud mélyülni. Aztán ha befejezte, jöhet a következõ, és így tovább - így lenne értelme. Nem egyszerre 6 címen csüngeni, aztán egyikbe sem tudja magát igazán beleélni. A játékipar pedig miért lenne hibás abban, hogy jön a sok tucatsz4r (ööö elnézést - általánosabb fogyasztásra szánt termék)? A közönség a hibás, aki érdeklõdést mutat irántuk, és rövid, felejthetõbb módon akarnak szórakozni, nem pedig Witcher, TES és Fallout kaliberû játékokkal, lekötve, sokáig kiélvezve egyetlen egy címet. Az ipar akkor gyárt valamit ha igény van rá, ha nem lenne, nem tennék. Utólag belegondolva kissé vicces pont a Witcher 2 topikban beszélgetni ide-oda kapkodásról, aki ilyen kategóriás mûvekkel játszik, úgysem áll fenn a veszélye hogy kapkodni fog, mivel az (ilyen minõségû) rpg nem a minden hétvégén (/éven - CoD, NFS és társai) megjelenik egy rész belõle mûfajba tartozik. "Az egyszerûbb lelkeknek nem való az rpg" pedig maximálisan egyetértek vele téma. Õk általában viszolyog is tõlük. Ki hogyan szeretne (?), vagy akar szórakozni (?), idõt eltölteni és mivel, miért, kinek a hibája (ha lehet egyáltalán így fogalmazni), annak a kifejtésére több ezer hozzászólás is kevés lenne, készült elég könyv emberek befolyásolása, robotosítás, tedd amit én akarok témakörben. :)
Az egyszerûbb lelkek ne keressenek egy rpg-ben örömet, aki könnyed gyorsan felejthetõ kikapcsolódásra vágyik, azoknak ott a rengeteg fps klónhadsereg (tisztelet a kivételnek), meg az ugrom ütök vágok típusú játékok. Ha egy rpg szépen kifinomultan kidolgozott, tele mindenféle jóval, ahhoz sztem komolyabb hozzáállás is kelljen. Persze manapság keveseknek van rá ideje belemélyülni bugyiig egy egy játékba, és órákat elpepecselni mindenfélével, pedig az lenne az igazi. A játékipar is eléggé hibás abban, hogy tonnaszám jönnek ki a játékok, és a játékosok zöme kapkod ugrál egyikrõl a másikra... ha kevesebb és minõségibb játék lenne, az emberek rászánnák az idõt a valóban jó játékok minden apró izgi részletének felfedezésére. Persze ez szubjektív vélemény.
Pontosan erre mondtam mindent összetéve tökéletesen hozza a világot. És vannak akiknek ilyen apróságok is fontosak ettõl is nagyon jó. Mert a regénybe is rákészült. Szóval ez így szép ahogy van. Tényleg végiggondolták hogy épüljön fel. Egy két dolog van ami talán nem paszol, ha jól emlékeszem a witcher beszélt róla nem csak ezüst alapú fegyver van a szörnyek ellen. Az anyagok benne is vannak a játékban csak nem különül el. De erre már azt mondanám már nagyon megbonyolítaná :) Így is sokaknak túl lett bonyolítva :)
Úgy ahogy azt a tutorial szépen elmagyarázta (és amit bármikor újra elolvashatsz). Nyomd meg a Ctrl billentyût és az elõugró menüben válaszd ki a piálást (meditáció közben lehet, tehát harcban nincs rá lehetõség).
Valaki segítene?Hogy kell italokat(macska,fecske) inni a witcher 2-ben?
A witchereket gyerekkoruktól fogva szoktatják a fõzetekhez, hogy késõbb kibírják õket. Ezek az italok az átlagembert megölik. Még a witchereknek is rá kell készülniük az ivásra, és az õ szervezetüket is megviseli. Valójában órákig tart a hatásuk, de a játékban ez persze túl egyszerû lenne.
A matek soha nem volt az erõsségem Jogos. Közben olvasgatva a kommenteket, valóban, nem értettem én se minek relax módba törökülni egy szimpla fõzet elfogyasztásához. Mondjuk ha valami általunk kikevert - kikísérletezett hosszabb távú droggal bomlasztanánk a májunkat, mit a TW2-ben, ahhoz talán fel kéne készülni a witchernek, de egy pár perc hatású lötyiért idõrabló ez a nagy elõkészület.
Kár a DAO-hoz hasonlítani, más nagyon ez és nem öt évig készült. A mass effect2 meg feleennyire sem rpg az egy szimpla történetelmesélés totál lineárisan inkább akció játék. A mass effect egyel nem játszottam. A Kotor nem rossz, de ez szerintem jobb :) Ha olvastad a könyvet akkor tudod a fõzetek a világhoz tartoznak, és jól használhatók pont úgy mûködnek mint a könyvbe. Nagyjából logika, ha sötét helyre mész akkor macska, ha harcra készülsz egyebek. De szerintem nem bonyolult nagyon. A harcrendszerre új de nagyon jó, oké kicsit több ügyességet igényel mint egy szabvány rpg.
Kéne egy kis segítség. Hol lehet beállítani azt hogy az a kis sárga felkiáltójeles ikon / a minitérképen, térképen / ami mutatja hogy merre van a cél az ne csak a fö szálat mutassa, hanem hogy ha a "J" menüben kijelölnék egy mellék küldit akkor azt is megjelenítse. köszi!
Ha 10-bõl 9,5-öt adnál rá, akkor a hiányzó rész nem fél, hanem 5%. Bocs a kukacoskodásért. :)
1x végigvittem, hát... az elsõ jobb volt. Kurtán-furcsán lett vége, rövid is volt, a harcrendszeren kár volt változtatni. A fõzetivás kvázi felesleges és hiábavaló, (honnan tudnám elõre mikor igyak?), a fejlõdési "fától " sem estem hanyatt, hiányzik az az érzés ami a KOTOR, MASS, STALKER, DAOnál megvolt. Szerintem visszalépés még az 1hez képest is. Gyakorlatilag vásárlás vagy gyártás nélkül is simán lehet játszani mindent lehet találni nehéz szinten is. Ami tetszett, a küldetések változatossága, összetettsége, ennyi. Csalódás volt, elnézést a fanoktól :)
Á, sok az érte! Azt hittem, meg akarsz válni tõle. Elküldted volna a "hulladékot" nekem, én meg álltam volna a 900 Ft-os postaköltséget. Mindketten "jól" jártunk volna.
Nem a grafika és az intró a lényeg. A Blizzard még azért tudja mi kell a népnek és, hogy mitõl döglik a légy. Más kiadók és fejlesztõk nagyrészt csak azt tudják, hogy mitõl lehet még több pénzt kicsikarni a játékosokból a semmitmondó játékaikkal. Nem isteníteni meg védeni akarom a Blizzard-ot, mert már õk sem a régiek, de azért még mindig messze jobbak mint sokan mások.
A Titan Quest úgy 3-4 éve megcsinálta azt a minõséget amit a Diablo 3 csak 1-2 év múlva fog tudni (ha egyáltalán addigra kijön). Egyedül az intrók azok amiben a Blizzard a legjobb. Bár ki tudja, a DA2 intrója is volt olyan színvonalas, és azt már a magyarok is tudják, szal lehet hogy még abban se olyan sztárok már.
folyamatosan használtam az erõsítet Quen jelet, ha megcsapna, ne vegyen le annyi hp-t. amikor csúszkál a perem szélén feléd, mozgása közben kell ütögetni- nálam bejött. mikor már épphogynyi' élete volt akkor gátlástalanul nekifutottam és csapkodtam amíg lehetett.aztán egyszer csak feladta a támadást
tanácsit szeretnék kérni a sárkány megölésével kapcsolatban. már az õrületbe kerget.... mindíg már csak egy csapás kell neki, de pont akkor öl meg. ááááááá!!!!! a játék eredeti, nem warez.
Személyeségem szerint az elsõ rész sokkalta kb 7x jobb volt mint ez a ful grafos valami.értékelésem 10/4. Az árárol meg nem is beszéltem az 1 hez képest.
Befejeztem a játékot. Kiváló volt, tízbõl kilenc és felet adnék rá képzeletben. azt a fél százalékot pedig... nos, olyan dolgokat fogok ide írni, melyeket ha elhagynának - illetve ha hozzátennének a harmadik részben - remélhetõleg nem hat év múlva - akkor megkapná a tizest. Persze erõsen szubjektív amit írok, de egy rpg az legyen tökéletes ;) Tehát. A kis területekre korlátozott lineáris játékmenet, oda vissza rohangálás nem tetszett, kicsit idegesítõ volt, fõleg, hogy én felfedeztem azokat a helyeket is már, ahol pl vissza kellett menni késõbb egy-egy küldetésen. Természetesek voltak a határok, ugyanakkor witcher csak megtanulhatna már sziklát mászni, és nem csak ott ahol a fejlesztõk ezt engedélyezték. Sokan szidták a Gothic 3-at, illetve elõdjeit, de ott volt egy marha nagy terület, ahol elindultál amerre akartál. persze az erõsebb szörnyek, küldetés és megfelelõ tekintély teljesítésének hiányában emberek stb utadat állták, de a lehetõség megvolt - nekem valahogy ez hiányzik egy rpg-bõl. Igyanilyen zavaró volt pl a területek közötti töltés, vagy nem tudom minek nevezzem, amikor hõsünk bemegy egy kapun, vagy egy házajtón, és akkor pillanatra megállt az élet. Ez fõleg akkor vált kicsit nevetségessé, amikor pl egy küldetésben, kövess ideoda jellegûben Roche és vagy hat katona masírozott be a kapun elõttem, és mindegyik kinyitotta majd becsukta az ajtót. Én meg álltam mint a ... a szélben, amíg kecsesen besoroztak. Szerencsére nem sokszor volt ilyen, de akkor is. Hiányoltam még vagy háromszor ennyi mellékküldetést, persze nem a hozz ebbõl hatot, amabból meg tizet jellegûeket. Az adott helyszíneken annyi nevesített karakter volt, ha nem mindenkinek, hogy nyugodtan kreálhattak volna kisebb helyi történeteket, sztorikat stb még bõséggel a lakosoknak -na meg nekünk. Ami még néhol furcsa volt, az a szkriptelt videójelenetek hirtelen váltása, fõleg úgy, hogy legyaktam pl tíz katonát, és a cuccaikat nem vehettem már fel, mert a videó szerint a történések folytatódtak, és késõbb nem mehettem vissza az adott helyszínre. Szerencsére ebbõl se volt sok, de néhol jó lett volna begyûjteni a zsákmányt. Ennek ellenére, egy nagyon jó játék volt ez is, megéri a pénzt. amiket felhoztam, csak egy játékos álmai a tökéletes játékról :)
És mégsem képes senki még megközelíteni sem ezt a minõséget ... pedig szerinted csak 1,5 év egy ilyet csinálni.
Ez nem divatvélemény, hanem tisztánlátás, hiszen én is a piacon dolgozom immár több, mint 10 éve. Ha nem is konkrétan a játékpiacon, de szoftverfejlesztésben és vállalatüzemeltetésben. Hidd el, tökéletesen tisztában vagyok azzal, hogyan mûködik a világ.
Veled pedig szintén tökéletesen sikerült elhitetnie a rendszernek azt, amit el akartak hitetni veled:) Ezzel semmi baj, vagytok ezzel még pár milliárdan, ilyen az élet, üdv a 21. században:)
Az pedig akár tetszik akár nem, a csúnya gonosz játékkiadóknak egyetlen dolog lebeg a szemük elõtt - ahogy nekem is a saját területemen, illetve a világ összes közép és nagyobb vállalatának - minél gyorsabban, minél több pénzt keresni. Ugyanakkor azok a kisvállalkozások (esetünkben kisebb fejlesztõcsapatok, mint a CDPR), még nem tehetik ezt meg, így minõséggel próbálnak nevet és tõkét szerezni maguknak.
Érdekes módon a 90-es években, amíg nem voltak ilyen méretû kiadók, ilyen pénzhajhász rohanás, szinte minden játékban benne volt a fejlesztõk szíve és lelke.
a primitív szót nem kifejezetten negatív értelemben értettem, hanem technikailag. A általuk preferált izometrikus cuccokat maximum egy éven belül le lehet fejleszteni a mai eszközökkel. Legyen a finomítgatás, egyensúlyozás még fél év. Blizzard mennyi ideje fejleszti a Diablo 3-at? Vagy az SC2-õt ami tulajdonképpen semmi újat nem hozott.
Szerintem nem kell úgy csinálni mintha nem értenéd mire gondol. Az EA meg ez a kis lengyel csapat nem egy súly csoport. Arról meg nem beszéljünk, az EA még pár ruhát és súlyos pénzmagért ad az interneten. Az EA hosszú ideje felszínes játékokat csinál aminek a mélysége nagyítóval sem közelíti a Witcher 2 szintjét. Nem azt mondtuk rosszat csinál, de ha többre vágysz, vagy nem éred be a Simshez hasonló játékokkal, akkor az EA nem a te bizniszed. A tel aviv2-t meg a rtl foss-t is sokan nézik még sem gondolnám minõség amit csinálnak. Kicsit nagy kitérés de nagyjából errõl beszélünk. Természetesen ez EA ezekhez képest királyság,de.. A Bioware srácai 5 évet öltek egy játékba ami igényes, gondolkodást igénylõ kikapcsolódást biztosított, most az EA megmutatta mit jelent számára a minõség a második részel. A lényeg az sokaknak ez a szint jelenti a kikapcsolódást és nem az amit az EA csinál. És joggal félnek az EA-tól mert az ezekhez képest kommersz. És ha megnézed a metacriticet akkor rájössz az rpg az pont az a kategória, ahol nagyon sok ember számára az EA elfogadhatatlan. Ennyi.
"Blizzard meg a saját kis primitív (ámde élvezetes) játékait sem képes elkészíteni évtizedek alatt."
Sok mindent el lehet mondani a játékaikról, de hogy "primitív" lenne, az kicsit erõs. Százával, ezrével vannak primitívebb játékok azoknál. A hosszú fejlesztési idõ meg általában garantálja, hogy ami a kezük közül jön ki, annak a minõsége 10/10-es.
azután hogy a Síle elteleportált lenyomtam a sárkányt teljesen még a szobában, jött a toronyösszeomlás, majd felkecmeregtem a tetõre és tovább kellett harcolni a már 0 életerejû sárkánnyal. De így meg nem lehetett neki ütést bevinni, vissza kellett tölteni és ügyelni szegényke testi épségére.
Ez is a divat vélemény tipikus példája. Az általad felsorolt kiadók elég sok sikeres játékot adnak ki, tehát millióknak okoznak örömöt, kellemes órákat, ha nem így lenne nem vennék. Kapitalista? Szerinted a witcher 2-öt nem pénz szerzés céljából készítették. Hagyjuk már az olyan dumát, hogy kis fejlesztõ jó játékot csinál, nem is a pénzért, szinte már mûvészi értéket akarnak létrehozni, csúnya gonosz kiadó meg elrontja õket, mert szereti enni a pénzt. Kiadók nélkül egyszerûen a játékipar nem lenne a mai szinten.
Ha vmi noname cég csinálta volna és nem a Bioware aki olyan játékokat adott nekünk mint a Baldur's Gate a KOTOR vagy a Neverwinter Nights akkor valóban nem lett volna rossz.
Most tartok a második felvonás elején, már kint a pusztában kóborolok ... az elsõ felvonás területei, városához képest ez kinézetre nagy nulla ... sokkal hangulatosabb volt az a vidék/város.
Hali!
A mutagéneket tényleg nem lehet kicserélni a skilleken? Akkor mi értelme van a különbözõ szinteknek, meg hogy ennyit lehet belõle találni? Ha jól láttam valahol, kb 10 skillre lehet rátenni.
Mert minél nagyobb kiadó veszi meg, annál nagyobb lesz a nyomás, rövidebbek a határidõk, annál kevesebb ideje lesz a fejlesztõknek elkészíteni a játékaikat, stb. Ha nagyobb kiadó veszi meg õket, egyszerûen belekerülnek a kapitalista tömeggyártás mókuskerekébe, lásd EA, SEGA, Activision.
Manapság max az Ubisoft és a 2K a normális kiadó. Valve nem játszik ilyen téren, Blizzard meg a saját kis primitív (ámde élvezetes) játékait sem képes elkészíteni évtizedek alatt.
Miért is rossz az "nekünk", ha megvenné a céget egy kiadó? Divat szidni a kiadókat, tudom jól. De azt ne felejtsétek el, hogy jövedelmezõ projekre bátran fordítanak dollár milliókat és rengeteg lehetõséget és biztonságot tud nyújtani egy stabil kiadó támogatása!
2 remek játékkal a háta mögött szerintem nem a "gáz" miatt hagyta ott a csapatot (ha õ hagyta ott egyáltalán), hanem mert kapott egy visszautasíthatatlan ajánlatot!
Megismétlem 2 sikeres játék után kizárt, hogy széthullik a CDPR (viszont ,hogy felvásárolják õket majd a késõbbiekben azt nem tartom kizártnak.... minél késõbb következik ez be annál jobb nekünk)
16:9 a supported, manapság már ez a divat és a konzolokon is ilyen képarányban játszanak... Régi 4:3, 5:4 képarányt egyre kevésbé fogják támogatni sajnos! A Vicc az, hogy a Witcher 2-nél a 16:10-et sem támogatják...
Egyébként meg teljes mértékben igazad van (nem is álltam még neki a játéknak, majd ha teljes képernyõn játszhatom csak akkor fogok vele játszani, addig meg nem vagyok hajlandó!)
Szomorú hír :(( Ez a fószer szinte minden Witcher1-2 prezentációban feltûnt, nagyon bírtam. Ez a kevésbé gáz, az már inkább hogy ha akkora gáz van, hogy elhagyta ezt a remek csapatot. Remélem nem ez van a háttérben, hanem pl. kapott más csapattól egy visszautasíthatatlan ajánlatot, és a CDP-nél minden rendben van. Számomra a PC játék fejlesztés csúcsát jelenti ez a csapat, beb*szna ha széthullana.
Kövesse meg magát a fejlesztõcsapat, amiért egy ilyenért hónapokat kell várni, hogy teljes képernyõn játszhass kompromisszumok nélkül..
Megkövetem magam! Minden képarány supportját tartalmazni fogja a következõ patch, tehát most már szép teljes képernyõn, fekete csík nélkül fog játszani mindenki, aki 4:3, 5:4, 16:9 és 16:10-es monitorral rendelkezik!
Bocsi h ide írok de már szétvet az ideg. Nemrég vittem végig a Witcher 1-et a mentések miatt. Feltelepítem a játékot, patchelem végigfut az ellenõrzõ csík utána decompressing data és a 3/4 shutting down majd Installed game version is invalid or incomplete. A játék megjelenésekor még sikeres feltudtam rakni és felpeccselni 1.1-ig, el is indult maga a játék erre most ez fogad. Nincs vkinek tippje mi lehet a probléma? Már az összes változatot kipróbáltam de nem ment. Külföldi fórumokon újratelepítést ajánlottak de ugyse volt jó hiába töröltem le minden fájlt.
Például ott ahol bunyóba keverednek az elfek és a kommandó emberei. Miután lent végeztél a bunyóval, kifelé jövet nézz szét kicsit a hullák között. Ezüst kardból jobbat majd igazából a másofik fejezetben fogsz találni.
Viszonylag erõs kardot lehetett találni ott például, ahol azt a csigaházas pókszerû dögöt le kellett verni és ahonnan Iorveth-tel azonnal el lehetett menni a fent említett helyre. Csak nem kellett elfogadni a lehetõséget arra hogy azonnal mengy az ember, hanem éredemes volt körülnézni. A susnyásban ledobva lehet találni egy jó kardot meg talán benn a gyökerek mögött lévõ barlangban is (szintén ugyanezen a helyszínen).
Hali! 2.-ra indulok a gémmel, csak most Roache /uhm lehet hogy nem jól írom a nevét, sajnos a játékban lévõ angol nevekkel bajban vagyok / oldalán leszek. A Kayran küldi elõtt vagyok még éppen.Valaki tudna segíteni hogy esetleg hol lehetne találni egy fasza kardot vagy páncélt mivel az elsõ végigjátszásban esetleg a rohanás miatt elkerülhettem ezeket? köszi.
Most erre mit is lehetne írni? :) Ez az átka annak, ha valaki amint nem tud valamit elsõre megoldani azonnal kérdez a fórumokon, holott a megoldás ott van a játékban...
A könyveket, amik a szimbólumok megfejtésérõl szólnak, megveszed a megfelelõ árustól (tényleges kereskedõ csak kettõ van a harmadik fejezetben szóval nagy választék nincs), aztán elolvasod a szobában lévõ jegyzetet ami az állványon van és a kettõ együtt kihozza mi a sorrend. Ugyanezt ismétled a többi gargoyle-os területen lévõ helyiségben.
Vagy ugye ha ennyit nem akarsz vacakolni akkor a youtube-ba beírod amire kíváncsi vagy azt mazsolázgatsz a több tonna videó között.
Lehet hogy ott is, de a sátorban, ahol Dethmold van, van egy patikus. Õ a küldetés erejére kimegy a sátor elé. Összetevõket, recepteket árul, és ott van köztük a Réce is.
Köszi... csakhogy Réce nevû fõzet nincs. Van bíbic, fecske meg mittudomén. Ezért kérdeztem, hogy nem elírás-e a magyarításban.. de akkor veszek egyet mindbõl, és valamelyik csak jó lesz...